شناخت و طراحی معماری روستا روستای قلات (معماری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:45
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلrar
تعداد صفحات44
حجم فایل5.094 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر : روستای قلات در فاصله ۱۰ کیلومتری دهستان گویم قرار دارد. فاصله روستا تا شهر شیراز ۳۵ کیلومتر می باشد. هرچند که روستا از لحاظ برخی خدمات در سطح مطلوبی است ولی قابلیت داشتن حوزه نفوذ و خدمات دهی به روستاهای همجوار خود را ندارد. این روستا فاقد دبیرستان بوده و با توجه به نزدیکی به شهر شیراز روستائیان جهت خدمات برتر به شیراز مراجعه می کنند. بنابراین روستای قلات دارای حوزه نفوذ و خدمات دهی به روستاهای همجوار خود نمی باشد ، با بررسی های به عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته توسط این مشاور روستا فاقد هر گونه حوزه نفوذ مستقل و غیر مستقل تشخیص داده شده است . به طور کلی روستای قلات در حوزه نفوذ شهر شیراز می باشد. از لحاظ سطح بندی بر اساس طرح جامع شهرستان شیراز روستای قلات جز روستاهای سطح ۵ با مرکزیت شیراز است. در بررسی های محیطی انجام گرفته نشان داده که روستای قلات دارای وضعیت طبیعی کوهستانی است و در بین دو بخش از رشته کوه زاگرس واقع شده است تپه های در شمال و جنوب روستا گسترده شده اند که بر روی این ارتفاعات باغات میوه و ویلا ها قرار دارند. رودخانه ای نیز با بستری عریض در جنوب روستا امتداد دارد و باعث شده تا بافت میانی و جدید روستا به صورت خطی شکل بگیرد. باغ ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی از غرب و جنوب غربی روستا، یعنی از باغ های آبی روستا که با اب ابشار ها آبیاری می شوند شروع شده و تا باغات رز (انگور دیم) و اراضی جنوب روستا امتداد می یابند. باغات حاصلخیز جنوب غربی روستا، روستای قدیمی قلات را در بر گرفته اند و در مالکیت ساکنین روستا می باشد این باغات در اقلیم و منظر و موقعیت روستا تاثیر بسزایی گذاشته است. مساحت این باغات ۳۳۰ هکتار و اراضی زراعتی در حدود ۲۲۰ هکتار می باشد.

فهرست :

(( شناخت استان )) : نقشه تقسیمات سیاسی

(( شناخت شهرستان )) : نقشه تقسیمات سیاسی

(( شناخت بخش )) : نقشه تقسیمات سیاسی

((شناخت دهستان )) : نفشه تقسیمات سیاسی

(( مطالعات و نقشه های جریانهای اقتصادی – اجتماعی ))

الف : نقشه و مطالعات محدوده بلا فصل مطالعاتی روستا

ب : مطالعات و نقشه های حوزه نفوذ روستا

حوزه نفوذ آموزشی ( مطالعات + نقشه )

حوزه نفوذ بهداشتی ( مطالعات + نقشه )

حوزه نفوذ اداری ( مطالعات + نقشه )

حوزه نفوذ خدماتی ( مطالعات + نقشه )

حوزه نفوذ تجاری ( مطالعات + نقشه )

نتیجه گیری : تشخیص حوزه روستا ( مطالعات + نقشه )

(( شناخت روستا ))

مطالعات سیاسی – جغرافیایی – طبیعی

بررسی موقعیت سیاسی ، جغرافیایی روستا و نحوه دسترسی به روستا

بررسی عوارض پوشش گیاهی محیط طبیعی و روستا

مطالعات اقلیمی روستا

آب و هوا ، بارندگی ، دما ، تابش ، رطوبت و

مطالعات فرهنگی   تاریخی

تاریچه ، وجه تسمیه ، بناهای تاریخی

بررسی وضعیت فرهنگی روستا ( آداب و رسوم ، قوم ، دین ، زبان ، لهجه و )

مطالعات اجتماعی روستا

بررسی حال و روز اجنماعی روستا

بررسی مطالعات جامعه شناختی و جمعیتی روستا به تفکیک

نحوه مدیریت روستا

تعیین نوع مالکیت ها

مطالعات اقتصادی روستا

گروه های اقتصادی عمده در روستا

وضعیت اقتصادی روستا و تاثیر آن بر محیط اجتماعی

مطالعات کالبدی روستا

علت پیدایش ، هسته اولیه و مر احل گسترش

امکانات ، تمایلات و محدودیت های توسعه

کیفیت ابنیه و تعداد طبقات

بررسی وضعیت معماری ابنیه روستا

بررسی مصالح ساختمانی ابنیه و در صورت وجود ، سازه های خاص

بررسی مصالح شیب عمومی ، شیب معابر ، مسیل و نحوه دفع آبهای سطحی روستا

شناخت کاربری اراضی روستا

شناخت محله بندی روستا

شناخت شبکه معابر روستا ( درجه بندی و جنس مصالح )

مطالعات مربوط به تاسیسات و تجهیزات زیر بنایی روستا

نحوه تامین آب ، برق ،گاز، تلفن و روستا

(( نقشه های روستا ))

هسته اولیه و مراحل گسترش

امکانات ، تمایلات و محدودیت های توسعه

کیفیت ابنیه

تعداد طبقات

تعیین نوع ماکیت

وضعیت شیب عمومی ، شیب معابر و نحوه دفع آبهای سطحی روستا

تاسیسات و تجهیزات زیر بنایی روستا

شناخت محله بندی روستا

شناخت شبکه معابر روستا

شناخت کاربری اراضی

مصالح ساختمانی ابنیه

دسترسی های مختلف به روستا

برداشت از یک تیپ منزل مسکونی روستا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش سازمان های بیمه (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:44
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات12
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش سازمان های بیمه

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

موسسات بیمه از جمله نهادهای مالی هستند كه در كنار تامین امنیت اقتصادی سرمایه، در ایجاد منابع مالی در فواصل زمانی دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت­ها، به­خصوص در بیمه­های بلند­مدت می­توانند موجب تحرك و پویایی و توسعه بازارهای مالی شوند و با انباشت سرمایه زمینه­های لازم را برای رشد اقتصادی فراهم كنند.

مروری کوتاه بر تاریخچه بیمه

با محوری شدن روزافزون روابط و كیفیت خدمات در كسب­و­كار و دستیابی به سود بیشتر از طریق داشتن مشتریان وفادار نسبت به جذب مشتریان جدید، استفاده از ابزار­های بهبود عملكرد مورد توجه قرار گرفته است. در چنین محیطی موفقیت بازار برابر است با این­كه یك سازمان بتواند حداكثر سودی را كه مقدور است از مجموعه مشتریان خود بدست آورد. برای این منظور ضروری است كه مدیریت سازمان به استراتژی­هایی روی آورد كه بتواند از آن­ها برای توسعه و بهبود عملكرد خود و پیشی گرفتن از رقبا استفاده كرده و از همه مهم­تر آنكه بتواند مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کند. ایجاد وفاداری در مشتری وابسته به میزان رضایتی است كه مشتری از انجام معامله با سازمان در خود احساس می­كند. شركت­های ارائه­دهنده خدمات بیمه­ای نیز مانند هر سازمان انتفاعی دیگری در پی كسب سود بیشتر و دست­یابی به مزیت­های رقابتی در دنیای رقابتی امروز هستند. شركت­های بیمه نسبت به سود حاصل از روابط با مشتریان، بسیار علاقه­مندند؛ زیرا آنان تحت فشار شدید رقابتی از سوی رقبای خود درصنعت قرار دارند. بر اساس اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی­سازی فعالیت­ها، اولین شركت بیمه خصوصی در ایران در سال 1383 آغاز به كاركرد و بعد از آن از سال 83 تا 87، 15 شركت بیمه خصوصی به ارائه خدمات بیمه­ای در كشور  پرداختند. (عبدالوند و همکاران، 1387) تا پیش از آغاز به­كار شركت­های بیمه خصوصی وظیفه ارائه خدمات بیمه­ای بر عهده شركت­های بیمه دولتی بود. از آن­جاكه این شركت­ها وابسته به دولت بوده و به پشتوانه سرمایه­های دولتی فعالیت می­كردند، بازاریابی و رعایت اصول بازاریابی در فعالیت­هایشان بسیاركمرنگ بود. اما شركت­های بیمه خصوصی از آن­جا كه باید پاسخگوی سهام­داران خود بوده و میزان سودشان ارتباط مستقیمی با عملكردشان دارد، این روزها با توجه به رقابت بسیار نزدیك و تنگاتنگ با دیگر رقیبان خود در پی ایجاد بهبود عملكرد و سودآوری در بازار هستند. یافتن روش­ها و استراتژی­هایی كه بتواند هر چه بیشتر به ایجاد، افزایش سهم بازار، افزایش سودآوری و رشد در حق بیمه منجر شود، دغدغه امروز این شركت­ها است. بنابراین بررسی و تحقیق درخصوص عواملی كه می­توانند بر موارد نامبرده در یك شركت تاثیر گذاشته، و باعث یافتن راهكار­های مناسب شود، ضروری به­نظر می­رسد.

دیدگاه­های مختلف در مورد بیمه

سازمان­های بیمه درمانی مناسب­ترین گزینه­ای است كه با ماهیتی مستقل، منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق مشاركت عمومی افراد سالم تأمین می­كند و نیاز این افراد را در زمان بیماری فراهم می­سازد. (مقدسی و حسینی، 2011) از دیدگاه فردی، بیمه با فراهم نمودن امكان پرداخت مقدار كمی پول، در حالت­های عادی (نه بیماری) به­منظور دریافت مقدار زیادی مزایا در وضعیت­های غیر معمول و خیلی مشكل (بیماری) منجر به ایجاد منفعت خالص می­گردد. از دیدگاه جامعه، بیمه روشی برای یك كاسه كردن (انباشت) خطر می­باشد. بنابراین مخاطرات یك فرد به­جای این­كه توسط خود او پوشش داده شود، به وسیله­ی افراد زیادی تحت پوشش قرار می­گیرد. در چنین شرایطی منافع كافی جهت پوشش مخاطرات، جمع­آوری می­گردد. در­ضمن مشاركت­كنندگان با آگاهی از برخورداری از مراقبت­های سلامت به هنگام ضرورت، احساس آرامش روانی خواهند کرد. (عرب، 2010)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش تئوری خاکستری (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:44
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات16
حجم فایل64 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش تئوری خاکستری

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تئوری سیستم­های خاکستری اولین بار در سال 1982 توسط دنگ مطرح شد. سیستم­های خاکستری به سیستم­هایی گفته می­شود که حاوی اطلاعات ناقص شناخته شده و شناخته نشده باشند. این تئوری در مواردی مثل تجزیه و تحلیل، مدل‌سازی، پیش‌بینی، تصمیم‌گیری و کنترل می­تواند مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به جذابیت­های این تئوری و ناآشنا بودن این تئوری در کشور ما تا اندازه ای سعی شده است که در این مقاله به معرفی این تئوری پرداخته شود.

2-2-2- تعریف تئوری خاکستری

در دنیای اطراف ما سیستم­های گوناگون و فراوانی وجود دارد که هر روزه با آن­ها مواجه می­باشیم  و مجبور به تصمیم­گیری­های مناسب در مورد آن­ها هستیم. این سیستم­ها دارای اجزا و زیرسیستم­های خاص خود می­باشند که برای شناخت آن­ها بایستی علاوه بر شناخت این اجزا، روابط بین آن­ها و هم­چنین ساختار  سیستم نیز معلوم گردد. اما اتخاذ تصمیمات درست نیازمند وجود اطلاعات کافی می­باشد که  درعمل کمتر سیستمی را می­توان یافت که تمام اطلاعات آن شناخته شده باشند. چرا که تعیین تمام اجزا و روابط بین آن­ها در بیشتر سیستم­ها یا غیرممکن بوده و یا بسیار پرهزینه و غیراقتصادی می­باشد. سیستم­های اجتماعی، سیستم­های زیست محیطی، سیستم­های اقتصادی، سیستم آناتومی انسان از جمله این موارد می­باشند. در حال حاضر و با توجه به دانش فعلی بشر، برای مواجهه با این سیستم­های پیچیده، مجبورهستیم که بسیاری از ابعاد این سیستم­ها را ساده­سازی کرده و در طی این فرآیند، شاخ و برگ اطلاعات را حذف کنیم که گاهی در پایان، سیستم مدلسازی شده به یک «شیر بی یال و دم» شبیه خواهد شد و در بهترین حالت  تصویر مبهمی از سیستم اصلی را به­دست می­دهد که آن نیز فقط بخشی از اطلاعات را در اختیار ما قرار می­دهد. از آنجا که همواره اطلاعاتی که از سیستم­های دردست بررسی، حاصل می­شود ناکامل هستند لذا عدم اطمینان نیز به عنوان جزء لاینفک این سیستم­ها همواره خودنمایی می­کند که این امر به نوبه خود مواجهه و تصمیم­گیری در مورد این سیستم­ها را با مشکل بزرگتری روبرو می­نماید. اگر اطلاعات واضح و شفاف یک سیستم را بارنگ سفید و اطلاعات کاملآ ناشناخته یک سیستم را با رنگ سیاه تجسم کنیم در این صورت خواهیم دید که اطلاعات مربوط به بیشتر سیستم­های موجود در طبیعت اطلاعات سفید(کاملآ شناخته شده) و یا سیاه( کاملآ ناشناخته) نیستند، بلکه مخلوطی از آن دو یعنی به رنگ خاکستری می­باشند. بنابراین خاکستری بودن یک سیستم، امری مطلق و سیاه و سفید بودن آن، امری نسبی است. این گونه سیستم­ها را سیستم خاکستری می­نامند. از آنجا که اصلی­ترین مشخصه­ی یک سیستم خاکستری، کامل نبودن اطلاعات مربوط به آن سیستم است لذا این موضوع، نقطه اساسی برای شروع بررسی این گونه سیستم­ها می­باشد و هدف اصلی، بر کشف خصوصیات واقعی این سیستم ها در شرایط کمبود اطلاعات متمرکز شده است. (دیوید ، 1994)

علاوه بر اینکه طبیعت پیرامونی ما سفید (پر از اطلاعات واضح) نیست و از طرفی سیاه (کاملا خالی از اطلاعات) هم نیست، بلکه بیشتر خاکستری (مخلوطی از سیاه و سفید) است، تفکرات و اعمال ما نیز مستقل از مقدار تحلیل­گرایی و عملی بودن آن­ها، خاکستری هستند و در حقیقت، بشر از ابتدای خلقت تاکنون همواره با یک فضای رابطه­ای اطلاعات خاکستری با ابعاد چند گانه، مواجه بوده است. هدف تئوری سیستم­های خاکستری و کاربرد­های آن ایجاد پلی بین علوم اجتماعی و علوم طبیعی است که در آن خاکستری به مفهوم فقر اطلاعات، نقص اطلاعات و عدم اطمینان می باشد. (دنگ، 1988)

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش مدل کانو (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:44
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات16
حجم فایل71 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش مدل کانو

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مدل­های تحلیل نیازهای مشتری در گذشته، بر اساس این فرض بنا شده بود كه ارتباط بین رضایت مشتریان و عملكرد ویژگی­های كیفیت متقارن و خطی است. با همین فرض­ها پژوهش­های زیادی برای شناسایی ویژگی­هایی انجام گرفت كه می­توانند بیشترین تأثیر را بر رضایت مشتریان بگذارند و روش­ها و مدل­های زیادی توسعه داده شدند. (صادقی مقدم و همکاران، 1391)

معرفی مدل کانو

در اواخر دهه هفتاد قرن بیستم، پروفسور نوریاکی کانو  از دانشکده ریکا در توکیو به همراه همکارانش، مفهوم کیفیت را به صورت دو بعد میزان عملکرد و میزان رضایت مورد توجه قرار داد:

  • میزان عملکرد خوب یک محصول یا خدمت
  • میزان رضایت استفاده کننده (کارسک و همکاران، 2002)

 

شکل (2-4) مدل کیفیت دوبعدی

كانو در مدل خود نیازمندی­های مشتریان و یا به عبارت دیگر، خصوصیات كیفی محصولات را به سه دسته تقسیم نمود و هر سه نوع نیازمندی را در یك نمودار دوبعدی نشان داد. محور عمودی، میزان رضایت و یا خشنودی مشتری و محور افقی، میزان ارائه الزام كیفی مورد نظر مشتری را نشان می دهد. بالاترین و پایین­ترین نقطه از محور عمودی نمودار به­ترتیب بیانگر رضایت مشتریان و عدم رضایت مشتریان است، محل تلاقی عمودی و افقی بیانگر جایی است كه مشتری در حالت عدم­تعادل از نظر رضایت و عدم رضایت قرار دارد. سمت راست محور افقی بیانگر جایی است كه الزام كیفی مورد انتظار به طور كامل عرضه شده است و سمت چپ محور افقی، نقطه ارائه محصولی است كه خصوصیات كیفی مورد انتظار را ندارد و الزام كیفی مورد نظر به هیچ عنوان در محصول یا خدمت لحاظ نشده است. (رضایی و همکاران، 1384)

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقایسه شبکه های حسگر بیسیم با شبکه های موردی (کامپیوتر و IT)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:44
مارال
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلrar
تعداد صفحات82
حجم فایل171 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر :

اساسا یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری موجود در شبکه منبع۱(Source) می گویند. در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر ، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارها وداده ها با کامپیوترهای دیگر همزمان بهره ببرد. دلایل استفاده از شبکه را می توان موارد ذیل عنوان کرد:

  1. استفاده مشترک از منابع :استفاده مشترک از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه ، بدون توجه به محل جغرافیایی هریک از منابع را استفاده از منابع مشترک گویند.
  2. کاهش هزینه :متمرکز نمودن منابع واستفاده مشترک از آنها وپرهیز از پخش آنها در واحدهای مختلف واستفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان کاهش هزینه را در پی خواهد داشت .
  3. قابلیت اطمینان :این ویژگی در شبکه ها بوجود سرویس دهنده های پشتیبان در شبکه اشاره می کند ، یعنی به این معنا که می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی وسیستم ها در شبکه نسخه های دوم وپشتیبان تهیه کرد ودر صورت عدم دسترسی به یک از منابع اطلاعاتی در شبکه ” بعلت از کارافتادن سیستم ” از نسخه های پشتیبان استفاده کرد. پشتیبان از سرویس دهنده ها در شبکه کارآیی،، فعالیت وآمادگی دایمی سیستم را افزایش می دهد.
  4. کاهش زمان : یکی دیگر از اهداف ایجاد شبکه های رایانه ای ، ایجاد ارتباط قوی بین کاربران از راه دور است ؛ یعنی بدون محدودیت جغرافیایی تبادل اطلاعات وجود داشته باشد. به این ترتیب زمان تبادل اطلاعات و استفاده از منابع خود بخود کاهش می یابد.
  5. قابلیت توسعه :یک شبکه محلی می تواند بدون تغییر در ساختار سیستم توسعه یابد وتبدیل به یک شبکه بزرگتر شود. در اینجا هزینه توسعه سیستم هزینه امکانات وتجهیزات مورد نیاز برای گسترش شبکه مد نظر است.
  6. ارتباطات:کاربران می توانند از طریق نوآوریهای موجود مانند پست الکترونیکی ویا دیگر سیستم های اطلاع رسانی پیغام هایشان را مبادله کنند ؛ حتی امکان انتقال فایل نیز وجود دارد.

در این پروژه در مورد شبکه های موردی سیار و شبکه های حسگر بیسیم تحقیق به عمل رسیده است. هم چنین مزایا ، معایب ، خصوصیات ، کاربردها و عملکردهای شبکه های موردی سیارو شبکه های حسگر بی سیم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. شبکه های موردی سیار جزء همان شبکه های محلی کامپیوتر است اما با این تفاوت که سیستم شبکه محلی   موبایل ها   نیز در آن قرار گرفته است. همین طور شبکه های حسگر بی سیم که از نامشان هم پیداست شبکه هایی هستند که بدون سیم می باشند و اطلاعات را به صورت سیگنال دریافت می کنند مانند شبکه بی سیم.

فهرست :

بخش اول : شبکه های موردی سیار

فصل اول : شبکه های موردی

شبکه های موردی سیار چیست؟

آشنایی با شبکه های بی سیم مبتنی بر بلوتوث

شبکه های موردی

ایجاد شبکه به کمک بلوتوث

چگونه ابزارهای مجهز به بلوتوث را شبکه کنیم ؟

فصل دوم : شبکه های بی سیم ادهاک

شبکه‌های بی‌سیم موردی

معرفی انواع شبکه‌های موردی

کاربردهای شبکه موردی

خصوصیات شبکه‌های موردی

امنیت در شبکه‌های بی سیم

منشأ ضعف امنیتی در شبکه‌های بی‌سیم و خطرات معمول

سه روش امنیتی در شبکه‌های بی سیم

فصل سوم : مسیریابی

مسیریابی

پروتکل‌های مسیریابی

پروتکل‌های روش اول

پروتکل‌های روش دوم

محدودیت‌های سخت‌افزاری یک گره حسگر

روش‌های مسیریابی در شبکه‌های حسگر

روش سیل آسا

روش شایعه پراکنی

روش اسپین

روش انتشار هدایت شده

شبکه های موردی بی سیم

انواع شبکه‌های موردی بی‌سیم عبارتند از

دیگر مسائل , مشکلات و محدودیت های موجود در این شبکه ها

کاربرد های شبکه

انجام عملیات محاسباتی توزیع شده و مشارکتی

فصل چهارم : ساختار شبکه های موردی سیار

ساختار شبکه های موردی سیار

خصوصیات موردی سیار

معایب موردی سیار

فصل پنجم : شبکه های موبایل موردی

شبکه های موبایل

شبکه های موبایل نسل یک

شبکه های موبایل نسل شبکه های

نسل کنونی شبکه های مخابرات سیار سلولی

مقایسه فنی شبکه های تلفن همراه(نسل سوم و چهارم)

مزایای شبکه ی موردی

نتیجه گیری از شبکه های موردی سیار

بخش دوم : شبکه های حسگر بی سیم

فصل اول : شبکه های حسگر بی سیم

مقدمه ای بر شبکه های حسگر بی سیم

تاریخچه شبکه های حسگر

معماری مجزای در حسگرهای بی سیم

معماری شبکه های حسگرهای بی سیم

شبکه توری

زیگ بی

فصل دوم : کاربرد شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای شبکه های حسگر بی سیم

نظارت بر سازه های بهداشتی – سازه های هوشمند

اتوماسیون ( خودکاری سازی ) صنعتی

کاربردهای برجسته – نظارت سازه های شهری

پیشرفتهای آینده

شبکه های حسگر بی سیم

معماری یک شبکه حسگر بی سیم

کاربردهای شبکه حسگر بی سیم

نظارت بر محیط شبکه حسگر بی سیم

مشخصه های شبکه حسگر بی سیم

سخت‌افزار در شبکه حسگر بی سیم

استانداردهای شبکه حسگر بی سیم

نرم‌افزارهای شبکه حسگر بی سیم

سیستم‌عامل در شبکه حسگر بی سیم

میان افزار شبکه حسگر بی سیم

زبان برنامه نویسی شبکه حسگر بی سیم

الگوریتم شبکه حسگر بی سیم

تجسم فکری داده ها

شبکه های حسگر بی سیم و کاربردهای آن

خصوصیات مهم شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای نظامی شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای محیطی شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای بهداشتی شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای خانگی شبکه های حسگر بی سیم

کاربردهای تجاری شبکه های حسگر بی سیم

ویژگی‌های عمومی یک شبکه حسگر

چالش های شبکه حسگر

مزایای شبکه های حسگر بی سیم

معرفی شبکه‌های بی‌سیم (WIFI)

نتیجه گیری از شبکه های حسگر بی سیم

فهرست منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش جانشین پروری (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات29
حجم فایل68 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش  جانشین پروری

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تاریخچه انتخاب جانشین مناسب به هزاران سال پیش، زمانی كه پادشاهان قبل از مرگ خود به فكر انتخاب جانشینی برای اداره مملكت بعد از خود می افتادند باز می گردد. خانواده كشاورزانِ مالك هم به نوبه خود همواره درگیر مسأله جانشینی بوده اند و زمین معمولا به جانشینی ارث می رسیده كه از نظر نوبت تولد، جنسیت و مهارت های خاص، امتیازاتی داشته باشد. فایول (1916) از جمله اولین نویسندگانی است كه نیاز به برنامه ریزی جانشین پروری را در سازمان ها شناسایی کرد. یکی از 14 نکته مدیریت کلاسیک فایول که برای اولین بار در اوایل قرن بیستم بیان شد آن است كه             مدیریت برای تداوم ثبات شغلی كاركنان مسؤولیت دارد. فایول اعتقاد داشت که اگر این نیاز فراموش شود، سرانجام سمت های کلیدی توسط کارکنانی که به روش غلط آماده شده اند، اشغال خواهد   شد. ( بخشی ، 1387 )

بخش قابل توجهی از ادبیات حوزه جانشین پروری به جانشینی رهبری سازمان اشاره دارد؛ در این خصوص کنسر و سیورا (1995) سه فاز متمایز را در تحقیقات مربوط به جانشینی رهبری در مطالعات جامع خود شناسایی نمودند: دهه 1960، فاز ظهور مطالعات این حوزه كه در آن، توجه محققان بر خاستگاه جانشین، ارتباط اندازه سازمان و نرخ جانشینی، نرخ جانشینی و عملكرد سازمان پس از جانشینی و شرایط رخداد جانشینی متمركز بود. در دهه 70 با فاز رشد مطالعات، تلاش های محققان علاوه بر خاستگاه جانشین، بر ویژگی های جانشین، تناوب انتخاب جانشین، ارتباط جانشینان و هیأت مدیره و چارچوب و گونه شناسی جانشینی متمركز بود. در دهه های 80 و 90 ، یعنی فازهای مرور مطالعات و رشد فزاینده تحقیقات مربوطه، محققان، حوزه هایی مانند واكنش بازار سهام به تغییر مدیریت سازمان، برنامه ریزی جانشین پروری، فرایند جانشین پروری، نتایج جانشینی، و تطابق مدیران را مورد توجه قرار دادند. همانطور كه مشخص است نیاز به برنامه ریزی  سیستماتیك برای جانشین پروری و نگاه فرآیندی به آن ، از دهه 80 به بعد مورد توجه خاص قرار گرفته است. ( اتحادنژاد ، 1380 )

مفهوم شناسی جانشین پروری 

در مورد جانشین پروری تعاریف مختلفی وجود دارد. هوانگ ( 2001) جانشین پروری را همانند امتداد جانشینی تخت سلطنتی بر طبق برنامه ریزی فرد قبلی می داند. جانشین پروری در برگیرنده انتخاب مناسب ترین کارکنان برای احراز پست های بالاتر مدیریتی در سازمان ها از میان جمعی از کاندید های با مهارت است. این تعریف تنها به انتخاب افراد با مهارت اشاره دارد اما در مورد این که این افراد چگونه و به چه دلیل انتخاب می شوند توضیحی نمی دهند. (حسینی نیا ، 1385 )

کیوین ( 2006) در یک تعریف دیگر جانشین پروری را عبارت از برنامه ریزی برای جایگزین های بالقوه سمت های فعلی رهبری در سازمان های پیشرو جهان می داند. مدیریت جانشین پروری از طریق فرآیندی انجام می پذیرد که مدیریت استعداد نام دارد. از طریق این فرآیند استعداد های انسانی سازمان برای تصدی مشاغل و مناصب کلیدی در سال های آینده شناسایی شده و از طریق        برنامه های متنوع آموزشی به تدریج برای به عهده گرفتن این مشاغل و مسئولیت ها آماده می شوند. در این سازمان ها فرض بر این است همه کارکنان دارای استعداد ها و شایستگی هایی هستند اما به دلیل وجود آمدن برخی محدودیت ها آن ها فقط می توانند روی آن گروه از کارکنان خود که دارای استعداد های برتر و مرتبط با جهت گیری های استراتژیک سازمان هستند سرمایه گذاری های بلند مدت انجام دهند. ( نصیری ، 1389 )

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیرامون بیلان – ترازنامه (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلrar
تعداد صفحات13
حجم فایل333 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر : ترازنامه یا بیلان عبارتست از صورتحسابی است که وضعیت مالی یک موسسه را در یک زمان مشخص نشان می‌دهد.صورتی که وضع مالی یک موسسه را در یک تاریخ معین نشان می دهد.در ترازنامه سه قلم اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌گردد. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی‌های شزکت محسوب می‌گردند ، زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت و یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی ترازنامه میشوند. ترازنامه در واقع همان معادله حسابداری است که در آن ارقام مربوط به هریک از دو طرف معادله تفکیک و با طبقه بندی جزییات نمایش داده شده است و به عبارتی ترازنامه صورتی از مایملک و بدهیهای یک موسسه می باشد. عنوان ترازنامه شامل سه سطر است که سطر اول نام موسسه ای می باشد که ترازنامه جهت نشان دادن وضعیت مالی آن تهیه می گردد در سطر دوم نام صورت مالی تهیه شده که همان ترازنامه است ذکر می شود. در سطر سوم تاریخ تنظیم ترازنامه که معمولا یک روز معین است نوشته می شود و این بدان معنی است که ترازنامه نشان دهنده وضع مالی موسسه در یک روز معین است و نه در یک دوره مالی. ضمنا ترازنامه وضعیت مالی یک موسسه را نشان می دهد و نه وضعیت مالی شخصی صاحب یا صاحبان موسسه را چرا که ممکن است ایشان منابع ایجاد درآمد دیگری نیز داشته باشند. ترازنامه خود به دو صورت گزارشی (عمودی) و حسابی (افقی) تهیه می شود. در شکل گزارشی ترازنامه ابتدا عنوان ترازنامه مشتمل بر سه سطر آورده می شود. سپس داراییها را به صورت ستونی می آوریم و پس از آن بدهیها نوشته شده و پس از آن حقوق صاحبان سرمایه را می آورید. بدهیها را قبل از حقوق صاحبان سرمایه می آوریم بدلیل اینکه طلبکاران در دریافت مطالباتشان نسبت به صاحب یا صاحبان موسسه تقدم دارند. در شکل حسابی ترازنامه پس از عنوان ابتدا داراییها در سمت راست و سپس بدهیها و حقوق صاحبان سرمایه در سمت چپ نوشته می شوند. به طور کلی می توان گفت ترازنامه صورتی است که اطلاعات لازم در مورد پرداخت بدهی های موسسه را در اختیار شرکت می گذارد واز طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص می‌گردد.داشت .

کلمات کلیدی: ترازنامه، بیلان، یک نمونه ترازنامه، یک نمونه بیلان، وضعیت مالی شرکت، صورت حساب مالی، دارایی، بدهی، سرمایه، معادله حسابداری، مایملک و بدهیهای یک موسسه، دارایی ها و بدهی ها، میزان بدهی، روش تنظیم ترازنامه، روش تنظیم بیلان، انواع بیلان، انواع ترازنامه، مقاله ترازنامه،

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش هوش فرهنگی (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات56
حجم فایل114 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش هوش فرهنگی

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

رشد روزافزون تعاملات و مبادلات بین‌المللی، توجه بسیاری از صاحبنظران مدیریت و کسب‌وکار را به شناسایی و تقویت قابلیت‌هایی که به حضور اثربخش در محیطهای بسیار پیچیده و پویای جهانی بینجامد، معطوف کرده است.(عباسعلی زاده و نائیجی ، 1386، ص 20)

 از طرفی توانایی تطبیق مستمر با افرادی از فرهنگ‌های مختلف و توانایی اداره ارتباطات بین فرهنگی حائز اهمیت است. محیط کار جهانی، نیاز به افرادی دارد که به فرهنگ‌های مختلف آشنا باشند و بتوانند با افراد سایر فرهنگ‌ها ارتباط مناسب برقرار کنند. برای این منظور، افراد نیاز به هوش فرهنگی دارند. توانایی فرد برای تطبیق با ارزش‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم متفاوت از آنچه به آنها عادت کرده است و کارکردن در یک محیط متفاوت فرهنگی، معرف هوش فرهنگی است.(جان نثار احمدی و فیاضی ، 1385، ص41)

در این بخش ابتدا مفاهیم فرهنگ  و هوش تشریح و سپس مباحث مربوط به هوش فرهنگی بیان می گردد.

 

 

 

فرهنگ 

هزاران تحقیق سازمانی وجود دارد که هرکدام با کاربرد مجموعه خاصی از متغیر ها به توضیح و پیش بینی رفتار سازمانی پرداخته اند. مرور ادبیات تحقیقی آشکار می سازد که فرهنگ تاثیر بسیار زیادی بر روی رفتار در بسیاری از محیط های سازمانی اعمال می کند و بنابراین قابلیت و ارزش مورد توجه قرارگرفتن در رفتار سازمانی را دارد.

قدم اول در پاسخگویی به چالش ها و مقتضیات فرهنگ ، درک آن هم از نظر مفهومی و هم از نظر عملی می باشد. بنابراین قبل از مفهوم سازی و به تصویر کشیدن هوش فرهنگی ، ما ابتدا معنی فرهنگ و ارتباط آن را با رشته رفتار و توسعه سازمانی بررسی می کنیم.(pp 12-13 ، 2007 ، Moody)

    واژه فرهنگ، در دامنه گسترده ای از علوم اجتماعی(مانند مردم شناسی، جامعه شناسی و روان شناسی) استفاده می شود و بنابراین معانی مختلفی در رشته های مختلفی دارد. بیشتر نویسندگان موافق هستند که فرهنگ یک اصطلاح پیچیده است و مشکل است که در قالب کلمات تعریف شود.(Groeschl & Doherty,2000,p13)

فرهنگ بر طبق نظر Lu و دیگران (2001) زبان ، عادات تفکر ، الگوهای روابط اجتماعی و بین فردی ، ایده آل های مذهبی را توصیف کی کند. راههای توصیف رفتار ، هنجارهای هدایتی و ارشادی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.(Acevedo, 2008 , p112)

فرهنگ اشاره به الگوهای یکپارچه و منسجم از رفتار انسانی دارد که شامل زبان ، افکار ، روابط ، اقدامات ، آداب ، عقاید ، ارزشها و نهادهایی که گروههای اجتماعی ، نژادی ، قومی و مذهبی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.(Allen et al, 2008 , p1205)

به طور کلی فرهنگ بعنوان اهداف ، ارزش ها ، نگرش ها و اعتقادات مشترک در میان گروهی از افراد تعریف می شود. مردم شناس فرهنگیEdward Tihall ، فرهنگ را بعنوان «زبان بی صدا و خاموش» قلمداد کرد.

هافستد ، فرهنگ را بعنوان " نرم افزار مغز " توصیف کرد. فرهنگ آموخته می شود ، درونی می گردد و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. فرهنگ دقیقاً ورای شناخت آگاهانه است که مشخص می نماید چگونه ما با دیگران ارتباط برقرار کنیم(یک مکانیزم کنترلی غیر محسوس که در ذهن های ما عمل می کند).(p 13 ، 2007 ، Moody)

فرهنگ از چند مولفه و عنصر تشکیل می شود که بعضی از آنها ضمنی و بعضی دیگر صریح و آشکار هستند. اکثر اوقات این عناصر به وسیله واژه هایی مانند رفتار، ارزشها ، هنجارها و مفروضات اساسی توضیح داده می شوند. برای ساده سازی این طبقه بندی از جلوه های فرهنگی ، بسیاری از نویسندگان از لایه های یک پیاز بعنوان یک استعاره استفاده می کنند.(Doherty& Groeshl, 2000, p14)

لایه های بیرونی تر ، محصولات و مصنوعات آشکار و روشن یک فرهنگ را ارائه می کند، لایه های میانی هنجارها و ارزشها را مشخص می سازد و در مرکز و هسته ، مفروضات اساسی در مورد هستی وجود دارد.(Crowne, 2008 , p393)

 


-Invisiblecontrol mechanism

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی و طرح توجیهی تولید شکلات (گزارش کارورزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیگزارش کارورزی
فرمت فایلrar
تعداد صفحات13
حجم فایل144 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر : شكلات كاكائویی و تافی به عنوان ماده غذایی انرژی زا و مصرفی می‌باشد كه بیشتر بعنوان تنقلات مصرف می‌شود. شكلات و تافی در شرایط عادی محیط دو ماه ماندگاری دارد.چنانكه بیش از یكسال در انبار بماند خواص و كیفیت خود را از دست می‌دهد. انبار محصول شكلات و تافی بایستی دارای جریان هوای مناسب بوده، انبار شكلات باید با رطوبت نسبی 60% و درجه حرارت آن 16 تا 18 درجه سانتیگراد می‌باشد. تحت شرایط مذكور شكلات بمدت 6 ماه با كیفیت خوب باقی خواهد ماند. به طور كلی شكلات باید در درجه حرارت های پایین نگهداری شود.چنانچه این محصول با نسبت درصدهای لازم در فرمول تولید شود رقیبی برای كالاهای مشابه خارجی می‌باشد و همچنین می‌تواند جهت صادرات در بازارهای خارجی منطقه استفاده گردد. دانه های كاكائو ممكن است از نظر اسانس به دو گروه اصلی تقسیم شوند گروه اول شامل دانه های قوی از نظر اسانس بوده و گروه دوم انواع دانه های ضعیف از نظر اسانس خواهد بود. در صنعت شكلات از دو نوع دانه كاكائو استفاده می‌گردد. گروه اول دانه های خوب بوده كه محصول آن كره كاكائو است و معادل 56% كاكائوی خالص است . گروه دوم دانه های متوسط و ضعیف است كه محصول آن پودر كاكائو بوده و معادل 44% كاكائو خواهد بود. پودر كاكائو معمولا بین 8 تا 27% چربی دارد . در صنعت شكلات سازی ، دانه های بو داده شده پس از آسیاب به صورت مس ( لیكور ) در می‌آید

فهرست :

موضوع طرح : تولید شكلات و تافی

ظرفیت : 600 تن در سال

سرمایه گذاری كـل: 8/1488 میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: 8/158 میلیون ریال

سهم تسهیلات: 1330 میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: هجده ماه

میزان اشتغالزایی : هجده نفر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه ومبانی نظری پژوهش نمایش خلاق (روانشناسی و علوم تربیتی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
5:42
مارال
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات42
حجم فایل72 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش نمایش خلاق

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

نمایش به عنوان یك شیوة ارتباطی خاص ، در ابعاد گوناگون زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. تجربه نشان داده كه این هنر در اعصار مختلف ابزار مناسبی برای برقراری تعاملات فرهنگی و مناسبات فكری، ملمو س ترین قالب برای طرح مضامین فلسفی و عقیدتی و مهم‌ترین طرق تعمق در موضوعات انسانی و كیهانی بوده است. نمایش پدیده‌ای فراگیر و جهان‌شمول است .

امروزه زندگی انسان به واسطة دستاوردهای تكنولوژیك ارتباطی، در محاصره و سیطرة رسانه‌های نمایشی قرار گرفته است. صرف‌نظر از این رسانه‌های هم‌سو و وحدت یافته با اصول ارتباطی نمایش، می‌توان اشكال گوناگون بیان نمایشی را در هر جامعه‌ای سراغ گرفت. هرچند ممكن است این اشكال بیانی با قالب مرسوم و پذیرفته شدة نمایش تفاوت داشته باشند ، اما مؤلّفه‌های ماهوی چون نمایش‌گری (بازنمود) و مشاهده از جمله مشتركات بنیادین همة آن‌ها به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد نتوان جامعه‌ای را تصور كرد كه در آن شكلی از بیان نمایشی- حتی در ابتدایی‌ترین سطح-  وجود نداشته باشد یا انسانی را یافت كه در طول دوران زندگی خود در معرض پدیدة نمایش قرار نگرفته و نتواند تعریفی ساده و پیش پا افتاده از نمایش ارائه دهد (پازوکی، 1389: 4).

نمایش یعنی انجام دادن یا تظاهر به انجام دادن امری که خود در هر لحظه واقف بر چگونگی بروز آن هستیم یعنی بیش از آن که غرائض کور و طبیعی عصاکش ما در این امر باشد قوه تعقل و ادراک از پیش مسیرمان را روشن کند، هم‌چنین نمایش به معنی اعم کلمه یعنی انجام دادن یک عمل از پیش تعیین و معلوم شده و حتی از این هم فراتر  می‌توان رفت و نمایش را به بداهه‌سازی در انجام عمل تعریف نمود (امرایی، 1389: 64).

نمایش خلاق :

نمایش خلاق یک روند عملی و گروهی کار با کودک است که در آن مربی با تشخیص توانایی‌ها و نیازهای کودکان، با کمک خودشان، مفهومی را در قالب نمایش به صورت غیرمستقیم آموزش می‌دهد. یک تمرین برنامه‌ریزی شده است برای یادگیری کودک و وسیله‌ای برای بیان آزادانه‌ی ایده‌ها، احساسات و رفتارهای اوست.

راهی است برای آموزش هنر و آموزش، « و بچه‌ها به واسطه‌ی آن با تمام وجود اقدام به یادگیری تجربی ( عملی) می‌کنند؛ البته این نوع یادگیری مستلزم داشتن تفکری تخیلی و بیان خلاق است و بچه‌ها از طریق حرکت و پانتومیم، بدیهه‌گویی، نقش‌گذاری تجسم و ... ویژگی‌ها و مشخصات انسانی را درک می‌کنند. خواه این نمایشنامه براساس واقعیت نوشته شده باشد، خواه براساس خیال‌پردازی محض. نمایش خلاق در واقع ادامه‌ی نمایش خودانگیخته دوران کودکی است و تجارب کلاسی می‌تواند روی مرحله‌ای که قبلاً بیشتر با آن مأنوس بوده‌اند و از طریق آن زندگی و دنیای اطرافشان را می‌شناخته‌اند، پایه‌گذاری گردد» (محمودی، 1390: 24).

نمایش خلاق تجربه‌ای سازمان‌یافته است که با دقت طراحی می‌شود و به اجرا در می‌آید. کودکان به وسیله‌ی نمایش خلاق، صحنه، رویداد، مشکل یا واقعه‌ی برخاسته از ادبیات، کودکان را با هدایت آموزگار خلاق بازآفرینی می‌کنند، این فعالیت نمایشی به وسیله‌ی کودکان مورد بحث قرار می‌گیرد، هم‌چنین به وسیله‌ی خود آن‌ها طراحی و ارزشیابی می‌شود.

گرچه در اجرای نمایش خلاق کودکان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، کم و بیش از تکنیک‌های نمایشی استفاده می‌شود، اما این فعالیت را نمی‌توان به معنی سنتی آن « نمایش» خواند؛ « و ترکیبی است از تئاتر و تعلیم و تربیت. توانایی‌های بالقوه انسان را به فعل درمی‌آورد و تفکر در آن هم شهودی و هم منطقی است. در آزمایشگاه نمایش خلاق آدم‌ها بحران را می‌آزمایند، نگرش‌ها و توانایی‌های خود را محک می‌زنند، زندگی را در محیط امن تمرین می‌کنند و به طور فی‌البداهه به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند» ( آقاعباسی، 1385: 28).

هسته‌ی اصلی موفقیت‌آمیزترین تجربه‌های نمایش خلاق از میان کتاب‌های ادبیات کودکان به دست می‌آید. « قصه‌های قومی، حوادث یک داستان بلند کودکان یا یک داستان کوتاه و مانند این‌ها، همگی فرصت‌هایی را برای تجربه کردن این فعالیت خلاق به دست می‌دهد. کودکان داستان را براساس اعتقاد به نقشی که برای خود تصور کرده‌اند بازی می‌کنند. توجه اصلی آموزگار به مراحل بازی و ارزش‌هایی است که کودکان درگیر آن هستند. ارزش نمایش خلاق در مراحل بازی آن نهفته است» (چمبرز، 1392: 35).

البته لازم به ذکر است که در نمایش خلاق ساخت یک فصه یا نمایش در سطح حرفه‌ای و مطلوب و هدف نیست، بلکه کیفیت مسیری که کودک به همراه مریب طی می‌کند و مشارکت او در تمام مراحل مورد نظر است. تأکید هم بر امکانات و تجهیزات صحنه نیست بلکه روند فعالیت مهم‌تر از نتیجه آن به شمار می‌آید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir