تحقیق طرح درس علوم ماشین ها (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:45
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مشخصات كلی            نام درس علوم: بخش 3 ماشین ها

تعداد دانش آموزان 18 نفر

پایه: پنجم            دبستان                معلم مربوطه

 
  

 

 

اهداف كلی: دانش آموزان با ماشین ها و كاربرد آنها در زندگی روزمره آشنا می شوند.

اهداف جزئی: دانش آموزان بتوانند چند ماشین ساده را بیان كنند.

دانش آموزان بتوانند از سطح شیبدار در مكان های مختلف استفاده كنند.

دانش آموزان بتوانند چند ماشین كه موتور الكتریكی دارد بیان كنند.

اهداف رفتاری: دلیل حركت اجسام را بیان می كنند.

چند ماشین ساده را نام می برند.

نقش تكیه گاه را در اهرم بیان می كنند و در زندگی روزمره از آن استفاده می كند.

اهرم را تعریف می كنند و قسمت های آن را نام می برد.

سطح شیبدار را تعریف می كند.

اثر طول سطح و ارتفاع را در حركت اجسام بر روی سطح شیبدار بیان می كنند و در موقعیت های مختلف از آن استفاده می كند.

درباره ی كاربرد سطح شیبدار اطلاعات جمع آوری می كند.

درباره ی كاربرد سطح شیبدار اطلاعات جمع آوری می كند.

موتور الكتریكی را تعریف می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح درس شیمی مبتنی بر IT 4ص (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:45
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

IT                    

     تهیه شده توسط: نصرت ا بهزادی دبیر شیمی شهرستان آمل  - استان مازندران

         موضوع : نظریة VSEPR

        كتاب شیمی 2 و آزمایشگاه ، چاپ 83 ، صفحات 95 الی 100

 
  

 

 

  مفاهیم :

-         ارتباط بین ساختار های لوویس و شكل هندسی مولكول ها

-         تعیین شكل و  زاویه های پیوندی

-         قلمرو الكترونی

زمان : یك جلسه آموزشی

هدف های یادگیری : 

-         با روش استفاده از نظریه ی VSEPR برای پیش بینی شكل هندسی مولكول ها آشنا شود .

-         از ساختارهای لوویس در نظریه ی VSEPR استفاده كند .

-         با استفاده از نظریةVSEPR بتواند حدود زاویه های پیوندی را تعیین كند .

-         با قلمرو های الكترونی آشنا شود .

-         با نحوة استفاده از نرم افزار Web Lab آشنا شود .

انتظارات عملكردی :

-         بتواند با استفاده از ساختارهای لوویس رسم شده و اطلاعات بدست آمده شكل هندسی تركیبات را معلوم كند.

-         بتواند از پایگاه های اینترنتی مربوط به نظریه ی VSEPR اطلاعات مورد نظر را استخراج كند .

-         بتواند با نرم افزار Web Lab شكل تركیبات مورد نظر خود را بدست آورد .

-         بتواند از اطلاعات به دست آمده برای گونه های دیگر استفاده كند .

-         بتواند بین شكل هندسی و تعداد قلمروهای الكترونی ارتباط برقرار كند .

-         بتواند تاثیر جفت الكترون های ناپیوندی را بر شكل هندسی مولكول ها معلوم كند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدائی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

موضوع :

طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدایی

 

فهرست مندرجات:

مشخصات کلی کتاب..................................................................................1

اهداف کلی..............................................................................................1

اهداف جزیی............................................................................................1

روش تدریس............................................................................................1

رسانه های آموزشی.....................................................................................2

جدول طرح درس.......................................................................................3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح درس روزانه

 

 

مشخصات كلی :

كتاب : فارسی               پایه :دوم ابتدایی

درس : پرواز موج          وقت : 50 دقیقه

 

 

اهداف كلی :

الف:آشنایی دانش آموزان با مسائل علمی 

ب:تقویت مهارت های چهار گانه زبان آموزی

 

 

  اهداف جزئی :

الف : تقویت حس  كمك به نیازمندان

ب: آشنایی با نقل قول مستقیم در فارسی و نشانه های  آن

ج: درك زیان های غرور و خود پسندی 

د: آشنایی با چگونگی  تشكیل ابر و بارش  باران

ر: روخوانی  درس

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق طرح درس روزانه آمووزش شنا (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل515 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح درس روزانه تك آموزشی شنا

مدت كلاس 80 دقیقه

افراد مبتدی :2 دبیرستان

تعداد كلاس :25 نفر

هدفها :

كسب مهارت آشنایی با آب ،

آموزش پای كرال سینه ،

آموزش سینه دست كرال آموزش نفس گیری ،

هماهنگی كرال سینه ،

آموزش پای كرال پشت ،

آموزش دست كرال پشت ،

هماهنگی كرال پشت ،

آموزش استارت،

ارزشیابی

 

 


آشنایی با آب، جلسه اول 1/9/86 ،مدت كلاس :80 دقیقه

هدف ها :

1-كسب مهارت آشنایی با آب (حیطه روانی –حركتی )

2- بحث در مورد استخر وآموزش فراگرفته شده است (حیطه شناختی )

3- بهبود نظم وانضباط با مراعات نوبت دیگران (حیطه عاطفی )

1-ابتدا مربی از بچه می خواهد كه كفشهایشان را در آورده ودمپایی پوشیده وكفشها را به مسئول استخر تحویل دهند كلید را دریافت كنند ،مربی بچه ها را به سالن رختكن استخر راهنمایی كرده واز بچه هامی خواهد وسایل خود را داخل كمد بگذارند وتاكید براینكه هر فرد لزوما از مایو وحوله خود استفاده كرده وآن را به دیگران ندهد .یكی یكی وبه نوبت دوش گرفته ووارد استخر شوند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق طرح آموزش نشانه (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

تعلیم جز همان بازسازی  و نوسازی استعدادها چیزی بیش نیست که در این میان روش تدریس یکی از مهم ترین آن راه هاست.

روش تدریس همان روش های موجود است. یعنی معلم درس ها را تا مرحله ی تدریس  و نوشتن واژه های کلید روی تخته بر اساس شیوه های موجود پیش می برد. پس از آن که چشم دانش آموز با شکل واژه آشنا شد نمونه تحریری آن را ارائه می دهد و از دانش آموز می خواهد تا از ان در کتاب بنویسیم نمونه برداری کند. به تناسب رشد و توسعه و تعلیم و تربیت شیوه های تدریس نوینی نیز طراحی و ارائه می شود. به همین دلیل سعی شده است. از روش هایی مثل همیاری- تلفیقی- بحث گروهی و... استفاده شود. و مهم این بوده که از وجود همه دانش اموزان در جریان یاددهی- یادگیری استفاده گردد.

امیدوارم که ره اورد این مجموعه موجب بهبود و رشد اعتدالی آموزش باشد و دانش آموزان رابا فعالیتهای گروهی در خواندن و نوشتن بیشتر آشنا کنم وتفکر خلاق کودک را به کار گیرم که البته این تفکر ابتدا در فعالیت های فردی نمایان می شودو سپس از طریق خرد جمعی و فعالیت های گروهی و مبتنی بر خلاقیت جمعی خود را نشان میدهد.

 

 

 

مشخصات

 

نام درس: فارسی

 

موضوع:  آموزش نشانه ی گ

 

تاریخ : اسفند 84

 

آموزشگاه: بنیاد پانزده خرداد- حاجی آباد- زبرخان

 

پایه اول

 

تعداد فراگیران: 16

 

مدیر یادگیری: منصوره حجی آبادی

 

 

اهداف کلی:

1. آشنایی با نشانه صامت     گ

2. شناخت جنگل و حیوانات و جنگل و خصوصیات آن

 

اهداف جزئی:

1. دانش آموز نشانه     گ رابشناسدوان را در کلمات  مختلف نشان دهد. (حیطه شناختی)

2.چند کلمه که نشانه    گ داشته باشد بیان کند. ( حیطه شناختی)

3. دانش آموزکلماتی راکه صدای  گ داردازمیان کلمات دیگرجدا نماید(حیطه شناختی)

4. دانش آموزان هر گروه، پازل مختص این نشانه را درست کنند.( حیطه مهارتی)

5. دانش آموزان نسبت به جنگل و حیوانات جنگل علاقه نشان می دهند( حیطه عاطفی)

6. دانش آموزنسبت به یادگیری صدای     گ دقت و علاقه نشان می دهد(روانی حرکتی)

7. دانش آموزان با جانوران اهلی و وحشی آشنا می شوند( حیطه شناختی)

 

                                      ارزشیابی تشخیصی

فعالیتهای مدیر یادگیری

فعالیت یادگیرندگان

 روش

زمان

مدیر یادگیریمکعب های رنگی که روی انها کلمات نوشته شده است. در اختیار یادگیرندگان قرار داده سپس هر یک از آنها با توجه به رنگ مخصوص در یک گروه قرار می گیرند، مدیر یادگیری از آنها می خواهد با توجه به کلماتی که روی مکعب ها نوشته شده جمله ای بسازند.

( نام گروه ها عبارتند از: گل یاس، گل رز، گل مریم، گل بنفشه، گل نرگس)

یادگیرندگان بعد از اینکه در گروه خود قرار گرفتند با توجه به صحبتهای مدیر یادگیری، جمله خود را آماده نموده و با اجازه معلم، نماینده گروه جمله را بیان می کند

گروهی

 

هدف: تقویت هوش، کوشایی گسترش واژگان

 

 

 

 

آمادگی و ایجاد انگیزه

فعالیتهای مدیر یادگیری

فعالیت های یادگیرندگان

روش            زمان

معلم با دادنپازل به هرگروه از انها می خواهد پازل خود را درست کنند( با پخش یک موسیقی ملایم در کلاس، آنها به چیدن پازل مشغول می شوند)

یادگیرندگان با شنیدن موسیقی آوای زمینی که شامل صداهای جانوران است پازل خود را می چینند و همزمان به سخنان مدیر یادگیری گوش فرا می دهند و به خلق و بیان اندیشه خود میپردازند

پرسش و پاسخ

برای رسیدن به هدف گسترش واژگان برطرف کردن اشکالات تلفظی

 

رسانه های آموزشی

 مکعب های رنگی- پازل- کارتهایی که کلماتی با نشانه گ روی ان نوشته شده اند چارت- گچ- جعبه مغناطیسی- اسباب بازی های جانوران

 

 

 

ارائه درس

معلم پس از اینکه همه دانش اموزان پازل خود را درست کردندجداگانه از هر گروه سوالاتی به صورت زیر انجام می دهد:

نماینده گروه گل رز: شما چه پازللی را چیده اید؟

- ایا تا به حال به جنگل رفته اید؟

-چه حیواناتی در ان جا زندگی

می کنند؟

نماینده گروه گل مریم: شما چه پازلی را چیده اید؟

- آفرین چه گربه ناز و قشنگی می توانی بگی گربه در کجا زندگی می کند یک نفر دیگر از گروه درباره گربه چند کلمه ای صحبت کند.

 

 

 

جواب احتمالی: جنگل

جواب احتمالی: بله یا خیر

جواب احتمالی: شیر، گرگ، پلنگ و...

 

جواب احتمالی: گربه

جواب احتمالی: در خانه در کوچه و...

دانش اموز با نشان دادن تصویر نمایشی ایفای نقش کرده و به جای گربه صحبت می کند و احتمالاً می گوید من گربه هستم. من دشمن موش هستم و...

 

 

 

 

 

 

 

همیاری- ایفای نقش

مهارتها: رسیدن به استقلال فردی

 

 

 

 

روش

 

 

گل یاس

شما چه پازلی را چیده اید؟ خوبه آفرین چه سگ بامزه ای، یکی از شما هم در مورد جانور با وفایی مثل سگ صحبت کنید.

 

گروه گل بنفشه:

شما چه پازلی را چیده اید؟

صدای گاو چیه

مدیریادگیر: گاو چه فایده هایی دارد؟

 

گل نرگس:

شما چه پازلی را چیده اید؟

گرگ کجا زندگی می کند؟

بچه ها گرگ چه کار می کند؟

آیا شما تا به حال داستانی در مورد گرگ شنیده اید

 

آفرین به شما بچه های خوب و زرنگ که گول آدمای بدکاری را که مثل گرگ می مانند نمی خورید.

سگ

یکی از دانش اموزان نیز با تقلید صدای سگ به کلاس شادی می بخشد.

 

 

 

گاو

ما....ما....ما...

یکی از فرا گیران: از شیر آن  استفاده می کنیم و...

گرگ

در جنگل بیابان

گوسفندان ما را می خورند

احتمالاً بله، گرگ و هفت بزغاله شنگول و منگول و...

 

 

 

همیاری

هدف: شادی، نشاط

 

ارائه درس جدید

معلم تصویر جنگل را روی تابلو نصب نموده و با توجه فراگیران را به آن جلب می نماید

بچه های عزیز در این تصویر چه می بینید؟ چه جایی را نشان می دهد؟

فراگیران در گروه با هم صحبت می کنند و احتمالاً جواب می دهند جنگل همراه با حیواناتی مثل گرگ- شیر-ببر و..

پرسش و پاسخ

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق طراحی ، تولید و کاربرد مواد آموزشی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

جزوه ی آموزشی :

طراحی ، تولید و کاربرد مواد آموزشی

تکنولوژی آموزشی چیست؟

قبل از کاربرد مفهوم جدید تکنولوژی برنامه ریزان و معلمان در راه بهبود امر تدریس و حصول نتایج بهتر آموزش از مواد و وسایل آموزشی با مفهوم «سمعی و بصری» آن کمک می گرفتند.

مفهوم امروزه تکنولوژی آموزشی- سطحی وسیعتر از مفهوم قبلی داشته و صرفاً در کاربرد مواد و وسایل خلاصه نمی شود.

تکنولوژی آموزشی را می توان به «مهندسی آموزشی» تشبیه نمود که می تواند با استفاده از تکنیک هایی که می داند برای آموزشی طرحی ارائه دهد که ضمن تسهیل آن یادگیری سریع تر، موثرتر و پایدارتری را به همراه داشته باشد.

بهره گیری تکنولوژی از سایر علوم:

تکنولوژی آموزشی از علوم مختلف خصوصاً از علم روان شناسی (روان شناسی تربیتی) بهره ی زیادی می برد از دیدگاه تکنولوژی آموزشی امروزه ثابت شده آموزش موفق آموزشی است که مبتنی بر

خط زنجیره ای               طراحی ß اجراء ß ارزشیابی    باشد.

تعاریف تکنولوژی آموزشی

- تعریف لغوی تکنو به معنی فن و روش و لوژی به معنای شناخت

- معنی اصطلاحی- استفاده از یافته های علمی برای مقاصد آموزشی

- در طول زمان که تکنولوژی آموزشی دچار تغییر و تحول گردید تعاریف مختلفی نیز از آن ارائه گردید.

(1950)- آن رشته از فعالیتهای سیستمیک می دانستند که ماشین، مواد و تکنیک را برای رسیدن به هدفهای آموزشی و پرورشی به یکدیگر نزدیک می کرد.

- تعریف کمیته ملی مهندسی آمریکا- مجموعه ای از معلومات ناشی از کاربست علوم آموزشی، یادگیری در دنیای واقعی کلاس درس، همراه با ابزار و روشهایی که کاربست علوم نامبرده در بالا را تسهیل کنند. (آرمزی ودال 1353)

- از دیدگاه جی. آر. گاس: طرح سازمان یافته و استقرار یک سیستم فراگیری که از مزایای روشهای نوین ارتباطی جمعی، ابزار و وسایل بصری، سازمان بندی کلاس درس و روش های جدید تدریس بهره گیری می کند.

- تعریف مورد توافق همگان (تعریف جیمز براون و همکاران)

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ضرورت آموزش و پرورش - ضرورت تغییر - افراد ذینفع (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كلید واژه ها: امواج آموزش و پرورش - ضرورت تغییر - افراد ذینفع

چكیده:

بعد از ارئه مقدمه ابتدا مختصری در رابطه با امواج آموزش و پرورش بحث شده و سپس در مورد ضرورت تغییر در آموزش و پرورش و نیز در ارتباط با نظام آموزش كارآمد بحث شده است و نیز در خصوص مشاركت و بكارگیری افراد ذینفع در آموزش و پرورش و فوائد آن شرح مختصری داده شده و در انتها چارت اجرایی و آموزشی مدرسه ترسیم گردیده كه بر این اساس كار ادامه می یابد. و این چارت بدون نیاز به هزینه قابل ملاحظه قابل اجرا در تمام مدارس سطح شهرستان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هیچ روشی بهتر از پژوهش نیست                            امام علی (ع)

مقدمه:

امروزه مردم از اضمحلال جسمی و ذهنی كه ناشی از تغییرات بسیار زیاد در كوتاه ترین دوره زمانی است رنج می برند. این نابودی به صورت تعداد زیادی حمله قبلی، جراحت، اختلال عصبی و بیماری مشابه در انسانهای معاصر ظاهر می شود. به نظر تافلر برای مبارزه «با ضربه به آینده» باید مطالعات آینده بخشی از برنامه های آموزش در تمام سطوح تحصیلی می باشد. از جمله اموری كه می توان در این برنامه آموزشی جای داد، سناریو، شركت در مجمع «اندیشمندان» ایفای نقش، برنامه نویسی كامپیوتر در زمینه «سرگرمی های آینده» و برگزاری نمایشگاه برای آینده است.

امواج آموزش و پرورش

در كتاب موج سوم تافلر سه تغییر اساسی یا «موج» را كه تأثیر بسیار زیادی در زندگی بشر داشته، شرح می دهد. موج اول تغییری است كه با رشد كشاورزی پدید آمد و زندگی كوچ نشینی را دگرگون كرد (1750-1650).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ضرورت آموزش پیش از دبستان (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:44
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی نگرش والدین ، مربیان ودانشجویان درمورد ضرورت آموزش پیش ازدبستان

مقدمه

“ خودپنداری ” یا مفهوم ازخود هنگام تولد آغازمی شود ودردوران رشد ومراحل آن شكل         می گیرد. اینكه كودك سرانجام چگونه احساسی درباره خود پیدامی كند، نتیجه تماس ها و     تجربه های مختلف او با دیگر محیط است . اگر بیشتر این تماس ها وتجربه ها مطلوب باشند ، كودك احساس خوبی دربره خود پیدا می كند . اگر كودك مورد محبت قرار گیرد واز او مراقبت به عمل آید ومحیطی محرك وبرانگیزاننده برایش تدارك دیده شود ونیز اگر مورد غفلت قرارنگیرد ویا بیش از حد تنها گذاشته نشود، سرزنش نشود وبا خشونت وسختی محدود نگردد،   بی تردید شروع به رشد می كند اگر چنانچه ، مجموعه ا ی از پاسخ های منفی را از دیگران ومحیطش در خود ذخیره نماید ، به این باور خواهد رسید كه اشكالی در او وجود دارد وممكن است تصویری نادرست وناپایدار از خود پیداكند وبه قابلیت ها واستعداد های خود به دیده تردید بنگرد.

با این مقدمه می توان نگرش ها وباورهایی درست و نادرست را درمورد یك نظام ، یك ویژگی ویك عملكرد به وجود آورد. واقعیتی مستند است كه آموزش وپرورش پیش از دبستان در جامعه ما از زمان رویش ودر طول دوره حیاتش تصویری مخدوش ومظلوم از خود پیداكرده است ومتأسفانه هنوزبه جایگاه ومنزلت واقعی خود- به رغم كارآیی بسیار خوب این دوره ازآموزش ها – دست نیافته است . اولیت ندادن به آموزش های پایه واستفاده نكردن از عملكرد وقابلیت های این سطح از آموزش ها به عنوان درون دادی حساس در پردازش اطلاعات ونتایج عملكرد دوره دبستانی وسطوح بالاتر، تصویری مبهم وناپایدار از موقعیت وجایگاه آن درجامعه آموزشی ونیز خانواده ها پدید آورده است .

امروزبر بسیاری از صاحبنظران روشن است كه آموزش وپرورش پیش از دبستان ، با توجه به جذابیت وپذیرش ونیز ضرورت واهمیت آن دوره طولانی طفولیت ، دوره كودكی ودوره كوتاه نوجوانی را دربسیاری از كشورها پشت سر گذاشته است . این دوره ازآموزش ها – با نگاه تطبیقی ومقایسه ا ی در بسیاری از كشورها- اكنون به مرحله بلوغ وپختگی رسیده است . (مل هویش ، ادوارد وپیترماس ، 1991)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شیوه های نوین در آموزش عالی (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:43
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شیوه های نوین در آموزش عالی

چکیده
گرایش شدید و روزافزون نسبت به آموزش الکترونیکی حاکی از مزایای مختلف این روش نسبت به روشهای سنتی آموزش است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که شاید هیچگاه کامپیوتر و روشهای آموزش الکترونیکی نتواند کاملا" جایگزین آموزش چهره به چهره شوند. آنچه مهم است این است که بدانیم آموزش الکترونیکی دقیقا" چیست و چه مزایایی دارد و باتوجه به محدودیتهایی که دارد، در چه مواردی استفاده از آن توصیه می شود. بر خلاف سایر شیوه های آموزش از راه دور، آموزش الکترونیکی تجربه منحصر به فرد استفاده همزمان از سه شیوه آموزش یعنی دیداری، شنیداری و متنی را فراهم می کند. خصوصیت منحصر به فرد دیگر این شیوه آموزشی که به مدد پیشرفت تکنولوژی فراهم گردیده است، کارایی بیشتر آموزش و مخاطبینی است که نه در یک منطقه یاکشور خاص، بلکه در سرتاسر جهان پراکنده اند. بعلاوه، با تبدیل تدریجی آموزش از طریق وب به استاندارد آموزش الکترونیکی، هزینه های انتشار و توزیع برنامه های آموزشی بسیار کاهش یافته است. آموزش الکترونیکی همچنین امکان آموزش خصوصی را فراهم می کند. چیزی که با استفاده از رسانه های چاپی امکان پذیر نیست و بصورت حضوری نیز هزینه بسیار زیادی در بر خواهد داشت. خصوصیت دیگر آموزش الکترونیکی در این است که این امکان را برای دانشجو فراهم می کند تا به میل خود ومتناسب با توان یادگیریش سرعت پیشرفت درسی را تعیین کند. دراین شیوه آموزش، دانشجویانی که از سطح اطلاعاتی بالاتری برخوردارند می توانند مطالب ساده تر را بسرعت بگذرانند درحالی که دانشجویان ضعیفتر می توانند وقت بیشتری را صرف یادگیری همان مطالب کنند. این امر درمقایسه باکلاسهای حضوری، موجب کاهش اضطراب و نگرانی این گونه دانشجویان ناشی از عدم توانایی همگامی با سایر دانشجویان می شود. در این مقاله سعی می شود تا با نگاهی اجمالی بر تاریخچه آموزش الکترونیکی و سیر تحولات آن و همچنین شیوه های مختلف آموزش الکترونیکی و مزایای آنها، معروف ترین و متداول ترین انواع آموزش الکترونیکی یعنی آموزش با استفاده از لوح های فشرده و آموزش از طریق وب معرفی شده و در مورد مزایا و معایب هریک توضیح داده شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شیوه های درمان در حیطه اختلالات دیداری (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:43
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شیوه های درمان در حیطه اختلالات دیداری

تهیه و تدوین:

مربیان مركز آموزش و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری شماره 2 مشهد

***************************

تمرینات مربوط به حیطه دیداری

با توجه به آزمون وكسلر و نتایج آزمون ادراك بینایی فراستیگ و با توجه به نوع و تشخیص نقص در هر زمینه تمرینات مختلف را از كتاب (همه می تونن زرنگ باشن) انتخاب كرده و با دانش آموز كار می كنیم.

علاوه بر تمرینات بالا از تمرینات زیر استفاده می كنیم.

الف- تمرینات حركتی ظریف:

- تمرینات پرتاب كردن و گرفتن

1) پرتاب كردن: پرتاب اشیاء به سوی هدف، مربی یا كودكان دیگر را می توان با اشیاء زیر انجام داد: بادكنك، اسفنج مرطوب، گلوله های نخی و توپ های پلاستیكی در اندازه های مختلف.

2) گرفتن: گرفتن مهارتی است مشكل تر از پرتاب كردن و كودك می تواند این بار همان اشیاء مذكور را كه از سوی مربی یا كودكان دیگر به سوی او پرتاب می شود بگیرد.

3) بازی های با توپ: بسیاری از بازی های با توپ به رشد هماهنگی های حركتی كمك می كنند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir