دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت پیشگام (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:12
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات20
حجم فایل170 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت پیشگام

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

در این فایل بصورت جامع به بررسی استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت پیشگام پرداخته ایم. این فایل  شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

استراتژی های مرحله رشد بازار خاص شرکت پیشگام

استراتژی دژ یا دفاع از موقعیت

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی دژ

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی دژ

استراتژی مهاجم یا هجوم کاذب

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی هجوم کاذب

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی هجوم کاذب

استراتژی مقابله

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی مقابله

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی مقابله

استراتژی توسعه بازار

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی توسعه بازار

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی توسعه بازار

استراتژی انقباضی (عقب نشینی استراتژیک)

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی انقباضی

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی انقباضی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:02
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات21
حجم فایل172 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

مقدمه

تمام شرکت هایی که بعداً وارد یک بازار در حال رشد می شوند، خوش باورانه به دنبال غلبه بر شرکت پیشگام و کسب سهم بازار بیشتر نیستند. برخی از رقبا، به ویژه آنهایی که منابع و شایستگی های محدودی دارند، ممکن است تنها به دنبال ایجاد کسب و کاری کوچک اما سودآور در یک بخش خاص از بازاری بزرگتر باشند، بخشهای خاصی که مورد بی توجهی شرکت های رقیب بزرگتر یا زودتر وارد بازارشده قرار گرفته اند. این نوع استراتژی بازار خاص، یکی از معدود انتخاب ها و گزینه های فراروی شرکتهای کوچکی است که دیر وارد یک بازار می شوند.

اگر شرکتی بتواند با موفقیت، کسب و کاری سودآور در بخش کوچکی از بازار دست و پا کند و در عین حال از رقابت با رقبای بزرگتر پرهیز کند، می تواند به خوبی دوره تغییرات شدید و شکست شرکت های ضعیف و کوچک را بگذراند .

در این فایل به صورت جامع به بررسی استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکتهای پیرو پرداخته ایم. این فایل شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

استراتژی های مرحله رشد بازار خاص شرکت های پیرو، استراتژی حمله مستقیم، عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی حمله مستقیم

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حمله مستقیم

استراتژی جهش بلند

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی جهش بلند

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی جهش بلند

استراتژی حمله از اطراف

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی حمله از اطراف

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حمله از اطراف

استراتژی محاصره

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی محاصره

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی محاصره

استراتژی حمله چریکی

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی حمله چریکی

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حمله چریکی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:01
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات15
حجم فایل164 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

مقدمه:

در یک بازار بالغ، که تعداد مشریان جدیدی که برای اولین بار محصول را خریداری می کنند محدود است، شرکت بایدتلاش کند تا سهم بازار خود را از خریدهای مجدد و تکراری مشتریان فعلی حفظ کند و توسعه دهد.

هدف های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار عبارت اند از:

حفظ سهم بازار کنونی؛

افزایش رشد حجم فروش.

در این فایل بصورت جامع به بررسی استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار پرداخته ایم. این فایل شامل بخشهای زیر می باشد:

مقدمه

استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار

استراتژی افزایش نفوذ

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی افزایش نفوذ

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی افزایش نفوذ

استراتژی افزیش میزان استفاده

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی افزایش میزان استفاده

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی افزایش میزان استفاده

استراتژی توسعه بازار

عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی توسعه بازار

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی توسعه بازار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:01
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات40
حجم فایل367 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید:40

مقدمه:

بیشتر محصولات به دلایل مختلف مانند تغییرات و پیشرفتهای تکنولوژی و همپنین تغییر نیاز مشتریان سرانجام وارد مرحله ی پیری یا افول خود در چرخه حیات محصول می شوند.با کاهش فروش و سودآوری،بعضی از شرکتها صنعت را ترک خواهند کرد وشرکتهای باقیمانده نیز ممکن است حجم تولیدات خود را کاهش دهند ،آنها می توانند به سوی بخشهایی از یک بازار کوچکتر عقب نشینی کنند بودجه مربوط به ترویج محصولات خود را کاهش دهندومحصولات خود را با قیمت پاییین تری عرضه نمایند .

این فایل با فرمت پاورپوینت و در 40 اسلاید شامل بخشهای زیر می باشد:

ویزگیهای مرحله افول

خصوصیات سیستم مدیریتی در مراحل چرخه عمر محصول

  • اهداف بازاریابی در مرحله افول

استراتژی های مرحله افول بازار

متغیرهای وضعیتی استراتژی برداشت

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراژی برداشت

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حفظ

متغیرهای وضعیتی استراتژی بازمانده سودآور

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی بازمانده سودآور

متغیر های وضعیتی استراتژی بخش بازار بسیار خاص و کوچک

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی بخش بازار بسیار خاص و کوچک

ماتریس نقاط مرجع استراتژی های مرحله افول

عوامل مزیت رقابتی

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ

تعیین جایگاه واحدهای تجاری استراتژیك در ماتریس لیتل

استراتژی توسعه طبیعی

توسعه گزینشی

مرحله عمر كالا و موقعیت رقابتی

پیش بینی افول بازار

انواع روش های پیش بینی فروش

عوامل تعیین کننده جذابیت بازار

وفاداری

مهم ترین دلایل وفاداری مشتریان به یک شرکت

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

منابع و توانایی های سازمانی

دانلود پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید:40

مقدمه:

بیشتر محصولات به دلایل مختلف مانند تغییرات و پیشرفتهای تکنولوژی و همپنین تغییر نیاز مشتریان سرانجام وارد مرحله ی پیری یا افول خود در چرخه حیات محصول می شوند.با کاهش فروش و سودآوری،بعضی از شرکتها صنعت را ترک خواهند کرد وشرکتهای باقیمانده نیز ممکن است حجم تولیدات خود را کاهش دهند ،آنها می توانند به سوی بخشهایی از یک بازار کوچکتر عقب نشینی کنند بودجه مربوط به ترویج محصولات خود را کاهش دهندومحصولات خود را با قیمت پاییین تری عرضه نمایند .

این فایل با فرمت پاورپوینت و در 40 اسلاید شامل بخشهای زیر می باشد:

ویزگیهای مرحله افول

خصوصیات سیستم مدیریتی در مراحل چرخه عمر محصول

  • اهداف بازاریابی در مرحله افول

استراتژی های مرحله افول بازار

متغیرهای وضعیتی استراتژی برداشت

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراژی برداشت

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حفظ

متغیرهای وضعیتی استراتژی بازمانده سودآور

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی بازمانده سودآور

متغیر های وضعیتی استراتژی بخش بازار بسیار خاص و کوچک

استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی بخش بازار بسیار خاص و کوچک

ماتریس نقاط مرجع استراتژی های مرحله افول

عوامل مزیت رقابتی

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ

تعیین جایگاه واحدهای تجاری استراتژیك در ماتریس لیتل

استراتژی توسعه طبیعی

توسعه گزینشی

مرحله عمر كالا و موقعیت رقابتی

پیش بینی افول بازار

انواع روش های پیش بینی فروش

عوامل تعیین کننده جذابیت بازار

وفاداری

مهم ترین دلایل وفاداری مشتریان به یک شرکت

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

منابع و توانایی های سازمانی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت آزمون و انتخاب کارکنان (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:01
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات22
حجم فایل237 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت آزمون و انتخاب کارکنان

دسته: مدیریت (مدیریت منابع انسانی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 22 اسلاید

این فایل در زمینه آزمون و انتخاب کارکنان بوده و شامل موارد زیر است:

اصول آزمون و انتخاب کارکنان، اهمیت دقت در گزینش، معتبر بودن آزمون ، قابل اعتماد بودن آزمون، شیوه تعیین قابل اعتماد بودن یک آزمون، رعایت اصول اخلاقی و مقررات در آزمون ، شیوه تعیین معتبر بودن یک آزمون ، استفاده از آزمون ها در عمل چگونه می توان در عمل افراد را آزمود؟، گزینش، مرکز ارزیابی مدیریت ، مصاحبه با کارکنان آینده  ، انواع مصاحبه، مصاحبه ها تا چه اندازه مفید هستند؟ ، شیوه اجتناب از اشتباهات متداول به هنگام مصاحبه ، رهنمود هایی برای انجام دادن یک مصاحبه ، استفاده از سایر روش ها برای انتخاب کارکنان، بررسی سابقه و تماس با معرف ها ، آزمون صداقت گفتار ، کشف نادرستی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت ارزیابی عملکرد (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
13:00
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات16
حجم فایل222 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت ارزیابی عملکرد

دسته: مدیریت منابع انسانی

فرمت: پاورپوینت

این فابل در زمینه ارزیابی عملکرد بوده و شامل بخشهای زیر است:

مقدمه ای بر ارزیابی عملکرد

چرا باید عملکردها را ارزیابی نمود؟

چه کسی باید ارزیابی را انجام دهد؟

روش های اصلی ارزیابی

مصاحبه در مورد نتیجه ارزیابی

گامی در ارزیابی عملکرد اثربخش

حل مساله های متداول ارزیابی

مسایل حقوقی در ارزیابی عملکرد

مدیریت کیفیت جامع بر اساس ارزیابی عملکرد مدیران

قابل دفاع بودن سیستم ارزیابی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
12:59
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات29
حجم فایل192 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی- سیستم های اطلاعاتی مدیریت)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 29 اسلاید

این فایل شامل 29 اسلاید در زمینه کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک بوده و بخشهای کلی زیر را دربرمی گیرد:

نگاه كلی به كسب و كار الكترونیك و تجارت الكترونیك

تجارت الكترونیك بنگاه به مصرف كننده

تجارت الكترونیك بنگاه به بنگاه

پرداخت های الكترونیكی

پیامد های قانونی و اخلاقی در كسب و كار الكترونیك

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
12:59
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل152 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دسته: مدیریت ( مدیریت بازاریابی- استراتژی های بازاریابی)

فرمت: word

تعداد صفحات: 15 صفحه

این فایل در 15 صفحه با فرمت word در زمینه استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار بوده و شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

ویژگی مرحله افول

استراتژی های  مرحله افول

متغیر های وضعیتی استراتژی برداشت

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ(نگهداری

متغیر های وضعیتی استراتزی بازمانده سود آور

متغیر های وضعیتی استراتزی بازار بسیار خاص وکوچک

مشخصات بازار

پیش بینی تقاضا

روش های کیفی

روش های کمی

مشخصات رقبا

موقعیت رقابتی

شدت رقابت

مشخصات شرکت

سهم بازار(MS)

دسته­بندی منابع سازمان

قابلیت وشایستگی­های محوری سازمان

وفاداری

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروژه اعجاز علمی نماز (معارف اسلامی)

سه شنبه 17 بهمن 1396
12:58
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات145
حجم فایل320 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 اعجاز علمی نماز

 

دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم

دانشكده علوم قرآنی .....

پروژه تحقیقاتی كارشناسی رشته

رشته تفسیر قرآن کریم

موضوع:

اعجاز علمی نماز

پائیز1394

 

چکیده

 نماز به عنوان عالیترین شکل عبودیّت و کاملترین صورت تعظیم و پرستش پروردگار یکی از مهمترین اعمال عبادی است که در شریعت اسلام وجود دارد و مسلمانان موظّفند که روزانه حدّاقل پنج بار آنرا به جای آورند. هدف از این تحقیق بیان اعجاز علمی نماز می باشد. بنابراین در این تحقیق ابتدا به بیان جایگاه و اهمیت نماز پرداخته شده است، سپس به بیان اعجاز علمی نماز.

شیوه جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای است زیرا در این تحقیق از مدارک معتبر و مستند استفاده شده است. قرآن و کتب مختلف تفسیری از جمله تفسیر نمونه آیت اله مکارم شیرازی و نیز تفسیر نور حجه الاسلام محسن قرائتی و کتب روایی از جمله نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی و نیز نهج الفصاحه ترجمه ابوالقاسم پاینده و همچنین کتب علمی از جمله آثار شگفت انگیز نماز در پیشگیری و درمان بیماری ها تالیف حسن کریمی یزدی و درمان بیماری ها با نماز تالیف مجید حاتمی ورزنه استفاده شده است. همانطور که گذشت نماز چون یک فریضه الهی است همه جنبه ها و ابعاد زندگی انسان را دربرمی گیرد.

این تحقیق از سه فصل تشکیل شده است فصل اول در مورد اهمیت و جایگاه نماز از طریق آیات و روایات اسلامی می باشد فصل دوم: در مورد یافته های علمی درباره‌ی مقدمات نماز و فصل سوم در مورد یافته های علمی نماز است. در پایان می توان گفت ، نماز به عنوان، یگانه سکوی اوج گیری بربلندای معنویت واخلاق فاضله در زندگی انسان موثر بوده و جایگاه و اهمیت غیر قابل انکاری در بسیاری از ابعاد زندگی دارد.

کلید واژه: نماز، صلاه،فلسفه نماز،  اعجاز علمی نماز،آثار معنوی و اخلاقی نماز

تعریف نماز

تعریف لغوی

واژه «صلاة» در عربی، به معنی «درود و تحیت»، «دعا» و همچنین «انعطاف» است. با این حال واژه «نماز» واژه‌ای فارسی است که در ایران، افغانستان، هند، بنگلادش و ترکیه برای واژه «صلاة» عربی به‌کار برده می‌شود. این واژه همچنین درزبان بنگالی،آلبانیائی، بسنیائی و مقدونیائی، برابر صلاة به کار می‌رود.

واژه نماز به معنای خم‌شدن و سرفرودآوری برای ستایش و احترام است(دهخدا). برخی منابع ریشه این واژه را از واژه پارسی پهلوی «نماک» می دانند که آن هم از ریشه باستانی «نم» به معنای خم شدن و کرنش است.(فرهنگ معین). ریشه واژه نماز درفارسی از لفظ پهلوی« نماك» گرفته شده وآن هم به نوبه خود از ریشه باستانی«نِم» ؛ به معنی« خم شدن وتعظیم كردن» مأخوذ است كه به تدریج بر معنی« صلاة» یعنی عبادت ویژه مامسلمانان اطلاق گردیده است.( خزائلی ، احكام قرآن ، ص 338)

بر اساس بعضی از كتب تاریخی، برخی از ایرانیان تازه مسلمان در سالهای حكومت اعراب بر ایرانیان به جای كلمه« صلاة» از كلمه« نماك» استفاده می‌كرده اند.و هنگام فراخواندن مردم به سوی نماز به جای « الصلوة» كلمه« اَلنِّماك» وبه جای« حَیَّ عَلَی الصَّلوةِ» جمله «بشتابید به سوی نماك» را به كار می برده اند.( راشدی ، نماز شناسی ،ج 1 ، ص 65) هرچند در برخی منابع ریشه واژه نماز از واژه«ناماسته» در زبان سانسکریت آریائیان دانسته شده‌است . نـمـاز در لـغت به معناى پرستش, نیاز, سجود, بندگى و اطاعت, خم شـدن بـراى اظـهـار بـندگى و اطاعت و یكى از فرایض دین و عبادت مـخصوصى است كه مسلمانان پنج بار در شبانه روز به جا مى آورند.نـماز یعنى خدمت و بندگى, فرمان بردارى, سر فرود آوردن و تعظیم كردن به نشانه احترام.نماز, داروى نسیان و وسیله ذكر خداوند است. نـمـاز, رابـطه معنوى مخلوق با خالق است. نماز یعنى دل كندن از مـادیـات و پـرواز دادن روح; یـعـنى پا را فراتر از دیدنى ها و شنیدنى ها نهادن.

تعریف فقهی

«صلوة» که در لسان شرع برای فعل عبادی خاصی یعنی همان «نماز» جعل شده است، در لغت به معنای دعا، استغفار، رحمت و مغفرت، ثنای نیکو، درود و تعظیم است(سیّاح،1380). واگر به خداوند نسبت داده شود، به معنای رحمت و ثنای بر بندگان می باشد.( معلوف،1389) و در اصطلاح نیز به عملی عبادی اطلاق می شود که متّشکل از اجزاء وشرائط خاصّی است و باید با قصد قربت به پروردگار هر روز در چند نوبت به جا آورده شود.

«صلاة» یا نماز به عنوان فعلی عبادی که به منظور دعا و نیز تعظیم الهی انجام می شود، یکی از مشترکات ادیان الهی است، هرچند شکل و نحوه‌ی انجام آن در ادیان مختلف متفاوت می باشد. از همین روست که در قاموس کتاب مقدس در معنای واژه نماز آمده است: «نماز معروف است و یکی از واجبات دینیه هر روز تمام ملل و مذاهب است، چه منفرداً و چه جماعتاً...» و پس از آن به شرح معنای نماز بر مبنای تورات و انجیل پرداخته تا آنکه می‌نویسد: «احدی جزمنکرین خدا منکر نماز و دعا نیست...».( نجفی کاشانی،1374).

در اصطلاح شرع عبارت است از عملى مخصوص ، مرکّب از رکوع و سجود و قرائت و ذکر ، توام با نیت و شرائط خاصّ ، که به تکبیر آغاز و به سلام ختم مى گردد . ( دائره المعارف دانستنیهای اسلامی)

یك تعریف برای نماز، ‌تعریف فقهی آن است كه نماز عملی است كه دارای اركان و شرایط خاص است كه روزی پنج بار بر شخص مكلف واجب است .

اما حقیقت نماز آن رابطة قلبی و عملی با خدا است و معجونی است از تمام حركاتی كه برای انسان وجود دارد از ایستادن، نشستن، خم شدن   و دست‌ها و پاها را به صورت‌های مختلف حركت دادن و زبان را با الفاظ گوناگون به سخن در‌آوردن و مانند آن، یعنی انسان در تمام حالات در یاد او فرو می‌رود، تمام اعضای او رنگ ایمان پیدا كند و این خود یك نوع لطافتی است كه در فریضة نماز كه در تعدیل حركات مؤثر خواهد بود.( محمدی اشتهاردی ، ص 6).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-    کلیات تحقیق... 1

1-1-    مقدمه...............  2

1-2-    تعریف نماز 3

1-2-1-     تعریف لغوی.............   3

1-2-2-     تعریف فقهی.............   4

1-3-    حقیقت و باطن نماز 4

1-4-    مفهوم و محتواى نماز 5

1-5-    نماز و نیایش در اسلام. 9

1-6-    سابقه تاریخی نماز 13

1-7-    حکمت و فلسفه نماز 14

1-8-    فلسفه نماز از نظر قرآن و اسلام. 19

1-9-    نماز ازدیدگاه پیامبراكرم (ص) 25

1-10-  جایگاه و منزلت نماز در اسلام. 27

1-11-  جایگاه نماز در قرآن کریم.. 30

1-11-1-   اهمیت نماز در قرآن کریم.. 31

1-12-  جایگاه نماز از نظر ائمه معصومین.. 34

1-13-  جایگاه و ارزش نماز از زبان دانشمندان جهان.. 39

1-14-  جایگاه نماز در ادیان مختلف... 40

فصل 2-   یافته های علمی دربارهی مقدمات نماز. 52

2-1-    آثار و فواید نماز 53

2-2-    آثار معنوی واخلاقی نماز 60

2-3-    اهمیت وفواید نماز اول وقت برای بدن انسان.. 68

2-4-    آثار نماز اول وقت در دنیا 70

2-5-    فلسفه اوقات نماز های روزانه. 72

2-6-    اسرار طهارت در نماز 74

2-7-    آثار نیت در نماز 74

2-8-    اعجازهای علمی وضو. 76

2-8-1-     اعجاز وضو در علم پزشکی.. 76

2-8-2-     حكمت های وضو از دیدگاه علم بهداشت... 76

2-8-3-     آثار دنیوی و بهداشتی وضو. 84

2-8-3-1-  آثار دنیوی.................   84

2-8-3-2-  آثار بهداشتی وضو............ 85

2-9-    نکات علمی شگرف از وضو. 87

2-10-  فلسفه وضو و نماز از دید علمی.. 88

2-11-  بررسی بعضی از اثرات علمی غسل و وضو و تیمم بر سلامت انسان.. 91

فصل 3-   یافته های علمی دربارهی نماز. 95

3-1-    تاثیرات نماز بر جسم انسان.. 96

3-2-    آثار روحی و روانی نماز 97

3-3-    تاثیرات حالات نماز بر انسان.. 106

3-3-1-     تاثیر ایستادن در نماز بر انسان.. 106

3-3-2-     تاثیر رکوع در نماز بر انسان.. 106

3-3-3-     تاثیر سجده در نماز بر انسان.. 107

3-4-    تاثیر نماز بر چرخش خون مغز. 113

3-5-    اعجازهای پزشكی نماز 115

3-5-1-     تاثیر نماز بر بهداشت خواب... 115

3-5-2-     تاثیر نماز بر بیماری افسردگی.. 116

3-5-3-     تاثیر نماز بر شادابی جسم و روان.. 116

3-5-4-     تاثیر نماز بر آرامش عضلات... 117

3-5-5-     تاثیر نماز بر بیماری فشار خون.. 117

3-5-6-     تاثیر نماز بر عفونت كلیه و مجاری ادراری.. 118

3-5-7-     تاثیر نماز بر عفونتهای گوارشی.. 118

3-5-8-     تاثیر نماز بر ایمنی حواس.... 119

3-5-9-     تاثیر نماز بر عفونت های تنفسی.. 119

3-5-10-   تاثیر نماز بر بیماریهای دهان و دندان.. 120

3-5-11-   تاثیر نماز بر بیماریهای پوست... 120

3-5-12-   تاثیر نماز بر بیماریهای اپیدمیك ( همه گیر ) 120

3-5-13-   تاثیر نماز بر بیماریهای اضطرابی.. 121

3-5-14-   تاثیر نماز بر افزایش طول عمر. 121

3-5-15-   تاثیر نماز بر بیماریهای مقاربتی.. 122

3-5-16-   تاثیر نماز بر اعتیاد  123

3-5-17-   تاثیر نماز بر وسواس های فكری.. 123

3-5-18-   تاثیر نماز بر وسواس های عملی.. 123

3-5-19-   تاثیر نماز بر شیوع خودكشی.. 124

3-5-20-   تاثیرنماز بر انحرافات جنسی.. 124

3-5-21-   تاثیر نماز بر احساس امنیت روانی.. 125

3-5-22-   تاثیر نماز بر بیماریهای تیروئید. 125

3-5-23-   تاثیر نماز بر سكته های قلبی ومغزی.. 126

3-5-24-   تاثیر نماز بر زخمهای گوارشی.. 126

3-5-25-   تاثیر نماز بر بیماری آسم.. 127

3-5-26-   تاثیر نماز بر اختلال شخصیت پارانوئید. 127

3-5-27-   تاثیر نماز بر اختلال شخصیت اسكیزوئید. 128

3-5-28-   تاثیر نماز بر اختلال شخصیت نارسیتیك... 128

3-5-29-   تاثیر نماز بر ثبات شخصیت... 128

3-5-30-   تاثیر نماز بر حافظه و تمركز حواس.... 129

3-6-    درمان بیماری گناه با نماز 130

3-7-    نتیجه گیری.. 131

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پرسشنامه یادگیری مؤثر از تجربه (مدیریت)

سه شنبه 17 بهمن 1396
12:58
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات14
حجم فایل151 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پرسشنامه یادگیری مؤثر از تجربه

دسته: مدیریت- روان شناسی

فرمت PDF:

تعداد صفحات: 14 صفحه

این فایل شامل پرسشنامه ای است که در آن 24 زوج عبارت ارائه شده است و به شما کمک می کند تا دریابید که به چه میزان به طور مؤثر از تجربه هایتان یاد می گیرید. همچنین این فایل شامل بخشهای تفسیر نمرات- تفسیر پرسشنامه و نتیجه گیری می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir