تحقیق رهبری و جوانان (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:46
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف رهبری از جوان مسلمان  :

تعریف شما از یك جوان مسلمان و خصوصیات او چیست؟چگونه یك جوان می تواند مسیر زندگی را طی كرده و به اهدافش برسد؟ :

من اساساَ در بین این خصوصیات مهمی كه جوانان دارند ، سه خصوصیت را بارز می بینم ؛ كه اگر آنها مشخص بشود و اگر آنها به سمت درستی هدایت بشود به نظر می اید كه می توان به این سوال پاسخ داد آن سه خصوصیت عبارتند از :انرژی ، امید ،ابتكار.اینها سه خصوصیت برجسته جوان استاگر رسانه ها بتوانند این سه خصوصیت عمده را درست هدایت كنند ، من خیال می كنم كه می شود یك جوان راه اسلامی را پیدا كند چون اسلام هم چیزی كه از ما م خواهد این است كه ما استعدادهای خودمان را به فعلیت برسانیم. البته در قران یك نكته بسیار اساسی هست و آن توجه دادن به تقواست تقوا یعنی مراقب خود بودن.تقوا یعنی یك انسان بداند كه دارد چه كار می كند و هر حركت خودش را با اراده و فكر و تصمیم انتخاب نماید ؛مثل انسانی كه بر یك اسب رهوار سوار است  دهانه اسب در دستش است و می داند كجا می خواهد برود تقوا این است،آدمی كه تقوا ندارد حركات و تصمیم ها  و آینده اش در اختیار خودش نیست ؛ بنا براین اگر بتوانیم از ان سه خصوصیت با تقوا كار بكشیم و درست هدایت بشود خیلی خوب می شود جوانان در شكلی كه اسلام می پسندد ، زندگی كنند .

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق رفتار اجتماعی (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:46
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل178 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رفتار اجتماعی

انسان درون اجتماع زندگی می‌کند و لاجرم رفتارهایی که از او سر می‌زند، بخشی از آنها در ارتباط با تعاملات اجتماعی است و یا به نحوی از طرف عوامل اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بطوری که رفتار یک فرد در تنهایی متفاوت از رفتاری خواهد بود که در مجمع از خود نشان می‌دهد. رفتار اجتماعی یعنی هر رفتار که متضمن کنش متقابل دو یا چند انسان باشد.

انسان به عنوان یک موجود اجتماعی از همان بدو تولد گرایشات اجتماعی از خود نشان می‌دهد. نیاز به کسب حمایت و امنیت انحراف مراقبین شاید اولین نشانه‌های نیازمندی فرد به عوامل بیرونی است. لبخند اجتماعی را که در حدود ماههای اول زندگی در نوزاد دیده می‌شود، به عنوان اولین ارتباطات او با محیط اجتماعی خویش می‌دانند. این لبخند در تمامی نوزادان دیده می‌شود که به نظر می‌رسد، کارکرد عمده آن جلب توجه اطرافیان و برقراری یک نوع ارتباط ساده با اجتماع است.

شروع زودرس چنین رفتارهایی حاکی از اهمیت روابط و رفتارهای اجتماعی برای فرد است. هر چند اینگونه رفتارها مختص انسان نبوده و در اغلب حیوانات نیز دیده می‌شود. نیاز به دوست داشته شدن ، نیاز به حمایت ، نیاز به کسب امنیت و نیاز به پیوند جویی از نیازهای اساسی انسان هستند که مازلو آنها را در سلسله مراتب نیازهای خود قرار داده است و به اهمیت آنها در خود شکوفایی فرد تاکید کرده است. روشن است در یک سوی این نیازها فرد و در سوی دیگر آن اجتماع قرار دارد. ارضاء این نیازها در ارتباط فرد با جامعه میسر خواهد بود.

رشد رفتار اجتماعی

ظهور و بروز رفتار اجتماعی شاید به همان ماههای اولیه زندگی نوزاد بر می‌گردد. زمانی که نوزاد لبخند اجتماعی‌اش را ظاهر می‌سازد و به این طریق هر چند به شیوه‌ای ساده رابطه خود را با افراد خود برقرار می‌کند. تعامل نوزاد با محیط تداوم پیدا می‌کند. هر چند در آغاز افرادی که به عنوان اجتماع برای نوزاد شناخته می‌شوند، خیلی محدود بوده و اغلب شامل پدر و مادر و نزدیکان او می‌شود. اما بتدریج این روابط گسترده‌تر شده و به افراد بیشتری عمومیت پیدا می‌کند. بطوری که در سنین خاصی کم ‌کم توجه فرد عمدتا معطوف به افرادی به غیر از افراد نزدیک خانواده او می‌شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق رفاه اقتصادی و معیشتی در جهان مهدویت (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:46
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رفاه‏اقتصادى و معیشتى در جهان مهدویت

از برنامه‏ها و اقدامهاى امام مهدى (ع)، پدید آوردن رفاه در كل جامعه بشرى است. در آن دوران طبق ترسیم آیات و احادیث، جامعه بشرى واحدى تشكیل مى‏گردد كه مانند خانواده‏اى زندگى مى‏كنند، و مساله ناهنجار جوامع پیشرفته و ابرقدرت، و جامعه‏هاى در حال رشد، و جامعه‏هاى عقب‏مانده و محروم از میان مى‏رود  و بشریت‏به طور كلى به رفاه اقتصادى و بى‏نیازى دست مى‏یابد، و همین چگونگى زمینه اساسى رشد و تعالى معنوى و فكرى انسان را مى‏سازد.

طبق تحقیقات كارشناسان و متخصصان بخش عظیم و مهمى از مسائل عقب‏ماندگى و وابستگى و كمبود مواد غذایى و معیشتى (اگر نگوییم تمام آن) به دو عامل بستگى دارد، و این هر دو عامل با هم در ارتباط‏اند:

نظام اقتصادى حاكم بر جهان.

نظام اقتصادى حاكم بر جهان‏»، یعنى نظام و سیستمى كه قدرتهاى اقتصادى جهان در كشورهاى استعمارگر پدید آورده‏اند، و هدف و آرمان آنها دستیابى به قدرت اقتصادى روزافزون و سلطه بر منابع ثروت جهان است. این قدرتهاى سلطه‏گر، با برنامه‏ریزیهاى دقیق خود، مانع هرگونه استقلال، خودكفایى و رشد تولید و پیشرفت اقتصادى در كشورهاى عقب نگهداشته شده‏اند. این قدرتها از راههاى گوناگون و شیوه‏هاى تبلیغى و برنامه‏ریزیهاى گسترده و عمیق، در سایه سلطه نظامى و سیاسى و فرهنگى، آزادى فكر و عمل را از آحاد مردم در جهان سوم مى‏گیرند، و روشها و شیوه‏هایى در همه مسائل زندگى از جمله در تولید و مصرف و تكنولوژى و فرهنگ و راههاى معیشت، بر آنان تحمیل مى‏كنند كه به سود سرمایه‏داران بزرگ و سلطه بیشتر جهان پیشرفته است. در سایه این سلب فكر و سلب شخصیت و سلب آزادى و آزادفكرى، پدیده عقب‏ماندگى ویى و خودیابى و اعتماد به نفس مى‏میرد، و وابستگى روز به روز در اعماق اجتماعات عقب‏مانده گسترش مى‏یابد. از این رو، صاحب‏نظران مسائل اقتصادى - اجتماعى مى‏گویند: كمك به كشورهاى عقب‏مانده  تنها در این است كه آنها را به خودشان واگذارند.

نظام سیاسى حاكم بر كشورها» نیز نوعا عامل و دست‏نشانده قدرتهاى جهانى هستند، و همواره به زیان ملتهاى خود گام برمى‏دارند، و براى سلب هرگونه فكر و اندیشه از مردم و نفى حس خودشناسى و خودیابى در مردم خویش مى‏كوشند، و جریانهاى فكرى و فنى فرمایشى را در میان ملت‏خویش نشر مى‏دهند، و با رسانه‏ها و ابزارهاى تبلیغاتى هرگونه استقلال فرهنگى و اقتصادى را از جامعه سلب مى‏كنند، و توده‏ها را برده‏وار به اسارت و پیروى كوركورانه این دو جریان مسلط و حاكم - یكى بیگانه و دیگرى خودى - نخستین موضوعى كه صدمه مى‏بیند و یا بكلى نفى مى‏گردد، اصالت فكر و فرهنگ خودى و حس اعتماد به نفس و بازیابى و بازشناسایى نیروهاى نهفته در درون خود و جامعه خودى است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق رشد اجتماعی و هویت نوجوان (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:45
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل90 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

تعریف بلوغ و نوجوانی..................................................................................................................................1         

دگرگونی های رشد نوجوانی.....................................................................................................................1

تعبیراجتماعی نوجوانی و رشد آن............................................................................................................2

مكان های رشداجتماعی نوجوان................................................................................................................3

رشد اجتماعی نوجوان ازدیدگاه جامعه شناسی..................................................................................4         

اجتماعی نوجوان و گسترش مناسبات اجتماعی...................................................................................4  

روابط اجتماعی نوجوان در مسیر تحول رشد اجتماعی...................................................................5

رفتارهاِِی مرضی اجتماعی نوجوان...........................................................................................................6              

رفتار اجتماعی نوجوان و نقش فرهنگ دراین دوره.........................................................................6

هدایت اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی درنوجوان.....................................................................7

عوامل اجتماعی مؤثر در تكوین شخصیت اجتماعی نوجوان..........................................................7 

قرآن و تربیت شخصیت اجتماعی انسان...............................................................................................8

اهمیت توجه به نیازهای نوجوانی.............................................................................................................8

نیازهای زیستی دوره نوجوانی...................................................................................................................9   

نیازهای عاطفی مرحله نوجوانی ...............................................................................................................9

نیازهای اجتماعی نوجوان...........................................................................................................................10

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی.......................................................................................................10

اهمیت توجه به نیازهای نوجوانی......................................................................................................... 11

نگاهی بر شخصیت نوجوانان در این رده سنی................................................................................11

ویژه های دوره نوجوانی...........................................................................................................................13

حس استقلال طلبی در نوجوانی..............................................................................................................14

 خلاصه ای از موانع رشد یک فرد در جامعه.....................................................................................15

هویت یابی و بحران هویت نوجوانان .................................................................................................18

رشد هویت ....................................................................................................................................................18

هویت یابی زودرس....................................................................................................................................19

سردرگمی درهویت یابی.........................................................................................................................19

پراکندگی هویت...........................................................................................................................................20

تسلیم طلبی.....................................................................................................................................................20

وقفه....................................................................................................................................................................20

پیشرفت هویت.............................................................................................................................................20

عوامل موثر برشکل گیری هویت.........................................................................................................20

 شخصیت..........................................................................................................................................................20

ترتیب تولد وفاصله سنی فرزندان در خانواده ..............................................................................21

عوامل اجتماعی و فرهنگی........................................................................................................................21

نقش والدین در هویت یابی فرزندان ................................................................................................21

مشکلات ناشی ازناتوانی درهویت یابی................................................................................................22

زیر بنای شخصیت...................................................................... .................. .............................................24

اصل پرهیز از تحمیل کردن............................................. ............ ............ ...........................................25

اصل پذیرش و احترام......................................................... ............ ............ ............ ..............................25

اصل پرهیز از مقایسه کردن.................................................. .. .............. .............................................25

اصل توجه به کسب هویت نوجوان............................................. ............ ............ ..............................26

منابع و ماخذ................................................................ ............ ............ ............ .........................................27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف بلوغ و نوجوانی:

منظور از بلوغ  یا نوجوانی رشد دركلیه جنبه ها اعم از فیزیكی- عقلی و اجتماعی است به همین جهت این  واژه نسبت به واژه های بلوغ جنسی كه مفهوم بسته تری دارد وسیع تر است . نوجوانی دوره ای است است حد فاصل میان كودكی و بزرگسالی و بسته به افراد و جوامع گوناگون و متغیر است شروع آن با بلوغ جنسی است . طول مدت نوجوانی در جوامع گوناگون متفاوت است از دوازده تا هجده الی بیست و یك سالگی طول می كشد برخی بلوغ را از واژه (crise) و به معنی بحران مشتق كرده اند و تغییرات قاطعی است كه درجریان یك تحول پیش می آید و دارای ویژگی ها و شرایط زیر است :

  1. تغیرات ناگهانی و مهم در ارگانسیم- ذوق و علایق- نگرش و احساس و داوری ارتباط با دیگران.
  2. بروز مشكلات جدی كه موجب عدم سازگاری نوجوان با محیط می شود.

نوجوانی مثل یك طوفان است و ژانژاك روسو آن را به یك انقلاب زایش دوباره تعبیرمی كند.در نوجوانی تغییرات شامل رشد طولی و وزنی- پیدایش صفات ثانویه جنسی- رشد غده های جنسی و توانایی تولید مثل است.

دگرگونی های رشد نوجوانی:

_بلوغ جنسی: بلوغ جنسی با پیدایش صفات ثانویه جنسی همراه است كه تا پیش از آن وجود نداشته است و طی سه مرحله می باشد :

  1. مرحله بیش از بلوغ كه در هر دو جنس به وسیله صفاتی مانند: ازیاد سرعت رشد- آغاز پیدایش صفات  جنسی یعنی رشد پستانها- رشد غدد تناسلی- روئیدن مو در اعضای تناسلی و زیر بغل آشكارمی باشد
  2. مرحله بلوغ كه طی آن سرعت رشد كمتر می شود و صفات جنسی رشد خود را ادامه می دهد
  3. مرحله پس از بلوغ كه كمال رشد جنسی است و طی آن اعضای تناسلی به رشد خود ادامه می دهد

 

_تاثیر تغییرات بلوغ جنسی بر شخصیت نوجوان:

از نقطه نظر روانی رشد شخصیت نوجوان در سه زمینه اصلی می باشد:

  1. رشد وبیداری علایق و احساسات جنسی
  2. رشد سریع قوای عقلانی
  3. ازدیاد دانش و پیدایش شكل های جدید فعالیت 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دگرگونی اجتماعی 20 ص (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:45
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

  دگرگونی اجتماعی

      دگرگونی اجتماعی از مسائلی است كه همواره ذهن دانشمندان را به خود جلب كرده است و هر كدام به فراخور وسع علمی خویش در این باره اظهار نظر كرده و علل و عوامل آن را با توجه به دیدگاه خود شرح و بسط داده‌اند.
در این پژوهش با استفاده از سخنان بزرگانی همانند استاد مطهری، (به عنوان عالمی روشن اندیش كه نسبت به جایگاه مسأله واقف بوده است) به بحث وبررسی درباره این موضوع خواهیم پرداخت و نیز نظریه‌هایی را كه در این باره مطرح شده است نقد و ارزیابی می‌كنیم. در پایان نظر خود را طرح كرده و به تفصیل درباره آن سخن خواهیم گفت.
این كه چه علل و عواملی باعث دگرگونی‌های اجتماعی است، سؤال اصلی و محوری این نوشتار را تشكیل می‌دهد و با توجه به بضاعت علمی و منابع موجود به آن پاسخ داده خواهد شد.
فرضیه‌ای كه در صدد بررسی آن هستیم این است كه محتوای باطنی انسان (اندیشه، عقیده و ایدئولوژی) بویژه فطرت كمال جویی و تجدد خواهی انسان علت اكثر دگرگونی‌های اجتماعی است. این فرضیه با توجه به این اصل بررسی می‌شود كه فرد و جامعه هر دو اصیل‌اند. و به تعبیری دیگر این انسان است كه اصالت دارد، به عنوان یك موجود با شعور، آگاه، دین‌خواه و عقل‌گرا با فطرتی كه طالب كمال و تعالی است.

مفاهیم اصلی و كلیدی
انتظار: در لغت یعنی چشم به راه داشتن، چشم داشتن، انتظار داشتن (1) و در اصطلاح، دیده دوختن به راه تحقق امری است كه منتظر را به حالت انتظار واداشته است و هرچه آن امر در نظر او مهم‌تر باشد، برای تحقق آن كوشش و جدیت بیش‌تری ـ خواه ناخواه ـ‌خواهد كرد (2).
تحول یا دگرگونی: به معنای تغییر و تبدیل چیزی است به چیز دیگر.
دگرگونی و تغییر اجتماعی: این واژه كلی و مبهم، معمولا به معنی تغییر در فرایندهای اجتماعی یا ساختار جامعه به ویژه در بحث گذر از جوامع سنتی به جوامع صنعتی و جدید مطرح می‌شود. دگرگونی اجتماعی ممكن است مثبت یا منفی،‌ پیش‌رو یا واپس‌گرا، قهری یا دستوری، كند یا سریع، ‌جزیی یا كلی، سطحی یا عمیق و موقت یا دائمی باشد. دگرگونی اجتماعی فرایند پیچیده‌ای است كه عوامل متعددی نظیر اختراع، تراوشات ناشی از فرهنگ‌ها یا اشاعه ویژگی‌های از جوامع دیگر، افزایش یا كاهش جمعیت، تكنولوژی، شخصیت‌های بزرگ، جنبش‌های اجتماعی، آموزش و پرورش و بی‌سازمانی اجتماعی و … در آن دخالت دارند. عادت،‌ ترس از گسسته شدن رشته تداوم، سنت گرایی، صاحبان منافع و مقاومت ایدئولوژیك نیز از عوامل عمده ایستادگی در برابر تغییرات اجتماعی است.(3)

علل و عوامل دگرگونی اجتماعی
دانشمندان بر این مسأله كه عامل اصلی تحولات و دگرگونی‌ اجتماعی چیست، اتفاق نظر ندارند و هر یك عاملی را مؤثر و دخیل می‌دانند. گروهی عوامل مادی را منشأ اثر دانسته، عده‌ای شرایط جغرافیایی و خون و نژاد را عامل تحول می‌دانند، برخی فرهنگ و عقیده و ایدئولوژی و به طور كلی محتوای باطنی انسان را مهم‌ترین عامل می‌دانند و گروهی از نقش شخصیت‌ها و نوابغ و قهرمانان سخن به میان آورده و آن را یگانه عامل دگرگونی می‌دانند. در زیر، نظریه‌های گوناگون در این باره مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دگر گونی اجتماعی و مسأله انتظار (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:45
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سرنوشت‌سازترین دگرگونی جهان

پژوهشی در باب دگرگونی‌های اجتماعی و مسأله انتظار

دگرگونی اجتماعی از مسائلی است كه همواره ذهن دانشمندان را به خود جلب كرده است و هر كدام به فراخور وسع علمی خویش در این باره اظهار نظر كرده و علل و عوامل آن را با توجه به دیدگاه خود شرح و بسط داده‌اند.
در این پژوهش با استفاده از سخنان بزرگانی همانند استاد مطهری، (به عنوان عالمی روشن اندیش كه نسبت به جایگاه مسأله واقف بوده است) به بحث وبررسی درباره این موضوع خواهیم پرداخت و نیز نظریه‌هایی را كه در این باره مطرح شده است نقد و ارزیابی می‌كنیم. در پایان نظر خود را طرح كرده و به تفصیل درباره آن سخن خواهیم گفت.
این كه چه علل و عواملی باعث دگرگونی‌های اجتماعی است، سؤال اصلی و محوری این نوشتار را تشكیل می‌دهد و با توجه به بضاعت علمی و منابع موجود به آن پاسخ داده خواهد شد.
فرضیه‌ای كه در صدد بررسی آن هستیم این است كه محتوای باطنی انسان (اندیشه، عقیده و ایدئولوژی) بویژه فطرت كمال جویی و تجدد خواهی انسان علت اكثر دگرگونی‌های اجتماعی است. این فرضیه با توجه به این اصل بررسی می‌شود كه فرد و جامعه هر دو اصیل‌اند. و به تعبیری دیگر این انسان است كه اصالت دارد، به عنوان یك موجود با شعور، آگاه، دین‌خواه و عقل‌گرا با فطرتی كه طالب كمال و تعالی است.

مفاهیم اصلی و كلیدی

انتظار: در لغت یعنی چشم به راه داشتن، چشم داشتن، انتظار داشتن (1) و در اصطلاح، دیده دوختن به راه تحقق امری است كه منتظر را به حالت انتظار واداشته است و هرچه آن امر در نظر او مهم‌تر باشد، برای تحقق آن كوشش و جدیت بیش‌تری ـ خواه ناخواه ـ‌خواهد كرد (2).
تحول یا دگرگونی: به معنای تغییر و تبدیل چیزی است به چیز دیگر.
دگرگونی و تغییر اجتماعی: این واژه كلی و مبهم، معمولا به معنی تغییر در فرایندهای اجتماعی یا ساختار جامعه به ویژه در بحث گذر از جوامع سنتی به جوامع صنعتی و جدید مطرح می‌شود. دگرگونی اجتماعی ممكن است مثبت یا منفی،‌ پیش‌رو یا واپس‌گرا، قهری یا دستوری، كند یا سریع، ‌جزیی یا كلی، سطحی یا عمیق و موقت یا دائمی باشد. دگرگونی اجتماعی فرایند پیچیده‌ای است كه عوامل متعددی نظیر اختراع، تراوشات ناشی از فرهنگ‌ها یا اشاعه ویژگی‌های از جوامع دیگر، افزایش یا كاهش جمعیت، تكنولوژی، شخصیت‌های بزرگ، جنبش‌های اجتماعی، آموزش و پرورش و بی‌سازمانی اجتماعی و … در آن دخالت دارند. عادت،‌ ترس از گسسته شدن رشته تداوم، سنت گرایی، صاحبان منافع و مقاومت ایدئولوژیك نیز از عوامل عمده ایستادگی در برابر تغییرات اجتماعی است.(3)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره اعتصاب (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:45
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درباره اعتصاب


در مرتبه اول باید توضیحی برای وقوع و انتشار اعتصابها پیدا کنیم. هر کس که اعتصابهایی را، چه از تجربیات شخصی خود و چه از گزارشات دیگران، و یا روزنامه‌ها، بخاطر بیاورد فورا متوجه میشود که هر جا که کارخانه بزرگ برپا شده و بر شماره شان افزوده میشود اعتصاب اتفاق میافتد و بسط مییابد. بندرت ممکن است که حتی یک کارخانه بزرگ از میان کارخانه‌هایی که صدها (و در برخی موارد هزارها) کارگر دارند پیدا کرد که در آن اعتصاب اتفاق نیفتاده باشد. زمانی که تعداد کارخانه‌های بزرگ در روسیه معدود بودند تعداد اعتصابها هم کم بود. ولی از زمانی که کارخانه‌های بزرگ چه در محلات صنعتی قدیم و چه در شهرها و دهات جدید شروع به زیاد شدن کردند، تعداد اعتصابها هم زیادتر شده است.

به چه دلیلی تولید کارخانه‌های عمده همیشه منجر به اعتصاب میشود؟ به این دلیل که سرمایه‌داری ناچار باید به مبارزه کارگران بر علیه کارفرمایان منجر شود و وقتی تولید به صورت عمده است این مبارزه ناچار صورت اعتصاب بخود میگیرد. این را توضیح میدهیم.

سرمایه‌داری نام آن نظامی است که در آن زمین، کارخانه‌ها، وسائل و غیره... متعلق به تعداد کمی از ملاکین و سرمایه‌داران است، در حالی که توده مردم یا اصلا از هستی ساقط هستند یا مایملک بسیار کمی دارند و مجورند خود را به صورت کارگر کرایه بدهند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

درآمدی بر پدیدة كودك آزاری در ایران (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:45
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

 

درآمدی بر پدیدة كودك آزاری در ایران

ای خدای پاك و بی انباز و یار

دست گیر و جرم ما را در گذار

 

      علت اصلی تمامی جرمها و تبهكاری‌های اجتماعی را باید در شیوه رفتار انسان و اجتماع و تاثیر متقابل انسان و اجتماع دانست.

 

      نابسامانیهای اقتصادی و اجتماعی از قبیل: فقر ، تورم، گرانی، بیكاری، فقدان امنیت مالی و حقوقی و دیگر عواملی كه سبب «محرومیت» میشوند، زمینه مناسبی برای پرورش آنواع آسیبهای اجتماعی چون: خودكشی، سرقت، اعتیاد به مواد مخدر ، خشونت و انواع آن، طلاق، تكدی گری و غیره را در بطن جامعه فراهم میكند كه در این میان میتوان به یكی از مهمترین آسیبهای اجتماعی یعنی خشونت علیه كودكان اشاره كرد كه خود نتیجه ناخواسته پدیده هایی چون فقر مالی و معنوی، رشد جمعیت و بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی دیگر كه سبب بوجود آمدن انواع حالتهای روانی و عصبی در فرد میشود میباشد.

 

      كودك آزاری پدیده ای ست كه طی آن میلیونها كودك مظلوم قربانی طمع و سوء استفاده دیگران میشوند كه مشتمل بر خشونت علیه كودكان، تجاوز جنسی به كودكان، و آثار سوء آن بر كودك چون فحشاء و بزهكاری كودكان میباشد. در این موارد باید گفت كه كودك قربانی رفتار غلط بزرگسالان میگردد. نگاهی گذرا به آمار دهشتناك مهر تاییدی در این زمینه است. برای مثال:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق در باب حقوق شهروندی (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:44
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در باب حقوق شهروندی

سم الله الرحمن الرحیم

وبه نستعین علیه نتوكل و عنده مفاتیح القلوب و صلی الله علی خیر خلقه محمد و آله و صحبه اجمعین

امر قدسی و مبانی نظری حقوق شهروندی از دیدگاه سنت

مهدی ساکت نالکیاشری

چكیده:

در تمدنهای سنتی امر قدسی در همه ی شئون حیات بشری متجلی است ولی امروزه متأسفانه همه ی امور را از دیدگاه ناقص علوم ناسوتی بشری می نگرندو جایگاه امر قدسی را در شئون حیات بشری لحاظ نمی كنند .ما در اینجا قصد كرده ایم تا دیدگاه سنتی را در ارتباط با بحث حقوق شهروندی احیا كنیم .از دید ما حقوق شهروندی ناظر به حقوق فطری انسان است و سلب ناپذیر، غیر قابل تخلف و ازلی و ابدی است.

 

انسان موضوع حقوق شهروندی همان انسان متعارف از دید بنتم است. بین تعالیم اسلام و مفهوم حقوق شهروندی و نیز بین هر سنت الهی دیگر با حقوق شهروندی رابطه ی گسست ناپذیر برقرار است . تعارضاتی كه گاه در سنتها با موارد حقوق شهروندی دیده می شود از تعارضات آشتی پذیر و قابل حل است. حقوق شهروندی جدا از حقوق فطری طبیعی و منفك از آن نیست، بلكه روح حاكم بر سراسر سنت الهی است كه در عرف تجلی پیدا كرده است . حوزه ی شمول حقوق شهروندی فرد یا جامعه یا ناحیه ی خاصی نیست و در سراسر گیتی گسترش دارد.نظارت بر حقوق شهروندی از موارد حسبه است و هر دستگاه قضایی باید برای این نظارت در مرحله اول از خود آغاز كند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی 4ص (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:44
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یك تهدید جدی سلامت كودكان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است. رشد شهرنشینی، پیدایش جامعه توده وار یا گسترده، برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تأثیر گروه همسال و... توجه به آسیب های اجتماعی را امری اجتناب ناپذیر ساخته است. اگرچه آسیب های اجتماعی می تواند بسیار گسترده باشد لیكن می توان مسائلی از قبیل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، سرقت و كودك آزاری را از جمله نتایج آسیب های اجتماعی عصر حاضر تلقی كرد.

در این بخش به اجمال، عوامل مؤثر در ایجاد آسیب های اجتماعی و نقش خانواده در پیشگیری از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

عوامل مؤثر در ایجاد آسیب های اجتماعی

مطالعات انجام شده در ارتباط با آسیب های اجتماعی، عوامل زیر را منشاء بسیاری از انحرافات اجتماعی قلمداد نموده اند. در این بخش هر یك از عوامل به اجمال مورد بررسی قرار می گیرد.

1 - نابرابری های اقتصادی و اجتماعی: اختلافات طبقاتی هر جامعه، افراد را در موقعیت هایی قرار می دهند كه نمی توانند نقش های اجتماعی مناسب خود را بیابند و موجب اختلاف در هنجارهای اجتماعی می شود. در نتیجه، ستیزه هنجارهای اجتماعی، تفاوت معیارها را به وجود می آورد و عدم تعهد به معیارها و تردید در اصالت آنها، عدم پایبندی به قوانین را ایجاد می كند كه این به نوبه خود تضادهای اجتماعی را افزایش می دهد. درون این تضاد، كشش به سمت انحرافات اجتماعی وجود دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir