تحقیق مختصری در باره اقتصاد آموزش (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:49
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مختصری در باره اقتصاد آموزش

 

فهرست مطالب

 

1. بررسی مسئله

2. تاریخ مختصر آموزش در ایران

3. عرضه و تقاضای آموزش

4. نرخ بازده سرمایه گذاری در آموزش

5. هزینه مالی آموزش و پرورش در ایران

6. مروری بر وضعیت مقاطع مختلف تحصیلی در ایران

7. افت تحصیلی

8. شاخصهای آموزشی

9. موانع بررسی میزان کارآیی مدارس غیرانتفاعی و دولتی

10. جمعیت و هزینه های آموزشی

11. مقایسه وضع آموزش در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

12. تحلیل کارکردهای نظام آموزشی در ایران

13. نتیجه گیری و پیشنهادات

 

1. بررسی مسئله

از دیرباز تاکنون، توسعه یافتن مسئله اصلی کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی موجد توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند و ترکیب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار می آورد. لیکن، هدایت منابع طبیعی بوسیله منابع انسانی میسر است. در اینجا، کمیت و کیفیت منابع انسانی در فرایند توسعه مؤثرند. منابع طبیعی و منابع انسانی در کنش متقابل[1] هستند، لذا، ارتقاء کمی و کیفی منابع انسانی بر منابع طبیعی و سرمایه، در یک دوره زمانی تأثیر می گذارد، به ویژه اگر دولتها استراتژی های خاصی را در پیش گیرند. به طور مثال، انتخاب استراتژی توسعه اقتصادی مبتنی بر سازو کار بازار، مسئله بررسی تأمین مالی ارتقاء منابع انسانی از سوی دولت را با اهمیت تر می کند. به هر حال، آموزش ابزاری است که منابع انسانی را به طور کیفی ارتقاء می دهد و یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود که بازدهی اقتصادی و اجتماعی دارد. هزینه مالی آموزش، بر حسب درجه توسعه یافتگی یک کشور (شاخصهای توسعه) متفاوت است و هرچه کشور توسعه نیافته تر باشد به منابع مالی بیشتری برای گسترش آموزش نیاز دارد. این در شرایطی است که سایر بخشهای اقتصادی نیز برای کسب اعتبارات بیشتر، توان مالی دولت را تقلیل می دهند. در این هنگام، نابسامانی در تأمین مالی آموزش، ممکن است با تخصیص نامناسب بودجه آموزش نیز همراه گردد و مسئله را غامض تر نماید. این گزارش مسئله تخصیص بهینه بودجه آموزش در ایران را با توجه به چرخش سیاست اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد بازار، بررسی می نماید.

 


[1] Interaction

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مباهله (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:48
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معنای لغوی – اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن

این سوگند یا نفرین در اسلام با 2 نام مختلف كه هر دو از ریشه واحدی گرفته شده اند شناخته می شود:

1)مبادله (MOBAHELE) : یكدیگر را نفرین و لعنت كردن .در اصل از ماده ی ((بهل)) بر وزن (اهل) به معنی رها كردن وقید وبند را از چیزی برداشتن است . وابتهال در دعا به معنی تفرع و واگذاری كار به خدا است.

و اگر انرا گاهی به معنی هلاكت ولعن و دوری از خدا گرفتهاند نیز به خاطر این است كه رها كردن بنده به حال خود این نتایج را به دنبال می اورد واز نظر مفهوم متداول ان كه از ایه مباهله گرفته شده به معنی نفرین كردن دو نفر به یكدیگر است بدین ترتیب كه افرادی كه با هم درباره یك مسئله مهم مذهبی گفتگو دارند در یك جا جمع شوند وبه درگاه خدا تضرع كنند واز او بخواهند كه دروغگو را رسوا ساز و مجازات كند

پیشینه تاریخی مباهله در نزد قوم سام از دوره ی تمدن بابل به بعد تنها وسیله رایج و بین المللی برای اثبات حقیقت بوده ودر میان شیعیان به سال 254 هجری می رسد

2)ملاعنه: كه از ریشه لعن گرفته شده وبه باب مفاعله برده شده است نیز به معنی مباهله است.

عملیات دارای 3مرحله است

1)نشستن دو زانو وقرار دادن دو دست بر روی ران ها گویی اماده مبارزه با دشمن است

2)اماده ساختن دو دست برای سوگند یاد كردن

3)بلند كردن دو دست به سوی اسمان و ادای الفاظ مخصوص

هیئت نمایندگی نجران در مدینه

بخش با صفای ((نجران)) با هفتاد دهكده تابع خود در نقطهی مرزی حجاز و یمن قرار گرفته است. در اغاز طلوع اسلام این نقطه تنها منطقه مسیحی نشین حجاز بود پیامبر اسلام به موازات مكاتبه با سران دول ومراكز مذهبی جهان نامه ای به اسقف نجران (كشیش بزرگ) .((ابوحارثه)) نوشت و طی ان نامه ساكنان نجران را به ایین اسلام دعوت نمود اینك مضمون نامه ی ان حضرت:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:48
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش
مقدمه
بررسی تاریخی كشورهای پیشرفته و یا در حال پیشرفت در شكوفایی اقتصادی و تحول نظام آموزشی آنان نشان دهنده توجه جدی مدیران و برنامه ریزان این كشورها به استاندارد و استانداردسازی در آموزش و ترویج آن در بین جامعه است، به طوری كه هم اكنون در بسیاری از كشورها مقوله استاندارد در سالهای آخر مقطع تحصیلی دبیرستان و مقاطع مختلف دانشگاهی تدریس شده ضمن آنكه در این كشورها این امر به یك پدیده فرهنگی و اجتماعی حایز اهمیت تبدیل گردیده است . اگر چه به كار بردن لفظ استاندارد و استاندارد سازی بیشتر در حیطه ی صنعت و تولید به كار گرفته شده است اما باید توجه داشت كه همه جا و همه چیز می تواند مورد توجه فرایند استاندارد سازی قرار گیرد . بطوری كه طیف وسیعی از شئونات زندگی انسان كه یكی از آنها مسئله تعلیم و تربیت است را می توان در این قالب جای داد .
امروزه هیچ سازمان یا موسسه ای را نمی توان یافت كه از جهت های گوناگون با امر استاندارد سرو كار نداشته باشد. در این میان استاندارد كردن نظام آموزشی ، به دلیل اینكه از ویژگیهای خاصی برخوردار است اهمیت بیشتری را به خود اختصاص داده است . نظام آموزش و پرورش یك كشور حیاتی ترین و زیر بنایی ترین بخش برای اقتصاد آن كشور محسوب می شود و در عین حال نهادی است كه همه مردم به نوعی با آن مرتبط می باشند، ‌بنابراین مردمی ترین نهاد نیز به شمار می‏آید . در كشور ما قریب به هفده میلیون و یكصد هزار دانش آموز و بیش از نهصد هزار نفر معلم و كارمند در بیش از 138 هزار آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند . با وجود این گستردگی و برای جلوگیری از بی راهه روی ها ، نیاز به وجود چهارچوبهای مشخص ـ برای انجام فعالیتهای گوناگون در این نظام ـ به نام استاندارد و استاندارد سازی بیش از هرچیز احساس می شود .به طور كلی 3 عامل عمده را می توان در توجه به استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش ذكر كرد :
1- افزایش فاصله علمی بین كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، در نتیجه توجهی كه كشورهای توسعه یافته به امر استاندارد سازی در نظام آموزشی نموده اند .
2- ظهور آگاهی هرچه بیشتر در بین جامعه نسبت به فواید بهره گیری از استانداردها در زمینه های مختلف .
3-ضرورت جلوگیری از بی راهه رویها و تكیه بر چارچوبهائی مدون كه از درجه اعتماد بالایی برخوردار باشند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق گزارش ارزیابی درونی گروه آموزش (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:48
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل205 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پی دی اف تحقیق گزارش ارزیابی درونی گروه آموزش 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق کیفیت آموزش ‌زبان‌هاى‌ خارجى‌ در ایران چگونه است (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:48
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کیفیت آموزش ‌زبان‌هاى‌ خارجى‌ در ایران چگونه است؟

مشکلات ضرورت فراگیرى ‌زبان‌هاى‌ خارجى‌

ایرنا

فراگیرى‌ زبان‌هاى‌ خارجى‌ بویژه انگلیسى‌ به دلیل گستره کاربرد آن در دنیاى‌ امروز از حد یادگیرى‌ صرف زبان فراتر رفته و به نیازى‌ اساسى‌ براى‌ مردم بویژه نسل جدید براى‌ ارتباط با جهان تبدیل شده است.

باتوجه به پیشرفت چشم گیر فناورى‌ ارتباطات درسالهاى‌ اخیر، حتى‌ فقیرترین جوامع ، سرمایه گذاریهاى‌ قابل‌توجهى‌ در زمینه آموزش زبان انگلیسى‌ به شهروندان خود انجام داده و برنامه‌هاى‌ جامعى‌ براى‌ این مهم تدارک دیده اند. کشورهاى‌ شیخ نشین حوزه خلیج فارس که در گذشته اى‌ نه چندان دور با زبان انگلیسى‌ کاملا بیگانه بودند، امروز آشنا نبودن با این زبان را یکى‌ از موانع ارتباط با جهان دانسته و با برنامه ریزى‌هاى‌ دقیق و به سرمایه گذارى‌هاى‌ کلان درصدد رفع این نیاز برآمده‌اند.

ایجاد "شهرک‌هاى‌ زبان" و تسهیلات ویژه براى‌ دانشجویان و دانش آموزان با دعوت از استادان از کشورهاى‌ انگلیسى‌ زبان ابتکار بسیار جالب و موثرى‌ در امر آموزش زبان است که برخى‌ کشورها به آن روى‌ آورده اند. جذابیت وامکانات رفاهى‌ این شهرک‌ها به حدى‌ است که حتى‌ در افراد غیرعلاقه مند نیز انگیزه یادگیرى‌ زبان انگلیسى‌ ایجاد مى‌کند و در این شهرک‌هاى‌ آموزشى‌ فقط از زبان انگلیسى‌ براى‌ انجام کارهاى‌ روزمره استفاده مى‌شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پی دی اف کلیاتی از روانشناسی تیزهوشی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:48
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل254 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پی دی اف کلیاتی از روانشناسی تیزهوشی 

18 ص

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کتابشناسی تیزهوشان از منابع آلمانی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:47
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل232 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتابشناسی تیزهوشان از منابع آلمانی 

پی دی اف

10 ص

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق کاربرد کامپیوتر در مدارس (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:47
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کاربرد کامپیوتر در مدارس

 در بسیاری از كشورها، مدیران در تدارك خرید رایانه برای مدارسشان هستند. اما بر سر راه استفاده موفق از رایانه درمدرسه، دامهای بسیاری گسترده شده است. نویسنده در این مقاله به چالش های حضور رایانه ها درمدرسه می پردازد و راهكارهایی را پیشنهاد می‌كند. این راهكارها از كاربرد ساده رایانه درآموزش آغاز می شود وتا كاربردهای مختلف آن به روشهای قابل دسترسی پیش می رود نكته آخر این كه بنا به دلایلی موجه، باید در مراحل آغازین ورود رایانه به مدرسه ها، ساده ترین كاربرد رایانه را برگزینیم وبعد كه تجربه‌های بیشتری به دست آمد، از سیاستی بی وقفه برای ارتقا و روز آمد كردن كاربردهای قبلی رایانه ها پیروی كنیم. این ده نكته را در پی می آوریم.

1- مهم وحیاتی است كه به افراد اطمینان دهیم درمراحل اولیه استفاده از رایانه، اگر با نتایج ضعیف یا پیامدهای ناخوشایندی روبه رو شدند،روحیه خود را از دست نداده ودلسرد نشوند.

برنامه دولت فرانسه در دهه هشتاد، برای ورود صدها هزار رایانه به مدارس، باعث نامیدی ، دلسردی و تضعیف روحیه طرافداران این برنامه شد و تلاشهای پس از آن هم دچار چنین مشكلی شدند. كشور های دیگر هم تجربه چنین پیامدهای ناخوشایندی را داشتند.

2- درگذشته هر گونه تلاش برای آوردن رایانه به مدرسه، به دلیل كمبود سخت افزار عقیم می ماند. اما این وضع زیاد طول نكشید. اگرچه رایانه ها قابل اطمینان ومعتبر هستند و نسبتاً مدت زیادی بدون مشكل كار می كنند، اما باز هم نیازمند تعمیر، نگهداری و پشتیبانی هستند. پس ضروری است برای پشتیبانی از آن، بودجه ای درنظر گرفته شود و ترجیحاً بهتر است از هزینه خرید كامپیوترها باشد. زیرا در غیر این صورت مدرسه به گورستان انبوهی از مواد دیجیتالی مبدل خواهد شد. در آمریكا برخی مدارس ترجیح می دهند رایانه گرانتری بخرند كه دارای كارت ضمانت نامه نگهداری بلند مدت از سیستم باشد. زیرا همیشه فراهم كردن سرمایه و پول برای خرید اول ، راحت تر از تهیه بودجه نگهداری، پشتیبانی و تعمیر بعد از آن است . یكی دیگر از كشورها قانونی دارد كه طبق آن خرید، تعمیر ، نگهداری، ضمانت نامه و ارائه نرم افزارهای لازم برای رایانه، باید از یك فروشنده و یا عامل تهیه شود واین كار را برای جلوگیری از مقصر دانستن فروشنده قبلی و طفره نرفتن فروشندگان از وظیفه شان انجام می‌دهد. بنابراین تا مشكلات مالی، منطقی، پشتیبانی، نگهداری و ضمانت نامه رایانه ها حل نشده است، نباید رایانه به مدرسه آورد شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق كتاب كار مربی كودك (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:47
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات125
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

همه جا در پیرامون ما هوا هست: ما هوا را تنفس می كنیم و بدون آن زندگی برایمان امكانپذیر نیست. هوا رنگ و بو و شكل ندارد و آن را نمی بینیم. شاید همین امر سبب شده است كه كودكان در سالهای پیش از دبستان وجود هوا را احساس نكنند و تصور این كه هوایی هم وجود دارد برایشان دشوار باشد. به همین سبب نیز طرح موضوع هوا برای آن ها جالب توجه و شگفت انگیز است. اما چگونه می توان هوا را به كودكان شناساند و كاری كرد كه به اهمیت آن پی ببرند، كار دشواری نیست. محیط زیست كودك زمینه های لازم را برای انواع فعالیت، جهت شناسایی هوا، آماده كرده است.

چكیده

می دانیم كه هوا یك عاملی است كه كبدون آن زندگی امكان پذیر نیست.

پس چگونه هوا را به كودكان بشناسانیم؟

v     از كودكان بخواهیم دست خود را در برابر دهانشان بگذارند و فوت كنند. آنگاه از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟ آنچه حس می كنند از كجا می آید؟

v         از كودكان بخواهید نفس عمیق بكشند. از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟ سینه ها، ریه هایشان از چه پر می شود؟

v     از كودكان بخواهید دست خود را در برابر بینی خود بگذارند. دهان را ببندند و نفس بكشند، از آن ها بپرسید كه چه حس می كنند؟

v     در برابر كودكان بادكنكی را پر از هوا كنید. بعد آن را جلوی صورت یا دست آن ها بگیرید و كم كم هوای آن را خالی كنید. آنگاه از كودكان بپرسید چه حس می كنند؟ بادكنك یا توپی را در برابر كودكان پر از هوا كنید. ظرفی از آب بیاورید بادكنك یا توپ را در آب فرو ببرید و كم كم هوای آن را خالی كنید تا كودكان ببیند كه چگونه حباب های هوا از بادكنك یا توپ بیرون می آید.

v     از كودكان بخواهید تا كف دست خود را باز كنند و به طور سریع آن را عقب و جلو ببرند آنگاه از آن ها بپرسید چه حس می كنند؟

v     از كودكان بخواهید در كلاس نفس بكشند بعد به قسمت های مختلف حیاط كودكستان بروند و باز هم نفس بكشند از آن ها بپرسید آیا در منزل هم نفس می كشند؟ در خیابان و كوچه چطور؟ بگذارید خود نتیجه بگیریند كه همه جا هوا هست.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق قواعد عربی سال دوم راهنمایی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:47
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

قواعد عربی سال دوم راهنمایی

«صیغه» چیست؟

 
  


كلمه برای آن كه معنی های گوناگون برساند، شكلهای مختلفی می پذیرد كه به هر یك از این شكلها، صیغه گویند. مانند: كَسَبا                       مثنی مذكر غائب

«غائب» كیست؟

به كسی یا كسانی كه درباره آنها صحبت می شود، غائب گویند.

مانند: هُوَ طالِبٌ  یعنی  او دانش آموز است.

در عربی غائب 6 صیغه دارد كه 3 صیغه مذكر و 3 صیغه مؤنث است.

«مخاطب» كیست؟

به كسی یا كسانی كه با آنها صحبت می شود، مخاطب یا حاضر گویند.

مانند: أنْتَ طالِبٌ یعنی تو دانش آموز هستی

مخاطب هم مثل غائب 6 صیغه دارد كه 3 صیغه مذكر و 3 صیغه مؤنث است.

«متكلّم» كیست؟

به كسی یا كسانی كه در حال سخن گفتن هستند متكلّم گویند و بر 2 نوع است:

1-متكلّم وحده      2-متكلّم مع الغیر

«متكلّم وحده» كیست؟

به یك نفر گوینده كه در حال سخن گفتن است، متكلّم وحده گویند.

مانند: أنَا طالِبٌ، أنَا طالِبَةٌ یعنی من دانش آموز هستم

«متكلّم مع الغیر» كیست؟

به چند نفر گوینده كه در حال سخن گفتن هستند، متكلّم مع الغیر گویند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir