تحقیق شکل گیری معماری معاصر (فنی و مهندسی)

شنبه 5 اسفند 1396
1:57
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نگاهی به روند شكل گیری آنچه كه می توان آن را هویت معماری معاصر ایران نامید

جریانی نو در معماری معاصرایران 

دین اسلام با توجه به جهان بینی خاص خود، آثار معماری بعد از اسلام ایران را تحت تاثیر قرار داد و به آن كیفیت جدیدی بخشید

تحلیل معماری ایران نشان می دهد كه به رغم كثرت ، تنوع و پیچیدگی بناها، اصول و مبانی و الگوهای نسبتاً معدودی در طول زمان به اشكال مختلف دراین معماری به كار گرفته شده اند

 

 

 

 

 

ایران دارای میراث بزرگ معماری جهان است. از كهن ترین بنای مهم معماری ایران یعنی زیگورات چغازنبیل كه در حدود 1250 سال قبل از میلاد مسیح بنا شده است تا بناهای دوره معاصر ایران ، تاریخی بیش از 3 هزار سال را در بر می گیرد . در تمامی این زمان طولانی یك جریان قوی و مهم معماری در این كشور وجود داشته است و به جرات می توان گفت كه در تمامی دوره های تحول تاریخ معماری تا آستانه معماری معاصر، آثار زیادی در گوشه و كنار این سرزمین كهن وجود دارد كه سهم بزرگی را در شكل دادن و پیشبرد جریان معماری جهان به عهده داشته اند.
تاریخ معماری ایران به دو بخش اصلی ، معماری قبل و بعد از اسلام تقسیم می شود. دین اسلام كه در حدود 1400 سال پیش در ایران مستقر شد با توجه به جهان بینی خاص خود آثار معماری بعد از اسلام ایران را تحت تاثیر قرار داد و به آن كیفیت جدیدی بخشید ، با این حال پیوند محكمی بین این دوبخش معماری ایران وجود دارد.

هر دو بخش معماری ایران، چه بخش قبل از اسلام كه دو دوره درخشان طولانی و چندین صد ساله هخامنشی و ساسانی را در بر می گیرد و چه بخش بعد از اسلام كه حداقل تا زمان صفوی ، یعنی در یك دوره هزار ساله ، سیر تكاملی مستمری داشته است، از قسمت های مهم تاریخ معماری جهان به حساب می آیند . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شرایط فیزیكی استاندارد كلاس (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
1:57
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرایط فیزیكی استاندارد كلاس :

 

نور و متغیرهای مربوط به آن:
به طور كلی در فرآیند یادگیری، ۸۳ درصد یادگیری به وسیله حس بینایی صورت می‌گیرد بنابراین، اگرعمل دیدن با اشكال رو به رو شود، افت در یادگیری ایجاد می‌گردد. هدف تأمین روشنایی درمدرسه، عبارت از به وجود آوردن محیطی است كه درآن، عمل دیدن به بهترین وجه و با حداقل زحمت و كوشش انجام گیرد تا نیروی دانش‌آموزان، صرف جذب اطلاعات و فرآیند یادگیری شود، نه اینكه این نیرو برای مبارزه با اشكالات دیدن- كه درمحیط كم نور وجود دارد- صرف شود. البته باید یادآوری كنیم كه هنگام انجام هر فعالیتی، میزان نور مورد نیاز متفاوت است.
روشنایی كلاس ازطریق نور طبیعی )پنجره‌ها، دریچه‌هاو( یا نور مصنوعی )لامپها و انواع چراغها( تأمین می‌گردد كه درهر صورت باید به میزان نور، جهت و كیفیت آن توجه گردد  : شدت روشنایی مورد نیاز در موقعیتهای مختلف :
نوع فعالیت/شرایط/شدت و روشنایی بر حسب لوكس :
تدریس و سخنرانی/تخته سبز/۵۰۰-۲۰۰/
تدریس و سخنرانی/تخته سیاه/۵۰۰-۳۰۰
آزمایش/میز آزمایشگاه/۵۰۰-۲۰۰/
مطالعه/بین قفسه‌ها/۲۰۰-۱۰۰
مطالعه/میز مطالعه/۵۰۰-۳۰۰
مأخذ: مؤسسه استاندارد ایران

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شرایط فیزیكی استاندارد در مدرسه (فنی و مهندسی)

شنبه 5 اسفند 1396
1:56
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرایط فیزیكی استاندارد در مدرسه :

 

فضای فیزیکی مدرسه ظرف تحقق این اهداف سازنده و مقدس است که باید با مظروف خود تناسب کافی داشته باشد در نتیجه در مدرسه دو نوع امکانات فیزیکی و تجهیزات و تأسیسات نیاز می باشد.
الف- امکانات آموزشی نظیر کلاس درس ، میز و صندلی ، تخته و گچ ، آزمایشگاه و کارگاه ...
ب- امکانات تربیتی نظیر نمازخانه ، وسایل ورزشی ، فضای سبز ، وسایل سمعی بصری ، زمین ورزش و...
این دو مجموعه به هم پیوسته در واقع یک هدف واحد و تفکیک ناپذیر را تعقیب می کنند که کمبود هر یک، حرکت شتابنده بسوی اهداف آموزش و پرور را آسیب پذیر می کنند و با مشکل روبرو می سازد. بنابراین در مدرسه مطلوب باید امکانات، تأسیسات و تجهیزات لازم متناسب با شرایط سنی و روانی دانش آموزان، برای انجام مطلوب فعالیتهای آموزشی و تربیتی فراهم آید تا تلاشهای معمول ، حداکثر بهره وری را به همراه داشته باشد.
فراهم آوردن این امکانات در مدارس غیرانتفاعی از اولویت وحساسیت بیشتری برخوردار است زیرا والدین دانش آموزان با پرداخت شهریه انتظار دارند فرزندان آنان از امکانات و تجهیزات آموزشی و تربیتی مناسب بهره مند گردند و وجود این تأسیسات و تجهیزات را در مدارس به عنوان امتیاز مثبت در انتخاب مدرسه مطلوب تلقی می کنند.
در ساخت و تجهیزات مدارس دولتی سعی شده است در حد مقدورات، شرایط مذکور فراهم آید و طراحی و ساخت مدارس بر اساس ضوابط و استانداردهای مورد قبول صورت پذیرد
لیکن از آنجا که احداث مدارس غیرانتفاعی با مشکلات اعتباری و تهیه زمین مناسب روبرو هستند لذا ضوابط و استانداردهای فضاهای آموزشی مدارس غیرانتفاعی پس از تجدید نظر و با اعمال تسهیلاتی به شرح زیر اعلام می شود:
حداکثر تراکم برای ساخت فضاهای آموزشی 200% زمین می باشد.

حداکثر زیربنا در یک طبقه 50% زمین می باشد.

احداث بنا در محدوده 60% طول زمین انجام می شود.

ضوابط نورگیری از طرف همسایه بر اساس ضوابط شهرداری اعمال می گردد.

ارتفاع طبقات از کف تمام شده تا زیر سقف 3 متر خواهد بود.

ارتفاع پیلوت 70/2 و زیرزمین 80/2 متر در نظر گرفته شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شرایط استاندارد مدرسه و كلاس (معماری)

شنبه 5 اسفند 1396
1:56
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرایط استاندارد مدرسه و كلاس :

معیار محاسبه مساحت زمین مورد نیاز به منظور احداث مدرسه ، تعداد دانش آموزانی خواهد بود كه در آن مدرسه به تحصیل اشتغال خواهند داشت و متناسب با دوره های ابتدایی

برای احداث مدارس فنی و حرفه ای ،  مدارس شبانه روزی و مدارس كار و دانش حسب مورد علاوه بر زمین اشاره شده در ماده 2 این آیین نامه باید زمین كافی جهت احداث كارگاه ،  آزمایشگاه اختصاصی ،  فضاهای ورزشی ،  خوابگاه ،  سالن غذا خوری ،  آشپزخانه و انبار در نظر گرفته شود .

تعداد طبقات مدارس برای دوره های ابتدایی و راهنمایی حتی الامكان  دو طبقه  و در صورت ضرورت حداكثر سه طبقه  و برای دبیرستان های فنی و حرفه ای و كار و دانش حداكثر چهار طبقه مجاز است .

ضوابط احداث خوابگاه ،  سالن غذاخوری ،  آشپزخانه ،  انبار ،  سردخانه ،  بوفه ،  حمام ،  سرویس های بهداشتی و ضوابط و معیارهای  طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی سازمان نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس كشور رعایت گردد .

آیین كار مكان یابی و ساختمان ،  تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس می بایست با استاندارد 4072 مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مطابقت داشته باشد

لازم است نقشه های ساختمانی مدارس و سایر فضاهای مرتبط در مقطع مختلف تحصیلی منطبق با معیارهای بهداشتی  وبر اساس استانداردهای موجود در ضوابط طراحی فضاها ( مربوط به سازمان نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس كشور و بند 7 استاندارد ملی ایران ، شماره 2086 مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ) طراحی شود .

هر گونه اصلاحات ،  تعویض محل و توسعه ساختمان مشمول ماده 3 این آیین نامه خواهد بود .

دیوارهای كلاسها باید كاملاٌ خشك،  بدون درز ،  صاف و حداقل تا ارتفاع كف پنجره ها از سنگ مناسب استفاده شده و بقیه سطح دیوار مطابق با جدول رنگ فضاهای آموزشی و جدا ول نازك كاری رنگ آمیزی گردد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از انتقال صوت  به كلاس مجاور انجام شود 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شاهکار مهندسی معماری سنتی ایران (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:56
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شاهکار مهندسی معماری سنتی ایران

کمی به دور و بر خود نگاه کنید؛ کولرهای آبی و گازی ، پنکه ، فن کویل و چیلر هوای خنکی را برای ساختمان ، فراهم می کنند و از سوی دیگر، انواع مختلف یخچال ها و فریزرها که محصولات غذایی و نوشیدنی ها را در محیط خنک و مناسبی نگاهداری می کنند.
آنچه ما را به این توانایی پیشرفته در فراهم ساختن امکانات سرمایشی رسانده است ، دانش تهویه مطبوع نام دارد. اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید که مردم کشورمان پیش از پیشرفت دانش تهویه مطبوع به شکل امروزی ، چگونه شرایط مناسب هوایی را برای خود فراهم می کردند؟
آیا آنان آب و هوای گرم تابستانی را تحمل می کردند و دسترسی به آب خنک را آرزویی محال می دانستند؟ مسلما استفاده از آب خنک چشمه ها در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی و سفر کردن به مناطق خوش آب و هوا یکی از این راه حل ها بوده است.
ولی جالب است بدانید نیاکان ما پاسخهای دیگری نیز ابداع کرده بودند که می توانست شرایط بسیار مناسبی را در فضای خانه ایجاد کند و این کارها با توجه به آن که هیچ انرژی خاصی مصرف نمی کند، از شاهکارهای مهندسی به شمار می رود.
تاکنون فکر کرده اید پنکه چگونه هوا را مطبوع می کند؟ هنگامی که پره های پنکه می چرخند، هوای پشت با فشار به جلو حرکت می کند و جریان مصنوعی هوا ایجاد می شود. این جریان هوا با عبور از مجاورت پوست بدن روند انتقال حرارت بدن انسان را سرعت می بخشد و ما احساس خنکی می کنیم.
بادگیر هم وسیله ای است که هوا را جریان می بخشد. با این تفاوت که در پنکه ، جریان برق موتور الکتریکی را و چرخش پره های متصل به موتور هوا را به حرکت درمی آورد؛ در حالی که بادگیر بادی را که در فضای بیرون می وزد، مهار و به داخل خانه هدایت می کند.
بادگیرها را معمولا متناسب با مصرف و نیاز خانوار طراحی می کردند و مسلما هر چه ابعاد ورودی بیشتر باشد، حجم هوای ورودی هم بیشتر خواهد بود. ارتفاع بالاتر هم در کارکرد بهتر بادگیر موثر است.
دلیل آن هم اختلاف سرعت باد در ارتفاع های مختلف است ؛ در مجاورت زمین ، سرعت هوا صفر است و هر چه بالاتر می رویم ، سرعت باد بیشتر می شود تا به مقدار ثابت خود دست یابد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیری درمعماری مسجدالنبی (پاورپوینت)

شنبه 5 اسفند 1396
1:55
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل720 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیری درمعماری مسجدالنبی

پژوهش درمعماری اسلامی رابایددرمعماری مسجدالنبی ص بعنوان اولین ومهمترین اثرمعماری مسلمانان درصدراسلام جستجوکردودرکنارآن تأثیرپذیری معماری مساجد ساخته شده درسراسرجهان راازلحاظ ویژگیها ومختصات آن موردبررسی قرارداد. هنگامیکه سپاه آزادیبخش اسلام جهت آزادی سرزمینهای کفر، جهاد مقدس خویش راآغازنمود، درشهرهائی که فتح یاخودبنا میکرد بعنوان اولین پایگاه اعتقادی سیاسی خود، مساجدی تأسیس می کردکه بنیانگذاران آن، عموماً کسانی بودند که درمدینه منوره، مرکزوپایتخت اسلام، آمدوشد داشتند ودرمسجدالنبی نمازگذارده وشیوه ساختمانی آنرا دیده بودند.

بنیاد این مساجدجدید، اقتباسی بودازهمان معماری شناخته شدۀ مسجدالنبی که این تقلید بصورت یک سبک وشیوۀ خاص برای معماری مساجد، تثبیت گردید وبعنوان محوراصلی ساختمانی پذیرفته شدودرطول سالیان درازتکامل یافت وعناصرجدیدی ابداع ویابه آن اضافه شدبعنوان نمونه هائی ازمساجدجهان وایران که برهمان سبک وشیوه بناگردید می توان ازمساجد زیرنام برد مسجدعمرودرفسطاط (قاهره)- مسجدقیروان(مغرب) مسجدواسط (عراق) مساجدجامع نیشابور، قم، ری، شیراز، شوش. خوشبختانه ازمساجدایران، آثارمهمی باقی مانده که یادگارقرن های سوم وچهارم هجری اند.

 

 

 

 

 

 

یثرب(مدینه منوره)

« ارض مشی جبریل فی عَرَصاتها» « والله شرف ارضهاوسمائها»

« سرزمینی که جبرئیل درعرصۀ آن پانهاد»« وخداوندزمین وآسمان آنرا ترفیع بخشید»  خداونداعشق وعلاقۀ مدینه راهمچون مکه ویابیشترازآن دردلهای   ماشعله ورگردان خداوندا بواسطۀ آن آرامش وسکونی برماقراربده وازبرکات آن برما روزی گردان                                  « ازگفتاررسول خدا»

مدینه درشمال غربی کوه سلع ودر39 درجه ودر36 دقیقه طول و24 درجه و28 دقیقه عرضی کره زمین واقع شده است وازسطح دریا درحدود597 مترارتفاع دارد هوای مدینه بسیارگرم ولی بادهایش درتابستان، معتدل ولطیف است جمعیت آن تقریباً 180 هزارنفراست. مدینۀ منوره، 95 اسم دارد که ازآنجمله دارالسنه، حرم رسول الله، مدینه الرسول، طیبه، رامی توان نام برد. رسول خداویاران مهاجرآن حضرت بعدازاینکه باانصــــــار( گروهی ازقبایل اوس وخزرج ) درجهت حمایت خود ویاری دینش هم پیمان گردید درسال 622 م به مدینۀ منوره هجرت فرمود وازآن پس، مدینه مرکزاسلام ودژ مستحکمی برای مسلمانان تلقی گردید. درسال دوم هجرت، یعنی سال 624،سپاه اسلام به فرماندهی شخص رسول خدا(ص)، ازمدینۀ منوره به سوی« بدر»،محل وقوع اولین جهاد مقدس اسلام علیه مشرکین وکفار، حرکت نمودودراین منطقه که درنزدیکی مدینۀ منوره واقع گردیده است، نخستین جنگ رهائی بخش اسلام صورت گرفت وباپیروزی لشکراسلام برقشون کفروضلالت،سپاه رسول خداموجودیت سیاسی، نظامی خودراتثبیت نمود.پس ازاین واقعه، نیروی حق ویاران اسلام جهت تبلیغ ومعرفی آئین جدید،رهسپارمناطق مختلف جهان شدند وهرکدام پیک نور ورستگاری بودند 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سقف کاذب گریلیوم (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:55
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم در رده سقف های دکوراتیواست و در بین آنها از ویژگیهای فراوانی برخوردار است این سقف از آلومینیوم وآهن و ورقهای آلیاژی ( این مورد گران است) تولید میشود . سقف گریلیوم سقف باز هم نامیده می شود ( البته از نظر بعضی ها) جمله سقف باز کمی در خواننده یا شنونده باعث تعجب می شود . ولی شاید بهتر از این نتوان جمله معادل در فارسی پیدا کرد .( در اصطلاحات فنی کلمه و یا جملاتی وجود دارد که معادل فارسی آن بی معنی و یا خنده دار و ...... موارد دیگر می شود ، که بهتر است همان کلمه ویا جمله اینا" گفته شود ، نه معنی فارسی آن ) .
حال چرا به سقف گریلیوم ، سقف باز هم گفته می شود . جواب آن در کار تمام شده است . بعد از اینکه سقف نصب شد چیزی که رویت می شود اینست ، خانه های مربع و مستطیل شکلی که پیوسته در کنار هم قرار گرفته است . که هیچ پوششی در داخل و یا پشت آن وجود ندارد و پشت سقف و تاسیساتی که کار شده است به خوبی دیده می شود . ( شاید این توضیح مختصر کافی باشد)
از نحوه تولید هم بگوئیم ، سقف کاذب گریلیوم از ورق به قطر 4/0 الی 1 میلیمتر ( امکان قطر بیشتر نیز وجود دارد در صورتی که مدولها بزرگتر شود) ابتدا ورق را به عرض وطول مشخص در می آورند . که این اندازه طول و عرض بستگی به مدول مربع و مستطیل سقف گریلیوم دارد که از کمترین مدول سه در سه سانتی شروع می شود . برای مدولهای بزرگتر طول وعرض نام برده شده و هم ضخامت ورق بزرگتر می شود، بعد از اینکه ورق را بصورت مستطیل برش دادند نوبت به پرس کاری برروی آن بصورت فاق و زبانه می رسد و سپس از وسط مستطیل آنرا بصورت یو انگلیسی در می آورند که خود این کار در یک دوره ماشین کاری انجام می گیرد .
گریلیوم تولید شده رنک می شود ، رنگ بصورت مایع و یا پودری ویا غیره می باشد ، که در هر صورت به کوره می رود تا خشک شود .
در هنگام نصب قطعات تولید شده روی هم مونتاژ می شود و سپس در کاریرهای که هم شکل با قطعات هستند ولی با اندازه دو برابر قرار می گیرند ودر سطح طراز اجراء می شوند.
مزیت سقف کاذب گریلیوم در نمای آخر اینطور است که هیچ گونه متعلقات سقف ( بجز چراغ ) دیده نمی شود ، چون می توان در پشت سقف آن را کار کرد، مثل در یچه ها ، کانال ها ، دتکتور ها و ...... و دیگر موارد.
معمولا" سقف کاذب گریلیوم را بصورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر اجراء می کنند ( در مورد آخر زیبا تر جلوه می کند) این نوع سقف را بصورت پره ای و یا بافل نیز می توان اجراء کرد ، زیر سازی سقف گریلیوم مانند سقف های دیگر بصورت آویزانی است ، که با سیم مفتول ویا زنجیر این کار انجام می گردد.
چند تولید کننده این نوع سقف را معرفی میکنم :
/ شرکت کدکن ( اولین تولید کننده این سقف است و همیشه ایده نو دارد)
/ شرکت لمبه کاران زرین/ شرکت آلومیکو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ساختمان برتر سبز (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:55
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل479 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی 10 ساختمان برتر سبز سال 2006 - 2


مدرسه ابتدایی بن فرانکلین (Ben Franklin)، کریکلند، واشنگتن
معماران Mahlum

معماران، این مدرسه ابتدایی 56000 فوت مربعی (5280 متر مربعی) را برای ارتباط مستقیم دانش آموزان با محیطی که در آن زندگی می کنند، طراحی کرده اند. در حقیقت مدرسه ساختار جدیدی است که برای گسترش برنامه آموزشی به خارج از فضای کلاسهای درس و افزایش آگاهیهای محیطی طراحی شده است. همسایگی مسکونی سایت با زمینهای اسب سواری، زمینهای جنگلی و ... ادغام شده و محیط طبیعی غنی و الزام برای حفاظت از مدرسه موجود در طول ساخت، منجر به ایجاد ساختار جدیدی در مرکز سایت گشته است.
ساختمان جدید، با محیط طبیعی غنی منطقه (منطقه وسیع پوشیده با درختان انبوه) در امتداد لبه شمالی سایت مدرسه پیوند برقرار نموده و بالهای کلاس دو طبقه در راه رسیدن به جنگل و ارتباط بصری دانش آموزان با طبیعت، نظیر انگشتان دست به هم می رسند. ما بین این دو بال، حیاطهای میانی با گیاهان بومی و مسیر آب مستقیم که از آب حاصل از بارندگی آبیاری می شوند، بعنوان کلاسهای درس بیرونی عمل می کنند.
با تصدیق این امر که نور روز و کیفیت هوای داخلی تأثیر بسیار مثبت بر کارایی دانش آموزان دارد، معماران برای به حداکثر رساندن میزان کارایی از این طریق بسیار کوشیده اند، بطوریکه کلاسها تماماً از نور طبیعی روز و تهویه طبیعی برخوردار بوده و این ویژگیهای فضایی موجب کاهش مصرف انرژی نیز می گردند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دیواره (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:54
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلppt
تعداد صفحات28
حجم فایل3.559 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دیوار عبارت است از یک ساختار ممتد، یکپارچه، محکم و استوار که از جنس آجر، سنگ، بتن، چوب یا فلز و غیره باشد، که ضخامت آن در مقایسه با طول و ارتفاع نازک می باشد، دیوارها معمولا به عنوان مجزا کننده فضاها از یکدیگر به صورت اجزا یا اتاقها عمل میکنند یا به عنوان محافظ یک فضا هستند.علاوه بر این، این ساختار های عمودی، انتقال دهنده بار ساختمان به زمین می باشند.

 

•فضاسازی و خلق فضاهای نوین •محافظت از سرما و گرما •ایجاد عایق صوتی •ایجاد حریم خصوصی •محل مناسبی برای كار گذاشتن انواع لوله كشی ها و سیم كشی های برق •تزئین و انجام كارهای هنری:مانند گچ بری و نقاشی دیواری •

 

دیوارها را می توان به انواع داخلی و خارجی  تقسیم كرد.

از طرف دیگر دیوارها بر حسب تحمل فشار به چهار نوع تقسیم می شوند:
- دیوار های خارجی حامل یا تحمل كننده بار
- دیوارهای خارجی غیر حامل
- دیوارهای داخلی حامل
- دیوارهای داخلی غیر حامل

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق حمام گله‌داری (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:54
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلppt
تعداد صفحات4
حجم فایل80 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حمام گله‌داری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

پرش به: ناوبری, جستجو

حمام گله داری واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این حمام تنها حمام باقیمانده قدیمی شهر بندرعباس است و احداث آن دراواخر قرن سیزدهم هجری قمری صورت گرفته‌است .در حال حاضر به عنوان موزه مردم شناسی استان هرمزگان مورد بهره برداری می‌باشد .

درون حمام گله داری

حمام گلدارى (بندرعباس)

حمام گلدارى (بندرعباس)

حمام گلدارى

فهرست مندرجات

[مخفی شود]

       ۱ پیشینیهٔ تاریخی

       ۲ مصالح ساخت حمام

       ۳ فضای معماری

       ۴ میاندر وسربینه

       ۵ خزینه

       ۶ سیستم گرمادهی و آبرسانی

       ۷ روشنایی حمام

       ۸ ثبت آثار ملی

       ۹ منبع

پیشینیهٔ تاریخی

قدمت این حمام به دوره قاجاریه می‌رسد و تاریخ احداث اواخر قرن سیزدهم هجری قمری بر می‌گردد. حمام وقفی متعلق به مسجد گله داری و واقف آن تجارتخانه حاج شیخ احمد گله داری است .حمام گله داری دو دوره مرمت را در سی سال گذشته پشت سر گذاشته‌است . حمام گله داری در حاشیه خلیج فارس و در بلوار ساحلی شهر بر روی بستری رُسی که قابلیت نفوذپذیری آن به دلیل اشباع شدن از آب دریا بسیار زیاد است ، یکی از حمام‌های قدیمی به جا مانده شهر بندرعباس بنا شده‌است . در گذشته مردم از آن به عنوان حمام عمومی استفاده می‌کردند .

مصالح ساخت حمام

مصالح بکار رفته ، از آنجا که 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir