درباره مکانیل دسک تاپ 11ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:48
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درباره مكانیل دسك تاپ :

مكانیكل دسك تاپ یك نرم افزار مدل سازی پارامتریك جهت ساخت مدل های مكانیكی می باشد

- اتوكد مكانیكال ( ترسیمات دوبعدی )

- مكانیكال دسك تاپ ( ترسیمات سه بعدی )

- اتوكد

مكانیكال دسك تاپ شامل ابزار زیر جهت طراحی ومدل سازی است

- ایجاد مدل ها بر اساس طرح های اولیه دوبعدی ( sketch) وجاسازی اجزای دیگر (placed feature)

- تركیب قطعات (Cambine)

- مونتاژ ودمونتاژ مجموعه ها

- تعریف صحنه هایی از نماهای ترسیمی

- تنظیم اندازه های مربوط به كاغذ ونماها

- امكانات حاشیه ای برای تكمیل عملیات طراحی

- مدیریت اطلاعات طراحی

- تبادل اطلاعات با مدل های solid

مكانیكال دسك تاپ شامل ابزار سودمندی است كه شما را در بهبود عملیات طراحی مطابق با نیاز كمپانی ها یاری می نمایند .

ارتباط با اتوكد :

مكانیكال دسك تاپ بر بستر اتوكد ایجاد شده واز بسیاری از دستورات آن می توانید در طی طراحی استفاده نمایید از آنجا كه مكانیكال دسك تاپ یك نرم افزار مدل سازی پارامتریك است لذا استفاده از دستورات استاندارد اتوكد بسیار مفید است .

در طراحی sketchها شما قادر به ترسیم sketchها هندسی با استفاده از دستورات اتوكد می باشید ومی توانید با استفاده از

دستورات اتوكد sketch  را ترسیم واصلاح نموده وسپس رد مدل سازی از آن استفاده نمایید .

استفاده از سیستم اندازه گیری مكانیكال دسك تاپ

اندازه گیری در اتوكد پارامتریك نبوده واندازه ، شكل وموقعیت اجزای مدل های مكانیكال را نمی تواند كنترل كند .

استفاده از صفحات كاری مكانیكال برای كنترل وضعیت UCS

استفاده از دستور UCS اتوكد در مدل سازی مكانیكال قابل اجرا نیست

عدم استفاده از دستور Explode 

استفاده از این دستور خصوصیات یك part را از بین می برد

عدم استفاده از دستورات Insert وWblock اتوكد برای تبادل اطلاعات بین فایل های مكانیكال برای این كار در محیط اسمبلی مكانیكال ، امكاناتی برای انتقال یك part  به فایل دیگر یا بالعكس در نظر گرفته شده است

استفاده از محیط Drawing  مكانیكال برای تولید نماهای دوبعدی

از آنجا كه امكانات تولید نما در اتوكد به قطعات وابسته نیست در مكانیكال از آن استفاده نمی كنیم در مكانیكال می توان بیش از یك part به محیط مدل سازی جهت تركیب با مدل اصلی تولید كرد .

در این حالت اولین مدل ترسیمی به صورت یك part تعریف می شود ومابقی مدلها  به صورت یك Toolbody  معرفی می شوند كه در نهایت با تلفیق آنها با part اصلی به یك part نهایی دست می یابند .

در زیر گوشه ای از توانایی های این نرم افزار رد مدل سازی بیان می گردد :

1- رابط گرافیك قوی

2- هوشمندی در بكارگیری دستورات

3- پارامتریك بودن

4- خاصیت Real time

5- خاصیت Historical

6- خاصیت Hybird

7-خاصیت Integrate ( مجتمع )

به منظور معرفی بهتر كاتیا به جدول زیر مقایسه ای مختصر میان نرم افزارهای اتوكد ( MDT) كاتیا است توجه فرمایید .

توانایی                                         نرم افزار

اتوكد (MDT)

كاتیا

ترسیمات 2D

حجم كار برای رسیدن به هدف

رابط گرافیكی (Zoom,Pan,Shading)

مدل سازی احجام

مدل سازی رویه ای

قابلیت كار Realtime

هوشمندی در بكار گیری دستورات

توانایی ساخت 3D Wireframe             

توانایی آنالیز Wireframe ومدل

توانایی Hybrid

قابلیت  Historical

عملكرد پارامتریك

مدول های مجتمع

حمایت از چرخه حیات (Lifecycle)

قوی،عمومی

زیاد

ضعیف

متوسط

ضعیف

ندارد

ندارد

ضعیف

ضعیف

ضعیف

فقط احجام

ضعیف

ضعیف

ندارد

متوسط ، هدف دار

كم

قوی

قوی

قوی

قوی

 

 

قوی

قوی

قوی

قوی

احجام وسطوح

قوی

قوی

قوی

 

 

مقدمه :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خوردگی میكروبیولوژی و نحوه كنترل آن (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:48
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خوردگی میكروبیولوژی و نحوه كنترل آن

مقدمه

میكروارگانیزمها در همه جای طبیعت یافت می شوند. آنها در هوا، آب و خاك پراكنده اند و نقش مهم و حیاتی در تندرستی انسانها و جانوران دارند. بسیاری از میكروارگانیزمها سودمند هستند، در حالی كه برخی دیگر بیماری زا می باشند.

فعالیت و زندگی میكروبی بر فرآیند بسیاری از صنایع موثر می باشند. برای مثال، باكتری زوگلوئل در لجن فعال شده و در تصفیه خانه های پساب، سودرسانند. آنها لجن (لرد) پلی ساكاریدها را می سازند كه به دیگر باكتریها یاری گوارش مواد آلی را می دهد وگرنه این مواد آلی وارد جریان آب دریافت كننده پساب شده و باعث آلودگی می گردند. برعكس، میكروارگانیزمهایی هستند كه در آب دستگاه خنك كن وجود دارند كه می توانند اثرات بدی بر بازده بهره برداری از طریق خوردگی و رسوبدهی ایجاد نمایند. در این بخش مشكلات ناشی از میكروارگانیزمها در مورد خوردگی آهن مورد بحث قرار خواهند گرفت. و از آنجا كه آب برجهای خنك كن شرایط مناسبی برای رشد این موجودات می باشند دردسرها و اشكالات ناشی از آنها و روشهای به كار رفته جهت كنترل آنها نیز بیان خواهد شد.

میكروارگانیزمهای آب خنك كن

میكروارگانیزمها از دو راه وارد دستگاه خنك كن می شوند. آنها یا از طریق آبرسانی (آب ورودی) به برج و یا از طریق هوائی كه از میان برج خنك كن می گذرد وارد سیستم می شوند.

جلبكها، باكتریها و قارچها سه میكروارگانیزم مهم می باشند كه در آب برجهای خنك كن یافت می شوند. اطلاعات كلی درباره این میكروارگانیزمها و خصوصیات هریك از آنها و اثرات نامطلوب آنها در دستگاه های خنك كن را به شرح زیر به آگاهی می رسانیم:

جلبكها

برای رشد جلبك سه نیاز اصلی وجود دارد: هوا، آب و آفتاب. حذف هر كدام از این سه نیاز مانع رشد جلبك می شوند. سكوی پخش و دیواره های جانبی برج خنك كن هر سه نیاز را دارا بوده و محیط مناسبی برای رشد فراهم می سازد. جدول 1 برخی از دسته های كلی جلبك های یافت شده در برج خنك كن، دما و PH لازم برای رشد آنها را نشان می دهد. جلبكها اكسیژن ساز هستند كه می توانند واكنش خوردگی را غیرقطبی نموده و خوردگی دستگاه را تسریع نمایند. جلبكهای سبز- آبی مانند نوستوك و آنابااِنا قادرند ازت هوا را استخراج نموده و به تركیبات دیگر تبدیل نمایند. ضمناً تثبیت ازت توسط جلبكها سبب تجزیه سریع بازدارنده های پایه نیتریت می شود. دیاتومه ها سبب انباشتگی سیلیس شناخته شده اند، زیرا دیواره یاخته آغشته به سیلیس پلیمری شده، اُپالین است (اُپالین سنگی نرمتر و سبكتر از دُركوهی می باشد.).

جدول 1- شرایط رشد جلبك و انواع گونه های آن

شرایط رشد

مثال

گروه جلبك

PH

ْf دما

9/8 – 5/5

95 – 86

(تك یاخته ای) Chlorella

(رشته ای) Ulothix

(رشته ای) Spirogyra

سبز

9/8 – 5/6

104 – 95

(تك یاخته لردساز) Amacystis

(رشته ای) Phomidium

(رشته ای) Osillatoria

سبز- آبی

دارای ماده رنگی آبی

9/8 – 5/5

96 – 64

(در رشته های دراز و نازك)

Flagilaria

(بهم پیچیده) Cyclotella

(بیشتر به شكل راست گوشه و نوار) Diatorma

دیاتومه ها

(دارای ماده رنگی) قهوه ای و سیلیسم در دیواره یاخته

 

قارچها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خودروهای هیبریدی و انتقال قدرت ان 10ص (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:47
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل111 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان حمل و نقل ومصرف شخصی مناسب کرده است خودرو های هیبریدی می توانند سرعت و مسافت بیشتری نسبت به انواعی كه موتورهای درون ساز دارند داشته باشند، با این حسن بزرگ كه شارژباتری هایش هرگز تمام نمی شود بازدهی این خودروهابسیار بالا بوده و میزان تولید آلودگی شان كاهش یافته است. به همین دلیل بسیاری از كارخانه ها از سال 1999 تولید خودروهای هیبریدی را به صورت انبوه آغاز كرده اند.

 

خودروهای هیبریدی (Hybrid Vehicles)

خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان حمل و نقل ومصرف شخصی مناسب کرده است خودرو های هیبریدی می توانند سرعت و مسافت بیشتری نسبت به انواعی كه موتورهای درون ساز دارند داشته باشند، با این حسن بزرگ كه شارژباتری هایش هرگز تمام نمی شود بازدهی این خودروهابسیار بالا بوده و میزان تولید آلودگی شان كاهش یافته است. به همین دلیل بسیاری از كارخانه ها از سال 1999 تولید خودروهای هیبریدی را به صورت انبوه آغاز كرده اند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

چوب _ روشهای نمونه برداری و الزامات عمومی برای چوبهای صنعتی پهن برگ_آزمونهای فیزیكی و مكانیكی _ 1 (م

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:47
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی كشور است كه عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد.

تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط كمیسیون های فنی مركب از كارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراكز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی واقتصادی آگاه ومرتبط با موضوع صورت میگیرد. سعی بر این است كه استانداردهای ملی، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی وبا توجه به شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشاركت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: تولیدكنندگان ،مصرف كنندگان، بازرگانان، مراكز علمی و تخصصی و نهادها و سازمانهای دولتی باشد.پیش نویس استانداردهای ملی جهت نظرخواهی برای مراجع ذینفع واعضای كمیسیون های فنی مربـوط ارسال میشود و پس از دریـافت نظـرات وپیشنهادهـا در كـمیته ملـی مرتبـط بـا آن رشته طرح ودر صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی) چاپ و منتشر می شود.

پیش نویس استانداردهایی كه توسط مؤسسات و سازمانهای علاقمند و ذیصلاح و با رعایت ضوابط تعیین شده تهیه می شود نیز پس از طرح و بـررسی در كمیته ملی مربوط و در صورت تصویب، به عنوان استاندارد ملی چاپ ومنتشرمی گردد. بدین ترتیب استانداردهایی ملی تلقی می شود كه بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملی شماره ((5)) تدوین و در كمیته ملی مربوط كه توسط مؤسسه تشكیل میگردد به تصویب رسیده باشد.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد میباشد كه در تدوین استانداردهای ملی ضمن تـوجه به شرایط كلی ونیازمندیهای خاص كشور، از آخرین پیشرفتهای علمی، فنی و صنعتی جهان و استانداردهـای بین المـللی استفـاده می نماید.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف كنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردی وعمومی، حصول اطمینان از كیفیت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجرای بعضی از استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید. مؤسسه می تواند به منظور حفظ بازارهای بین المللی برای محصولات كشور، اجرای استاندارد كالاهای صادراتی و درجه بندی آنرا اجباری نماید.

همچـنین بمنظـور اطـمینان بخـشیدن به استفاده كنندگـان از خـدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمینه مشاوره، آموزش، بازرسی، ممیزی و گواهی كنندكان سیستم های مدیریت كیفیت ومدیریت زیست محیطی، آزمایشگاهها و كالیبره كنندگان وسایل سنجش، مؤسسه استاندارد اینگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأیید صلاحیت ایران مورد ارزیابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه تأیید صلاحیت به آنها اعطا نموده و بر عملكرد آنها نظارت می نماید. ترویج سیستم بین المللی یكاها ، كالیبراسیون وسایل سنجش تعیین عیار فلزات گرانبها و انجام تحقیقات كاربردی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی از دیگر وظایف این مؤسسه می باشد.

 

 

چوب- روشهای نمونه برداریوالزامات عمومی برای چوبهای صنعتی پهن برگ-آزمونهای فیزیکی  و مکانیکی  ـ تجدید نظر

1                  هدف و دامنه کاربرد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS 7ص (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:47
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS

بدون شك پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار كاناله ضد بلوكه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز كار ترمزهای ABS نیز به بیان ساده بدین صورت است كه یك دستگاه الكترونیكی در هنگام ترمز گیری با كنترل فشار ( قطع و وصل كردن فشار ) هیدرولیك در جذری از ثانیه ارتباط لنت را با دیسك و یا كاسه برقرار و قطع میكند و تكرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوكه كردن یا قفل كردن ترمزها میشود .

اهمیت اینگونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده و یا ترمز گیری در سرعتهای بالا بیشتر نمایان میشود و در اینگونه موارد نیز راننده از كنترل كامل بر روی وسایل نقلیه خود برخوردار است و شاید تنها نكته منفی در مورد ترمزهای ABS صدای نسبتاً شدید آنها در هنگام ترمز گیری بر روی سطوح بسیار لغزنده باشد . این صدای لرزان كه به درون كابین نفوذ میكند و دقیقاًدر زیر پدال ترمز حس و شنیده می شود رانندگانی را كه تجربه ترمز گیری در این شرایط را ندارند به این اشتباه میاندازد كه احتمالاً قسمتی از سیستم ترمز أنها در حال خرد شدن است وبه همین دلیل این رانندگان به اشتباه از فشار پای خود بر روی پدال ترمز می كاهند , در صورتی كه رانندگان با تجربه تر می دانند كه شنیدن و حس كردن این لرزش دلیل بر سلامت سیستم ترمز ABS اتومبیل است و در این شرایط باید بر فشار پا بر روی پدال ترمز افزود .

به تازگی استفاده از سیستم های كمكی و تقویت كننده الكترونیكی و مكانیكی نیز برای هر چه بهتر كردن فعالیت ترمزها بر روی انواع اتومبیل های جدید بصورت استاندارد وجود دارد . این سیستم ها با وارد آوردن اندك فشاری به پدال ترمز فعال شده و بهترین نتیجه را در اختیار راننده قرار می دهند.

سیستم الکترونیکی ترمز ABS

در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن)
اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود)
در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد

اصطکاک جنبشی
اصطکاک لغزشی


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ترمز ABS (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:47
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمز ABS

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند.

عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم ABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تراشكاری (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:47
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات67
حجم فایل443 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كولیس ورنیه  

كولیس ورنیه از متداولترین و پركاربردترین وسایل اندازه گیری است كه در صنعت تراشكاری و قالبسازی ، هنگام ساخت قطعات با دقت بالا ، از آن استفاده می شو د . شكل 1 ، نمونه ای از این وسیله را نشان می دهد .

 

با توحه به شكل فوق ، می توان قسمتهای مهم یك كولیس را چنین معرفی كرد :

خط كش

ورنیه

پیچ قفل كننده

فك های ثابت ( شاخك های ثابت )

فك های متحرك ( شاخك های متحرك )

زبانه عمق سنج

1-2- كاربرد قسمتهای مهم كولیس

1-1-2- خط كش :

خط كش كولیس ، معمولاٌ در دو سیستم میلیمتری و ااینچی تقسیم بندی شده است ، كه معمولاٌ قسمت پائین آن میلیمتری و قسمت بالایی اینچی می باشد . قسمت میلی متری معمولاٌ دارای دقتی معادل 1 میلی متر و قسمت اینچی آن  اینچ دقت دارند ( منظور از دقت ، كمترین فاصله بین دو تقسیم روی خط كش می باشد ).

2-1-2- ورنیه :

ورنیه ، در واقع كشویی است كه روی خط كش حركت می كند و مثل خط كش كه دارای تقسیمات میلی متری و اینچی می باشد ، دارای تقسیماتی تقریباٌ اینچنین می باشد ؛ معمولاٌ قسمت پائین ورنیه ، میلی متری و بالای آن تقسیمات اینچی وجود دارد . با توجه به تقسیمات ورنیه و خط كش ، می توان دقت كولیس را بدست آورد . البته این دقت ، معمولاٌ روی ورنیه نیز حك شده است و با توجه به آن می توان اندازه های گرفته شده را به سادگی قرائت كرد .

2-1-2 – پیچ قفل كننده :

با این پیچ ، می توان كولیس را در هر نقطه ای كه اندازه گیری انجام گرفته ، قفل كرده و مقدار صحیح را به طور دقیق قرائت نمود .

4-1-2- شاخك های ثابت :

به كمك این شاخك ها میتوان اندازه گیری های داخلی یا خارجی را انجام داد . در واقع از این شاخك ها به عنوان یك تكیه گاه برای قطعه استفاده می شود .

5-1-2- شاخك های متحرك :

این شاخك ها متصل به ورنیه اند كه با حركت آن ، به عقب یا جلو كشیده می شوند . هنگام اندازه گیری ، این شاخك ها به قطعه نزدیك می شوند .

6-1-2- زبانه عمق سنج :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تأسیسات ساختمان 5ص (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:46
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تأسیسات ساختمان :

مقدمه :

تاسیسات از رشته هایی است که عمومیت آن بسیار گسترش یافته اگر بخواهیم راحت صحبت کنیم نقش تاسیسات همان نقش عوامل پشت صحنه را در یک فیلم سینمائی بازی می کند .
وقتی اتاق ها را گرم و لامپ های آن را روشن می بینیم به راحتی نمی توان ذهن را به سمت تاسیسات گرمائی آن ساختمان یا نیروگاه های عظیم که لامپ ها را برای ما روشن می کند حرکت داد .
برای این رشته به یک ساختمان اشاره می کنیم که با توجه به ساخت ساختمان ، تعداد اتاق ها ، ساختمان های کناری یا باز بودن محیط اطراف ساختمان ، تعداد طبقات و عوامل دیگر می تواند طراحی شود .
بر همین مبنا هنر جویان این رشته در طی د وران تحصیل با طرح ، محاسبه ، اجرا ، راه اندازی سرویس و نگهداری تاسیسات بهداشت ، تاسیسات گرمایی ، تاسیسات گاز رسانی ساختمان های مسکونی و راه اندازی و سرویس و تعمیر دستگاههای سرد کننده خانگی و تجاری ، نقشه خوانی و نقشه کشی تاسیسات بهداشتی ، حرارتی ،گاز رسانی و برودتی آشنا می شوند .

 

درس های رشته :

 

سال دوم 

ردیف

نام درس

نظری

عملی

1

آمادگی دفاعی

2

0

2

ادبیات فارسی (2)

2

0

3

تاسیسات بهداشتی

1

2

4

تاسیسات بهداشتی ساختمان

4

0

5

تربیت بدنی (2)

0

1

6

تعلیمات دینی و قرآن(2)

3

0

7

جغرافیای عمومی و استان

3

0

8

جوش (1)

0

1

9

رسم فنی عمومی

1

1

10

ریاضی (2)

4

0

11

زبان خارجه (2)

2

0

12

زبان فارسی (2)

2

0

13

عربی (1/2)

1

0

14

فیزیک (2)

2

0

15

مکانیک عمومی

0

1

 

 

 

سال سوم

ردیف

نام درس

نظری

عملی

1

برق تاسیسات

2

0

2

برق تاسیسات

0

1

3

تاریخ معاصر ایران

2

0

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخچه ایران خودرو (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:46
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه ایران خودرو و پیکان

ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو كه مادر پیكان در 40 سال اخیر بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو وتوسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از 28 اسفندماه 1342 با تولید اتوبوس شروع به كار كرد. اینک با گذشت بیش از40سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف ایران به فعالیت خود ادامه می دهد .
شرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است .
اما تولید اتوبوس آن هم به تیراژ محدود خواسته‌های برادران خیامی، مدیران آن روز ایران خودرو، را برآورده نمی‌كرد، و به همین دلیل در آن زمان آنها سعی كردند با كارخانجات خودروسازی دنیا ارتباط برقرار كنند تا بتوانند خودرویی را برای اقشار متوسط در ایران تولید كنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق پمپ روغن (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:46
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل314 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

         فهرست

بخش اول – مقدمه

- 3 -

بخش دوم – پمپ روغن و انواع آن

- 3 -

بخش سوم – معرفی پمپ روغن تراكتور رومانی

- 5 -

بخش چهارم – قطعات پمپ روغن دنده ای  تراكتور اونیورسال

- 5 -

بخش پنجم – شرح مراحل ساخت وتولید تراكتور اونیورسال

- 6 -

بخش ششم – محاسبات چرخ دنده

- 8 -

بخش هفتم - عیب قطعات اویل پمپ و پیشامدهای حاصل از آنها

- 8 -

بخش هشتم – تعمیر اویل پمپ

- 9 -

 

 

 

 

بخش نخست: مقدمه 

         همانطور كه می دانیم روغن محصولی است از فراورده های پالایشگاهی كه از مواد نفتی مشتق شده است و ریشه ی معدنی دارد یعنی از تقطیر نفت خام بدست می آید . بعضی از روغن ها   دارای خواص پاك كنندگی خوبی هستند كه البته این خاصیت با اضافه كردن مواد خارجی به آن می باشد برای مثال روغن HD(HEAVY DUTY).

          وظیفه ی اصلی روغن علاوه بر خنك كردن ، پاك كردن كثافات از موتور و آب بندی كردن عبارتست از روان كاری (منظور از روان كاری همان كاهش ا صطكاك و سایش بین قطعات موتور است)كه نوع روانكارآن جهت مصرف در قسمت هایی كه در معرض سایش هستند ، قرار می گیرد و نوع دیگر كه تقریبا جامد است گریس ها هستند كه در روان كاری بین قطعات مورد استفاده قرار می گیرد . هر كدام از این روان كارها دارای خواص خاصی می باشند كه در حرارتهای مناسب كاربری دارند . جهت بهره گیری ازاین خواص روغن در روان كاری قطعات در سراسرموتور بایستی از فنون و قوانین و قطعات خاصی بهره گرفت كه مجموعه ی این قطعات سیستم روغن كاری موتور را تشكیل می دهند.مقصود از روغن كاری موتور اینست كه ما بین قسمت هایی كه در تماس حركتی می باشند یك ورقه از مایع چرب كننده قرار می گیردكه در نتیجه اصطكاك و درجه حرارت بالا نرفته و قسمت های در حركت بهم گیر نمی كنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir