دانلود پاورپوینت زندگی و اندیشه سیاسی امام خمینی (معارف اسلامی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:49
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات76
حجم فایل342 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

این پاورپوینت در 76 اسلاید به صورت کامل مقوله

زندگی و اندیشه سیاسی امام خمینی

توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

زندگی و زمانه امام خمینی

جامعیت علمی امام

رویکرد عرفانی امام

تربیت و تزکیه نفس در اندیشه امام

مردم سالاری دینی در اندیشه ی امام

اندیشه سیاسی امام خمینی

نفی سلطنت

 نقد مشروطیت.
نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه

اصول اساسی اندیشه امام خمینی را می توان چنین بر شمرد:

امام و رهبری سیاسی

شیوه ها واستراتژی های مبارزه سیاسی

مذهبی کردن مبارزه
پرهیز از مشی مسلحانه 
محبوبیت و نفوذ مردمی امام
شخصیت ویژه امام خمینی
جایگاه امام به عنوان مرجع تقلید
شرایط اجتماعی که زمینه ساز نفوذ گسترده امام بود.
 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت نکات جالب قرآن ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ (معارف اسلا

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:49
مارال
دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات67
حجم فایل312 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

این پاورپوینت در 67 اسلاید به صورت کامل مقوله

نکات جالب قرآن ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ

توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

nآیاتی که دقیقا مثل هم آمده اند.
nآیاتی که اول آنها شبیه به هم است.
nآیاتی که آخر آنها مثل هم است.برابری قسمتی از آیه
پیشگویی قرآن
پیغمبر به وسیله وحی از غیب؛ از اخبار آگاه می شود.
فرمان مبارزه با بت پرستی
محمد (ص) وحی را حفظ می شد.
دقت در بیان آیه ها
وجود موجودات زنده در کرات دیگر
دور بودن از تعصبات بشری
دعوت به جست و جو
امر به تفکر در قرآن
امر به یهودیان برای آوردن دلیل از تورات
امر به تفکر در خلقت آسمان و زمین
سفارش به سیر و سیاحت در زمین
خبر ساخته شدن وسایل نقلیه امروزی
تنگ شدن نفس در اثر صعود در آسمان
فرق میان یوم الاخر و یوم القیامه
گوساله طلایی
عبور یاران موسی از دریا
انجیل و تکمیل تورات
اعدادی که حرف می زنند

12 نکته درباره قصه های قرآنی

8 نکته تربیتی در قرآن

10 نکته در خصوص سلامتی در قرآن

11 نکته روانشناسی در قرآن

10 نکته از دانشمندان درباره قرآن

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآموزی و کارورزی-بررسی سلامت روانی و روانشناختی والدین کودکان سالم و کودکان ناسالم - در 120 صفحه-d

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:49
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات120
حجم فایل199 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

      در سالهای اخیر در کشور ایران مانند سایر کشور های جهان علاقه بخصوص مهم از طرف مقامات دولتی و هم از جانب مردم به امر بهداشت روانی نشان داده شده است و اثرات آن در بهبود و اوضاع بیمارستانهای روانی و به کاربردن روشهای صحیح در پیشگیری مشاهده می گردد. عدم سازش وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهور و فراوان است و در هرطبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادل وجود دارند.

     هر شخص ممکن است گرفتار ناراحتی روانی شود خود به خود کافی نیست زیرا که بهداشت فقط منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نبوده  بلکه هدف اصلی آن پیشگیری ا ز وقوع ناراحتی ها  می باشد. پیشگیری عبارت است از به وجود آمده عاملی که مکمل زندگی سالم و نرمال باشد و نیز درمان اختلالات جزیی رفتار به منظور جلوگیری از وقوع بیماریهای شدید روانی است. یکی از شرایط اصولی بهداشت اصولی بهداشت روانی این است که شخص به خود احترام بگذارد و خود را دوست بدارد(شاملو، 1376).

     در طول یک قرن گذشته بسیاری از روانشناسان اتفاق نظر دارند که انسان نیازمند به عزت نفس است. در ادبیات روانشناختی مطالب مفصلی درباره عزت نفس وجود دارد و تا امروز تحقیقات و مطالعات زیادی درباره عزت نفس و ارتباط آن با متغیرهای متعدد دیگر انجام گرفته است که بیشتر تحقیقات این مطلب مهم و اساسی را تایید می کنند که عزت نفس بالا از عوامل مثبت و موثر در بهداشت روانی و عزت نفس پایین از عوامل مستعد کننده ناراحتی های روانی می باشد. عزت نفس عبارت است: از احساس ارزشمند بودن، این حس از مجموع افکار احساسات، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می شود. همه افراد، صرف نظر از سن، جنسیت، زمینه فرهنگی، جهت و نوع کاری که در زندگی  دارند، نیازمند عزت نفس هستند. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبی نیز به زندگی دارند.آنها می توانند با اطمینان، مشکلات مواجه شوند و از عهده آنها بر آیند(کلمز 1375).

     کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر به گروهی از کم توانان-ذهنی اطلاق می شود که دارای بهره هوشی 50 تا75 هستند و از نظر سنی در محدوده 6-12 در قرار دارند. در پژوهش حاضر منظور از کم توان  ذهنی آموزش پذیر کسی است که براساس تشخیص کارشناسان سنجش آموزش و پرورش در آموزشگاههای استثنایی مشغول به تحصیل هستند. همچنین والدین دارای کودکان کم توان ذهنی از جمله گروههای مورد بررسی در مطالعه حاضر هستند. در پژوهش حاضر کودک عادی به کودکی گفته می شود که مشکل کم توان ذهنی یا نابینایی و ناشنوایی ندارد و دچاراختلالات یادگیری نیست و از نظر روانی مشکل خاصی ندارد. کودک استثنایی و والدین نه تنها بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند بلکه سایر اعضای نظام خانواده یعنی دیگر فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهند. وجود کودک استثنایی اغلب ضایعات جبران ناپذیری را بر پیکر خانواده وارد می کند. میزان آسیب پذیری خانواده در مقابل ضایعه گاه به حدی است که وضعیت سلامت روانی خانواده دچار آسیب شدیدی می شود. در تعریف سلامت روانی باید این نکته را در نظر داشت که هر انسانی که بتواند با مسائل عمیق خود کنار بیاید، باید با خود و دیگران  سازش یابد و در برابر تعارض های اجتناب ناپذیر درونی خود دچار استیصال نشود و خود را به وسیله جامعه طرد نسازد فردی است دارای سلامت روانی(نریمانی و همکاران،1386).

     تقریباً 60 سال پیش سازمان بهداشت جهانی سلامت را به عنوان  حالتی از بهزیستی کامل جسمی، ذهنی و اجتماعی و نه صرفاً بیمار نبودن تعریف کرد(سازمان بهداشت جهانی،2001 و 2004). جاهودا(1958) از نداشتن بیمار روانی به عنوان معیار سلامت روانی انتقاد و به جای آن معیارهای چندگانه را برای سلامت روانی ارائه کرد. متاسفانه تا مدتها پیشرفت قابل ملاحظه ای در کاربرد این دیدگاههای در قلمروهای علمی و عملی مشاهده نشد. سلامت یک مفهوم چند بعدی است که علاوه بر بیمار و ناتوان نبودن، احساس شادکامی و بهزیستی1را نیز در بر می گیرد. اغلب روانپزشکان، روان شناسان و محققان بهداشت روانی جنبه های مثبت سلامت را نادیده می گیرند. تلاش هایی که در جهت گذر از الگوهای سنتی سلامتی صورت گرفته گر چه زمینه لازم را برای تلقی سلامت به عنوان حالتی از بهزیستی(نه صرفا نبود بیماری) فراهم ساخته ولی کافی نیست. البته الگوهای جدید سلامت نیز به طور عمده بر ویژگیهای منفی تاکید دارند و در آنها ابزارهای اندازه گیری سلامت اغلب با مشکلات بدنی(تحرک2، درد3، خستگی و اختلالات خواب)، مشکلات روانی (افسردگی4، اضطراب5 و نگرانی) و مشکلات اجتماعی(ناتوانی در ایفای نقش اجتماعی، مشکلات زناشویی) سروکار دارند. در دهه گذشته ریف6 و همکارانش(1926) 6 الگوی بهزیستی روانشناختی یا بهداشت روانی مثبت را ارائه کردند. بر اساس الگوی ریف بهزیستی روانشناختی از 6 عامل تشکیل می شود. پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت به خود) رابطه مثبت با دیگران(برقراری روابط گرم و صمیمی با دیگران و توانایی همدلی)، خودمختاری(احساس استقلال و توانایی ایستادگی در مقابل فشارهای اجتماعی) ، زندگی هدفمند ( داشتن هدف در زندگی و معنا دادن به آن) رشد شخصی(احساس رشد مستمر) و تسلط بر محیط(توانایی فرد در مدیریت محیط). الگوی ریف به طور گسترده در جهان مورد توجه قرار گرفته است. ریف این الگو را بر اساس مطالعه متون بهداشت  روانی ارائه کرد و  اظهار داشت مولفه های الگو، معیارهای بهداشت روانی مثبت است و این ابعاد کمک می کند تا سطح بهزیستی و کارکرد مثبت شخص را اندازه گیری کرد.

     از ویژگیهای عمده انسان آگاهی او از رفتار خود و برخوداری وی از نیروی تفکر است، انسان می تواند از رفتار خود آگاه باشد و در برخورد با مسائل و امور مختلف از نیروی تفکر خود استفاده کند، اما انسان همیشه از آنچه که انجام می دهد آگاه نیست، به سخن دیگر گاهی انسان عملی را انجام می دهد که اما از انگیزه رفتار خود یا هدف آن رفتار آگاه نمی باشد. وقتی والدین برای اولین بار با این حقیقت روبرو می شوند که کودکشان استثنایی است واکنش  آنها پیامد هایی خواهد داشت، وجود کودک معلول ذهنی اثرات عمیقی بر روی نحوه ارتباط یک یک افراد خانواده با هم و هریک از آنها با کودک معلول وارد می سازد و همین اثرات ناخوشایند چنانچه به گونه ای منطقی و چاره جویانه قابلیت حل نیابند ضایعات جبران ناپذیری بر روان والدین، سایر نوباوگان خانواده خصوصاً کودک معمول باقی می گذارد. واکنشهای شایع والدین ممکن است به صورت احساس گناه1 ناکامی و محرومیت2 انکار واقعیت یا کتمان حقیقت3 اضطراب و نگرانی باشد میلانی فر(1347).

     این قبیل واکنشها تا زمانی که به کنترل در نیایند و تعدیل نشوند نه فقط سلامت روانی اعضای خانواده را به مخاطره می اندازند بلکه نوع تعامل و ارتباط اعضای خانواده و کودک معلول ذهنی یا جسمی را پیچیده می سازد و در نهایت موجب اضمحلال انرژی  روانی و دیگر توانمندیهای آنان می شوند.

  بیان مسأله:

     حضور كودك عقب مانده ذهنی در هر خانواده ساختار آن خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سلامت روانی خانواده به خصوص والدین را تحت الشعاع قرار می‌دهد، كودك بر اثر تعارض‌های شدید میان اعضای خانواده، كل خانواده را درگیر بحران می‌كند. ممكن است روابط خانوادگی، افزایش فشارهای ناخواسته جسمی، هیجانی و مالی ضعیف شود كودك عقب مانده ذهنی می‌تواند ضایعات و اثرات جبران ناپذیری بر وضعیت بهداشت روانی خانواده وارد كند از جمله ایجاد تشدید اختلافاتی زناشویی،‌ جدایی، تحمل بار سنگین اقتصادی، افسردگی، ناامیدی، اضطراب، خجالت و خشم1 و بسیاری از مسایل دیگر(بردن2، 1980). مراقبت مداوم از كودك عقب مانده ذهنی اغلب برای والدین استرس‌زا می‌باشد زیرا این دشواری های كودكان به طور اجتناب ناپذیری بر زندگی آنها اثر می‌گذارد(كرنیك3 و همكاران، 1983). تحقیقات نشان داده است كه والدین كودكان عقب مانده ذهنی عموما در خطر مشكلات زندگی خانوادگی و دشواری‌های عاطفی قرار دارند(بكمن4، 1991 سینگر واوروین 1989).

      به طور كلی خانواده كودك معلول به لحاظ داشتن كودكی متفاوت با سایر كودكان با مشكلات فراوانی در زمینه نگهداری، آموزش و تربیت آنها روبه روست. این مسایل همگی بر والدین فشارهایی وارد می‌كنند كه سبب بر هم خوردن آرامش و یكپارچگی خانواده می‌شوند و در نتیجه انطباق و سازگاری آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. عزت نفس یكی از مهمترین عوامل تحول و شكل‌گیری شخصیت است و نقش بنیادین در سلامت روانی دارد به گونه‌ای كه عزت نفس پایین و شكل‌گیری احساس خود كم بینی در والدین زمینه‌های آسیب روانی را فراهم می‌نماید( ولی زاده و همكاران و 1387).

      عزت نفس5 مفهوم روانشناختی بسیار عام و در عین حال بسیار مهم است اما به طور کلی می توان عزت نفس را احساس ارزشمندی شخص تعریف نمود. احساسات و افکار مردم درباره خودشان اغلب بر احساس تجارب روزانه تغییر پذیر است و به طور موقت بر احساس فرد تاثیر می گذارند. البته عزت نفس، بنیادی تر از آن است که  افت و خیزهای معمول می توان نوسانات گذرایی بر نحوه احساستشان نسبت به خود ایجاد کند، ولی این تاثیرات بسیار محدودند، بر عکس آنهایی که عزت نفس پایینی دارند افت و خیزهای معمول می تواند زندگی آنها را دگرگون کند. عزت نفس معمولاً به عنوان ارزیابی شخص از ارزشمندی خویش تعریف می‌شود افرادی كه عزت نفس بالایی دارند خودپذیرا و خود ارزشمند هستند. روانشناسان اجتماعی عزت نفس را ارزیابی مثبت و منفی از خود می‌دانند به طوری كه فرض می شود عزت نفس تا حدودی با ثبات است. عزت نفس یا همان احترام به خود یكی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشكیل می‌دهد و به طور حتم روی جنبه‌های شخصی انسان اثر می‌گذارد و كمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه‌های شخصیت به صورت ناهماهنگ خواهد شد و حتی ممكن است باعث پدیدآیی بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، كمرویی، پرخاشگری1، ترس و... شود(بیابانگرد،‌).

    عزت نفس بالا بستگی به شكل‌دهی ارزشها و استانداردهای خود والدین دارد همچنین به رفتار سالم بستگی دارد، زمانی كه افراد از سلامتی كامل برخوردار باشند ولی عزت نفس بالایی نداشته باشند در رفتار خود عزت نفس پایین نشان می‌دهند(شاطرلو،1386).

     سلامت روانی یكی از مباحث مهمی است كه در رشد و بالندگی خانواده و جامعه موثر می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی2(2004) سلامت روانی را به عنوان حالتی از بهزیستی كه درآن فرد توانمندی خود را شناخته از آنها به نحو موثر و مولد استفاده كرده و برای اجتماع خویش مفید است تعریف می‌كند. به طور كلی بهداشت روانی ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی، كنترل عوامل موثر بروز آن، تشخیص زودرس، پیشگیری از عوامل ناشی از برگشت بیماریهای روانی و ایجاد محیط سالم در برقراری روابط صحیح انسانی است(میلانی فرد، 1386).

      با توجه به فراوانی کودکان عقب مانده ذهنی که هم بر جامعه و هم بر خانواده بار مالی و بخصوص بار عاطفی و روانی به دنبال دارند و از سوی دیگر این کودکان طبق اصل 130 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارایی حقوق هستند ازجمله  اینکه دولت موظف است برای این کودکان در حد توان خدمات آموزش و رفاهی فراهم سازد. این در حالی است که یک کودک عقب مانده ذهنی در هر خانواده ای  ساختار خانواده را تحت تاثیر قرار داده و سلامت روان اعضای بخصوص والدین را تحت الشعاع قرار می دهد بخصوص که کارکردهای روانشناختی خانواده را مختل می سازد که بهترین این کار کردها عبارتند از:

الف) ابراز کردن: والدین و تک تک فرزندان باید اجازه  ابراز احساس افکار و نظرات داشته باشند.

ب) اتحاد: خانواده باید یک سیستم متحد و هماهنگ باشد.

ج) ساختار و سازمان: خانواده باید دارایی چارچوب، ساختار و سازمان باشد.

د) معنویت و مذهب: خانواده باید ارزشهای مذهبی خود را به اعضای عرضه بدارد.

و) کنترل: خانواده باید اعضای خود را کنترل نماید(آلن  1 2001).

     هدف سلامت روان فقط منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نبوده بلكه هدف آن به وجود آمدن عواملی كه مكمل زندگی


well-beig.1

  1. Mobilty.2
  2. 3.Pain
  3. 4.Depression
  4. 5.Anxiety
  5. Ryff.6
  6. FRUSTRATIon.1
  7. Frustation.2
 
 
 
 
 
 
  1. 2. Burden
  2. Crnic
  3. 4. Beckman
  4. 5. Self- esteem
 
 

 

 

  1. 1.Aggression

. Allen 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مدیریت عملکرد سازمانی - مجموعه مقالات (مدیریت)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:48
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات164
حجم فایل3.277 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مجموعه مناسب دانشجویانی است  که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع " مدیریت عملکرد"   می باشند .

مجموعه مقالات مدیریت عملکرد  

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :  

ردیف      عنوان مقاله            تعداد صفحات

101        طراحی مدل مفهومی مدیریت عملکرد سازمانی برای سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی    44

102        بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی        18

103        تاثیر سازگاری راهبردهای مدیریت منابع انسانی و راهبردهای کسب و کار بر عملکرد سازمانی        26

104        طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر الکوهای مدیریت عملکرد سازمانی     20

105        بررسی تاثیر استراتژی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی           31

106        تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازار محوری        16

107        نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سبک رهبری- مجموعه مقالات (مدیریت)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:48
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات101
حجم فایل1.479 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مجموعه مقالات سبک رهبری 

این مجموعه  شامل 7 مقاله در ارتباط با  سبک رهبری  می باشد

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :  

ردیف      عنوان مقاله            تعداد صفحات

101        نقش هوش هیجانی و سبک های رهبری در پیش بینی بازدهی های رهبری مدیران گروه های آموزشی دانشگاه           20

102        رابطه فلسفه ی تربیتی و سبک رهبری مدیران مدارس 18

103        ارتباط بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت معلمان تربیت بدنی   20

104        سبک رهبری و رهبری اثربخش در مدیران سطوح میانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  8

105        سبک رهبری مدیران شبکه های بهداشت و شاخص های عملکردی           8

106        تاثیر سبک رهبری مدیران بر احساس برابری کارکنان 10

107        رابطه میان هوش عاطفی و سبک مرجح رهبری مدیران            17

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ادبیات و مبانی نظری سیستم تولید درست بهنگام ( Just In Time ) (مدیریت)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:48
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات54
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ادبیات و مبانی نظری سیستم تولید درست بهنگام ( Just In Time )

فهرست مطالب

موضوع                                                                                                                                  صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………….   6

تعریف انبار………………………………………………………………….   7

تعریف انبارداری…………………………………………………………….  7

انواع انبار…………………………………………………………………….   7

موجودی كالا…………………………………………………………………   9

اهمیت موجودی……………………………………………………………..   10

علت تگهداری موجودی ها…………………………………………………..  10

انواع موجودی ها…………………......……………………………………..   11

هزینه های مربوط به موجودی ها…………….…………………….....……   12

سیستم كنترل موجودی..…….……………………….....………………….   13

شمارش موجودی.....…………………………....…………………………    13

ورود كالابه انبار……………………....……………………………….........   16

صدوركالاازانبار…………………...…………………………………..........   18

مدیریت خرید.....………...…………………………...……………………  20

اهمیت بخش خرید……………………………………………………….  23

انواع خریدازنظرسیستم………………………………………………….   23

انواع خرید ازنظرقیمت…………………………………………………...   24

مناقصه.……………………………………………………………………  25

مزایده……………………………………………………………………   28

اهداف بخش خرید………………………………………………………   29

اصل های مهم درخرید…………………………………………………..   29

مراحل اجرای خرید………………………………………………………  30

خریدداخلی………………………………………………………………   31

خرید خارجی…………………………………………………………….   32

مذاكره……………………………………………………………………  33

قرارداد……………………………………………………………………  34

روش پرداخت درتجارت بین المللی……………………………………..  37

نظام تولیدبه هنگام……………………………………………………….  38

عناصركلیدی نظام های تولیدبه هنگام……………………………………  39

اتلاف زدایی درتولیدبه هنگام…………………………………………….  47

عوامل اتلاف……………………………………………………………… 49

سیستم خریدبه موقع......…………………………………………………  50

اصول سیستم خرید به موقع……………………………………………...  50

ویژگی های مشاركت درسیستم خریدبه موقع…………………………...  51

سیستم  JIT درعمل..……………………………………………………  51

اثرات اجرای JIT   ……………………………………………………...  52

 

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

مقدمه

   یكی از ابعاد بسیار مهم مدیریت سازمانها در حال حاضر، بهترین شیوه بكارگیری از دارائیها سازمان است .

می دانیم كه قسمت عمده از دارائیهای موسسات در موجودی های انبارهای آن موسسات نهفته و انباشته شده است. سازمانی موفق است كه بهترین تركیب از موجودی كالا را كه متضمن حداكثر سود یا حداقل هزینه برای موسسه باشد معین كند. در این راستا باید از علوم و فنون علم مدیریت صنعتی و بازرگانی بهره های شایان ببرد. چرا كه زمان و هزینه از عناصر اصلی تصمیم گیری مدیریت به شمار می آید. در گذشته مدیریت صحیح سیستمهای انبار دارای و طراحی انبار و نگهداری كالا مد نظر بوده و در این زمینه كتابهای فراوانی نوشته شده و تحقیقات فراوانی انجام شده است. به طوری كه مدیریت انبار و انبار داری خود بخشی از علوم مدیریت شده و سیستمهای نگهداری و موجودی انبار توسعه فراوانی یافته و برنامه های نرم افزاری در این زمینه تهیه شده و بكار می رود.

   امروز با پیشرفت علوم و تكنولوژی امكان تولید انبوه فراهم شده و با وجود سیستم های پیشرفته حمل ونقل و ارتباطات در كشورهای پیشرفته هر كالائی را كه مورد نیاز باشد در دسترس بوده و نیاز به داشتن انبار عریض و طویل منتفی شده است و سازمانها بسوی سیستم درست به موقع (Just in time) حركت می كند. در این سیستم وجود انبار زاید بوده و كالاو قطعات مورد نیاز زمانی كه مورد نیاز است خریداری و به سیستم وارد شده و كالای ساخته شده نیز به محض تولید به بازار عرضه می شود لذا در این سیستم انبار جایگاهی نداشته و از چرخه تولید حذف شده است .

   در این مجموعه ابتدا به سیستم انبار و انبار داری وموضوعات مرتبط باآنها اشاره می شود سپس به بررسی سیستم درست به موقع می پردازیم .

 

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

 

منابع

 

(1)         آتشگر، كریم - مجله روش شماره 33 سال هشتم

(2)         اسماعیل پور ، مجید - مجله روش شماره 52 سال ششم                               

(3)         امیرشاهی , منوچهر- اصول كارپردازی وانبارداری درمؤسسات دولتی/  مركزآموزش مدیریت دولتی  1368

(4)          انواری رستمی , علی اصغر- سیستمهای خرید و انبارداری/ تهران  نشرطراحان 1371

(5)          خلیلی ابیانه, فاطمه - انبارداری 1و2 / تهران  نشرترمه    1378 

(6)          دیبایی , نادر- مدیریت واصول انبارداری/  تهران نشرترمه  1379

(7)          زینال زاده ، ایرج- مدیریت خرید/   تهران  نشرقانون  1377

(8)         سلطانی ، منوچهر-  مجله تدبیر  شماره 68 آذرماه  75 

(9)         صالح فتح آبادی , حسن- برنامه ریزی سیستم های تولیدی وموجودی انبار/ تهران نشر آذرخش    1378     

(10)     طالقانی ، محمد - محله روش شماره 36 سال ششم

(11)     فدوی ،عارفه -  مجله تدبیر  شماره 61  اردیبهشت 75

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت رویکرد چارچوب منطقی برنامه ریزی برای پروژه مبتنی بر هدف نهایی (مدیریت)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:47
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات47
حجم فایل895 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

این پاورپوینت در 47 اسلاید به صورت کامل مقوله

رویکرد چارچوب منطقی برنامه ریزی برای پروژه مبتنی بر هدف نهایی

توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

تحلیل مبتنی بر چارچوب منطقی

کاربرد

مزایا

رویکرد مزبور کمک می‌کند تا:

ماتریس چارچوب منطقی

جدول ماتریسی

تشریح واژگان کلیدی رویکرد چارچوب منطقی

حوزه کنترلی مدیریت پروژه

نحوه بکارگیری چارچوب منطقی

محدودیتها و نواقص چارچوب منطقی

نقاط قوت و ضعف این روش

راز موفقیت یک پروژه چیست؟

LFA ویژگی های

9گام برای انجام تجزیه تحلیل های LFA

تجزیه و تحلیل زمینه انجام پروژه

LFA وSWOT   میتوانند نقش مکمل داشته باشند

چرا از درخت مسئله استفاده می کنیم؟

نمونه درخت مسئله

تجزیه و تحلیل اهداف در سه سطح

سه سطح اهداف و بازه زمانی مورد انتظار برای تحقق آنها

اهداف کلی(توسعه ای)

محصول پروژه /اولین نتایج پروژه

تجزیه و تحلیل ریسک

تجزیه و تحلیل پیش فرضها

چرا بر گامهای مختلف درLFAتاکید میشود؟

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

app خرید شارژ بدون اینترنت صدسو (وب و برنامه نویسی)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:47
مارال
دسته بندیوب و برنامه نویسی
فرمت فایلzip
تعداد صفحات1
حجم فایل1.175 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اپلیکیشن اندروید فروش شارژ و پرداخت قبوض بدون اینترنت صدسو با  ظاهری زیبا و امکانات متنوع 

 

 

برخی امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن:

 

•    در جشنواره های دوره ای با اولین نصب و انجام اولین تراکنش، 1000 تومن شارژ هدیه تا پایان هر شب بگیرید.   

•    امکان خرید آنلاین و آفلاین

•    خرید آسان کارت شارژ های ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل

•    وارد کردن رمز شارژ فقط با یک کلیک

•    امکان شارژ اتوماتیک (تاپ آپ)

•    خرید گیفت کارت آیتونز، مایکروسافت و ...

•    خرید آنتی ویروس

•    خرید بسته اینترنت ایرانسل

•    پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه، عوارض شهرداری

•    امکان استعلام آنلاین قبض سیم کارت دائمی همراه اول

•    مجهز به سیستم بارکدخوان جهت ورود اطلاعات سریع قبض

•    ذخیره اطلاعات شارژهای خریداری شده و قبض های پرداخت شده

•    دریافت اطلاعات تماس، یکبار برای همیشه

•    پرداخت وجه از طریق درگاه های بانکی مختلف

•    امکان موجودی گیری از سیم کارت با یک کلیک

•    امکان اشتراک گذاری اپلیکیشن از داخل آن

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه-افزایش بهره وری و کارایی کارکنان و نیروی انسانی (جزوه)

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:47
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات85
حجم فایل395 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

عوامل موثر در بهره وری :

 (الف) عوامل خارجی یا غیرقابل كنترل :

          به عواملی اطلاق می شود كه از خارج از سازمان اثرگذار هستند وتحت اختیار فرد یا مدیران سازمانی نیستند یعنی مدیریت در كوتاه مدت نمی تواند آنها را تحت كنترل خود دراورد یا بر آنها اثرگذارد بناچار سازمان باید خودرا با تغییرات جدید منطبق كند مانند قوانین ومقررات ملی سیاست خارجی قوانین مالیاتی  سیاستهای پولی وارزی دولت و...          

(ب)عوامل داخلی یاقابل كنترل :

        این عوامل تحت حیطه واختیارات مدیران سازمانها وافراد می باشد كه با تعمق ومدیریت صحیح می تواند با بهره وری بالا بكارگرفته شوند این عوامل را می توان بشرح ذیل طبقه بندی نمود.

 

عوامل سخت افزاری :

        این عوامل شامل ماشین آلات وتجهیزات تكنولوژی بكارگرفته شده مواد اولیه مصرفی انرژی منابع مالی و..می باشد

عوامل نرم افزاری :

 این عوامل شامل اطلاعات دستورالعملها نقشه ها وفرمولهای تولید كالا و...می باشد

عوامل نیروی انسانی :

          كاركنان سرمایه های باارزش هر سازمان می باشند دستیابی به هدفهای هر سازمان در گرو مدیریت هوشمند این منابع باارزش است نیروی كار عامل مهم وموثر بهره وری است این نیرو اگر با آرامش خاطر وانگیزه قوی اشتغال بكار داشته باشد بهره وری را به بالاترین سطح خود خواهد رساند.بطوركلی مهمترین عاملی كه بر روی بهره وری نیروی انسانی موثر است انگیزه در انجام دادن كاراست .

 بطور كلی عواملی كه بر روی انگیزه تاثیر دارد به دو دسته تقسیم می شوند:

 1-عوامل مادی كه همان حقوق ومزایای نیروی كار است .

2-عوامل فرهنگی در سازمان به چه صورت می باشد یعنی جو مدیریتی یك سازمان برای كاركنان چگونه است ؟

 

شیوه انتخاب مدیران :

         انتخاب مدیران باید بر اساس مصالح ملی واجتماعی تخصص وتعهدافرادوكارنامه افراد صورت بگیردچنانچه افرادواجد شرایط در مشاغل مدیریتی گمارده شوند وامكان بروز عقایدوافكارنورا به مجموعه افرادسازمان بدهند این نوآوری موجب ارتقاءبهره وری خواهد شد مدیران ذیصلاح وباتجربه توانائی تبدیل شرایط نامناسب به شرایط مناسب راداراهستندبرای رشد مشاركت نوآوری ابتكار وخلاقیت درسازمان مدیران می بایست ساختار مناسب وفرهنگ سازمانی مناسب را با مدیریت مشاركتی بوجود آورند دراین بین نظام پیشنهادات می تواند در بروز افكار خلاق وسازنده بسیار موثر باشد لذا مدیران باید از بین شایشته ترین وكارآمد ترین افراد انتخاب شوند .

بهره وری وثبات مدیریتی :  

          تغییرات در سطوح عالی مدیریت پس از تغییر دولتها امری عادی است اما تغییرات در سطوح میانی مدیریت چنانچه بیش از حد باشد می تواند اثرات نامطلوبی داشته ودر گردش ونظم كارها خلل ایجاد كند جابجائی مدیران بیش از همه كاركنان ومدیران میانی را متضرر می سازد تداوم این گونه تغییرات نه تنها كاركنان را نسبت به اهداف آتی سازمان بیمناك می سازد بلكه خود به خود بی هویتی در سازمان را به دنبال دارد اگر مدیر ناموفقی كنار گذاشته می شود باید مورد پرسش ونقد قرار گیرد نه اینكه به پست دیگری گمارده یا حتی ارتقاء یابد. البته استمرار وثبات مدیریت نباید جلوی نوآوری وورود استعدادهای نو را به سازمان بگیرد بلكه نظام گزینش مدیران باید باید براساس ضوابط معین وشایسته سالاری همراه با تعهد مدیران به خدمتگزاری به مردم وپیشرفت كشور همراه باشد

 

راهكارهای افزایش بهره وری در سازمانها:

1-بهبود محصولات وخدمات وبرنامه ریزی برای آینده :

          مدیریت سازمان باید باتوسل به كارگروهی وباتمام قوا وامكانات موجود سعی كند كه كیفیت محصولات یا خدمات خودرا بطور مداوم بهبود بخشد ودر راه رسیدن به این هدف باید در راه توسعه آموزش تجهیزات ماشین آلات وتعمیرونگهداری گام بردارد وبانظارت وراهنمایی زمینه ارتقاءسطح كیفی محصولات یا خدمات را افزایش دهد مدیریت باید باوسعت نظر برنامه ریزی نموده واهداف كوتاه مدت وبلند مدت خودرا مشخص نمایند .

 

2- بالابردن كیفیت كالاهاوخدمات :

        ما در دورانی اقتصادی زندگی می كنیم در این دوران تفكرات اقتصادی تمامی كاركنان شركت نقش اساسی را درموفقیت شركت ایجادمی كند واز بروز عواملی كه ممكن است اقتصاد شركت را وادار به سیر نزولی كند جلوگیری خواهد كرد حتی زمانیكه كالا یا خدماتی بی رقیب است در این صورت عدم توجه به كیفیت كالا یا خدمات می تواند سازمان را با بن بست كهنگی محصول یا كیفیت پائین ارائه خدمات مواجه سازد به هر حال مدیران باید در سازمانها همیشه متوجه كیفیت كالا یا خدمات خود باشند.

 3- برای فرایند تولید كالا یا ارائه خدمات یك سیستم كنترل كیفیت آماری ایجاد شود .وجود این سیستم حتی بطور ساده وابتدائی در سازمانها نشانگر داشتن یك دید سیستمی ونگرش نظام گرا  به بهره وری می باشد از این رو مدیریت سازمان باید با تخصیص منابع وامكانات كافی واستفاده از روشها وتكنولوژی مناسب فرایند تولید با كیفیت را مد نظر قرار دهد .

 

4- كیفیت مواد اولیه ورودی را بهتر كنید :

           بسیاری از معضلات ومشكلات خط تولید وكیفیت محصولات نشات گرفته از مواد اولیه وماشین آلات نامناسب است درنتیجه بررسی ومطاله كیفیت محصولات وارزیابی واحد كنترل كیفیت در سازمانها از اهمیت خاصی برخوردار است.

  • مشكلات را بیابید :

         جستجو برای یافتن مشكل وتلاش در جهت رفع آنها باید مستمر باشد توجه كردن به مسائل سازمانی زمانی كه اثر آنها بطور جدی نمایان شده است بسیار دیر است ومطمئنا مشكلات در این مرحله صدمات زیادی به سازمان وارد خواهد كرد مدیریت باید با برنامه ریزی صحیح قبل از آنكه مشكلات بطور جدی زیانبار باشند آنها را شناسائی كرده واز رشد آنها جلوگیری كند زیرا اگر ما نتوانیم مشكلات راشناسائی و برطرف كنیم  آنها مارا خواهند یافت .

 

  • روشهای مدرن آموزشی را برقراركنید :

        برای استفاده بهینه ار توانمندیهای مدیران وپرسنل باید از روشهای مدرن آموزشی استفاده كرد آموزش ویادگیری علوم وفنون مرتبط با كار وفعالیت سازمان برای آگاهی از تغییراتدائمی مواد روشهای جدید ارائه خدمات ویا ماشین آلات جدید باید اجباری باشد بعضی از مدیران آموزش را یك كار اضافی وغیر تولیدی تلقی می كنند اگر مدیریت تفاوت بین پرسنل آگاه وآموزش دیده را با پرسنل ناآگاه بسنجند در حقیقت موانعی راكه بر سر راه سود آوری سازمان وجوددارد بررسی كرده اند مدیران برای بهره وری بالا نباید آموزش ضمن خدمت را فراموش كنند حتی اگر افراد تحت سرپرستی شما كارشناسان ورزیده ای باشند می توان از طریق آموزشهای توجیهی

 

  • روشهای مدرن سرپرستی را ایجاد كنید :

        برای اینكه كاركنان بتوانند وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند باید توسط مدیریت پشتیبانی هدایت وكنترل شوند توجه به منطقه اصلی تولید یعنی كاركنان بخش صف ركن اساسی پیروزی در بهره وری است زیرا این كاركنان پیكره اصلی وعملیاتی سازمان را تشكیل می دهند  روشهای نوین سرپرستی ایجاب میكند كه اقدامات فوری نسبت به گزارشهای مربوط به مواداولیه غیرمنطبق تعمیرات غیرضروری ابزارهای نامناسب گردش كار ناصحیح در اسرع وقت پیگیری ونتیجه اقدامات انجام شده به مدیران گزارش گردد.یهی توان اجرائی این افراد را تقویت كرد .

 

8-ترس و وحشت را از خود دور كنید :

        استقرار روشهای ارتباطی واطلاعاتی صحیح در سطوح مختلف سازمانی"بین كاركنان وسرپرستان" "بین سرپرستان ومدیران میانی"     "بین مدیران میانی ومدیران ارشد"وبین مدیران ارشد ومدیرعامل باعث می شود ترس از تشكیلات سازمانی دور شود وزمینه ارائه كار بهتر وبازدهی بیشتر برای تمامی كاركنان مهیا گردد چنانچه ترس از نادرستی اطلاعات ونحوه عملكرد ویا هماهنگی بین واحدها وكاركنان افزایش یابد مسلما باعث كندی وعدم پیشرفت كارها می شود آنچه مسلم است اعتماد واطمینان به مدیریت باعث پیشرفت وتسریع در امور ودرنهایت سود آوری خواهد شد پی مدیریت موظف است كه ترس را از خود واطرافیان دوركرده وتامین شغلی وروشهای ارتباطی واصلاعاتی صحیح را در سازمان جاری ساخته وبه این اعتقاد برسد كه از قابلیتهای افراد در شرایطی كه احترام واعتماد متقابل برقرار باشد بهتر می توان استفاده كرد.

 

  • سدها را بشكنید :

        مدیریت باید موانعی را كه بر سر راه ارتباط وهمكاری بین واحدها وقسمت های مختلف وجوددارد از میان بردارد واحد های مختلف باید بر اساس كار گروهی موانع ومشكلات مربوط به تولید كالا یا ارائه خدمات را برطرف كند . باید توجه داشته باشیم كه واحدهای مختلف باید با روشن بینی بهتری با یكدیگر برخورد كنند تا امكان همكاری وارائه كار گروهی در قالب گروههای كاری وكمیته های فنی بیشتر شود.

 ضمناً باید توجه داشت كه وظیفه مدیران هدایت كارهای گروهی است چرا كه در كار غیرگروهی افراد به جای اینكه برای منافع شركت تلاش كنند برای منافع شخصی شان تلاش می كنند واین وضعیت برای سازمان غیر از ضرر وزیان چیز دیگری به همراه نخواهد داشت .

 

  • از اهداف پراكنده وبدون برنامه ریزی پرهیز كنید :

        مدیریت باید برای آنچه هدف گذاری می كند زمینه سازی كند ووسایل وشرایط لازم را نیزفراهم نماید مثلا جهت افزایش تولید محصول باكیفیت نمی توان از ماشین آلات وتجهیزات نامناسب استفاده كرد ودر شعار دادن ونصیحت كردن نیروی انسانی پیش قدم شد . ویااینكه  اكثر مدیران می خواهند هزینه های جانبی خودرا كم كنند مانند هزینه ضایعات ولی گاهی كاهش ضایعات به طور جدی منجر به عدم استفاده از روشهای جدیدتولید می شود. ویا گاهی اوقات نیزمدیران مجبورند برای امتحان بخت خود ریسك كنند واز راههای مختلفی وارد شوند كه این خود نیازمند هزینه های جانبی است .

 

  • از حجم كار استانداردی كه مقدار آن با اعدادمشخص شده پرهیزكنید:

       وقتی حجم كاری كاركنان با اعداد وارقام مشخص شوند معمولا مقدار عددی تعیین شده نسبت به بازدهی كار كاركنان كمتر یا بیشتر خواهد بود كه هردو باعث افزایش هزینه تمام شده در مقایسه با كیفیت محصول می شود . چنانچه حجم كار تعیین شده كمتر از توانمندی كاركنان وماشین آلات باشد كاركنان پس از اتمام كار درگوشه وكنار كارگاه بی هدف وبیكار می ایستند ویا مجبور می شوند  آهسته تر كار كنند وچنانچه حجم كار تعیین شده زیادتر از حد توانائی آنان باشد مجبور می شوند بیش از اندازه كار كنند واز گوشه وكنار كار بزنند كه عمل عموما باعث افت كیفیت محصول شده وموجب بالارفتن نادیده گرفتن مسائل ایمنی در كار می شود.

 

  • موانع را برای رسیدن به سربلندی ازمیان بردارید:

        مدیریت باید شرایط لازم برای كاركنان پاره وقت وساعتی نیز فراهم آورد تاآنان هم نسبت به پیشرفت سازمان احساس سربلندی وغرور كنند بدین ترتیب مدیران باید با كاركنان خود بطرز شایسته ای رفتار كنند وبرای سهولت كار وسایل وامكانات لازم را در اختیارشان قراردهد وانان را در برنامه های مصوب سازمان شركت داده چرا كه مشاركت فعالانه پرسنل باعث ارتقاءسطح كیفی وبهبود مداوم سیستم گردش كار می شود . مدیریت برای آنكه بتواندحس حق شناسی علاقه مندی وكار گروهی رادر كاركنان افزایش بخشد باید به موارد زیر توجه كند :  

(الف) كاركنان را از جزئیات كاری كه می كنند آگاه سازند وانان را در       چگونگی انجام كارها یاری رسانند . (ب)تمامی كاركنان رادربهبود فرایندها مشاركت دهد .

 (ج)وسایل ماشین آلات وروشهای صحیح انجام كاررادر اختیار كاركنان قراردهد .   

(د)دوره های آموزشی برای كاركنان برگزاركند .

 (چ)مشكلات ومعضلات دست وپا گیر كاركنان راشناسائی ورفع كنید.

 

  • برنامه های پرمحتوادر حین آموزش ضمن خدمت سوادآموزی برقراركنید :

       آنچه مورد نیاز سازمانهاست در اختیار داشتن انسانهای خوب نیست بلكه سازمان نیازبه انسانهای خوبی داردكه دائما در حال آموزش مطالعه ویادگیری باشند وباید توجه داشت كه تمامی رقابت های سالم شغلی از علم ودانش ریشه می گیرد به همین منظور كاركنان باید تشویق شوند كه مطالعات فردی وگروهی خودرانیز افزایش دهند وهمگان با تغییرات تكنولوژیك دنیا  در پیشرفت سازمان سهیم شوند
 آموزشهای ضمن خدمت در حقیقت یافته های لازم را درمورد تغییراتی كه در روشها وتكنیكهاپدیدمی آیند به كاركنان می آموزد وافرادی كه دوره های آموزشی لازم را گذرانده باشند مطمئناآمادگی بیشتری برای انجام وظایفشان خواهند داشت وفضای وجو سالم سازمانی را توسعه می بخشند .

 

14-ایجاد ساختاری مناسب :

مدیریت سازمانها موظفند كه مسئولیت بهبود مداوم كیفیت وبهره وری را عهده دار شوند وتلاش كنند كه ساختار سازمانی به گونه ای عمل كند كه تمامی جرئیات اجرائی سیزده مورد قبل انجام شود چرا كه بدون پشتیبانی كامل وسازماندهی مناسب امكان ارتقاءسطح كیفی محصولات وخدمات وجود ندارد. ساختار سازمانی باید با توجه به این اصل شكل بگیرد كه: " كیفیت هرگز از بازرسی حاصل نمی گردد".

 

نقش آموزش بر بهره وری نیروی انسانی

 

تاریخچه آموزش کارکنان

به حقیقت نمی توان تاریخچه ای برای آموزش عنوان کرد؛ چرا که بشر از بدو خلقت تا کنون جهت غلبه بر طبیعت و نیازهای خود در حال یادگیری و آموختن است. به طور کلی، آموزش کارکنان و اهمیت آن در علوم اداری، بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفت و تا آن تاریخ فقط سازمان های محدودی بودند که به تدریس  و تعلیم کارکنان خود سعی وافر مبذول می داشتند. پیس  ، اسمیت  ، میلز  در کتاب های بهسازی منابع انسانی خود، تاریخچه پیدایش و تکمیل امر بهسازی منابع انسانی را به چهار دوره تقسیم کرده اند.

 الف) دوره به درجه استادی رسیدن کارگران:

 این دوره از حدود سال 1100 پس از میلاد مسیح آغاز شد و تا حدود سال 1800 میلادی به طول می انجامد. در طول این دوره مهارت های کارگران به طور غیر رسمی، با مشاهده کارگران ماهرتر، تولیدکنندگان و یا حتی مشاهده اعضای خانواده، توسعه می یافت؛فعالیت های شغلی، در محدوده نزدیک به منزل صورت می گرفت و تمرکز روی بازدهی بیش از توجه به کارایی کارکنان بود.

 ب) دوره کارایی کارکنان یا کارگران:

این دوره حدوداً از سال 1800 میلادی تا سال 1920 به طول انجامید. در این دوره کارکنان، در مقام یک نیروی مولد و تولیدکننده مورد بررسی قرار گرفتند و مد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت اصول مهم برای زندگی موفق همسران،30 اصل جهانی موفقیت در زندگی (روانشناسی و علوم تربی

سه شنبه 1 اسفند 1396
2:47
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات36
حجم فایل1.133 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

این پاورپوینت در 36 اسلاید به صورت کامل مقوله


اصول مهم برای زندگی موفق همسران
اصولی كه مردان باید در زندگی مشترك رعایت كنند
30 اصول جهانی موفقیت در زندگی

توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:
اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی

—خانواده پدری
—شغل
—سرمایه
—خانواده (همسر – فرزند)
—دوستان و آشنایان
—.....
سطح انتظار،باورها و تصورات
هویت،یکپارچگی و استقلال فردی(و خانوادگی)

عوامل مؤثر بر ارتباط همسران

مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی

عوامل مؤثر بر ارتباط زوجین

نحوه واکنش به مشکلات و  روش حل مساله

نحوه واکنش به مشکلات و  روش حل مساله

آگاهی،شناخت و توجه به نیازهای اساسی

 اصولی كه مردان باید در زندگی مشترك رعایت كنند

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.در این بخش 30 قانون جهانی موفقیت را باهم مرور خواهیم کرد

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir