تحقیق اختلالات زبان و گفتار (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:25
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

طبقه بندی  

در مورد طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار و یا به طور کلی اختلالات ارتباطی نظریه‌های متفاوت وجود دارد. برخی از متخصصین معتقدند که لزومی بر طبقه بندی این اختلالات وجود ندارد. از این دیدگاه زبان در عمق وجود فرد ریشه دارد و یک اختلال زبان نمی‌تواند به خودی خود و به صورت مجزا وجود داشته باشد. 

 

در این دسته از اختلالات یکی از ویژگیهای صدا که به کیفیت صدا ، آهنگ صدا و بلندی آن مربوط است آسیب می‌بیند بمی بیش از حد ، زیری بیش از حد و گرفتگی صدا و همچنین گفتار تو دماغی از اختلالات صدا هستند. برای درمان این دسته از اختلالات از روشهای بازپروری صدا استفاده می‌کنند.

اختلالات آهنگ بیان

در این دسته از اختلالات آهنگ و جریان گفتار دچار آسیب است. لکنت زبان و شتابان گویی از جمله اختلالات آهنگ بیان هستند.

لکنت زبان

یکی از ویژگیهای اساسی لکنت زبان تکرار صوتها و هجاهاست. مثلا فرد یک حرف یا بخشی از یک کلمه را به صورت مکرر و پشت سر هم در فاصله زمانی کوتاه تکرار می‌کند تا بتواند کلمه را بطور کامل ادا کند. لکنت زبان همچنین ممکن است با ایجاد فشار و وقفه در بیان یک حرف که معمولا اولین حرف یک کلمه است دیده شود. معمولا این نوع گفتار با ناراحتی و تنش روانی در فرد همراه می‌شود که می‌تواند به تداوم لکنت منجر شود. لکنت زبان معمولا قابل درمان است و با روشهایی چون درمان مبتنی بر تلقین و انحراف توجه ، درمان مبتنی بر تنش‌زدایی ، درمان مبتنی بر آهنگ گفتار ، درمان مبتنی بر تنبیه و تقویت ، درمان مبتنی بر نظریه سیبرنتیک ، روان درمانی ، دارو درمانی و گروه درمانی معالجه می‌شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اختلالات رفتاری کودکان و راههای ترمیم ان (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:25
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گروه بندی براساس سن

دوره اول کودکی(تولد تا سه سالگی).واکنشهای رفتاری بیمار گونه کودکان در این دوره اکثراً از نوع واکنش های سایکوسوماتیک یا روان تنی می باشد.

1.  اختلالات رفتاری دوره دوم کودکی(٤تا ٦سالگی):اختلالات رفتاری در این دوره بیشتر به صورت ترس٬ انواع عادات نامطلوب مانند جویدن ناخن ٬مکیدن انگشت یا اشیاء٬ شب ادراری٬پرخاشگری وتخریب اسباب بازیها یا لوازم منزل وگاه نیز به صورت بی اشتهایی٬بدخوابی ٬اختلالات گویایی ٬اشکال در روابط بین کودک وافراد خانواده مشخص می شود.اختلالات رفتاری این دوره بیشتر از نوع واکنشهای زود گذر تطابقی یا مقدمات نوروتیک است.

2.  اختلالات رفتاری دورۀ سوم کودکی(7تا11سالگی): اختلالات رفتاری در این دوره بیشتر به صورت دروغگوئی٬ دزدی٬ امتناع از رفتن به مدرسه ٬اختلالات گویایی مانند لکنت زبان انواع تیک ها ( پرشهای بی اراده عضلانی)  ٬گریه هاو خنده های بی دلیل وغیر عادی٬ تمارض ٬مشکلات تحصیلی ومانند آن است.

3.  اختلالات رفتاری دورۀ نوجوانی(12تا14سالگی): اختلالات رفتاری در این  دوره بیشتر در ارتباط با انجام تکالیف مدرسه و برآوردن توقعات وانتظارات تحصیلی از طرف معلم و والدین است. گاهی نیز در این دورۀ رفتار و اعمال غیر اجتماعی یا علائم سایکوپاتی(جنون آمیز)و همچنین سایکوزهای زود رس تظاهر می کند.

4.  اختلالات رفتاری دورۀ بلوغ وجوانی(15تا20سالگی): اختلالات رفتاری در این دوره بیشتر در ارتباط با اختلاف سلیقه وعقیدۀ جوان با نحوۀ زندگی و ارزشهای والدین است. این اختلافات ممکنست بر سر مسائل جزئی و سطحی مانند: مدلباس و آرایش مو٬ چگونگی لباس پوشیدن ٬برنامه های تفریح و گذراندن اوقات فراغت ٬انتخاب معاشران٬ رشته تحصیلی و شغلی وگاه در مسائل عمیق تر و ریشه ای ترمانند: مذهب٬ اخلاق ٬سیاست و...باشد.این علائم گاهی به صورت رفتارهای سایکوتیک تظاهر می کند. 

گروه بندی اختلالات رفتاری کودکان

توسط گروه ترویج روانپزشکی

گروه ترویج روانپزشکی در دسته بندی اختلالات رفتاری کودکان بیش از چهل دسته فرعی را شناسائی کرده است. گروههای اصلی این دسته بندی که براساس مفاهیم وفرآیندهای روانکاوی می باشد ٬ عبارتست از :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اختلال نارسایی توجه بیش فعالی دربزرگسالان (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:25
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل212 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اختلال نارسایی توجه بیش فعالی دربزرگسالان 

pdf

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت اختلال‌ كم‌ توجهی‌ بیش‌ فعالی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:25
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

   درمان   اصول كلیدرمان‌ و مشاوره‌ به‌ والدین‌ و كودك‌ توسط‌ پزشك‌
رفتار درمانی‌ و شناخت‌ درمانی‌. كودك‌ خود در این‌ نوع‌ درمان‌ها نقش‌ مهمی‌ را به‌ عهده‌ دارد. او باید مواظب‌ رفتار خود باشد، نقش‌ محوله‌ را به‌ خوبی‌ ایفا كند، و رفتار خود را ثبت‌ كند. در یك‌ طرح‌ كلی‌، اساس‌ این‌ روش‌های‌ درمانی‌ بر راهبردهای‌ تغییر رفتار نامطلوب‌ استوار است‌. به‌ نظر می‌رسد كه‌ تركیب‌ این‌ روش‌های‌ درمانی‌ با داروها بهترین‌ نتایج‌ را در كنترل‌ علایم‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشد. در خانه‌ یك‌ محیط‌ متناسب‌ و محدودیت‌های‌ كاملاً مشخص‌ برای‌ رفتار كودك‌ را در نظر بگیرید. ضمناً باید از روش‌های‌ تربیتی‌ نیز به‌ طور مداوم‌ بهره‌ گرفت‌. اگر احساس‌ می‌كنید كه‌ نیاز به‌ كمك‌ از طرف‌ افراد متخصص‌ امر دارید مراجعه‌ كنید.
با معلم‌ كودك‌ تماس‌ مستمر داشته‌ باشید. اگر كودك‌ در درس‌ خود نیاز به‌ كمك‌ بیشتری‌ دارد، امكان‌ آن‌ را فراهم‌ كنید.   داروهاپزشك‌ شما شاید تصمیم‌ بگیرد داروهایی‌ مثل‌ متیل‌ فنیدات‌ (ریتالین‌)، كه‌ ظاهراً اثر آرامش‌بخش‌ در كودكان‌ دچار این‌ اختلال‌ دارند، تجویز كند. این‌ داروها اثرات‌ جانبی‌ ناخوشایندی‌ دارند، از جمله‌: اختلال‌ در خواب‌، افسردگی‌، سردرد، معده‌ درد، بی‌اشتهایی‌، و كاهش‌ رشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اختلال‌ كم‌ توجهی‌ ـ بیش‌ فعالی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:24
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل114 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    شرح بیماری

اختلال‌ كم‌ توجهی‌ ـ بیش‌ فعالی‌ عبارت‌ است‌ از یك‌ نوع‌ رفتار خاص‌ در كودكان‌ به‌ طوری‌ كه‌ این‌ كودكان‌ تنها می‌توانند برای‌ مدت‌ كوتاهی‌ روی‌ یك‌ موضوع‌ خاص‌ تمركز كنند. ضمناً این‌ كودكان‌ گاهی‌ حركات‌ و رفتار كنترل‌ نشده‌ای‌ را به‌ طور ناگهانی‌ از خود بروز می‌دهند. البته‌ بیش‌ فعالی‌ می‌تواند وجود داشته‌ باشد یا نداشته‌ باشد. به‌ نظر می‌رسد كه‌ این‌ اختلال‌ در اختلالات‌ یادگیری‌ نقش‌ داشته‌ باشد و تخمین‌ زده‌ می‌شود حدود 10%-5% كودكان‌ مدرسه‌ای‌ گرفتار این‌ اختلال‌ باشند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اختلال شخصیت پارانوئید (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:24
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اختلال شخصیت پارانوئید

 

نگاه اجمالی

این اختلال در بر گیرنده نامطلوب‌ترین رفتارها و منش‌ها است. بیماران پارانوئید همیشه میزان وفاداری و قابل اعتماد بودن «همسر ، شریک جنسی ، دوستان و ...» را آزمایش کرده در حافظه خود کلسیونی از مدارک نشان دهنده «بی وفایی ، بی‌عدالتی ، تحقیر و تهدید دیگران» را دارند.
وقتی چنین احساسی در این افراد برانگیخته شود رفتار پرخاشگرانه ازخود نشان می‌دهد. این بیماران عاشق مرافعه و منازعه هستند. از طرف دیگر این بیماران در عین حال که به نظر منطقی می‌رسند ولی در اصل فاقد صمیمیّت بوده و عاطفه محدودی دارند بنابراین رفتارشان خشک و رسمی و روابط اجتماعی‌شان محدود است.

ملاک‌های تشخیص اختلال پارانوئید

عدم اعتماد و شکاکیّت در اوائل بزرگسالی شروع می‌شود و برای تشخیص اختلال وجود چهار علامت (یا بیشتر) از علائم زیر ضروری است:

  • بدون دلیل کافی ظن می‌برد که دیگران از او سوء استفاده می‌کنند یا فریبش می‌دهند.
  • بدون دلیل کافی وفاداری و قابل اعتماد بودن دوستان و بستگان خود را مورد سؤال قرار می‌دهد.
  • در اعتماد به دیگران تردید دارد، چون می‌ترسد از اطلاعات او بر علیه خودش استفاده شود.
  • در اتفاقات و اشارات خوشایند ، معانی تهدید کننده و تحقیرآمیز می‌بیند.
  • مدام کینه می‌ورزد، یعنی تحقیر ، اهانت و بی اعتنایی را نمی‌بخشد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اختلال پنج درصد از کودکان ابتدایی تهران؛کودکانی که آرام و قرار ندارند (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:24
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اختلال پنج درصد از کودکان ابتدایی تهران؛کودکانی که آرام و قرار ندارند

 

براساس آخرین اطلاعات پنج درصد کودکان مقطع ابتدایی شهر تهران به کمبود توجه بیش فعالی  (  ADHD) دچار هستند.

دکتر "کتایون خوشابی"، روانپزشک و متخصص در مسایل نوجوان و خانواده در این خصوص افزود:براساس تحقیق دانشگاه علوم بهزیستی این تعداد از کودکان به کمبود توجه "بیش فعالی" مبتلا هستند.

وی که درجمع کارکنان بهزیستی ، آموزش و پرورش و علاقمندان به حوزه کودکان در کلینیک توانبخشی سازمان دفاع از قربانیان خشونت سخن می گفت،در کارگاه آموزشی  4  ساعته به بررسی علل بروز بیش فعالی، راه های شناخت و درمان آن پرداخت.

اختلال "کمبود توجه بیش فعالی"در برگیرنده سطوح بالاتر از متوسط بی توجهی،تکانشگری و بیش فعالی است. این اختلال در اوایل زندگی شروع می شود(نشانه ها معمولا قبل از هفت سالگی شروع می شوند) و علائم آن بیشتر در خانه ، مدرسه و موقعیت های اجتماعی آشکار می گردد.

این کودکان غالبا کنترل ضعیفی بر تکان هایشان دارند و همین غالبا منجر به شکایت والدین و مربیان می شود.این کودکان در تکالیف و موقعیت های آزمایشگاهی پاسخهای غیردقیق و سریع ارایه می دهند.

کمبود توجه، بیقراری،عدم آرامش از جمله اعتراضات دایمی است که درباره این کودکان می شنویم.باتوجه به اینکه غالبا این کودکان به سختی شناسایی می گردند لذا رفتارهای نامناسب اولیاء و مربیان رفتارهای نابهنجارشان را افزایش می دهد.

آگاهی از این اختلال و مداخله در درمان آن برای مشاوران ، مربیان وخانواده ضروری است.

در ادامه کارگاه آموزشی دکتر خوشابی نشانه های وجود اختلال را اینگونه بیان کرد:"یکی ازعلائم پر تحرکی کودکان بیش فعال حرکت بیش ازحد معمول،دویدن یا پریدن به جای راه رفتن است (در گذشته نیز کودکان به این اختلال دچار می شدند اما به طبع نوع زندگی،بچه های قدیم بیشتر بالای دیوار و درخت بودند و این اختلال کمتر تشخیص داده می شد)،سروصدای زیاد باصدای بلند حرف زدن، عدم تمرکز در کلاس درس و مهمانی از دیگر علایم این کودکان است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اختلال بیش فعالی (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:23
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل120 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

اختلال بیش فعالی نوعی اختلال مزمن و شدید در رشد روانی است كه ریشه  در رفتارهای بی‌توجهی ،بی‌قرارانه و بر اساس انگیزش آنی دارد بیش فعالی یكی از شایع ترین اختلالهای عصبی – رفتاری كودكی است و بر بسیاری از جنبه های رشد ، شامل رشد عملكرد اجتماعی ،هیجانی ،شناختی  در محیط خانه و مدرسه تاثیر می گذارد. امروزه این اختلال به دلیل های گوناگون مورد توجه‌دانشمندان‌ و پژوهشگران قرار گرفته است.

 

نخست آنكه این اختلال  كه اولین یا دومین اختلال روانی  در دوران كودكی و نوجوانیست .دوم اینكه سبب شناسی و درمان این اختلال هنوز  به طور كامل مشخص نشده است.سوم به نظر می‌رسد شناخت بهتر اختلال فزون جنبشی به شناخت بسیاری دیگر از اختلالهای همبود همچون‌:اختلال سلوك اختلال نامزمانی تیزهوشی،ناتوانی یادگیری كمك می كند (گیلبرگ 2003) .بسیاری از افراد مبتلا بعد از اینكه نشانگان اختلال را برای چند سال نشان دادند تشخیص داده می شوند، اما در افراد مبتلا برخی نشانه های بی توجهی یا بیش فعالی تكانشوری را می توان بعد از 8 سالگی مشخص كرد. در تشخیص  این اختلال برخی از نشانگان بسیاری حداقل باید در دو موقعیت خانه و مدرسه  یا محیط شغلی نمود یابند و باید شواهد روشنی از تاثیر اختلال در عملكرد های تحصیلی یا شغلی در دست باشد.

 نتیجه پژوهشهای انجام شده در مركزهای پژوهشی و دانشگاهی در سراسر جهان شناخت و آگاهی بسیار جدیدی از ویژگی ها و سبب شناسی این اختلال بدست آمده است .

 در این تحقیق همچنین مرحله های ضروری  در فرایند تشخیص مورد بحث قرار گرفته است.در بخش درمان تاكید اصلی معطوف به رویكرد های دارویی و مدیریتی است كه والدین و معلمان ،نقش مهمی در این زمینه دارند.

این اختلال درمان حاضر یك مسئله مهم بهداشت روانی جامعه محسوب می شود .این بیماری با زندگی  كودك در خانواده ،مدرسه و اجتماع تداخل می كند ،به طوریكه ناتوانیهای كودك می‌تواند حتی با سنین بلوغ  تداوم یابد. اهمیت درمان كودكان مبتلا به این اختلال با بالا بودن خطر بزهكاری  در این كودكان بارزتر می شود. این كودكان به علت نارسایی جدی كه در فرایندهای درونی مربوط به دستگاههای عصبی – شناخت ،بیش از كودكان دیگر ، به پسخوراندهای بیرونی و سازماندهی محیطی نیاز دارند .دبیر انجمن روانپزشكی كودكان و نوجوانان اظهار داشت :

 تشخیص بیش فعالی یك تشخیص بالینی است و مصاحبه با والدین اولین قدم در فرایند ارزیابی این بیماری است .با این حال زنان و مردان بزرگی در تاریخ كه دارای این اختلال بوده اند، می‌توانند الگوی خوبی برای آن باشد.نگاهی كوتاه به زندگی دو نفر از مشاهیر  بزرگ جهان كه به این اختلال دچار بوده‌اند.

 توماس ادیسون:

ادیسون در كودكی همواره با بیشتر بزرگسالانی كه می شناخت درگیر بود. همیشه می پرسید و كشف می كرد ،حوادث جزئی می آفرید سرانجام مادرش مجبور شد او را از مدرسه بیرون بیاورد و خودش به او درس بدهد.

 ونسیتون چرچیل:

اولین  معلم  سرخانه چرچیل، او را در كودكی سر سخت و اصلاح ناپذیری دانست  و با عصبانیت او را رها كرد .او چند معلم دیگر را نیز درمانده كرد.در مدرسه ای  در او اجازه داده شده تا در فاصله های زمانی منظم،كلاس را ترك گوید و محوطه ی مدرسه را دور بزند، به این امید كه این فعالیت مقداری از انرژی او را از بین ببرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

یازده دقیقه (روانشناسی و روانپزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:23
مارال
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات63
حجم فایل314 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

یازده دقیقه
پائلو کوئلو

یازده دقیقه

پائلو کوئلو

 

به نام خدا

فصل اول

یکی بود یکی نبود، روزگاری فاحشه ای بود به اسم ماریا که... صبر کنید! یکی

بود یکی نبود جملهء آغازین بهترین قصه های بچه ها است و فاحشه کلمه ای

برای آدم بزرگ ها! به نظر شما من چطور می توانم کتابم را با چنین تناقض

آشکاری آغاز کنم؟ اما مگر نه اینکه ما آدم ها در تمام لحظات زندگی مان

یک پامان در عرشافسانه ها است و یک پامان در اعماق، بگذارید برای یک

بار هم که شده همان طور هم داستان را شروع کنیم؛ روزی روزگاری فاحشه ای

زندگی می کرد به نام ماریا مثل همهء فاحشه ها، او هم معصوم و بی گناه

به دنیا آمده بود و بعدتر در نوجوانی آرزو کرده بود که مرد رویایی زندگی اش

را ملاقات کند، مردی پولدار، خوشتیپ، باهوشکه با او در لباسسفید

عروس ازدواج کند، دو تا بچه داشته باشند، که وقتی بزرگ شدند معروف

شوند، و در خانه ای زیبا زندگی کند که از پنجره هایشدریا دیده می شود. پدر

ماریا یک فروشندهء دوره گرد بود و مادرش یک خیاط؛ آنها در شهری در مرکز

برزیل زندگی می کردند که فقط یک سینما داشت، یک کاباره و یک بانک؛

ماریا همیشه آرزو داشت بالاخره یک روز شاهزادهء جذاب و دلربایشبی خبر

بیاید و بند از پای او بگشاید و آنها، دوتایی با هم از آنجا بروند، آنوقت می

توانستند با هم دنیا را فتح کنند روزهایی که ماریا منتظر شاهزادهء دلربایش

بود تنها کارش خیال پردازی بود و رویا بافی؛ او اولین بار وقتی یازده سالش

بود عاشق شد. در مسیر خانه تا مدرسه، متوجه شده بود که تنها نیست و

همسفری دارد. پسری که در همسایگی شان بود در همان شیفت درسمی

خواند و به مدرسه می رفت. آنها هیچوقت با هم حرف نمی زدند، حتی یک

کلمه؛ اما کم کم ماریا ملتفتشد بهترین اوقات روزشلحظاتی است که

دارد به مدرسه می رود، حتی لحظه های برگشتن؛ تشنگی و خستگی، وقتی که

خورشید داشت غروب می کرد و پسر تند تند راه می رفت و ماریا تمام سعی

اشرا می کرد که پا به پای او سریع قدم بردارد این ماجرا ماهها و ماهها

پشت هم تکرار می شد، ماریا که از درسخواندن متنفر بود و تنها تفریح اش

تلویزیون بود شروع کرد به آرزو کردن برای اینکه آن روزها زودتر بگذرند. او

برخلاف دخترهای همسن اش مشتاقانه در انتظار رفتن به مدرسه می ماند،

برای همین آخر هفته ها به نظرشکند و غمگین می گذشتند. کند تر از آن

چیزی که باید برای یک بچه بگذرد مثل کندی ساعت ها برای آدم بزرگ ها. او

فهمید که بلندی روزها دلیل ساده ای دارد، اینکه او فقط 10 دقیقه با کسی که

دوستشدارد سپری می کند و هزاران ساعت با فکر و خیال او. بعد فکر کرد

چه لذتی دارد اگر روزی بتواند با او صحبت کند...و همین هم شد یک روز صبح،

در راه مدرسه، پسر نزدیک آمد و پرسید می شود یک مداد به من بدهی؟ ماریا

جوابی نداد. راستشرا بخواهید خیلی از این نزدیک شدن بی مقدمه برآشفته

شده بود به خاطر همین قدم هایشرا تندتر کرد، خیلی ترسیده بود وقتی دیده

بود او دارد به طرفشمی آید. وحشت کرده بود که نکند پسر بفهمد که او

دوستشدارد، که مشتاقانه منتظرش می مانده، که چقدر در رویاهایشدست

پسر را گرفته و با او راه مدرسه را رفته و آن راه را با هم ادامه داده اند، تا

آخرش، تا جایی که مردم می گفتند یک شهر بزرگ است و ستاره های سینما

و تلویزیون، با کلی ماشین و سینما و کلی کارهای جالب و بامزه برای انجام

دادن باقی روز اصلا حواسشبه درسهایشنبود و همه اش از رفتار احمقانه ای

که صبح ازشسر زده بود عذاب می کشید، اما در عین حال چیزی تسلایشمی

داد، اینکه می دانست پسر هم تمام این مدت به فکر او بوده و مداد تنها

بهانه ای بوده برای شروع صحبت. از آنجا مطمئن بود که وقتی پسر آمده بود

جلو خودش در جیبشمداد داشت. منتظر دفعهء بعد ماند و تمام آن شب، و

شب های بعدش، با خودشحرف هایی را که باید به پسر می زد مرور کرد تا

وقتی که بالاخره راه شروع کردن قصه ای را پیدا کرد که هیچ وقت تمام نمی

شد.اما با اینکه آنها باز هم در کنار هم به مدرسه می رفتند دفعهء بعدی

وجود نداشت، بعضی وقت ها ماریا در حالیکه توی دست راستشیک مداد

نگه داشته بود چند قدم جلو می رفت و سایر اوقات هم ساکت، در حالیکه

داشت با عشق پسر را تماشا می کرد، پشت سر او راه می رفت. پسر حتی یک

کلمهء دیگر با او حرف نزد و ماریا مجبور بود تا آخر سال تحصیلی خودشرا با

نگاه کردن و دوست داشتن او در سکوت راضی کند در طول تعطیلات تمام

نشدنی تابستان، یک روز صبح که ماریا از خواب بیدار شد متوجه خونی شد که

روی پاهایشریخته بود. فکر کرد دارد می میرد و تصمیم گرفت که نامه ای

برای پسر بنویسد و به بگوید که او عشق بزرگ زندگی اشبوده، این را بگوید

و به بیشه برود و در آنجا بی شک گرگ درنده ای یا یکی از هیولاهایی که

همیشه اهالی روستا را به وحشت می انداختند و یا حتی معشوقهء کشیشی

که پساز نفرین تبدیل به قاطری سرگردان در شبشده او را می کشتند و

هیچ کسهم خبردار نمی شد که واقعا بر او چه گذشته. مادر و پدرشهم با

ناپدید شدنشبهتر می توانستند کنار بیآیند تا مردنش. اینطور همیشه

امیدی که مختصفقراست ته دلشان باقی می ماند که دخترشان توسط

ثروتمندی نازا دزدیده شده و در آینده خوشبخت و پولدار به پیششان بازخواهد

گشت، و اینگونه عشق زندگیشهم هیچ گاه او را فراموشنخواهد کرد، در

حالیکه هر روز خودشرا لعنت خواهد فرستاد که چرا هرگز دوباره سعی نکرد

سر صحبت را با او باز کند ماریا هیچ وقت آن نامه را ننوشت، چون همان

موقع مادرشبه اتاق آمد و با دیدن لکه های خون لبخندی زد و گفت :حالا تو

یک خانم جوانی ماریا از ارتباط بین آن لکه های خون و یک خانم جوان شدن

حیرت زده بود، اما مادرشاز پسدادن توضیح قانع کننده تری برنمی آمد،

فقط گفت که خیلی عادی است و از این به بعد چهار یا پنج روز در ماه اینطوری

می شود و او باید اینجور وقت ها یک چیزی مثل بالشکوچولوی عروسک اش

بین پاهایشبپوشد. ماریا از مادرشپرسید که آیا مرد ها ازیک نوع لوله

استفاده می کنند که خون تمام شلوارشان را نگیرد؟ اما پاسخ شنید که فقط

خانم ها اینطوری می شوند ماریا به خدا شکایت کرد، بالاخره به قاعده شدن

عادت کرد ولی به غیبت و نبودن پسر نه. مدام خودشرا سرزنشمی کرد که

چرا آنطور احمقانه از پسر فرار کرده بود، از چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری

دوستشداشت... روز قبل از اینکه سال تحصیلی جدید شروع شود او به تنها

کلیسای شهر رفت و رو به تمثال سن آنتونی قسم خورد که خود پیشقدم

بشود وسر صحبت را با پسر باز کند روز بعد، ماریا بهترین لباسشرا که

مادرشبرای آن روز بخصوص دوخته بود پوشید و به سمت مدرسه راه افتاد،

خدا را شکر کرد که تعطیلات بالاخره تمام شده بود. اما اثری از پسر نبود،


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق و مقاله ای در مورد حمله ی قلبی (پزشکی)

چهارشنبه 2 اسفند 1396
2:23
مارال
دسته بندیپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل64 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

  توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد

(قابل ویرایش و اماده پرینت)Wordفرمت :

تعداد صفحات:14

سر فصلها:

علائم و نشانه ها:

اقدامات و كمك های اولیه:

عوامل خطر ساز سكته های قلبی :

1- عواملی كه قابل تغییر نیستند

2- عوامل خطری كه قابل تغییر هستند

3- عواملی كه قابل اصلاح هستند

چکیده:

یك حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد كه خونرسانی به قسمتی از عضله قلب به علت انسداد یكی از عروق كرونری به شدت كاهش یافته یا متوقف گردد. رگ های كرونر، اولین رگهایی هستند كه از آئورت نشات می گیرند و خونرسانی به خود قلب را در تمامی سطوح به انجام می رسانند. رسوب چربی در امتداد لایه داخلی شریان كرونری یكی از دلائل اصلی انسداد جریان خون قلب است. خونرسانی زمانی كه شریان دچار اسپاسم ( انقباض ناگهانی) می شوند، نیز كاهش می یابد. اسپاسم كرونر در افراد عصبانی و جوان شایعتر است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir