ادبیات 50 ص (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:58
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات50
حجم فایل56 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

(‌مقدمه )

تعریف ادبیات   

گذشته : مجموعه آثار مکتوب و بر جامانده

حال : شعر و نثر داستانی و نمایشی و نوشته های ادبی و شاعرانه

تعریف مکتب یا سبک ادبی : ابتکار در زبان و معانی و شیوه ی بیان

تعریف ادبیات مردمی فارسی : ادبیات عرفانی که با زندگی و فرهنگ مردم پیوند دارد .

درس اول

خط تصویری : کشیدن تصویر چیزها به دور از ظرافت برای انتقال مفهوم  

مراحل خط ... خط تصویری .... علامت نویسی .... منفی نگاری .... الفبایی

اولین بار الفبا .... فنیقی ها : سه هزار سال قبل از میلاد

الفبا در ایران = چند صد سال قبل از میلاد ..... مارها .... به تقلید از فنیقی ها

( انواع خط )‌

 

دوره رواج

تعداد

حروف

جهت نوشتن

علا نامگذاری

میخی

 

اوستایی

پهلوی

باستان و هخامنشینان

 

اواخر ساسانی

اشکانیو ساسانی

36

 

44

22

چپ به راست

 

راست به چپ

راست به چپ

چون شکل حروف و وسیله نوشتن آن شبیه میخ است

خط نوشتن کتاب مذهبی اوستا

از ریشه پرثو = پهلو

از نام قوم اشکانی گرفته شده

 

بخش های اوستا : یسنا – یشتها – ویسپرد – وندیداد –خرده اوستا         حاوی مناجاتها و ستایشها

تعریف زبان فارسی : زبان ایران پیش از اسلام

 

مراحل زبان

1- فارسی باستان : در زمان هخامنشی – نوشتن فرمانها و نامه های شاهان

                                    شرقی             شمالی

2- فارسی میانه :                                 جنوبی

                                     غربی             شمالی : پهلوانیک

                                                         جنوبی : پارسی میانه

3-فارسی نو             تحول فارسی از اسلام با تأثیر از زبان و دستور عربی

پیوستگی دوره سامانی با دوران اسلامی :

مهم ترین نوشته ها به فارسی میانه : خدای نامه

تأثیر خدای نامه

1- نوشتن سیرالملوک 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ادبیات 2 (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:58
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مروری بر ادبیات

برای دانش آموزان سطح ابتدایی, هدف از آموزش خواندن آشنا کردن با طرحهای عملی گرامر و بخشهای لغوی در متن و تقویت این دانش اساسی است.

خواندن واقعی یک فعالیت فردی است که در خارج از کلاس به جز خواندن موقتی کلاس روی می دهد بعضی از دانشمندان معتقدند که خواندن فعالیتی چند قسمتی است.

این امر فعالیت را چند قسمتی می سازد یعنی, خواندن گروهی از کلمات که واحدهای معنا داری را تشکیل    می دهند مهارتی فرعی است که برای سریع خواندن در آینده اساسی است.

همچنین گفته شده است که خواند نوعی فعالیت حل مسأله است که در آن توضیح اصول کلی به خواندن دانش آموز کمک می کند.

بر طبق نظر فرایر, خواندن ایجاد دامنه قابل توجهی از پاسخهای همیشگی(مادی) به مجموعه خاصی از الگوی اشکال گرافیکی است. چستین (chostain) ابراز می دارد که خواندن یک فرآیند شناختی فعال (موثر) است.

فرآیند خواندن به طور ضمنی به یک سیستم شناختی فعال اشاره می کند که بر روی مواد جانبی برای رسیدن به درک پیام عمل می کند. وظیفه خواننده فعال کردن دانش پیش زمینه و زبانی برای خلق مجدد پیغام مورد نظر نویسنده است(1988,222 Chastar)

چند شیوه برای یادگیری خواندن وجود دارد:

شنیداری زبانی: مدل یادگیری رفتار شناس که در آن نقش تجویز شده برای خواندن تقویت عادتهاست.

گرامر ترجمه: ارائه خواندن(قرائت) هایی که شامل لغت و مثالهایی از گرامری است که باید آموخته شود.

برنارد(1984) سناریوی عملی خواندن کلاسی را به شکل زیر توصیف می کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق یک موتور دورانی چگونه کار می کند 17ص (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:58
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل1.169 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

یک موتور دورانی چگونه کار می کند. (موتورهای وانکل)

معمولا ساختن یک موتور چرخان سخت تر از موتور پیستونی است.

موتورهای وانکل

 موتور دورانی یک  موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می شود و این شبیه این است که برای هر کدام از چهار مرحله یک سیلندر جداگانه داشته باشیم و پیستون به طور پیوسته از یکی به بعدی حرکت کند.

موتور دورانی که مخترع آن دکتر فلیکس وانکل بود، گاهی موتور وانکل یا موتور دورانی وانکل نامیده می شود.در این مقاله می آموزیم که موتور دورانی چگونه کار می کند.

مانند یک موتور پیستونی،موتور دورانی از فشار تولید شده هنگام احتراق مخلوط سوخت و هوا استفاده می کند.در موتور پیستونی،این فشار در سیلندر جمع می شود و پیستون را به جلو و عقب می راند.میل لنگ حرکت رفت و برگشتی پیستون ها را به حرکت دورانی تبدیل می کند.

در یک موتور دورانی،فشار حاصل از احتراق،در یک اتاقک ایجاد می شود که این اتاقک قسمتی از فضای موتور است که به وسیله ی وجه روتور مثلثی شکل پدید می آید و موتور 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق واحد کنترل الکترونیک اتومبیل (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:58
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ECU  :

مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخهای لازم را به خروجیها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال می کند. سنسورهای کیت های انژکتوری مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ECU بهتر می تواند شرایط موتور را درک کند. سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از: سنسور دور یا RPM، سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP، سنسور دریچه گاز یا TPS، سنسور دمای آب یا CTS، سنسور دمای هوا ATS، سنسور اکسیژن یا لاندا، سنسور ضربه و ...

سازندگان معروف ECU چه شرکتهایی هستند؟

1 )شرکت Bosch آلمان: این شرکت بهترین و معروفترین سازنده ECU و کیت انژکتوری در دنیا می باشد و در اغلب خودروهای پیشرفته جهان نشانی از آن را می توان یافت. چند مدل از زانتیا موجود در ایران دارای کیت انژکتوری Bosch می باشد.

۲) شرکت Delco آمریکا: این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکتهای سازنده ECU می باشد و ECU آن در اغلب خودروهای آمریکایی بخصوص خودروهای شرکت GM یا جنرال موتورز بکار رفته است مانند کادیلاک، پونتیاک و... همچنین در خودروهای دوو کره مانند دوو ESPERO.

۳) شرکت Ford آمریکا: این شرکت سازنده خودرو، سازنده ECU البته برای خودروهای فورد می باشد و اولین بار ایده کنترل تطبیقی یا خود-یادگیر در خودروهای این شرکت عملا پیاده سازی شد.
۴) شرکت Siemens آلمان: فعالیت این شرکت گرچه به اندازه رقیب آلمانی آن یعنی Bosch نیست اما ECU های خوبی می سازد. ECU پراید انژکتوری موجود در ایران طراحی این شرکت است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

هیدرولیک (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:57
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هیدرولیک

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود.

امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک ( که جدیدتر است ) تقسیم میشود . از نیوماتیک در مواردی که نیروهای نسبتا پایین (حدود یک تن) و سرعت های حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند) استفاده میکنند در صورتیکه کاربردهای سیستمهای هیدرولیک عمدتا در مواردی است که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد(مانند جک های هیدرولیک ، ترمز و فرمان هیدرولیک و...). حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱) طراحی ساده ۲) قابلیت افزایش نیرو ۳) سادگی و دقت کنترل ۴) انعطاف پذیری ۵) راندمان بالا ۶) اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی قطعات محرک کمتری وجود دارد و میتوان در هر نقطه به حرکتهای خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت ، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگ ها) صورت میگیرد ولی در سیستمهای مکانیکی دیگر برای انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک ، چرخ دنده ، گاردان ، اهرم ، کلاچ و... استفاده میکنند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نیروگاه گازی شیروان ، کاراموزی - 126ص (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:57
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات126
حجم فایل13.63 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

                                            فهرست

مقدمه ...............................................................................................3

سیستمهای CHP  ................................................................................4

كاربرد توربین گازی در تولید برق شبكه .......................................................4

سیكلهای تركیبی

مقدمه ...............................................................................................7

راندمان نیروگاه های  سیكل تركیبی..............................................................10

نیروگاه گازی

مقدمه...........................................................................................................12

توربین گاز و نقش آن در تولید برق.....................................................................12

عوامل اقتصادی..............................................................................................17

عوامل بهره برداری.........................................................................................18

عوامل محیطی................................................................................................18

اجزا و ساختمان توربین گاز...............................................................................19

مشخصات کلی توربین گاز: آ.ا.گ ......................................................................24

ترک کنورتور(مبدل گشتاور).............................................................................33

راچت هیدرولیکی...........................................................................................41

روغنکاری....................................................................................................48

یاتاقانها.........................................................................................................49

یاتاقان تراست................................................................................................50

توربین گازیv94.2 و اجزاء آن

روند انتقال تکنولوژی ساخت توربین گازی...................................................55

برنامه ساخت داخل.............................................................................58

توربین گازیv94.2...........................................................................59

محفظه احتراق..................................................................................60

فیلتر سایکلونی..................................................................................61

محفظه فراگیر توربین ژنراتور .............................................................61

سیستم کولر هوایی..............................................................................62

پوشش عایق توربین............................................................................64

سیستم اطفاء حریق.............................................................................66

سیستم هوای خروجی..........................................................................67

سیستم های کنترلی نیروگاه گازی (سیکل ترکیبی) شیروان...........................69

 

 

 

 

مقدمه:

 بر اساس مصوبه نهایی هیئت وزیران و همچنین هیئت مدیره شركت توانیر در سال 55 برای رفع نیا ز برق در شبكه شمال خراسان بزرگ نیروگاه  گازی شیروان در زمینی به مساحت 17654 متر مربع با زیر بنای ساختمانی تقریبی 4000 متر مربع و زیر بنای باسیسات حدود 1350متر مربع در ابتدای جاده شیروان به مشهد تاسیس شد

شروح احداث ساختمان در سال نیروگاه در سال 1358 و بخش تاسیسات در سال 1360 می باشد .این نیروگاه مشتمل بر شش واحد توربین گازی كه چهار واحد آن از نوع آ ا گ ساخت كشور آلمان كه از نیروگاه گازی ری منتقل شده است می باشد  و دو واحد از نوع آلستومی كه ساخت كشور فرانسه كه از نیروگاه قائمشهر منتقل شده است  می باشد.پرسنل امور تعمیرات اساسی برق خراسان كه اكنون با نام نتن فعالیت دارد این واحد ها را به شیروان انتقال داده و نصب كردند 

و تاسیس واحد های آ ا گ توسط خود مهندسین آ ا گ صورت گرفت كه در سال 1361 به بهره برداری رسیدند و دو واحد دیگر آن در سال 1362 و 63 به بهره برداری رسیدند

تغذیه سوخت نیروگاه از لوله گازی كه از سرخس به نكا كشیده شده است تامین می شود كه در موارد اضطراری واحد ها از گازوئیل استفاده می كنند كه برای تامین گازوئیل از دو مخزن به ظرفیت 5 میلیون لیتر كه در نیروگاه موجود می باشد استفاده می گردد .

وجود كارخانه قند شیروان ا بزرگترین كارخانه های قند ایران و استان و كارخانه پتروشیمی و كارخانه سیمان و الیاف شیروان كه از مصرف كننده های عمده نیروگاه می باشند  باعث شده قسمت زیادی از برق تولیدی این نیروگاه برای چرخش چرخ صنعت به كار رود  و همچنین به علت كشاورزی بودن منطقه و وجود چاه های عمیق كه باید با برق كار كنند و با توجه به بعد مسافت شهرهای شمال خراسان با نیروگاه مشهد كه افت ولتاژو تلفات فراوان انرژی به همراه دارد باعث شده كه این نیروگاه از اهمیت خاصی برخوردار گردد.

علاوه بر موارد یاد شده در راستای اجرای طرح های زیر بنایی كشور در منطقه و احداث كارخانه های جدید جدید سیمان یادمان شیروان و پتروشیمی كانی و آلمونیوم وحید و مجتم عظیم فولاد اسفراین و كارخانجات ومعادن آلمونیای جاجرم كه هر یك به تنهایی مصرف كننده عمده قابل توجه نیروی برق در استان به شمار می آیند می تواند دلیل قابل قبولی بر لزوم توسعه نیروگاه گازی شیروان باشد.

امید است كه با توجه نیاز روز افزون مصرق برق در منطقه توسعه نیروگاه در برنامه آینده مد نظر قرار گیرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیستمهای  CHP (سیستمهای تركیبی قدرت و گرما ) :

در این سیستمها ،گرمای تلف شده درخروجی توربین در یك پروسه ی صنعتی استفاده می شود . در سیستمهای كوچكتر CHP، گرمای خروجی ممكن است مستقیما" در یك فرایند خشك كردن استفاده شده و یا در یك HRSG (سیستم تولید بخار از بازیافت گرما )مورد استفاده قرار گیرد . الكتریسته تولید شده در محل استفاده می گردد و مقادیر اضافی به شبكه صادر می شود . اكثر سیستمهای CHP معمولا" از سوخت گاز طبیعی استفاده می كنند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نگهداری اتومبیل (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:57
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

***نگهداری اتومبیل***
استفاده بهینه از هر وسیله ای مستلزم سرویس و نگهداری به موقع آن دستگاه است كه به عبارتی می توان این روش را بازبینی پیشگیرانه نامید، زیرا عمل به دستورات وضع شده از سوی تولیدكننده و همچنین رعایت استانداردهای موجود نه تنها موجب افزایش عمر و ایجاد قابلیت بكارگیری در هر زمان با بالاترین درجه ایمنی واطمینان می گردد بلكه از اتلاف بی مورد وقت و پول نیز جلوگیری می كند. بر همین اساس اتومبیل نیز كه بعنوان مجموعه ای از سیستمها و دستگاههای مختلف شناخته می شود، برای قرارداشتن در بهترین موقعیت بازدهی و همینطور برخورداری از شرایط ایده آل از نظر ایمنی، كارآیی، عملكرد و حتی زیبایی و... نیازمند سرویس و نگهداری مداوم وانجام دقیق دستورالعمل های ارائه شده توسط كمپانی خودروساز است. در این مقاله سعی شده با جمع آوری و ارائه معتبرترین توصیه ها و زمانبندی ها برای سرویس قسمتها و اجزای مختلف اتومبیل، شما را درنگهداری هرچه بهتر و كاملتر اتومبیلتان یاری دهیم. البته بیان این نكته نیز ضروری به نظرمی رسد كه در صورت استفاده از خودرو در شرایط سخت و همچنین رانندگی در محیطهای آلوده وپرگردوخاك، تعویض روغن موتور، فیلترهای هواو روغن، شمعها و حذف دیگر بخشهایی كه تحت تأثیر چنین شرایط و محیطهای نامساعد قرارمی گیرند باید در فواصلی كوتاهتر از آنچه تعیین شده، صورت گیرد كه برای تعیین فاصله زمانی این نوع بازدیدها توصیه می شود با سرویس كارهای مجرب و مطمئن و یا تعمیرگاههای مجاز مشورت نمایید.

**** مهمترین بخش و یا به عبارتی قلب تپنده در اتومبیل موتور آن است و همانطور كه میدانید سلامت و كاركردصحیح این قسمت برای داشتن اتومبیلی به دردخور بسیارضروری است. بنابراین ما هم از موتور شروع كرده و شرایط بازدید و سرویس آن را بررسی می كنیم:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نحوه کار کردن موتور ماشین 9ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:57
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نحوه کار کردن موتور ماشین

احتراق درونی :

جهت پی بردن به نحوه كاركرد موتورهای احتراق درونی , به كار بردن تصویر ذهنی شما موثر خواهد بود .

یك مثال خوب در این راستا توپهای جنگی قدیمی هستند كه شما احتمالا آنها را در فیلمهایا موزه ها دیده اید . در آنجا سربازها درون لوله توپ را با باروت پركرده سپس یك گوی فلزی ( كه همان توپ است ) را درون آن قرار می دهند و با روشن كردن فیتیله ای كه به باروت متصل می شود عمل شلیك صورت میگیرد . به این عمل احتراق درونی میگویند , ولی تجسم اینكه این چه ارتباطی با موتور خودرودارد كمی مشكل است .

مثال نزدیكتر به موضوعمان می تواند این باشد : فرض كنید كه شما یك تكه لوله پلیكا با قطر حدودا هفت و نیم سانتی و به طول حدودا یك متر را در اختیار دارید . اگر شما یك سر آن را كاملا ببندید و یك قطره بنزین درون لوله بریزید , سپس یك سیب زمینی را با فشار به درون لوله بفرستید ( البته من پیشنهاد میكنم كه همچین كاری را انجام ندهید و فقط فرض آن كافی می باشد ) چیزی كه به دست خواهیم آورد یك وسیله است كه در عام به آن توپ سیب زمینی می گویند . وقتی كه سوخت آن وسیله را با یك جرقه آشنا نمایید , اتفاق جالبی كه می افتد این است كه سیب زمینی می تواند تا حدود 150 متر به هوا پرتاب شود.

توپ سیب زمینی از همان ایده ای كه پشت موتور های درون سوز است استفاده می نماید . اگر شما مقدار خیلی ناچیزی از یك سوخت با انرژی بالا ( مانند بنزین ) را در یك محوطه بسته كوچك قرار دهید و آن را مشتعل سازید , مقدارقابل توجهی انرژی آزاد خواهد شد آنهم به صورت گاز منبسط . شما می توانید از این انرژی جهت پرتاب یك سیب زمینی به 150 متری استفاده نمایید.

دراین حالت انرژی تبدیل به حركت سیب زمینی می شود . شما همچنین می توانید از این انرژی جهت مصارف جالبتری استفاده نمایید . برای مثال اگر شما بتوانید یك چرخه به وجود آورید كه بتواند این انفجارها را صد بار در دقیقه انجام دهد و اگر شما بتوانید انرژی تولیدی را جهت كارهای مفید مهار نمایید چیزی كه به دست می آید ساختار موتور یك ماشین است .

تقریبا تمامی خودروهای امروزی جهت تبدیل بنزین به حركت از موتورهایی كه به آنها چهار زمانه میگویند استفاده می نمایند . به این سیستم چهار زمانه همچنین چرخه اتو نیز میگویند

( otoo cycle ) . كه این نام برای یادبود نیكولای اتو مخترع این سیستم در سال 1867 میلادی می باشد .

در تصویر زیر می توانید تصویر یك سیستم چهار زمانه را مشاهده نمایید .

شرح تصویر :

A- سوپاپ ورودی انگشتی سوپاپ

B - قالپاق روی سوپاپ

C - دریچه ورودی

D - سر E - خنك كننده

F - بدنه پوسته موتور 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق موتورهای شش زمانه (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:57
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مقدمه

عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.

با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.

 

محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است. با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.

 

مزایای موتور شش زمانه:

  • رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی)
  • کاهش مصرف سوخت با بیش از %40
  • کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی
  • دو کورس مفید کار در طی شش کورس
  • پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو
  • سوخت چند گانه

 

 در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار الودگی خواهیم بود.

طراحی و عملکرد

در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی. نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.

 

اولین سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی.

فرایند1 :مکش هوای خالص درون سیلندر(فرایند دینامیکی)

فرایند 2: تراکم هوای خالص در محفظه ی گرمکن(فرایند دینامیکی)

فرایند3 : نگه داشتن فشار هوای خالص در محفظه ی بسته جایی که بیشترین تبادل گرما با دیواره های محفظه ی احتراق رخ می دهد(فرایند استاتیک چون مستقیما روی میل لنگ اثر نمی گذارد.) دمای هوا بالا می رود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق موتور ماشین چگونه كار میكند (ادبیات)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:56
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل55 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

موتور ماشین چگونه كار میكند

آیا تا به حال پیش آمده كه كاپوت خودروی خود را بالا بزنید و متعجب بمانید كه آن داخل چه خبر است ؟

  موتور خودرو می تواند نمایشگر یك سری قسمتهای فلزی , لوله های مختلف و سیمهای گیج كننده باشد . شما ممكن است كه از روی كنجكاوی بخواهید دریابید كه آنجا چه میگذرد . به هر حال شما از این وسیله به طور روزانه استفاده مینمایید و  دانستن طریقه كار كردن آن باید جالب باشد .  یا شاید شما خسته شده باشید از اینكه خودروی خود را به مكانیكی برده و در مورد قسمتهایی ( كه كاملا برای شما بی معنیست ) بشنوید و مجبور باشید به خاطر این قسمتهای ناشناخته  فاكتور گران قیمتی را امضاء و پرداخت نمایید.

 یا حتی ممكن است كه شما قصد خرید یك خودروی جدید را داشته باشید و با لغات خنده داری مانند 3 لیتر وی 6 یا dohc یا mpfi برخورد
نمایید . معنی اینها چیست ؟

اگر تا به حال در مورد اینجور مسائل متعجب شده اید , پس به خواندنتان ادامه دهید ! در این مقاله مادر مورد ایده های اولیه در مورد موتور , سپس شرح كامل كاركرد این قطعات با هم , و چه ایراداتی می تواند به وجود بیاید و چگونگی بالا بردن راندمان صحبت خواهیم كرد .

_ احتراق درونی : جهت پی بردن به نحوه كاركرد موتورهای احتراق درونی , به كار بردن تصویر ذهنی شما موثر خواهد بود . یك مثال خوب در این راستا توپهای جنگی قدیمی هستند كه شما احتمالا آنها را در فیلمهایا موزه ها دیده اید . در آنجا سربازها درون لوله توپ را با باروت پركرده سپس یك گوی فلزی ( كه همان توپ است ) را درون آن قرار می دهند و با روشن كردن فیتیله ای كه به باروت متصل می شود عمل شلیك صورت میگیرد . به این عمل احتراق درونی میگویند , ولی تجسم اینكه این چه ارتباطی با موتور خودرودارد كمی مشكل است .
مثال نزدیكتر به موضوعمان می تواند این باشد : فرض كنید كه شما یك تكه لوله پلیكا با قطر حدودا هفت و نیم سانتی و به طول حدودا یك متر را در اختیار دارید . اگر شما یك سر آن را كاملا ببندید و یك قطره بنزین درون لوله بریزید , سپس یك سیب زمینی را با فشار به درون لوله بفرستید ( البته من پیشنهاد میكنم كه همچین كاری را انجام ندهید و فقط فرض آن كافی می باشد ) چیزی كه به دست خواهیم آورد یك وسیله است كه در عام به آن توپ سیب زمینی می گویند . وقتی كه سوخت آن وسیله را با یك جرقه آشنا نمایید , اتفاق جالبی كه می افتد این است كه سیب زمینی می تواند تا حدود 150 متر به هوا پرتاب شود.

توپ سیب زمینی از همان ایده ای كه پشت موتور های درون سوز است استفاده می نماید . اگر شما مقدار خیلی ناچیزی از یك سوخت با انرژی بالا ( مانند بنزین ) را در یك محوطه بسته كوچك قرار دهید و آن را مشتعل سازید , مقدارقابل توجهی انرژی آزاد خواهد شد آنهم به صورت گاز منبسط . شما می توانید از این انرژی جهت پرتاب یك سیب زمینی به 150 متری استفاده نمایید. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir