نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان 10 ص (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:52
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌
انسان‌ها دارای قوّه خلاقیت هستند؛ برخی در یك زمینه دارای خلاقیت بیشتر و برخی در زمینه‌ای دیگر. خلاقیت می‌تواند توسط معلمان در دانش‌آموزان شكوفا گشته و یا از بین برود. بنابراین باید محیط و فضای مساعدی برای رشد و پرورش قوّه خلاقیت دانش‌آموزان فراهم آورد.‌

مفهوم خلاقیت‌
خلاقیت و نوآوری محرك اصلی تمدن‌هاست. تلفن، اتومبیل، هواپیما، رادیو،‌ تلویزیون، رایانه، الكترونیك، قدرت اتمی و مسافرت‌های فضایی و خلق ادبیات و انواع هنرها و ... نقاط عطفی از اختراعات و اكتشافات و نمودی ارزشمند از تفكر و ذهن خلاق بشر است.
بنابراین، برای پیشرفت در صنعت، اقتصاد، سیاست و همه علوم، نیازمند تفكری خلاق و نوآور هستیم؛ خلاقیتی كه در ضمیر همه ما نهفته و در نحوه زندگی ما تأثیر دارد. تحولات سریع عصر كنونی ما، نیازمند حل مسائل و مشكلات به گونه‌ای خلاق است.
هرچند علم، توسعه و پیشرفت نیاز اولیه بشر امروزی است، ولی باید دانست كه علم به خودی خود، ضامن حل بسیاری از مسائل و مشكلات آینده‌ای كه ما با آن‌ها مواجه خواهیم شد نیست، تنها نیروی فوق‌العاده و قدرتمند خلاقیت است كه می‌تواند مسائل و مشكلات را به طرز خارق‌العاده‌ای از سر راه بشر بردارد. روان‌شناسان در تعریف خلاقیت متفق‌القول نیستند و به خلاقیت از زوایای گوناگونی می‌نگرند؛ در گذشته محور بحث روان‌شناسان از خلاقیت <شخص خلاق یا فرایند خلاق> بود. امروزه نیز اگرچه بسیاری از اندیشمندان به خلاقیت به عنوان یك فرایند می‌نگرند، اما تعریف آنان از خلاقیت، مبتنی بر ویژگی <مولد بودن> است.‌
شاید به جرات بتوان گفت كه جامع‌ترین تعریف خلاقیت توسط <گیلفورد> دانشمند آمریكایی عرضه شده است. او خلاقیت را با تفكر واگرا (دست یافتن به رهیافت‌های جدید برای مسائل) در مقابل تفكر همگرا(دست یافتن به پاسخ) مترادف دانسته است. افرادی كه تفكر واگرا دارند در فكر و عمل خود با دیگران متفاوتند و از عرف و عادت دور شده روش‌های خلاق و جدید را به كار می‌برند. برعكس كسانی كه از این خصوصیت برخوردار نیستند، تفكر همگرا دارند و در فكر و عمل خود از عرف و عادت پیروی می‌كنند. پس تفكر واگرا یعنی دور شدن از یك نقطه مشترك كه همان رسم و سنت و عرف اجتماع است و تفكر همگرا یعنی نزدیك شدن به آن نقطه.‌

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظریه های یادگیری (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:52
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه های  یادگیری 

مقدمه :

یادگیری تغییر نسبتا دایمی در رفتار است که در نتیجه تمرین حاصل شده است. تغییراتی در رفتار که حاصل‌اش (و نه تمرین) ، با شرایط موقت جاندار (مثل خستگی یا حالات ناشی از مصرف برخی داروها) باشند مشمول این تعریف نمی‌شود

نقش یادگیری در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. یادگیری نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی ، بلکه در رشد هیجانی ، تعامل اجتماعی و حتی رشد شخصیت نیز دخالت دارد. مثلا یاد می‌گیریم از چه چیزی بترسیم، چه چیز را دوست بداریم. چگونه مودبانه رفتار کنیم و چگونه صمیمیت نشان دهیم.

 

نظریه های یادگیری

اصولاً هر فعالیتی یك مبنای نظری دارد كه منتج از یك سری تحقیقات و تابع یك اصول و شناخت كلیت یافته­ای است .

نظریه به معنای وسیع عبارتست از تعبیر و تفسیر حوزه ای از شناخت . در نتیجه براساس این تعریف، نظریه­های یادگیری اصول كلیت یافته­ای هستند در زمینه یادگیری و شرایط آن . یعنی نظریه­های یادگیری در واقع تحلیل كننده شرایط یادگیری است .

بسیاری از معلمین و دانشجویان بین نظریه و فرضیه تفاوت قائل نیستند یا اشتباه می­كنند وقتی می­گوییم فرضیه یعنی یك راه حل احتمالی علمی مسأ­له در برابر یك مسأ­له­ای كه هنوز صحت و سقم آن تأیید و یا رد نشده است .

 اما نظریه ها مجموعه ای از معرفت و دانش بشری هستند در حوزه­ای از مطالعات كه دقیقاً به اثبات رسید ، این نظریه یا مجموعه تحقیقات یك كلیات دارند كه مجموعه آنها را شامل می­شود . در واقع بر اساس آن كلیات است كه شما می­توانید یك فعالیت را تعریف و تفسیر كنید بنابراین به معنای تأ­یید نشده هستند ، اما به این معنی نیست كه مطلق باشد ، همین است و دیگر عوض نمی­شود ، خیر . پس نظریه قابل تغییر و تحول هست. در نظریه مجموعه عوامل در اختیار محقق نیست مخصوصاً در تحقیقات علوم انسانی و گیاهی ، گر چه اكثر نظریه­ها­یمان در روانشناسی تربیتی و یادگیری بر اساس تحقیقاتی است كه در آزمایشگاه صورت گرفته و دقیقاً همان مراحل كنترل كه در بقیه تحقیقات وجود دارد در اینجا حاكم است ولی با این حال ما نظریه را بعنوان یك قانون و قطعیت نگاه نمی­كنیم ولی نتایج تأ­یید شده و پذیرفته شده بر اساس كار محقّقان است .

نظریه­های مختلفی در زمینه یادگیری وجود دارد كه ما آنها را در دو حوزه و قلمرو مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم .

حوزه رفتار گرایی یا نظریه­های شرطی 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی هند (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:52
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات67
حجم فایل71 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ساختار نظام آموزشی

در ساختار نظام آموزشی كشور هند تمركز عمده بر بعد وسیع ارائه خدمات آموزشی و اهمیت ساختار، سازماندهی و ارتقاء آن استوار می باشد. بعلاوه، ساختار سیستم آموزشی كشور هندوستان بر رشد آموزشی مناطق مختلف كشور و برقراری رقابتهای آموزشی میان این مناطق تأكید دارد. در حال حاضر، تعداد 888 نهاد آموزشی در كشور هندوستان فعالیت دارد كه به ثبت نام از 179 میلیون دانش آموز مبادرت می نمایند. سیستم آموزش ابتدایی در هندوستان از دومین رتبة جهانی برخوردار است. این سیستم آموزشی از 4/149 میلیون كودك 6 تا 14 ساله و 9/2 میلیون آموزگار، متشكل می گردد. لازم به ذكر است كه نرخ مذكور به 82 درصد از كل كودكانی است كه در این گروه سنی قرار دارند مشتمل می گردد. پس از استقلال هند طی سال 1947 سیاستمداران ,مسئولان و صاحب نظران آموزش و پرورش كشور تلاشهای فراوانی در جهت ارائه الگوی مشترك ساختار آموزشی پذیرش كلیه ایالت عمل آورند. طی سال 1966 كمیسیون آموزش و پرورش هند مبادرت به انتشار ساختار آموزشی طرح سیستم (2+10) نمود. سیستم مذكور پس از بازنگری و جرح و تعدیل طی سالهای 1986 و 1992 به عنوان خط مشی جدید نظام آموزشی ملی به تصویب رسید در حال حاضر كلیه ایالت های كشور از آن پیروی می نمایند. نكته قابل تامل در فرایند تصویب طرح مذكور طول مدت بررسی آن است كه مدت زمان سه دهه از زمان طرح اولیه آن تا جرح و تعدیل و تصویب و اجرای فراگیر و نهایی آن به طول انجامید است كه خود نشان دهنده بر طرف نمودن احتمالی نواقص و نارسایی های طرح اولیه می باشد. بر اساس الگوی قید شده در فوق نظام آموزش پیش دانشگاهی كشور هند خود از دو دوره آموزش ابتدایی و متوسطه متشكل می گردد. با وجودی كه ساختار آموزشی كشور هند بر (سیستم 2+10) استوار می باشد. با این حال در میان ایالات مختلف در خصوص تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه، شرایط سنی پذیرش در مدارس متوسط، آزمون های عمومی، آموزش هندی و انگلیسی، تعداد ساعات و جلسات درسی، مدت تعطیلات، میزان دستمزدها، آموزش پایه و … تفاوت عمده ای وجود دارد. آموزش در كشور هند، از سن پنج سالگی آغاز شده و از سه مرحله ابتدایی، متوسطه و عالی (دو دوره 5 ساله ابتدایی و متوسطه و یك دوره 2 ساله تكمیلی) متشكل می گردد. در مجموع، دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه 12 سال به طول می انجامد.

 طبق آمار به دست آمده طی سال 1996 نرخ ثبت نام ناخالص بر مبنای سطوح مختلف آموزشی به شرح ذیل می باشد:

. پیش دبستانی : 5 درصد

. اولین سطح : 101 درصد

. دومین سطح : 49 درصد

. سومین سطح : 9/6 درصد

ساختار آموزش پس از استقلال

پس از استقلال كشور هند به دلیل نرخ بالای بی سوادی (در حدود 85 درصد) ، سرمایه هنگفتی به تولید كتب درسی ارزان قیمت تخصیص یافت. سه دهه پس از استقلال كشور، هزینه آموزشی به 40 برابر و نرخ افراد باسواد به بیش از 2 برابربالغ گردید.از سوی دیگر پیشرفت های آموزشی و افزایش تعداد موسسات آموزش عالی و مراكز تحقیقاتی وصنعتی به گسترش انواع كتابخانه ها و فراهم آمدن بازار كار برای افراد آموزش دیده منجرگردید. در سال1956 كمیسیون اعتبارات دانشگاهی هند با عنوان (یو.جی .سی ) عهده دار مسوو لیت تصویب مقررات ویژه آموزش عالی و تعیین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی گردید. طی سال 1961 كمیسیون مذكور به منظورارزیابی و پیشنهاد معیارهایی جهت ارتقائ استانداردهای آموزشی در هند، به تشكیل كمیته بررسی علوم به ریاست دكتر رانگاناتان مبادرت نمود. تا پیش از دهة 70 ، تنها سه دانشگاه دهلی (1948) ، بنارس (1966) و بمبئی (1967) از دوره كارشناسی ارشدبرخوردار بودند.این درحالیست كه در آغاز این دهه 4 دانشگاه ا لیگر، میسور ،كارناتاك و ویكرام به افتتاح دوره های كارشناسی ارشد خود مبادرت نمودند. پس از استقلال كشور این روند سرعت گرفت.

 

آموزش پایه

در 4 ایالت مختلف كشور آموزش پایه منحصرا بر نخستین مرحلة آموزشی (آموزش ابتدایی) شامل می گردد و این در حالی است كه در 8 ایالت دیگر كشور دوره آموزش پایه بر كلیه مقاطع آموزشی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) مشتمل می گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی فرانسه (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:52
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظام آموزشی فرانسه

  • o       آموزش پیش دبستانی
  • o       آموزش پیش دانشگاهی
  • o       آموزش پایه
  • o       آموزش ابتدایی
  • o       آموزش متوسطه
  • o       نظام آموزش عالی
  • o       پژوهش و تحقیقات
  • o       آموزش غیر رسمی
  • o       آموزش فنی و حرفه ای
  • o       آموزش استثنایی
  • o       آموزش معلمان

 

آموزش پیش دبستانی

ساختار آموزشی

حضور در دوره‌های آموزش پیش دبستانی در كشور فرانسه  اختیاری و رایگان بوده وبه منظور آموزش كودكان رده های سنی 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شایان ذكر است آندسته از  كودكانی كه تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن 2 سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع می‌گردند اقداماتی نیز در خصوص اولویت احداث  مدارس مذكور در نواحی محروم اجتماعی كشور صورت گرفته است.

كودكان رده سنی 2سال(حدود 40% ) منحصرا در چارچوب مدارس و ظرفیت كلاسهای آموزشی موجود و كلیه كودكان رده سنی3‌سال مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این در حالیست كه در سال1960 میلادی تنها 36% از كودكان  فرانسوی  مورد پذیرش مراكز آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند. هدف غائی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و فن‌آوری فرانسه از ارائه دوره‌های آموزش پیش دبستانی، ارتقاء توانمندیهای كودكان، در جهت شكل دهی به  شخصیت اجتماعی آنان میباشد. از سال 1995 میلادی، طرح  آموزش واقعی پیش دبستانی با اهداف دقیق و كارآموزان متبحر به‌اجرا گذارده  شد. درتمام مدت 26 ساعت آموزش در هفته، آموزش زبان از امتیاز ویژه ای  برخوردار بوده و  تسلط شفاهی و آشنایی با نوشتار،تقویت قدرت احساس، تخیل و قدرت  خلاقیت دانش آموزان از طریق پرداختن به  آموزش هنری توسعه می‌یابد.گفتنی است كه بالغ بر20هزار مركز آموزش پیش دبستانی به ثبت نام از بیش از2میلیون كودك فرانسوی مبادرت می‌نمایند. در صورت عدم وجود كلاس‌های پیش دبستانی،كودكان رده سنی 5 سال به كلاس‌های آمادگی و مدارس ابتدایی پیوسته و به چرخه آموزش  ابتدایی ومقدماتی وارد می‌گردند.از آنجاییكه كشور فرانسه از تجربه فراوانی در ارائه آموزش پیش دبستانی به كودكان برخوردار می‌باشد، از این روی بیش از99% كودكان رده سنی3 سال در این مدارس حضور می‌یابند. رقم مذكور درخصوص كودكان رده سنی2سال بر2/ 35 % بالغ می‌گردد.تحصیل در مدارس  عمومی‌پیش دبستانی رایگان می‌باشد واین در حالیست كه مراكز خصوصی  به اخذ شهریه تحصیلی مبادرت می‌نمایند. مدارس عمومی‌پیش دبستانی نیز  توسط شهرداری ها احداث و اداره می‌گردند. طبق قانون اصلاحیه آموزشی مصوب15جولای1989و قانون مصوب 1975كلیه كودكان فرانسوی رده سنی3 سال از  امكان حضور در مهدهای كودك برخوردار می‌باشند.علاوه بر این قانون مصوب6 سپتامبر 1995 نیز كه در خصوص نمایش ساختار و نحوه عملكرد مهدهای كودك تصویب گردیده بر تقویت خصیصه‌های بالقوه كودكان، به فعل در آوردن  آن در جهت  شكل گیری شخصیت آنان و فراهم آوردن بهترین امكانات در جهت موفقیت كودكان در مدارس ویادگیری بیشتر تأكید دارد.

گفتنی است درمهدهای كودك كشور فرانسه  از تخصصهای سرباز معلمان جهت  آموزش كودكان استفاده می‌گردد چرا كه خدمت سربازی درحال حاضر در كشور فرانسه به حالت تعلیق در آمده و با اجرای طرح جامع جذب سرباز معلم JAPD جایگزین گردیده است.از سوی دیگر،جهت جبران به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام كنندگان  مهدهای كودك،كه معمولاً در مناطق كم جمعیت وكوهستانی كشور رخ می‌دهد، كودكستانهای بین منطقه ای تأسیس گردیده است كه به ارائه خدمات آموزشی به كودكان نواحی مختلف مبادرت می‌نمایند.در مناطق كم جمعیت نیز كلاس‌های موقتی پاره وقت تشكیل می‌گردد.به طور كلی دانش آموزان  به سه رده سنی كودكان،رده سنی نوجوانان ورده سنی جوانان تقسیم می‌گردد. گفتنی است، تقسیم بندی فوق در جهت مد نظر قرار دادن  بلوغ فكری و استعداد یادگیری رده‌های‌سنی از انعطاف پذیری برخوردار می‌باشد.تیم تدریس، با مشورت والدین به تعیین جایگاه كودكان  در رده‌های سنی آموزشی  مطابق  با استعداد ها و نیازهای آنان مبادرت می‌نمایند. سه رده سنی مذكور  با اولین چرخه آموزشی تطابق داشته در حالی كه رده سنی جوانان و مقطع آموزش مقدماتی متوسطه با چرخة آموزشی پایه و مقدماتی تطابق دارد. چرخه‌های آموزشی چندین ساله نیز  با هدف برآورده نمودن  نیازهای كودكان طراحی گردیده است. متوسط آموزش هفتگی26 ساعته به كودكان مقطع پیش دبستانی ارائه می‌گردد.

سیاستهای آموزشی

مهم‌ترین سیاست آموزشی مقطع پیش‌دبستانی فرانسه بر این اصل استوار است كه مراكز پیش‌دبستانی به عنوان ابزاری جهت برخورداری از برابری فرصت محسوب می‌گردند، چرا كه كودكان از طریق به كارگیری زبان و توسعه این وسیله ارتباطی، به آماده‌سازی خود در جهت پرداختن به تمرینات ذهنی كه لازمه موفقیت در مقاطع آموزش ابتدایی و كالج است، مبادرت می‌نمایند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی سوئد (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:52
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات164
حجم فایل147 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ساختار كلی نظام آموزش

  • آموزش رسمی پیش دانشگاهی
  • آموزش پایه
  • آموزش پیش دبستانی
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش متوسطه
  • آموزش عالی
  • آموزش بزرگسالان
  • آموزش استثنایی
  • آموزش معلمان
  • آموزش ضمن خدمت
  • آموزش غیر رسمی

 

 

آموزش رسمی پیش دانشگاهی 

از آن‌جایی كه اصل اساسی درساختار آموزشی كشور سوئد بر فراهم آوردن امكانات آموزشی برای كلیه شهروندان سوئدی  بدون توجه به پیشینه قومی واجتماعی و تابعیت فردی آنان استوار می‌باشد، از این روی كلیه مدارسی كه از قوانین آموزشی پایه تبعیت می‌نمایند (مدارس ابتدایی و مقدماتی و تكمیلی متوسطه) به صورت فراگیر طراحی  شده‌اند تا كلیه نسل جوان را تحت پوشش قرار دهند.

 علاوه برمواد درسی، كتب آموزشی مدارس ابتدایی ومقدماتی و تكمیلی متوسطه مراكز آموزشی سراسر كشور یكسان است. قوانین كشوری خاصی نیز در خصوص ساختار آموزشی كشور در قوانین آموزشی كشور توسط مجلس ملی به تصویب رسیده است. تحصیلات ویژه بزرگسالان نیز دركشور سوئد از سابقه تاریخی طولانی برخوردار بوده وگزینه های گوناگونی درسراسر كشور جهت ادامه تحصیلات وجود دارد. تحصیلات ویژه بزرگسالان به صورت یكسان با آنچه در مدارس، از ابتدایی تا متوسطه، ارائه می‌گردد،  بخشی از ساختار مدارس عمومی محسوب می‌گردد. این امتیاز خود به هر فرد این امكان را میدهد كه به تكمیل تحصیلات خود تا مقطع متوسطه مبادرت ‌نموده و مجددا به ساختار رسمی مدارك آموزشی بپیوندد . بنابراین آموزش در سوئد از نظر ساختاری به صورت دوره‌های آموزشی یكسان از سطح ابتدایی تا آموزش متوسطه وآموزش بزرگسالان برای كلیه شهروندان سوئدی فراهم می‌باشد. علاوه براین طرح‌های مالی گوناگونی نیز اتخاذ گردیده كه به دانش آموزان ودانشجویان اجازه می‌دهد تا درطول سنوات آموزشی خود (آموزش متوسطه و آموزش بزرگ‌سالان) و همچنین تحصیلات عالی منابع مالی مورد نیاز خود را فراهم نمایند.

آمار تحصیلی تعداد دانش‌آموزان و مدارس 

طبق آخرین آمار بدست آمده تعداد 305300 دانش‌آموز سوئدی در مراكز تكمیلی آموزش متوسطه آموزش می‌بینند.گفتنی است از %7/4 از این تعداد (14300) درمراكز تكمیلی متوسطه مستقل(خصوصی) ثبت‌نام به عمل می‌آید.سهم مذكور طی سال‌های اخیر به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته و این در حالی‌است كه طی سال 1996 تنها از %8/1 دانش‌آموزان در مدارس مستقل ثبت‌نام به عمل می‌آمد.

طبق آخرین آمار بدست آمده طی سال 1996 تعداد 654 مدرسه فعالیت داشته كه %15 از این مدارس، مستقل بوده و توسط نهادها و مؤسسات خصوصی اداره شده و 5 در صد نیز توسط شوراهای استانی اداره می‌گردند. طبق آمار مذكور میانگین دانش‌آموزان هر مدرسه به 467 دانش‌آموز بالغ می‌گردد.

تعداد دانش‌آموزان مقاطع آموزش پیش دانشگاهی(15 اكتبر 2000)

برنامه

تعداد

برنامه

تعداد

برنامه‌های هنری……………. . .

برنامه تجارت و مدیریت………. . .

برنامه‌های تفریحی……………

برنامه ساختمان ……. .

برنامه مهندسی الكتریك………. .

برنامه انرژی…………………

برنامه غذا…………………. . .

برنامه صنایع دستی…………. . .

برنامه بهداشتی………………

برنامه هتل‌داری، رستوران و تغذیه

600/14

100/12

100/12

000/7

006/12

000/2

500/1

200/4

800/9

700/13

برنامه صنایع…………………. . .

برنامه رسانه‌ها………………….

برنامه بهره‌برداری منابع طبیعی……

برنامه علوم طبیعی……………. . .

برنامه علوم اجتماعی…………….

برنامه فنی…………………….

برنامه مهندسی خودرو…………. . .

برنامه‌های شخصی……………. . .

برنامه‌های آموزشی……………. . .

سایر برنامه‌ها…………………. .

800/4

300/12

600/6

100/51

400/72

900/6

200/10

400/21

800/24

000/2305

كل                                                                                                           300/305      

طبق آخرین آمار بدست آمده تقریباً كلیه آندسته از دانش‌آموزانی كه به اتمام مدارس پایه در بهار 2000 نائل آمده‌اند(95 درصد) در اكتبر همان سال به مراكز تكمیلی آموزش متوسطه وارد شده‌اند.

طبق آخرین آمار 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی ژاپن (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:51
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل114 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ساختار آموزشی

  • آموزش پیش دبستانی
  • آموزش پایه
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش متوسطه
  • آموزش عالی
  • آموزش معلمان
  • آموزش بزرگسالان
  • آموزش غیررسمی

 

آموزش پیش دبستانی 

ساختار آموزشی 

مقطع آموزش پیش دبستانی درژاپن حداكثرمدت زمان سه سال رده های سنی 3-6 سال به طول می انجامد.این مقطع آموزشی غیراجباری وغیررسمی بوده وبا دریافت شهریه ازوالدین كودكان ارائه می گردد.هدف اصلی مراكزآموزش پیش دبستانی،پرورش ذهنی وجسمی كودكان در یك محیط مناسب آموزشی است.برنامه های آموزشی این مقطع نیزبر39هفته آموزشی در سال و4 ساعت كلاسی روزانه تجاوز نمی كند.

تعداد معلمان زن

تعداد كل معلمان

تعداد دختران ثبت نامی

تعداد كل ثبت نامی

تعدادمدارس

سال

97419

109753

987014

2007964

15076

1990

98148

110351

972458

1977611

15041

1991

-

-

958956

1948868

15006

1992

100061

113081

939051

1909136

14958

1993

99770

112416

912089

1852183

14901

1994

96757

102992

890594

1808432

14856

1995

97283

103518

885940

1798050

14790

1996

 


مهدهای كودك روزانه و كودكستانها

هدف مهد كودكهای روزانه و كودكستانها فراهم ساختن اساس آگاهی در مورد جهان اطراف برای كودكان پیش دبستانی و تقویت خلاقیتهای ذهنی آنان از طریق بازی، ترسیم تصاویر، انجام كارهای دستی، و امثال آن می‌باشد. نوزادان و كودكان بر اساس سن به گروههای كوچك تقسیم ‌شده و توسط معلمان و مربیان تحت مراقبت قرارمی‌گیرند.

درهرمهد كودك روزانه یا كودكستان می‌توان تصاویر یا كارهای دستی ساخت كودكان را مشاهده كرد كه به دیوارها آویخته شده‌ و یا از سقفها آویزانند. كودكان با قطعات  چوبی  چیزهایی می‌سازند، یا روی تاب و سرسره مشغول فعالیت فیزیكی هستند و یا درفعالیتهای  احساسی‌ چون آواز خوانی، رقص و امثال آن مشغول هستند.مهد كودك های روزانه یكی از زمینه های رفاهی كودكان است كه در دوران پس از جنگ رشد خیره‌كننده‌ای داشته است. كل مهد كودكهای دولتی و غیر دولتی در سال1997حدود096/14بود، و كودكان تحت مراقبت آنها بالغ بر 457/789/1 نفر بوده اند.علاوه بر این موسسات، مهد كودكهای زیادی وجود دارند كه به این علت كه تعداد كاركنان یا صلاحیت آنان و مواردی نظیر آن به حداقل استاندارد ذكر شده در قانون نرسیده است، به آنها مجوز داده نشده است. امروز والدین زیادی در سراسر كشور تمایل دارند كودكان خود را به مهد كودك بفرستند.تقاضای زیاد جهت تاسیس مهد كودكهای روزانه و طولانی ساختن ساعتهای مهد كودك نه تنها به عوامل اقتصادی‌ چون میزان گسترده‌ای از مشاغل باز برای زنان، و نیاز به كار مادران جهت تكمیل درآمد خانواده  ها مربوط میشود، بلكه به تمایل زنان جهت مشاركت گسترده تر در فعالیتهای اجتماعی و درك جمعی از مشاركت اجتماعی ایجاد شده به واسطه پرستاری گروهی و آموزش نوزادان و كودكان پیش دبستانی نیز ارتباط دارد.مقررات مهد كودكهای روزانه وكودكستانها متفاوت هستند. با این حال، گروهی می خواهند هر دو را یكی سازند و آموزش كودكان پیش دبستانی را تحت كنترل سازمانهای دولتی ارائه دهند.نیل این تمایل، اصلاحاتی عظیمی را می طلبد كه وزارت آموزش زاپن درصدد دستیابی به آن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی روسیه (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:51
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات123
حجم فایل74 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه آموزشی

همانند بسیاری از دولتهای پیشین بلوك شرق، دولت فدراسیون روسیه از سال 1993، به اجرای سیاست اعمال حداقل حمایت ملی از نظام آموزش ملی مبادرت نمود.دراین اثنا، بنا بربند40قانون آموزش و پرورش، 10درصد از درآمد ملی به عنوان بودجه آموزشی بدین امر اختصاص یافت.بدهی های مراکز آموزشی و نبود تجهیزات به روز ، از جمله عمده ترین مشکلات پیش روی مراکز آموزشی مستقر درنواحی فقیر نشین کشور و شهرهای كوچك و حاشیه ای بوده است و این در حالیست که مدارس ایالتی و حرفه ای مستقردر نواحی بزرگ شهری، از جمله مسكو و پترزبورگ،  درشرایط بسیار مناسب مالی قرار داشته اند.

با توسعه مدارس خصوصی افزایش بی عدالتی در برخورداری شهروندان روسی از حق آموزشی عمومی با كیفیت بالا مشهود گردید.به نحویکه در طراحی سیاست آموزشی ملی فدراسیون روسیه طی سال 1998، این معضل بطور اختصاصی مورد توجه قرار گرفت.در این اثنا همچنین،افزایش نرخ برنامه های آموزش پایه حرفه ای فاقد راندمان بالای کاری بواسطه حذف شتابزده بیكاری در بازاركار،شكست نظام مدیریت قدیم آموزش پایه حرفه ای و کاهش نرخ افراد استخدامی ثابت در بازار کار، به بروز تنش اجتماعی در کشور منتهی گردیدكه اول از همه در جامعه معلمین مشهود است.طی سالهای 1996-1994،افزایش اعتراض معلمین تا سرحد اعتصاب به پیش رفت.بروز چنین حوادثی درزمینه آموزش، با انعكاس گسترده ای در حوزه فعالیتی مجلس دومای ایالتی مواجه گردیدكه به نوبه خود به اتخاذ سیاست « آموزش و پرورش و امنیت ملی» در می سال 1996 منجر گردید.متعاقب اتخاذ چنین سیاستی، نظام آموزشی روسیه مستقیماً تحت تاثیر پایه امنیت ملی قرار گرفته و مشخص گردید که نقاط ضعف موجود در حوزه آموزش خود عامل اصلی بروز نتیجه غیر منطقی وخطای سیاسی دولت است.

از جمله دستاوردهای اتخاذ سیاست آموزش و پرورش و امنیت ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

تضمین فراهم سازی آموزشی عمومی متوسطه آزاد برای کلیه شهروندان روسی

 افزایش سهم هزینه های آموزشی و پرورشی در بودجه كشور

 برقراری فرصتهای متساوی برای کلیه شهروندان روسی جهت دستیابی به آموزش وجلوگیری از طبقاتی شدن سطوح مختلف اجتماع دردستیابی به امکانات آموزش و پرورش بر اساس قانون اساسی فدراسیون روسیه و قانون آموزش و پرورش

ایجاد شرایط مناسب جهت توسعه تاسیسات آموزشی با اشكال متفاوت ملكیتی

توسعه برنامه های آموزشی درجهت جلوگیری از كاهش نرخ سواد و پائین آمدن توسعه روشنفكری و فرهنگی شهروندان روسی

با اتخاذ سیاست آموزش و پرورش و امنیت ملی و تصویب آن در مجلس دومای روسیه،در خواست دولت روسیه فدرال جهت درنظرگرفتن شرایط اصلاحات آموزشی مورد پذیرش واقع گردید.از این روی،ماموریت اجرای طرح سوم اصلاح نظام آموزشی در دستور جولای سال1997دولت گنجانیده شد.

از جمله مهمترین مسائل پیش روی اعمال اصلاحات آموزشی مذکور می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

عدم تعیین معیاری مشخص جهت افزایش سرمایه گذاری آموزشی توسط دولت روسیه و کاهش چشمگیر بودجه فدرال طی سالهای1997-1995

عدم برآورد نیازهای قانونی جاری آموزشی در روند اجرای اصلاحات آموزشی توسط دولت فدراسیون روسیه

عدم تخصیص بودجه جبرانی در حوزه اصلاحات آموزشی

کاهش سریع بودجه فدرال در ارائه خدمات عمومی آموزشی

عدم مسئولیت پذیری دولت فدراسیون روسیه در انتشار كتب درسی مقاطع مختلف آموزشی

افزایش نرخ جرم و جنایت درمیان کودکان به واسطه آموزش سهم عمده ای ازآنان درخارج از نظام رسمی آموزشی

آموزش پیش دانشگاهی

آموزش پایه

سن ورود به دوره : 6 سالگی

سن اتمام دوره : 17 سالگی

ساختار آموزش پایه طی سالهای1997-1990

 

1990

1991

1992

1993

1994

1995

1996

1997

تعداد مراکز آموزش پیش دبستانی (به هزار)

9/87

6/87

82

3/78

8/72

6/68

2/64

3/60

نرخ كودكان تحت پوشش برنامه های آموزش پیش دبستانی برمبنای میلیون

9

4/8

2/7

8/6

1/6

6/5

1/6

-

درصدكودكان ثبت نامی مراکز پیش دبستانی

4/66

9/63

8/56

4/57

2/56

5/55

9/54

4/54

درصد کل مدارس جامع روزانه بر مبنای هزار

6/67

9/67

3/68

5/68

6/68

9/68

8/68

5/68

مدارس ایالتی (شهری)

6/67

9/67

3/68

1/68

3/68

4/68

3/68

9/67

مدارس غیر ایالتی

-

-

-

4/0

4/0

5/0

5/0

6/0

تعداد مدارس جامع روزانه بر مبنای هزار

20328

20427

20503

6/20597

5/21143

8/21566

9/21728

4/21733

نرخ دانش‌آموزانمدارس جامع بر مبنای میلیون

5/0

5/0

5/0

5/0

5/0

5/0

5/0

5/0

 

مقطع آموزش ابتدایی

طول دوره آموزشی : 4 سال

مقطع سنی : از 6سالگی تا 10سالگی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی چین (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:51
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات135
حجم فایل98 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 
  


نظام آموزشی چین

آموزش پیش دبستانی 

آموزش پیش دبستانی همواره به عنوان یكی از مقاطع آموزشی كشور چین مدنظر قرار داشته است. در نواحی شهری، آموزش پیش دبستانی عمدتاُ در كودكستان ارائه گردیده و مدت زمان سه ، دو یا یك سال به طول می انجامد گفتنی است كه مراكز فوق بصورت تمام وقت، پاره وقت و یا پانسیونی فعالیت می نمایند. در نواحی روستایی آموزش پیش دبستانی عمدتاً بصورت كلاس های نگهداری اطفال و كودكستان های فصلی است. در مناطق باستانی، قومی، دور افتاده و فقیرنشین كشور علاوه بر آموزش پیش دبستانی طبیعی و معمول، آموزش غیر معمول با اشكال مختلف از قبیل مراكز فعالیتی كودكان، مراكز تفریحی و مراكز آموزشی متحرك «كاروان» فعالیت دارند. در این مقطع ، كودكان رده سنی3 تا 6 سال به كودكستان نزدیك خانه خودرفته و درآنجابه تعلیم موضوعات اصلی و زبان بومی خود مبادرت می نمایند. آن ها بازی می كنند، می رقصند و آواز می خوانند. در این مقطع به كودكان ارزش حقیقت، مهربانی و زیبایی آموخته می شود در كشورچین آموزش كودكان جدی گرفته می شود زیرا شخصیت هر فرد طی سال های اولیه شكل می گیرد. طی سالهای اخیر، سیاست آموزشی پیش دبستانی با توسعه چشمگیری روبرو بوده است. به نحوی كه مطابق آمار بدست آمده طی سال 1998، كشور چین از بیش 180000 كودكستان با 24000000 دانش آموز برخوردار می باشد. طبق این آمار نرخ افرادی كه در دورة یكساله آموزش پیش دبستانی شركت دارند به 70% بالغ می گردد. طی سالهای اخیر برنامه های آموزش پیش دبستانی در شهرهای بزرگ و متوسط كشور گسترش یافته است. این در حالی است كه برنامه های آموزش پیش دبستانی در نواحی روستایی، دورافتاده و فقیرنشین نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده است به نحوی كه طی سال 1998، از میان 11 استان جنوب غربی و شمال غربی كشور بالغ بر 9/39 درصد از كودكان نواحی فقیرنشین از برنامه های آموزش پیش دبستانی سه ساله دولتی و 7/66 درصد نیز از برنامه های یكساله آموزش پیش دبستانی بهره مند گردیده اند. از جمله مهم ترین مزایای كودكستان ها و مراكز پیش دبستانی كشور چین به تركیب امور مراقبتی و آموزشی كودكان در جهت رشد بدنی، اخلاقی، فكری و زیبایی شناسی كودكان در اجزاء موزون و آمادگی آنان جهت بهره برداری از آموزش مدرسه ای ضابطه مند اشاره نمود. فعالیتهای آموزشی مراكز پیش دبستانی در ساختاری متشكل، هدفمند و چند جانبه از آموزش هدایت كننده به سوی تقویت و توانمندسازی و رشد ذهنی كودكان سازمان یافته است. علاوه بر پرداختن به فعالیتهای تفریحی كودكان كه بخش اصلی فعالیتهای مراكز پیش دبستانی است، فراهم سازی محیط مناسب جهت ایجاد شرایط و فرصتهایی جهت مواجه واقعی كودك با مسائل و مشكلات زندگی و تقویت درك معانی از اهم اهداف اینگونه مراكز محسوب می گردد. در جهت ارتقاء كیفیت مدیریت مراكز پیش دبستانی، دولت به اتخاذ سری قواعد دسته بندی شده مشتمل بر« نظام مدیریتی و نظام كاری كودكستانها» بر پایه اصول علمی مدیریتی مبادرت نموده است. دولت چین همچنین به طراحی نظام ها و قوانینی در جهت ارزیابی كیفیت كاری معلمین و برآورد توانایی های آنان اقدام نموده است.


ساختار آموزش پیش دبستانی

سال تحصیلی

تعدادمدارس

تعداد كل دانش آموزان ثبت نامی

تعداد دانش آموزان دختران ثبت نامی

تعداد كل معلمان

1990

172322

19722300

9369200

749600

1991

164465

22092900

10383600

768900

1992

172506

24282100

11408700

815000

1993

165197

25525400

11975900

836000

1994

174657

26302700

12301000

861756

1995

180438

27112328

12676034

875063

1996

187324

26663270

12413017

888596

هدف مقطع آموزش پیش دبستانی ایجاد آمادگی ك ودكان جهت ورود به مراكز آموزش ابتدایی است.

طول دوره آموزش بر 1 سال مشتمل می گردد كه از سن 5 سالگی آغاز می گردد. هر كلاس درسی 30 دقیقه به طول انجامده و بر 12 ساعت كلاسی هفتگی مشتمل می گردد.

اولویتهای آموزشی

از جمله مهمترین اولویتهای آموزشی مقطع آموزش پیش دبستانی در كشور چین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- توسعه سرمایه گذاریهای خارجی در حوزه آموزش پیش دبستانی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظام آموزشی پاكستان (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:51
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 
  


نظام آموزشی پاكستان

آموزش پیش دانشگاهی

ساختار آموزشی

تحصیلات‌ ابتدایی‌ طی دوره‌5ساله‌ (Grades 1-5) ازسن‌5سالگی‌ آغاز می‌گردد.سپس‌ دانش‌ آموزان‌ وارد دوره‌ آموزشی دو مرحله‌ ای‌ مشتمل برمرحله‌ اول‌(Grades 6-8) و مرحله‌ دوم‌ (Grades 9-10) می گردند.نهایتا در پایان‌ دوره‌ های‌ مذكورو پس ازگذراندن‌ آزمونهای‌دوره‌10ساله،گواهینامه‌Secondary School Certificate (SSC) به فارغ التحصیلان اعطا میگردد.پس‌ازدریافت‌گواهی‌ مذکور،دانش‌ آموزان‌ ازمجوز ورود مستقیم به كالجهای‌ وابسته‌ به‌دانشگاهها واحرازمدرك‌(Bachelor Degree)پس‌از4سال‌ تحصیل‌ برخوردارمی گردند.علاوه براین،با گذراندن دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌‌2ساله(Grades11-12)گواهینامه(SSC)به فارغ التحصیلان اعطا می گردد.درمجموع‌ دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی، پس‌ از12سال‌ تحصیل‌ با شركت‌ درآزمونهای نهایی‌ با دریافت‌ مدرك‌ دیپلم‌ متوسطه‌Higher Secondary Certificate(HSC) به آزمودن شانس‌ خود جهت ورود به‌ دانشگاه‌ می پردازند .

آموزش پیش دبستانی

مقطع آموزش پیش دبستانی در کشور پاکستان مدت زمان 6 ماه  به طول انجامیده  و از سن5سالگی آغاز می گردد.گفتنی است که کلیه برنامه های آموزشی و مراقبتی مراکز آموزش پیش دبستانی کشور پاکستان به صورت اجباری و رایگان به کلیه کودکان پاکستانی ارائه می گردد.مهدكودك از جمله اولین مكان های آموزشی کشور پاکستان به شمار می آیدكه كودكان را جهت آموزش و تربیت بدانجا می سپارند. پس از مهدكودك دورة آمادگی است، این مرحله از مراحل آموزش بمدت 1سال برای كودكانی كه قصد ورود به مقطع ابتدایی را دارند در كودكستانها ارائه می گردد.گذراندن دوره آمادگی برای كودكان بین رده های سنی 4 تا 5 سال كه قصد ورود به مقطع ابتدایی را دارند، الزامی است. چراکه والدین كودكان به هنگام ثبت نام  کودکان خود در مدارس ابتدایی، ملزم به ارائه مدرك قبولی دوره آمادگی فرزند خود را می باشند.هدف از گذراندن این دوره ، آشنایی کودکان با دروس، ضوابط، شرایط مدرسه و همچنین تقویت و پرورش قابلیت های فكری و روحی و اجتماعی آنان و نهایتا آماده سازی کودکان جهت ورود به مقطع آموزش ابتدایی است.

آموزش پایه

تحصیلات اجباری(آموزش پایه) بر5/10سال  تحصیلی (مقاطع پیش دبستانی تا مقطع تکمیلی متوسطه)مشتمل می گردد.

آموزش ابتدایی

ساختار آموزش ابتدایی

نرخ معلمین زن

تعداد كل معلمین

نرخ دختران ثبت نامی

تعداد كل کودکان ثبت نامی

تعدادمدارس

سال تحصیلی

84500

260900

3342000

10400000

110522

1990

92700

277800

3675000

10937000

114142

1991

94900

293500

3714000

10736000

112379

1992

69300

299000

4596000

12726000

130596

1993

109600

322000

5055000

13288000

134060

1994

114500

334000

5638000

14264000

139634

1995

109300

331000

5702000

14527000

143130

1996

112600

339500

6312000

15553000

150963

1997

برنامه های آموزشی

ازجمله مهمترین برنامه های آموزشی مقطع آموزش ابتدایی میتوان به دروس زبان اول،زبان دوم، ریاضیات،علوم اخلاقی واسلامی،فیزیك،علوم،هنر،علوم اجتماعی،زبان فارسی پشتو و فرهنگ پاكستانی،كار عملی و طرح درختی اشاره نمود. گفتنی است که مدت زمان ارائه هفتگی دروس آموزشی مقطع ابتدایی بردوره های آموزشی5روزكاری كامل(4ساعت و40دقیقه طی 7جلسه آموزشی و نصف روزشامل 2ساعت و40 دقیقه طی 4 جلسه آموزشی)مشتمل می گردد.گفتنی است که مدت زمان ارائه هفتگی دروس آموزشی مقطع مقدماتی متوسطه بردوره های آموزشی5روزكاری كامل(5ساعت و 20دقیقه طی 7جلسه آموزشی و جلسات نصف روزه شامل 2ساعت و20 دقیقه طی 4 جلسه آموزشی) مشتمل می گردد.كل دوره های هفتگی آموزشی بر 45 هفته آموزشی مشتمل می گردد.

برنامه های آموزشی پایه بنا به پایه های تحصیلی

پایه های 4و 5

پایه3

پایه های 1و2

ماده درسی

پایه

تعداد ساعات هفتگی

تعداد جلسات هفتگی

تعداد ساعات هفتگی

تعداد جلسات هفتگی

تعداد ساعات هفتگی

تعداد جلسات هفتگی

ساعات هفتگی

4

6

-

-

-

-

زبان اول

-

-

2

3

2

9

شنیدن و صحبت كردن

-

-

6

9

8

12

خواندن

-

-

4

6

4

6

نوشتن

4

6

4

6

-

-

زبان دوم

6

4

4

6

6

9

ریاضیات

6

4

2

3

20/1

2

علوم اسلامی

3

2

2

3

2

3

 تربیت بدنی

5

20/3

-

-

-

-

 علوم

4

40/3

-

-

-

-

علوم اجتماعی وفرهنگ پاكستانی

3

2

-

-

-

-

علوم هنری

1

40/0

-

-

-

-

كارعملی / طرح درختی

40/26

40

26

39

26

39

جمع

افت تحصیلی

بالاترین نرخ افت تحصیلی مقطع ابتدایی دركلاسهای اول و دوم می باشد.25% پسران و 40%دختران پیش از ورود به كلاس دوم ابتدایی ،مبادرت به ترک تحصیل می نمایند.نرخ افت تحصیلی درسطح شهری32% ودرمناطق روستایی59%میباشد.نرخ افت تحصیلی مردان روستایی54%ونرخ افت مردان شهری5 نیز/26%می باشد.درمقایسه نرخ افت مردان ، نرخ افت زنان روستایی67% و زنان شهری 38%می باشد. نرخ افت تحصیلی افراد در استانهای کشور بسیار بالا است.در منطقه پنجاب نرخ افت روستایی54 % وشهری 47% است.درمنطقه سند نیزنرخ افت تحصیلی افراد روستایی بر75% و نرخ افت تحصیلی افراد شهری بر40% بالغ می گردید.در منطقه  NWFPنیز، نرخ افت  تحصیلی افراد روستایی بر72% و افراد شهری بر63% بالغ می گردد.در منطقه بلوچستان نیز نرخ افت تحصیلی افراد روستایی بر 78% و نرخ ترک تحصیل افراد شهری بر 68% بالغ می گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظارت و راهنمایی آموزشی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:50
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظارت و راهنمایی آموزشی

            بسیاری از اندیشمندان، مشکلات راهنمایان تعلیماتی را ناتوانی در ایجاد رابطه مفید و برقراری تفاهم موثر با معلمان و مدیران ذکر کرده اند. مضافا به منظور آن که معلمان بیشتر به ارزش و مقام خود پی برده و محیط را طوری آماده سازند که دانش آموزان در هر فرصتی از توانایی های خود حداکثر استفاده را ببرند.

راهنمایان تعلیماتی که تجربه و آمادگی بیشتری در تدریس دارند سریعتر توسط مدیران و معلمان پذیرفته شده و بهتر می توانند با آنان در جهت یاددهی- یادگیری دانش آموزان ارتباط برقرار سازند.

بسیاری از اندیشمندان، مشکلات راهنمایان تعلیماتی را ناتوانی در ایجاد رابطه مفید و برقراری تفاهم موثر با معلمان و مدیران ذکر کرده اند. مضافا به منظور آن که معلمان بیشتر به ارزش و مقام خود پی برده و محیط را طوری آماده سازند که دانش آموزان در هر فرصتی از توانایی های خود حداکثر استفاده را ببرند، راهنمایان تعلیماتی بایستی نکات چندی را به قرار زیر به منظور بهبود امر نظارت و راهنمایی تعلیماتی مورد توجه قرار دهند:

۱) اهداف و فلسفه های نظارت و راهنمایی تعلیماتی را به خوبی بشناسند وکلیه معلمان و مدیران را با این اهداف و فلسفه ها آشنا سازند.

۲) کلیه مدیران و معلمان را چه با تجربه و چه کم تجربه، مورد تکریم قرار داده و به طرق مختلف به شخصیت آنان احترام بگذارند.

۳) به اظهارنظرهای مدیران و معلمان و سایر کارکنان مدرسه توجه نشان داده و پیشنهادهای سازنده آنان را به منظور بهبود آموزشی و پرورشی مدرسه لحاظ کنند.

۴) روحیه معلمان و مدیران حوزه فعالیت خود را به خوبی شناخته و در تقویت هرچه بیشتر آنان تلاش نمایند.

۵) با بها دادن به روابط انسانی که روز به روز در مناسبات انسان ها گسترش می یابد، فضای مدرسه را به فضایی سالم و صمیمی و بالنده مبدل سازند.

۶)شنونده خوبی باشند و به مسائل معلمان و مدیران به دقت گوش داده و در رفع و حل مسائل، هم از خود آنان و هم از متخصصان کمک بگیرند.

۷) صمیمی و خونگرم بوده و در جهت ایجاد رضایت خاطر معلمان و مدیران بکوشند.

۸) با نظریه های یادگیری، اصول برنامه ریزی آموزشی و درسی، روش های تدریس و به طور کل طراحی آموزشی آشنا بوده و در فرایند آموزش و پرورش مدرسه و نحوه رهبری آموزشی خود، معلمان را به استفاده از اصول و نظریه های ترتیبی ترغیب نمایند.

۹) اعتماد معلمان و مدیران را به خود جلب کرده تا آنان برای رفع نیازهای آموزشی خویش به ایشان مراجعه نموده و توصیه های آنان را با اطمینان بیشتری به کار گیرند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir