قرارداد خودروی ال 90- 8ص (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:52
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ال 90

قرارداد خودروی ال-۹۰ و تأسیس «رنو پارس» در آخرین روزهای سال ۸۲ نهایی شد. این طرح به طور كلی از سوی كارشناسان مناسب و مثبت ارزیابی شده است، اما برخی ابهاماتی را نیز درباره آن مطرح كرده اند. رنو تمام نیروی خود را برای تبدیل شدن به چهارمین قدرت خودروسازی جهان، كنار زدن رقیب دیرینه خود پژو در ایران و خاورمیانه و همچنین در اختیار گرفتن بازار غرب آسیا، به وسیله طرح ال-۹۰ در ایران به كار گرفته است. البته رنو با این اقدام غیرقابل پیش بینی، به دلیل این كه با خرید سهام نیسان، سامسونگ موتور و داكیای رومانی متحمل بدهی شده، ریسك یك سرمایه گذاری بزرگ در ایران را نیز پذیرفته است.

از سوی دیگر به گفته اغلب كارشناسان، این قرارداد در صورت اجرا شدن درست، سبب جهش صنعت خودروی ایران می شود. ویسه این قرارداد را سبب بیمه شدن صنعت خودرو ایران در مواجهه با جهانی سازی می داند. وی چندی پیش در توضیح درباره این قرارداد به خبرنگار ایسنا، گفته بود: «تكنولوژی ساخت خودرو و پلات فورم كه ۶۵ درصد آن را تشكیل می دهد؛ در طرح ال-۹۰ به ایران انتقال می یابد. در این طرح از همان ابتدا كار انتقال تكنولوژی صورت می پذیرد، از ویژگی های مهم این طرح كه در طرح های قبلی وجود نداشت، انتقال مهندسی خودرو به داخل كشور است.» ویسه گفت: «دانش طراحی خودرو و پلات فورم در طرح وانت ال-۹۰ كه یكی از خودروهای مجموعه X90 در ایران است، در این طرح به كشور انتقال خواهد یافت.» رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع كشور تأكید كرد: «در این طرح حدود ۳۵ تا ۴۰ قطعه ساز اروپایی با قطعه سازان ایرانی جهت تولید قطعات ال-۹۰ در ایران مشاركت می كنند و از این طریق دانش ساخت قطعات خودرو به ایران انتقال می یابد و بیش از یك میلیارد دلار در بخش قطعه سازی كشور سرمایه گذاری خواهد شد.» همچنین علیمرادلو، رئیس هیأت مدیره شركت رنو پارس، نیز در توضیح بیشتر درباره قرارداد ال-۹۰ به خبرنگار ایسنا گفت: «در طرح خودروی ال-۹۰، ۱۵۰ هزار نفر اشتغالزایی در واحدهای خودروسازی، قطعه سازی و مهندسی ایجاد می شود.»

وی افزود: « در طرح ال-۹۰ حدود ۱۴۰ هزار نفر در بخش قطعه سازی اشتغال ایجاد خواهد شد و ۱۵ هزار نفر نیز در شركت خودروسازی وابسته به رنو پارس و ایران خودرو- سایپا مشغول به كار می شوند. حدود ۶۰۰ نفر نیز در بخش های مهندسی رنو پارس مشغول به فعالیت می شوند.» وی گفت: «در گام اول قطعات بدنه، بلوكه موتور و تزئینات داخلی در ایران ساخته می شود و در پایان طرح موتور و سیستم انتقال قدرت و شاسی به طور كامل ساخت داخل می شود.» وی وظیفه شركت رنو پارس را طراحی قالب و ساخت قالب، سرمایه گذاری برای ابزار مخصوص، ایجاد خطوط مونتاژ و كارهای مهندسی طرح و همچنین راه اندازی خودروسازی نیوكو دانست.
علیمرادلو ادامه داد: «رنو پارس در كارهای مهندسی و كیفیت، بازاریابی و خدمات پس از فروش ال-۹۰ نیز فعالیت انجام می دهد. گروه های مهندسی رنو پارس برای تولید و انتقال دانش فنی و ساخت قطعات این خودرو در ایران شامل یك گروه مهندسی موتور و سیستم انتقال قدرت و دو گروه در بخش گروه مهندسی خودرو برای تولید و ایجاد خطوط مونتاژ این خودرو خواهد بود.» وی گفت: «در ساخت بدنه هم از بدنه سازی هایی مانند سایپاپرس برای تولید بدنه استفاده می كنیم بدنه در كارخانه های قطعه سازی در ایران تولید و برای مونتاژ نهایی و اتصال به هم به كارخانجات ارسال می شود، البته بسیاری از بدنه سازی ها باید توسعه یابند.» وی درباره تهیه قطعات و انجام كارهای مهندسی قطعه سازی در رنو پارس گفت: «تیم های مهندسی در رنو پارس در حال شكل گیری است و سیستم تأمین قطعه كاملاً متفاوت از سیستم سابق در ایران خواهد بود.» وی تأكید كرد: «در این طرح شرایط سختی بر قطعه سازان حاكم خواهد بود و تنها قطعه سازی در این طرح از آنها استفاده می شود كه قطعه را به موقع تحویل دهند و براساس استاندارد كیفیت و قیمت كه شركت رنو فرانسه می خواهد تولید قطعه كند.»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

قالب گیری فلزات 3ص (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:52
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

قالب گیری فلزات

تجزیه مواد در شناخت پتانسیل آلیاژهای گریز از مرکز آلومینیم در صنعت کمک می کند .

ابداعات اخیر در تکنولوژی دایکستینگ بطور قابل توجهی کاربرد تجاری محصولات آلومینوم قالب گیری شده را توسعه بخشیده است . گرچه بهینه ساز ی آلیاژهای موجود ، توسعه آلیا ژهای جدید مکمل واستناد اطلاعات قابل اطمینان در مورد خواص فیزیکی و شیمیایی این آلیاژها بسیار کند پیش می رود .این پیشرفت کند مانعی در مقابل شناخت پتانسیل  کامل محصولات ریخته گری آلومینم ایجاد می کند.

در تحقیقات قبلی صورت گرفته توسط موسسه پلی تکنیک در مستمر (WPI) با همکاری انجمن دایکستینگ آمریکای شمالی به بررسی بر هم کنش های خصوصیت آلیاژهای زیرساختار در آلیاژهای دایکستیگ پرداخته شده است. نتیجه این تحقیقات پایگاه داده هایی است که فرایند آلیاژهای گریز از مرکز (دایکستینگ) آلو مینیوم را به ریخته گری زیر ساختارها و خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آنها مرتبط می سازد. این تحقیقات همچنین موجب بدست آمدن یافته هایی شد که ریخته گران را قادر به طراحی یک آلیاژ به فرم دلخواه می کند. این یافته ها به طراحان قطعات، امکان پیشگویی عملکرد قطعه را از روی ترکیب آلیاژ می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق عملکرد و نگهداری از توربینهای بخار (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:51
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات65
حجم فایل45 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عملکرد و نگهداری از توربینهای بخار ، کندانسور ، برجهای خنک کننده و بخشهای فرعی

1- 10 توربین ها

هانطور که در فصل 9 ذکر شده ، دو شیوة کلی برای تقسیم بندی توربین ها و جود دارد :

(1) بوسیلة بخارشان که وضعیتها را تأمین و تهی می کند و  (2)بوسیلة ترتیب لولة محافظ و شافت شان. همچنین آنها بوسیلة تجهیزات محرکه یا تجهیزات مکانیکی یا یک ژنراتور برقی (مولد برق) شناسایی می شوند . از نوع محرکه یا تجهیزات مکانیکی یا یک ژنراتور برقی ( مولد برق ) شناسایی می شوند . از نوع محرکه ، مستقیم یا انتقال یافته در توصیف توربین استفاده می شود . در ایالات متحده خدمات وسیع برقی نیروگاه های برقی که با سوخت کانی می سوزند و به میزان 100 تا 1300 مگاوات برق تولید می کنند بر اساس یکی از این دو سیکل های سیستم طراحی می شوند :

1- سیستم های فشار زیر بحران با 2400 پوند در هر 5/1 اینچ مربع همراه با 1000 درجة فارنهایت ابرگرمش و 1000 درجة فارنهایت دمای گرمسازی .

2-    سیستم های فشار زیر بحران با 3500 پوند در هر اینچ مربع همراه با 1000 درجة فارنهایت ابرگرمش و 1000 درجة فارنهایت گرمسازی .

با این حال ، با وجود تولید کننده های مستقل برق (IPPS ) در نیروگاهی که کمتر از 100 مگاوات انرژی تولید می کند و سوختهای مختلف زیادی می سوزاند ، طراحهای سیکلی خیلی متفاوتی با فشارهای بخار کمتر از 1000 پوند در هر اینچ مربع و دماهای بخار 750 درجة فارنهایت استفاده      می شود . با این وجود ، اهداف عملکرد این تسهیلات با خدمات وسیع برقی از جمله تولید برق با حداقل هزینه و بیشترین میزان اعتبار یکسان می باشد در حالیکه با تمام شرایط صدور جواز عملیات مواجه می شود. اغلب بدلیل مشکلات اساسی در رابطه با سوزاندن یک سوخت خاص ، دما و فشار بخار پایین تری مورد نیاز می باشد .

برای مثال ،هنگام سوزاندن فضولات جامد شهری ( MSW ) به دلیل ماهیت خوردگی سوخت دما و فشار بخار بالایی در دیگ بخار با فرسایش تسریع شده ای همراه می شود که این منجر به کاهش هزینه های دسترسی و نگهداری می گردد .

همچنین توربین ها برای به حرکت درآوردن تجهیزات مکانیکی بکار می روند و اغلب از فشار بخار ضعیفی یعنی کمتر از 150 پوند در هر اینچ مربع استفاده می کنند که اغلب از محل استخراج داخل توربین اصلی بخار سرچشمه می گیرد . بنابراین دما و فشار بخار توربین بطور قابل توجهی بسته به کاربرد فرق می کند . با این وجود برای هر طرح ، دما و فشار بخار تولید شده ، فاکتورهای مهمی در تعیین بازدة نهایی توربین می باشند . همچنین مصالحی که در ساخت توربین استفاده می شود نقش مهمی را در اجرای کلی آن بازی می کند .

توربین های بخار با فشار و دمای بالا عمدتاً در صنایع بزرگ و خدمات برق نیروگاهها استفاده        می شوند . چنین نوع توربین و کاربردشان در شکل 1- 10  نشان داده شده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح توجیهی قالب فلزی به روش ماشین کاری 8ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:51
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برسی فنی

1-   سابقه مدیر

پدر آقای موسی الرضا کاضمی اولین تراشکار نیشابور ( با یک سابقه 25 ساله ) بوده است و مدیر طرح ( آقای موسی الرضا کاظمی ) به صورت نیمه وقت در کارگاه ایشان از دوران نوجوانی مشغول به کار بوده اند . همچنین ایشان به مدت 3 سال در کارگاه قالب سازی شرکت شایان قالب یدک به عنوان مسئول تولید مشغول به کار بوده اند و از چهار سال پیش به عنوان مسئول قالب سازی کارخانه جهان الکتریک ( تولید کننده کلید پریز ) مشغول به فعالیت می باشند . ضمناً ایشان به صورت متفرقه 7  قالب را تا کنون ساخته و سفارشات متعدد دیگری را نیز دارند .

 

1- ساختمان سازی

شرح

نوع ساختمان

مساحت ( متر مربع )

قسمت واحد ( ریال )

کل هزینه ( هزار ریال)

سالن تولید

اسکلت فلزی

200

1.200.000

240.000

ساختمان اداری و سرویسها

اسکلت فلزی

50

1.200.000

60.000

جمع کل زیر بنا

 

250

جمع کل هزینه

300.000

 

 

 

 

 

 

 

2-تأسیسات

عنوان

شرح / مشخصات فنی

قسمت ( هزار ریال )

برق رسانی

حق انشعاب برق با قدریت 25 آمپر + لوارم جانبی

50.000

جمع کل تأسیسات

 

50.000

 

 

 

 

3- نگهداری و تعمیرات

شرح

ارزش دارایی ( هزار ریال )

درصد

هزینه تعمیرات سالیانه ( هزار ریال)

ساختمان

300.000

2

6000

ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آز

2.830.000

5

141500

تأسیسات

50.000

10

5000

جمع کل تعمیرات

 

 

152500

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح پاداش افزایش تولید (آكورد) 15ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:51
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی كارخانه:

كارخانه تولیدی ادوات كشاورزی قربان محمدزاده و پسران در كیلومتر 5 جاده قوچان- روبروی اكسیژن خوراكیان واقع می باشد. مالكیت این واحد متعلق به سه برادر می باشد.تولیدات این كارخانه به ساخت گاوآهن و قطعات یدكی آن محدود میشود كه در 12 نوع و سایز طراحی و تولید می شود و 60 نفر كارگر تولیدی و 7 نفر كارمند اداری در این واحد مشغول به فعالیت می باشند. دفتر فروش كارخانه مزبور در چهارراه ابوطالب واقع شده است و در تولید گاوآهن دارای پیشینه ای 80 ساله می باشند. فروش محصولات نیز بصورت داخلی و صادراتی (به كشورهای پاكستان- سوریه- افغانستان و ....) می باشد.

فرآیند تولید:

روند تولید بصورت انبوه و پیوسته می باشد و بدلیل وجود بازاری با ظرفیت كافی و مناسب- محصولات كارخانه معمولا پیش فروش شده و نگرانی از بابت عدم فروش محصولات وجود ندارد. بهمین دلیل لزومی برای در نظر گرفتن ساختمانی جهت انبار محصولات ساخته شده وجود ندارد. محصولات در 8 دایره تولید می شوند.

 

دایره اول: برشكاری

اولین دایره تولیدی- برشكاری می باشد كه در این دایره مواد اولیه ای از قبیل ورق آهن و تسمه و قوطی بوسیله هواگاز- برش خورده و جهت استفاده در دوایر بعدی آماده می گردد. لازم به ذكر است برای برش از دستگاهی استفاده می شود كه توسط خود مالكین طراحی و ساخته شده است كه تكنولوژی آن مربوط به 50 سال پیش است. بهمین دلیل از بازدهی بسیار پایینی برخوردار است كه باعث اتلاف وقت و در نتیچه از كارافتادگی دوایر دیگر می شود. این دایره یكی از مشكلات اساسی روند تولید این كارخانه می باشد.

 

دایره دوم: كوره و چكش كاری

برخی قطعات برش خورده جهت استحكام بیشتر در یك درجه حرارت مشخص در كوره گرم می شود و سپس توسط ماشین چكش كاری- فرآیند استحكام بخشی به قطعات كامل می شود. سپس قطعات مورد نظر درون آب قرار می گیرد. در این دایره 3 عدد كوره گازوئیل سوز و یك دستگاه چكش وجود دارد.

 

دایره سوم: پرسكاری

قطعات آماده شده توسط دایره كوره و برخی دیگر از قطعات كه در دایره برش آماده گردیده است- جهت پرس و شكل گیری به این دایره انتقال می یابند. لازم به ذكر است تعداد دستگاه های پرس موجود در این دایره زیاد بوده و تعداد زیادی از آنها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

دایره چهارم: سوراخكاری

در این دایره برخی از قطعات كه جهت اتصال به بدنه اصلی گاوآهن احتیاج به پیچ شدن دارند- عملیات سوراخكاری روی این قطعات انجام می شود. در این دایره 5 دستگاه دریل در سایزهای مختلف وجود دارد.

 

دایره پنجم: جوشكاری

بعضی قطعات جهت اتصال قوی تر- لازم است بوسیله جوش به یكدیگر متصل شوند كه در نهایت منجر به تولید بدنه اصلی گاوآهن می شوند.

 

دایره ششم: فرچه كاری و تمیزكاری

در این دایره قطعات جوشكاری شده جهت تمیزكاری و مسطح كردن ناهمواری ها و از بین بردن قسمتهای زاید توسط فرچه برقی- عملیات انجام می شود.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شیر کنترل کننده جریان (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:51
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شیرهای كنترل كننده جریان

وظیفة كنترل كننده های جریان، كه معمولاً شیر كنترل جریان خوانده می شوند، عبارت است از كنترل یا تنظیم جریان عبوری از یك نقطة دلخواه در مدار. كنترل كنندة جریان در واقع نوعی شیر است و می توان آن را با دریچه های هوای كانال هوا مقایسه كرد. اگر دریچه اندكی باز شود، مقدار كمی هوای گرم یا سرد وارد اتاق می شود، ولی اگر كاملا باز شود هوای زیادی به درون اتاق جریان می یابد. اندازة گشودگی دریچه می تواند از وضعیت بسته تا كاملا باز و در هر موقعیت دلخواه تنظیم شود.

شیر كنترل برای تنظیم سرعت حركت پیستون در سیلندرهای قدرت و یا سرعت حركت كشویی شیر فرمانده، كه موجب تنظیم سرعت چرخش روی شیر زمانبندی (شیر تایمر) می شود، و یا تنظیم سرعت گردشی محور موتورهای سیالی به كار می رود. شیر كنترل جریان، جزء ساده ای در مدار است ولی نقش مهمی در سیستم های هیدرولیكی و پنوماتیكی بر عهده دارد.

از آنجایی كه شیرهای كنترل جریان در هر دو شاخة هیدرولیك و پنوماتیك كاربرد فراوان دارند، در این فصل انواع مختلف شیرهای كنترل جریان كه در صنعت به كار می روند بررسی می شوند. هر چند بسیاری از شیرهای پنوماتیك برای فشار كار تا 2 Kg/cm 10 (psi 150) طراحی می شوند و می توان از آن ها در سیستم های روغنی كم فشار (تا psi 500) هم استفاده كرد، ولی بهتر است كه از شیرهای كنترل جریان بادی در پنوماتیك و از شیرهای كنترل جریان روغنی در هیدرولیك استفاده شود.

انواع شیرهای كنترل جریان

شیرهای كنترل جریان به چهار گروه تقسیم می شوند:

  1. پیش تنظیم (كنترل جریان در ورودی) (شكل 12-1)،
  2. پیش تنظیم (كنترل جریان در خروجی) (شكل های 12-2، 12-3 و 12-4)،
  3. پیش تنظیم دو جهته (كنترل جریان در دو جهت) (شكل 12-5)،
  4. بیرون ریز (كنترل جریان به صورت تخلیه جریان اضافی) (شكل 12-1).

در شیرهای كنترل جریان پیش تنظیم جریان سیال پیش از رسیدن به دستگاه مورد نظر تنظیم و اندازه می شود (شكل 12-1) در شیرهای كنترل جریان پس تنظیم جریان سیال پس از ترك دستگاه مورد نظر اندازه و تنظیم می شود. شیر پیش تنظیم دو جهتی در هر دو جهت جریان سیال را تنظیم می كند (شكل 12-5).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم خنك كننده (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:51
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستمهای خنك كننده :

در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندرها حرارت زیادی در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتیگراد ایجاد می شود. تنهای قسمتی از حرارت به وجود آمده (حدود 20 تا 24 درصد در موتورهای بنزینی و 27 تا 35 درصد در موتورهای دیزل) به كار مفید تبدیل می شود.قسمت دیگری از این حرارت (حدود 20 تا 34 درصد در موتورهای بنزینی و 20 تا 32 درصد در موتورهای دیزل) می بایست توسط سیستم خنك كننده جذب شود در غیر اینصورت قطعات موتور بخصوص پیستونها و سوپاپ ها كه مستقیماً به شعله تماس دارند بیش از حد گرم شده ، حرارت زیاد باعث از بین رفتن سریع آنها می گردد. ضمناً حرارت زیاد از حد، موجب سوختن روغن می شود.

خنك شدن بیش از حد یك موتور در حال كار نیز مطلوب نیست. در موتوری كه بیش از حد خنك می شود توان ،در نتیجه تلفات حرارت كاهش می یابد ،تلفات اصطكاكی براثر سفت شدن روغن بالا می رود و بخشی از مخلوط سوخت و هوا تبدیل به مایع شده و روغن از دیواره هی سیلندر شسته و پایین می برد. این موارد موجب فرسایش اجزاء موتور می گردد. در موتوری كه حرارتش خیلی پایین است خوردگی دیواره های سیلندر در نتیجه تولد تركیبات گوگردی افزایش می یابد. جدول 1 اثر درجه حرارت خنك كننده بر روی توان موتور مصرف سوخت و فرسایش یك موتور بنزینی را نشان می دهد. این در موقعی است كه حرارت موتور پایین تر از حد توصیه شده 82 درجه سانتی گردا باشد.

امروزه دو نوع سیستم خنك كننده در موتورها به كار می رود سیستم خنك كننده هوایی كه در آن از هوا به نوان واسطه خنك كننده استفاده می شود . و دوم سیستم خنك كننده مایعی یا آبی كه در آن از مایع برای خنك كردن موتور و از هوا برای خنك كردن مایع استفاده می گردد.

حرارت

خنك كننده OC

توان

% حداكثر

مصرف سوخت

% حداقل

فرسایش سیلندر

% حداقل

80

100

100

100

70

98

103

166

60

96

114

334

40

92

125

668

4

88

136

2670

 

 

 

 

سیستم خنك كننده هوایی

این سیستم معمولاً در موتورهای كوچك مورد استفاده قرار می گیرد . زیرا عبور هوا از تمام نقاط داغ در موتورهای بزگتر مشكل است. در این سیستم معمولاً از پره ها لوله ها و دمنده ها برای كمك در پخش هوا استفاده می شود. موتورهای چند سیلندر كه با هوا خنك می شوند سیلندرهایشان به جای این كه به صورت جفت جفت با هم ویا همگی در یك بدنه ریخته شوند به صورت منفرد و جدا از هم ریخته می شوند تا حداكثر عمل خنك شدن در آنها انجام گیرد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم تهویه مطبوع در خودرو 16 ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:50
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

امروز سیستم تهویه مطبوع جایگاه ویژه ای در خودرو دارد. سرنشینان خودرویی كه از سیستم تهویه مطبوع پیشرفته و مجهزی برخوردار است، احساس آرامش می كنند و چه بسا در شرایط سخت رانندگی در جاده های طولانی، به دلیل داستن این سیستم، سختی های سفر را بر خود هموار سازند و آن را با خاطره ای خوش به پایان رسانند.

سیستم های تهویه مطبوع پس از سال ها سیر تكاملی، به شكل امروزی خود رسیده اند. این سیستم در ابتدا از سرنشینان خودرو در برابر تابش مستقیم نور خورشید یا بادهای شدید محافظت می كرد. پس از مدتی، سیستم گرمایش برای غلبه بر سرما طراحی شد و بالاخره با ساخت كولر، هوایی مطبوع و خنك در اتاق خودرو فراهم آمد. با توجه به جایگاه مهم سیستم تهویة مطبوع، بهتر است با روش و اصول كاركدر آن بیشتر آشنا شویم تا در مراحل گسترده تر، به رفع عیوب این سیستم بپردازیم و با استفادة صحیح از آن، بیشترین بهره را از سیستم تهویه مطبوع ببریم.

تهویه مطبوع در خودرو

تهویه مطبوع در اتومییل ها از نظر كار و طرح با هم شبیه هستند، ولی كارخانجات سازنده خودروها از اجزاء متفاوتی برای بكار انداختن و كنترل اجزاء در محدوده مشخصات خود استفاده می كنند.

عمل سرماسازی (برودت) در سیستم كولر

عمل سرماسازی در سیستم كولر خودرو از گردش گاز 12-R (ماده سرماساز) در یك مدار بسته انجام می گیرد. گاز 12-R به حالت بخار از طرف اواپراتور (تبخیركننده) بوسیله كمپرسور مكیده می شود و پس از فشردن 14bar در كمپرسور و افزایش دما حدود 80 درجه سانتیگراد بطرف كندانسور (رادیاتور كولر) رانده می شود. در كندانسور گاز داغ و فشرده خنك می شود با خنك شدن گاز تقریباً تبدیل به مایع یعنی تقطیر می گردد. و از آنجا به طرف رطوبت گیر (رسیور) رطوبت و ناخالصی آن گرفته می شود و به صورت مایع كامل بطرف اواپراتور حركت می كند، قبل از ورود به اواپراتور با عبور از شیرانبساط بواسطه گشاد بودن مسیر فشار آن بشدت كاهش و منبسط می گردد و در اواپراتور به سرعت تبخیر می گردد. سرعت تبخیر سرمای زیادی را ایجاد می نماید كه توسط فن كولر تهویه هوای تازه محیط یا هوای محیط اطاق خودرو از اطراف اواپراتور عبور داده می شود به این معنی كه حرارت اطاق خودرو را جذب خود می كند و ماده سرماساز بصورت بخار مجدداً بطرف كمپرسور مكیده می شود. این سیكل تا زمانی كه كمپرسور كار می كند ادامه دارد در این سیستم كار كمپرسور توسط جریان برق كه از كلاچ كمپرسور عبور داده می شود ایجاد میدان مغناطیسی كلاچ با محور كمپرسور درگیر شده و با نیروی موتور كه توسط تسمه به پولی كلاچ متصل می باشد حركت می نماید. در حالتی كه اواپراتور زیاد سرد می شود توسط ترموستاتی كه به اواپراتور متصل می باشد مسیر گاز را در شیرانبساط مسدودتر می نماید تا از یخ زدن هوای اطراف اواپراتور جلوگیری نماید.

كولر

كولر دستگاهی است كه هوای اتاق را سرد می كند و در صورتی كه رطوبت هوا زیاد باشد، آن را كاهش می دهد.

قانون عمومی سرمایش

در فصل تابستان گاهی اوقات پس از شنا احساس سرما یا خنكی می كنیم. علت این پدیده آن است كه با توجه به گرمای خورشید، آب روی پوست ما تمایل به تبخیر دارد. آب، گرمای تبخیر خود را از پوست بدن می گیرد و با كاهش گرمای روی پوست، احساس سرما به ما دست می دهد. مثال دیگر این است كه اگر مقداری الكل روی دستمان بریزیم، به علت تبخیر الكل از روی سطح پوست، احساس سرما می كنیم. از این روش می توان در سیستم های سرمایش استفاده كرد. این روش مبتنی بر قانونی است كه می گوید: هر ماده ای برای تبخیر مجبور به جذب حرارت از محیط اطراف خود و در نتیجه سرد كردن محیط است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم انتقال قدرت اتومبیل (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:50
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل609 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

CVTچگونه کار می کند؟

بعضی ها معتقدند نمی توان به یک سگ پیر حرکات جدید یاد داد،اما انتقال قدرت پیوسته ( CVT) که لئوناردو داوینچی ٥٠٠ سال پیش اندیشه اش را در سر داشت و در حال حاضر جای انتقال قدرت اتوماتیک را در بعضی خودروها گرفته،یک سگ پیر است که قطعا چیز جدیدی یادگرفته است !

در واقع از اولین CVT که در١٨٨٦ ثبت شده تاکنون تکنولوژی آن بهبود پیدا کرده است،امروزه چندین کارخانه خودروسازی از جمله جنرال موتورز،آیودی،هوندا و نیسان در حال طراحی CVT های خود هستند

 

 

Nissan HR15DE engine with Xtronic CVT

 

اگر درباره ی ساختار و طرزکار انتقال قدرت اتوماتیک در بخش دنده ی اتوماتیک چگونه کار می کند، خوانده باشید،می دانید که وظیفه ی انتقال قدرت، تغییر دادن نسبت سرعت چرخ و موتور است،به عبارت دیگر،بدون یک جعبه دنده خودرو فقط یک دنده خواهد داشت،دنده ای که به اتوموبیل اجازه دهد با سرعت مناسب حرکت کند

 یک لحظه تصور کنید در حال رانندگی با اتوموبیلی هستید که فقط دنده یک یا دنده سه دارد،در حالت اول خودرو با شتاب خوبی از حالت سکون حرکت می کند و می تواند از یک تپه با شیب تند بالا رود اما بیشترین سرعت آن به چند مایل در ساعت محدود می شود، از طرف دیگردرحالت دوم خودرو با سرعت ٨٠ مایل بر ساعت در یک بزرگراه به سمت پایین حرکت خواهد کرد اما تقریبا شتابی هنگام شروع حرکت نخواهد داشت و نمی تواند از تپه بالا رود

 جعبه دنده از تعدادی چرخ دنده استفاده می کند تا با تغییر شرایط رانندگی استفاده ی مناسبی از گشتاور موتور شود،دنده ها می توانند به طور دستی و یا اتوماتیک تغییر کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم استارت و دینام یكپارچه 8 ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:50
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل67 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم استارت و دینام یكپارچه

 

سیستم استارت- دینام یكپارچه با هدف كاهش مصرف سوخت و آلودگی، طراحی شده است. اساس این سیستم برمبنای سه استراتژی اصلی استوار است كه عبارتند از:
1. استارت- استاپ
2. بازیافت انرژی ترمز
3. تقویت موتور
بجز مزایای كاهش آلایندگی و مصرف سوخت، مزایای دیگر این سیستم عبارتند از:
1. استارت سریع و در نتیجه سریع‌تر روشن شدن خودرو
2. بی‌سروصدا بودن به هنگام استارت
3. ایجاد فضای مناسب در محفظه موتور
4. كیفیت بهتر قطعات و در نتیجه عمر مفید بیشتر
5 . امكان افزودن سیستم‌های برقی و الكترونیكی جدید در خودرو
این مقاله، شما را با سیستم یاد شده و لزوم استفاده از آن، آشنا می‌كند.

در پهنه رقابت‌ها، صنعت خودرو همواره در حال رویكرد به تولیدات نوین است. رویكرد این صنعت از خودروی تمام برقی EV1 كه 10 سال پیش توسط GM ساخته شد، به سمت خودروهای نیمه هایبرید تغییر كرد كه در آن، موتور احتراقی جزء اساسی و یك موتور الكتریكی، مكمل آن بود. اكنون این توجه به سمت خودروهای تمام هایبرید معطوف شده كه در آن، موتور الكتریكی تأمین‌كننده نیروی محركه اصلی است. با اقتصادی شدن و توسعه پیل‌های سوختی، هدف‌گیری آتی خودروسازان ممكن است خودروهای تمام برقی باشد.
دینام- استارت یكپارچه1 (ISA) راه‌حلی بسیار ساده برای بهره‌مندی از برخی مزایای خودروهای هایبریدی است. در این سیستم، از یك موتور- ژنراتور به عنوان دینام و استارت استفاده می‌شود. وقتی كاركرد این دو سیستم با استفاده از یك موتور/ ژنراتور الكتریكی تركیب می‌شود، وارد دنیایی جدید با امكانات خلاقانه متعدد می‌شویم، سیستم ISA بسیار سریعتر از سیستم كنونی، استارت می‌زند و امكان استفاده از سیستم استارت استپ2 فراهم می‌شود. با بهره‌گیری از این سیستم، می‌توان هنگامی كه خودرو پشت چراغ قرمز و یا در ترافیك متوقف می‌شود، موتور را خاموش كرده و با استفاده از موتور الكتریكی قوی، با كوچكترین اشاره به پدال گاز، سریعاً خودرو را به حركت در آورد. با این كار، آلودگی در شرایط كاركرد در جا كه بیشترین گازهای سمی را تولید می‌كند، كم شده و مصرف سوخت خودرو بهبود می‌یابد. ISA می‌تواند مستقیماً با استفاده از موتور و نیز بازیابی انرژی ترمز، باتری را شارژ كرده و فرسودگی ترمزها را كاهش دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir