پاورپوینت تاریخچه کامپیوتر (جزوه)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:48
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلppt
تعداد صفحات29
حجم فایل465 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت تاریخچه کامپیوتر

 بشر اولیه شمارش را باانگشتان دست و اندازگیری کمیت ها رابا بعضی از اعضای  بدن مانند دست و پا انجام میداد و بدین ترتیب واحدهای اندازه گیری مانند وجب و  قدم بوجود آمد . سیستم دهدهی امروزه که برای بیان کمیتها بکار میرود از بکار  بردن انگشتان دست برای انجام شمارش نتیجه شده است . قدیمی ترین دستگاهی که برای شمارش و انجام  محاسبات عددی بکار میرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از  میلاد در خاور دور ساخته شد . پیشرفت مهم بعدی در زمینه محاسبات عددی در سال 1614 صورت گرفت که درآن موقع نپر (Nepeir) جدولهای لگاریتم را تهیه و چاپ کرددر سال 1642 پاسگال (Pascal) اولین نوع ماشین حساب را تهیه نمود که نوع اولیه آن  فقط عملهای جمع و تفریق را انجام میداد و بعدها توسط دانشمندان دیگری تکمیل شد  و عمل ضرب را نیزممکن ساخت .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاریخچه سیستمهای عامل (os history) 11 اسلاید (پاورپوینت)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:47
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات11
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولین digital / computer توسط (1792-1871)charles babbage طراحی شد.           

کامپیوتری که او ساخت موتور  تحلی لی (Analytical Engine)  نام داشت . اگر چه بانج بیشتر عمر و ثروت

 خود را صرف ساختن موتور تحلیلی کرد ولی به نتیجه  دلخواه و مطلوب خود نرسید زیرا او فقط از مکانیک

 محض استفاده می کرد .

 و فن آوری آن دوران امکان تولید چرخها و    چرخ دنده هایی با دقت    و ظرافت مورد نیاز وی را نداشت .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه 37 اسلاید (پاورپوینت)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:47
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات37
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

لاوازاویه را می توان پایه گذار علم تغذیه در اواخر قرن 18 به حساب آورد از قرن بیستم در بسیاری در کشور ها مسئله ی کمیت و کیفیت مواد غذایی مورد مصرف جامعه مورد توجه قرار گرفت و برخی دولتها برای اجرای این مسولیت به کاربرد علم تغذیه در برنامه ریزی های خود نقش مهمی دارند.

 

 

 

عبارت از مجموعه فعل و انفعالات که عضو زنده مواد مغذی را دریافت داشته و آنها را به مصرف رشد و نمو ونوسازی میرساند و انرژی لازم جهت انجام اعمال حیاتی تامین می نماید

 

تامین سوخت
تامین مواد مورد نیاز برای ساختن نسوج بدن
تامین مواد ضروری برای تنظیم واکنش های بدن

 

عناصر سنگین :  

...

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت پروژه مدارک مایکروسافت (پاورپوینت)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:47
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات22
حجم فایل575 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی شرکت مایکروسافت

n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen  در نیو مکزیکو سال 1975 ایجاد شد، که فعالیت آنان برای گسترش و فروش basic Interpreters برای Altair 8800 بود. سرانجام این کمپانی توانست حکمفرمای تمام Operating سیستم ها شود.

 

دستیابی به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مایکروسافت بهترین معیار سنجش تسلط بر محصولات و فناوری های نوین شرکت مایکروسافت بوده و برای دارندگان آنها امکان دسترسی به اطلاعات فنی و عضویت در انجمن های جهانی را به ارمغان می آورد . 

 

nاین مدارك كه به مجموعه آنها MCP (Microsoft Certified Professional) گفته می‌شود، طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده می‌شود كه در به كارگیری یا پیاده كردن یكی از محصولات یا فناوری‌های مایكروسافت مهارت كافی كسب كرده‌اند. كسب این مدارك، نشان دهنده آن است كه صاحب مدرك در به كارگیری آن  محصولات یا فناوری‌ها از نظر شركت مایكروسافت تخصص كافی دارد. 

1.  مدرك MCSA: مدرك MCSA (Microsoft Certified System Administer) به افرادی داده می‌شود كه در زمینه مدیریت شبكه و محیط‌های سیستمی مبتنی بر سیستم عامل‌های ویندوز، مهارت كافی داشته باشند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی (علوم انسانی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:47
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات23
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

از نظر کاتلر، برجسته ترین صاحب نظر علم بازاریابی، بازاریابی فرآیندی مدیریتی-اجتماعی است که بوسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند.

تعریف فوق در برگیرنده هفت اصطلاح مهم می باشد که عبارتند از : نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار است. موارد فوق مفاهیم اساسی بازاریابی هستند که هر یک را بطور مختصر شرح می دهیم.

نیاز: بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. به عبارت دیگر احساس محرومیت، همان نیاز است.

خواسته: شکلی است که نیازهای انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود می گیرد، به عبارت دیگر خواسته انسانی شکلی از نیاز انسان است که بر طبق فرهنگ و شخصیت فردی، تغییر شکل می دهد.

تقاضا: چون افراد دارای خواسته هایی نامحدود و منابع محدودی هستند لذا کالاهایی را برای مصرف انتخاب  می کنند که در ازای وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را برای خودشان بدست آورند. خواسته ای که با قدرت خرید همراه باشد تبدیل به تقاضا می گردد.

کالا یا محصول: محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد به عبارت دیگر هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن، استفاده یا مصرف به بازار عرضه کرد بطوری که توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

مبادله: مبادله عبارتست از دریافت چیزی مطلوب از کسی دیگر، در مقابل ما به ازایی به او. در حقیقت بازاریابی وقتی تحقق می بابد که مردم برای تامین نیازها و خواسته های خود تصمیم به مبادله بگیرند. مبادله هسته مرکزی بازاریابی است و برای تحقق آن، 5 شرط زیر لازم است:

1.  حداقل دو طرف باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

2.  هر طرف باید چیزی با ارزشی برای مبادله با دیگری در اختیار داشته باشد.

3.  هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد.

4.  هر طرف باید در رد و قبول پیشنهاد طرف دیگر آزادی کامل داشته باشد.

5.  هر طرف باید دارای توانایی لازم برای مراوده و تحویل باشد.

بازار: به مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا، بازار اطلاق می شود. بنابراین روشن است که یک بازار می تواند حول محور کالا، خدمت و یا هر چیز با ارزش دیگری تشکیل شود.

تعریف مدیریت بازاریابی : مدیریت بازاریابی همان مدیریت تقاضاست. زیرا برای نیل به اهداف شرکت مدیریت بازاریابی می کوشد به طریقی سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تاثیر قراردهد، بنابراین  می توان گفت مدیریت بازاریابی به عنوان تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه می گردند؛ بر نامه های با هدف ایجاد و حفظ مبادلات سودمند با خریداران.

 

2-4-2) فلسفه ها یا گرایش های مدیریت بازاریابی:

1. گرایش تولید : این گرایش بر پایه دو اصل زیر بنا نهاده شده است :

     الف) مصرف کنندگان خواهان محصولاتی هستند که موجود باشند.

     ب) محصولات دارای قیمت بسیار مناسبی باشند.(مصرف کنند گان قدرت خرید آنها را داشته باشند)

گرایش تولید در دو حالت گرایش مفیدی است:

 الف ) هنگامی که : تقاضا بیشتر از عرضه است، که در اینجا مدیریت روش های افزایش تولید را بررسی می کند.

ب) هنگامی که هزینه تولید محصول در سطح بالایی قرار داشته باشد و برای پایین آوردن هزینه، تولید بیشتر لازم باشد.

2. گرایش کالا: مفهوم کالا، طرزتفکری است که معتقد است مصرف کنندگان در پی کالاهایی هستند که دارایی بهترین کیفیت، عملکرد و خواص باشند در نتیجه شرکت ها و موسسات همواره باید به دنبال بهبود دائمی کالاهای خود باشند در این مفهوم اعتقاد بر آن است که خود کالا خودش را می فروشد بنابراین احتیاجی به فعالیت های تشویقی و ترفیعی نخواهیم داشت. که این امر ممکن است منجر به بیماری نزدیک بینی بازاریابی منجر گردد، زیرا در این مفهوم شرکت ها و موسسات به نیازهای مشتریان توجه نمی کنند و فقط در پی افزایش کیفیت محصولات فعلی خودشان هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پایگاه داده ها 30 اسلاید (جزوه)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:46
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلppt
تعداد صفحات31
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری سیستم پایگاه داده :

در اوایل تکنولوژی پایگاه داده ها معماری استانداردی وجود نداشت .ANSI در اوایل سال 1970 معماری استاندارد ANSI را پیشنهاد کرد .

 

 

نکته ! : هر DBMS واقعی باید  معماری ANSI را Support نماید .

این اساسی ترین ضابطه در تشخیص نرم افزارهاست که آیا DBMS واقعی است یا شبه DBMS است یا DMS است .

این اولین محک برای Package هاست .

 به نکات این چنینیD-logy یعنی شناخت DBMS گویند .


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی (علوم انسانی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:46
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات65
حجم فایل91 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

       در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز    تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و كسب سود بیشتر    را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یك جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امری در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یك جنگ متمدنانه است كه در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند كه از كلمات، ایده‌ها و نظم فكری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

       در این رابطه كاتلر اعتقاد دارد كه اكثر شرکت‌ها توجه زیادی به كاهش هزینه می‌کنند در حالی كه عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یكی از بخش‌های مدیریت كلان سازمان است كه با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یكدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یك نظام یكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، كیفی محصول و بازاریابی كه تأثیر گذار و تعیین كننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهكارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

       بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی كه سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390).      بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود كه جریان كالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف كننده نهایی هدایت می‌کند.

       بازاریابی علم جوانی است كه سابقه پیدایش آن از قرن بیستم میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یك بازاریاب بدون داشتن درك صحیح از اینكه مشتری چه كسی است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خرید كند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی كه به واسطه آن گروهی از مشتریان ارزش را درك    می‌کنند ممكن است از نظر گروهی دیگر از مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها    در تلاشند تا با استعانت از دو عامل " رضایتمندی مشتری" و " فروش و سودآوری بیشتر" با تكیه بر تحقیقات بازار و درك نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت كنونی به حیات خود ادامه دهند. در این   راستا یكی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته بازاریابی در هر   كسب و كاری می‌باشد (علی میرزایی، 13 ش 91).

       عناصر آمیخته بازاریابی مجموعه های از متغیرهای بازاریابی قابل كنترل است كه شركت آن‌ها را   برای نیل به اهداف بازاریابی در بازار هدف و برای ایجاد واكنش مورد نیاز خود تركیب می‌کند. این تركیب شامل هر نوع اقدامی است كه شركت بتواند برای كالای خود و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. معمولاً این عناصر را تحت عنوان (4p) می‌شناسند كه عبارتند از محصول، قیمت، توزیع و ترفیع.

       مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه 1950 به وسیله نیل بوردن معرفی شد و به 4p    معروف گشت. آمیخته بازاریابی بر مدل‌ها و روش‌های سنتی مدیریت بازار مانند روش كاركردگرای پویای آلدرسون در كنار سایر روش‌های سیستمی و نیز تئوری پارامتر كه توسط دانشگاه كپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه كرد و روش‌های جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد كمی از این مدل‌ها توانسته‌اند بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 2009).    آمیخته بازار عبارت است از مجموعه ای از ابزارهای مداخله در بازار كه به صورت وابسته به هم عمل می‌کنند؛ به طوری كه تأثیر لازم یا مورد نظر را در بازار می‌گذارند (محب علی، 1391).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پایگاه داده 30 اسلاید (پاورپوینت)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:46
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات31
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

Database
پایگاه داده ها

 

1)  سیر تحول سیستمهای ذخیره و بازیابی اطلاعات (Storage and Retrieval Systems)

 

  1-1) مقدمه : نیاز همیشه انسان به اطلاعات

  2-1) تعریف سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات

  3-1) تعریف سیستم واسط ذخیره و بازیابی

  4-1) عناصر تشکیل دهنده یک سیستم ذخیره و بازیابی اطلاعات

 

  - سخت افزار    (Hardware)

  - نرم  افزار  (Software)

  - كاربر      (User)

  - داده   (Data)

 

  5-1) تعریف داده و اطلاع

  6-1) مروری بر نسلهای تکنولوژی سیستم واسط

 

 

2) پایگاه داده ها  (Database)         

 

  1-2) تعریف

  2-2) شرح کلمات مورد استفاده در تعریف

 

           - داده های یکپارچه (Integrated Data)

       - افزونگی              (Redundancy)   

       - ساختار داده ها (Data Structure)     

 

  3-2) یک مثال مقدماتی برای درک تعریف پایگاه داده

 

                 - تعریف ناسازگاری داده ها (Data Inconsistency)  

  - تعریف بروز رسانی منتشر شونده (Propagating Updates)

  - تعریف استقلال داده ای (Data Independence)       

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بن بست ها 36 اسلاید (جزوه)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:46
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلppt
تعداد صفحات36
حجم فایل849 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كامپیوتر ها دارای منابع زیادی هستند كه در هر لحظه فقط توسط یك   processمی توانند استفاده شوند . مثلا  printer  ها ،tape drive   ها ، scanner ها ، slot  های  process table .

اگر دو پروسس همزمان بخواهند در یك slot درون process table  بنویسند، باعث خراب شدن سیستم میشود.اگر دو پروسس بخواهند روی printer   بنویسند حاصل آشغال خواهد بود.

بنا بر این تمام سیستمهای عامل قدرت تخصیص دسترسی انحصاری (به طور موقت) به منابع مشخصی را دارند . در بسیاری از برنامه های كاربردی ، process نیازانحصاری به چندین منبع را دارد . فرض كنیدقرار باشد نقشه یك كشور از روی یك cd ،روی یك   plotterبرده شود . فرض كنید process Aدرخواست  cd-Rom كند وcd-Rom  به او تخصیص یابد. كمی بعد  process Bدرخواست  plotterكند وبه او داده شودحالا  process A درخواست  plotterكند،و در انتظار آن منبع ،block شود . سپس  process B، تقاضای cd_Rom driverكند وblock شود . در این لحظه هر دوی process ها در حالت    blockهستند و تا ابد در این حالت باقی می مانند . این وضعیت   deadlockنام دارد. 

 

منبع : هر چیزی است که در هر لحظه فقط توسط یک پروسس می تواند استفاده شود . منبع می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد .  

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد (علوم انسانی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
3:46
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات29
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

واژه performance  که به معنای عملکرد است از کلمه انگلیسی perform و پسوند ance گرفته‌شده است و از حدود سال 1500 میلادی به بعد متداول شد. این کلمه به معنای تحقق یک امر یا چیزی است که قبلاً تحقق‌یافته است. می‌توان گفت که کلمهperformance  به معنایی که اکنون فهمیده و درک می‌شود، اولین بار در سال 1709 میلادی، تعریف شد. هانابوس هم تأکید می‌کند که عملکرد عبارت است از:  انجام دادن هر کار به طریقی مشخص با تعیین هدفی معین برای آن. برخی دیگر بر این باورند که عملکرد عبارت است از نتایج مرتبط بر فعالیت‌هایی که سازمان انجام می‌دهد. این نظر یا تعریف را می‌توان به عده زیادی از نویسندگانی منتسب کرد که ترجیح داده‌اند عملکرد را با به‌کارگیری شاخص‌هایی مانند میزان سود، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری، سود خالص یا درآمد حاصل از فروش اندازه‌گیری کنند. از این رهگذر می‌توان گفت که عملکرد مترادف شایستگی و کارایی است.

عملکرد در لغت به معنای حالت یا کیفیت کارکرد می‌باشد. بنابراین عملکرد سازمانی یک سیستم کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. معروف‌ترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (2002) به‌صورت فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته ارائه‌شده است. طبق این تعریف عملکرد به دو جزء تقسیم می‌شود (مهدی زاده و همکاران، 1392):

1.  کارایی؛ که توصیف‌کننده چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید محصولات یا خدمات است (رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب درون دادها برای تولید برون دادهای معین)؛ و

2.  اثربخشی؛ که توصیف‌کننده درجه نیل به اهداف سازمانی است.

شاید بتوان گفت که در بسیاری از موارد، عملکرد انسان نتیجه و بازتاب خصوصیات، روحیات و طرز تلقی‌های او از جهان، یعنی طبیعت و ماورای آن است. عوامل مؤثر بر عملکرد فردی را می‌توان شامل توانایی فرد، شخصیت، یادگیری، ادراک، انگیزش و فشار روانی دانست. از دیگر عوامل مؤثر بر عملکرد می‌توان به سن، جنس، وضع زناشویی و سابقه خدمت اشاره کرد. عملکرد را می‌توان به‌صورت تابعی از انگیزش و توان بیان نمود. برخی دیگر از صاحب‌نظران این فکر را با افزودن ادراک فرد از نقش خود یا شناخت شغل گسترش دادند. عده‌ای دیگر از صاحب‌نظران از زاویه دیگری به این موضوع نگریسته‌اند و اعلام کرده‌اند که عملکرد صرفاً تابع ویژگی‌های فردی نیست، بلکه به سازمان و محیط نیز وابسته است. ممکن است افراد دارای انگیزه شدید باشند و تمامی مهارت‌های لازم را برای انجام کار دارا باشند ولی مؤثر بودن آن‌ها وابسته به حمایت و هدایت از طرف سازمان است و کارشان باید به نحوی با نیازهای محیط سازمانی انطباق داشته باشد. هرسی و گلد اسمیت  دو عامل دیگر را در مطالعه عملکرد وارد کرده‌اند که عبارت‌اند از بازخور و اعتبار. بازخور به کارکنان می‌فهماند که کارها را چقدر خوب انجام می‌دهند و اعتبار پشتوانه قانونی تصمیمات مدیریت است. برخی متغیرهای مؤثر بر عملکرد عبارت‌اند از: فرهنگ‌سازمانی، توان، شناخت شغل، حمایت سازمانی، انگیزش یا تمایل، بازخور عملکرد، اعتبار، سازگاری محیطی.

گری فین، عملکرد را این‌گونه تعریف می‌کند: مجموع رفتارهای در ارتباط با شغل، که افراد از خود نشان می‌دهند. عملکرد حاصل فعالیت‌های یک فرد از لحاظ اجرای وظایف محوله در مدت زمان معین می‌باشد. عملکرد حاصل یا نتیجه فرایند و تحقق اهداف می‌باشد؛ فرایند بدین معنی است که انجام هر کاری در مراحلی باید انجام گیرد تا آن کار انجام بپذیرد، و تحقق اهداف بدین معنی است که با رعایت مراحل کاری آن هدف تحقق پیدا کند. می‌توان گفت عملکرد رفتاری در جهت رسیدن به اهداف سازمانی و اندازه‌گیری شده یا ارزش‌گذاری شده است.

عملکرد اثربخش یک شغل عبارت است از، حصول نتایج خاص یا دستیابی به نتایج خاص از پیش تعیین‌شده برای شغل، از طریق انجام اقداماتی خاص به‌طوری‌که مطابق با سیاست‌ها، رویه‌ها و شرایط محیط سازمانی باشد (بویاتزیس، 1982). همچنین عملکرد سازمانی عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته می‌شود (معصومی فرد،1381).

در این پژوهش، عملکرد در چهار گروه زیر، مورد بررسی قرار می‌گیرد (سعادت، 1375):

 


Boyatzis

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir