پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:04
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات19
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ما مخلوقاتی هستیم که در این دنیا خود را غریب، سرگردان و پا در هوا احساس می‌کنیم و به دنبال این هستیم که معنایی از اتفاقات این جهان به خود عرضه کنیم تا خود را از غربت نجات دهیم و اتصال خود را به مبدایی نشان دهیم تا بتوانیم خود را از تنهایی رها کنیم...

دوست داریم که بدانیم کجا هستیم؛ از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم و منزلگاه واقعی ما کجاست... قرابت اینگونه سخنان روان تحلیلگران جدید با اشعار بسیاری از بزرگان ما مانند مولانا، حافظ و... ضمن سندیت بخشیدن بر فطری و جهان شمول بودن این سوالات، اهمیت معنویت و نیازهای معنوی را به ذهن متبادر می‌کند.

نیازهای معنوی به عنوان یکی از عمیق‌ترین نیازهای بشر از نیازهایی است که شناسایی و تامین آن در ارتقای سلامت و توسعه پاسخ به بیماری، جایگاه ویژه ای دارد. استال وود و استول (۱۹۷۵) نیازهای معنوی را چنین تعریف می‌کنند: «هر عاملی که برای ایجاد یا ابقای ارتباط پویای فرد با خداوند (که توسط آن فرد تعریف می‌شود) و خارج از این رابطه، برای تجربه بخشودن، عشق، امید، اعتماد، معنا و هدف در زندگی ضروری است.»

امروزه، شناسایی نیازهای معنوی اهمیت خاصی پیدا کرده است. برای مثال جورج گالوپ، ریاست موسسه بین المللی جورج گالوپ با بهره گیری از تحقیقات معنوی و مذهبی متنوع و بسیار به شناسایی ۶ نیاز معنوی پایه و بنیادی مردم آمریکا در زمان حاضر پرداخته است:

۱- نیاز به اینکه معتقد باشند زندگی معنا دار است و هدفی دارد.

۲- نیاز به داشتن حس اجتماعی و ارتباطات عمیق تر.

۳- نیاز به قدردانی شدن و مورد احترام واقع شدن.

 ۴- نیاز به گوش داده شدن و شنیدن.

۵ -نیاز به این احساس که ایمانشان در حال رشد است.

۶- نیاز به کمک عملی در توسعه ایمانی کارآمد.

 2-3-1- شناسایی راهکار مناسب در تبیین سلامت معنوی

کمیسیون الحاقی اعتباری سازمان مراقبت سلامت (JCAHO) نیز بر لزوم اعمالی که شناخت و تامین نیازهای معنوی و مذهبی بیماران را فراهم می‌کند تاکید کرده است (ونس، ۲۰۰۱). با این تفاسیر چنین به نظر می‌رسد که پرداختن به معنویت بدون بذل توجه کافی به مسایل زیربنایی تر آن مانند شناسایی نیازهای معنوی ما را به سرمنزل مقصود که سلامت معنوی است، نخواهد رسانید. از این رو پژوهشگران متعددی به شناسایی و طبقه بندی مولفه هایی که در زمره نیازهای معنوی قرار می‌گیرند پرداخته‌اند.

این مولفه ها عبارت‌اند از:

- نیاز به معنا و هدف

- نیاز به عشق و وابستگی

- نیاز به بخشودن

- نیاز به منبع امید و قدرت

- نیاز به آفرینندگی و خلاقیت

- نیاز به اعتماد

- نیاز به ابراز باورها و ارزش‌های فردی

- نیاز به فعالیت‌های معنوی

- نیاز به بیان باور فرد به خدا

 در اینجا باید توجه داشت که معنویت و نیازهای معنوی با اعمال و باورهای پذیرفته شده یک فرهنگ خاص بیان شده و شکل می‌گیرد. برای مثال در جامعه ما معنویت اغلب توسط یک چارچوب مذهب، برانگیخته شده یا توسعه یافته است که بالطبع به دنبال آن نیازهای معنوی ما نیز تحت تاثیر این آموزه‌ها و اید ئولوژی ها قرار می‌گیرد. با وجود این و با وجود جایگاه معنویت و مذهب به خصوص در زمان بحران مانند تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن یا کنارآمدن با مشکلات در فرهنگ ایرانی اغلب به طبقه بندی‌هایی از نیازهای معنوی استناد می‌کنیم که بر اساس پژوهش‌هایی با محوریت رویکردهای یهودی – مسیحی به معنویت بنا نهاده شده‌اند. این مطلب به معنای نادیده گرفتن اهمیت این طبقه بندی‌ها نیست بلکه مقصود آن است که پذیرش این طبقه بندی‌ها به عنوان نیازهایی فطری و جهان؟ شمول نباید باعث نادیده انگاشتن آثار ناشی از خلأ شناسایی این نیازها در زمینه فرهنگ بومی ما شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اثرات بلند مدت و كوتاه مدت آموزش عالی بر عرضه صادرات صنعتی ایران 26 (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:04
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات26
حجم فایل347 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی برعرضه
صادرات صنعتی ایران
دکتر سید کمیل طیبی∗
شیرین اربابیان∗ ∗
1382/6/ 1382 تاریخ پذیرش: 31 /3/ تاریخ ارسال: 4
چکیده
فن آوری و دانش فنی درتولید کالاهای صنعتی نقش عمد های را ایفا م یکند و نیروی کاری که از سطح دانش فنی
و آموزش بیشتری برخوردار باشد، قادر است در چرخه تولید پویایی و تحول تکنولوژیک ایجاد کرده، سبب زایش
ظرفیت تولید صادرات و توان رقابت در بازارهای بی نالمللی شود. مقاله حاضر، در پی آن است که تأثیر آموزش
عالی را بر عرضۀصادرات صنعتی مورد بررسی قرار دهد و به آزمون این فرضیه بپردازد که آموزش عالی در
بلندمدت بر عرضه صادرات صنعتی ایران اثر مثبت دارد. برای این منظور، با ارائه یک چارچوب نظری و با استفاده
از روش یوهانسن – جوسیلیوس و مکانیسم تصحیح – خطا به ترتیب، روابط بلندمدت و کوتاه مدت عرضه صادرات
صنعتی ایران برآورد م یشود. نتایج کسب شده فرضیه فوق را به ویژه در بلند مدت تأیید م یکند. بدین منظور،
ضریب برآورد شده آموزش عالی در الگوی بلند مدت بیانگر انعطاف پذیری بالای صادرات صنعتی نسبت به آموزش
است، حال آنکه، این نوع آموزش در کوتاه مدت تأثیر معنی داری روی متغیر صادرات نداشته است. آمار و اطلاعات
1378 به دست آمد هاند. - مورد استفاده از منابع آماری معتبر، برای دوره زمانی 1345
واژه های کلیدی: آموزش عالی،عرضه صادرات صنعتی،رابطه تعاملی، اثرات کوتاه مدت، اثرات بلند
مدت.
∗ عضوهیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان
Email: komail@econ.ui.ac.ir
∗∗دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه اصفهان
Archive of SID
www.SID.ir
2 اثرات بلندمدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر...
1. مقدمه
امروزه، مسلم شده است که بین رشد اقتصادی و صادرات هر کشور ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. عده ای
از نظریه پردازان اقتصاد بین الملل با اعتقاد فوق العاده به نقش تجارت در رشد و توسعه اقتصادی از آن به
.2( عنوان موتور رشد 1 نام م یبرند (بالاسا، 1978
اهمیت روزافزون استقلال از درآمدهای نفتی ، به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت نفت و بازار جهانی
آن که درآمدهای کشورهای صادرکننده نفت، به ویژه درآمد دولت و اقتصاد کشورمان را به شدت متأثر
می سازد، موجب شده که نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح
شود، به گونه ای که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد و توسعه به سمت یافتن
راهکارهای اساسی برا ی توسعه صادرات غیر نفتی معطوف شده و اساساً، گسترش این نوع
صادرات از محوریت راهبردی برخوردار شده است.
از طرف دیگر، سرمایه انسانی نیز از جمله مقولات مورد بحث اقتصاددانان است . نگاهی به مراحل
تمدن بشری نشان می دهد که نقش انسان از نیروی کار ساده (قدرت بازو و کار فیزیکی ) به سرمایه
انسانی (دانش و مهارت ) که مهمترین عامل تولید به شمار می آید، تکامل یافته است، به طوری که
ملت ها همواره به دنبال ارتقای کیفیت نیروی انسانی خود هستند، زیرا، معتقدند که تولید بیشتر در گرو
نیروی کار ماهر و آموزش دیده است (مردوخی ( 1368 ). در حقیقت، در ادبیات جدید از نقش نیروی
انسانی در فرایند تولید به عنوان عامل سرمایه انسانی که از بهره وری بالایی برخوردار است، یاد می شود.
1994 اشاره کرد که در فرایند رشد - در این راستا، می توان به تجربه کشور چین طی دوره 1979
اقتصادی به تدریج از اهمیت سرمایه فیزیکی به عنوان یک عامل اساسی تولید کاسته شد. به این صورت
65 درصد از رشد تولید با تشکیل سرمایه و تنها 18 درصد از آن ،1978- که، اگرچه در طول دوره 1952
1994 به 42 درصد رسید. به طوری که - با بهره وری صورت گرفته بود، سهم بهره وری طی دوره 1979
در اوایل دهه 1990 ، رشد بهره وری از تشکیل سرمایه که به عنوان یک عامل غالب در رشد اقتصاد چین
مطرح بود، سبقت گرفت.این بهبود بهره وری را می توان به عواملی از جمله تخصیص مجدد نیروی کار از
کشاورزی سنتی به بخش های صنت و خدمات و لزوم به کارگیری آموزش های مختلف در این بخش ها و
همچنین، سیاست درهای باز چین برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی نسبت داد(زولیو
.3( وخان، 1996
1. Engine of Growth.
2. Balassa (1978).
3. Zuliu and Khan. Mohsin S. (

اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی برعرضهصادرات صنعتی ایراندکتر سید کمیل طیبی∗شیرین اربابیان∗ ∗1382/6/ 1382 تاریخ پذیرش: 31 /3/ تاریخ ارسال: 4چکیدهفن آوری و دانش فنی درتولید کالاهای صنعتی نقش عمد های را ایفا م یکند و نیروی کاری که از سطح دانش فنیو آموزش بیشتری برخوردار باشد، قادر است در چرخه تولید پویایی و تحول تکنولوژیک ایجاد کرده، سبب زایشظرفیت تولید صادرات و توان رقابت در بازارهای بی نالمللی شود. مقاله حاضر، در پی آن است که تأثیر آموزشعالی را بر عرضۀصادرات صنعتی مورد بررسی قرار دهد و به آزمون این فرضیه بپردازد که آموزش عالی دربلندمدت بر عرضه صادرات صنعتی ایران اثر مثبت دارد. برای این منظور، با ارائه یک چارچوب نظری و با استفادهاز روش یوهانسن – جوسیلیوس و مکانیسم تصحیح – خطا به ترتیب، روابط بلندمدت و کوتاه مدت عرضه صادراتصنعتی ایران برآورد م یشود. نتایج کسب شده فرضیه فوق را به ویژه در بلند مدت تأیید م یکند. بدین منظور،ضریب برآورد شده آموزش عالی در الگوی بلند مدت بیانگر انعطاف پذیری بالای صادرات صنعتی نسبت به آموزشاست، حال آنکه، این نوع آموزش در کوتاه مدت تأثیر معنی داری روی متغیر صادرات نداشته است. آمار و اطلاعات1378 به دست آمد هاند. - مورد استفاده از منابع آماری معتبر، برای دوره زمانی 1345واژه های کلیدی: آموزش عالی،عرضه صادرات صنعتی،رابطه تعاملی، اثرات کوتاه مدت، اثرات بلندمدت.∗ عضوهیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهانEmail: komail@econ.ui.ac.ir∗∗دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه اصفهانArchive of SIDwww.SID.ir2 اثرات بلندمدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر...1. مقدمهامروزه، مسلم شده است که بین رشد اقتصادی و صادرات هر کشور ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. عده ایاز نظریه پردازان اقتصاد بین الملل با اعتقاد فوق العاده به نقش تجارت در رشد و توسعه اقتصادی از آن به.2( عنوان موتور رشد 1 نام م یبرند (بالاسا، 1978اهمیت روزافزون استقلال از درآمدهای نفتی ، به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت نفت و بازار جهانیآن که درآمدهای کشورهای صادرکننده نفت، به ویژه درآمد دولت و اقتصاد کشورمان را به شدت متأثرمی سازد، موجب شده که نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرحشود، به گونه ای که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد و توسعه به سمت یافتنراهکارهای اساسی برا ی توسعه صادرات غیر نفتی معطوف شده و اساساً، گسترش این نوعصادرات از محوریت راهبردی برخوردار شده است.از طرف دیگر، سرمایه انسانی نیز از جمله مقولات مورد بحث اقتصاددانان است . نگاهی به مراحلتمدن بشری نشان می دهد که نقش انسان از نیروی کار ساده (قدرت بازو و کار فیزیکی ) به سرمایهانسانی (دانش و مهارت ) که مهمترین عامل تولید به شمار می آید، تکامل یافته است، به طوری کهملت ها همواره به دنبال ارتقای کیفیت نیروی انسانی خود هستند، زیرا، معتقدند که تولید بیشتر در گرونیروی کار ماهر و آموزش دیده است (مردوخی ( 1368 ). در حقیقت، در ادبیات جدید از نقش نیرویانسانی در فرایند تولید به عنوان عامل سرمایه انسانی که از بهره وری بالایی برخوردار است، یاد می شود.1994 اشاره کرد که در فرایند رشد - در این راستا، می توان به تجربه کشور چین طی دوره 1979اقتصادی به تدریج از اهمیت سرمایه فیزیکی به عنوان یک عامل اساسی تولید کاسته شد. به این صورت65 درصد از رشد تولید با تشکیل سرمایه و تنها 18 درصد از آن ،1978- که، اگرچه در طول دوره 19521994 به 42 درصد رسید. به طوری که - با بهره وری صورت گرفته بود، سهم بهره وری طی دوره 1979در اوایل دهه 1990 ، رشد بهره وری از تشکیل سرمایه که به عنوان یک عامل غالب در رشد اقتصاد چینمطرح بود، سبقت گرفت.این بهبود بهره وری را می توان به عواملی از جمله تخصیص مجدد نیروی کار ازکشاورزی سنتی به بخش های صنت و خدمات و لزوم به کارگیری آموزش های مختلف در این بخش ها وهمچنین، سیاست درهای باز چین برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی نسبت داد(زولیو.3( وخان، 19961. Engine of Growth.2. Balassa (1978).3. Zuliu and Khan. Mohsin S. (

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اثر تغییرات نرخ ارز بر بخش تجاری كشور 19 (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:04
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات15
حجم فایل286 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

چكیده
در سالهای اخیر، بررسی اثر نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد (قیمت نسبی کالاهای
قابل مبادله به غیر قابل مبادله و رابطه مبادله) در ادبیات اقتصادی از اهمیت به سزایی
برخوردار شده است. این مقاله به بررسی این موضوع در اقتصاد ایران م یپردازد. نتایج
بیانگر آن هستند که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر
قابل مبادله می شود؛ اما رابطه ای معنی دار بین نوسانات ارزی و رابطه مبادله مشاهده
نمی شود. این نتایج چه در قالب دوره زمانی کوتاه مدت با داده های فصلی و چه در بلند مدت
و در قالب داده های سالانه تأیید شده است آه م یتواند بیانگر استحكام آنها باشد. نتایج به دست
آمده با شرایط حاآم بر سطح قیمتها و ساختار تجارت خارجی ایران هماهنگ می باشد.
آلید واژه: نرخ ارز، قیمت نسبی، رابطه مبادله، سیاست پولی.
_____________________________________________________________________
E.mail: mozayani@modares.ac.ir ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ١. استادیار دانشگاه تربیت مدرس، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨
E.mail: kazemyavari@yahoo.com ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ٢. دانشیار دانشگاه تربیت مدرس ، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨
Archive of SID
www.SID.ir
٩٠ فصلنامه پژوهشهای اقتصادی  شماره ١٤  زمستان ١٣٨٣
مقدمه
در سالهای اخیر، آگاهی از ارتباط بین نوسانات ارزی و قیمتها بسیار مورد تأکید قرار گرفته
و مطالعات زیادی نیز در این مورد انجام شده است، هر چند که اساس این بحث به سالهای
آغازین دهه ١٩٧٠ باز می گردد. مطالعات اخیر، نتایج حائز اهمیتی در پی داشته که بعضی
از آنها باعث تجدید نظر در برخی از باورها و مبانی نظری موجود شده اند. مطالعه میزان
سرایت نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد م یتواند نكات جدیدی را به ویژه برای
سیاستگذاران تصویر کند. برای نمونه در بخش تجارت خارجی آشورها آگاهی از اینكه
نوسان نرخ ارز تا چه اندازه می تواند قیمت آالاهای تجاری (صادراتی و وارداتی) و غیر
تجاری را متأثر کند  به ویژه برای آشورهای در حال توسعه آه به دنبال بهبود تراز تجاری
خود هستند  می تواند بسیار مفید باشد. مطالعات اخیر بیانگر آن هستند آه الزاماً رابطه ای یك
به یك بین نوسانات ارزی و قیمت آالاهای صادراتی و وارداتی وجود ندارد. این امر باعث
شده است آه بر خلاف رویه گذشته مبانی الگو (شرط) مارشال لرنر دستخوش تغییر قرار
گیرد. در این مطالعه دو فرضیه به شرح زیر دنبال می شود.
 در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با رابطه مبادله رابطه معکوس دارد؛
 در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر قابل مبادله
رابطه مستقیم دارد.
بحث نظری
اساس این بحث به قانون قیمت واحد ١ یا نظریه برابری قدرت خرید ٢ برمی گردد. به این
مضمون که مثلاً در دو کشور مورد بررسی با توجه به نرخ ارز بین آنها باید قیمت کالا یا
سبدی از کالاها یکسان باشد. این موضوع به وسیله روابط زیر نشان داده می شوند.
LOP : Pi = e. P*i (١
PPP : P = e. P* (٢
بیانگر i سطح قیمت(ها) در کشور مورد نظر و کشور خارجی و P* و P در روابط بالا
کالایی خاص می باشد. اما علاوه برآنکه بسیاری از فروض در این روابط برقرار نشده(مواردی
مانند حداکثرسازی سود، نبود هزینه حمل و نقل، نبود توزیع و فروش مجدد ومانند اینها) در
بسیاری از مواردحتی نقض هم شده اند. به این دلیل اقتصاددانان از قانون قیمت واحد نسبی و
برابری قدرت خرید نسبی استفاده کرده اند که در واقع بیانگر یکسان بودن آهنگ نوسانات نرخ
ارز و قیمتها در کشورها می باشد و به شكل زیر نشان داده می شوند.
LOP : Pi = ∝.eP*

چكیدهدر سالهای اخیر، بررسی اثر نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد (قیمت نسبی کالاهایقابل مبادله به غیر قابل مبادله و رابطه مبادله) در ادبیات اقتصادی از اهمیت به سزاییبرخوردار شده است. این مقاله به بررسی این موضوع در اقتصاد ایران م یپردازد. نتایجبیانگر آن هستند که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیرقابل مبادله می شود؛ اما رابطه ای معنی دار بین نوسانات ارزی و رابطه مبادله مشاهدهنمی شود. این نتایج چه در قالب دوره زمانی کوتاه مدت با داده های فصلی و چه در بلند مدتو در قالب داده های سالانه تأیید شده است آه م یتواند بیانگر استحكام آنها باشد. نتایج به دستآمده با شرایط حاآم بر سطح قیمتها و ساختار تجارت خارجی ایران هماهنگ می باشد.آلید واژه: نرخ ارز، قیمت نسبی، رابطه مبادله، سیاست پولی._____________________________________________________________________E.mail: mozayani@modares.ac.ir ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ١. استادیار دانشگاه تربیت مدرس، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨E.mail: kazemyavari@yahoo.com ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ٢. دانشیار دانشگاه تربیت مدرس ، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨Archive of SIDwww.SID.ir٩٠ فصلنامه پژوهشهای اقتصادی  شماره ١٤  زمستان ١٣٨٣مقدمهدر سالهای اخیر، آگاهی از ارتباط بین نوسانات ارزی و قیمتها بسیار مورد تأکید قرار گرفتهو مطالعات زیادی نیز در این مورد انجام شده است، هر چند که اساس این بحث به سالهایآغازین دهه ١٩٧٠ باز می گردد. مطالعات اخیر، نتایج حائز اهمیتی در پی داشته که بعضیاز آنها باعث تجدید نظر در برخی از باورها و مبانی نظری موجود شده اند. مطالعه میزانسرایت نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد م یتواند نكات جدیدی را به ویژه برایسیاستگذاران تصویر کند. برای نمونه در بخش تجارت خارجی آشورها آگاهی از اینكهنوسان نرخ ارز تا چه اندازه می تواند قیمت آالاهای تجاری (صادراتی و وارداتی) و غیرتجاری را متأثر کند  به ویژه برای آشورهای در حال توسعه آه به دنبال بهبود تراز تجاریخود هستند  می تواند بسیار مفید باشد. مطالعات اخیر بیانگر آن هستند آه الزاماً رابطه ای یكبه یك بین نوسانات ارزی و قیمت آالاهای صادراتی و وارداتی وجود ندارد. این امر باعثشده است آه بر خلاف رویه گذشته مبانی الگو (شرط) مارشال لرنر دستخوش تغییر قرارگیرد. در این مطالعه دو فرضیه به شرح زیر دنبال می شود. در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با رابطه مبادله رابطه معکوس دارد؛ در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر قابل مبادلهرابطه مستقیم دارد.بحث نظریاساس این بحث به قانون قیمت واحد ١ یا نظریه برابری قدرت خرید ٢ برمی گردد. به اینمضمون که مثلاً در دو کشور مورد بررسی با توجه به نرخ ارز بین آنها باید قیمت کالا یاسبدی از کالاها یکسان باشد. این موضوع به وسیله روابط زیر نشان داده می شوند.LOP : Pi = e. P*i (١PPP : P = e. P* (٢بیانگر i سطح قیمت(ها) در کشور مورد نظر و کشور خارجی و P* و P در روابط بالاکالایی خاص می باشد. اما علاوه برآنکه بسیاری از فروض در این روابط برقرار نشده(مواردیمانند حداکثرسازی سود، نبود هزینه حمل و نقل، نبود توزیع و فروش مجدد ومانند اینها) دربسیاری از مواردحتی نقض هم شده اند. به این دلیل اقتصاددانان از قانون قیمت واحد نسبی وبرابری قدرت خرید نسبی استفاده کرده اند که در واقع بیانگر یکسان بودن آهنگ نوسانات نرخارز و قیمتها در کشورها می باشد و به شكل زیر نشان داده می شوند.LOP : Pi = ∝.eP*

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:03
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل532 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

واژه صنعت از ریشه کلمه "صنع" به معنی ساختن یا آفریدن می باشد، منظور از ساخت ایجاد دگرگونی در نمود و شکل ظاهری یا دگرگونی در ترکیب و چگونگی جسم یا موادی است که نیازمندی انسان را برآورده نکرده و آدمی تنها به مدد تغییر شکل یا ترکیب می تواند از آنها به مثابه برآورنده نیازهای خود استفاده نمایند. (خاتمی، 1389، ص 12)

صنعت در زبان انگلیسی معادل واژه Industry است که از واژه لاتین Industria گرفته شده و به معنی بازرگانی یا ساخت و ساخت به طور کلی است. (فریدونی، پژوهشکده باقرالعلوم)

انقلاب صنعتی در عصر حاضر در بسیاری از صنایع اقتصادی، کشاورزی، نظامی و ... بروز پیدا کرده است و گستره آن جهانی شده است.(عبدیانی، پژوهشکده باقرالعلوم)

صنعتی شدن، تجهیز شهر و یا منطقه از نظر صنعتی است، در سطح یک کشور به معنای گذشتن از یک مرحله فرایندهای زراعی است که تا پیدایی فرایند صنعت اساسی شناخته می شود و دستیابی به فعالیتهای صنعتی یعنی مجموعه فنون و حرفی که مواد اولیه را در جهت انطباق با نیازهای انسانی مورد استفاده قرار می دهند.(فریدونی، پژوهشکده باقرالعلوم)

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه مصرف کننده غالب این صنایع است خود در تولید صنایع کارامد و تکنولوژی پیشرفته نقش داشته است.(عبدیانی، پژوهشکده باقرالعلوم)

ویژگی اصلی صنعتی شدن تولید به روش ماشینی است که پایه رشد فرایند توان تولید بهره وری و نیز تخصصی شدن اقتصاد در همه ابعاد به شمار می رود جامعه ای را صنعتی می خوانند که نه تنها در آن فعالیتهای مرتبط با صنعت در تمامی شاخه هایش فعالیت های غالب به شمار می روند، بلکه اکثر افراد با روحیه عقلانی و احراز کارایی صنعتی به کار بپردازند و نهادها نیز به چنین شیوه ای اداره شوند. (ساروخانی به نقل از فریدونی، پژوهشکده باقرالعلوم)

ایران به عنوان کشوری که در آن چرخه های صنعت به سرعت در حال چرخیدن است از نظر صنایعی مثل هسته ای یا نانو تکنولوژی جزو برترینهای جهان به شمار می رود. مزایایی که کشور ایران برای صنعتی شدن دارد شامل موارد زیر است:

1-         وجود منابع طبیعی فراوان و عظیم در کشور (مانند نفت و گاز و ...)

2-         تجربه نسبتاً طولانی مدت حرکت در جهت صنعتی شدن در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه (عبدیانی، پژوهشکده باقرالعلوم)

3-         وجود نیروهای انسانی جوان متخصص و پر انرژی جهت ارائه ایده هایی نو

یکی از مزایای مهم صنعتی شدن برای هر کشوری تاثیر گزاری آن بر امنیت کشور است در دیدگاه کلاسیک امنیت همیشه از برون مورد تهدید قرار می گرفته است این تهدیدات در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ظاهر می شود تضادها و گسل های قومی، رقابت های ملی درون یک کشور در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نشان داده است که برای امنیت ملی عامل داخلی به مراتب تهدید کننده تر از دشمن خارجی بوده است، هرگونه وابستگی اقتصادی و صنعتی به بیگانگان به شکنندگی امنیت کمک می کند زیرا وابستگی نیازمند سرسپردگی و تبعیت از دیگران و به نوعی خود فروشی است که نتیجه آن تسلط اجنوی است بر مصالح و اداره ملی؛ صنعت بر امنیت داخلی نیز موثر است امنیت ذهنی و آرامش فکری مردم منوط به آن است که افراد بدون دغدغه کالا و اجناس با کیفیت یا خدمات پس از فروش ارزان، متنوع و به اندازه کافی و مورد نیاز خود را در هر زمان و مکان خریداری نمایند. (خلیفه و فرخی، 1389، ص5)

با این تفاسیر وجود و گسترش صنعت برای هر کشوری از گام های اساسی توسعه به شمار آمده و برای پیشرفت هر کشوری ضروری است. وجود صنعت در هر کشور علاوه بر بعد اقتصادی در ابعاد فرهنگی و اجتمایی نیز می تواند موجب آرامش روحی و جسمی افراد آن جامعه گردد.

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های مقابله (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:03
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل70 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های مقابله

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

از اوایل دهه 1970 بسیاری از محققان به مطالعه پاسخ­های هوشیار در شرایط تنیدگی زای بیرونی كه افراد در برابر موقعیت­های منفی و بحرانی از خود نشان می­دهند، علاقمند شدند (قریشی­راد، 1389).

به طوری که مقابله یکی از متغیرهایی است که به صورت گسترده در چارچوب روان شناسی سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است (هابفول، شوارزر و چون، 1998؛ به نقل از غضنفری و قدم­پور، 1387). لازاروس و فولکمن (1984) معتقدند که مقابله عبارت است از مجموعه کوشش­های شناختی و رفتاری برای غلبه بر مطالبات بیرونی و درونی که به نظر فرد انرژی­بر و فراتر از منابع موجود او است.

شناسایی شکل­های موثر مقابله به عنوان متغیر واسطه­ای در رابطه استرس- بیماری، خط مقدم پژوهش­ها را در این حوزه به خود اختصاص داده است (سامرفیلد، 2000؛ به نقل از غضنفری و     قدم­پور، 1387). به طور كلی سبك­های مقابله­ای به تلاش­های شناختی و رفتاری برای جلوگیری، مدیریت و كاهش تنیدگی اطلاق می­شود (پنتلی و توماکا، 2002؛ به نقل از ضیغمی و پوربهاءالدینی زرندی، 1390).

از دیدگاه لازاروس و فولکمن مقابله عبارت است از: تلاش­های فکری، هیجانی، رفتاری فرد که هنگام روبه­رو شدن با فشارهای روانی به منظور غلبه کردن، تحمل کردن و یا به حداقل رساندن عوارض استرس به کار گرفته می­شود (لازاروس و فولکمن، 1960). بر اساس بررسی­ها موقعی که با استرس و شرایط بحرانی رو به رو می­شویم روش مقابله­مان را از یک فهرست بزرگ­تر و گوناگون انتخاب می­کنیم گر چه فهرست بزرگی از روش­های مقابله­ای داریم لیکن اغلب به تعدادی از راهبردهای مقابله پیش از سایر راهبردها اعتماد می­کنیم و راهبردهایی را مورد استفاده قرار می­دهیم که ما را با موقعیت­های  آسیب­زا سازگار نماید با این همه روش مقابله با استرس مقداری پایداری در موقعیت­های گوناگون نشان می­دهند (لیویدووتین، 1997؛ به نقل از زارع، 1383). لذا یکی از موارد شایان توجه نقش تفاوت­های فردی در فرایند مقابله است هر یک از ما سبک مشخصی برای مقابله با مشکلات­مان داریم و موقعی که عنوان می­کنیم شخصی بامشکلاتش مقابله می­کند به طور حتمی بیان می­نمائیم که وی آن­ها را به صورت مؤثری دستکاری می­کند در واقع  فرایندهای مقابله ممکن است شامل دامنه­ای از سلامتی تا آسیب شناختی محض باشد کارلس کارور و همکارانش همبستگی میان هر روش مقابله با برخی متغیرهای شخصیتی مثل عزت نفس و اضطراب را اندازه­گیری کردند آن­ها دریافتند که برخی الگوهای مقابله­ای (روش­های مقابله فعال برنامه ریزی شده) با عزت نفس بالا و اضطراب پایین همبسته هستند. در صورتی که الگوهای رویاوریی دیگر با عزت نفس پایین و اضطراب همبستگی دارد. یافته­هایی از این قبیل برای تمایز بین الگوهای مقابله با استرس بهداشتی و آن­هایی که منجربه ناسازگاری می­گردد را مشخص    می­نماید. با این حال هیچ راهبرد مقابله­ای نمی­تواند پی­آمد موفقی را تعیین نماید. علاوه بر این ارزش سازگاری هر روش مقابله­ای به موقعیت طبیعی آن بستگی دارد. به طوری که حتی راهبردهای مقابله غیرمنطقی نیز ممکن است در برخی موارد ارزش سازگاری داشته باشد (چین آوه، ایشاک و صالح، 2010).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران23ص (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:03
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران

مهندسی مالی و طراحی ابزارهای مالی جدید

ارتباط ابزارها و بازارها

        راهى آسان و کاهلانه 

                      راهى دشوار و عالمانه

نیاز به طراحی اوراق بهاءدار، منطبق با بازار سرمایه ایران

سیستم اقتصادی کشور

             بازار دارائی‌های واقعی و خدمات (The Market for Assets and Services)

                   بازار دارائی‌های مالی (The Market for Financial Assets)

شیوه‌های تأمین مالی

                 منابع داخلی شرکت

                منابع خارجی شرکت

                               اوراق قرضه

                              سهام ممتاز

                              سهام عادی

              منابع مالی بدون هزینه

                             بستانکاران تجاری

                            هزینه‌های پرداختی

                            پیش‌دریافت از مشتریان


مهندسى مالى و طراحى ابزارهاى مالى جدید

علاوه بر اوراق بهاءدار یادشده اوراق بهاءدار دیگرى نیز وجود دارند که در سال‌هاى گذشته و به دنبال تعییر و تحولات بازارهاى مالى ابداع شده‌اند. تحولاتى که از پیامدهاى مقررات‌زدائى از بازارهاى سرمایه بود و در اثر آن، شرکت‌ها اقدام به انتشار اوراق بهاءدار بسیار متنوعى کردند که تا آن زمان سابقه نداشت و بازار این کشورها هر روز با گونه جدیدى از اوراق بهاءدار روبه‌رو شد؛ اقتصاد غرب در اواخر دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۸۰ با تورم بسیار بالائى روبه‌رو شد؛ که از پیامدهاى افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳ بود و سبب شد تا اقتصاد کشورهاى غربى با ضربه‌اى سهمگین و تورمى دو رقمى ـ حدود ۱۵ درصد ـ روبه‌رو شود.   

    البته این اندازه از تورم در جامعه ما چشم‌گیر نیست. در حالى‌که در کشورهاى غربى رویدادى غیرمنتظره است و بسیارى از شرکت‌ها را براى تأمین مالى به بازارهاى مالى و به‌ویژه بازار اوراق قرضه روانه کرد؛ زیرا اوراق قرضه اوراق بهاءدارى است که نرخ بهره آن در زمان انتشار مشخص مى‌شود و این نرخ بهره تا زمان سررسید ثابت است و در نتیجه چنانچه پس از انتشار اوراق قرضه نرخ تورم در جامعه افزایش یابد، خریداران قبلى اوراق قرضه متضرر مى‌شوند؛ زیرا زمانى‌که تورم افزایش مى‌یابد، قدرت خرید پول کاهش پیدا مى‌کند و چون در این زمان شرکت‌ها به پول نیاز داشتند ـ ولى به‌دلیل نگرانى از کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاران استقبالى براى خرید اوراق قرضه نکردند ـ لذا شرکت‌ها دست به انتشار اوراق قرضه با بهره شناور زدند؛ یعنى اوراق قرضه‌اى که نرخ بهره آنها از پیش تعیین نمى‌شود. و بهره آن تابعى از نرخ تورم در سال‌هاى آینده است.    

    براى مثال، نرخ تورم به‌اضافه پنج درصد بعضى از شرکت‌ها نیز اوراق قرضه‌اى منتشر کردند که ارزش اسمى آن به قیمت کالائى که تولید مى‌کردند، وابسته بود. مثلاً، یک شرکت نفتى اوراق قرضه‌اى به ارزش اسمى ۱۰۰۰ دلار منتشر کرد که در تاریخ سررسید، بهاء بازخرید آن معادل ارزش تعداد معینى بشکه نفت بود. یا زمانى دیگر، اوراق قرضه‌اى منتشر شد که قیمت آن به نقره و طلا وابسته بود. به این ترتیب، خطر تورم و کاهش قدرت خرید پول، نقش بازدارنده در خرید اوراق قرضه نداشت. همچنین زمانى نیز اوراق قرضه‌اى منتشر شد که قیمت آن به دلار بود ولى بهره آن به مارک و یا ین ژاپن پرداخت مى‌شد. این اوراق مورد توجه سرمایه‌گذارانى قرار مى‌گرفت که یک رشته تعهدات ارزى داشتند. براى مثال: اگر در ایران اوراق قرضه‌اى منتشر نبود که سود آن به دلار پرداخت شود، کسانى‌که فرزندان آنها در کشورهاى خارج مشغول به تحصیل هستند، از آن استقبال خواهند کرد، چرا که بیشتر این‌گونه اشخاص نگران افزایش نرخ برابر ریال و دلار هستند.

    چنین ابتکاراتى در دهه ۱۹۸۰ سبب شد تا گروه‌هاى بیشترى به‌سوى بازار سرمایه روى آورند و در واقع گونه‌اى بازاریابى مالى پدید آمده و کسانى‌که در جستجوى منابع مالى بودند به بررسى خواسته‌هاى مردم و سرمایه‌گذاران پرداختند و زمینه‌هائى از سرمایه‌گذارى را که مناسب شرایط و موقعیت مالى یا انتظارات آنها بود، فراهم آوردند. این جریان به پدید آمدن رشته‌اى در قلمرو مدیریت مالى به نام ”مهندسى مالى ـ Financial Engineering“ انجامید. که مهارت متخصصان این رشته، طراحى اوراق بهاءدار متنوع و یا بازده متفاوت بود. به‌نحوى که سرمایه‌گذاران داراى ریسک‌پذیرى و انتظارات متفاوت را دربرگیرد؛ تا به این ‌وسیله بتوان پس‌انداز تمامى اقشار مردم را به سمت فعالیت‌هاى تجارى و صنعتى سوق داد.

    براى شرایط ایران نیز مى‌توان اوراق بهاءدار مختلف را پیشنهاد کرد و در معرض بحث و بررسى قرار داد.

ارتباط ابزارها و بازارها

به دو شیوه مى‌توان با مسئله برخورد کرد:

    ۱. راهى آسان و کاهلانه:

    اگر ساختار اقتصادى مختلف و موجود بر عرصه گیتى را مشابه فرض کنیم، هر چه براى کشورهاى صنعتى و از نظر اقتصادى پیشرفته خوب است، براى ما هم خوب است. اگر آمریکا و اروپا ابزار متنوع مالی، بازارهاى پیچیده و نهادهاى مالی، با وظایف و مسئولیت‌هاى گوناگون دارند و آنها را لازم مى‌دانند، ما هم به ناچار باید از همان مسیر به مقصد برسیم. به‌طورى‌که، دقیقاً همان نهادها و ابزارها و یا اگر هم نتوانستیم، شبیه آنها را بسازیم (چرخ چاه را که نباید دوباره اختراع کرد). تضاد موجود در این شیوهٔ ساده اندیشانه، آن است که اوضاع در خود کشورهاى صنعتى پیشرفته نیز یک‌دست نیست. انگلستان با بازارهاى سرمایه پیچیده و تنوع بى‌نظیر ابزارها و نهادهاى مالی، از آلمان ـ که بازار سرمایه بسیط دارد ـ از نظر رشد، تشکیل سرمایه اشتغال کامل، و سایر شاخص‌هاى مهم اقتصادی، فرسنگ‌ها عقب افتاده است.    

    ۲. راهى دشوار و عالمانه:    

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران (علوم انسانی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:03
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران

مهندسی مالی و طراحی ابزارهای مالی جدید

ارتباط ابزارها و بازارها

        راهى آسان و کاهلانه 

                      راهى دشوار و عالمانه

نیاز به طراحی اوراق بهاءدار، منطبق با بازار سرمایه ایران

سیستم اقتصادی کشور

             بازار دارائی‌های واقعی و خدمات (The Market for Assets and Services)

                   بازار دارائی‌های مالی (The Market for Financial Assets)

شیوه‌های تأمین مالی

                 منابع داخلی شرکت

                منابع خارجی شرکت

                               اوراق قرضه

                              سهام ممتاز

                              سهام عادی

              منابع مالی بدون هزینه

                             بستانکاران تجاری

                            هزینه‌های پرداختی

                            پیش‌دریافت از مشتریان


مهندسى مالى و طراحى ابزارهاى مالى جدید

علاوه بر اوراق بهاءدار یادشده اوراق بهاءدار دیگرى نیز وجود دارند که در سال‌هاى گذشته و به دنبال تعییر و تحولات بازارهاى مالى ابداع شده‌اند. تحولاتى که از پیامدهاى مقررات‌زدائى از بازارهاى سرمایه بود و در اثر آن، شرکت‌ها اقدام به انتشار اوراق بهاءدار بسیار متنوعى کردند که تا آن زمان سابقه نداشت و بازار این کشورها هر روز با گونه جدیدى از اوراق بهاءدار روبه‌رو شد؛ اقتصاد غرب در اواخر دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۸۰ با تورم بسیار بالائى روبه‌رو شد؛ که از پیامدهاى افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳ بود و سبب شد تا اقتصاد کشورهاى غربى با ضربه‌اى سهمگین و تورمى دو رقمى ـ حدود ۱۵ درصد ـ روبه‌رو شود.   

    البته این اندازه از تورم در جامعه ما چشم‌گیر نیست. در حالى‌که در کشورهاى غربى رویدادى غیرمنتظره است و بسیارى از شرکت‌ها را براى تأمین مالى به بازارهاى مالى و به‌ویژه بازار اوراق قرضه روانه کرد؛ زیرا اوراق قرضه اوراق بهاءدارى است که نرخ بهره آن در زمان انتشار مشخص مى‌شود و این نرخ بهره تا زمان سررسید ثابت است و در نتیجه چنانچه پس از انتشار اوراق قرضه نرخ تورم در جامعه افزایش یابد، خریداران قبلى اوراق قرضه متضرر مى‌شوند؛ زیرا زمانى‌که تورم افزایش مى‌یابد، قدرت خرید پول کاهش پیدا مى‌کند و چون در این زمان شرکت‌ها به پول نیاز داشتند ـ ولى به‌دلیل نگرانى از کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاران استقبالى براى خرید اوراق قرضه نکردند 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ابزارهای مالی در بازار سرمایه (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:03
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ابزارهای مالی در بازار سرمایه

ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه

مقدمه                                                                                                            

هدف از این مقاله بیشتر تشریح ابزار مشتقه و طراحی ابزار نوین برای بازار سرمایه است. شایان ذكر است كه این ابزارهای مالی در بسیاری از نقاط دنیا سخت مورد توجه افكار عمومی واقع شده و امید است كه در آینده نزدیك بتوان از این ابزار در بازار سرمایه ایران نیز بهره گرفت.

مشتقه:                                                                                  

گونه ای از ابزار مالی است كه فقط، متخصصان فن، از چندوچون عملكرد آنها آگاهی كامل دارند و معمولاً خبرگان حرفه ای روی آنها سرمایه گذاری می كنند.به طور خلاصه می توان گفت كه مشتقه ها (FINANCIAL DERVATIVES) ، قراردادی بین دو یا چند طرف است كه پرداختهای آن، براساس موقعیت سنجی (BENCHMARK) تعیین می شود - درواقع، مشتقه ها، ابزارهایی برای كاهش یا انتقال مخاطره (ریسك) به شمار می آیند. برخی از مشتقه ها كه توسط شركتهای بزرگ صادر شده اند، به صورت استاندارد و تضمین شده در بورس، سازمان یافته و معامله می شوند و برخی در حاشیه بورس و به صورت خارج از بورس، با توافق و مذاكره دو طرف انجام می گیرد.

 

مهمترین گونه مشتقه ها عبارتند از:                                                               

قراردادهای سلف(FORWARD CONTRACT): 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری تحقیق استرس شغلی (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:02
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل77 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق استرس شغلی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

استرس بخشی از زندگی روزمره است. استرس حالت یا فرایندی روانشناختی است که در هنگام وقوعش فرد با حوادثی مواجه می­شود که آن­ها را نسبت به بهزیستی جسمی و روانشناختی خود تهدیدآمیز ادراك می­کند. استرس از تعامل با محیط نشات می­گیرد و زمانی رخ می­دهد که بین فشارهای موقعیتی و منابعی که فرد در اختیار دارد ناهماهنگی وجود داشته باشد (هزاوه­ای، حسینی، معینی، مقیم بیگی و حمیدی، 1391).

در چند دهه اخیر و با روى آوردن تدریجى جوامع به سمت زندگى مدرن، یكى از معضلات اساسی كه گریبان گیر جوامع بشری شده است پدیده استرس می­باشد. با صنعتی شدن جهان استرس اهمیت ویژه­ای پیدا كرده و به طور گسترده­اى سلامتی شاغلین را در محیط كار تحت تأثیر قرار داده است. عوامل روانی به همراه خطرات فیزیكی، شیمیایی، ارگونومیك و بیولوژیك محیط كار یكی از عوامل مخاطره آمیز اصلی در محیط های كاری محسوب می­گردد و در بین عوامل روانی استرس شغلى از اهمیت ویژه­ای برخوردار مى­باشد، به طوریكه سازمان ملل متحد در سال 1992 استرس شغلی را بیماری قرن بیستم دانست و سازمان جهانی بهداشت بر اساس شاخص بار جهانی بیماری­ها، به این نتیجه رسید كه بیماری­های روانی به ویژه استرس، دومین علت ناتوانی تا سال 2020 خواهد بود (تانگری، 2003). در اغلب جوامع امروزی، حیات انسانی از لحاظ محیط و نحوه زندگی با آن چه در سال­های گذشته وجود داشته، تفاوت فاحشی پیدا کرده است. امروزه در اکثر نقاط جهان، به ویژه در جوامع صنعتی و در جوامعی که آشفتگی اجتماعی و اقتصادی، زندگی عادی را مختل کرده است، عوامل   تنش­زای اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری شایع گردیده اند. به طوری که در عصر کنونی تنش را به عنوان طاعون سیاه می­شناسند (ملازم، محمدحسینی، کریمی و زاده باقری، 1384).  

استرس جزء جدایى ناپذیر در زندگی مى­باشد كه با توجه به فشار روانی و كیفیت انطباق فرد با آن مى­تواند منجر به بیماری و یا تجربه­ای مثبت شود. عوامل روانی در محیط كار بر خلاف سایر عوامل زیان­آور محیط كار مختص شغل خاصی نیستند و در همه­ی مشاغل به صور مختلف و با درجات متفاوت وجود دارند (لوی و ویگمن، 2000). همه­ی انسان ها در زندگی روزمره در معرض انواع فشارهای روانی و رویدادهای  تنش­زایی قرار می­گیرند که بهداشت روانی و جسمی آنان را تهدید می کند. تنش یک وضعیت نا مطلوب تحریک عاطفی و روانی است و هنگامی فرد در آن واقع می شود که موقعیت را خطرناک یا تهدید کننده آسایش تلقی کند (اکبری، امیرآبادی زاده، پوررضا، واقعی و دستجردی، 1384).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ERP سیستم های کنترل موجودی (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
6:02
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستمهای کنترل موجودی

ERP

ERP چیست؟

کلمه ERP در اصل مخفف واژگان Enterprise Resource Planning یا سامانه تخصیص منابع سازمان است که طیف وسیعی از فعالیتهای مختلفی که به بهبود عملکرد سازمان منتهی می شود را در بر دارد. ERP توسط برنامه های کاربردی با چندین زیربرنامه کاربردی پشتیبانی می شود که فعالیتها را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان یکپارچه می سازد. این فعالیتها می تواند بازه وسیعی از مدیریت تولید، خربد قطعات، کنترل موجودی انبار، ارسال مواد به واحدهای تولیدی تا ردگیری سفارشات را شامل شود. ERP همچنین می تواند زیر برنامه های کاربردی در زمینه مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی سازمان را هم در بر داشته باشد.

تعریف

ERP سیستمی است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است. در ادامه ERP را بر حسب هر یک از این جنبه ها تعریف می کنیم. هدف ERP – هدف از یک سیستم ERP بهبود و تسریع فرایندهای داخلی کسب و کار سازمان است که برای نیل به این منظور عموماً به مهندسی مجدد فرایندهای سازمان نیاز است.

 

 

اجزای یک سیستم ERP

نرم افزار ERP - هسته اصلی هر سیستم ERP بخش نرم افزار آن است. نرم افزار ERP در عمل بر مبنای زیر برنامه های کاربردی قرار دارد. هر یک از زیر برنامه های کاربردی فعالیتهای عملیاتی بخشی از سازمان را به شکل مکانیزه شبیه سازی می کند. زیر برنامه های معمول نرم افزارهای ERP مدیریت تولید، خرید مواد اولیه، کنترل موجودی انبار،، ارسال مواد به واحدهای تولیدی و ردگیری سفارشات را پوشش می دهد.

فرایندهای کسب و کار کارآمد – فرایندهای کسب و کار سازمان به سه سطح کلی تقسیم بندی می شوند – فرایندهای استراتژیک، کنترلهای مدیریتی و کنترلهای عملیاتی. ERP ها به تدریج به راه حلهای جامعی برای کارآمد کردن فرایندهای سازمان در هر سه سطح مذکور ارتقا یافته اند. بخش عمده ای از موفقیت سیستمهای ERP به یکپارچه کردن فعالیتها در کل سازمان باز می گردد.

کاربران- کاربران سیستمهای ERP می توانند کلیه کاربران سازمان در هر سطحی از هرم سازمانی را شامل شوند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir