تحقیق عزت نفس (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:40
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مقدمه

عزت نفس از جمله سازه های روانشناختی است كه در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته است.اهمیت عزت نفس برای كسانی كه با نوجوانان سروكار دارند امری روشن است. بطوركلی ارزیابیهایی كه فرد از خود می كند عزت نفس او را شكل می دهد(یاسایی 1357)همچنین عزت نفس درجه تصویب، 

مسئله پژوهشی:

آیا مشاوره بر عزت نفس مددجویان اثر دارد؟

-  فرضیه پژوهش:

مشاوره باعث افزایش عزت نفس در مددجویان میشود.

تعاریف اصطلاحات

تعریف نظری:

عزت نفس عقیده ای است كه فرد درباره مجموعه تواناییها ویژگیها و شایستگیهای خود دارد(بیابانگرد 1373)

مشاوره: مشاوره را می توان فرایندی قلمداد كرد كه به صورت یك رابطه دو نفری بروز می كند در این رابطه مراجع مشكلاتی را كه از آنها رنج می برد و شخصاً قادر به حل آنها نبوده است مطرح می كند و مشاور با توجه به تجربه علمی و صلاحیت حرفه ای خود به او كمك می كند تا به حل مشكلاتش بپردازد(میلتن(1)، هان 1955)

تعریف عملیاتی:

- در این پژوهش منظور از عزت نفس آن چیزی است كه توسط پرسشنامه 58 سوال كوپر اسمیت سنجیده می شود.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار (جزوه)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:40
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل70 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار

در مورد طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار و یا به طور کلی اختلالات ارتباطی نظریه‌های متفاوت وجود دارد. برخی از متخصصین معتقدند که لزومی بر طبقه بندی این اختلالات وجود ندارد. از این دیدگاه زبان در عمق وجود فرد ریشه دارد و یک اختلال زبان نمی‌تواند به خودی خود و به صورت مجزا وجود داشته باشد. دسته دیگر معتقدند این دسته از اختلالات را باید طبقه بندی کرد، چرا که طبقه بندی به لزوم اهمیت و توجه به نشانه‌ها و علایم مرضی این اختلالات تاکید می‌کند. این دسته از متخصصین اختلالات گفتار و زبان را به چهار دسته اختلالات آواشناسی ، اختلالات آهنگ گفتار ، اختلالات صدا و اختلالات زبان تقسیم کرده‌اند. برخی از صاحبنظران سه اختلال اول را تحت عنوان اختلال گفتار در یک طبقه قرار می‌دهند.

اختلالات آواشناختی

ویژگی اصلی این دسته از اختلالات ناتوانی در استفاده از آواهاست. برای مثال ممکن است فرد یک آوا مانند آوای پایان یک کلمه را جا بیاندازد. یا یک آوا را جانشین آوای دیگر کند مثل بکار بردن ش بجای س. این مشکلات معمولا در مورد آواهایی مانند ل ، ر ، س ، ز ، ش و ژ اتفاق می‌افتند. گاهی مشکل به حدی وخیم است که حتی اعضا خانواده قادر به درک بیان کودک نیستند ولی در شکلهای خفیف‌تر بعد از ورود به کودکستان یا مدرسه تظاهر می‌کند. این مشکل با استفاده از شیوه‌های گفتار درمانی قابل درمان است.

اختلالات صدا

در این دسته از اختلالات یکی از ویژگیهای صدا که به کیفیت صدا ، آهنگ صدا و بلندی آن مربوط است آسیب می‌بیند بمی بیش از حد ، زیری بیش از حد و گرفتگی صدا و همچنین گفتار تو دماغی از اختلالات صدا هستند. برای درمان این دسته از اختلالات از روشهای بازپروری صدا استفاده می‌کنند.

اختلالات آهنگ بیان

در این دسته از اختلالات آهنگ و جریان گفتار دچار آسیب است. لکنت زبان و شتابان گویی از جمله اختلالات آهنگ بیان هستند.

لکنت زبان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره دیابت (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:39
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شیوع دیابت نوع دو در جمعیت بالای 30 سال شهر رفسنجان

دیابت شایع‌ترین بیماری متابولیك در انسان و یكی از مهم‌ترین علل عمده مرگ و میر و ناتوانی در بسیاری از كشورهاست . بیشترین علت مرگ و میر در این بیماران ناشی از گرفتاری قلبی و عروقی است و این بیماری امید به زندگی را تا 25% كاهش می‌دهد. این بیماری با افزایش سن، چاقی، تاریخچه فامیلی، تغییرات جغرافیایی و نژادی تغییر می‌كند . در سال‌های اخیر شیوع دیابت به طور هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است و به عنوان اپیدمی شایع قرن مطرح شده است . در سال 1996 سازمان بهداشت جهانی مطالعه‌ای در سطح جهان به منظور تعیین شیوع دیابت انجام داد و نتیجه گرفت كه در بیست و پنج سال آینده بیشتر از دو برابر جمعیت تحت تاثیر بیماری خواهند بود به طوری كه برآورد می‌شود تا سال 2025 حدود 300 میلیون نفر فرد مبتلا در جهان وجود خواهد داشت . اسناد و مدارك موجود افزایش پیشرونده شیوع دیابت را در اكثر كشورها به خصوص در كشورهای در حال توسعه نشان می‌دهد . مناطق اقیانوسیه و آسیایی از نظر اپیدمی دیابت جلودار سایر كشورهاست. حدود سی‌میلیون فرد دیابتی در مناطق غربی اقیانوسیه زندگی می‌كنند. تا سال 2025 پنجاه میلیون فرد در هند و چین مبتلا خواهند شد . علاوه بر آن بیماری دیابت بعضی از نژادها را بیشتر درگیر می‌كند به طوری كه در شانزده سال اخیر این بیماری در هندی‌های آمریكایی و بومیان آلاسكایی افزایش یافته است. در آمریكا 4/14% 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شیوع دیابت نوع دو در جمعیت بالای 30 سال شهر رفسنجان (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:39
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل30 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه‌

سابقه و هدف: دیابت شایع‌ترین بیماری متابولیك و عامل خطر بیماری‌های قلبی - عروقی است. این بیماری امید به زندگی را تا 25% كاهش می‌دهد. بیشترین علت مرگ و میر در بیماران دیابتی نوع دو، گرفتاری قلبی و عروقی است. به علت فقدان اطلاعات كافی در مورد شیوع دیابت در رفسنجان، این مطالعه در سال 1379 به منظور تعیین شیوع آن در این شهر انجام شد.

مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بود. جامعه مورد پژوهش را افراد با سن بیش از 30 سال ساكن شهر رفسنجان تشكیل می‌دادند. با نمونه‌گیری تصادفی به روش طبقه‌ای 756 نفر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسش‌نامه انفرادی با مصاحبه حضوری تكمیل گردید و بررسی‌های تن‌سنجی با اندازه‌گیری قد و وزن انجام شد. نمونه خون ناشتای افراد مورد بررسی جمع‌آوری و برای تشخیص افراد دیابتی از معیار سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن دیابت آمریكا ADA)) استفاده شد. برای تعیین چاقی از نمایه توده بدن استفاده گردید. جهت بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون كای دو استفاده شد.

یافته‌ها: در این بررسی شیوع دیابت در رفسنجان بر اساس معیار WHO 7/14% و با معیار ADA برابر 1/19% بود. شیوع آن در بین زنان بیشتر از مردان بود (به ترتیب1/19% و 6/8%). با بالا رفتن سن شیوع دیابت افزایش نشان داد هر چند این افزایش از نظر آماری معنی‌دار نبود. هم‌چنین در زنان میزان شیوع دیابت با شغل ارتباط معنی‌داری نشان داد (005/0 p=).

نتیجه‌گیری: یافته‌های این بررسی نشان داد كه شیوع دیابت به عنوان یك مشكل بهداشتی در این شهر قابل ملاحظه بوده و شیوع بالای آن ضرورت اجرای برنامه‌های مداخله‌ای مستمر در زمینه تغییر رفتارهای فردی و شیوه زندگی را ایجاب می‌كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان است (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:39
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان است

افسردگی از شایعترین اختلالات روانی بزرگسالان بوده و در زنها دو بار شایعتر از مردهاست.

براساس نتایج یك پایان‌نامه، خودكشی در مردان پس از 45 سالگی اوج گرفته و دوام می‌یابد و بیشترین تعداد خودكشی‌های موفق در زنان نیز پس از 55 سالگی روی می‌دهد.

از دیگر نتایج این رساله این است که افسردگی از شایعترین اختلالات روانی بزرگسالان بوده و در زنها دو بار شایعتر از مردهاست.

نتایج مطالعات نشان داده است، میزان افسردگی و تعداد موارد خودكشی با هم در ارتباطند و با بالارفتن نمره افسردگی برفراوانی خودكشی افزوده می‌شود؛ به طوری كه خودكشی در بین زندانیان سه بار بیشتر از جمعیت كلی است.

در این پایان‌نامه با اشاره به این‌كه مردان سه برابر بیشتر از زنان مرتکب خودكشی می‌شوند، آمده است: مردان بدین منظور بیشتر از اسلحه گرم، حلقه آویز كردن یا پرش از بلندی استفاده می‌كنند اما زنها با مصرف دارو و یا خوردن سم خود را می‌كشند.

میزان خودكشی در بین جوانان به سرعت روبه فزونی است به طوری كه امروزه حداكثر خودكشی‌ها بین سنین 15 تا 44 سالگی روی می‌دهد و سالمندان كمتر از جوانان دست به خودكشی می‌زنند.

نتایج برخی پژوهش ها درباره افسردگی زنان خانه دار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شناخت درمانی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:39
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل3 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده

انسان در طول زندگی خود با مشکلات عاطفی گوناگونی دست به گریبان بوده و برای حل آنها به روشهای مختلفی درست زده است. روشهای برخورد با مشکلات عاطفی متنوع است و از روانکاری تا رفتارگرایی را شامل می‌شود. یکی از تازه‌ترین شیوه‌های برخورد با مشکلات عاطفی شناخت درمانی است. این مقاله به بحث در روشهای شناختی و کاربرد آنها در درمان اختلالهای عاطفی می‌پردازد. ابتدا روشهای: الف= روان درمانیهای منطقی، ب= آموزش مهارتهای سازگارانه، ج= درمان به شیوه حل مسأله بیان می‌گردد و سپس نمونه‌های کاربردی ارائه می‌شود. نمونه‌ها از صدها نمونه انتخاب شده و می‌تواند الگوی عملی برای کاربرد این روشها باشد. ارائه نمونه‌ها قدمی آغازین در این زمینه است و می‌تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شناخت درمانی و کاربرد آن در درمان اختلالهای روانی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:39
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات9
حجم فایل268 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مقدمه
شایع ترین مشکل رفتاری انسانها اختلالهای عاطفی است. انسان از دیرباز افسردگی، اضطراب، ترسهای
مرضی رنج می برده و با تردید در تصمیم گیری و دلواپسی ها مواجه بوده است. تقریباً ٣۵ تا ۴٠ درصد از مشکلات
.( رفتاری افسردگی است و در اغلب بیماران روانی نشان ههایی از اضطراب دیده م یشود. (ریس، ١٩٨۵
روانشناسان در تبیین اختلالهای عاطفی توجیهات مختلفی کرده اند. فروید اضطراب بیمار را در نتیجه امیال
واپس زده و کشمکشهایی م یدانست که بین قسم تهای مختلف شخصیت رخ می دهد. به نظر فروید
اضطراب سه نوع است:
١- اضطراب واقعی که منشاء آن وجود خطر در دنیای خارج است. وقتی انسان با خطری مواجه می شود
احساس خطر می کند. این احساس خطر باعث اضطراب او می شود.
٢- اضطراب نوروتیک که از کشمکش بین نهاد و خود یعنی دو جزء شخصیت که یکی غریزی و دیگری
واقعیت گراست، سرچشمه می گیرد. غرایز میل به ارضاء دارد ولی واقعیت اجازه ارضاء به آنها نمی دهد. در نتیجه،
آن غرایز سرکوفته می شود و باعث اضطراب نوروتیک (روان نژند) می گردد.
٣- اضطراب اخلاقی که ناشی از کشمکش بین نهاد و خود برتر است. در این وضعیت، غرایز با مبانی
.( ارزشی برخورد م یکند و سرکوفته می شود و باعث اضطراب می گردد. (شفیع آبادی و ناصری، ١٣۶۵
رفتارگرایان حالات عاطفی از قبیل اضطراب، افسردگی و پرخاشگری را واکنش های یاد گرفته شده می دانند.
به نظر اینان اگر فردی با شکس تهای پ یدرپی در زندگی مواجه شود و در موقعی تهایی قرار گیرد که فاقد
پاداش است احساس اضطراب و افسردگی می کند. بسیاری از ترسها آموخته شده است و از طریق
.( شرطی سازی ایجاد شده و باعث کناره گیری فرد از موقعیت های ترس آور می شود (گلدفرید، ١٩٧۶
از زمانهای قدیم به تأثیر شناخت آدمی بر حالات عاطفی او توجه شده است. در قرن اول میلادی
اپیکتوس ابراز داشت که انسان به وسیله اشیاء آشفته نم یشود بلکه در اثر تعبیر و تفسیری که از اشیاء می کند
آشفته می گردد (کرسینی ١٩٧٧ ). در اندیشۀ بودایی چنین آمده است که عواطف انسان عمدتاً دارای خمیر مایۀ
عقیدتی است و برای کنترل عواطف آدمی بهتر است عقاید او تغییر یابد (کرسینی، ١٩٧٧ )، مولانا در اشعار
.( خود به اثر اندیشه بر عواطف اشاره کرده و می گوید: (مصفا، ١٣٧٠
بر دلت زنگار بر زنگارها جمع شد تا کور شد اسرارها
چون نویسی بر سربنوشته خط فهم ناید خواندنش گردد غلط
کان سیاهی بر سیاهی اوفتاد هر دو خط شد کور و معنایی نداد

مقدمه

شایع ترین مشکل رفتاری انسانها اختلالهای عاطفی است. انسان از دیرباز افسردگی، اضطراب، ترسهایمرضی رنج می برده و با تردید در تصمیم گیری و دلواپسی ها مواجه بوده است. تقریباً ٣۵ تا ۴٠ درصد از مشکلات.( رفتاری افسردگی است و در اغلب بیماران روانی نشان ههایی از اضطراب دیده م یشود. (ریس، ١٩٨۵روانشناسان در تبیین اختلالهای عاطفی توجیهات مختلفی کرده اند. فروید اضطراب بیمار را در نتیجه امیالواپس زده و کشمکشهایی م یدانست که بین قسم تهای مختلف شخصیت رخ می دهد. به نظر فرویداضطراب سه نوع است:١- اضطراب واقعی که منشاء آن وجود خطر در دنیای خارج است. وقتی انسان با خطری مواجه می شوداحساس خطر می کند. این احساس خطر باعث اضطراب او می شود.٢- اضطراب نوروتیک که از کشمکش بین نهاد و خود یعنی دو جزء شخصیت که یکی غریزی و دیگریواقعیت گراست، سرچشمه می گیرد. غرایز میل به ارضاء دارد ولی واقعیت اجازه ارضاء به آنها نمی دهد. در نتیجه،آن غرایز سرکوفته می شود و باعث اضطراب نوروتیک (روان نژند) می گردد.٣- اضطراب اخلاقی که ناشی از کشمکش بین نهاد و خود برتر است. در این وضعیت، غرایز با مبانی.( ارزشی برخورد م یکند و سرکوفته می شود و باعث اضطراب می گردد. (شفیع آبادی و ناصری، ١٣۶۵رفتارگرایان حالات عاطفی از قبیل اضطراب، افسردگی و پرخاشگری را واکنش های یاد گرفته شده می دانند.به نظر اینان اگر فردی با شکس تهای پ یدرپی در زندگی مواجه شود و در موقعی تهایی قرار گیرد که فاقدپاداش است احساس اضطراب و افسردگی می کند. بسیاری از ترسها آموخته شده است و از طریق.( شرطی سازی ایجاد شده و باعث کناره گیری فرد از موقعیت های ترس آور می شود (گلدفرید، ١٩٧۶از زمانهای قدیم به تأثیر شناخت آدمی بر حالات عاطفی او توجه شده است. در قرن اول میلادیاپیکتوس ابراز داشت که انسان به وسیله اشیاء آشفته نم یشود بلکه در اثر تعبیر و تفسیری که از اشیاء می کندآشفته می گردد (کرسینی ١٩٧٧ ). در اندیشۀ بودایی چنین آمده است که عواطف انسان عمدتاً دارای خمیر مایۀعقیدتی است و برای کنترل عواطف آدمی بهتر است عقاید او تغییر یابد (کرسینی، ١٩٧٧ )، مولانا در اشعار.( خود به اثر اندیشه بر عواطف اشاره کرده و می گوید: (مصفا، ١٣٧٠بر دلت زنگار بر زنگارها جمع شد تا کور شد اسرارهاچون نویسی بر سربنوشته خط فهم ناید خواندنش گردد غلطکان سیاهی بر سیاهی اوفتاد هر دو خط شد کور و معنایی نداد

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شناخت درمانی و کاربرد ان در اختلالات عاطفی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:38
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات9
حجم فایل268 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شناخت درمانی و کاربرد ان در اختلالات عاطفی

 

چکیده
انسان در طول زندگی خود با مشکلات عاطفی گوناگونی دست به گریبان بوده و برای حل آنها به
روشهای مختلفی درست زده است. روشهای برخورد با مشکلات عاطفی متنوع است و از روانکاری تا
رفتارگرایی را شامل می شود. یکی از تازه ترین شیوه های برخورد با مشکلات عاطفی شناخت درمانی است.
این مقاله به بحث در روشهای شناختی و کاربرد آنها در درمان اختلالهای عاطفی می پردازد. ابتدا روشهای:
الف= روان درمانیهای منطقی، ب= آموزش مهارتهای سازگارانه، ج= درمان به شیوه حل مسأله بیان می گردد و
سپس نمونه های کاربردی ارائه می شود. نمونه ها از صدها نمونه انتخاب شده و م یتواند الگوی عملی برای
کاربرد این روشها باشد. ارائه نمون هها قدمی آغازین در این زمینه است و می تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
مقدمه
شایع ترین مشکل رفتاری انسانها اختلالهای عاطفی است. انسان از دیرباز افسردگی، اضطراب، ترسهای
مرضی رنج می برده و با تردید در تصمیم گیری و دلواپسی ها مواجه بوده است. تقریباً ٣۵ تا ۴٠ درصد از مشکلات
.( رفتاری افسردگی است و در اغلب بیماران روانی نشان ههایی از اضطراب دیده م یشود. (ریس، ١٩٨۵
روانشناسان در تبیین اختلالهای عاطفی توجیهات مختلفی کرده اند. فروید اضطراب بیمار را در نتیجه امیال
واپس زده و کشمکشهایی م یدانست که بین قسم تهای مختلف شخصیت رخ می دهد. به نظر فروید
اضطراب سه نوع است:
١- اضطراب واقعی که

چکیدهانسان در طول زندگی خود با مشکلات عاطفی گوناگونی دست به گریبان بوده و برای حل آنها بهروشهای مختلفی درست زده است. روشهای برخورد با مشکلات عاطفی متنوع است و از روانکاری تارفتارگرایی را شامل می شود. یکی از تازه ترین شیوه های برخورد با مشکلات عاطفی شناخت درمانی است.این مقاله به بحث در روشهای شناختی و کاربرد آنها در درمان اختلالهای عاطفی می پردازد. ابتدا روشهای:الف= روان درمانیهای منطقی، ب= آموزش مهارتهای سازگارانه، ج= درمان به شیوه حل مسأله بیان می گردد وسپس نمونه های کاربردی ارائه می شود. نمونه ها از صدها نمونه انتخاب شده و م یتواند الگوی عملی برایکاربرد این روشها باشد. ارائه نمون هها قدمی آغازین در این زمینه است و می تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.مقدمهشایع ترین مشکل رفتاری انسانها اختلالهای عاطفی است. انسان از دیرباز افسردگی، اضطراب، ترسهایمرضی رنج می برده و با تردید در تصمیم گیری و دلواپسی ها مواجه بوده است. تقریباً ٣۵ تا ۴٠ درصد از مشکلات.( رفتاری افسردگی است و در اغلب بیماران روانی نشان ههایی از اضطراب دیده م یشود. (ریس، ١٩٨۵روانشناسان در تبیین اختلالهای عاطفی توجیهات مختلفی کرده اند. فروید اضطراب بیمار را در نتیجه امیالواپس زده و کشمکشهایی م یدانست که بین قسم تهای مختلف شخصیت رخ می دهد. به نظر فرویداضطراب سه نوع است:١- اضطراب واقعی که

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سوگ در کودکان و نگرش های رایج پیرامون آن (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:38
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سوگ در کودکان و نگرش های رایج پیرامون آن

 

کودکان درجات مختلفی از سوگ را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند، تنها مرگ یک والد یا اقوام نزدیک نیست که کودک را با پدیده سوگ مواجه می کند بلکه وقایع بیشمار دیگری هست که گرچه از نظر ما کوچک و بی اهمیت است ولی برای بچه ها مصادف با یک ازدست دادن قابل توجه و مهم است . از آنجا که کودکان در کلامی کردن هیجانات درونی خود ممکن است توانمندی کافی را نداشته باشند، همین امر درک یک کودک سوگوار و کمک به او را از سوی بزرگسالان با مشکل مواجه می کند.

بخشی از پدیده هایی که بچه ها را با واکنش سوگ مواجه می کند شامل موارد زیر است:

* مرگ :

مرگ والدین ، اقوام ، دوستان و آشنایان در نتیجه مرگ طبیعی ، تصادف ، بیماری ، قتل ، خودکشی ، که می تواند فشارهای روانی حاشیه ای نیز علاوه بر مرگ عزیز از دست رفته همراه آن باشد. لازم است در اهمیت این موضوع بدانیم که 4% کودکان ونوجوانان قبل از 18 سالگی مرگ یکی از والدین را تجربه کرده اند واگر سایر اعضای خانواده و دوستان رانیز به آن اضافه کنیم ، این رقم افزایش خواهد داشت .


* مرگ حیوانات خانگی :

فقط مرگ انسانها نیست که کودک را متاثر می کند، مرگ حیوان مورد علاقه کودک نیز می تواند در او واکنش سوگ ایجاد کند ، حتی مرگ یک ماهی قرمز شب عید که کودک فقط دو سه بار در تنگ او ، خرده نان ریخته است.


* طلاق :

بسیاری از کودکان قبل از پایان مدرسه تجربه طلاق والدینشان را داشته اند و تقریبا نیمی از بچه های طلاق ارتباطشان را بایکی از والدین از دست می دهند .


* نقل مکان و مهاجرت :

به طور متوسط قبل از پایان دبیرستان 4 نقل مکان و جابجایی در خانواده صورت می گیرد. جالب است بدانیم که با هر تعویض منزل ، جدایی از دوستان ، همسایه ها ، مدرسه و اتاقی که کودک به آن انس و عادت داشته و ... نیز رخ داده است و همه اینها در شرایطی است که بدانیم کودکان تنها کسانی هستند که در تصمیم گیری های روزمره زندگی نظر و مشارکت آنها خواسته نمی شود و کمترین اطلاعات به آنها داده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سلامت سالمندان (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
6:38
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وضعیت موجود :

الف)اطلاعات جمعیتی استان

جدول (1) توزیع فراوانی کل جمعیت  و جمعیت گروه هدف برنامه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در ابتدای سال 1384

جمعیت

تعداد برحسب جنس

کل

مرد

زن

کل جمعیت

2063971

1944263

4008234

60 سال و بالاتر

169740

166652

336392

درصد سالمندان 60 سال به بالا

22/8%

57/8%

39/8%

                         

 

جدول(2): توزیع فراوانی جمعیت  سالمندان بر اساس منطقه در سال 1385 استان اصفهان

منطقه

شهر

روستا

کل

جمعیت

250255

65524

315779

 

ب) اطلاعات اختصاصی استان

1- سالمندان آموزش دیده :

با توجه به همگون سازی مفاهیم سالمند آموزش دیده در سال 85 توسط اداره سلامت سالمندان ، سالمندانی که آموزش آنها تکمیل شده و هر چهار کتاب شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی را آموزش دیده اند به تفکیک شهر و روستا به صورت ذیل می باشد:

 

 

جدول(3) درصد سالمندان آموزش دیده در استان اصفهان سال 1385

منطقه

 

درصد سالمندان آموزش دیده كامل( چهار کتاب )

4/9%

درصد سالمندان آموزش دیده ناقص

7/20%

2

2- مربیان آموزشی:

رشد سریع جمعیت سالمند لزوم برنامه ریزیهای کمی و کیفی آموزشی را طلب می کند . بنابراین جهت تقویت برنامه های مذکور وجود هسته های

آموزشی که هم  به طور مستقیم گروه هدف ( سالمندان ) را آموزش دهند و هم به طور غیر مستقیم آموزش مربیان واسط را به عهده داشته باشند

ضرورت دارد. در حال حاضر وضعیت موجود آنها در ذیل آمده است :

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir