مقاله ترمزهای ضد قفل چگونه کار می کنند (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:57
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل195 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمزهای ضد قفل چگونه کار می کنند؟

نگه داشتن  ناگهانی یک اتومبیل در جاده ی لغزنده می تواند بسیار خطرناک باشد.ترمزهای ضد قفل خطر های این واقعه ی ترسناک را کاهش می دهد.در واقع روی سطوح لغزنده  حتی راننده های حرفه ای بدون  ترمزهای ضد قفل نمی توانند به خوبی یک راننده ی معمولی با ترمزهای ضد قفل ترمز کنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره ترمزها چگونه کار می کنند (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:57
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل137 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمزها چگونه کار می کنند؟

همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین،سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ترمز ABSپاورپوینت (پاورپوینت)

شنبه 5 اسفند 1396
0:57
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات25
حجم فایل642 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمهای ترمزبا قابلیت بالا و قابل اطمینان میباشند که درعین حال ایمنی فراوان از قابلیت های ترمز بخصوص

 درسرعت های بالا فراهم می آورند.

نکته های که بسیار حائز اهمیت میباشد این است که در شرایط سخت رانندگی در جاده ها و یا در هنگام بروز ترمزهای ناگهانی و شدید بهترین سیستمهای ترمزی نیز قادر به جلوگیری از واکنش حرکتی راننده یا سرنشینان و یا اعمال نیروی فراوان بر روی پدال ترمز دراین شرایط نمی باشند.

این عوامل باعث می شود که چرخها قفل شوند که به عقیده کارشناسان این رشته در حدود 10 درصد سوانح جادهای و تصادفات در این شرایط به علت قفل شدن چرخها در حین ترمزهای شدید و عدم کنترل خودرو در شرایط لغزش بر روی سطح جاده بوجود می آید.

موارد بیان شده در خودروهایی که دارای سیستم کنترل قفل کننده چرخها          ( ABS)میباشند بوجود نخواهد امد.زیرا در سیستمهای مجهز به سیستمهای ABSحتی در صورت بروز ترمزهای شدید و ناگهانی فرمان پذیری خودرو حفظ شده و بصورت ثابت باقی خواهد ماند.

 

اصول طراحی

 

شرایط عملکردی تجهیزات سیستم های ترمز خودروها مطابق با استانداردهای تدوین شده به سه سیستم دسته بندی میگردند:

 

 

1-سیستم ترمز معمولی یا پایی(  BBA)

2-سیستم ترمز ثانویه (HBA)

3-سیستم ترمز دستی(FBA)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم ترمز (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:56
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم ترمز

سیستم ترمزهای هیدرولیكی همانگونه كه می دانیم یكی از بهترین و مطمئن ترینهاست ولی این سیستم بصورت نخستین خود ( تك كاناله ) دارای عیب بزرگی بود , بدین ترتیب كه اگر هرگاه بدلیلی شكستگی جزئی در یكی از لوله های ترمزها بوجود می آمد , در اثر نشت مایع ترمز و یا وارد شده هوا در سیستم كلی , تمام سیستم ترمز از حالت فعالیت خود بیرون آمده و خطرآفرین می شد .

برای از میان برداشتن این عیب , خودروسازان و یا شركتهای تولید كننده سیستم های ترمز مجبور به تقسیم كردن نیروی ترمز در دو مدار یا كانال جداگانه بودند بدین ترتیب كه نیروی ترمز ( از طریق فشار هیدرولیك ) به دو بخش یكی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب تقسیم شدند .

طراحی و تولید این سیستم جدید بسیار خوب بود ولی هنوز قانع كننده بنظر نمی رسد چرا كه در اینصورت ایجاد شكستگی در لوله های ترمز جلو و قفل یا بلوكه كردن چرخهای عقب , اتومبیلها بشدت به دور خود چرخیده و از كنترل خارج می شدند .

در اینجا بود كه سوئدی ها راه حل این مشكل را پیدا كردند بدین ترتیب كه كمپانی ساب SAAB ترمزهای هیدرولیكی دو كاناله بصورت ضربدری را طراحی و تولید نمود.

 بدین صورت كه چرخ سمت راست جلو بهمراه چرخ سمت چپ عقب از یك كانال و چرخ سمت چپ جلو بهمراه چرخ سمت راست عقب از كانال دیگر تغذیه می شدند و كمپانی های اتومبیل سازی ولوو و ب ام و بر روی طرح نسبتاً بهتری كار كردند بدین ترتیب كه هر دو چرخ جلو هر كدام از یك كانال دیگر تغذیه شده و دو چرخ عقب نیزهركدام با كانال مستقل خود مرتبط می شدند .

 بدین ترتیب در صورت بروز اشكال و یا شكستگی در یكی از لوله های هیدرولیك چرخها تنها همان چرخ بود كه قابلیت ترمزگیری را از دست می داد و كنترل اتومبیل بسیار راحت و مطمئن می شد .

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS

بدون شك پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار كاناله ضد بلوكه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ترمز abs (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:56
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمز abs

امروزه تقریبا تمامی خودروهایی كه روانه بازار مصرف می شوند از ترمز ABS به عنوان یك استاندارد یا انتخاب برخوردارند. یك سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش كنترل هیدرولیك و بخش كنترل الكترونیكی می شود. هنگامی كه پدال ترمز را فشار می دهید بخش كنترل الكترونیكی سیگنال های ارسال شده از سنسور سرعت چرخ را كنترل و مقایسه می كند چنانچه بخش كنترل الكترونیكی حس كند كه در یكی از چرخ ها كاهش سرعت با نرخ سریعی انجام می شود (آستانه قفل شدن) به بخش كنترل هیدرولیكی فرمان می دهد تا فشار هیدرولیك به آن چرخ را كاهش دهد. این نوع محدودیت فشار مشابه فشردن پدال ترمز تنها با سرعت بیشتر است. در برخی از وانت های پیكاپ و كامیون های سربسته برای كنترل نیازهای متفاوت ترمز تحت شرایط بارگذاری متفاوت، تنها در چرخ های عقب از ترمز ABS استفاده شده است. این نوع از سیستم ABS تنها چرخ های عقب را كنترل و زمانی كه هر یك از آنها در آستانه قفل شدن باشند، فشار را در هر دوی آنها محدود می كند، هدف از طراحی این سیستم كمك به خط مسیر مستقیم حركت خودرو به هنگام ترمزهای ناگهانی و شرایط نامطلوب جاده است. با حفظ كنترل اتومبیل شانس بیشتری برای جلوگیری از تصادف وجود دارد. ABS به طور خاص در جاده های مرطوب و لغزنده بسیار مفید است. به خاطر داشته باشید كه در اتومبیلی مجهز به ABS هرگز نباید پس از آنكه خود سیستم به طور خودكار به ترمزها فشار وارد می كند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ایمنی در خودروها (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
0:56
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ایمنی در خودروها

 امروزه بسیاری از افرادی كه قصد خرید یك خودرو را دارند به امتیاز ایمنیcrash ratings  آن ها كه توسط دولت كشور سازنده خودرو منتشر می شود مراجعه می كنند .

سازمان ایمنی حمل و نقل در جاده كه یك سازمان دولتی در آمریكا است  (NHTSA) از یك سیستم ٦ ستاره ای برای اعطای امتیاز ایمنی برای تمامی وسائط نقلیه ای كه به امر جابجایی افراد در آمریكا می پردازند استفاده كرده است . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق انتقال قدرت دستی چگونه کار می کند (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:56
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل169 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انتقال قدرت دستی چگونه کار می کند؟

هنگام رانندگی با اتومبیل دنده دار ممکن است با چنین سوالاتی روبه رو شوید:

●چه ارتباطی بین حرکت H مانند دنده و چرخ دنده های درون جعبه دنده وجود دارد؟ وقتی دنده را عوض می کنید چه چیزی درون جعبه دنده جا به جا می شود؟

●وقتی راننده در عوض کردن دنده اشتباه می کند، صدای قیژقیژ شنیده می شود. واقعا چه اتفاقی می افتد؟

●اگرهنگامی که راننده در بزرگراه  مشغول رانندگی با سرعت بالا است ، ناگهان دنده را به عقب بزند چه اتفاقی می افتد؟ آیا ممکن است کل جعبه دنده متلاشی شود؟

در این مقاله، با بررسی سیستم انتقال قدرت دستی به این سوالات و حتی سوالات بیشتری در این زمینه پاسخ داده می شود.

اول از همه باید بدانید که ، اتومبیل ها به علت ساختار موتورهای بنزینی به جعبه دنده احتیاج دارند. هر موتوری یک خط قرمز دارد (ماکزیمم دور موتور که اگربیش از این مقدار دور داشته باشد متلاشی می شود)

 در ضمن اگر قسمت " اسب بخار چگونه کار می کند؟  " را بخوانید ، می فهمید دور موتوری که در آن قدرت و گشتاور در ماکزیمم خود هستند دامنه ی محدودی دارد. برای مثال ، یک موتور ممکن است ماکزیمم توان خود را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست آورد. سیستم انتقال قدرت این امکان را ایجاد می کند که با کم و زیاد شدن سرعت خودرو نسبت دنده بین موتور و چرخ های   خودرو تغییر کند. در واقع شما دنده را عوض می کنید تا موتور زیر خط قرمز بماند در حالی که دور موتور نزدیک به دور آن در بهترین حالت عملکرد است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

انتقال قدرت در خودروها2 (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:55
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انتقال قدرت در خودروها :

 

كار سیستم انتقال قدرت در خودروها :

از طریق این سیتم دور و گشتاور موتور متناسب با شرایط مختلف بار و مسیر به چرخها منتقل میگردد یعنی هرگاه نیاز به دور زیاد باشد گشتاور را كاهش داده برعكس زمانی نیاز به گشتاور و كشش زیاد باشد دور را كاهش می دهد افزون بر این امكان قطع و وصل قدرا بین موتور و اجزای این سیتم و نیز حركت در جهت معكوس و دور متفاوت در چرخها را فراهم میكند.

 

كلاچ ها :

كلاچ اولین عضو به كار رفته در خط انتقال قدرت خودروها و نیز عامل قطع و وصل كننده قدرت است.كار كلاچ در خودروها عبارت است از:قطع قدرت بین موتور و خط انتقال قدرت به منظور:

1-روشن ماندن موتوری كه جعبه دنده آن در حال درگیری است.

2-هم دور شدن چرخ دندانه های جعبه دنده برای تعویض دنده

3-برداشتن بار جعبه از روی موتور برای روشن شدن بهتر موتور

انواع كلاچ :

كلاچ ها به سه گروه مكانیكی،هیدرولیكی،الكتریكی تقسیم بندی میشوند كه هریك خود به انواع مختلف دسته بندی گردیده.

 

مشخصات صفحه كلاچ :

صفحه كلاچ متشكل از بدنه فولادی دایره شكل است كه در قسمت میانی آن توپی با سوراخ هزارخاری برای درگیری با محور كلاچ جعبه دنده وجود دارد.در دو طرف صفحه كلاچ دو لنتتاج دایره ای به صفحه پرچ میشود.محل نصب لنت ها به دو صورت ساخته میشود:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره انتقال قدرت در خودروها (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:55
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انتقال قدرت در خودروها

كار سیستم انتقال قدرت در خودروها

از طریق این سیتم دور و گشتاور موتور متناسب با شرایط مختلف بار و مسیر به چرخها منتقل میگردد یعنی هرگاه نیاز به دور زیاد باشد گشتاور را كاهش داده برعكس زمانی نیاز به گشتاور و كشش زیاد باشد دور را كاهش می دهد افزون بر این امكان قطع و وصل قدرا بین موتور و اجزای این سیتم و نیز حركت در جهت معكوس و دور متفاوت در چرخها را فراهم میكند.

كلاچ ها

كلاچ اولین عضو به كار رفته در خط انتقال قدرت خودروها و نیز عامل قطع و وصل كننده قدرت است.كار كلاچ در خودروها عبارت است از:قطع قدرت بین موتور و خط انتقال قدرت به منظور:

1-روشن ماندن موتوری كه جعبه دنده آن در حال درگیری است.

2-هم دور شدن چرخ دندانه های جعبه دنده برای تعویض دنده

3-برداشتن بار جعبه از روی موتور برای روشن شدن بهتر موتور

 

 

 

انواع كلاچ

كلاچ ها به سه گروه مكانیكی،هیدرولیكی،الكتریكی تقسیم بندی میشوند كه هریك خود به انواع مختلف دسته بندی گردیده.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق آنالیز مودال (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
0:55
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول: مروری بر آنالیز مودال

1-1-1-آنالیز مودال چیست ؟

آنالیز مودال، فرآیند تعیین خواص ذاتی دینامیكی یك سیستم در قالب فركانسهای طبیعی، ضرایب میرایی و شكل مودها و بكارگیری آنها به منظور ایجاد مدلی ریاضی از رفتار دینامیكی سیستم می‌باشد. این مدل ریاضی به مدل مودال سیستم و اطلاعات مربوط به مشخصات آن، داده‌های مودال نامیده می‌شوند.

دینامیك یك سازه از نظر فیزیكی، از دو بخش فركانس و موقعیت تشكیل شده است. این موضوع را به روشنی در حل تحلیلی معادلات دیفرانسیل پاره‌ای سیستم‌های پیوسته، مانند تیرها می‌توان مشاهده نمود. آنالیز مودال بر این اصل استوار است كه پاسخ ارتعاشی یك سیستم دینامیكی خطی و نامتغیر با زمان را می‌توان به صورت تركیب خطی مجموعه‌ای از حركات هماهنگ ساده، كه به شكل مودهای ارتعاشی موسومند، در نظر گرفت. این مفهوم، مشابه استفاده از تركیب فوریه امواج سینوسی و كسینوسی برای نمایش یك شكل موج پیچیده می‌باشد. شكل مودهای ارتعاشی، وابسته به دینامیك سیستم بوده و توسط خواص فیزیكی و نحوه توزیع فضایی آنها، تعیین می‌شوند. هر مود بر حسب پارامترهای مودال همان مود شامل فركانس طبیعی، ضریب میرایی مودال و الگوی جابجایی در آن مود، كه شكل مود نامیده می‌شود، توصیف می‌گردد. شكل مود ممكن است حقیقی یا موهومی باشد. هر مود متناظر با یك فركانس طبیعی است. میزان مشاركت هر مود طبیعی در ارتعاش كلی سیستم، به مشخصات منبع تحریك و همچنین به شكل مود مربوطه بستگی دارد.

آنالیز مودال، هر دو مبحث تئوری و تجربی را در بر می‌گیرد. آنالیز مودال تئوری، بر اساس یك مدل فیزیكی از سیستمی دینامیكی شامل خواص جرمی، سختی و میرایی می‌باشد. این خواص ممكن است به صورت معادلات دیفرانسیل پاره‌ای موجود باشند. به عنوان مثال، معادله موج یك تار یكنواخت مرتعش با توجه به توزیع جرمی و خواص ارتجاعی تار حاصل می‌شود. از حل این معادله، فركانسهای طبیعی و شكل مودهای تار و همچنین پاسخ ارتعاش اجباری آن به دست می‌آید. با این حال، یك مدل فیزیكی واقعی‌تر معمولاً شامل خواص جرم، سختی و میرایی برحسب توزیع فضایی آنها یعنی ماتریسهای جرم، سختی و میرایی خواهد بود. این ماتریسها معادلات دیفرانسیل معمولی حركت را تشكیل می‌دهند. با استفاده از اصل برهم نهی سیستمهای دینامیكی خطی، قادر خواهیم بود این معادلات را به یك مسئله مقدار ویژه تبدیل كنیم. از حل این مسئله، اطلاعات مودال سیستم حاصل خواهد شد. به كمك تحلیل اجزای محدود مدرن می‌توان تقریباً هر سازه دینامیكی خطی را گسسته‌سازی كرد كه در نتیجه به طور قابل ملاحظه‌ای قابلیت و میدان كاری آنالیز مودال تئوریك افزایش یافته است. از سوی دیگر، گسترش سریع توانائیهای داده برداری و پردازش داده‌ها، در دو دهه اخیر باعث پیشرفتهای زیادی در عرصه آنالیز مودال تجربی، كه تست مودال نامیده می‌شود، شده است.

 

1-1-2-تست مودال چیست ؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir