دانلود پاورپوینت بررسی مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:18
مارال
پاورپوینت بررسی مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری

پاورپوینت بررسی مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 33 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:



وظایف سیستم اطلاعاتی حسابداری دریک بنگاه تجاری

مطالعه سیستم های اطلاعاتی حسابداری ، پایه و اساس حسابداری

چرخه اساسی رویدادها در سیستم اطلاعاتی حسابداری

مهمترین فعالیت های کاری ده گانه حسابداران

فن آوری اطلاعات واسترتژی شرکت

عوامل موثر در طراحی سیستم

سیستم های اطلاعاتی حسابداری واسترتژی شرکت

استراتژی و موقعیت های استراتژیک

اساسی ترین موقعیت های استراتژیک

اهداف سازمان ها: از گذشته تا كنون

نیاز مدیریت: از گذشته تا كنون

چرا در فضای مدرن، اطلاعات کافی نبوده و بایستی به بصیرت تجهیز شد؟؟؟

زنجیره ارزش

فعالیت های اصلی زنجیره ارزش

فعالیت های پشتیبانی در زنجیره ارزش

فعالیت های پشتیبانی

فعالیتهای اصلی

شکل زنجیره ارزش

دامنه تصمیم

ارزش اطلاعات

ویژگی های اطلاعات مفید

آینده سیستم های اطلاعاتی حسابداری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت بررسی سیر تطور نظریه سازمان(فصل دوم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته ر

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:18
مارال
پاورپوینت بررسی سیر تطور نظریه سازمان(فصل دوم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

پاورپوینت بررسی سیر تطور نظریه سازمان(فصل دوم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد ویرایش جدید) در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت سیر تطور نظریه سازمان(فصل دوم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 30 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



تکامل نظریه سازمان

سیر تکامل نظریه معاصر سازمان

نظریه پردازان نوع اول

مهمترین نظریه پردازن نوع اول

فردریک تیلور و مدیریت علمی

هنری فایول و اصول سازمان

ماکس وبر و بوروکراسی

دیویس و برنامه ریزی عقلایی

نظریه پردازان نوع دوم

مهمترین نظریه پردازن نوع دوم

التون میو و مطالعات هاثورن

چستر بارنارد و سیستمهای تلفیقی

داگلاس مک گریگور و نظریه X  - نظریه Y

پیش فرضهای نظریه X

پیش فرضهای نظریه Y

وارن بنیس و مرگ بوروکراسی

نمونه هایی از نظریه پردازان نوع سوم

هربرت سایمون و عقب گرد اصول گرایی

دیدگاه محیطی کتز و کان

پژوهشی در مورد تأثیر فناوری بر ساختار توسط جون وودوارد و چارلز پرو

گروه آستون و اندازه سازمان

نظریه پردازان نوع چهارم

محدودیتهای شناختی تعقل گرایی مارچ و سایمون

سازمان های ففر به عنوان عرصه های سیاسی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت بررسی ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:18
مارال
پاورپوینت بررسی ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)

پاورپوینت بررسی ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM) در 17 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM) در 17 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 17 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار- مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک)



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



مقدمه

جریان نقدی مورد انتظار

موارد بکارگیری DDM

جریان نقدی آزاد(FCF)

مدلFCF

مدل سود باقیمانده (RI)

تعیین نرخ تنزیل

مدل فاما و فرنچ

مدل  BIRR

روش دوم محاسبه هزینه حقوق صاحبان سهام

مدل DDM

مراحل رشد شرکت

مدل DDM  چند دوره ای

عوامل مالی تعیین کننده نرخ رشد

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت بررسی ابزارهای سنجش ارزش افزایی

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:17
مارال
پاورپوینت بررسی ابزارهای سنجش ارزش افزایی

پاورپوینت بررسی ابزارهای سنجش ارزش افزایی در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی ابزارهای سنجش ارزش افزایی در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت ابزارهای سنجش ارزش افزایی

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 38 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار- مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک)



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



مقدمه

EVA  واﻧﺪازهﮔﻴﺮی آن

ﻣﻨﻄﻖ ارزش اﻓﺰوده اﻗﺘﺼﺎدی

اﻧﺪازه ﮔﻴﺮیEVA

ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ

رویکردهای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌـﻲ 

روﻳﻜﺮد داراﻳﻲ

روﻳﻜﺮد ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻲ

ﻣﺜﺎل ﺑﺮآورد ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ و ﺑﺎزده ﺷﺮﻛﺖ

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺗﻌﺪﻳﻞ ﺷﺪه

ﻣﺎﻟﻴﺎت ﺗﻌﺪﻳﻞ ﺷﺪه  

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﭘﺲ از ﻣﺎﻟﻴﺎت NOPAT))

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ (روﻳﻜﺮد داراﻳﻲ )

رابطه DCF,NPV,EVA

ﺑﺎزده ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ ((ROC

NPV و رﺷﺪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ  

ﺗﻌﻴﻴﻦ ارزش اﻓﺰاﻳﻲ

راهﻫﺎی اﻓﺰاﻳﺶEVA

ﺑﺎزده ﺟﺮﻳﺎنﻫﺎی ﻧﻘﺪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاریﻫﺎ (CFROI)

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بزه، بزهکار، بزهکاری (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:17
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بزه، بزهکار، بزهکاری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بزه، بزهکار، بزهکاری در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات53
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  بزه، بزهکار، بزهکاری   در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:


در جرم شناسی پدیده های بزه، بزهکار و بزهکاری به عنوان سه رکن اصلی در نظر گرفته می شود. بنابراین در ادامه ، سعی در ارائه یک تعریف برای هر کدام از این ارکان داریم.هر عملی که در جامعه قوانین را نقض کند و مجازات در پی داشته باشد «بزه» نامیده می شود.هر جرمی که صورت می گیرد، دارای علل سازنده ای است که بر روی فرد اثر می گذارد و او را به سوی ناسازگاری و نابهنجاری سوق می دهد. پی آمد این سوق دادنها، ارتکاب خطا است و خاطی را به یک تعبیر «بزهکار» می نامند.بزهکاری مجموعه ای از جرایمی است که در یک زمان و مکان معین به وقوع می پیوندد. ژامبو مرلن در این زمینه می نویسد:« بزهکاری پدیده ای است که بدون توجه به بزهکار، می توان آن را مورد بررسی قرار داد و تراکم جرم،اهمیت گونه های مختلف جرایم، تغییرات اجتماعی جرایم رااز نظر مکان، زمان، نژاد، مذهب و… دقیقاً تحقیق کرد. لاک ساین (2000)نیز در این زمینه می نویسد: «بزهکاری یک میکروب اجتماعی است. این میکروب در محیطی که آمادگی پروراندن تبهکار نداشته باشد، بروز نکرده و جرمی اتفاق نمی افتد.در ایران نیز بزهکاری به کل جرایمی گفته می شود که در صورت ارتکاب به موجب قوانین قصاص، دیات، حدود و تعزیرات دارای مجازات هستند(علیقلی زاده،1391).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



آشوری و عظیم زاده (1392) تحقیقی با عنوان جایگاه پرونده شخصیت در فرآیند پیشگیری از پایدار شدن بزهكاری جوانان انجام دادند.البته پایداری در بزهكاری با افزایش بحران بزه در جوامع ، از دهه 1980 میلادی مورد توجه جرم شناسان قرار گرفت. وضعیتی كه در آن بزهكاران پیش رس، در صورت عدم مدیریت عدالت كیفری در بستری خطرساز گرفتار شده و در نتیجه آن، بزهكاران بالقوه پایدار امروز به بزهكاران پایدار فردا مبدل می گردند. در كنار بسترهای جرم زای زیستی، روانی و اجتماعی، رویكرد عدالت كیفری جوانان، به مجازات گرایی و سزادهی صرف كه عاری از هرگونه پیامدگرایی و خالی از اهداف تفرید كیفر باشد،با حفظ بزهكار در فرآیند رسمی كنترل، زمینه پایدارشدن اوصاف بزه را دو چندان خواهد كرد. تفرید كیفر مستلزم شناسایی دقیق شخصیت بزهكار است ؛اقدامی كه فقط متعاقب مطالعه علمی شخصیت جوان كجرو در فرآیندی كه از آن تحت عنوان «تشكیل پرونده شخصیت» نام می برند، فراهم خواهد شد.

لازاروس (1993) معتقد است  استرس زمانی رخ می دهد كه مطالبات  فراتر از منابع سازشی فرد باشند . مقابله توسط نظریه پرد ازان به عنوان كوشش هایی برای بالابردن سازش بین شخص و محیط و یا به عنوان تلاش هایی برای اداره رویدادهایی كه استرس زا درك می شوند ، تعریف می شود (لازاروس و فولكمن، 1984).

 

فهرست مطالب:



 خاستگاه جرم

شهرنشینی و مهاجرتهای بی رویه روستاییان به شهرها:

جرم از دیدگاه جرم شناسی:

بزهکاری:

دیدگاهها

رویكرد واقع گرایی انتقادی:

نظریه های یادگیری اجتماعی:

ساترلند و پیوند افتراقی:

نظریه انتقال فرهنگی كج روی ساترلند:

نظریه های كنترل اجتماعی:

كنترل های شخصی:

كنترل اجتماعی:

نظریه انگ زنی:

دیدگاه صاحب نظران ساخت گرادرزمینه فرهنگ بزهكاری

نظریه كلووارد و اوهلین «خرده فرهنگ بزهكاری»

ساخت اجتماعی مناطق جرم خیز از نظر كلو وارد و ارهلین:

نظریه ی فشار

شهرنشینی

ابن خلدون:

امیل دوركیم

ارزیابی نظریه مرتون

نظریه آلبرت كوهن درباره ی بزهكاری جوانان:

خرده فرهنگ جوان بزهكار:

مكتب كلاسیك:

بزهکاران و زندان:

خودکشی

پیش گیری از اقدام به خودکشی

عدم طبقه بندی و تفکیک صحیح زندانیان (انتقال تجارب به یکدیگر):

عدم خود اشتغالی زندانیان در داخل بندها:

خود اشتغالی

زندان و رفتارهای پر خطر(لواط، رابطه جنسی یا همجنس خواهی...) :

خشونت و پرخاشگری در زندان :

تحقیقات انجام شده

داخل کشور:

خارج کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید به زندگی (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:17
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید به زندگی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اُمید به زندگی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  اُمید به زندگی   در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:



یکی دیگر از جنبه های روان شناختی اُمید به زندگی می باشد که ارتباط نزدیکی با اضطراب اجتماعی و تصور بدنی دارد که هر چقدر اُمید در افراد پایین باشد به همان میزان اضطراب بیشتری را تحمل می کنند و از نظر شاخص تصور بدنی احساس کهتری بیشتری می کنند.  از نظر اشنایدر (1995)، اُمید یک هیجان انفعالی نسیت که تنها که در لحظات تاریک زندگی پدیدار می شود بلکه فرآیندی شناختی است که افراد به وسیله آن، فعالانه اهداف خود را دنبال می کنند. ار نظر اشنایدر اُمیدواری فرآیندی است که طی آن افراد 1- اهداف خود را تعیین می کنند 2- راهکارهایی برای رسیدن به آن اهداف خلق می کنند 3-انگیزه لازم برای به اجرا در آوردن این راهکارها را ایجاد کرده و در طول مسیر حفظ می کنند. این سه مؤلفه به عنوان اهداف، تفکر گذرا و تفکر عامل (کار گزار) شناخته می شوند. اهداف، نقاط پایان رفتارهای هدفمند هستند (اشنایدر و همکاران، 1997). به عبارت دیگرتقریباً همه آنچه که یک فرد انجام می دهد به سمت دستیابی به یک هدف است. هدف شامل هر چیزی است که فرد مایل به دستیابی انجام و تجربه یا به خلق آن است (اشنایدر و همکاران، 2002).

علاوه بر این درنظریه اُمید، اهداف منبع اصلی هیجان هستند. هیجان مثبت ناشی از دستیابی به هدف یا تصور شدن نزدیک شدن به آن است، در حالی که هیجان منفی ناشی از شکست در دستیابی به هدف یا تصور دور شدن از آن است (اشنایدر، 2002 ). با توجه به پیوند بین دستیابی به  هدف و عاطفه مثبت، ممکن است به نظر برسد که بهترین راهکار، تعیین اهداف آسان و کاملاً قابل دستیابیست. اما افراد دارای اُمید بالا معمولاً به دنبال اهدافی هستند که دارای میزانی از عدم قطعیت و سطح دشواری متوسط باشند (اشنایدر، 1994)، تفکر گذرا، توانایی ادراک شده ی فرد برای شناسایی و ایجاد مسیرهایی به سمت هدف است (اشنایدر، 1994). از آنجا که برخی طرح ها و نقشه ها ممکن است با شکست مواجه شوند، افراد دارای اُمید بالا، به منظور مقابله با موانع احتمالی، چندین گذرگاه را در نظر می گیرند. (اشنایدر و همکاران، 1996، ایرونیگ و همکاران، 1998). لازم به ذکر است که آثار سودمند اُمید ناشی از توانایی واقعی در ایجاد گذرگاه ها نیست بلکه ناشی از این ادراک است که چنین گذرگاه هایی در صورت لزوم می توانند تولید شوند (اشنایدر و همکاران، 1991).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



عبادی و صالحی (1389)، در پژوهشی با عنوان "اثر نابرابری سرمایه انسانی در زنان و مردان بر اُمید به زندگی" پرداختند. نتایج بدست آمده با استفاده از ضریب جینی از یکسو، نشان دهنده کاهش نابرابری سرمایه ی انسانی در زنان و مردان در مناطق مختلف جهان و از جمله کشور ایران طی چهار دهۀ اخیر بوده و از سوی دیگر، مؤکد این مطلب است که در کشورهای در حال توسعه هر چه از نابرابری سرمایه انسانی در زنان و مردان کاسته شود اُمید به زندگی به طور معناداری افزایش می یابد. نکته قابل توجه و دستاورد مهم این پژوهش کاهش نابرابری سرمایه انسانی در زنان به طور معنا داری بیشتر از کاهش آن در مردان بر اُمید به زندگی تأثیر می گذارد.


 

فهرست مطالب:



امید به زندگی

2-2٥ ابعاد اُمید:

2-٢٦ پیشینه تحقیق:

2-2٧ جمع بندی پیشینه ی داخلی و خارجی درباره اُمید به زندگی:

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش همبستگی خانواده (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:17
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش همبستگی خانواده (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همبستگی خانواده در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  همبستگی خانواده  در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

 

بخشی از مبانی نظری:


   در چند دهه اخیر با تحولات بسیاری در فرهنگ جهانی در غرب، تصویر خانواده دستخوش تغییراتی شده است. به عبارتی، به شدت در حال كوچك شدن و از بین رفتن است. ویژگی زندگی خانوادگی در این قرن، الگوی بسیار متنوع و جدید آن است؛ برای مثال، اگر قبلاً خانواده های سه نسلی و هسته ای داشتیم، در حال حاضر در فرهنگ غرب خصوصاً با خانواده های هسته ای كوچك شده، تك والدی، خانواده بدون فرزند، زندگی مجردی، ازدواج های مجدد و پدر خواندگی و مادر بزرگی، خانواده های چند نسلی، ازدواج های قراردادی، غیر سنتی و هم زیستی هم جنس گرایان و ... مواجه هستیم كه بر اساس خلأها و نیازهای افراد و شرایط فرهنگی و اجتماعی آن ها در حال شكل گرفتن اند (نفر، 1391).



بخشی از تحقیقات انجام شده:



   - ابراهیمی قوام و خطیب زاده (1392) در تحقیقی با عنوان «بررسی وضعیت خانوادگی دختران فراری با تأکید بر سوء استفاده از آنان» نتیجه گرفتند که؛ عدم توجه و بی احترامی، آزار و اذیت و انواع سوء استفاده از آنان، محدودیت و محرومیت شدید، سردی روابط و کم محبتی، تبعیض قائل شدن و آشفتگی از عوامل فرار دختران بود.

    - ایگال و همکاران (2013) در تحقیقی نتیجه گرفتند که؛ نگرش ها و باورهای مذهبی هر فرد ریشه در باورهای خانواده دارد. افرادی که باورهای مذهبی قوی دارند در برخوردهای  اجتماعی نیز قوی عمل      می کنند و شایستگی های بالاتری از خود نشان می دهند. شایستگی های اجتماعی فرزندان با یک بعد قوی ارتباط دارد و آن هم نگرش ها و باورهای مذهبی است که از عمق خانواده بر می خیزد. مذهب به عنوان مجموعه ای از اعتقادات، بایدها و نبایدها و نیز ارزش های اختصاصی و تعمیم یافته، از مؤثرترین تکیه گاه های روانی به شمار می رود که قادر است معنای زندگی را در لحظه لحظه های عمر فراهم کند و در شرایط خاص نیز با فراهم سازی تکیه گاه های تبیینی، فرد را از تعلیق و بی معنایی نجات دهد.


فهرست مطالب:



   انواع خانواده

   2-10- هدف از تشكیل خانواده

2-10-1- آرامش روانى

   2-10-2- سازندگى اخلاقى

2-10-3- سازندگى اجتماعى

   2-11- اساسى ترین هدف در تشكیل خانواده

   2-12- نقش و اهمیت خانواده

   2-12-1- ضرورت امروزی توجه به خانواده

   2-12-2- ضرورت وجودی خانواده

   2-12-3- خانواده در جهان معاصر

   2-13- وظایف و کارکرد خانواده

   2-13-1- کنش های خانواده

   2-13-2- انعطاف پذیری خانواده

   2-14- تحکیم خانواده از نگاه دین

   2-14-1- ‫تبیین مفهومی تحکیم خانواده

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور

   2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور

   2-23-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد تحصیلی (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:16
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد تحصیلی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد تحصیلی در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات46
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  عملکرد تحصیلی  در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



امروزه، صاحب نظران بر این باورند كه یكی از دلایل مهم توسعه كشور‌های پیشرفته، توجه و اهتمام آنها به تربیت نیرو‌های خلاق و مؤثر است. دانشجویان نیروی انسانی برگزیده و سازندگان فردای كشور هستند، و موفقیت تحصیلی آنها از جمله اهداف اساسی برنامه‌‌های آموزشی است. دانشجویان به واسطه موفقیت در تحصیل می‌توانند به موقعیتی دست یابند كه از حداكثر نیروی درونی وبیرونی خود برای دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط لازم برای زندگی اجتماعی موفق را كسب كنند. برعكس، عدم موفقیت در تحصیل، زمینه ساز مشكلات فردی و اجتماعی بسیار و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزشی است.

دوره دانشجویی برای دانشجویان دوره ای مهیج و پر چالش است. بنابراین به دلیل رویارویی با عوامل استرس زای زیاد و لزوم سازگاری مناسب، باید از سلامت روانی و خود اتكایی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به توفیقات روز افزون‌تری در تحصیل و حرفه خود دست یابند (دانش پژوه و همکاران 2007). این ویژگی‌ها كه هر فرد در نتیجه رویارویی با موقعیت‌‌های گوناگون و افراد مختلف به آن مجهز است، ساختار روانی و صفات شخصیتی است. این ساختار روانی نه تنها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند خانواده، اجتماع، گروه همسالان و غیره قرار دارد، بلكه عواملی چون انگیزش، پیشرفت، موفقیت و... را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس می‌توان گفت یكی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌‌های روانی افراد است.

دانشجویان به دلایل متعدد، استرس‌ها و فشارهای روانی زیادی را بسته به موقعیت‌های آموزشی تجربه می‌کنند، مهاجرت جهت تحصیل، جدایی از شبکه‌های خانواده و دوستان و از دست دادن نسبی حمایت‌های عاطفی اجتماعی آنها، درگیرشدن در روابط اجتماعی جدید، حجم دروس و برنامه‌های دانشگاهی، دوره خاص سنی، همگی از عواملی بوده که برای دانشجویان در برهه‌های مختلف استرس‌زا بوده و می‌تواند آنها را مستعد ناراحتی‌های روانشناختی و جسمانی کند.

ارزشیابی مستمر و مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی بویژه در دانشگاه‌ها می‌باشد.

این امر در تدوین برنامه آموزشی بهتر، ارتقای کیفیتی آموزشی و نهایتاً در اصلاح و بهبود کارآئی مسئولین مربوطه تأثیر به سزایی دارد. توجه به این امر چیزی ست که درتمام دنیا در رأس برنامه‌های توسعه آموزش مدنظر قرار می‌گیرد به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشد تحقیقات بسیاری در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است وضعیت اقتصادی اجتماعی سطح تحصیلات، آموزش و نمرات آزمونهای پیشرفت تحصیلی و هوش از جمله شاخص‌های است که محققان از آن جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده می‌نمایند. به منظور پیش بینی وضیت و موفقیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها ومتغیرهای مناسب، از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات زیادی در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (جسلون 1999). وضعیت اقتصادی-اجتماعی، سطح تحصیلات، معدل تحصیلی و نمرات آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و هوشی از جمله شاخص‌هایی است که محققان از آنها جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده نموده اند (منیری 1385).



بخشی از تحقیقات انجام شده:



چامورو پرموزیك و فرنهام (2003) در بررسی رابطه بین صفات شخصیت و عملكرد تحصیلی در دو نمونه از دانشجویان انگلیسی نشان دادند كه نمرات به دست آمده از صفات شخصیتی افراد در طول هفته‌‌های اول سال تحصیلی با نتایج آزمون نهایی رابطه دارد. بر این اساس، آنها دریافتند كه عامل‌‌های شخصیتی 10 تا 17 درصد واریانس عملكرد تحصیلی را تبیین می‌كند. دیست (2003) بیان كرد كه روان رنجورخویی می‌تواند اثر مثبت یا منفی بر عملكرد تحصیلی به همراه داشته باشد.

یافته‌ها تحقیق جعفری نژادو همکاران (1391) نشان داد كه رابطه بین ویژگی شخصیتی روان رنجوری با پیشرفت تحصیلی منفی، رابطه بین ویژگی‌‌های شخصیتی برونگرایی، سازگاری، وظیفه شناسی با پیشرفت تحصیلی مثبت و بین ویژگی شخصیتی گشودكی با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره حاكی از آن بود كه ویژگی‌‌های شخصیتی وظیفه شناسی، روان رنجوری و برون گرایی توان پیش بینی پیشرفت تحصیلی را دارا می باشند. دانشجویانی كه دارای ویژگی‌‌های شخصیتی برونگرایی، سازگاری و وظیفه شناسی اند، پیشرفت تحصیلی بیشتری دارند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو، پرسشنامه روش‌ها و مهارت‌های مطالعه، و برای متغیر پیشرفت تحصیلی، از معدل کل دانشجویان استفاده شده.

كامورو و فورنهام (2008) در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند كه تنها صفت بزرگ شخصیتی كه با راهبرد‌های یادگیری همبستگی معنی داری دارد، صفت گشودگی به تجربه است كه با راهبرد و انگیزه یادگیری عمیق، همبستگی مثبت و با راهبرد و انگیزه یادگیری سطحی، همبستگی منفی دارد.

فهرست مطالب:



عملکرد تحصیلی

2-2- صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی

2-6- پیشینه تحقیق

منابع




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و عملکرد تحصیلی (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:16
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و عملکرد تحصیلی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و عملکرد تحصیلی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و عملکرد تحصیلی  در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


پژوهشگران معاصر شخصیت از هر دو نظریه ابراز نارضایتی کرده اند و معتقدند که نظریه آیزنک بسیار ساده است و ابعاد بسیار کمی دارد (برون گرایی، درون گرایی، روان رنجورخویی، پایداری هیجانی و روان پریش خویی، کنترل تکانه)، در حالی که نظریه کتل بسیار پیچیده است و عوامل بسیاری را دارد (16 عامل).

از بین نظریه‌‌های مهم شخصیت می‌توان به الگوی پنج عاملی كاستا و مك كری [1] (1992) اشاره كرد. این پنج عامل عبارتند از: روان رنجوری 2، برون گرایی 3، باز بودن به تجربه 4، توافق 5 و وجدانی بودن كه هر یك از این عوامل در بروز رفتار‌های خاص دارای اهمیت می باشند.

رابرت مک کری (1949) و پل کاستا (1942) که در مرکز پژوهشی پیری شناسی مؤسسات ملی سلامتی در بالتیمور، مریلند کار می‌کنند به برنامه تحقیق گسترده ای مبادرت کردند که پنج عامل اصلی را مشخص کرد و منجر به ایجاد پرسشنامه NEO گردید (مک کری و کاستا 1987؛ نقل از شولتز 1386) این 5 عامل عبارتند از روان­رنجورخویی[2] (N)، برونگرایی[3] (E)، انعطاف پذیری[4] (O)، توافق‌پذیری[5] (A) و باوجدان بودن[6] (C). این عوامل از طریق انواع فنون ارزیابی، از جمله پرسشنامه‌های خودسنجی، آزمون‌های عینی و گزارشهای مشاهده گران تأیید شدند. به نظر می‌رسد که چهار عامل از پنج عامل این نظریه مولفه ژنتیکی نیرومند و یک عامل (توافق پذیری) مولفه محیطی نیرومند دارد و بیشتر محیطی است تا ارثی (شولتز و شولتز؛به نقل از پروین 1386). هریک از پنج عامل بزرگ به شش زیرمقیاس تقسیم می‌شوند. مک کری و کوستا (1992) این پنج عامل را صفات و زیرمقیاس‌های این عوامل را رویه[7] می‌نامند. منظور آن‌ها از صفات، اشاره به آن دسته از متغیرهای شخصیتی است که عمیق‌تر و بنیادی‌تر هستند و در طول زمان ثبات زیادی از خود نشان می‌دهند. در مقابل رویه‌ها همچنان که از نامشان مشخص است سطحی‌تر و تغییرپذیرتر از صفات هستند و ممکن است پایه‌های ژنتیکی و زیستی نداشته باشند. در واقع بروز و و فعال شدگی رویه‌ها بیش از صفات وابسته به محیط است.

نظریه شخصیت آن­ها ریشه در آمار و تحلیل عاملی از یک سو و زبان­شناسی از سوی دیگر دارد. مک­کری و کوستا معتقد بودند که برای هر صفت یا حالتی که انسان می­تواند داشته ­باشد، لزوما یک لغت متناظر در زبان ساخته­شده­است (متیوز، دیاری و وایتمن[8] 2003). بنابراین آن­ها کلیه لغات موجود درباره صفات انسانی در فرهنگ انگلیسی را جمع­آوری کردند و با تحلیل عاملی چند مرحله­ای آن­ها، به 5 عامل بزرگ شخصیت دست یافتند (گروسی، 1380). در بین پژوهشگران این سؤال مطرح بوده که مک کری و کوستا نظریه ای درباره شخصیت ارائه نداده اند بلکه آن‌ها فقط یک پرسشنامه ساخته اند (متیوز، دیاری و وایتمن 2003). در واقع نظریه آن‌ها از ابزاری که ساخته اند بیرون آمده است، در حالی که معمولاً ابزار بر پایه نظریه‌ها ساخته می‌شوند. جدای از این که این موضوع را قوت یا نقص برای کار آن‌ها بدانیم، به هرحال این یک مورد استثنا و شاید بدیع در علم روانشناسی می­تواند باشد (یخوابی 1389).


[1] -Costa & maccrae

[2] neuroticism

[3] extraversion

[4] openness to experience

[5] agreeabless

[6] conscientiousness

[7] -Facet

[8] - Mattews, Deary& Whiteman

بخشی از تحقیقات انجام شده:


واگرمن و فاندر (2007) در پژوهش خود به این نتیجه دست یافتند که رابطه مثبتی بین وظیفه شناسی با پیشرفت تحصیلی وجود دارد.

یافته‌‌های پژوهش ایزدی و رجبعلی (1386) نشان می‌دهد كه هر یك از سبك‌‌های یادگیری با ویژگی شخصیتی خاصی ارتباط دارد و این ارتباط و تناسب بین ویژگی‌‌های شخصیتی و سبك‌‌های یادگیری باعث می‌شود كه یادگیرندگان بهتر مطالب درسی را بیاموزند و از خود و یادگیریشان احساس رضایت كنند و این خود موجب تشكیل یك خودپنداره مثبت در یادگیرندگان می‌شود. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری در مورد رابطة سبك‌‌های یادگیری و ویژگی‌‌های شخصیتی با عملكرد تحصیلی به روش مرحله ای نشان داد كه بهترین متغیر‌های پیش بین برای عملكرد تحصیلی دانش آموزان از بین چهار سبك یادگیری و پنج ویژگی شخصیتی به ترتیب، ویژگی شخصیتی وجدانی بودن و سبك‌های یادگیری مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال است.

 

فهرست مطالب:


 نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت

2-4- عوامل پنجگانه

2-4-1- عامل روان رنجورخویی (عصبیت یا شاخص هیجان)

2-4-2- عامل برون گرایی

2-4-3- عامل انعطاف پذیری (باز بودن یا گشودگی)

2-4-4- عامل توافق پذیری

2-4-5- با وجدان بودن

2-5- ارتباط بین مقیاسهای کلی آزمون نئو وعملکرد تحصیلی

2-5-1- رابطه نوروزگرایی با پیشرفت تحصیلی:

2-5-2- رابطه برون­گرایی با پیشرفت تحصیلی

2-5-3- رابطه انعطاف پذیری با پیشرفت تحصیلی

2-5-4- رابطه مقبولیت با پیشرفت تحصیلی

2-6- پیشینه تحقیق

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری (فصل 2)

دوشنبه 16 بهمن 1396
1:16
مارال
مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری  در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


   دختران فراری به دخترانی گفته می‌شود که به دلایل مختلفی از خانه فرار می‌کنند و به جامعه و        محیط هایی چون خیابان، پارک، باندها و ... روی می آورند. گفتنی است در آمریکا و کشورهای اروپایی دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌های خود فرار می‌کنند، به طور اتوماتیک تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری در می آیند و به مکان هایی امن زیر نظر روانکاوان متخصصان حمایت از زنان منتقل می‌شوند. اما در ایران به خاطر جرم بودن اصل  قضیه دخترانی که جایی برای پناه بردن ندارند اکثراً به     غریبه ها متوسل می‌شوند که در اکثر این موارد، مورد تجاوزات پی در پی  قرار می‌گیرند و نهایتاً جذب باندهای فساد می‌شوند و با این شرایط در صورت دستگیری این دختران در بعضی موارد به زندان افتاده و در مواردی توسط مقامات قضایی به خانواده‌هایی که فراری شده اند، بازگردانده می‌شوند. در کشوری مثل ایران که درصد جرایم ارتکابی توسط دختران کمتر از پسران است این کم بودن را باید ناشی از این بدانیم که زنانی که تمایل به طغیان و انجام اعمال ضداجتماعی دارند، این میل را با فحشا تسکین می دهند و نیازی به ارتکاب جرایم دیگر ندارند. ضمناً زنان در مقابل فشارهای روحی اکثراً یا دست به خودکشی می زنند یا از محیط فرار می کنند (ریحانی، 1388).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


   - ابراهیمی قوام و خطیب زاده (1392) در تحقیقی با عنوان «بررسی وضعیت خانوادگی دختران فراری با تأکید بر سوء استفاده از آنان» نتیجه گرفتند که؛ عدم توجه و بی احترامی، آزار و اذیت و انواع سوء استفاده از آنان، محدودیت و محرومیت شدید، سردی روابط و کم محبتی، تبعیض قائل شدن و آشفتگی از عوامل فرار دختران بود.

   - پارکر و بنسون (2013) در تحقیقی با عنوان «رابطه بین سبک های والدینی و فرار دختران نوجوان از خانه» نتیجه گرفتند که؛ حماین والدین موجب دلبستگی بیشتر بین آنها و فرزندانشان می شود و در عین حال آزمودنی های نوجوانانی که والدین خود را حمایت کننده درک می کردند، تمایل به رفتار بزهکارانه، بدعملکردی در مدرسه، سوء مصرف مواد و فراز از منزل کمتری داشتند.


فهرست مطالب:


    آشنایی با پدیده دختران فراری

   2-3- شرایط عمومی دختران فراری

   2-4- اقسام فرار

   2-5- علل فرار

   2-7-5- اهداف خانه سلامت:

   2-7-6- شرایط پذیرش در خانه سلامت:

   2-7-7- نحوه پذیرش در خانه سلامت

   2-7-8- روش های ترخیص از خانه سلامت

   2-7-9- شرایط و مراحل ترخیص و تحویل به خانواده یا بستگان

   2-7-10- شرایط و مراحل زندگی مستقل

   2-7-11- شرایط ترخیص از طریق ازدواج

   2-7-12- شرایط ترخیص از طریق ادامه تحصیل

   2-8- راهکارهای پیشگیری از فرار دختران

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور

   2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور

   2-23-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir