تحقیق پلیمر (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:46
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل188 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پلیمر

بشر با تلاش برای دستیابی به مواد جدید, با استفاده از مواد آلی (عمدتا هیدروکربنها) موجود در طبیعت به تولید مواد مصنوعی نایل شد. این مواد عمدتا شامل عنصر کربن , هیدروژن, اکسیژن, نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پلیمری معروف هستند. مواد پلیمری یا مصنوعی کاربردهای وسیعی , از جمله در ساخت وسایل خانگی , اسباب بازیها, بسته بندیها , کیف و چمدان , کفش , میز و صندلی , شلنگها و لوله های انتقال أب , مواد پوششی به عنوان رنگها برای حفاظت از خوردگی و زینتی , لاستیکهای اتومبیل و بالاخره به عنوان پلیمرهای مهندسی با استحکام بالا حتی در دماهای نسبتا بالا در ساخت اجزایی از ماشین ألات, دارند.

پلیمرها خواص فیزیکی و مکانیکی نسبتا خوب و مفیدی دارند . أنها دارای وزن مخصوص پاییین و پایداری خوب در مقابل مواد شیمیایی هستند. بعضی از أنها شفاف بوده و می توانند جایگزین شیشه ها شوند. اغلب پلیمرها عایق الکتریکی هستند. اما پلیمرهای خاصی نیز وجود دارند که تا حدودی قابلیت هدایت الکتریکی دارند . عایق بودن پلیمرها به پیوند کووالانسی موجود بین اتمها در زنجیرهای مولکولی ارتباط دارد. اما تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر نشان داد که امکان ایجاد خاصیت هدایت الکتریکی در امتداد محور مولکولها وجود دارد. این نوع پلیمرها اساسا از پلی استیلن تشکیل شده اند. با نفوذ دادن عناصری مانند فلزات قلیایی یا هالوژنها «فرایند دوپینگ) به زنجیرهای مولکولی پلی استیلن به ترتیب نیمه هادیهای پلیمری از نوع N و P به دست می أیند. افزودن عناصر یا دوپینگ سبب می شود که الکترونها بتوانند در امتدا د اتمهای کربن در زنجیر حرکت کنند. تفلون از مواد پلیمری است که به دلیل ضریب اصطکاک پایینی که دارد به عنوان پوشش برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی در وسایل پخت و پز استفاده می شود.

 

ساختار پلیمرها

اغلب پلیمرهای متداول از پلیمریزاسیون مولکولهای ساده ألی به نام منومر به دست می أیند. برای مثال پلی اتیلن (PE) پلیمری است که از پلیمریزاسیون با افزایش (ترکیب) چندین مولکول اتیلن به دست می أید. هر مولکول اتیلن یک منومر نامیده می شود.

با ترکیب مناسبی از حرارت, فشار و کتالیزور , پیوند دوگانه بین اتمهای کربن شکسته شده و یک پیوند ساده کووالانسی جایگزین أن می شود. اکنون دو انتهای أزاد این منومر به رادیکالهای أزاد تبدیل میشود, به طوری که هر اتم کربن یک تک الکترون دارد که می تواند به را دیکالهای آزاد دیگر افزوده شود. از این رو در اتیلن دو محل ( مربوط به اتم کربن) وجود دارد که مولکولهای دیگر می توانند در آنجا بدان ضمیمه شوند . این مولکول با قابلیت انجام واکنش , زیر بنای پلیمرها بوده و به (مر) یا بیشتر واحد تکراری موسوم است. واحد تکراری در طول زنجیر مولکول پلیمر به تعداد دفعات زیادی تکرارمیشود. طول متوسط پلیمر به درجه پلیمرزاسیون یا تعداد واحدهای تکراری در زنجیر مولکول پلیمر بستگی دارد. بنابراین نسبت جرم مولکولی پلیمر به جرم مولکولی واحد تکرای به عنوان (درجه پلیمریزاسیون) تعریف شده است . با بزرگتر شدن زنجیر مولکولی ( در صورتی که فقط نیروهای بین مولکولی سبب اتصال مولکولها به یکدیگر شود) مقاومت حرارتی و استحکام کششی مواد پلیمری هر دو افزایش می یابند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق پروژه ترموستات (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:46
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل166 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

"فهرست مطالب"

مقدمه............................................................................................................................1

مکان جایگیری ترموستات............................................................................................3

سوپاپ ترموستات (Thermostat Valve) و اهمیت آن..........................................3

ترموستات های با ظرفیت انتقال جریان بالا (High FlowThermostat)................5

سوپاپ فرعی ترموستات (Bypass Thermostat)..................................................5

کاربرد میله ی لغزنده (Jiggle Pin) در ترموستات..................................................10

درجه بندی ترموستات (Thermostat Rating).....................................................10

انواع ترموستات...........................................................................................................10

ترموستات فانوسی (Bellow Type Thermostat)..............................................11

ترموستات دو فلزه (Bimetallic Type Thermostat).......................................12

ترموستات ساچمه ای (Pellet Type Thermostat)............................................16

ترموستات و کامپیوتر.................................................................................................19

هوزینگ ترموستات....................................................................................................20

واشرآببندی ترموستات...............................................................................................21

خرابی ترموستات........................................................................................................21

کنترل ترموستات........................................................................................................22

نحوه ی آزمایش کردن ترموستات..............................................................................22

نحوه ی برداشتن و نصب کردن ترموستات.................................................................23

انتخاب ترموستات مناسب...........................................................................................23


" مقدمه "

اگر چه ترموستات قطعه ای کم ارزش و ارزان قیمت است و بطور کلی به عنوان مولفه ای با تکنولوژی بالا مطرح نیست ، ولی در وسایل نقلیه ی امروزی دارای کابردهایی حساس و حیاتی    می باشد.

برای درک بهتر کاربردها و موارد استفاده از ترموستات باید بدانیم که کربن و آب دو فرآورده ی مهم اشتعال درونی  هستند که در روغن موتور اتومبیل انباشته می شوند.متاسفانه این دو فرآورده با روغن موتور ترکیب شده و تشکیل لای و رسوب می دهند. این رسوبات در موتور باعث زنگ زدگی رینگهای پیستون ، سوپاپ های هدایتگر و میزان کننده های ضربه های هیدرولیکی و همچنین سبب بسته شدن صفحه های پمپ روغن و دیگر گذرگاههای روغنکاری در موتور می­شوند ، البته انسداد سوراخهایی که روغن را از سرسیلندر و بلوک موتور به کارتر میبرند زیاد قابل توجه نیست . بنابراین در هر مسیر کوتاهی ممکن است که موتور به دلیل انباشتگی رسوبات به دلیل استفاده از ترموستات غیر موثر خراب شود.

تولیدکنندگان خودرو به این نتیجه رسیده اند که تنها راه کنترل کردن رسوبات ایجاد شده ، خارج کردن آّب از روغن داخل محفظه ی میل لنگ است . زیرا در طول رانندگی با سرعت پایین و همچنین در طی لغزشهای کوتاه ، دمای روغن پایین باقی می ماند و بنابراین آّب به حالت مایع در روغن موتور انباشته می شود. سازندگان موتورهای پیشرفته در حال رسیدن به این نتیجه اند که خارج کردن آب از روغن داخل محفظه ی میل لنگ تنها با بالا بردن عامل عملیاتی دمای موتور تا حد نقطه ی جوش آب امکان پذیر است. مهندسین ، برای به انجام رساندن این ایده ، دریچه ای قابل کنترل برای تنظیم دما طراحی کردند(ترموستات های جدید) تا بدین وسیله گذرگاه عبور ماده ی خنک کننده به داخل رادیاتور را تا زمانی که موتور در حال گرم شدن است تا دمای لازم برای تبخیر آب را مهیا کند ، بسته نگه دارد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق بویلرهای سیکل ترکیبی (فنی و مهندسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:45
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

     بویلرهای سیکل ترکیبی          :                    Heat            Recovery      Generation                   (    H    .  R    .    S    .    G    )

این بویلر ها    ساخت شرکت       Faster      Wheelen              با جریان طبیعی  که هر کدام از بویلر ها    برای تولید     t/n) )    78.  147

بخار     HP     با فشار    (   kg/  m   )    90.24       و دمای    (C    )  513  و در قسمت بخار    IP        (  t  /    h     )    38.94      با فشار   (  kg  /   m    )   8 . 1      و دمای   (   c     )   235    طراحی شده است  ،  که در زمان  بهره برداری  نرمال می بایست  هر دو بویلر جهت  بار کامل بصورت   پارا     لل   باشند .

شرایط کار کرد :  دمای آب کندانس  (  c   )   45    ، در دمای محیط  (  c     )      15    و  رطوبت  نسبی    % 80    -   %  20   و سوخت  توربین  گاز  ( GT   )  می بایست گاز  باشد .

توجه شود که در  حالت  نرمال  بار  تولیدی  بویلر  حدود       % 100  -    %  50    می باشد  که  با   توجه    به شرایط  sliding            pressure               

 توربین   گاز  که حدوداً   % 100  -  %   65    است . بار بویلر   % 100  -  %  60  خواهد بود .

این بویلر  ها  در   محدوده  درجه  حرارت  محیط  بین  (  c   )  -24     و     (  c     )  42   عمل  می کنند  که  با توجه  به شرایط  محیط  بخار  تولیدی  متفاوت  خواهد  بود .

تجهیزاتی  که  توسط شرکت  F  .  W  .  I  .  S  .  A   نصب  شده عبارتند  از :

ü    سه واحد  که  هر کدام  شامل  دو  بویلر  که بوسیله  هدر  مشترک  بخار  به  هم متصل  شده اند  .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق بوستر ترمز (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:45
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل1.782 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترمز

به ابزاری که برای بازداشتن یک وسیله از حرکت بکار می‌رود تُرمُز گفته می‌شود. واژه ترمز از زبان روسی وارد فارسی شده‌است

 

گونه‌های ترمز

ترمز (ABS(Anti Block Brake System به معنی سیستم ضد قفل ترمز

ترمز در خودروها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمز‌های هیدرولیکی ۳-ترمز‌های پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع هیدرولیکی بیشترین کاربرد رادارد و رایج ترین ترمز مورد استفاده در خودرو‌های سبک وسنگین می‌باشد ترمز‌های پنوماتیکی در خودرو‌های سنگین بکار میرود و به وسیلهٔ فشار هوا عمل ترمز گیری صورت میپذ یرد//طرز کار کلی ترمز‌های هیدرولیکی به این صورت است که بر اثر فشار وارده به پدال ترمز به وسیلهٔ اهرم بندی نیرو به پمپ اولیهٔ روغن وارد شده و پیستون موجود در پمپ روغن مقابل خود رابافشار به داخل لوله‌ها می‌فرستد و روغن به داخل دستگاه ترمز می‌رود و دستگاه ترمز با توجه به نوع خود که ممکن است کاسه‌ای یا دیسکی باشد عمل ترمز گیری راانجام می‌دهد .

ترمز دستی

تُرمُز دستی یکی از اجزاء خودرو است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق برنامه نویسی CNC- (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:45
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات306
حجم فایل163 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول :

این فصل مقدمه ای برای تكنیكهای برنامه نویسی CNC در كتاب حاضر می باشد.  كه در رابطه با اكثرتكنیكهای که قسمتی از یك برنامه را به یك روش سازماندهی شده درآوریم صحبت می كند. به همین منظور با استفاده از یك نقشه ساده مهندسی پروسه های مورد نیاز جهت برنامه نویسی نهایی را بررسی می کنیم. در گام بعدی با نوشتن پله به پله برنامه، مراحل برنامه نویسی را طبقه بندی می كنیم . این كار برای آن است كه برنامه نویسCNC با توجه به تعدد مراحل، مراحل را با یكدیگر اشتباه نکند . برای مثال تغییری در انتخاب و نصب یا  sctup ابزار در عرض یا عمق برش می تواند تأثیر بگذارد . به این نكته تا پایان فصل توجه کنید .

برنامه نویسی نقشه :‌

نقشه زیر در این فصل مورد ارزیابی ه قرار می گیرد، این نقشه شامل همه جزئیات مورد نیاز ،‌ محاسبات و توضیحات اختصاصی هر مرحله برای نوشتن برنامه CNC می باشد . نقشه شامل تعدادی از عملیاتهای ماشینكاری مرسوم مانند روتراشی سوراخكاری ،‌مسیر زنی[1] ،‌گود تراشی دایره ای[2] و یك شیار فرزكاری شده می باشد . نقشه و طرح عمدا ساده در نظر گرفته شده است .

ارزیابی نقشه :‌

اولین كاری كه یك برنامه نویس CNC بایستی همیشه  بایستی قبل از نوشتن برنامه به یاد داشته باشد این است  كه نقشه را به منظور گرفتن یك ایده كلی درباره قطعه مورد ارزیابی قرار دهد . كه هر ارزیابی شامل چندین مشاهده خلاصه شده زیر می تواند باشد :‌

1) واحدها و مقیاس نقشه ،‌ 2) نوع اندازه گذاری ،‌ 3)  شكل ،‌ نوع ،‌ اندازه و جنس مواد ،4) ‌صافی سطح مورد نیاز ،‌5)  اطلاعات جدول ،6) ‌ تجدید نظر نقشه ،‌ 7) هزینه مواد اگر در دسترس می باشد ، اشتباهات یا از قلم افتادگی نقشه در نقشه مورد تحلیل واحدهای اندازه گیری مستقیما مشخص نشده اند ،‌اما همانطور که  از نقشه مشخص است این اندازهها در واحد متریك می باشند . مقیاس همیشه در نقشه ذکر نمی شود این به این دلیل است كه انواع كپی های مختلفی كه از این نقشه گرفته می شود ممكن است با نقشه اصلی مطابقت نداشته باشد . نقشه مورد نظر یك نقشه با مقیاس یك به یك ( 1:1) می باشد و تمامی اندازه ها نیز لحاظ شده اند ابعاد نقشه همیشه برای برنامه نویس CNC مهم می باشد حداقل به دو دلیل :‌

 یك :‌ به منظور انتخاب و بنای یك شكل خام برای قطعه و

دو : جهت ارزیابی مبناء صفر قطعه اندازههای نقشه از گوشه سمت چپ و پائین قطعه اندازه گذاری شده اند . در این مورد این قسمت برای صفر قطعه بسیار مناسب است .  این را به خاطر داشته باشید كه همیشه این دلیلی برای مبنا دهی نمی باشد. تلرانسها بسیار به اندازه ها وابسته اند . این نقشه شامل همه تلرانسها  نمی باشد بنابراین برنامه نویس (و اپراتور )‌باید از استانداردهای كلی (شركتی )‌استفاده نماید .همه نقشه ها جنس  قطعه را ذکر نمی کنند ، برنامه نویس باید بتوانند قطعه را از نظر  شكل ،‌وضع ،‌نوع و اندازه بلوک خام مورد ارزیابی قرار دهد.  جنس قطعه و اندازه آن در نقشه مشخص شده است  . جنس قطعه از  آلومینیوم 6061  است كه امکان ماشین كاری آسان و امكان استفاده از سرعتهای برشی و پیشروی بالا جهت ماشین كاری را فراهم می آورد.  می دهد . اندازه قطعه طبق نقشه

90* 65*13 (l*w*d) میلیمتر است . كه این موارد از اولین پارامترهای مستقیم انتخاب ابزار و عملیات ماشین كاری محسوب می شوند . طول و عرض قطعه خام به اندازه طول و عرض قطعه نهایی می باشد اما در مورد برای ضخامت قطعه خام اینطور نیست . البته یك تفاوت یك میلیمتری را  می توان در طول برنامه نویسی یا هنگام Setup ابزاربه ضخامت قطعه اعمال کرد نظر گرفت .

صافی سطح برای همه قسمتهای مشخص شده در نقشه می تواند 3.2 در نظر گرفته شود . همه نقشه ها صافی سطح همه قسمتها را مشخص نمی كنند .

مقدار 3.2 خطای مجاز صافی سطح بر حسب mm است . در عمل صافی سطح 3.2 با تیغه فرزهای استاندارد در سرعتهای دورانی بالای محور و پیشروی مورد نیاز با فرض Setup  صحیح و كیفیت مناسب ابزار ایجاد می شود.

نقشه های كوچك و ساده به ندرت دارای جدول نقشه می باشند . جدول نقشه معمولا یك مساحت مستطیلی كوچكی درگوشه نقشه است كه شامل اطلاعاتی نظیر اسم نقشه ،‌ شماره قطعه  ،‌نام طراح ،‌ داده ها ،‌ تجدید نظرات ،‌جنس و … می باشد .

تجدید نظرها یا بازبینی ها، تغییراتی از نقشه به نسخه مبنا را اعمال می كنند و برای برنامه نویس CNC مهم می باشند، همیشه از آخرین نقشه بازبینی شده جهت تهیه برنامه استفاده كنید  و یك كپی از آن داشته باشید. هزینه مواد  لیست مخصوصی است كه شامل مولفه های  مورد نیاز جهت تولید قطعه می باشد. این مولفه ها  شامل، هزینه قطعه خام ،‌ اقلام خریداری شده و سایر قطعات مختلف مورد نیاز برای مونتاژ قطعه  می باشند . هزینه که مواد  نقشه های  بزرگ و پیچیده از نقشه ساده وكوچك متعاقبا بیشتر می باشد. یک قسمت مهمی از نقشه،  ارزیابی و جستجوی خطاها،‌ از قلم افتادگی ها ،‌ اشتباهات و سایر مغایرتها می باشد . بهترین كار ابتدا به بررسی اندازه های بحرانی و ضروری كه از قلم افتاده اند پرداخته شود برنامه نویس بایستی به بررسی اندازههایی  بپردازد كه مغایر با اندازههای  دیگرمی باشند .

جنس و قطعه خام:‌

به خاطر داشته باشید که خیلی عوامل جدای اندازه قطعه، به جنس قطعه قبل از ماشین كاری و برنامه نویسی برمی گردد. در اینجا ،‌ شكل و حالت قطعه به یك اندازه مهم هستند. شكل قطعه می تواند یك مكعب و یا استوانه ساده باشد كه به صورت توخالی یا توپر ،‌ریخته گری یا فورج شده و… باشد . شكل قطعه در تصمیم گیری نحوه انتخاب ابزار و مسیر ابزار نیز بسیار مهم می باشد.

پوسته :frake

 


[1] contouriny

[2] Circular pocket

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق باطری (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:45
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل576 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

نكات طرّاحی یك سیستم برای استفاده از یك باطری

درخلال طراحی یك سیستم برای استفاده از یك باطری باید ابتدا سیستم مورد نظر و نیازهای آن را کاملاً شناخت و در یکی از دسته بندی های زیر طبقه بندی کرد؛ سپس هنگام طراحی اجزاء سیستم نکات ذکر شده را باید لحاظ کرد.

الف . سیستم‌های باطری‌های اولیّه‌ای كه به طور خودكار فعّال می‌شوند

                           1.   روشهای فعّال سازی (الكتریكی یا مكانیكی)

                           2.   زمان فعّال سازی مورد نیاز

                           3.   دمای زمان شارژ

   ب . سیستم‌های مبتنی بر باطری‌های ثانویّه

                           1.   عمر مفید استفاده از باطری، مدّت و تعداد شارژ و دشارژ

                           2.   مدت نگهداری باطری به صورت شارژ شده

                           3.  روشهای شارژ

                           4.  روشهای نگه‌داری

 

فرایند تست 

اطلاعات عملكرد یك باطری پس از طی فرایند تست حاصل می‌شود؛ به همین جهت بسیاری از این فرایندها بصورت استاندارد تعریف شده است . این فرایندها تنها یك سری اطلاعات قابل مقایسه تولید می‌كنند تا بكمك آن بتوان خصوصیات مطلوب باطری‌ها از قبیل عمر مفید و آمپر ساعت هر كدام را بدست آورد. با اینحال باید به این نكته توجّه داشت كه داده‌های بدست آمده در شرایطی متفاوت با شرایط استخراج مشخصات محصول در محل تولید حاصل شده است و لزوماً با مشخصات ارائه شده یكسان نیست.

در طول تست یك باطری ‌سعی می‌شود شرایط محیطی طوری فراهم شود كه  فرایند دشارژ و عوامل مؤثّر در پیر شدن باطری تسریع شود . برای اینكار روش‌های متفاوتی وجود دارد: بررسی خوردگی در دمای بالا، تست باطری‌های بزرگ ثابت بكمك تنظیم سوپاپ‌های مخصوص تعبیه شده در محفظه باطری، تست جریانی با سرعت بسیار بالا. مشكلات اصلی این روش‌ها افزایش دمای داخلی است در حالی كه اطلاعات مرجع موجود در شرایط استاندارد حاصل شده‌اند؛ و از طرفی تست باطری‌ها در شرایط واقعی بسیار وقتگیر و بعضاً غیر عملی است. حتّی تست در شرایط تسریع داده شده نیز بخصوص برای با مدّت دشارژ زیاد وطول عمر بالا بعضاً تا چند روز طول می‌كشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-2 .   طراحی و ساخت یك شارژر

 

برای طراحی یك مدار مناسب برای شارژ، دشارژ و تست باطری ابتدا منابع اطلاعاتی موجود در این زمینه گردآوری شد سپس با مقایسه تطبیقی طرح‌های مدارات موجود برای شارژ انواع باطری‌های متداول و نكات مطرح شده در فصول قبل در مورد شارژ و دشارژ باطری‌ها از بین طرح‌های موجود چند طرح برگزیده انتخاب شد.

 
  


در ادامه چند طرح اولیه كه مورد بررسی قرار گرفت و بر پایه آنها طرح نهایی بدست آمده است ارائه شده است.

 

شكل 4-1   مدار سمت چپ ساده ترین شكل ممكن یك شارژر نوعی است. درمدار سمت راست قسمت كنترل كننده جریان اضافه شده است.

 
  

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق انقلاب صنعتی (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:44
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انقلاب صنعتى

از مهم‌ترین پدیده‌هاى تحقق‌یافته در اواخر قرن هجدهم میلادی، در روند تکامل نظام سرمایه‌دارى در کشورهاى اروپائی، باید از اختراع ماشین و ورود آن در روند تولید کالا در مؤسسات و شکل‌گیرى ”انباشت سرمای نام برد.

ترقى علمى و فنى و نفوذ ماشینیزم در امور اقتصادی، همانا جایگزینى منابع نیروى بى‌جان (بازوى مکانیکى و ماشینی) با منابع نیروى جاندار (بازوى انسانی) را به ارمغان آورد.

در اول قرن نوزدهم میلادى چند دستگاه ماشین بافندگى بیش از بیست برابر بافنده دستى و یک دستگاه ماشین ریسندگى دویست برابر چرخ ریسندگى معمولى تولید مى‌کردند. از ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ میلادى ماشینى شدن ریسندگى در انگلستان میزان بهره‌ورى را تا ۳۰۰ برابر افزایش داد. )دکتر ستارى‌فر،فصل نامهٔ تأمین‌ا‌جتماعی، سال اول شماره اول،تابستان۱۳۷۸، مؤسسه عالى پژوهش تٔامین اجتماعی، صفحه ۳۳ و ۳۴(

انقلاب صنعتى در غرب میزان ثروت ملى و قدرت خرید مردم را افزایش داد. این انقلاب، ضمن تأمین اشتغال بخش وسیعى از جمعیت و ارتقاء سطح درآمد سرانه، و گسترش تولید انبوه باعث شد ابتدا انگلستان و سپس آلمان، بلژیک، فرانسه به جرگه کشورهاى صنعتى پیوستند و به‌تدریج مجموع اروپاى غربى به منطقه‌اى صنعتى تبدیل گردید. )دکتر ستارى‌فر، فصل نامهٔ تأمین‌ا‌جتماعی، سال اول شماره اول،تابستان۱۳۷۸، مؤسسه عالى پژوهش تٔامین اجتماعی، صفحه ۳۳ و ۳۴(

انقلاب صنعتى در کشورهاى اروپائى این پىآمدها را دربر داشت:

- گسترش مراکز صنعتی.

- گسترش شهرها.

- تولید انبوه.

- تنوع کالائی.

- ارتقاء بهره‌ورى نیروى کار.

- گسترش بازار و پیدایش طبقه کارگر.

با گسترش و نفوذ ماشین در فعالیت‌هاى اقتصادی، تضاد میان صاحبان سرمایه (صاحبان بازوى مکانیکى و ماشینی) و صاحبان نیروى کار متجلى‌تر شد و نظریه‌پردازان جدیدى در قالب مکاتب سوسیالیسم تخیلى (نظیر پرودون و سن سیمون) پدیدار شدند و به‌تدریج با نقد همه‌جانبه سرمایه‌دارى و تضاد مقوله کار و سرمایه مطرح گردید.

به‌تدریج روابط بین کارگر و کارفرما در قالب اشکال حقوقى و قراردادهاى اجتماعى تکامل یافت و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از چارچوب خشک واحدهاى فنى و اقتصادى به‌صورت مؤسسات و سازمان‌هاى اجتماعی-انسانى مورد توجه اندیشمندان قرار گرفتند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق انتخاب بهترین روغن ماشین (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:44
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انتخاب بهترین روغن ماشین

روغن موتور به عنوان یك تركیب چند منظوره، نقش بسیار مهم و اساسی در كاركرد مطمئن موتور خودرو ایفا می كند . اهمیت وجود روغن موتور به حدی است كه جزء ملزومات هر خودرویی محسوب می شود و بدون روغن، عملاً امكان حركت از اتومبیل سلب می شود . با توجه به تغییرات در طراحی های موتور و متناسب با آن، تغییراتی نیز بر روی روغن و در جهت هماهنگی با موتور به منظور افزایش كارآیی و حداكثر اطمینان از كاركرد بهینه آن، اعمال شده است .
به طور كلی، هر روغن موتوری حاصل تركیب مواد اصلی شامل روغن پایه و مواد افزونی می باشد .
روغن پایه كه بر حسب نوع، بین 80 تا 95 درصد روغن موتور را تشكیل می دهد، غالباً از منابع معدنی یا نفت خام تهیه می شود . البته فرآیند تولید روغن پایه از نفت خام، پیچیده بوده و در ایران تنها سه شركت عمده از جمله پالایشگاه نفت پارس قادر به تولید روغن پایه هستند. در سال های اخیر، روغن های پایه سنتزی نیز، حضور پررنگ تری یافته و برخی از تولید كنندگان روانساز، از تركیبات سینتتیك به جای روغن پایه معدنی استفاده می كنند. در حال حاضر به علت نوع و ساختار تركیبات سنتزی، امكان تولید آنها در داخل كشور وجود ندارد .
نقش روغن موتور
روانكاری و كاهش اصطكاك، اصلی ترین و مهم ترین وظیفه روغن است كه باعث بهبود راندمان موتور    می شود . تشكیل فیلم روغن با ضخامت مناسب، موجب كاهش سائیدگی قطعات مختلف تا حد ممكن می گردد .
روغن موتور هم چنین منتقل كننده حرارت است و به سیستم خنك كننده در خارج ساختن بخشی از حرارت ایجاد شده در اثر كار موتور كمك می كند .
جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، حفاظت از سطوح قطعات فلزی درمقابل زنگ زدن و خورده شدن به علت فعل و انفعالات شیمیایی، پاك كنندگی و معلق سازی ذرات حاصل از سایش قطعات و تركیبات ناشی از احتراق سوخت و تجزیه روغن و پاك كردن سطوحِ در تماس، كمك به عمل آب بندی كردن با قرار گرفتن در فضای بین رینگ، پیستون و سیلندر كه موجب افزایش كارآیی موتور خواهد شد و كاهش اثرات منفی ضربه های قطعات متحرك در حین كار، از وظایفی است كه روغن موتور انجام می دهد .
علاوه بر این، استفاده از روغن با ویسكوزیته كم و در حد مناسب، فاصله بین استارت و رسیدن موتور به درجه حرارت عادی را كاهش می دهد كه این امر در پایین آوردن میزان مصرف سوخت تاثیر به سزایی دارد .
استفاده از روغن مناسب و مواد افزودنی متناسب تشكیل دهنده یك روغن مرغوب است . مواد افزودنی كه به روغن موتور اضافه می شوند عبارتند از : ماده بالا برنده شاخص گرانروی، پاك كننده ها و معلق كننده ها، تركیبات ضد اكسیداسیون، بازدارنده های خوردگی و زنگ زدگی، مواد پایین آورنده اصطكاك و مواد ضد سایش، تركیبات پایین آورنده نقطه ریزش و ضد كف.
ویسكوزیته یا گرانروی مقاومت سیال در مقابل جاری شدن است كه اصطلاح غلط آن یعنی “ غلظت” رایج تر می باشد . این خاصیت، با اهمیت ترین و مهم ترین مشخصه هر روغن است كه آزمایش ها، معمولاً در دماهای 40 و 100 درجه سانتی گراد اندازه گیری می شود .
شاخص گرانروی (VI) ، معیار سنجش تغییرات گرانروی با تغییرات دما می باشد كه هر چه رقم آن بزرگتر باشد تغییر گرانروی روغن نسبت به دما كمتر خواهد بود .
نقطه ریزش، پایین ترین دمایی است كه در آن، روغن كما كان توانایی جاری شدن دارد و خاصیت سیال بودن خود را حفظ می كند . هم چنین نقطه اشتعال، حداقل درجه حرارتی است كه بخار های روغن با هوا، در اثر تماس شعله آتش، اشتعال لحظه ای بوجود می آورد .
علاوه بر مشخصات ذكر شده،دانسیته یا چگالی، نقطه احتراق، نقطه ابری شدن و عدد TBN نیز از جمله خصوصیات روغن موتور محسوب می شود كه بعضاً توسط برخی تولید كنندگان ذكر می شود .

انتخاب روغن موتور
برای انتخاب یك روغن موتورخوب، عوامل و پارامترهای گوناگونی باید مدنظر قرار گیرد . یك روغن موتور مرغوب دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطكاك بسیار پایین بوده و توانایی روانكاری بخش های مختلف موتور را داراست . هم چنین دوده و تركیبات حاصل از تجزیه روغن و نیز سایش و به طور كلی رسوبات بین قطعات باید توسط روغن پاك شود. ضمناً روغن علاوه بر سازگاری با تركیبات پلیمری موجود باید دارای اثرات بازدارندگی خوبی در مقابل زنگ زدگی، خوردگی، اكسیداسیون و سایش باشد .
طبیعی است همه موارد یاد شده از طریق آزمایش های گوناگون و پیچیده، مشخص می شود و آن چیزی كه برای مصرف كننده نهایی اهمیت دارد، بایستی به صورت ملموس بیان شود؛ به گونه ای كه در عین جامعیت، با زبان بسیار ساده به انتخاب روغن موتور توسط مصرف كننده، عینیت پیدا كند . به این منظور سازندگان روغن موتور، دو پارامتر اساسی را با اصطلاحات نام و نام خانوادگی مطرح ساخته و تاكید می كنند كه این دو لازم و ملزوم یك دیگرند و هر انتخا بی ، باید با لحا ظ داشتن این عوا مل انجام گیرد. این دو اصطلاح گرانروی و سطح كارآیی می باشند.
اهمیت گرانروی در روغن موتور به قدری است كه انجمن مهندسین خودرو (SAE) اساس طبقه بندی ویژه یی را بنا نهاده و یكی از دو معیار گزینش روغن موتور را گرید SAE می داند . از لحاظ گرانروی، روغن ها به دو بخش تقسیم می شوند، تك درجه ای (Monograde) و چند درجه ای یا چهار فصل (Multi grade) .
روغن های تك درجه ای مانند 20، 30 یا 40 در موتورهای جدید منسوخ شده است و روغن های مالتی گرید، امروزه كاربردی غالب دارند . روغن های چند درجه ای كه با حرف W (نشانه زمستان) و دو عدد واقع در چپ و راست مشخص می شوند، مانند 15W40 ، 20W50 از لحاظ كاری مناسب تمام فصول هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق آلومینیوم (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:44
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آلومینیوم

ویژگیهای قابل توجه

کاربردها

تاریخچه

پیدایش و منابع

ایزوتوپها

هشدارها

املاء

منابع

اتصالات خارجی

تولید صنعتی آلومینیوم

 

 

آلومینیوم عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای علامت AL و عدد اتمی 13 می باشد . آلومینیوم که عنصری نقره ای و انعطاف پذیر است عمدتأ به صورت سنگ معدن بوکسیت یافت می شود و از نظر مقاومتی که در برابر اکسیدا سیون دارد همچنین وزن و قدرت آن قابل توجه است. آلومینیوم در صنعت برای تولید میلیونها محصول مختلف به کار می رود و در جهان اقتصاد عنصر بسیار مهمی است. اجزای سازه هایی که از آلومینیوم ساخته می شوند در صنعت هوانوردی و سایر مراحل حمل و نقل بسیار مهم هستند نِیز سازه هایی که در آنها وزن[SP]ِ پایداری و مقاومت لازم است وجود این عنصر اهمیت زیادی دارد.

ویژگیهای قابل توجه

آلومینیوم فلزی نرم[SP]ِ سبک اما قوی است با ظاهری نقره ای – خاکستری مات و لایه نازک اکسیداسیون که در اثر برخورد با هوا در سطح آن تشکیل می شود از زنگ خوردگی بیشتر جلوگیری می کند.وزن آلومینیوم تقریبأ یک سوم فولاد یا مس است[SP]ِ چکش خوار[SP]ِ انعطاف پذیر و به راحتی خم می شود[SP]ِ همجنین بسیار با دوام و مقاوم در برابر زنگ خوردگی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اصطلاحات مربوط به اجزای موتور خودرو (مکانیک)

سه شنبه 1 اسفند 1396
5:44
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اصطلاحات مربوط به اجزای موتور خودرو

 

 

 

Cam Shaft housing

 

محفظه میل بادامك

 

Cam Shaft gear wheel

 

چرخ دنده میل بادامك

 

Cam Shaft gear locknut

 

مهره قفلی میل بادامك

 

Cam Shaft Chain

 

زنجیر میل بادامك

 

Cam Shaft Casing

 

محفظه میل بادامك

 

Bushing

 

بوش

 

Bushing inter mediate gear

 

بوش دنده تایمینگ

 

Big end bearing

 

یاتاقان میل‌لنگ

 

Belt tightener

 

تسمه سفت‌كن

 

Belt

 

تسمه

 

Belt driven pulley

 

پولی محرك تسمه- قرقره تسمه‌ران

 

Bell housing

 

پوسته فلایویل

 

Bearing seat

 

جای یاتاقان- نشیمنگاه یاتاقان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir