تحقیق خلاقیت و آزمون آدمک ( گودیناف) (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:39
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاقیت :

آشنایی

  • ·         دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند.
  • ·         جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند.
  • ·         می‌خواهند مطرح شوند.
  • ·         دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

خصوصیات دانش آموزان خلاق

  • ·         دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری
  • ·         استفاده از قیاس در صحبت کردن
  • ·         ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف
  • ·         عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج
  • ·         یادگیری از روی ابتکار شخصی
  • ·         عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)
  • ·         صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور
  • ·         طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان
  • ·         نگاه کردن با دقت به اشیا
  • ·         اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران
  • ·         مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا
  • ·         شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی
  • ·         ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)
  • ·         دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها
  • ·         استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین
  • ·         پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.
  • ·         طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.
  • ·         میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات
  • ·         علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان
  • ·         فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود.
  • ·         استفاده از اکتشاف یا تجربه
  • ·         بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان
  • ·         مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان
  • ·         معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها
  • ·         دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید

علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خلاقیت چیست (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل57 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاقیت چیست؟

توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید.

 

 

 

برای درك و فهم خلاقیت ابتدا باید آن را تعریف كرد. قابل قبول ترین تعریفی كه از خلاقیت ارائه شده است عبارت است از « توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید».
برخی دیگر از متخصصان، خلاقیت را بعنوان یك تولید ،‌ فرایند ، یكسری مهارت ها و ویژگی های شخصیتی توصیف می كنند.


 خلاقیت به عنوان یك تولید :
ادیسون ( با اختراع برق( و گراهام بل) با اختراع تلفن) هر دو مولد چیزهای جدیدی بودند كه جامعه بشریت را منقلب كرد. همینطور پیشرفت های پزشكی ، كارهای هنری، اصول و قوانین علمی نیز از جمله تولیدات خلاق محسوب می شوند.
 خلاقیت بعنوان یك فرایند :
طبق این توصیف، خلاقیت فرایندی است كه فرد با آن درگیر میشود حتی اگر به تولید چیز خاصی منجر نگردد. همه افراد می توانند عملكرد خلاقی داشته باشند. عملكرد خلاق شامل فكر كردن ، صحبت كردن، بازی ، نوشتن، رقصیدن، آواز خواندن، ‌نواختن موسیقی ، آزمایش و دستكاری كردن ایده ها و اشیا باشد. بنابراین هر فعالیت هنری كودك خردسال می تواند خلاق باشد. خلاقیت كودكان در سال های اولیه زندگی بیشتر مبتنی بر فرایند است. یعنی كودك، یك نقاشی را شروع می كند اما آن را كامل نكرده و رها می كند. این عملكرد یعنی قرار گرفتنی در فرایند خلاقیت حتی اگر منجر به تولید كی اثر نشود.
 خلاقیت بعنوان یك مهارت:
 گرچه همه كودكان بالقوه خلاق هستند اما این توانایی بدون تمرین خاموش می شود.
 خلاقیت برای شكوفایی نیاز به تمرین دارد. بعنوان مثال مهارت در بازی تنیس بدون تمرین, به سرعت از بین می رود. یك بازیكن خوب، دائماً تمرین می كند. بدون تمرین ، توانایی نوشتن ، موسیقی ، آواز ، رقص ، نقاشی و بسیاری دیگر ... ممكن است متوقف شود.
▪ خلاقیت به عنوان یكسری ویژگی های شخصیتی: برخی از محققان ویژگی هایی را برای افراد خلاق مطرح می كنند. این ویژگی ها عبارتند از: جسارت ، كنجكاوی ، انعطاف پذیری، استقلاب، درونگرایی، ناهمنوایی، شوخ طبعی گرایش به تجربه كردن و.... .
خلاقیت به عنوان یكسری شرایط محیطی:
منظور از شرایط محیطی، افراد، مكان ها، اشیا، و تجربیات است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چگونه درس تلخ ریاضی شیرین می شود (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

با توجه به اینکه تقریباً یک ماه است از شروع کلاسها می گذرد ، سواد آموزان بنده هنوز حاضر به پذیرفتن درس ریاضی به عنوان یک درس مهم و ضروری نمی باشند و همواره از یادگیری آن کناره می گیرند .

علل و فرضیات موجود از نظر اینجانب :

 ریاضیات درسی سخت و غیر قابل فهم است

 ریاضیات در زندگی آنها کاربرد ندارد

 شاید از کاربرد درس ریاضیات در زندگی آگاهی ندارند

 ریاضیات درس خسته کننده و یکنواخت است

      علل و عوامل موجود از نظر سواد آموزان :

ریاضیات یک درس بی مصرف و بلافایده است و معتقدند که در زندگی آنها هیچگونه کاربردی ندارد .

آنها بدون خواندن ریاضیات قادر به حساب و کتاب مسائل روزمره زندگی خود به صورت ذهنی می باشند

در موقع خواندن درس ریاضی گیج و سردرگم می شوند

بعضی از آنها بعد از ساعت ریاضی سردرد می شوند به طوری که بعد از آمدن به کلاس درس صرفنظر کرده بیزاری نشان می دهند

طراحی و صفحه بندی کتاب ها ازنظر آنها شلوغ و آشفته است

می خواهم از درد های کهنه و زخم های التیام نیافته آموزش و پرورش و آموختن بگویم . درد هایی که از اولین سالهای دبستان شروع و معضل ضعف و ناتوانی در سالهای بعدی زندگیم را به دنبال داشت و هرگز نگذاشت آنگونه که باید وشاید موفق باشم . وقتی که کوچکتر بودم نمی توانستم بفهمم که چه چیز باعث عدم یادگیری عمیق و ضعف و نقصان اساس یادگیری و پایه تحصیلی من بوده است .

ولی هم اکنون که خود را در جایگاه یک آموزشیار یافتم توانستم بفهمم آنچه باعث عدم یادگیری ، و ضعف و ناتوانی خیلی از دوستانم بوده است مشکلات آموزشی و پرورشی عمیقی بوده است که سیستم تعلیم و تربیتی ما کما کان با آن دست به گریبان بوده و هنوز همانگونه که باید و شاید ، از این سیستم رفع و رجوع نشده است .

از جمله آن مشکلات قالب بندی غیر استاندارد کتب درسی و مهمتر از همه به کار گماردن معلمانی که متأسفانه به نحو مطلوب تعلیم و تربیت داده نشده بودند و بدون اینکه از فنون معلمی چیزی بدانند مشغول به کار میشدند و از بار علمی بسیار اندک و ناچیزی برخوردار بودند و از روانشناسی کودکان چیزی نمی دانستند و بسیاری از دانش آموزان را با چوب تحقیر و تنبیه خرد کرده و کنار می زدند و روحیه اعتماد به نفس را که از همان اوان کودکی و دبستانی شکل می گرفت درهم می شکستند و مجال رشد و نمو به آنها نمی دادند .

هرگز از خاطرم نمی رود روزی را که معلم من در حل یکی از مسائل ریاضی عاجز ماند و حل آن را به روز بعد موکول کرد . آنوقت چگونه می توان از شاگردان انتظار داشت که ریاضی را خوب بفهمند و درک کنند .

ولی بسیار خوشحال و خرسندم که طی چند سال اخیر کتب درسی به نحو مطلوب و جالبی تغییر و تحول یافت و این تحول بسیار عمیق به یادگیری عمیق تر و ماندگارتر دانش آموزان کمک شایانی کرده و می کند . معلمانی کارآزموده و تعلیم یافته که بیشتر فنون معلمی را در نظر گرفته و روحیات شاگردانشان را در نظر می گیرند و این گامی بزرگ در راه موفقیت فردای نو آموزان ماست .

از جمله آموزش به طریق روش مجسم و نیمه مجسم و مجرد که بسیار مفید و جذاب است . در صورتی که در سیستم آموزشی قدیم ما به هیچ عنوان از روش مجسم استفاده نمی شده است .

ولی با این حال اینکه به طور تئوری و سمبولیک به آموزشیاران و مربیان بگوئیم که از روش مجسم استفاده کنید و دروس را برای نوآموزان عینی و ملموس نمائید به تنهایی و به خودی خود کفایت نمی کند بلکه می بایست تمامی امکانات برای آموزش به طریق مجسم فراهم آمده و در اختیار آموزشیار قرار گیرد ، از جمله کیت های آموزشی و ....

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چگونه در درس ریاضیات موفق باشیم (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونه در درس ریاضیات موفق باشیم ؟

چگونه در درس ریاضیات موفق باشیم ؟ این سوال اكثر دانش آموزان و دانشجویان است كه گه گاه مطرح می گردد . برای پاسخ به این سوال به طور خلاصه موارد زیر در یادگیری یك موضوع از ریاضیات ارائه می گردد :

- فهمیدن تعریف موضوع

-تمركز در مثالهای اولیه ( كه اساسا معرفی بیشتری از تعریف موضوع می باشند )

- درك صورت قضیه های ابتدایی

-سعی و تلاش در فهم برهان قضیه ها

-نكته برداری و یادداشت از آنچه كه استنباط شده است .

-رفع اشكال تعاریف و قضیه ها و ارائه یادداشت ها به معلم ( یا استاد )

-استفاده از كتابهای مختلف دیگر در ارتباط با موضوع و نكته برداری از آنها

-سعی در حل نمودن هر تعداد و هر اندازه از تمرین ها

-رفع اشكال و ارائه حل تمرینها به معلم ( یا استاد )

-گذشت زمان و صبر و حوصله و مرور مجدد بر كتابها و یادداشت ها

بدون شك كار طاقت فرسایی خواهد بود ! اما اگر درسی را ابتدا خودتان بخوانیـد و آنچه كه عنـوان شده را مرحله به مرحله اجرا نمایید مطمئن باشید كه چه در هنگام درس گوش دادن و چه در هنگام رسیدن به پاسخ ها چنان لذتی می برید كه خستگی را نه تنها می زداید بلكه شادی و اعتمـاد به نفس عمیقی به شما هدیه می نماید .

خوب است كه جملاتی از مقدمـه كتاب ریاضیات سال اول دبیرستان نظام جدید آموزشـــی را یادآوری نمایم ، امیدوارم كه بتوانید راه درست را ادامه دهید ، و اما جملات :

« مطالب ریاضی كاملا به هم پیوسته هستند .»

« در موقع تدریس ریاضی در كلاس كاملا به درس دبیر گوش فرا دهید و ((( اگر می توانید یادداشت مختصری بردارید ))) .»

متاسفانه امروزه دانش آموزان و معلمین آنها تنها به گفتن مطالب و جزوه نویسی اهتمام می ورزند .

« اگر شما یك تمرین ریاضی را با فكر و ابتكار خودتان حل كنید بهتر از آن است كه

بیست تمرین در كلاس حل شود و شما فقط راه حل ها را رونویسی كنید .»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چالشهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها (آموزشی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چالشهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها

جذب فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور در بازار كار منوط به داشتن توانائیها و ویژگیهایی است كه بخشی از آنهــا می بایست در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد گردد. به نظر می رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته های تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارتها و توانائیهای مورد نیاز بازار كار، مهمترین عامل موفق نبـــودن فارغ التحصیلان در كاریابی و اشتغال است. علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیــــرونی كه خارج از حوزه فعالیت و كنترل نظام آموزش عالی است نیز بر اشتغــــال فارغ التحصیلان تاثیر بسزایی دارند. در این مقاله چالشها و فرصتهای نظام آموزش عالی در تامین نیازهای مهارتی نیروی انسانی مورد نیاز بازار كار از دو بعد عوامــــل بیرونی و درونی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

عوامل درونی، فرایندها و راهبردهایی هستند كه در نظام آموزش عالی به كــــار گرفته می شوند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مقوله اشتغال و كاریابی فارغ التحصیلان ارتباط دارند. مهمترین این عوامل عبارتند از:
1 - عدم تناسب بین ظرفیت فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه و نیازهای آتی بازار كار

 2 - عدم تناسب بین محتوای آموزش با مهارتهای شغلی

 3 - عدم توفیق دانشگاهها در ایجاد و تقویت روحیه علمی و انگیزه خدمت رسانی به جامعه در دانشجویان

 4 - مشخص نبودن حداقل قابلیتهای علمی و عملی برای فارغ التحصیل شدن

 5 - عدم آشنایی اعضای هیات علمی با فرایند و نحوه انجام امور در واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با رشته تحصیلی فارغ التحصیلان 6 - فقدان زمینه مناسب برای آموزشهای علمی و كاربردی 7 - ناكارآمدی اعضای هیات علمی در تربیت نیروی كار متخصص مورد نیاز جامعه 8 - مطرح نبودن مسائل علمی و پژوهشی به عنوان اولویت اول در دانشگاهها. عوامل بیرونی شامل كلیه مواردی می شوند كه بر اشتغال فارغ التحصیلان به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذاشته و مانع از جذب آنها در بازار كار می گردند. این عوامل عبارتند از:

 1 - رواج نیافتن و مشخص نبودن فرهنگ كاریابی

 2 - عدم توسعه بنگاههای كاریابی خصوصی

 3 - عدم توسعه كانونهای فارغ التحصیلان و ناكارآمدی آنها در كاریابی و هدایت شغلی

 4 - تعدد متقاضیان و رقابت شدید برای كسب مشاغل موجود

 5 - رواج نیافتن فرهنگ كارآفرینی و كم بودن تعداد كارآفرینان

 6 - وجود مشكلات اجرایی در پیاده كردن سیاستها و برنامه های كلان اشتغال.
اكثركشورهای دنیا با مسائل و مشكلات اشتغال درگیرند ولی تعدد عوامل مشكل آفرین و ناشناخته بودن برخی از آنها در كشورهای جهان سوم موجب پیچیده تر شدن موضوع شده است. امروزه مدیریت كلان كشور به دنبال استفاده از روشهای علمی برای شناخت و كنترل عوامل مشكل آفرین در زمینه اشتغال و تبدیل چالشها به فرصتها برای شتاب دادن به حركت توسعه است.
دانشگاهها و مراكز آموزش عالی عهده دار رسالتهایی چون تولید دانش، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، گسترش فناوری، نوآوری و خلاقیت هستند و امروزه صاحبنظران معتقدند دستیابی به توسعه پایدار فقط در سایه به كارگیری دانش روز و فناوری پیشرفته حاصل می شود. بنابراین، برای قرارگرفتن در جاده توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی باید شرایطی فراهم شود كه دانشگاهها بتوانند دانشجویان را برای به كارگیری فناوری جدید و پذیرش مسئولیتهای مختلف در سطح سازمان و جامعه پرورش دهند. در این مقاله به منظور بحث و بررسی پیرامون چالشها و فرصتهای نظام آموزش عالی در تامین نیازهای مهارتی نیروی انسانی مورد نیاز بازار كار، عوامل موثر به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می شوند و سپس تشریح جزئیات هر گروه صورت می گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید و مونتاژ كامپیوتر (طرح های توجیهی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات12
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : مونتاژ كامپیوتر به ظرفیت 250 دستگاه در سال

 

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

 

سرمایه گذاری كـل: 69/361 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی: 69/41 میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 320میلیون ریال

 

دورة بازگشـت سرمایه: 21 ماه

 

 

 

 

 

 

    مـقـدمـه :

 

 

    افزایش روزافزون كاربرد رایانه در عصر حاضر ، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمرة افراد شده است .چنانكه امروزه بكارگیری كامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست كه صرف كار با یك دستگاه رایانه شخصی می‌شود بلكه با استفاده از هر یك از وسایل الكترونیكی منزل یا محل كار یا حتی رانندگی با خودرو ، مشغول بكارگرفتن یك یا چند پردازنده هستیم.

     این مطلب توجیه كننده تقاضای رو به افزایش افراد برای خرید رایانه های شخصی است  از سوی دیگر افراد جویای كار در حال حاضر بطور فزاینده ای مواجه با فرصتهای شغلی‌ای هستند كه مستلزم تسلط و یا حداقل آشنایی با كاربرد كامپیوتر است. اهمیت این مطلب با در نظر داشتن تركیب سنی جوان جمعیت كشور و نیاز این افراد برای فراگیری نحوة كار با رایانه بمنظور جذب در بازار كار مشخص می‌شود. با توجه به كلیه این موارد ملاحظه می‌شود واحدهای مونتاژ رایانه كه بتوانند نیاز شهروندان به در اختیار داشتن رایانه را به خوبی  برآورده سا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیـد و بسته بندی نمـك یددار (طرح های توجیهی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:38
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات13
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی

 

تولیـد و بسته بندی نمـك یددار 

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : تولید و بسته بندی نمك یددار

 

ظرفیت : 4000 تن در سال

 

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

 

سرمایه گذاری كـل: 2/1725 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی: 2/175 میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 1550 میلیون ریال

 

دورة بازگشـت سرمایه: 18 ماه

 

اشتغالزایی : هفت نفر

 

 

 

 

 

   مقدمــه :

 

   كمبود ید سلامتی انسان ها را از راههای مختلف به مخاطره می‌اندازد. مهم ترین تاثیر منفی كمبود ید، عدم رشد طبیعی مغز انسان است. بعضی از عوارض ناشی از كمبود ید، در صورت بروز، غیر قابل جبران می‌باشند اما همه این عوارض به طور كلی و به سادگی با استفاده از یكسری تكنیك ها و روشهای افزودن ید به مواد مصرفی قابل پیشگیری هستند، به طوری كه مسئولین بهداشت و سلامتی و سازمان های بین المللی به طور فزاینده ای تشخیص داده اند كه پیشگیری از عوارض ناشی از كمبود ید یك هدف قابل حصول می‌باشد كه منافع زیادی برای مردم جهان خواهد داشت.

     روش‌های اضافه كردن ید:

     الف- نمك ایده آل‌ترین وسیله برای اضافه كردن ید است زیرا هر فردی به طور روزانه احتیاج به حد معمولی از نمك خئاهد داشت. تكنیك های اضافه كردن ید به نمك بسیار ساده هستند . ضمن اینكه اضافه كردن ید ، ظاهر و مزة نمك را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

    ب- اضافه كردن تركیبات یددار به آب آشامیدنی.

    پ- توزیع قرص‌های حاوی تركیبات ید.

    ت- تزریق روغن های حاوی تركیبات ید.

    نحوه یددار كردن نمك :

    الف- مخلوط كردن خشك: این روش برای نمك پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ب- اضافه‌كردن تركیبات‌یدبه صورت‌قطره‌ای: كه برای نمك‌كریستال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پ- روش اسپری كردن.

    ت-تماس محلول اشباع شده نمك و تركیبات ید با هم و سپس خشك كردن نمك.

    از بین روشهای فوق الذكر روش اسپری كردن و مخلوط كردن خشك موفقیت‌آمیزتر از سایر روش‌ها هستند.

   با توجه به اهمیت مصرف ید و تاكید مسئولین بر توزیع سراسری نمك های یددار، توجیه اقتصادی اجرای این طرح مناسب بوده ضمن اینكه با اجرای این طرح ، می‌توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می‌توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.

 

 

 

 

   توجیه اقتصادی طرح :

 

   الف – سرمایه گذاری ثابت :

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید كارتن، بسته بندی و چاپ مقوا (طرح های توجیهی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:37
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات14
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی

 

تولید كارتن، بسته بندی و چاپ مقوا

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : تولید كارتن، بسته بندی و چاپ مقوا

 

ظرفیت : 600 تن در سال

 

مجوز های لازم: اعلامیه تاسیس

 

سرمایه گذاری كـل: 1808 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی: 188 میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 1620 میلیون ریال

 

دورة بازگشـت سرمایه: 6/2 سال ( معادل 32 ماه )

 

سود ویژه : 7/627  میلیون ریال

 

میزان اشتغالزایی : هفده نفر

 

 

 

 

   مقدمــه:

 

   در تولید كارتن از ورق آماده ، ابتدا ورق مناسب با سفارش خریدار برش داده و چاك زده شده ولبه های آن چسبانده و آماده می‌گردد. از آنجاییكه معمولا طرح و ساخت ونحوه اتصال كارتن بر اساس توافق خریدار و تولیدكننده انجام می‌گردد، لذا اتصال كارتن با استفاده از چسب یا دوخت و یا استفاده از نوار چسب بایستی مدنظر باشد. چسب مورد استفاده برای اتصال كارتن بایستی از مقاومت مناسب در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی برخوردار باشد. روش های مختلفی در تولید كارتن وجود دارد. در واحدهای بزرگ تولید كننده از مقوا و كاغذ كرافت لاینر، ابتدا بعد از تهیه ورق با استفاده از دستگاههای مربوطه مستقیما كارتن تولید و به بازار ارائه می‌شود. اما در واحدهای كوچك كه فاقد دستگاه تولید ورق می‌باشند معمولا كارتن بعد از

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید نخ متوسط تا ضخیم از ضایعات نساجی (طرح های توجیهی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:37
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات14
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی

 

تولید نخ متوسط تا ضخیم از ضایعات نساجی 

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف نو و ضایعات نساجی

 

ظرفیت : 150 تن در سال

 

مجوز های لازم: اعلامیه تاسیس از اداره كل صنایع استان یا معاونت صنایع روستایی سازمان                                                                                  جهاد كشاورزی

 

سرمایه گذاری كـل: 2220 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی: 220 میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 2000 میلیون ریال

 

دورة بازگشـت سرمایه: 8/2 سال ( معادل 34 ماه )

 

سود ویژه : 58/746 میلیون ریال

 

میزان اشتغالزایی : هجده نفر

 

 

 

 

   مقدمــه:

 

 

   در این طرح از فرایند تولید نخ در ماشین ریسندگی اصطكاكی استفاده می شود . از این روش برای تولید نخ های نمره 1 تا 25 متریك استفاده می‌گردد و نخ های ضخیم نیز معمولا برای تولید و بافت پتو و سایر منسوجات ضخیم به كار می‌رود.

   برای تولید این نخ‌ها از الیاف طبیعی و مصنوعی و مخلوط آنها و نیز الیاف مخلوط حاصل از ضایعات نساجی استفاده می‌گردد. فتیله های حاصل از از ماشین كاردینگ ، ورودی دستگاه را تشكیل می‌دهند . این فتیله ها ابتدا توسط یك جفت غلطك تغذیه وارد قسمت كاردینگ می‌گردند. سیلندر كارد كه از پوشش سوزنی برخوردار است موجب می‌گردد كه الیاف از یكدیگر جدا شده و به صورت رشته رشته درآیند .

   رشته های ایجاد شده توسط نیروی گریز از مركز كارد و به كمك مكش از كاردینگ جدا شده و به خط جدایی و سیلندر مشبك وارد می‌گردد. این دو سیلندر مشبك توسط یك تسمه موتور به حركت درآمده و در یك جهت گردش می‌نمایند . حركت هم جهت دو سیلندر موجب می‌گردد یك نیروی اصطكاكی مكانیكی در خط جدایی ایجاد گردد. این نیروی اصطكاكی باعث می شود كه رشته های حاصل از قسمت كاردینگ ابتدا برروی یكدیگر قرار گرفته و سپس به دور هم تابیده گردند. مكیدن هوا از درون شبكه های دو سیلندر مشبك به انجام پروسه و جدا نمودن گرد و غبار و ضایعات از الیاف كمك می‌كند.

   به منظور تولید نمودن نخ های مقاوم تر در هنگام تولید نخ با الیاف حاصل از ضایعات نساجی و یا سایر موارد خاص این دستگاه قادر است كه یك نخ مغزی بین الیاف قرار داده و الیاف را به دور آن بتاباند. ماشینی كه درریسندگی نخ به روش اصطكاكی مورد استفاده قرار می‌گیرد بنام ماشین DREF2 نامیده می شود. این دستگاه قادر است كه انواع مختلف الیاف طبیعی – مصنوعی و مخلوط آنها با الیاف مصنوعی را تولید نماید.

   نخ های حاصل از این دستگاه در قسمت خروجی به دور یك بوبین استوانه ای پی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیــد نـان لـواش (طرح های توجیهی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
7:37
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات15
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی

 

تولیــد نـان لـواش 

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح : تولید نان لواش

 

ظرفیت : 300 تن در سال

 

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

 

سرمایه گذاری كـل: 94/357 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی: 94/37 میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 320 میلیون ریال

 

دورة بازگشـت سرمایه: 14 ماه

 

 

 

 

 

 

 

   مقدمــه :

 

   بی‌شك غلات بیشترین سهم را در سبد غذایی جوامع بشری دارا هستند. در این میان گندم به لحاظ دارا بودن خواص ویژه خود كه قابلیت تبدیل شدن به نان را دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است . به گونه ای كه برخی از ارقام وحشی آن از حدود پانزده هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر و بین‌النهرین می‌روییده است و دانه‌های این گیاه مومیایی های فراعنه مصر از اهرام این كشور به دست آمده است.

    در ایران ، نمونه های گندم در كاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در دامغان ، غارهای نزدیك به دریاچه مازندران و همدان به دست آمده است و باستان‌شناسان عقیده دارند كه گندم از حدود 5 تا 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این مناطق كشت می‌شده است.

   برای پخت نان ، از زمانهای بسیار دور روشهای متنوع و جالبی وجود داشته است . به احتمال زیاد قدیمی ترین روش پخت نان كه بیشتر در میان چادر نشینان متداول بوده، روشی است كه برای پختن یك نوع نان ابتدایی به نام كوماج مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پس از آن ، پختن نان های مسطح نظیر لواش بر روی سنگ یا تاوه داغ رایج گردید. كم كم تنورهایی كه هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا و بخصوص ایران متداول هستند برای تهیه نانهای پهن نظیر تافتون و لواش اختراع گردید . جنس این تنورها از خاك رس است. بعدها تنور نان سنگك و بربری مورد استفاده قرار گرفتند كه با تغییر مختصری در كشورهای غربی هم برای پخت نان از آنها استفاده می‌شود. عیب این تنورها در این است كه قطعاتی كه اول وارد می‌شوند آخر خارج می‌شوند و بعلاوه چون دمای نقاط مختلف تنور یكسان نیست ، نانهای حاصل دارای پخت یكنواخت نیستند. برای رفع این نقیصه ، امروزه از فرهای گردشی و سینی دار استفاده می‌گردد.

   با توجه به اینكه ، امروزه نیز قوت اصلی ایرانیان ، نان می‌باشد و مصرف آن با توجه به رشد جمعیت افزایش روزافزونی دارد ،  توجیه اقتصادی اجرای این طرح مناسب بود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir