تحقیق درباره عوامل بزهكاری جوانان (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:48
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات46
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست جداول

عنوان                                                                               صفحه

فصل اول : مدیریت نشاط انگیز                        

فصل دوم : بهره وری كیفیت ، خلاقیت                   

جدول 2-1- مفهوم بهره وری                             19

جدول 2-2- مشخصات كیفیت از دیدگاه عرضه كننده و دریافت كننده آن 39

جدول 2-4- ویژگی های مؤثر بر خلاقیت                    63

جدول 2-5- ویژگی های افراد آفریننده                   65

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

علل و عوامل مؤثر در بزهکاری 13 ص (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:48
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

علل‌ و عوامل‌ موثر در بزهكاری‌ :

علت‌ بروز بزهكاری‌ معمولاً علت‌ واحدی‌ نیست‌ بلكه‌ همیشه‌ چندین‌ علت‌ دست‌ به‌ دست‌ یكدیگر داده‌ و باعث‌ بروز بزه‌ در افراد می‌گردند. اینك‌ علل‌ مهمی‌ را كه‌ می‌توان‌ نسبت‌ به‌ سایر عوامل‌ اساسی‌تر تشخیص‌ داد در زیر اشاره‌ می‌نمایم‌.

عوامل‌ اجتماعی‌: جامعه‌ شناسان‌ به‌ عوامل‌ مستقیم‌ و غیر مستقیم‌ محیط‌ و تراكم‌ جمعیت‌، وضع‌ سكونت‌، آلودگی‌ هوا و غیره‌ توجه‌ كرده‌اند. نقش‌ شرایط‌ اجتماعی‌ و تعارضاتی‌ كه‌ در چهارچوب‌ آن‌ به‌ وقوع‌ می‌پیوندد، انكارناپذیر است‌. مع‌ ذلك‌ نه‌ می‌توان‌ بزهكاری‌ را تنها بر اساس‌ عوامل‌ اجتماعی‌ بررسی‌ كرد و نه‌ یافته‌های‌ مستقل‌ این‌ زمینه‌ قبلی‌ همواره‌ هماهنگ‌ است‌.

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد وقتی‌ كه‌ در جامعه‌ای‌ ثبات‌ و پایداری‌ اجتماعی‌ و جود نداشته‌ باشد، جامعه‌ در شرایط‌ دشواری‌ چون‌ شورش‌، جنگ‌ یا انقلاب‌ باشد و یا پاره‌ای‌ شرایط‌ غیر عادی‌ و ناسازگاری‌ عمومی‌ در جامعه‌ رواج‌ داشته‌ باشد، میزان‌ بزهكاری‌ رو به‌ افزایش‌ می‌گذارد. و به‌ عكس‌، هر قدر جامعه‌ به‌ سوی‌ پایداری‌ سوق‌ داده‌ شود، میزان‌ بزهكاری‌ كاهش‌ می‌یابد.

طبقه‌ اقتصادی‌: فقر یكی‌ از عوامل‌ مهم‌ از انواع‌ انحرافات‌ از جمله‌ دزدی‌ و انحراف‌ جنسی‌ در مردم‌، به‌ ویژه‌ اطفال‌ و نوجوانان‌ است‌. فقر بی‌گمان‌ به‌ وجود آورنده‌ سختی‌ها و ناملایماتی‌ است‌ كه‌ اگر نتوان‌ با آنها مبارزه‌ كرد، خواه‌ ناخواه‌ انسان‌ را به‌ زانو در می‌آورد. بیشتر محرومیتها و برآورده‌ نشدن‌ تمایلات‌ كه‌ موجب‌ عدم‌ اطمینان‌ اجتماعی‌ می‌شود، ناشی‌ از عامل‌ فقر است‌ و نمی‌توان‌ آن‌ را نادیده‌ گرفت‌. بیكاری‌، كمبود مواد غذایی‌ و پوشاكی‌، بی‌سوادی‌ و عقب‌ افتادگی‌، جهل‌ و خرافات‌، عدم‌ بهداشت‌ كافی‌ و انواع‌ بیماریهای‌ روحی‌ و جسمی‌ و حتی‌ در سطح‌ جهانی‌، جنگها و خونریزیها، ریشه‌ در نیازهای‌ مادی‌ و ترس‌ از فقر دارد. فقدان‌ مسكن‌، زندگی‌ در زاغه‌ها، سوء تغذیه‌ و بهداشت‌ ناكافی‌ نیز كه‌ با فقر، ارتباط‌ دارند. از عوامل‌ مهم‌ بزهكاری‌ به‌ شمار می‌آیند.

روابط‌ والدین‌ و نوجوان‌: احتمال‌ می‌رود مهم‌ترین‌ عامل‌ مؤثر در بزهكاری‌، روش‌ تربیتی‌ نارس‌ یا اختلال‌ در شبكه‌ ارتباطی‌ خانواده‌ باشد. تقریباً تمام‌ پژوهشها نشان‌ داده‌اند. والدین‌ كه‌ با كودكان‌ خود مهربان‌ نیستند بیشتر احتمال‌ دارد كه‌ فرزندانی‌ بزهكار داشته‌ باشند.

افزایش‌ احتمال‌ بزهكاری‌ در خانواده‌هایی‌ وجود دارد كه‌ :

1 ـ والدین‌ از روشهای‌ انضباطی‌ بسیار سخت‌ گیرانه‌ یا بسیار بی‌بند و بار و فریبنده‌ استفاده‌ می‌كنند.

2 ـ شیوه‌ انضباطی‌ به‌ جای‌ آنكه‌ مبتنی‌ بر استدلال‌ باشند مبتنی‌ بر تنبیه‌ بدنی‌ است‌.

3 ـ والدین‌ نسبت‌ به‌ فرزندان‌ خود به‌ جای‌ آنكه‌ گرم‌ و صمیمی‌ و عاطفی‌ باشند، بی‌توجه‌، غافل‌ و تمسخر كننده‌ هستند آشكار شده‌ است‌ كه‌ كودكان‌ بزهكار رابطه‌ بسیار ضعیفی‌ با پدران‌ خود داشته‌ و آنها را به‌ عنوان‌ الگوهای‌ غیر قابل‌ پذیرش‌ ارزیابی‌ می‌كنند. خانواده‌های‌ كودكان‌ بزهكار اغلب‌ فاقد پدر بوده‌ و با پدر غیبت‌ طولانی‌ دارد در حالی‌ كه‌ بزهكاری‌ با جدایی‌ و طلاق‌ در خانواده‌ همستگی‌ دارد، ثابت‌ شده‌ است‌ كه‌ داشتن‌ مشكلاتی‌ در مدرسه‌ با بزهكاری‌ رابطه‌ بالایی‌ دراد هم‌ چنین‌، والدین‌ كه‌ از مشكلات‌ عاطفی‌ رنج‌ می‌برند یا آنهایی‌ كه‌ سابقه‌ جنایی‌ دراند بیشتر احتمال‌ دارد كه‌ كودكان‌ بزهكار داشته‌ باشند تنبیه‌ والدین‌ تأثیری‌ بر تقلیل‌ بزهكاری‌ ندارد و موجب‌ تشدید و گاهی‌ انتقامجو می‌گردد. چنانچه‌ روسو می‌گوید آنقدر كتك‌ خوردم‌ كه‌ حساسیتم‌ نسبت‌ به‌ آن‌ كم‌ شد و سر انجام‌ كتك‌ به‌ نظرم‌ به‌ صورت‌ پاداشی‌ برای‌ دزدیهایم‌ در آمد. با خود می‌گفتم‌ وقتی‌ مثل‌ یك‌ دزد كتك‌ می‌خورم‌ حق‌ دارم‌ مثل‌ یك‌ دزد هم‌ رفتار كنم‌ متوجه‌ شوم‌ كه‌ دزدیدن‌ و كتك‌ خوردن‌ به‌ هم‌ مربوط‌ هستند.

نقش‌ دوستان‌ و همسالان‌:

همانند سازی‌ شدید با همسالان‌ با وابستگی‌ به‌ آنها، صرف‌ نظر از طبقه‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌، عامل‌ مهمی‌ در بزهكاری‌ است‌ نوجوانی‌ كه‌ توسط‌ والدینشان‌ مورد طرد قرار گرفته‌اند برای‌ كسب‌ حمایت‌ و تأیید به‌ سوی‌ همسالان‌ كشانده‌ می‌شوند. چنین‌ نوجوانی‌ در مدرسه‌ ضعیف‌ هستند و به‌ دنبال‌ افرادی‌ می‌گردند كه‌ مانند خودشان‌ باشند از این‌ رو احتمال‌ دارد كه‌ دست‌ به‌ اعمال‌ ضد اجتماعی‌ زنند و همدیگر را برای‌ این‌ اعمال‌ مورد تشویق‌ قرار دهند. در سؤال‌ از بزهكاران‌ در بند اصلاح‌ و تربیت‌ ****‌ در این‌ باره‌ كه‌ از چه‌ كسی‌ بزه‌ را فرا گرفته‌اند اظهاراتی‌ داشتند. از اظهارات‌ بزهكاران‌ بر می‌آید كه‌ دوستان‌ بالاترین‌ منبع‌ یادگیری‌ بوده‌اند مسئله‌ توجه‌ بیشتر والدین‌ و مربیان‌ را به‌ كنترل‌ و نظرات‌ بر دوستان‌ فرزندان‌ و مربیان‌ می‌طلبد.

افرادی‌ كه‌ از آنان‌ یاد گرفته‌اند

فراوانی‌

درصد

دوستان‌

40

53/61

خود شخص‌

15

07/23

اتفاقی‌ و بدون‌ تقصیر

10

70/15

جمع‌

65

100 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

علل بزهکاری 12 ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:48
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

علل‌ و عوامل‌ موثر در بزهكاری‌ :

علت‌ بروز بزهكاری‌ معمولاً علت‌ واحدی‌ نیست‌ بلكه‌ همیشه‌ چندین‌ علت‌ دست‌ به‌ دست‌ یكدیگر داده‌ و باعث‌ بروز بزه‌ در افراد می‌گردند. اینك‌ علل‌ مهمی‌ را كه‌ می‌توان‌ نسبت‌ به‌ سایر عوامل‌ اساسی‌تر تشخیص‌ داد در زیر اشاره‌ می‌نمایم‌.

عوامل‌ اجتماعی‌: جامعه‌ شناسان‌ به‌ عوامل‌ مستقیم‌ و غیر مستقیم‌ محیط‌ و تراكم‌ جمعیت‌، وضع‌ سكونت‌، آلودگی‌ هوا و غیره‌ توجه‌ كرده‌اند. نقش‌ شرایط‌ اجتماعی‌ و تعارضاتی‌ كه‌ در چهارچوب‌ آن‌ به‌ وقوع‌ می‌پیوندد، انكارناپذیر است‌. مع‌ ذلك‌ نه‌ می‌توان‌ بزهكاری‌ را تنها بر اساس‌ عوامل‌ اجتماعی‌ بررسی‌ كرد و نه‌ یافته‌های‌ مستقل‌ این‌ زمینه‌ قبلی‌ همواره‌ هماهنگ‌ است‌.

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد وقتی‌ كه‌ در جامعه‌ای‌ ثبات‌ و پایداری‌ اجتماعی‌ و جود نداشته‌ باشد، جامعه‌ در شرایط‌ دشواری‌ چون‌ شورش‌، جنگ‌ یا انقلاب‌ باشد و یا پاره‌ای‌ شرایط‌ غیر عادی‌ و ناسازگاری‌ عمومی‌ در جامعه‌ رواج‌ داشته‌ باشد، میزان‌ بزهكاری‌ رو به‌ افزایش‌ می‌گذارد. و به‌ عكس‌، هر قدر جامعه‌ به‌ سوی‌ پایداری‌ سوق‌ داده‌ شود، میزان‌ بزهكاری‌ كاهش‌ می‌یابد.

طبقه‌ اقتصادی‌: فقر یكی‌ از عوامل‌ مهم‌ از انواع‌ انحرافات‌ از جمله‌ دزدی‌ و انحراف‌ جنسی‌ در مردم‌، به‌ ویژه‌ اطفال‌ و نوجوانان‌ است‌. فقر بی‌گمان‌ به‌ وجود آورنده‌ سختی‌ها و ناملایماتی‌ است‌ كه‌ اگر نتوان‌ با آنها مبارزه‌ كرد، خواه‌ ناخواه‌ انسان‌ را به‌ زانو در می‌آورد. بیشتر محرومیتها و برآورده‌ نشدن‌ تمایلات‌ كه‌ موجب‌ عدم‌ اطمینان‌ اجتماعی‌ می‌شود، ناشی‌ از عامل‌ فقر است‌ و نمی‌توان‌ آن‌ را نادیده‌ گرفت‌. بیكاری‌، كمبود مواد غذایی‌ و پوشاكی‌، بی‌سوادی‌ و عقب‌ افتادگی‌، جهل‌ و خرافات‌، عدم‌ بهداشت‌ كافی‌ و انواع‌ بیماریهای‌ روحی‌ و جسمی‌ و حتی‌ در سطح‌ جهانی‌، جنگها و خونریزیها، ریشه‌ در نیازهای‌ مادی‌ و ترس‌ از فقر دارد. فقدان‌ مسكن‌، زندگی‌ در زاغه‌ها، سوء تغذیه‌ و بهداشت‌ ناكافی‌ نیز كه‌ با فقر، ارتباط‌ دارند. از عوامل‌ مهم‌ بزهكاری‌ به‌ شمار می‌آیند.

روابط‌ والدین‌ و نوجوان‌: احتمال‌ می‌رود مهم‌ترین‌ عامل‌ مؤثر در بزهكاری‌، روش‌ تربیتی‌ نارس‌ یا اختلال‌ در شبكه‌ ارتباطی‌ خانواده‌ باشد. تقریباً تمام‌ پژوهشها نشان‌ داده‌اند. والدین‌ كه‌ با كودكان‌ خود مهربان‌ نیستند بیشتر احتمال‌ دارد كه‌ فرزندانی‌ بزهكار داشته‌ باشند.

افزایش‌ احتمال‌ بزهكاری‌ در خانواده‌هایی‌ وجود دارد كه‌ :

1 ـ والدین‌ از روشهای‌ انضباطی‌ بسیار سخت‌ گیرانه‌ یا بسیار بی‌بند و بار و فریبنده‌ استفاده‌ می‌كنند.

2 ـ شیوه‌ انضباطی‌ به‌ جای‌ آنكه‌ مبتنی‌ بر استدلال‌ باشند مبتنی‌ بر تنبیه‌ بدنی‌ است‌.

3 ـ والدین‌ نسبت‌ به‌ فرزندان‌ خود به‌ جای‌ آنكه‌ گرم‌ و صمیمی‌ و عاطفی‌ باشند، بی‌توجه‌، غافل‌ و تمسخر كننده‌ هستند آشكار شده‌ است‌ كه‌ كودكان‌ بزهكار رابطه‌ بسیار ضعیفی‌ با پدران‌ خود داشته‌ و آنها را به‌ عنوان‌ الگوهای‌ غیر قابل‌ پذیرش‌ ارزیابی‌ می‌كنند. خانواده‌های‌ كودكان‌ بزهكار اغلب‌ فاقد پدر بوده‌ و با پدر غیبت‌ طولانی‌ دارد در حالی‌ كه‌ بزهكاری‌ با جدایی‌ و طلاق‌ در خانواده‌ همستگی‌ دارد، ثابت‌ شده‌ است‌ كه‌ داشتن‌ مشكلاتی‌ در مدرسه‌ با بزهكاری‌ رابطه‌ بالایی‌ دراد هم‌ چنین‌، والدین‌ كه‌ از مشكلات‌ عاطفی‌ رنج‌ می‌برند یا آنهایی‌ كه‌ سابقه‌ جنایی‌ دراند بیشتر احتمال‌ دارد كه‌ كودكان‌ بزهكار داشته‌ باشند تنبیه‌ والدین‌ تأثیری‌ بر تقلیل‌ بزهكاری‌ ندارد و موجب‌ تشدید و گاهی‌ انتقامجو می‌گردد. چنانچه‌ روسو می‌گوید آنقدر كتك‌ خوردم‌ كه‌ حساسیتم‌ نسبت‌ به‌ آن‌ كم‌ شد و سر انجام‌ كتك‌ به‌ نظرم‌ به‌ صورت‌ پاداشی‌ برای‌ دزدیهایم‌ در آمد. با خود می‌گفتم‌ وقتی‌ مثل‌ یك‌ دزد كتك‌ می‌خورم‌ حق‌ دارم‌ مثل‌ یك‌ دزد هم‌ رفتار كنم‌ متوجه‌ شوم‌ كه‌ دزدیدن‌ و كتك‌ خوردن‌ به‌ هم‌ مربوط‌ هستند.

نقش‌ دوستان‌ و همسالان‌:

همانند سازی‌ شدید با همسالان‌ با وابستگی‌ به‌ آنها، صرف‌ نظر از طبقه‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌، عامل‌ مهمی‌ در بزهكاری‌ است‌ نوجوانی‌ كه‌ توسط‌ والدینشان‌ مورد طرد قرار گرفته‌اند برای‌ كسب‌ حمایت‌ و تأیید به‌ سوی‌ همسالان‌ كشانده‌ می‌شوند. چنین‌ نوجوانی‌ در مدرسه‌ ضعیف‌ هستند و به‌ دنبال‌ افرادی‌ می‌گردند كه‌ مانند خودشان‌ باشند از این‌ رو احتمال‌ دارد كه‌ دست‌ به‌ اعمال‌ ضد اجتماعی‌ زنند و همدیگر را برای‌ این‌ اعمال‌ مورد تشویق‌ قرار دهند. در سؤال‌ از بزهكاران‌ در بند اصلاح‌ و تربیت‌ ****‌ در این‌ باره‌ كه‌ از چه‌ كسی‌ بزه‌ را فرا گرفته‌اند اظهاراتی‌ داشتند. از اظهارات‌ بزهكاران‌ بر می‌آید كه‌ دوستان‌ بالاترین‌ منبع‌ یادگیری‌ بوده‌اند مسئله‌ توجه‌ بیشتر والدین‌ و مربیان‌ را به‌ كنترل‌ و نظرات‌ بر دوستان‌ فرزندان‌ و مربیان‌ می‌طلبد.

افرادی‌ كه‌ از آنان‌ یاد گرفته‌اند

فراوانی‌

درصد

دوستان‌

40

53/61

خود شخص‌

15

07/23

اتفاقی‌ و بدون‌ تقصیر 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق عدالت اجتماعی (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:48
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

به نام خداوند بخشنده مهربان

عدالت اجتماعی

مقدمه

مسئله عدالت با وجود اینكه یك مسئله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، ولی از نظر مكتب شیعه آنقدر مهم است كه در كنار پنج اصل اعتقادی یعنی توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت قرار گرفته است. به همین دلیل عدالت باید یك مسئله فراگیری باشد و نمی‌توان عدالت را فقط اختصاص به یك بعد از زندگی اجتماعی مردم تلقی كرد. اینكه در كنار اصول اعتقادی مسلمانها قرار گرفته، مانند همه اصول اعتقادی باید فراگیر باشد.

عدالت آنقدر مهم و فراگیر است كه در اعتقاد شیعه، عدالت از خداوند شروع می‌شود، در نظر شیعه رأس حكومت باید عادل باشد، امام باید عادل باشد، مرجع‌تقلید و قاضی باید عادل باشند. هیچ كسی نیست كه در حكومت قرار بگیرد و از عدالت برخوردار نباشد، اگر عادل نباشد مشروعیتش را از دست می‌دهد. پس در حقیقت اركان جامعه به عدالت بستگی دارد. عدالت فراگیر شامل در دو بعد بسیار مهم است. اول عدالت سیاسی و دوم عدالت اقتصادی. در ادبیات ما وقتی صحبت از عدالت اجتماعی می‌شود، عموماً سراغ مقابله با فقر یا سراغ عدالت اقتصادی می‌روند، در حالی كه عدالت سیاسی مقدم بر عدالت اقتصادی است. اگر عدالت سیاسی نباشد، عدالت اقتصادی بوجود نمی‌آید و اگر ایجاد شود خود به خود از بین خواهد رفت. اولین انحرافی كه در صدر اسلام شروع شده است، انحراف از عدالت اقتصادی نبوده، بلكه انحراف عدالت سیاسی بوده است. خلیفه دوم فردی بسیار زاهد بود. زهد او به حدی بوده كه در كتب تشیع هم ذكر شده است. او مشكل عدالت اقتصادی نداشت، مشكل او عدالت سیاسی بوده است. پس اولین انحراف كه شروع می‌شود، عدالت سیاسی است و دومین انحراف كه در دوران عثمان اتفاق افتاد، عدالت اقتصادی می‌باشد. یعنی عدالت اقتصادی با یك فاصله زمانی از عدالت سیاسی به انحراف كشیده می‌شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح درس روزانه جامعه شناسی 2 (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بنام خدا

طرح درس روزانه : كتاب جامعه شناسی (2) سال سوم ادبیات و علوم انسانی

 

عنوان درس

موضوع

صورت جلسه

صفحه

روش مورد استفاده

تعداد دانش آموزان

تهیه كننده

جامعه شناسی (2)

سال سوم ادبیات و علوم انسانی

بهتر  است خود را با كدام ویژگیها تعریف كنیم؟

90

دقیقه

22-16

بحث گروهی

25 نفر

 

لیلا یزدی آغ چشمه

هدف كلی : شناخت  عوامل مؤثر بر هویت جمعی  

 

اهداف جزئی و رفتاری :

در پایان این درس از دانش آموز انتظار میرود :

-         ویژگیهایی كه مبنای شناخت فرد از خود قرار می گیرد ، نام ببرد .

-         برای هر یك از این ویژگیها ، یك مثال بزنید .

-         نقش این ویژگیها را در روند هویت یابی افراد با یكدیگر مقایسه كند .

-         رابطه مد و هویت یابی را تحلیل كند .

-         علت هویت یابی بر مبنای مصرف را در محیط های شهری بیان كند .

-         تشابه ویژگیهایی كه فرد خود را با آن تعریف می كند ، بفهمد .

-         این ویژگیها را از جهت میزان فعالیتهای فرد در تولید آنها ، با یكدیگر مقایسه كند .

-         تأثیر خلاقیت و كار آفرینی را در جوامع توسعه یافته تحلیل كند .

-         نقش رسانه های جمعی را در مصرف گرایی ارزیابی كند .

-         به اهمیت ویژگیهای اكتسابی در توسعه و پیشرفت جوامع پی ببرد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح درس - جامعه شناسی (علوم انسانی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سئوال 1-اهداف این درس را درسه قلمرو شناختی ’مهارتی’و نگرشی مشخص كنید:

 الف)در قلمرو شناختی:

      1-انتظار می رود دانش آموز اساس داوری در مورد نابرابری ها را بداند .

      2-انتظار می رود دانش آموز مفهوم شایسته سالاری را بفهمد.

     3-دانش آموز بتواند تاثیر شایسته سالاری در برخورداری افراد از مزایای اجتماعی را

         توضیح دهد.

     4-انتظار می رود دانش آموز عادلانه بودن یا نبودن توزیع مزایا بر اساس ویژگی های

         انتسابی را توضیح دهد. .

     5-انتظار می رود دانش آموز تعریفی از تبعیض و فمینیسم یاد گیرد.

 ب )در قلمرو مهارتی :

     1-دانش آموز بتواند در مورد ارزشهای جامعه خود یا جوامع دیگر داوری كند.

     2-دانش آموز بتواند عادلانه بودن یا نبودن توزیع مزایا را در گروه و جامعه تشخیص 

        دهد.

    3-دانش آموز بتواند علت نابرابری در توزیع مزایا (بر مبنای ویژگی های اكتسابی و

        انتسابی )را پیدا كند .

    4-دانش آموز بتواند عقاید فمینیستی را تجزیه و تحلیل كند .

    5-دانش آموز بتواند در مورد طبیعی بودن یا نبودن توزیع مزایا براساس اكتسابی

       یا انتسابی استدلال كند .

    6-دانش آموز مصادیقی از تبعیض را در جامعه شایسته سالاری یا پادشاهی بیابد .

ج –در قلمرو نگرشی  :

      1-دانش آموز نگرش مثبت در مورد تاثیر ارزشهای جامعه بر توزیع مزایا پیدا

       می كند و آنرا بعنوان عامل مهم و تاثیر گذار می پذیرد .

     2-نگرش مثبت در مورد برابری زن و مرد در ذهن دانش آموز ایجاد می شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شیوه برنامه زندگی (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دوستی با مردم دانا نكوست        

 دشمن  دانا به ز نادان دوست                                                                              

 

شیوه های موفق مقابله با مشكلات زندگی چیست؟

      هر فرد یك طوری باید با مشكلات خود كنار بیاید یعنی از یك طرف با آن هماهنگی  داشته باشد یعنی با مرور زمان و بدون فشار بر مغز و زندگی خود آن را حل كند. مثلاٌ  بعضی افراد ممكن است مسیری دیگر را برای حل این مشكلات انتخاب كنند و به طور منطقی و واقعی به مشكلات می نگرد تا ریشه های اصلی و مهم را پیدا كنند. فرد به تحلیل و بررسی نقش خود در این رخ دادها و رفتار مناسبی در قبال آنها می پردازد و مسئولیت خود را در انها و در بوجود آمدن آنها می پذیرد.

شخصی كه برای خود ارزش قائل است و در رویارویی با مشكلات احساس مسئولیت می كند و نمی گوید كه این موضوع زندگی و آینده مرا خراب و تباه كرده است.

بلكه او به خود می گوید اگر من این كار را نمی كردم این مشكل بوجود نمی آمد یعنی این مسئولیت را می پذیرد و از احساسات و هیجانات خود آگاه می شود.

 

 

پذیرفتن مسئولیت یك قدم حیاتی:

      كسی كه با احساس «ارزش نداشتن» بزرگ شده باشد . در واقع به نوعی زندگی عادت كرده است كه تغییر آن برایش سخت و دلهره آور است. او. به نوعی رفتار غلط فقط عادت كرده است اما برای كنار گذاشتن و تغییر این عادت شهامت لازم را در خود نمی بیند.

بسیاری از ما می دانیم كه روش زندگی مان درست نیست. می دانیم كه باید تغییری در اوضاع ایجاد كنیم تا احساس بهتری از زندگی داشته باشیم اما به رغم این آگاهی شهامت ایجاد این تغییر را نداریم. مانع  اصلی در اینجا «ترس» است. ترس از گام برداشتن در یك مسیر ناشناخته. ترس از نگاه مردم. ترس از نداشتن و نتوانستن. ترس از شكست مبالغه كردن یا دست كم شمردن. به سرزنش های دیگران و بسیاری از موارد دیگر.

«شخص ممكن است بك عمر به خاطر این ترس ها از هر گونه تغییر تحول مثبت در زندگی دوری كند»

پس كنترل زندگی خود را خودمان به عهده بگیریم یعنی هیچ كس ما را نمی تواند از این    مسئولیت ها خلاص كند و كارهای ما را انجام دهد پس هر كدام از ما مسئول زندگی و آینده خود هستیم.

 

آگاهی به مسائل:

      بسیاری از جوانان از تنهایی رنج می برند .مضطرب و نگرانند. احساس عدم درك از سوی دیگران می كنند. خود را حقیر و بی ارزش می دانند. در برقراری ارتباط با دیگران دچار وحشت می شوند. بدون آنكه به دلایل واقعی این احساس پی ببرند بسیاری به رغم جوانی. مأیوس. خسته. كسل و بی علاقه به همه چیز هستند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شهروند کیست حقوق شهروندی چیست 16ص (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شهروند کیست حقوق شهروندی چیست ؟ 

● شهروند کیست؟

در اینجا لازم است تعریفی از واژه شهروند ارائه گردد. آیا تنها ساکن بودن به مدت مشخص در یک شهر موجب می شود که فرد شهروند نامیده شود؟

شهروندی مقوله ای است که با مفهوم فرهنگ هر جامعه گره خورده و از آنجا که فرهنگ هر مرز و بوم ناشی از سه قلمرو اساسی فعالیتهای اجتماعی، فضای سیاسی و وضعیت اقتصادی آن جامعه است فرهنگ هر جامعه ای کاملا منحصر به فرد و هر فرهنگی نیز شهروند ویژه خود را می طلبد.

در تعریف شهروند می توان گفت که شهروند کسی است که حقوق فردی و جمعی خود را می شناسد و از آنها دفاع می کند قانون را می شناسد و به آن عمل می کند و از طریق آن مطالبه می کند، از حقوق معینی برخوردار است؛ می داند که فرد دیگری هم حضور دارد و دفاع از حقوق او یعنی دفاع از حقوق خودش و فردی که در امور شهر مشارکت دارد.

پس شهروندی نه تنها به معنای سکونت در یک شهر به مدت مشخص که به معنای مجموعه ای از آگاهی های حقوقی فردی و اجتماعی است. در یک جامعه مدنی حقوق یک فرد عبارتند از: حقوق اساسی به معنای حقوق بنیادی شهروندان یک جامعه، حقوق سیاسی به معنای حق مشارکت در فرآیندهای سیاسی، حقوق اجتماعی که در برگیرنده حقوق اقتصادی و نیز حداقل استانداردهای زندگی در تسهیلات اجتماعی است.

● شهروند موثر کیست؟

۱) از حوادث و مشکلات جاری جامعه آگاهی داشته باشد.

۲) در مسائل، مشکلات و امور جامعه ملی و محلی مشارکت فعال داشته باشد.

۳) در قبال وظایف و نقش های تفویض شده مسوولیت پذیر باشد.

۴) نگران و دلمشغول رفاه و آسایش دیگران باشد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شكست بنیان خانواده در غرب (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل152 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شكست بنیان خانواده در غرب 4ص

شكست بنیان خانواده در غرب

            بسیاری از پدران انگلیسی، فرزندان شخص دیگری را بزرگ می‌كنند این عنوان یكی از فصل نامه‌های انگلستان است.به دلیل روند افول اخلاق از هر ۵ پدر انگلیسی یك نفر بدون آنكه بداند فرزند فرد دیگری را به عنوان فرزند خود بزرگ می‌كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از 11 سپتامبر 13 ص (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:47
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از 11 سپتامبر
عده ای عقیده دارند که بعد از 11 سپتامبر جهان عوض شده و مثل سابق نیست. در واقع باید سیاست جهانی دگرگون و با مفهومی نو همراه با تلاشهای جدید و منطبق با توقعات کنونی دنیا ارائه گردد.
هدف از این اظهار نظر کوتاه ارائه‏ی خطوط اصلی و دگرگونی سیاست قبلی و پیشنهادات جدید سیاسی است که منطبق با توقعات بوجود آمده بعد از چالش های ناشی از پیامد های واقعه ی 11 سپتامبر 2001 میلادی است. طرح اولیه ی کارهای انجام شده اصولی را که باعث ایجاد تلاش های جدید خواهد شد مشخص کرده و مقاله با یاد آوری مختصری مربوط به تحلیل سیاست جهانی خاتمه خواهد یافت.

مفهوم کلی سیاست جدید
حدود چهل سال بعد از جنگ دوم جهانی سیاست بین المللی مبتنی بر اصل مناقشات شرق و غرب و به دو بلوک مخالف تقسیم شده بود . این دوگانگی و این دو قطب بودن سیاسی فرصت بر رسی موقعیت مناقشات دو جانبه را بگونه ای بوجود می‏آورد که هر دسته و گروه جهانی در یکی از دو قطب جای میگرفت.
اگر گروهها و یا کشورهائی سعی میکردند قدرت سومی خارج از دو بلوک بوجود بیاورند به اتهام اینکه برای یکی از گروههای ابر قدرت کار میکنند و یا اینکه متهم به کمونیست بودن و یا طرف داری از کاپیتالیسم می شدند و بالا خره جذب یکی از دو ابر قدرت می گردیدند که بیشترین گرایش بسوی گروههای چپ بود .

بنابراین سیاسی بودن مستلزم تجزیه و تحلیل مسائل روز مره زندگی مردم بعنوان علائم نشان دهنده ی یک منطق و یا یک استراتژی عقلانی بود که حتی با تخرتب کردن مسائل اقتصادی ایدئو لوژیکی و در صورت لزوم نظامی منجر به غلبه بر حریف مقابل میشد. در واقع زمینه ی برتر بر نامه ریزی های عقلانی با یک واقعیت عینی و مردمی بود که در آن محاسبه استراتژیک منبع رهنمود ها میشد. دنیا ئی که کاملا بطرف سکولاریسم پیش میرفت و دین و احساسات، حق مداخله و اظهار نظر نداشت و کاملا در قلمرو خصوصی و فردی بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir