تحقیق معماری یخچالهای کویری (فنی و مهندسی)

شنبه 5 اسفند 1396
2:08
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری یخچالهای کویری

 

آثار و بناهای بسیاری در استان یزد نظیر مساجد، مدارس، آب‌انبارها و حسینیه‌ها) وجود دارد که همواره نظر پژوهشگران را به خود معطوف می‌کند اما بنای یخچال‌های قدیمی، غریب‌ترین عناصر معماری هستند که با ایجاد یخچال‌های برقی تقریبا به بوته فراموشی سپرده شده‌اند.
در وجود یخچال‌ها که روزگاری در قلب تابستان‌های داغ و سوزان، خنکای آب گوارا را به درون خانه می‌کشاند، رمز و رازی وجود دارد که حکایت از معجزه فروتنانه خشت خام و دست‌های پرتوان معمار فرزانه‌ای می‌کند تا عشق خدمت به خلق را در شاهکار معماری کویر به عرصه ظهور برساند.
در حال حاضر تعداد معدودی از این یخچال‌ها باقی مانده است که در اینجا سعی شده تا به ویژگی‌ معماری و عملکرد خاص آن در ناحیه کویری پرداخته شود.


متاسفانه از پیشینه تاریخی یخچال‌ها تا دوره صفویه اطلاعاتی در دست نیست و تنها دکتر جان فرایر در قرن یازدهم در سفرنامه ایران اشاره می‌کند که «در این زمان ذخیره ساختن یخ‌، رسمی متداول و دیرین سال شمرده می‌شود و امکان آن می‌رود که همراه با مغولان وارد ایران شده است». همچنین شاردن، دورنمایی از شهر کاشان را در سفرنامه خود به تصویر می‌کشد و یخچال‌های این شهر را در بیرون از قلعه و برج و باروی شهر نشان داده و به معماری یخچال‌ها در اصفهان نیز اشاراتی داشته است.
استان یزد نیز با توجه به کویری بودن منطقه از این معماری بی‌بهره نبوده است و هنوز در جای جای آن از جمله در شهرستان میبد و ابرکوه نیز می‌توان آثار این شاهکارهای معماری را مشاهده کرد. ولی قبل از هر چیز باید گفت که فن ساختمانی و شیوه معماری در ساختمان این یخچال‌ها به گونه‌ای است که دقت و نکته‌سنجی سازندگان و معماران این واحدها، به نکات عمده و مهمی چون عایق‌کاری بنا، حفظ برودت مناسب جهت نگهداری یخ، مصالح ساختمانی و چگونگی تهیه یخ، معطوف ساخته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری هوشمند (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:07
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلppt
تعداد صفحات28
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری هوشمند

 

مقدمه

در سال 1970، ورود كامپیوتر و تكنولوژی ارتباطات راه دور، زندگی بشر را متحول كرد. این تغییر و تحول حتی از نظریه‌‌ای كه خود، جلودار این تكنولوژی بود، پیشی گرفت. از سال 1990، زندگی فردی و اجتماعی افراد، با ورود كامپیوتر و ارتباطات راه دور و در نتیجه بی‌معنی شدن فاصله‌ها، تغییرات بسیاری كرد. فضاها و مكانهای فیزیكی و تعاریفشان، درست همانند چهره انسان، در طول زمان دچار تغییر شده‌اند. برای مثال اتاقهای ملاقات و کنفرانس شكل مجازی به خود گرفته اند. چرا كه بسیاری از عناصر و اجزاء فیزیكی آنها، جای خود را به كامپیوتر داده‌اند.

این اتفاق درست همان چیزی است كه می‌توان نامش را وحدت میان توانایی‌های كامپیوتر و دنیای فیزیكی ما دانست. در هم آمیختن دنیای فیزیكی ما با كامپیوتر این امكان را فراهم می‌آورد تا دنیای بدست آمده با ذهنی كامپیوتری بیاندیشد.

 

كامپیوتر این توانایی را دارد كه اطلاعات را دریاف كند (input) و آنها را با كامپیوترها و ماشین‌های دیگر رد و بدل كند. همچنین كامپیوتر می‌تواند به راحتی كارهایی نظیر، پویش اطلاعات، محاسبه، نتیجه‌گیری (output) را در مدت زمان كوتاهی انجام دهد. گویی كامپیوترها هم می‌تواند بیاندیشند، اما سریعتر از انسانها.

 

امروزه ساختمانها خود گونه ای از تکنولوژی هستند. آنها خود را با تكنولوژی وفق می‌دهند و از آن بهره می‌گیرند. ساختمانها به عنوان یك سازه به محض اینكه توانایی كامپیوتر را در اختیار بگیرند، هوشمند خواهند شد. نخستین بنای هوشمند از تكنولوژی در جهت مهیا ساختن محیطی امن و راحت و انرژی زا استفاده كرد. ایده یك ساختمان هوشمند، ارتباط و پیوستگی میان دسترسی، نوردهی، امنیت، نظارت، مدیریت و ارتباط راه دور را پیش رو قرار می‌دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت معماری های امروزی (پاورپوینت)

شنبه 5 اسفند 1396
2:07
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات33
حجم فایل3.52 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

●در نخستین پردازنده ها سعی می شد تا جای ممکن از فرمان های پیچیدهتری استفاده شود زیرا: ●تفاوت سرعت میان حافظه اصلی ئ حافظه درون پردازنده باعث میشد که فرمان های درون پردازنده بسیار سریعتر اجرا شوند. ●با فراهم شدن امکان ریز برنامه نویسی (Microprogramming) زحمت توسعه دادن مجموعه فرمان ها کمتر شد. ●فرمان های بزرگتر و پیچیده تر متتن برنامه اسمبلی را کوچک میکرد و هزینه ها با کاهش فضای مورد نیاز و کاهش زمان آماده سازی برنامه کمتر میشد. ●این امیدواری وجود داشت که بتوان میان زبانهای سطح بالا و زبان ماشین پل زد. ●ضرورت حفظ سازگاری با نسل های پیشین استفاده از فرمان های پیچیده تر را ایجاب میکرد. ●پیچیده بودن فرمان های پردازنده دلیلی بود برای توان پردازش زیاد کامپیوتر.

 

●بنیاد و ریشه RISC در سه پروژه تحقیقاتی شکل گرفته است : IBM801 و پردازنده RISC برکلی (Berkeley RISC Processor) و پردازنده MIPS استنفورد (Stanford Mips Processor) ●ایده اساسی در RISC  ساده سازی منطق لازم برای پیاده سازی یک پردازنده بوده که قادر به اجرای فقط دستورها و مدهای آدرس دهی ساده دارد. ●از نظر ایده ال همگی دستورهای پردازنده RISC در یک سیکل اجرا میشوند اما در تجربه های عملی برخی دستورات به سیکلهای ساعت بیشتری نیاز داریم. برخی از پردازنده های معروفی که بر پایه معماری RISC بنا شده اند عبارتند از : ●Sun’s Sparc, SCI’s MIPS, HP’s PA-RISC,DEC’s ALPHA

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت معماری مساجد (پاورپوینت)

شنبه 5 اسفند 1396
2:07
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات45
حجم فایل738 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست:

تقدیم...................................................................5

اعضا..................................................................6

مقدمه..................................................................7

طول و عرض جغرافیایی............................................8

تقسیم بندی اقلیمی ایران............................................9

ورود مسجد به ایران..............................................11

تبدیل مساجد سبك عربی به مساجد چهارایوانی................12 بررسی ذخیره سازی انرژی در مساجد سه اقلیم ایران........13

مسجد در كرانه ی شمالی خلیج فارس..........................14

مسجد سیراف......................................................15

مسجد در نواحی کوهستانی و مرتفع............................20

مسجد کبود تبریز..................................................21

مسجد جامع بروجرد...............................................23

مسجد صخره ای...................................................25

 

مسجد قدمگاه........................................26

مسجد در دشت های فلات..........................31

مسجد جمعه ی اصفهان............................32

ایوان.................................................41

کاهگل................................................42

گنبد...................................................43

منابع..................................................45

تقسیم وظایف........................................46

تشکر.................................................47

خداخافظی............................................48

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری فولدینگ (فنی و مهندسی)

شنبه 5 اسفند 1396
2:06
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل358 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری فولدینگ

    معماری فولدینگ یكی از سبك های مطرح در دهة پایانی قرن گذشته بود. فلسفة فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی، ژیل دلوز مطرح شد. وی همچون ژاك دریدا اساس اندیشة خود را بر زیر سؤال بردن بینش مدرن و مكتب پسا ساختار گرایی محسو می شود. دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشة خود را بر زیر سؤال بردن بینش مدرن و مكتب ساختار گرایی قرار داد.

    فلسفة دلوز، یك فلسفه افلاطون ستیز و دكارت ستیز است، به عبارت دیگر می تان بیان نمود كه فولدینگ یك طرح ضد دكارتی است. از نظر دلوز، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است. وی در كتاب معروف خود، ضد اُدیپ سرمایه داری و اسكیزوفرنی (1972) خردمدان را مورد پرسش قرار داد. از نظر دلوز خرد هر جایی است.

    فلسفة فولدینگ منطق ارسطویی را نیز زیر سؤال می برد. از نظر این فلسفه، هیچ ارجحیتی در جهان وجود ندارد. زیربنا و روبنا وجود ندارد. فولدینگ به دنبال تعدد است و می خواهد سلسله مراتب را از بین ببرد. این فلسفه در پی از بین بردن دوگانگی هاست.

    فولد یعنی چین و لایه یعنی لایه های هزار تو، یعنی هر لایه در كنار لایة دیگر همه، چیز ر كنار هم است هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد، تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست، همه چیز افقی است. به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی(1) را دیكانستراكت كند و كثرت و تباین را جایگزین آن كند. فولدینگ هم مانند دیكانستراكشن در پی از بین بردن مبناهای فكری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونة تمدن است.

    فولدینگ، عمود گرایی، طبقه بندی وسلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مظرح می كند. از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یكدیگر است. دلوز در كتاب خود به نام فولد، لایبنیتز و باروك (1982) جهان را چنین تبیین می كند: «جهان به عنوان كالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت كه از طریق فضا، زمان فشرده شده ، در پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است»(2) دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند.

    یكی از موارد كلیدی در مباحث مطرح شده توسط دلوز، افقی گرایی است. دلوز همراه یار همفكر خود، فیلیكس گاتاری، مقاله ای به نام «ریزوم» در سال 1976 در پاریس منتشر كرد. این موضوع در كتاب هزار سطح صاف(3) (1980)، به صورت كامل تر توسط این دو مطرح گردید.

    ریزوم گیاهی است برخلاف سایر گیاهان، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاك رشد       می كند. برگ های آن خارج از خاك است. با قطع بخشی از ساقه آن، این گیاه از بین نمی رود بلكه ازهمانجا در زیر خاك گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می كند.

    این دو متفكر با مطرح نمودن بحث ریزوم سعی در بنیان فكنی اندیشه غرب كردند و اصول اولیه آن را زیر سؤال بردند. از نظر آنها عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار، درخت گونه و مركز مدار است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری صخره ای (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:06
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل461 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری صخره ای

هرگاه در صخره ای حفره ای ایجاد نماییم و به تدریج حفره را وسعت دهیم تا فضاهای مورد احتیاج مثلاً خانه و یا آرامگاهی ایجاد شود آنرا معماری صخره ای می نامیم. به عبارتی معماری صخره ای محصول مبارزه انسان با صخره، جهت ایجاد فضای مناسب است. در معماری صخره ای از مصالح آزاد و معمولی، ساختمان به وجود نمی آید بلکه ساختمان از صخره طبیعی است. معماری صخره ای در درون صخره به وجود می آید و سنگ صخره ای کالبد آن است، زیرا مانند پوسته ای مستحکم اطراف این فضای درونی را گرفته است. بناهای معمولی به راحتی بر اثر عوامل طبیعی، انسان و گذشت زمان ویران می شوند در صورتیکه این عوامل در معماری صخره ای تهدید به شمار نمی آید، بلکه فقط زمین لرزه ای شدید می تواند تا حدودی به معماری صخره ای آسیب برساند. از صدها محل کنده شده در صخره ها که در خط زلزله قرار داشته اند فقط تعداد کمی ویران گردیده اند. همچنین ویران نشدن و جاوید ماندن معماری صخره ای در بازسازی تاریخ تمدن ملتها نقش بزرگی را ایفا کرده است و در حقیقت بشر از نظر تاریخی و فرهنگ خود به معماری صخره ای بیشتر از معماری معمولی مدیون است. تعداد کثیری از مساکن و آرامگاهها که هنوز در ایران پابرجا و استوار هستند مدیون معماری صخره ای می باشند. بنابراین معماری صخره ای به عنوان یک مجموعه تاریخی از نظر هنر معماری، باستان شناسی، تاریخ ادیان و روابط فرهنگی در خور اهمیت و شایان توجه است، همچنین معماری صخره ای از نظر دفاع در مقابل هجوم دشمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری سنتی (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:06
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل112 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری سنتی

 

 بناهایی که به دست انسان ساخته میشود، جلوههایی از نگرش او به جهان هستی است که مبین قوّهٔ فکری و ساختار فرهنگی ـ اجتماعی افراد آن جامعه است. این برداشت که معماری میتواند دیدگاهی طبیعی یا مافوق طبیعی داشته باشد در هر حال خارج از تأثیر محیط اطراف و اقلیم جغرافیایی انسان نیست، لذا در بررسی معماری یک بنا، ابتدا باید جهان و جهان بینی سازنده آن بنا را مورد کنکاش قرار داد تا بتوان افکار و عقاید او را در حجمی از آرایش فضا مشاهده کرد .

معماری سنتی ایران ،تجلی نمادین جهانی ابدی و ازلی است که این جهان را محلی گذرا و واسطهای برای رسیدن به مرتبهای والاتر به منظور وصول به آرامش درونی میداند ؛ معماری ایران که به صورتهای گوناگون در بناهای مختلف متجلی گشته، جایگاه خاصی را داراست که در آن ،عقاید و رسوم و آیینها در شرایط جغرافیایی و اقلیمی نمود بارزی دارد و حاصل دسترنج هنرمندانی است که برای اعتلای این هنر با تکیه بر ایمان خویش ،از جانِ خود مایه گذاشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزیدهاند. همراه با اساتید معماری، استادان صنایع دستی نیز با همان تفکر فوق اما تجلی یافته در هنرِ خاص خویش، تکامل بخش و اثرگذار بر معماری سنتی ایرانی بودهاند .

تزیین و آرایش ساختمان که جزء لاینفک معماری محسوب میشود در آجرکاری، کاشی کاری، گچبری و آینه کاری در کنار قالی بافی، گلیم بافی، قلمکاری ، سفالگری، منّبت کاری، کنده کاری چوب، گره چینی و همچنین سایر دست آوردهای صنایع دستی نمود یافته و پیوندی یگانه ایجاد نموده که فضای معماری ایران را آکنده از زیبایی معنوی میسازد و این خود زیبایی ظاهری را نیز به همراه دارد.

معماری با سایر هنرهای ایرانی ،تارهای به هم تنیدهٔ یکپارچهای است که از یکدیگر تأثیر پذیرفتهاند ؛ به ویژه صنایع دستی که علاوه بر تزیینی بودن و جنبههای زیبایی شناسانه، نقش کاربردی در زندگی روزمره افراد جامعه دارد. صنایع دستی به دلیل عدم نیاز به سرمایهگذاری بسیار و وجود مواد اولیهٔ محلی برای تولید و وجود زمینههای توسعه در مناطق مختلف و ایجاد ارزش افزودهٔ بالا، بخش عظیمی از نیروی انسانی و اقتصادی ایران را به خود مشغول کرده است و این امر در معماری سنتی نقش[SP]ِ بارزی دارد. صنایع دستی و معماری همواره مکمل یکدیگر بودهاند و دارای ویژگیهای مشترک میباشند . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

معماری خانه طباطبایی (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:06
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تهویه سنتی در معماری خانه طباطبایی ها (تهویه سنتی)



بوی معطر خاک و زیبایی خانه های قدیمی کاشان ، طراوت باغ تاریخی فین ، بازار تاریخی بزرگ و شلوغ که روزگاری گذرگاه کاروانهای عبوری جاده ابریشم بوده و صدها بنای تاریخی و امام زاده و ... از جمله جاذبه هایی است که هر کسی را به سوی کاشان می کشاند تا از هزار توی خود ، هنر معماران این شهر را به رخ او بکشد.

برای یافتن راز و رمزهای این معماری ، خیابانها را یکی یکی پشت سر گذاشته و از میدان کمال الملک و خیابان علوی ، پا به محله سلطان امیر احمد می گذارم، جایی که گنبد زیبا و فیروزه ای رنگ امام زاده سلطان امیر احمد ، نخستین چیزی است که چشم را به سوی خود می کشد.در آستانه ورودی صحن امام زاده و در سمت راست ، کوچه کم عمقی است با دیوارهای پوشیده از کاه و گل ، که انتهای آن به دری چوبی ختم می شود.بر بالای آن در ، بر صفحه کوچکی نگاشته اند: خانه تاریخی طباطبایی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری بیزانسی (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:05
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

                   ·معماری بیزانسی                                                             

       ·یافتن سر چشمه های معماری بیزانسی یکی از بردامنه ترین مسائل تاریخ معماری است.از انجا که این معماری به نحو شامخی شاهانه و متلق به محیط جهان وطنی در بار قسطنطنیه است شعا نفوذ احتمالی بسیار فرارونده دارد لذا به دلیلُُ اهمیت وجهه سیاسی لازم است قبل از همه روابط ان را با ابنیه رسمی رم و با الگوهای عصر مسیحیت سنجیدکه هر دو انها واجد ارزشهای رسمی بودند به ویزه از وقتی مذهب

                   ·جدید مورد قبول دولت رم واقع شد.

       ·بناهای صدر مسیحیت همان گونه که امد به گونهای صریح وحتی خشونت بار مظهر چرخش ایدئولوزیک ظهور مسیحیت و افول فرهنگ کهن گردیدند البته ناگفته نماند که فرسایش تدریجی ارمانهای  کلاسیک در طول اخرین سده های امبراتوری بیشابیش به استقبال تغییر و دگرگونی رفته بود اما گام قطعی  در مسیر ترک روشهای سنتی هنگامی برداشته شد که ذائفه عناصر منفرد  وجسیم جای روابط فضای قبلی را گرفت و مسئله شکل گیری بنایی منسجم در قالب واقعیت سه بعدی ان جلودار صحنه شد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معماری اسلامی (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
2:05
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری اسلامی

ظهور اسلام در آغاز قرن هفتم میلادی بنیاد بسیاری از کشورهای کهن و متمدن آن زمان را دگرگون ساخت و قدرت و نفوذ آن در ترکستان غربی و پنجاب از یک طرف و اسپانیا از طرف دیگر گسترش یافت. به این ترتیب با پیدایش تغیرات اساسی در سرزمینهای مذکور, هنر و تمدن کهن آسیا, شمال افریقا و حتی بخشی از اروپا دگرگون شد و شالوده هنر های اسلامی که ترکیبی از هنر حکومتهای مغلوب (مانند ساسانیان و حکومت بیزانس) با فرهنگ اسلامی بود شکل گرفت.تشکل هنر اسلامی تقریباً, با روی کار آمدن سلسله اموی در سال 41 هجری مصادف بود و این امر با انتقال مرکز خلافت از مدینه به دمشق بی ارتباط نبود. تغییر مرکز حکومت, مسلمانان را مستقیماً با هنربیگانه یعنی هنر ایران و روم آشنا کرد و از همین زمان بود که هنر دوره بنی امیه, که التقاطی از هنر سرزمینهای همجوار بود, راه تازه ای در پیش گرفت.در دوره امویان در زمینه احداث بناها ی مذهبی و غیر مذهبی فعالیت قابل توجهی صورت گرفت؛ از جمله می توان به بناهای قبه الصخره, مسجد جامع دمشق, قصرالعمره و بالاخره کاخ المشتی اشاره کرد که از شاهکارهای معماری اوایل اسلام به حساب می آیند. این بناها تزیینات بسیار زیبایی همچون نقاشی, حجاری, موزاییک و گچبری دارند. در 133 هجری قمری با آغاز حکومت عباسیان در عراق ـ پایتخت سابق ساسانیان ـ یک شیوه هنری کاملاً ایرانی به وجود آمد و هنرهای مختلف این عصر با الهام از عناصر دوره ساسانیان شکل تازه ای به خود گرفت.

ایجاد شهر دایره ای شکل بغداد و مسجد سامره را می توان الهام گرفته از معماری شهر هاترا و معماری ساسانی دانست. در همین زمان سلسله های مستقل و ملی مانند طاهریان, صفاریان, سامانیان در ایران تأسیس گردید که در آفرینش هنرهای مختلف مانند سفال سازی, معماری و تزئینات آن درخشش تازه ای یافت؛ به نحوی که در دوره های بعد هنرمندان از آنها الهام گرفتند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir