تحقیق ریحانه پیامبر(ص) و علم و عبادت (معارف اسلامی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:21
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات30
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

اگر بگوییم فاطمه زهرا(س) محبوبترین چهره و دوست داشتنی ترین شخصیت و شكوهبارترین نمونه انسانی در آسمان انسانیت است نه سخنی به گزاف بر زبان رانده و نه چیزی فراتر از حقیقت به قلم آورده‌ایم. با وجو اینكه چهارده قرن است كه از درخشیدن آن خورشید جهان افزون می گذرد اما از همان لحظه درخشش تاكنون هماره در چشم انداز انسانهای آگاه و كمال جو و ارزش خواه می درخشد و همچون گوهر نایاب است كه ما انسانها به دنبال شناخت او می گردیم تا بتوانیم راه و رسم انسانیت و بندگی یاد گیریم و در مسیر آن بانوی نمونه و والا مقام گام برداریم.

زهرای اطهر(س) یك الگوی راستین برای همه انسانها، مرد و زن، بزرگ و كوچك است پس وظیفه ماست كه به دنبال شاخت این سمبل راستین حركت كنیم و بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

مجموعه ریحانه پیامبر و علم و عبادت برگرفته از سه فصل شخصیتی، علمی، عبادی به عنوان قطره ای ناچیز از دریای بی كران شخصیت عرفانی، انسانی حضرت فاطمه زهرا(س) گردآوری شده، به امید اینكه شمعی برای هدایش و راهنمای دوستان و علاقه مندان به شناخت زندگی حضرت زهرا(س) باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

 

ریحانه پیامبر و علم و عبادت

 

1- شخصیت حضرت فاطمه

2- فاطمه زن نمونه  

3- رسالتهای اجتماعی حضرت فاطمه (س)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریحانه پیامبر و علم و عبادت

 

1- شخصیت حضرت فاطمه

ریحانه پیامبر از مقام والای الهی و انسانی برخوردار بود آنگونه كه در شكم مادر، با وی صحبت می‌كرد و به هنگام تولد زنان بهشتی او را یاری كردند. پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در جواب امام علی(ع) كه فرمود چرا فاطمه، فاطمه نامیده شد؟ فرمود: زیرا خداوند او و ذریه اش را از آتش نجات داده است و فاطمه زهرا(س) از صفات بارز انسانی برخوردار بودند عایشه در مورد صداقت و راستگویی ایشان مرتب می گفت همانا فاطمه سلام ا... علیها راستگوترین مردم در گفتار می باشد.[1]

بنابراین حضرت فاطمه زهرا(س) از آن جهت در نزد خداوند صدیقه است كه نه تنها ذاتاً راستگوست بلكه تصور دروغ هم درباره حضرتش خطا و گناه است، صفات زكیه، طاهره، مطهره از اوصاف ذاتی و غیر اكتسابی است و عصمت و طهارت اعطایی الهی است. قال الصادق(ع): فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرك لیله القدر.[2]

كسی كه نسبت به فاطمه(س) آنگونه كه شایسته است معرفت پیدا كند به تحقیق كه شب قدر را درك كرده است شیر خدا علی مرتضی(ع) می فرماید: به خدا سوگند در سراسر زندگی مشترك با فاطمه(س) تا آنگاه كه خدای عزیز و جلیل روحش را به سوی خدا برد هرگز او را خشمگین نساختم و بر هیچ كاری او را اكراه و اجبار نكردم او نیز هرگز مرا خشمگین نساخت و نافرمانی من نكرد هر وقت به او نگاه می كردم و رنجها و اندوههایم برطرف می شد.[3]

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کلید عمومی زیرساز (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:21
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کلید عمومی زیرساز

 

مقدمه:

بر طبق RFC2828  شرایط معتبر به مدارکی که درستی صحت بعضی چیزها یا شخص یامالکیت بعضی چیزها را مشخص کند بر می گردد از نظر تاریخی شرایط و اول بار توسط لورن کنفلدر استفاده شد که مربوط به علامت دیجیتالی که یک نام و کلید عمومی را ثبت می کند می باشد .

همانند آیین گواهینامه برای مالکان حقوقی کلید عمومی و مشخصات کلید عمومی و به طور عمده ثبت شده . همچنین شخص بطور کلی و بر طبق RFC 2828 گواهی نامه نمی تواند فقط برای تصدیق مالک حقوقی کلید عمومی ( در خصوص مشخصات کلید عمومی ) استفاده شود اما می شود برای تصدیق درستی وهر خصوصیتی دیگر گواهی مالک استفاده شود . بطور کلی طبقه گواهی نامه ها عموماً به گواهی نامه های خاص بر می گردد .

در نتیجه تفاوت عمده بین یک گواهی کلید عمومی و یک گواهی خاص در این است که قبلی ها شامل یک کلید عمومی ( کلیدی که مشخص شده ) باشد . از آنجائیکه که این آخری ها شامل لیستی از مشخصات ( مشخصاتی که گواهی شده ) می باشد .

 در هر یک از این موارد گواهی نامه ها توسط یکمقامی که قابل قبول است صادر می شود و توسط بعضی از انجمنهای استفاده کننده بررسی می شود . اولیای امور که گواهینامه های کلیدهای عمومی و گواهینامه های خاص را صادر می کنند . نامهای مختلفی دارند . منبعی که گواهینامه های کلید عمومی را صادر می کنند گواهی معتبر نامیده می شود. برخلاف آن منبعی که اسناد خاص را صادر می کند منبع خاص نامیده می شود .بر خلاف این پیش زمینه PKI سیستم CAS است که بعضی از تنظیمات مدیریتی خاص و بایگانی و کلیدی و عملکردهای برنامه ریز شده را برای استفاده کنندگان انجام می دهد . و در رمزگذاری کلید عمومی نیز استفاده شده.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كسب و كار الكترونیكی e-Business (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:21
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل134 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كسب و كار الكترونیكی e-Business

 

تجارت الکترونیکی یعنی خرید و فروش از طریق رسانه‌های دیجیتالی اما کسب و کار الکترونیکی دربرگیرنده تجارت الکترونیکی بوده و شامل نرم افزارهای کاربردی front and back office است. کسب و کار الکترونیکی موتوری را برای کسب و کار مدرن فراهم می‌كند. کسب و کار الکترونیکی تنها مربوط به مبادلات تجارت الکترونیکی نیست بلکه تعریف مجدد مدل‌های کسب و کار با کمک تکنولوژی برای ماکزیمم کردن ارزش ایجاد شده برای مشتری است.

کسب و کار الکترونیکی استفاده از اینترنت و سایر شبکه‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از تجارت الکترونیکی، همکاری و ارتباطات و فرایندهای مبتنی بر وب در درون و بین شرکت‌ها و با مشتریان و شرکایشان می‌باشد.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رویکردهای مختلف در مفهوم سازی اخلاق با تاکید بر کاربرد آنها در پرورش اخلاقی 43 ص (معارف اسلامی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:20
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده:

در این مقاله سه رویکرد اساسی در مفهوم سازی اخلاقی شامل «رویکرد توافق ذهنی»،«رویکرد پیامدگرایی»و«رویکرد اخلاق مبتنی بر مراقبت» از نظر کاربرد آنها در پرورش اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته است.

تقسیم بندی سه گانه فوق که توسط هاینز (1998) مطرح گردیده می تواند به عنوان جمع بندی دیدگاه های مختلف در مفهوم سازی اخلاقی تلقی گردد که پیش تر تحت عناوین اخلاق «ذهنی» در مقابل اخلاق «عینی» یا اخلاق «صفات» در مقابل اخلاق «اصول» مطرح شده بود. دیدگاه تقسیم بندی سه گانه هاینز دارای ویژگی خاصی است که در آن، این سه دیدگاه علیرغم تفاوتهای مفهومی در موضوع «پرورش اخلاقی» با یکدیگر همپوشانی زیادی دارند. موضوعی که محور مقاله حاضر را تشکیل داده و طی آن استلزامات مربوط به پرورش اخلاقی این دیدگاه مورد بررسی قرار گرفته و در پایان نتیجه گیری شده است که «اخلاق فضیلت مدار» با «اخلاق اصول» در پرورش اخلاقی تعارض ذاتی ندارد و این اخلاق «پیامد مدار» است که به نوعی در مقابل اخلاق «اصول» و «قاعده مدار» قرار دارد.

واژه های کلیدی: رویکرد، مفهوم سازی، اخلاق، تربیت اخلاقی

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

تربیت اخلاقی از دیرباز مورد توجه فیلسوفان ، معلمین و والدین قرار داشته است هدف پرورش اخلاقی بار آوردن شهروندانی است که علاوه بر برخورداری از هوش و ذکاوت ، افرادی با فضیلت و آراسته به خصائل نیکوی انسانی باشند . اهمیت این موضوع تا آن پایه است که برخی از صاحبنظران تعلیم و تربیت را اقدامی اخلاقی دانسته و هدف آن را فراهم آوردن شرایطی جهت بهزیستی و خوشبختی نسل های آینده می دانند . (نلر[1]  ،1971).[1]

برخی دیگر از صاحبنظران نیز اظهار نظر می کنند که مربیان به صورت اجتباب ناپذیر با امر تربیت و پرورش اخلاقی روبرو می گردند ، بویژه اگر به طبیعت برنامه های آموزش اخلاقی توجه شود ، که عمدتاً به صورت ناگفته[2] ، و « ناخواسته [3]» و پنهان عمل می نماید (اسناری[4]  ، 1992 ). [2]  

از طرف دیگر شیوه ها و روش های پرورش اخلاقی نیز مطلبی است که هنوز در میان مربیان و دانشمندان علوم تربیتی و اجتماعی به صورت « مناقشه بر انگیز [5]» مانده و اجماع نظر قطعی پیرامون آن بوجود نیامده است چنین وضعیتی عمدتاً به دلیل ظرافت و حساسیت امر آموزش اخلاق است که دست اند ر کاران و مربیان را به وادی احتیاط می کشاند .

در این مقاله سعی شده است که بعد از بیان مفاهیم کلی مربوط به اخلاق و پرورش اخلاق سه رویکرد عمده در پرورش اخلاقی ، شامل رویکرد « توافق ذهنی[6] » ، رویکرد « پیامد گرایی [7]» و رویکرد
 « مراقبت »[8] به عنوان سه رویکرد نظری اساسی در وضعیت حاضر با  توجه به خاستکاه های
ریشه های آن و استلزامات تربیتی هریک مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و در پایان به جمع بندی و نتیجه گیری از این رویکردها به ویژه از منظر تربیت اخلاقی « قاعده مدار » و «فضیلت مدار » و امکان آشتی و توافق این  دو رویکرد پرداخته است .


 مفاهیم اخلاق و پرورش اخلاقی

در نوشته ها و مطالعات اخلاق همواره به دو اصطلاح برخورد می کنیم : یکی « علم اخلاق [9]» و دیگری اصل اخلاقی یا « اخلاقیات [10]» این دو مفهوم از یکدیگر متمایزند و لازم است از نظر مفهومی از یکدیگر تفکیک گردند .

معمولاً « اخلاق » بیشر به جنبه های خصوصی زندگانی افراد از قبیل قواعد ، اصول و عادات شخصی اطلاق می گردد ، به عبارتی در اخلاق بیشتر جنبه های فردی زندگانی مورد نظر است و از این نظر گاه به عنوان مثال روان شناسان به مطالعه « تحول اخلاقی[11] » در افراد علاقه دارند .

اما علم اخلاق ، از قلمرو مطالعات فلسفی است و منظور از آن مطالعه فلسفی در باب اخلاق ، مبادی اخلاق و متافیزیک اخلاق می باشد . این حوزه یکی از قلمروهای پیچیده مطالعات فلسفی به حساب
می آید به گفته «استریک » [12]و «ترناسکی[13] » (1993 ) ، فیلسوفان در ادوار مختلف به منظور روشنگری

واژه های اخلاقی در این خصوص تلاش فراوان کرده اند ، به عنوان مثال بحث و بررسی پیرامون واژه های « درست » [14]و « نادرست[15] » یکی از مباحث پایه ای اخلاق در طول زمانهای مختلف در میان فلاسفه مطرح بوده است . [3]

ماهیت سوالات اخلاقی به گونه ای است که پاسخگویی به آنها مستلزم گزینش و انتخاب گزینه ای از میان گزینه هاست . به عبارتی اگر در تصمیمات اخلاقی « گزینه[16]» ای در میان نباشد و موقعیت معما گونه ای مطرح نباشد ، چنین موقعیتی را اخلاقی نمی نامند ، با نظر به این ویژگی اعمال و تصمیمات اخلاقی است گه گفته می شود کردار اخلاقی انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه های مختلف است .

بدین ترتیب مشخص می شود که اخلاق با کردار ها و امور روز مره که دارای بار ارزشی است سرو کار دارد ، لیکن علم اخلاق ، اصول و مبادی اخلاقی را از منظر فلسفی مورد مطالعه قرار می دهد و خود شاخه ای از فلسفه می باشد . علم اخلاق مباحثی پیرامون «چیستی اخلاق » و مبادی متافیزیکی آن را مطرح می کند که تحت عنوان « فرا اخلاق[17] » نامیده می شود .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعات (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:20
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعات

 

چکیده:
 این مقاله به بحث درباره موضوعهای مرتبط با كتابخانه‌های تخصصی، نظیر آینده كتابخانه های تخصصی از جنبه تغییرات فناوری و حرفه ای ، تاریخچه فن آوری اطلاعات ، زمینه های استفاده از فن آوری نوین در كتابخانه ها ، فراهم آوری مواد اطلاعاتی ، سازماندهی و ذخیره اطلاعات ، خدمات مرجع ، خدمات تحویل مدرک و امانت بین کتابخانه ای ، مدیریت درکتابخانه های تخصصی آینده، تغییرات فن آوری اطلاعات بر کاربران و حرفه کتابداری ، آموزش علم کتابداری و اطلاع رسانی ، خصوصیات کتابداران متخصص آینده و دیدگاههایی که در مورد آینده کتابخانه های تخصصی مطرح شده ، پرداخته شده است .


مقدمه :
تغییرات سریع و همه جانبه ، كتابخانه های تخصصی و كتابداران متخصص در این كتابخانه ها را در آستانه عصر جدیدی قرار داده است كه با گذشته نه چندان دور، بسیار متفاوت است . سیستمهای رایانه‌ای كه در كتابخانه ها تا دهه 80 مورد استفاده قرار می گرفت ، ارتباطی پیوسته و مستقیم با عملكردهای سنتی كتابخانه ها برقرار می نمود ، علی رغم توانایی و قابلیتهای عملی و گسترده فهرستهای قابل دسترسی برای عموم (opac: online public access catalog) و سیستمهای محلی متصل بدانها ، كتابخانه ها هنوز مدلی سنتی از مجموعه های فیزیكی و محلی هستند كه عمدتا از طریق ابزارهای كتابشناختی ناهماهنگ، می توان بدانها دسترسی یافت .
هم اكنون پیشرفتهای قابل توجهی دیده می شود كه در حال تغییر بنیاد این مدل است . فناوریهای نو ، فهرستهای كتابخانه را از راهنماهای ساده منابع به سیستمهای جامع اطلاعاتی تغییر داده اند و در مرحله ایفای تعهد خود در انتقال مستقیم منابع اطلاعاتی كتابخانه های دنیا و مراكز اطلاع رسانی ، به میز استفاده كنندگان هستند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

روایتی‌ از پیامبران‌ {حضرت‌ لوط‌ (ع‌) - حضرت‌ سلیمان‌ (ع‌)} 23 ص (معارف اسلامی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:20
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

لوط‌

ابراهیم‌ (علیه‌ السلام‌) از مصر كوچ‌ كرد و لوط‌ را به‌ همراه‌ خود برد. در مدّتیكه‌ درمصر اقامت‌ داشت‌ خداوند مال‌ بسیاری‌ از گوسفندان‌ و غیر آن‌ روزیش‌ فرموده‌ بود. به‌همین‌ جهت‌ آن‌ بقعه‌ از سرزمین‌ بیت‌المقدس‌ گنجایش‌ گوسفندان‌ ویرا نداشت‌. ناچار لوط‌از عمویش‌ جدا شد و با قسمتی‌ از گوسفندان‌ بشهر سدوم‌ رهسپار گشت‌. اهل‌ سدوم‌ بدمردمی‌ بودند و چنان‌ فساد اخلاق  در آنها رخنه‌ كرده‌ بود كه‌ از هیچ‌ گناهی‌ روی‌ گردان‌نبودند و در اثر آلودگی‌ دلها شرم‌ و حیا نداشت‌. هیچ‌ عمل‌ زشتی‌ را ترك‌ نمی‌كردند و نیز ازجهت‌ رفتار و پندار پست‌ترین‌ مردم‌ عصر خود بودند. با راهزنی‌ روزگار می‌گذرانیدند وخیانت‌ را حتّی‌ بر رفیق‌ روا می‌داشتند. بر سر راهها كمین‌ كرده‌ مزاحم‌ مسافرین‌ می‌شدندو ناله‌ و زاری‌ هیچكس‌ در دلهایشان‌ اثر نمی‌كردند. دارای‌ دینی‌ بودند كه‌ آن‌ دین‌ ایشان‌ رااز تبه‌ كاریها باز دارد و نه‌ شرمی‌ و آزرمی‌، نه‌ موعظه‌ واعظی‌ را می‌پذیرفتند و نه‌ به‌نصیحت‌ عاقلی‌ توجه‌ می‌كردند و گرما این‌ همه‌ انواع‌ گناه‌ دلهای‌ سیاه‌ ایشان‌ را اشباع‌ نكردو عطش‌ قلبهای‌ تشنة‌ بجنایت‌ و خیانت‌ ایشان‌ را ننشانید و به‌ همین‌ جهت‌ گناه‌ جدید دیگری‌از خود اختراع‌ گناهی‌ كه‌ تا آنروز سابقه‌ نداشت‌ و كسی‌ بفكر ارتكاب‌ آن‌ نیافتاده‌ بود، زنان‌و همسران‌ را گذاشته‌ و با پسران‌ خود شهوت‌ می‌باختند. 

بهرحال‌ لوط‌ به‌ هر وسیله‌ای‌ بود خود را به‌ مهمانان‌ رسانیده‌ و ایشان‌ را با آغوش‌باز استقبال‌ و بمنزل‌ خود راهنمائی‌ كرد اما دلش‌ از ترس‌ مردم‌ مضطرب‌ است‌ می‌ترسیدمبادا از جریان‌ خبر یابند و به‌ خانه‌اش‌ بریزند آنوقت‌ او یكتنه‌ چگونه‌ می‌تواند در دفاع‌ ازمیهمانان‌ با همة‌ اهل‌ شمر دست‌ به‌ گریبان‌ شود، مردمیكه‌ هیچ‌ گونه‌ ملاحظه‌ و رشدی‌ندارند.

لوط‌ (ع‌) بالاخره‌ میهمانان‌ را بدون‌ اینكه‌ احدی‌ متوجه‌ شود به‌ خانه‌ رسانید همة‌كوشش‌ خود را كرد بلكه‌ بتواند داستان‌ آمدن‌ این‌ جوانان‌ را از قوم‌ پنهان‌ دارد ولكن‌متأسفانه‌ بوسیله‌ همسرش‌ كه‌ با مردم‌ همساز بود مطلب‌ فاش‌ گردید و چیزی‌ نگذشت‌ كه‌مردم‌ شادی‌كنان‌ به‌ خانه‌ لوط‌ (ع‌) هجوم‌ آوردند. لوط‌ (ع‌) بسیار مضطرب‌ شد چون‌ می‌دیدكه‌ نزدیك‌ است‌ آبروی‌ او و مهمانانش‌ را بباد دهند. ناگزیر ایشان‌ را بتقوی‌ و لاأقل‌ به‌ حفظ‌حیثیت‌ خود سفارش‌ كرد ولكن‌ مردم‌ فاسق‌ و فاجر و سفید كجا باین‌ نصایح‌ گوش‌می‌دهند، ناچار در خانه‌ را بروی‌ ایشان‌ بست‌ و بین‌ آنان‌ و خواستة‌ نامشروعشان‌ مانع‌گردید. «من‌ گمان‌ می‌كنم‌ قوم‌ لوط‌ بطور كلّی‌ فاقد حیا و شرم‌ بودند و یا در اثر اصرار درگناه‌ عقلهایشان‌ زائل‌ گشته‌ بود كه‌ این‌ چنین‌ بر سر یك‌ امر نامشروع‌ و زشت‌ ازدحام‌ كرده‌و از یكدیگر سبقت‌ می‌جستند.»

بهرحال‌ لوط‌ (ع‌) چون‌ دید كه‌ مردم‌ اشاره‌ و كنایه‌ نمی‌فهمند ناچار بی‌ پرده‌ و به‌صراحت‌ گفت‌: مردم‌ آتش‌ شهوت‌ خود را با زنان‌ كه‌ خدا بر شما حلال‌ كرده‌ خاموش‌ كنید واین‌ عادت‌ زشت‌ را ترك‌ گویید و از عاقبت‌ به‌ آن‌ برحذر باشید باز هم‌ مفید نیفتاد بلكه‌درخواسته‌ خود حریصتر و تشنه‌تر شدند و بدون‌ هیچ‌ شرمی‌ و آزرمی‌ با كمال‌ گستاخی‌گفتند: ای‌ لوط‌! تو نیك‌ می‌دانی‌ كه‌ ما خواسته‌ خود را با دختران‌ خودت‌ هم‌ مصالحه‌نخواهیم‌ كرد و نیز می‌دانی‌ كه‌ ما با جنس‌ زنان‌ سر و كاری‌ نداریم‌ تو خود می‌دانی‌ كه‌منظور ما چیست‌.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كامپیوتر و تاریخچه آن (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:20
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كامپیوتر و تاریخچه آن

 

مقدمه:

 هزاران سال پیش ، انسان با انگشتانش می شمرد .

او برای شمارش گاو و گوسفند و مرغ و خروس ، و نیز برای شمردن مردمی كه در ده او زندگی می كردند ، از انگشتانش استفاده می كرد .

اما وقتی كسی می خواست چیزهایی را بشمارد كه از ده تا بیشتر بود با شمارش با انگشتان كاری دشوار می شد . او ناگزیر بود راههای تازه ای برای شمردن پیدا كند . یكی از این راهها این بود كه برای هر چیز شمرده شده ، علامتی  روی دیوار یا چوب بگذارد . برای علامت گذاشتن روی چوب از سنگی نوك تیز با چاقو استفاده می شد . برای علامت گذاشتن روی دیوار ، تكه چوبی سوخته بكار برده می شد . این روشهای قدیمی شمارش ، چندان كارساز نبود . باید راه بهتری برای شمردن پیدا می شد . انگاه انسان «میز شنی» را اختراع كرد .

«میز نشینی» عبارت بود از سه شیار موازات و گود ، كه به طور عمومی بر شن رسم می شد .

هرگاه چیزی شمرده می شد . سنگریزه ای در یكی از شیارها  ، جای داده می شد . به مرور ، «میز نشینی» نیزكفایت  خود را برای شمردن همة مقادیر و چیزهای انسان از دست داد ، بنابراین او چرتكه را ساخت . چرتكه ، اندكی به «میز نشینی» شبیه است . با این تفاوت كه در چرتكه به جای شیار در شن از چند میله كه در قابی چوبی قرار گرفته اند ، استفاده شده است  ، و به جای آحاد شمارش میزشنی  ، یعنی سنگریزه ها ، در این شمردن به كمك تعدادی مهره كه در میله هایی باریك قرار گرفته اند ، انجام می گیرد .

هر میله در چرتكه ، نشانگر ی واحد اندازه گیری است .

تعداد میله های چرتكه ، از تعداد شیارهای « میز شنی» بیشتر است . از این رو ، جمع و تفریق اعداد بزرگ روی چرتكه آسانتر است .

از چرتكه می توان برای ضرب و تقسیم اعداد نیز استفاده كرد . به این ترتیب بود كه چرتكه در دنیای قدیم ، اهمیت بسیاری یافت ؛ و روز به روز مردم بیشتری آن را به كار گرفتند . به موازات آن ، انواع و اقسام چرتكه ساخته شد ؛ و هر بار شكل كاملتری به خود گرفت . مثلاً چرتكه ی ژاپنی ، مقدار مهره هایش با چرتكة هندی فرق داشت . چرتكة ژاپنی « سوزوبان» نامیده می شود .

« سوروبان» و انواع دیگرچرتكه ، هنور در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده است . با این همه ، انسان به هنگام شمردن با چرتكه ، همچنان ناگزیر است از نیروی اندیشه و دستهایش استفاده كند .

انسان خواستار نظام شمارشی دقیقی بود كه كار با آن از چرتكه هم آسانتر باشد . در سال 1642 میلادی ، «بلینر پاسكال» ، نوعی ماشین حساب دستی ساخت . نظام این دستگاه جدید بر پایة كاربرد چرخ و دنده ها و اعداد بود . برای استفاده از آن ، تنها كاری كه باید می كرد ، این بود كه دسته ای را بچرخاند ، تا عمل شمارش به طور خود كار انجام شود ...............

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله در مورد QBE (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:19
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله در مورد QBE

 

« مقدمه »

سیستم رابطه ای پرس و جوی QBE توسط زلوف در یكی از مراكز تحقیقاتی IBM طراحی و ایجاد شد.

اصطلاح QBE هم به خود سیستم بانك رابطه ای اطاق می شود و هم به زنانی كه در این سیستم وجود دارد. این سیستم، مثل SQL، رابطه ای است و تفاوت ایندو اینست كه QBE فقط برای استفاده كاربران پایانه ای طراحی شده، یعنی نه تنها نتایج مورد نظر كاربر بصورت جدولهایی در صفحة نمایش، دیده می شود، بلكه تمام در خواستهای كاربر، در كادر جدولهایی مشخص شده و به سیستم عرضه می شوند.

ابتدا با فشار دادن یك دگمه  روی پایانه، چارچوب یك جدول در صفحه نمایش ظاهر می شود، سپس كاربر، با علم به اینكه جواب مورد نظرش از جدول خاصی است نام آن جدول را وارد می كند و QBE اسامی ستونهای جدول را نمایش می دهد. به این ترتیب كاربر می تواند شرط یا شروط پرس و جو شیر را در ستونهای مربوط از جدول، وارد كند.

علامت"P0 " " بجای دستور " چاپ كن" است . این علامت مشخص می كند كه جواب مورد نظر در چه ستونی از جدول باید ظاهر شود. صفت مورد نظر در این دستور را " عنصر مثال " می گوییم. زیر عنصر مثال خط كشیده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كامپیوتر در علوم زیستی (کامپیوتر و IT)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:19
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كامپیوتر در علوم زیستی


 

چكیده

هزاران سال است كه بشر از فعالیتهای زیست شیمیایی موجودات زنده بهره‌برداری می‌كند و در نتیجه زیست تكنولوژی تا حد زیادی مدیون كارهای نوین است . دانش نوظهور زیست، تكنولوژی را بصورت كاربرد خواص زیستی جانوران و یا فرایندهای گوناگون در صنایع تولیدی یا خدماتی تعریف می‌كند.

استفاده از علوم گوناگون زیستی به نفع بشریت اغلب از نوآوریهای اخیر تصور می‌شود ولی درك عمیق مكانیسم و كنترل تبدیلات زیست شیمیایی موجود را میسر می‌سازد .

توانایی بشر در تغییر ویژگی جانداران به روش خاص دستكاری ژنها است و زیربنای شاخه‌های مختلف علوم زیستی تكنولوژی (ژنتیك) ، ابداع روشهای جدید ژنی است كه امكان هدایت جانداران را به انجام تبدیلات خاص و یا تولید محصولات معین فراهم می‌كند .و كاربرد تكنولوژی كه سمبل آن كامپیوتر است در بررسی و به ثمر رساندن یافته‌های تئوری و مشاهده‌ای متخصصین این علوم به ذخیره و بازیابی ومقایسه وبه اشتراك گذاشتن اطلاعات دریافتی نقش بسزایی در پیشرفتهای شگرف دارد .

استفاده مداوم از یك منبع همچنین بستگی به اثرات وارده از استخراج آن بر محیط زیست دارد حتی اگر تهیه یك منبع از نظر اقتصادی به صرفه باشد استفاده از آن با توجه به بررسیهای مختلف شاخه‌های علوم زیستی در خصوص نقش آن بر ژن و چه تأثیر آ‌ن بر اكولوژی محیط زیستی و چه در رشد و بقای جانداران ، ممكن است حداقل و گاهی حذف شود . پس تعریف یك منبع و موارد دسترسی به منابع بستگی به تغییرات تكنولوژیكی و اقتصادی و اثرات بررسی شده آن و اثرات منتجه از بهره‌برداری آن بر محیط زیست را دارد .

بطور عملی آنچه در بقای محیط زیست حائز اهمیت است كه استفاده اقتصادی از تمامی جنبه‌های مختلف علوم زیستی را قابل دسترسی و برای بهره‌برداری با هزینه‌های منطقی میسر سازد .

 

فهرست

 

كاربرد گسترده كامپیوتر در علوم زیستی

پیشرفتهای ژنتیكی

كاربرد نرم افزارها در ذخیره داده ها

سیستیك فیبروزیس

مبارزه طلبی بزرگ كاربرد كامپیوتر

منابع و ماخذ

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق دولت فاطمیان (جزوه)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
5:19
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده

خلفای فاطمی توجه فوق العاده ای به اهل علم و کمال داشتند و از این رو دربار آنان مجمع علماء و فضلاء شده بود. شهرت علام نوازی و عالم دوستی ائمه فاطمی سبب شد که عده زیادی از علماء و ادباء و فلاسفه و حکماء و فقها و شعراء به دربار مصر روی آورند و اکثر آن ها مورد الطاف شاهانه واقع و از ندمای خاص دربار شدند و بعضی از آن ها بعد از کسب فیض و علم به میهن خود مراجعت می نمودند. فاطمیان که حامی علم و دانش بودند مدارس و دانشگاه ها و کتابخانه ها و دارالفنون را تشکیل دادند که در دوره آن ها استاتید و ارباب علم و دانش و اقسام آلات و ادوات علمی تهیه شده بود درهای آن خزانه علم و ادب بروی افراد برایگان گشوده بود تا که مردم در تمام اوقات آنچه را که می خواستند و می توانستند استفاده نمایند.

خلفای فاطمی همیشه در این دارالعلوم مجالس تحقیق منعقد می نمودند و علماء و اساتید و طالبین فضل و هنر در آن مجالس شرکت می کردند این گونه مجالس بر حسب شعبات مختلف خود از ریاضی دان ها و پزشکان و اهل منطق و غیره تشکیل می گردید و در آنها علمای هر طبقه با لباس مخصوص به خود شرکت می نمودند برای ترقی علوم هیئت و نجوم در اکثر مراکز رصدخانه هائی بنا نمودند و علمای ادب و استادان فن را از اسیا و ندلس دعوت می کردند.

ائمه فاطمی در فلسفه و حکمت نیز پیشقدم بودند در عهد آنها همان طوری که مصر مرکز علوم دینی بود مهد فلسفه و حکمت نیز می شد.

علم دوستی و هنرپروری فاطمیان از کتاب خانه های آنها پیداست که چه ذخائر علمی گران بها و نادری را گرد آورده بودند. در کتابخانه مخصوص قصر امام کتاب های نادری دیده می شد که قبل از آن در جایی دیده نشده بود.  مقریزی در کتاب  خود وقایعی را ذکر می کند که بزرگی و عظمت آن را به خوبی می رساند این کتابخانه یکی از عجایب روزگار بود که در تمام ممالک اسلام کتابخانه ای بزرگتر از آن وجود نداشت تعداد کتب این کتابخانه قریب ششصد و یکهزار جلد بود.

مقدمه

دولت فاطمیان در صفحات شرق مغرب اسلامی طلوع کرد در مشرق همسایگی آن یعنی مصر پاگرفت و پس از 270 سال در همان سرزمین غروب کرد این دولت یکی از درخشان ترین دوران های تمدن اسلامی را ثبت کرده است. حکومت اسماعیلی مذهب فاطمی زمانی که توانست در مصر امپراطوری قدرتمندی را بنا نهد برای دو سلطه دینی و سیاسی آن روزگار یعنی خلافت عباسی و سلطنت سلجوقی رقیبی اصلی به شمار می رفت و تهدیدی جدی برای ان دو بود به رغم درگیری های شدید فکری سیاسی و نظامی این دو قدرت و وابستگان آن ها با این دولت شیعی اسماعیلی که حتی هجوم گسترده صلیبی ها علیه مسلمین را تحت الشعاع قرار داده بود فاطمیان توانستند دولتی با مشخصاتی ویژه در تاریخ بنیان گذارند.

الحاکم بامرا... 411-386 هجری قمری :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir