تحقیق ارتباط دختر و پسر (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ارتباط، علل، دلایل و راهكارها

نوشتار حاضر در سه بخش، تحت عناوین زیر سامان یافته است:
الف) مدخل بحث

1) از دلایل انحراف در ارتباطات اجتماعی، فقدان مباحث تئوریك و عدم معرفی الگوهای مناسب و قابل تقلید از سوی نخبگان فكری، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی است. این مقاله در یك نگاه عقلی به تعلیل ارتباطات بین دو جنس مخالف پرداخته و با تقسیم مجموعه عوامل به دو دسته «علت» و «دلیل» نكاتی را در رابطه با هر یك به بحث گذاشته است. در انتها نیز برای پیشگیری از خطرات فراراه و چاره جویی مشكلات و دردهای موجود، نكاتی مطرح گردیده است.
2) مجموعه ارتباطات دختران و پسران را می توان در یك دسته بندی دقیق و منطقی، به دو قسم هویت نوعی و صنفی تقسیم نمود:
2-1 ) هویت نوعی و صنفی: هویت هر فرد در یك مبنا به سطح هویت شخصی، فكری و روحی قابل تقسیم است و در مبنای دیگر به دو سطح هویت فردی و جمعی تقسیم می شود (1). در این مقاله هویت به دو سطح نوعی و صنفی تقسیم می شود.
منظور از هویت انسانی(نوعی) آن خصوصیاتی است كه دختر و پسر را به عنوان انسان در بر می گیرد و از سایر حیوانات و موجودات متمایز می كند. اما در هویت صنفی (جنسی) به دنبال بیان ممیزات دختران از پسران هستیم.
2-2) زن و مرد در هویت انسانی (نوعی) مشترك اند. وجه ممیز انسان از حیوانات و موجودات دیگر نیز عقل است(2). از نتایج اشتراك دختر و پسر در هویت انسانی آن است كه عقلانیت، علم، آگاهی، خلاقیت و نوآوری برای زن و مرد ممكن است. و در این حوزه ها می توانند با هم رقابت كنند و ارتباط داشته باشند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آداب و رسوم خراسان (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نهبندان پارچه بافی

پارچه بافی در تمام نقاط استان خراسان انجام میشود. بافت پارچه هایی برای تهیه و دوخت انواع البسه مردانه و زنانه ، بافت حوله- جابندو...از وظایف سنگینی است كه برعهدة زنان می باشد. فرتی farati و كرباس دو اصطلاح عمومی است كه به محصولات أین كارگاهها اطلاق میشود امروزه با رواج استفاده از پارچه های ارزان قیمت و رنگارنگ كارگاهها ی پارچه بافی نیز از كار افتاده اند. كارگاههای كوچك چوبی كه در گوشه اتاق نشیمن همه خانه های روستایی هنوز جای خالی اش بچشم می خورد و با در مناطق دور افتاده هنوز برای بافت حوله مورد استفاده قرار می گیرد

شمال خراسان بافت نوارهای تزیینی

به عمل بافت نوارهای تزئینی در شمال خراسان مداخل بافی با جهره بافی میگویند كارگاه بافت مداخل از جنس چوب ساخته میشود. هریك از نخهای تار به یك صفحه چهار گوش از جنس پوست و یا امروزه نگاتیو عكسهای رادیولوژی وصل شده استو بافنده تا تغییر وضعیت هریك از صفحه ها به نقش پردازی بر روی نوار مبادرت می ورزد.

قوچان پوستین دوزی

زندگی دامداری و کوچ نشینی همراه با سردی هوا در شمال خراسان سبب رواج استفاده از پوستین و در نتیجه پوستین دوزی شده است.

قوچان  پوستین دوزی 

هوای سرد و دام فراوان قوچان أین صنعت دستی را بوجود آورده است، پوستین دوزی یك صنعت سنتی و قدیمی است. پوستین های قوچان در میان دامداران شمال خراسان معروف است. پوستین دوزی از مشاغلی است كه افراد خاصی به آن مبادرت می ورزند كه اجدادشان برای آنها به ارث گذاشته اند ، مركز اصلی و مهم آن قوچان است. استفاده از پوستین در اكثر شهرهای شمالی خراسان در فصول سرد رایج است. در حال حاضر در قوچان یك نفر به أین حرفه اشتغالف دارد كه اجدادش یكی دو نسل قبل از او از أین راه امرار معاش می كردند. كار تهیه پوست كه جزو مراحل اولیه می باشد بر عهده خود پوستین دوز است.

گناباد  نمد مالی 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق آداب معاشرت (علوم اجتماعی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

صفحه                                                                   عنوان                                 

اداب معاشرت......................................................................................2

بخشش و گذشت ...................................................................................3

استقامت .............................................................................................4

احترام به افکار عمومی .........................................................................9

تنظیم وقت و تقسیم کار ........................................................................12

دستور برای ثبت اطلاعات جهت برنامه ریزی ..........................................14

ساده زیستی و قناعت پیامبر ...........................................................16

ساده زیستی فراگیر ......................................................................17

برداشت کم و بازده زیاد ................................................................19

  منابع ..................................................................21

 

 

 

 

 

 

در این مقاله با جلوه هایی از سیره ی اخلاقی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم آشنا می شویم.      آداب معاشرت                                              پیامبر اکرم  صلی                   الله علیه و آله در میان جمع گشاده رو در تنهایی سیمایی محزون و متفکر داشت. صلی پیامبر اکرم

 هرگز به روی کسی خیره نگاه نمی کرد و بیشتر اوقات چشم هایش را به زمین می دوخت. در سلام کردن به همه حتی بردگان و کودکان پیش دستی می کرد. اغلب دو زانو می نشست و پای خود را جلوی هیچ کس دراز نمی کرد هرگاه به مجلسی وارد می شد نزدیک ترین جای خالی را اختیار می کرد. اجازه نمی داد کسی جلوی پایش بایستد ویا برایش جا خالی کند. سخن همنشین خود را قطع نمی کرد وبا او طوری رفتار می کرد که او تصور می کرد هیچ کس نزد رسول خدا از او گرامی تر نیست

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خلاصه ی کتاب مدیریت تولید ( بابک کاظمی ) + تست (مدیریت)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات44
حجم فایل3.417 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه ی کتاب مدیریت تولید تالیف بابک کاظمی از انتشارات پیام نور در قالب فایل pdf و در حجم 44 صفحه به همراه نکات ویژه در قالب فلش کارت و نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه کلیدی ، مناسب برای دانشجویان رشته های حسابداری ( چند بخشی ) 1214106، مدیریت صنعتی 1218072 ، حسابداری 1218095 ، مدیریت بازرگانی 1218126 و مدیریت صنعتی ( چند بخشی ) 1238008

محتویات محصول :

نکات مهم و کلیدی فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در حجم 44 صفحه

نکات کاربردی فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf   و در حجم 6 صفحه ( فلش کارت )

سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور

تابستان 1395 با پاسخ نامه کلیدی

نیمسال دوم 95-94 با پاسخ نامه کلیدی

نیمسال اول 95-94 با پاسخ نامه کلیدی

تابستان 1394 با پاسخ نامه کلیدی

نیمسال دوم 94-93 با پاسخ نامه کلیدی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آشنایی با تاسیسات الکتریکی (کامپیوتر و IT)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول : آشنایی با تاسیسات الكتریكی

آشنایی با جریان سه فاز

جریان سه فاز در مداری كه سیم بندی القاء شونده آن (آرمیچر) از سه دسته سیم پیچ جدا كه هر كدام نسبت به هم 120 درجه الكتریكی اختلاف فاز دارند تهیه می شود.

انواع اتصال در سیستم سه فاز

در سیستم سه فاز معمولاً‌ از سه نوع اتصال استفاده می شود :

الف- اتصال ستاره

ب- اتصال مثلث

ج- اتصال مختلط

-محاسبه جریان و ولتاژ در اتصال ستاره

همانطور كه می دانیم در اتصال ستاره اختلاف سطح هر فاز با سیم نول ولتاژ فازی (UP) و اختلاف سطح هر فاز با فازی دیگر ولتاژ (Ul) را تشكیل می دهند. مقدار ولتاژ خط از مجموع دو ولتاژ فازی بدست می آید. به همین جهت برای بدست آوردن مقدار Ul باید برآیند دو ولتاژ فازی را رسم و مقدار آن را محاسبه نماییم. بدین ترتیب كه یكی از بردارها را در امتداد و به اندازه خودش رسم كرده و سپس بردار را با بردار پهلویش رسم می كنیم. رابطه روبرو برقرار است :

اما جریانی كه از هر كلاف عبور می كند همان جریان خط می باشد. یعنی در اتصال ستاره جریان خط مساوی جریان فاز است .             IL=IP

-محاسبه جریان و ولتاژ در اتصال مثلث

در این روش كلافهای مصرف كننده یا مولد به شكل مثلث قرار می گیرند. همانطور كه می دانیم ولتاژ خط UL در اتصال مثلث همان ولتاژی است كه در دو سر كلاف قرار دارد یعنی در اتصال مثلث ولتاژ خط برابر با ولتاژ فاز است :              UL = UP

اما جریانی كه از هر خط می گذرد مجموع برداری جریان دو كلاف بعدی است. پس جریان هر خط 73/1 برابر جریان هر فاز است :             

-اتصال مختلط تركیبی از اتصالهای ستاره و مثلث می باشد.

توان در مدارهای سه فاز

در یك اتصال سه فاز توان كل از مجموع توانهای هر فاز بدست می آید : P = P1+P2+P3    

اگر بار متعادل باشد داریم :      P1 = P2 = P3 = Pph

پس توان كل می تواند سه برابر توان هر فاز باشد :      P = 3Pph

                                                     P = Up.lp.COS (j)

در اتصال ستاره توان بصورت زیر بدست می آید :

                                              و            ip=iL

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اسیلوسکوپ (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:38
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ یک دستگاه مفید و چند کاره آزمایشگاهی است که برای نمایش ‌دادن و اندازه گیری ، تحلیل شکل موجها و دیگر پدیده‌های مدارهای الکتریکی و الکترونیکی بکار می‌‌رود.

مقدمه

اسیلوسکوپ در حقیقت رسامهای بسیار سریع هستند که سیگنال ورودی را در برابر زمان یا در برابر سیگنال دیگر نمایش می‌‌دهند. قلم این رسام یک لکه نورانی است که در اثر برخورد یک باریکه الکترون به پرده‌ای فلوئورسان بوجود می‌آید.

به علت لختی بسیار کم باریکه الکترون می‌‌توان این باریکه را برای دنبال کردن تغییرات لحظه‌ای (ولتاژهایی که بسیار سریع تغییر می‌کنند، یا فرکانس‌های بسیار بالا) بکار برد. اسیلوسکوپ بر اساس ولتاژ کار می‌‌کند. البته به کمک مبدلها (ترانزیستورها) می‌‌توان جریان الکتریکی و کمیتهای دیگر فیزیکی و مکانیکی را به ولتاژ تبدیل کرد.

قسمتهای مختلف اسیلوسکوپ

لامپ پرتو کاتدی

اسیلوسکوپ از یک لامپ پرتو کاتدی که قلب دستگاه است و تعدادی مدار برای کار کردن لامپ پرتو کاتدی تشکیل شده است. قسمتهای مختلف لامپ پرتو کاتدی عبارتند از:

 

 

تفنگ الکترونی :

تفنگ الکترونی باریکه متمرکزی از الکترونها را بوجود می‌‌آورد که شتاب زیادی کسب کرده‌اند. این باریکه الکترون با انرژی کافی به صفحه فلوئورسان برخورد می‌کند و بر روی آن یک لکه نورانی تولید می‌‌کند. تفنگ الکترونی از رشته گرمکن ، کاتد ، شبکه آند پیش شتاب دهنده ، آند کانونی کننده و آند شتاب دهنده تشکیل شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

برنامه فرهنگی آموزشی سالانه کامل دبستان (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:37
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات31
حجم فایل58 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه فرهنگی آموزشی دبستان ...... در سال ....

ردیف

روز

تاریخ

 امتحان

درس

بحث آزاد

برنامه متفرقه

ملاحضات

1

شنبه

30/6/1392

 

بخوانیم و بنویسیم : درس از همه مهربان تر

جغرافیا :درس محیط زندگی ما

املاء : درس از همه مهربان تر

علوم : صفحه 2 تا 11

ریاضی : صفحه 2 تا 8

هدیه : درس خنده ها و گریه های من

با نام و یاد خدا و خوش آمدگویی به دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم .

 

آغاز جنگ تحمیلی

آغاز هفته دفاع مقدس

شکست حصر آبادان

2

یك شنبه

31/6/1392

 

3

دوشنبه

1/7/1392

 

4

سه شنبه

2/7/1392

 

5

چهار شنبه

3/7/1392

 

6

پنج شنبه

4/7/1392

-

7

جمعه

5/7/1392

-

8

شنبه

6/7/1392

 

بخوانیم و بنویسیم : دوست بزرگ بچه ها

تاریخ : زندگی انسان در گذشته های دور

املاء : دوست بزرگ بچه ها

علوم : صفحه 12 تا 18

ریاضی : صفحه 9 تا 19

هدیه : شامگاه پاییزی

 

 

روز آتش نشانی و ایمنی

روز بزرگداشت مولوی

روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطین

9

یكشنبه

7/7/1392

 

10

دوشنبه

8/7/1392

 

11

سه شنبه

9/7/1392

 

12

چهارشنبه

10/7/1392

 

13

پنجشنبه

11/7/1392

-

14

جمعه

12/7/1392

-

15

شنبه

13/7/1392

 

بخوانیم : سال های دور از خانه

مدنی : درس خانواده

جغرافیا : درس چه وسایلی ...

علوم : صفحه 19 تا 22

ریاضی : صفحه 20 تا 21

هدیه : درس کودکی بر آب

 

آزمایشگاه علوم

هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس – روز نیروی انتظامی . شهادت حضرت امام محمد تقی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

 

16

یكشنبه

14/7/1392

 

17

دوشنبه

15/7/1392

 

18

سه شنبه

16/7/1392

 

19

چهارشنبه

17/7/1392

 

20

پنجشنبه

18/7/1392

-

21

جمعه

19/7/1392

-

22

شنبه

20/7/1392

بخوانیم و بنویسیم

بخوانیم و بنویسیم : مرور درس ها

تاریخ و جغرافیا : مرور درس ها

علوم : صفحه 23 تا 25

ریاضی : حل تمرین و مرور

هدیه : مرور بر درسهای تدریس شده

 

اردوی زیارتی (رفتن به زیارتهای داخل شهر)

شهادت امام محمد باقر (ع)

عید سعید قربان

روز تربیت بدنی

23

یكشنبه

21/7/1392

جغرافیا

24

دوشنبه

22/7/1392

تاریخ و مدنی

25

سه شنبه

23/7/1392

 

26

چهارشنبه

24/7/1392

 

27

پنجشنبه

25/7/1392

-

28

جمعه

26/7/1392

-

29

شنبه

27/7/1392

ریاضی

بخوانیم : کودکان حق دارند که

جغرافیا : نقشه چیست ؟

علوم : مرور فصل های قبل

هدیه : درس امید من

 

 

 

30

یكشنبه

28/7/1392

علوم

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح سالانه کامل متوسطه با جزئیات کامل (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:37
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات31
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بسمه تعالی

اداره آموزش و پرورش شهرستان ...... واحد  آموزشی ..... در سال تحصیلی ......

عنوان برنامه: تجلیل از تلاش گران و برتران دوره متوسطه

 

اهمیت و ضرورت اجرای برنامه: با هدف كیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تشویق تلاش های دانش آموزان سالهای قبل و برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان سال جاری برگزار خواهد شد.

 

اهداف برنامه

كیفی:

1-ایجاد جو رقابتی سالم

2-استفاده از تجارب دانش آموزان موفق سال قبل

3-بهبود شیوه های برنامه ریزی دانش آموزان

كمی:

1-افزایش درصد انگیزه های تحصیلی

2-افزایش درصد قبولی دانش آموزان

 

فرایند و اجرا و دامنه عملیات

اجرای فرایند دامنه عملیات

شرح اجمالی فعالیت

محدوده زمانی

پیگیری كننده

شركاء برنامه

شهرستان /منطقه ناحیه

اطلاع رسانی و دعوت از مسئولین برای شركت در جشن های فوق

آذر و بهمن

مدیریت

معاونین آموزشی

مدرسه

1-دعوت از دانش آموزان سال قبل

2-تهیه هدایا

3-تهیه لوح تقدیر

4-برگزاری مراسم جشن و تقدیم لوح ها

آذر و بهمن

معاونت و آموزشی و پرورشی و مشاورین

معاونت فن آوری

 

پیش بینی اعتبارات مورد نیاز

-سرانه آموزشی و سایرمنابع مدرسه

 

طرح فوق در جلسه مورخه                                                        به تایید شورای مدرسه رسید.

نام و نام خانوادگی اعضای شورای مدرسه:

1-...................   2-...........................      3-........................    4-........................    5-....................

 

                                                                                     مدیر آموزشگاه............................مهر و امضاء

 

اداره آموزش و پرورش شهرستان ..... واحد  آموزشی ...... در سال تحصیلی ......

عنوان برنامه

معلم یار

اهمیت و ضرورت

-        تقویت دانش آموزان ضعیف درسی بوسیله دانش آموزان قوی

-        ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان قوی

-        حس همكاری و همیاری در سنین پایین

-        آموزش و علاقه به شغل معلمی

اهداف مود نظر

-افت تحصیلی

-ضعیف بودن سطح سواد دانش آموز در بدو ورود به مقطع راهنمایی

آشنا نبودن به كار گروهی

-ارتقاء نرخ درصد قبولی دانش آموزان

-ارتقاء‌ حس مشاركت در كار گروهی

-ایجاد حس رقابت در بین دانش آموزان

-استفاده از روش یادگیری از گروه همسالان

مستندات قانونی

-سند تحول بنیادین آموزش و پرورش...............

فرایند اجرا

-مراحل اجرا:                         زمان اجرا:              پیشگیری كننده:

-مطرح نمودن آن در شورای مدرسه و شورای دبیران           از آبان ماه فعالیت             مدیر

-انتخاب درس های تخصصی كه نیاز به حمایت دارند         اول دی ماه از بهمن          معاونین

-اطلاع  رسانی به اولیای محترم  مربوطه                                         تا آخر اردیبهشت             دبیران

-انتخاب معلم یاران در هر درس و هر كلاس-تقدیر از

 دبیران پی گیری كننده طرح

-انتخاب معلم یاران نمونه و معرفی تلاشگران- تقدیر و

اهدای كارت امتیاز و جوایز به هر دو گروه

اعتبار مورد نیاز

-مبلغ .......................................ریال

محل تأمین اعتبار

-سرانه آموزشی/ مشاركت های مردمی

نظام انگیزشی

-دادن پاداش در قبال ارتقاء‌نمرات درسی دانش آمزان به معلم یار و دانش آموزان

-اهداء‌ لوح تقدیر به دبیران فعال طرح

مكانیزم كنترل و نظارت

-مدیر،‌معاونین،‌ دبیران

توضیحات تكمیلی

-این طرح 8 سال گذشته اجرا گردیده  است.

 

طرح فوق در جلسه مورخه                                                        به تایید شورای مدرسه رسید.

نام و نام خانوادگی اعضای شورای مدرسه:

1-...................   2-...........................      3-........................    4-........................    5-....................

      امضاء‌                             امضاء                            امضاء                        امضاء                    امضاء

                                                                                     مدیر آموزشگاه............................مهر و امضاء

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق بررسی سیر تکاملی انسان از عالم دنیا تا قیامت از دیدگاه قرآن 20 ص (علوم انسانی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:37
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات20
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

یكى از موضوعات پیچیده اى كه در ذهن هر انسان كنجكاوى مى تواند وجود داشته باشد آن است كه مى خواهد بداند این جهان چگونه پدید آمده و نسل انسان چگونه بر روى زمین مستقر گردیده است ، زیرا نمى تواند باور داشته باشد كه اولین انسان بدون پدر و مادر خلق شده باشد، به لحاظ اینكه هر فردى در زندگى مشاهده گر آن است كه هر انسانى در ارتباط با پیوند یك پدر و یك مادر پدید مى آید و تاكنون شرایطى را مشاهده نكرده است كه انسانى بدون پدر و یا بدون پدر و مادر به وجود آمده باشد. اما انسان از این حقیقت غافل است كه وقتى خداوند متعال اراده فرماید، مى تواند موجودى را بدون پدر و یا بدون پدر و مادر بیافریند.

با تفكر و مطالعه در زمانى كه مخلوق و جهانى وجود نداشته است ، اراده خداوند متعال بر آن قرار مى گیرد كه جهانى بیافریند و موجوداتى در آن خلق نماید، مى توان دریافت كه بالاخره این جهان از نقطه اى آغاز گردیده است كه در آن هیچ موجود زنده اى وجود نداشته است .

مطالعه در نقطه آغازین خلقت براى ما بسیار دشوار است ؛ زیرا شواهدى از آن زمان در اختیار ما وجود ندارد كه براساس آن به استدلال آغازین خلقت بپردازیم .

در زمینه نقطه آغازین خلقت نظریه هاى متعددى از سوى دانشمندان ارائه گردیده است اما این نظریه ها سست بنیاد است و نمى تواند حقایقى را بطور شفاف در اختیار ما قرار دهد؛ زیرا كه هر فرضیه اى با نظریه دانشمندى دیگر، به آسانى مردود شناخته مى شود. بر همین اساس نمى توان بر نظریه هیچ دانشمندى در زمینه نقطه آغازین خلقت تكیه داشت و براساس آن به اطلاعات دقیق دسترسى پیدا كرد.

اما باید توجه داشت كه در معارف اسلامى ، بخصوص آیات قرآن كریم و روایات اسلامى كه هیچگونه خِلل و نقصى در مفاهیم آن وجود ندارد، نقطه آغازین خلقت براساس آنچه كه واقع گردیده ، تبیین شده است و با بررسى آنها مى توان نقطه آغازین خلقت و راز آفرینش را مورد بررسى قرار داد. چنین دیدگاهى مى تواند خلاء ناشى از این تفكر را در ذهن ما پُر كند و ما را به شناخت حقایق هستى و راز آفرینش راهنمایى كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق بررسی ساده زیستی و مظاهر آن در قرآن و احادیث 18 ص (علوم انسانی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
8:37
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات18
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی ساده زیستی و مظاهر آن در قرآن و احادیث

مقدمه

یکی از موضوعاتی که در زندگی فردی و اجتماعی و مادی ومعنوی انسان تأثیر بسزایی دارد، ساده زیستی و قناعت است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است، در حالی که از نظر فرهنگ دینی، یکی از ارزش های متعالی به حساب می آید.

هر یک از افراد بشر با توجه به نوع بینش و نگرش خود به انسان، دنیا و لذت های آن، بهتر زیستن را تعریف می کند. کسی که انسان را تنها موجودی مادی می داند و دنیا و لذت هایش را نهایت بهره انسان از زندگی می بیند، زندگی توام با رفاه و داشتن امکانات بیشتر ملاک زندگی برتر می داند، و اما کسی که انسان را موجودی روحانی، سوار بر مرکب جسم می داند و زندگی در این دنیا را بخشی از زندگی انسان، نه تمام زندگی او می داند. و معتقد است حقیقت انسان روحی الهی، دعوت شده به کشتزار دنیاست. و هدف از این دعوت، بهره برداری انسان از این منزل، برای رسیدن به رشد و کمال می باشد، به طور قطع تعریف دیگری از زندگی بهتر ارائه می دهد. در چنین بینشی، دیگر جسم، اصل و همه کاره نیست بلکه از سهم متناسب خود در عالم حقیقت انسانی بهره مند خواهد شد.

ساده زیستی، پاسخ انسان های دانا به زندگی ناپایدار دنیاست که در پرتو آن، آرامش درون و برون حاصل می شود. بنا براین، ساده زیستی با نوع شناخت انسان و نگرش او به زندگی دنیا مرتبط است.

در عصر حاضر، دو نگاه افراطی و تفریطی به بهره مندی از مواهب الهی و مادیات دیده می شود. عده ای در مادیات دنیا غوطه ور شده و اسیر زرق و برق و تجملات آن گردیده اند و برخی مانند راهبان مسیحی و صوفیان مزور، تارک دنیا شده و از جهان ماده یا به کلی بی خبرند و یا می خواهند با زندگی زاهدانه، افکار مردم را به خود جلب کنند.

رشد فزاینده ی عوامل قدرت وثروت و ترویج مصرف گرایی در عصر حاضر، خطر روی آوردن به زندگی تجملاتی و فرو رفتن در مرداب دنیا را افزایش داده است.

وضعیت فوق و آثار زیان بار زندگی تجملاتی می طلبد که ویژگی ها ی ساده زیستی و آثار مثبت آن را بررسی کنیم تا از خطرات دل بستگی تام و تمام به مواهب دنیوی و تجمل گرایی در امان بمانیم.

ساده زیستی مورد نظر اسلام عبارت است از :عدم دل بستگی به مظاهر دنیا و رهایی از تجملات و تشریفات زاید زندگی و بی پیرایه بودن که مقابل آن، تجمل گرایی و رفاه زدگی است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir