دانلود طرح تولید خودكار (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:56
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات100
حجم فایل234 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده نتایج حاصل از بررسی طرح

         مشخصات طرح:

عنوان         : طرح تولید خودكار

تعریف        : یكی از انواع لوازم التحریر

مشخصات ویژه:

ظرفیت تولید : 5/12 میلیون خودكار در سال

         فرآیند تولید:

1- ساختمان نوك                          2- قرار دادن ساچمه و مراحل تكمیل

3- اكسترودتیوپ رنگی                 4- برش دادن

5- فرم دادن                               6- تزریق توسط ماشین 

7- یرداشتن خوشه از قالب و جداكردن از راهگاه

8- مونتاژ كامل و تزریق جوهر      9- بسته بندی

         شرایط عملیاتی:

 تعداد در روز كاری: 270

 تعذاذ شیفت: 2 شیفت و مدت كار هر شیفت 12 ساعت(ساعت كار عادی پرسنل 12 ساعت        در روز)

         تعداد كاركنان:

 مدیریت یا مهندس: 2

 پرسنل تولیدی: 34

 كل پرسنل واحد: 52

 

         تاسیسات زیر بنایی:

 توان برق فرآیند: 100 كیلووات در هر ساعت

 توان برق تاسیسات: 20 كیلووات در هر ساعت

 توان برق كل واحد: 200 كیلووات در هر ساعت

 

         توان برق اضطراری:

 كیفیت آب : آب چاه با سختی پائین مقدار مصرفی روزانه 21 مترمكعب در روز

  سوخت مورد استفاده گازوئیل

 رفع آلودگی محیط زیست: این واحد آلودگی ایجاد نمی كند

         زمین و ساختمانها:

 مساحت زمین : 4000 متر مربع

 سطوح زیر بنا : سالن 608 متر مربع- انبارها 200 متر مربع- پشتیبانی تولید و تاسیسات

                      220 متر مربع

كل ساختمان و زیر بنا: 1234 متر مربع

         قیمت تمام شده:

 كل هزینه های ثابت تولید: 000/1 میلیون ریال

 كل هزینه های متغیر تولید: 747 میلیون ریال

 قیمت تمام شده(هر عدد): 176 ریال( 8/98 ریال و8/76 دلار)

         قیمت عمده فروشی:

 قیمت عمده فروشی در داخل

 كشور                             : به طور متوسط 600 ریال

 قیمت فروش خودكار معمولی

 در خارج                         : 900/1 ریال

 

مدت برگشت سرمایه           : سه سال و 5 ماه

صرفه جوئی ارزی(درآمد)   : 8/3 میلیون دلاردر سال

كلیات و شناسایی

تعریف محصول با ویژگیها و مشخصات فنی محصول

 

خودكارها شامل دوبدنه بشرح زیر میباشند:

الف- بدنه خودكار ساده

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت آب و مواد معدنی (فصل ششم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) (تربیت بدنی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:56
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات90
حجم فایل5.687 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت آب و مواد معدنی (فصل ششم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای، در قالب 90 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx






بخشی از متن :

 

آب یکی از اجزای ضروری ترکیب خون و لنف، ترشحات و بافت های مختلف بدن می باشد.

50 تا 70 درصد وزن بدن را آب تشکیل می دهد. (60%وزن مردان و54% وزن زنان).

آب قبل از غذا و بعد از اکسیژن مهم ترین ترکیب برای بدن می باشد.

فقدان آب تا 10%خطر واقعی و جدی ندارد و بعضی از کارهای بدنی را می توان انجام داد. ولی بازده کار کاهش می یابد و انسان زود خسته می شود.

با از دست دادن 20 تا 22% آب بدن مرگ به وقوع می پیوندد.

 

 

عناوین اسلایدها

 

آب و نقش آن در بدن

نقش آب در بدن

تنظیم درجه حرارت بدن

دفع مواد زائد

سایراعمال آب

منابع غذایی و میزان مورد نیاز روزانه

مواد معدنی

عناصر معدنی برای چهار منظور اساسی در بدن مورد استفاده قرار می گیرند:

مواد معدنی عمده

مواد معدنی کم مقدار

نقش سدیم در بدن

منابع غذایی و میزان نیاز روزانه

مواد غذایی دیگری که سدیم بسیار بالایی دارد

پتاسیم

نقش پتاسیم در بدن

کلر

نقش کلردربدن

منابع غذایی و میزان نیاز روزانه

کلسیم

جذب کلسیم

چندین عامل در روده که به بهتر جذب کلسیم کمک می کنند:

نقش کلسیم در بدن

منابع  غذایی و میزان نیاز روزانه

فسفر

نقش فسفر در بد ن

منابع  غذایی ومیزان نیاز  روزانه

منیزیم

نقش منیزیم

گوگرد 

مواد معدنی کم مقدار

آهن

روی

ید

فلوئور

مس

سلنیوم


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح تولید پنکه سقفی (زیر نظر شرکت پارس خزر ) 46 ص (طرح های توجیهی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:56
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات46
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان پروژه :

پنکه سقفی (زیر نظر شرکت پارس خزر )

 

 

فهرست مطالب

موضوع

صفحه

1- چکیده موضوعات طرح

2- کلیات

1-2- تعریف چگونگی محصول ، ویژگیها و مشخصات فنی و ...

2-2- چگونگی بکارگیری بعنوان کالای سرمایه ای و رابطه ای یا مصرفی

2-3- ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و بازار فروش

2-4- برآورد مشکلات فعلی در زمینه تولید فعلی کالا در داخل کشور و چگونگی رفع آنها

3- بررسی ها و برآوردهای فنی

1-3- بررسی تکنولوژی و روشهای مورد استفاده در تولید محصول و قطعات آن

2-3- تشریح مراحل فرآیند تولید منتخب ، ایستگاههای کاری و ...

3-3- کنترل کیفیت محصول

4-3- بررسی و تعیین ظرفیت ، برنامه تولید و ...

5-3- مواد اولیه مورد نیاز ، مشخصات ، منبع تامین و ...

6-3- دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز خط تولید

7-3- تجهیزات و تاسیسات عمومی و آزمایشگاهی

8-3- نیروی انسانی مورد نیاز

9-3- زیر بنای مورد نیاز سالن تولید ، انبارها ، آزمایشگاه و ...

10-3- انرژی مورد نیاز خط تولید ، مونتاژ و آزمایشگاه

4- مبانی ارزش اقلام ویژه

1-4- تدوین ، تشریح و تکمیل جداول هزینه های مواد و قطعات سفارشی

2-4- تدوین ، تشریح و تکمیل جداول ارزش دستگاهها و تجهیزات تولید آزمایشگاه ، تعمیرگاه و ....

 

پیوست ها :

پیوست شماره    1- سازندگان دستگاهها و تجهیزات

پیوست شماره    2- سازندگان قطعات سفارشی

پیوست شماره    3- تولید کنند گان مواد اولیه

 

1- چکیده موضوعات طرح :

عنوان کالا : پنکه (بادبزن) سقفی

تعریف کالا : وسیله ای است با دو یا چند پره که توسط انرژی الکتریکی به حرکت درآمده و بمنظور جابجا کردن هوا در منازل ، محل های کار و موارد مشابه استفاده میشود استانداردهای کلی ناظر به این محصولات استاندارد های شماره 1304 و 1305 می باشد ، ظرفیت تولید 000/ 50 در سال

فرآیند تولید : تولید محصول با مونتاژ قطعات خریداری شده . و قطعات سفارشی صورت خواهد گرفت که بطور خلاصه بصورت زیر میباشد :

      
  
 
   
  

بسته بندی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قطعاتیکه از خارج از واحد کمک گرفته میشود :

قاب پائینی ، ورقه های لاینیشن ، تزریق آلومینیمی به روتور سیم پیچی استاتور ، پره ها ، شفت ، بوش و واشر ، شفت و برخی قطعات مکانیزم آویز .

 

 

تعداد شیف کار : یک

راندمان بهره گیری از دستگاهها : 75 %

درصد ارزش مواد و قطعات آماده خریداری شده از داخل کشور : 30 %

درصد هزینه های حق العملکاری و ارزش قطعات سفارشی از داخل کشور : 70 %

درصد مواد اولیه قطعات از خارج کشور :  0%

هزینه های حق العملکاری عملیات سفارشی : 764649 ریال

تعداد کارکنان تولیدی :   کارگر ماهر : 3

تکنسین : 1    کارگر ساده : 15

توان برق خط تولید و لوازم آزمایشگاهی : 5/15 کیلو وات

آب مصرفی خط تولید : 2/1 متر مکعب 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود طرح توجیهی مشاوره مدیریت (طرح های توجیهی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:56
مارال
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

خلاصه طرح

 

 

موضوع طرح :  مشاورة مدیریت وخدمات مهندسی

 

محل اجرای طرح:  قابل اجرا در سراسر كشور

 

سرمایه گذاری كل: 5/1949 میلیون ریال

 

سهم آوردة متقاضی:95/194میلیون ریال

 

سهم تسهیلات: 55/1754 میلیون ریال

 

دورة بازگشت سرمایه:43/2  سال

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآموزی طرح توجیهی تولید سیمان (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:56
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طرح توجیهی

 

تولید سیمان

 

 

در منطقه قیر و كارزین استان فارس

توسط شركت سیمان سپهر قیر و كارزین

 

 

سال

میزان تولید

میزان واردات

جمع

مصرف سرانه

1376

19470

371

37/19471

314

1377

20100

5/2

5/20102

320

1378

21795

8/3

8/21798

340

1379

23929

15/4

15/23933

369

1380

26645

42/5

42/26650

400

1381

28455

97/5

97/28460

431

1382

30466

42

30508

450

1383

32198

337

32535

471

1384

326403

661

33304

475

1385

34406

280

34686

496

1386

40003

آمار منتشر شده

40003

555

 

 * روزنامه صنعت سیمان شماره 125 به نقل از آمار ارائه شده از سوی وزارت صنایع و معادن

** با احتساب جمعیت عنوان 72 میلیون نفر در سال 1386

مقدار واقعی تقاضا و مصرف سرانه سیمان در كشور

1-  بموجب آمارهای ارائه شده از سوی وزیر محترم صنایع و معادن در روزنامه ابرار مورخ 19/2/1387 و در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 19/2/1387 با متعادل شدن تولید و عرصه سیمان، بازار سیمان متعادل خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن، محرابیان وزیر صنایع و معادن اعلام نمود كه ظرفیت تولیدسیمان در كشور تا پایان خرداد ماه به 55 میلیون تن و تا پایان سال به 64 میلیون تن خواهد رسید وزیر صنایع ومعادن تصریح نمود: با قرار گرفتن طرحهای جدید تولید سیمان در مدار تولید و افزایش ظرفیت تولید و نیز اجرای نظام توزیع مناسب، بازار سیمان متعادل خواهد شد. نظر به اینكه طبق آمارهای اعلام شده ظرفیت تولیدی مكفی سیمان در سال 1387 مقدار 64 میلیون تن اعلام گردیده است با احتساب 35/7 میلیون نفر جمعیت در سال یاد شده پیش بینی می گردد.كه در حال حاضر مصرف سرانه واقعی كشور حدود 880 كیلو می باشد.

2-  موجب آمارهای ارائه شده از سوی دبیر انجمن صنعتی كارفرمایان سیمان بیست و دومین سمینار دوره جدید كنترل سیمان مورخ14 و 15 اسفند ماه سال 1387 در بندرعباس (كه متن كامل سخنرانی در مجله شماره 125 صنعت سیمان درج گردیده است ) در جمع كلیه مدیران كارخانجات سیمان كشور اعلام نمود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت گروههای غذایی (فصل هفتم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) (تربیت بدنی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:55
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات23
حجم فایل3.393 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت گروههای غذایی (فصل هفتم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای، در قالب 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx







بخشی از متن :

 

مواد غذایی مورد مصرف روزانه ما از مواد مغذی نظیر پروتئین ها ، کربوهیدراتها ، چربی ها ، آب و املاح تشکیل شده اند، اما خود مواد غذایی نیز بر حسب موادمغذی موجود در آنها دسته بندی می شوند. شش گروه اصلی مواد غذایی را می توان نام برد که عبارت اند از :

1- شیر و فرآورده های آن

2- گوشت و حبوبات

3- میوه ها

4- سبزی ها

5- نان ، غلات و فرآورده های آن ها

6- گروه متفرقه (روغنها ، شیرینی ها ، چاشنی ها)



 عناوین اسلایدها


مقدمه

شیر و فرآورده های آن

گوشت و حبوبات

گروه میوه ها

گروه سبزی ها

گروه نان , غلات و فراورده های آن ها

گروه متفرقه ,روغن,چربی ها,شیرینی ها و چاشنی ها



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآموزی طرح توجیهی تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی شركت مهررنگ (گزارش کارورزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:55
مارال
دسته بندیگزارش کارورزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات224
حجم فایل137 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول

كلیاتی در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید.

طرح تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی :

تمركز روز افزون جمعیت جهان در شهرها و همچنین رشد عظیم جمعیت و افزایش فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی مربوط به آنها ، رشد پروژه های عظیم اقتصادی ، عمرانی و . . . كه ملزم این تحولات است . الزاماً باعث رشد مصرف مصالح ساختمانی انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی نیز می شود ، خواهد بود.

رنگهای صنعتی و ساختمانی در گروه كالاهای مصالح ساختمانی ، صنعتی قرار می گیرند ، بنابراین بازار مصرف بالقوه بسیار بالایی برای آنها وجود دارد ، لذا احداث واحدهایی جهت رفع نیازهای مربوطه ضروری بنظر می رسد .

رنگهای صنعتی و ساختمانی محدوده وسیعی از كالاها را در بر می گیرد كه تنوع این تولیدات تفاوتهای بسیاری را در جنس ،‌شكل و خصوصیات آنها ایجاد می كند كه بالطبع روشهای ساخت گوناگونی را طلب می كند .

از آنجا كه تولید تمامی انواع رنگ صنعتی و ساختمانی به دلیل تفاوت روشهای ساخت آنها در یك واحد تولیدی صنعتی بویژه درچهارچوب صنایع كوچك امكان ندارد ، طرح حاضر احداث واحدهایی كه عمده ترین انواع اینگونه كالاها را تولید می نمایند مد نظر دارد .

مهمترین ویژگی های تولید رنگهای صنعتی و ساختمانی ماهیت كارگاهی ، ناپیوسته و سیكلی بودن آن است . محصولات از مواد مختلفی تشكیل شده كه هر یك از این مخواد به فراخور نیاز به روش مناسبی تهیه می گردد و در نهایت با Mix كلیه مواد با یكدیگر محصول نهایی آماده می گردد ، مواد به صورت ناپیوسته اما مداوم و سیكلی در یك یا چند مرحله تولید می شود و پس از ساخته شدن انبار می گردد .

در طرح حاضر جهت انجام محاسبات نمونه با توجه به حیطه فراگیری محصولات واحد ، هدف بهره گیری از حداكثر تنوع تولیدات به منظور برخوردار بودن واحد از حداكثر انواع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی در چهار چوب حیطه فعالیت آن بوده است و بدینوسیله واحد بالقوه قادر به تولید طیف گسترده ای از رنگهای صنعتی و ساختمانی بر حسب انواع تقاضا خواهد بود ، اما در نهایت سرمایه گذاری های علاقمندان در این صنعت می تواند برای انواع محصولات و ظرفیت تولیدی مورد نظر خود به افزایش یا كاهش و یا حذف انواع و یا تعداد برخی از ماشین آلات و تجهیزات تولیدی اقدام نمایند این امر اگر با دقت كارشناسی انجام گیرد تاثیر بسیار ناچیزی در كارائی و شاخصهای اقتصادی واحد خواهد داشت .

تعیین ظرفیت واحد برای انواع مختلف محصولات نمونه انتخاب می شود ، بر اساس استفاده بهینه از توانایی های ماشین آلات و تجهیزات تولیدی موجود انجام گرفته و تضمین می كند اقتصادی ترین طریقه عملكرد واحد باشد .

مطالعات مالی و اقتصادی طرح با توجه به برآورد هزینه ها انجام خواهد شد و بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلام بعمل آمده از صاحبان صنایع و سازندگان ماشین آلات انجام می شود وبا كمك نرم افزار كامپیوتری جمع بندی شده و ارائه خواهد شد كه نتایج طرح حاكی از سودآوری بالای طرح ، حالت پایدار و شاخصهای مطلوب اقتصادی آن خواهد بود .

ـ مشخصات فنی محصول شكل ـ طبقه بندی ـ فرمول و . . .

ـ اصول اساسی

قدرت پوشانندگی و محافظت زمینه و یا تزئین زمینه دو خاصیت مهم یك روكش می باشد . بسته به اینكه كاربرد نهایی روكش كجاست یكی از دو ویژگی فوق ممكن است مهم تر از دیگری باشد . برای مثال ، حفاظت یك پل فولادی چندین میلیون دلاری در مقابل خوردگی خیلی مهمتر از عامل          تزئین كنندگی آن است .

روكشهای تبدیل پذیر و تبدیل ناپذیر :

روكشها بسته به ماهیت خود معمولاً به حالت مایع بكار رفته وسپس به صورت یك فیلم جدید با درجه چسبندگی معین بر روی زمینه زیرین در       می آیند . روكشها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند : تبدیل پذیر و تبدیل ناپذیر .

روكشهای تبدیل ناپذیر آنهایی هستند كه در طی فرآیند تشكیل فیلم در آنها برخی تغییرات شیمیائی اتفاق می افتد . تغییرات شیمیائی مزبور موجب تبدیل          رنگپایه های پلیمری به یك شبكه سه بعدی می شوند . تغییرات فوق دائمی بوده و با حرارت و با اغلب حلالها نمی توان آن را به حالت اولیه برگرداند . شبكه شدن رنگپایه های پلیمری فوق ممكن است از طریق مكانیسم اكسیداسیون ( مثل روغنها با رنگهای الكیدی ) یا از طریق كاتالیزور ( مثل روكشها اوره ـ فرمالدئید ) و مواد پخت كنده آمینی ( مثل سیستهای اپوكسی ) و یا بطور ساده توسط پرتوهای UV انجام گیرد . در آینده همه انواع فیلمهای سخت مورد بحث قرار خواهند گرفت .

تشكیل فیل لاتكس :

روكشهای تبدیل ناپذیر آنهایی هستند كه تشكیل فیلم آنها بوسیله واكنشهای شیمیائی یا هر گونه تغییر دیگری انجام نمی گیرد بلكه آنها از طریق تبخیر حلال یا مایعی كه در آن پخش شده اند فیلم تشكیل می دهند و رنگپایه پلمیری را به صورت فیلم برروی زمینه بر جا می گذارد . تشكیل چنین فیلمهایی عموماً ماهیت پلاستیكهای گرما نرم را دارد . از لحاظ قدمت ، لاكهای نیتروسلولز مثالی از این روكشها هستند كه با تبخیر حلال فیلم تشكیل می دهند . هر چه حلال بیشتر گردد غلظت رزین افزایش می یابد . در این مورد برای اینكه فیلم ماهیت یكوانختی داشته باشد سازگاری حلال باقیمانده با رزین مهم است ( رزین نباید در محلول رسوب كند ) . به مرور زمان و با تبخیر حلال یك فیلم نازك سفت و غلظ تشكیل می گردد . اینكه چه موقعی فیلم حاصل به آخرین حد سختی خواهد رسید به تمایل حلال برای ماندن در فیلم بستگی دارد . تشكیل فیلمی هموژن با مدت خشك شدن مناسب مشروط به انتخاب صحیح حلال است . بعداً گفته خواهد شد كه حلالهای مختلف سرعتهای تبخیر و خواص حلالیتی متفاوتی دارند . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح تفصیلی احداث کارخانه نساجی 57 ص (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:55
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات57
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تاریخچه نساجی

پارچه ایرانی که امروز نا مرادی گریبانش را گرفته روزی برای خود سرور و سالاری بوده است

 .ایرانیان نخستین ملتی هستند که به صنعت نساجی (پارچه بافی ) پی بردند و در هیچ جا بهتر از صنعت نساجی نمی توان که روح کنجکاوی  تازه جو و پیشرفت خواه ایرانی را دید.

برای اگاهی از تاریخ پیدایش صنعت ریسندگی و بافندگی بایستی به همراه باستانشناسان و محققین به درون غارها برویم و از روی اثار بازمانده از قرون و اعصار پیشین و بازیافته های باستانی به واقعیتها و اطلاعاتی دست یابیم .کند و کاوی که در سال ۱۹۵۰ در غار کمربندی در نزدیکی دریای خزر به وسیله پروفسور کارلتون کون انجام شده روشن می سازد که ایرانیان پشم گوسفند و بز را در همان دوره غارنشینی به صورت پارچه می بافتند و دیرینگی این پارچه را با آزمایش با کربن ۱۴ چیزی در مرز ۶۵۰۰ سال پیش از میلاد با ۲۰۰ سال کم و بیش تعیین شده است.

 در کند و کاوهای پسین که در کرانه های گوناگون ایران انجام شده؛ لنگر ها و دوک های نخ تابی به دست آمده که گواه بر وجود کارگاه های نساجی در ایران آن زمان می باشد. ایرانیان نخستین مردمی هستند که نمد و گلیم و پس از آن قالی بافی را آغاز کردند

در كتاب معروف ایران از اغاز تا اسلام به تالیف پروفسور گیریشمن دانشمند وایران شناس معروف،ابراز شده است تاریخ هجاری نقوشی كه به3000سال قبل از میلاد مسیح می رسد وپادشاه لولوبی كه یكی از حكام بخر ایران بوده است با لباس كوتاه بر تن و كلاهی مدور برسر نشان میدهد،به این معناست كه در ان زمان از پیدایش فن ریسندگی و بافندگی چیزی حدود چند هزار سال گذشته بود.  وجود پرز و شرابه بر لباس مذكور نشان می دهد كه تنوع در بافت پارچه و تفكیك پارچه به نوع پشمی وغیر پشمی وهمچنین به كارگرفتن تزیینات مخصوص (شرابعه) در ان زمان معمول بوده است بلاخص كوتاهی و بلندی لباس ها را می توان به عنوان نوعی مد اختصاصی پذیرفت همین مساله نیز به نوبه خود گویای واقعیت تكامل در امر بافندگی پوشاك است . با همه این تفاسیر می توان نتیجه گرفت كه كه اغاز كار ریسندگی و بافندگی در ایران به حدود هشت تا ده هزارسال قبل از میلاد مسیح بر می گردد

همچنین میتوان به كشفیات سیلك بر روی ظروف گلی بدست امده كه پروفسور گیریشمن قدمت انرا به پیش از قرن هشتم قبل از میلاد مسیح تخمین می زند این دانشمند در تعریف نقوش حك شده بر روی ظروف گلی سیلك می نویسد :در ظروف سیلك تصاویری از مردان كه پیاده می جنگند و دارای كلاه خود و نیم تنه كوتاه وچسبان هستند نقش شده

 .قدیمیترین مجسمه ی انسانی در فلات ایران پیدا شده است و متعلق به 4200سال قبل از میلاد مسیح می باشد لباس این مجسمه در كاشان به دست امده است.این لباس از پارچه ای است كه به صورت لنگ و كمر بسته شده است.وجوداین پارچه خود دلیل ان است كه ساكنین ان روزگار فلات ایران از پوست حیوانات به طور طبیعی استفاده نمی كردند بلكه از پشم پارچه هایی می بافتند

اولین پارچه ی بافته شده در ایران به 4000هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد كه در حفاریات شوش بدست امده است قسمت هایی از این قطعه پارچه هم اكنون در موزه های لووروبافلو موجود است اخیرا نیز ایران در كشفیات خود كه فسمتی از ان روشنگر دوران ما قبل از اریایی است بقایای دوك هاو سنگ هایی به دست امده است كه نشان میدهد ریسندگی در دوره ی افسانه ای ایران معمول بوده است

همچنین سیری اجمالی در شاهنامه حكیم ابوالقاسم فردوسی نشان می دهد كه پیشدادیان نخستین ایرانیانی بوده اند كه كار ریسندگی و بافندگی و خاصه دوخت به انان منسوب بوده است  نویسندگان كتابهای تاریخ طبری و نوروزنامه نیز بر این مساله متفق القول هستند

اکنون که قالی های روزگار هخامنشی در( پازیریک ) به دست آمده پیشگام بودن ایران را دراین صنعت به گونه ای کامل روشن می سازد همه هنرمندان جهان هم رای هستند که قالی های ایرانی به عنوان زیباترین چیزی که تاکنون به دست بشر ساخته شده به خوبی مورد پزیرش است. در یکی از تالارهای کاخ کسری؛ فرش (بهارستان) گسترده شده بود که 26 متر درازا و ۲۴ متر پهنا داشت و با گوهر های گرانبها انواع گل ها را روی آن بکار برده بودند که برگ گل ها از زمرد؛ غنچه ها از مروارید و یاقوت و دیگر گوهر ها ساخته و بافته شده بود.

 ایرانیان در صنعت نخستین فن رنگرزی؛ صباغی رنگرزی پارچه ها؛ سرامیک و لعاب و در فن بوجود آوردن رنگ های زیبا بر سفال و کاشی پیشگام و استاد و صادر کننده این صنایع و هنر به جهان بوده اند (تاریخ ایران از ماد تا پهلوی و تاریخ تمدن و فرهنگ ایران و سهم ایران در تمدن جهان و بررسی های تاریخی شماره مخصوص ).

 تا زمان روی كارآمدن مغولان نساجی همیشه یكی از صنایع پر رونق ایران بوده در مقطعهایی از تاریخ منسوجات ایرانی جنبه صادراتی قوی هم داشته  .

پس از حمله مغولان به ایران؛ به دلیل انكه مغولان اصرار به رواج كالا های چینی در متصرفات خود داشتند منسوجات چینی در ایران رایج شد.به دلیل تنوع رنگ و ارزان بودن قیمت پارچه های چینی مصرف كنندگان استقبال خوبی از انها به عمل اوردند

.پس از به قدرت رسیدن صفویان به دلیل تغییر روحیه مصرف تولیدات بیشتر به پارچه های گران قیمت منحصر شد و باتوجه به تلاشی كه دولت صفویه در جهت گسترش تجارت خارجی داشت پارچه های ارزان قیمت توسط بازرگانان  وارد می شد.

 سالها بعد كریم خان زند هنگام فرمانروایی خود به فكر احیای صنعت بومی نساجی افتاد و در این رابطه كوشید تا بر خلاف پیشینیان خود كه عادت به لباس های تجملی داشتند لباسهای بسیار ساده بپوشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت تعادل انرژِی در برنامه غذایی (فصل هشتم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) (تربیت بدنی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:55
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات13
حجم فایل3.882 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت تعادل انرژِی در برنامه غذایی (فصل هشتم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای، در قالب 18 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx







بخشی از متن :

 

بدن ما روزانه به بیش از 40 ویتامین و ماده معدنی نیاز دارد که هر یک به نسبتهای متفاوتی در مواد غذایی توزیع شده اند.

برای برنامه ریزی و تنظیم یک برنامه غذایی سالم و متناسب که حاوی میزان متعادلی از همه مواد مغذی باشد رعایت 3 اصل مهم و ضروری است:

 

 

عناوین اسلایدها

 

تنوع در مصرف مواد غذایی

تعادل در مصرف مواد غذایی

اعتدال در مصرف با در نظر گرفتن کفایت کالری یا انرژی دریافتی

رهنمودهای غذایی

10رهنمود غذایی ایران به ترتیب زیر می باشند



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح تاسیس مدرسه 2 زبانه (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:55
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات86
حجم فایل722 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

پیشگفتار

اندیشه مشارکت مردم درضمن برخورداری ازپشتوانه های متین درآموزشهای درسی در دوران ابتدائی و راهنمائی امری پذیرفته شده در مدیریت جامعه کنونی که همواره باپیچیدگی روبه افزایش است به شمارمی آید.

بر خلاف آنچه درتصوراولیه به نظرمی آیدشرکت دادن افراد درسرنوشت خویش نه لطف ومحبت و موهبتی است که دولت هابه مردم عطا می کنند ونه منت گذاشتن برگردن آنان است بلکه حق آنان وضرورت جامعه است .

درجهان امروزتوسعه درابعادمختلف آن هدف اصلی سیاستگذارای هاوبرنامه ریزی دولت هاست نیروی انسانی متخصص ازجمله عوامل اصلی توسعه پایداراست .

ارائه آموزش های عمومی ونیمه تخصصی به  افراد  7 تا 19 ساله کشورهدف اصلی نظام آموزش و پرورش کشورهاست ازلحاظ کمی بااحتساب هیجده ونیم ملیون نفردانش آموز اولیای آنهاوهم چنین یک ملیون نفرمعلمان وسایردست اندرکاران نظام آموزشی  بیش ازدوسوم ازجمعیت کشورما به طور مستقیم یاغیرمستقیم باآموزش وپرورش سروکاردارند.به همین دلیل ازجمله ویژگی های سازمان آموزش وپرورش ومدیریت آن حضور گسترده  وفراگیرآن  به صورت مدرسه وآموزشگاه درسطح جامعه واقصی نقاط مملکت است .ازلحاظ کیفی باتوجه به نقشی که آموزش وپرورش درتوسعه و بهروزی فردی واجتماعی افرادداردجامعه نسبت به اهداف آموزش وپرورش وچگونگی تحقق آنهاحساسیت واهمیت خاصی قائل است لذادراهمیت آموزش وپرورش  گفته شده که اگرمی خواهید جامعه ای را اصلاح کنید ابتدا آموزش و پرورش آن را اصلاح کنید و چنانچه می خواهید آموزش و پرورش را اصلاح کنیدابتدا مدیریت آن را اصلاح کنید.

مدیریت مدرسه محوریاتصمیم گیری مشارکتی ازویژگی های بارزنظام آموزشی دردهه اخیربه شمارمی رود. این مهم به ویژه درکشورهای پیشرفته جهان دگرگونی های مهمی درروش های اداره وراهبری مراکز آموزشی وآموزشگاهی به وجودآورده است .آشنایی بااین شیوه ها رهبران آموزشی وآموزشگاهی راقادرمی سازد تا تب رهبری سازمان خودرا بسنجد و به عنوان قطب نمای علمی حرکت خودراازبرنامه روزی به برنامه ریزی تغییر داده وهم چنین به رفع ابهامات عملکرد بپردازد درنتیجه اهداف ورسالت های مدارس رامحقق سازند .

مدرسه محوری به این امر اشاره داردکه درفرآیندتصمیم گیری  جامع وفراگیرهمه اعضای گروه به طوربرابر شرکت داشته باشندلازم است اقتدارگروههایی که درمدرسه تصمیم گیری می کنند بوسیله سطوح سازمانی و سلسله مراتب آن حمایت شود و مورد احترام قرارگیرد. دراین تحقیق برآنیم با ارائه مدیریت مدرسه محوربه ترتیب تعاریف ومفاهیم اهداف مفروضه های اساسی ، الگوها ،ملاحظات اساسی مدیریت مدرسه محور،تحلیل وتبیین شودودرپایان نیزبه جمع  بندی نتایج بپردازیم.

کوشش برای تصمیم گیری درآموزش وپرورش به عنوان محوراصلاحات امری جدید نیست .تاریخچه تمرکززدایی درآموزش وپرورش فرازونشیب هایی داشته ولی هیچگاه  متوقف نشده است .دراین زمینه مالن ،اوگاوا و کرانز می گویندپیشنهاد تفویض اختیارتصمیم گیری ازمناطق آموزش وپرورش به مدارس وپیشنهادتوزیع اختیارات تصمیم گیری به شورایی مرکب مدیرمدرسه ،اولیای دانش آموزان وشهروندان محلی طی دهه های متوالی  مکرراً به تصویب رسیده به اجرادرآمده متوقف یالغوشده مجدداًبه تصویب رسیده است واجرانشده است . درروندتمرکززدایی درآموزش و پرورش  ابتداعدم تمرکزمالی واعطای اختیاراتی درزمینه اداری ومالی به مدارس صورت می گیرد وسپس به زمینه های دیگرمثل امورپرسنلی وبرنامه درسی آموزشی تعمیم می یابد.بخش عمده ای ازپیشینه ای که طی دهه های اخیردرمدیریت آموزشی گردآمده وتدوین شده ،مربوط به تحقیقات ،طرح های اجرایی وتجربیاتی است  که درکشورهای مختلف درزمینه تفویض اختیاروانتقال قدرت به مدارس صورت گرفته است .درکشورماتجربه ای که درشورای آموزش وپرورش مناطق واستان هاومقررات مربوطه داشته ایم ، موید این تجربه جهانی است .

چکیده

درگذشته اصلاحات درآموزش وپرورش ،معمولاً به صورت طرح وبرنامه ریزی به طورمتمرکزازطرف وزارت آموزش وپرورش تدوین وجهت اجرا ابلاغ می شد،صورت می گرفت .باتوجه به تاثیرعمیقی که مدرسه درتحقق هدف اصلی آموزش وپرورش ،یعنی تدریس ،آموزش ویادگیری ،داردبه تدریج دراصلاح آموزش وپرورش تمرکززدایی دراولویت ودستورکارقرارگرفت .ازدهه 1980میلادی به بعددرهربرنامه اصلاحی برای آموزش وپرورش ،مدرسه موردتوجه وتاکیدقرارگرفته است .به همین رو،درحال حاضرمدرسه تنهامجری سیاست هاوبرنامه ملی تلقی نمی شود،بلکه خودیک واحدتصمیم گیری،برنامه ریزی ومدیریت است لذا،امروزمدرسه محوری راهبردی برای انجام اصلاحات درآموزش وپرورش است .ونمونه ای فراگیرازیک روندجهانی به سوی تمرکززدایی درآموزش وپرورش می باشد.کشورمانیزدرحال تجربه این روندجهانی است ،زیرادرآئین اجرایی مدارس مصوب تابستان 1379شورایعالی آموزش وپرورش ،آمده است که اختیارات جدیدی درراستای سیاست مدرسه محوری به مدارس واگذارمی شودتابسترمناسبی برای تحقق شعارمدرسه محوری یامدیریت مدرسه محورفراهم گردد. مدرسه محوری یاتصمیم گیری مشارکتی درمدرسه یک بازنگری درمدارس به ویژه مدارس دولتی که اعضاقدرت تصمیم گیری راازیک ناحیه مرکزی به یک مدرسه به منظوربهبودعملکردآن مدرسه بدنبال دارد.سوگیری این فرآیندبه سمت افزایش دادن سطح دخالت ودرگیری مدرسه دراداره مدیریت خوداست .همچنین تعاملی دراین راستا پدیدمی آیدبرای ایجادوتحقق اهداف اثربخشی درمدرسه است .بدین ترتیب مدرسه محوری بدنبال تمرکززدایی درنظام آموزشی وانتقال اختیاروقدرت تصمیم گیری به مدرسه بوجودمی آید. فرآیند مدرسه محوری به افرادی که درآن مدرسه کارمی کننداجازه می دهدتاجنبه های گسترده تری از موضوعات مدرسه که درآن کارمی کنند را درنظرگرفته ازانرژی خودبه منظوربهبودوتوسعه مدرسه بیشتر استفاده  کنند. به این ترتیب فهم تاُمل این که چگونه مدرسه محوری می تواند سودمند باشد نیازمند مشخص کردن شرایط موردنیازبرای برانگیختن وتواناکردن مدارس به منظوراستفاده ازقدرت تصمیم گیری خودوهمچنین سازگارکردن نوآوری های متناسب وتوسعه دهنده عملکردمدرسه است.

اهداف مدرسه سازی

1-افزایش عملکردمدرسه وکیفیت آموزش

افزایش عملکردمدرسه وکیفیت آموزش مهیاشده برای دانش آموزان به منظورتقویت پیشرفت تحصیلی آنها ازاهداف  اساسی مدرسه محوری است .

تفکردرآموزش توجه خودرابرتوسعه عملکردکلیه دانش آموزان باارائه طرح هایی برای استفاده ازبرنامه های آموزشی ودرسی متمرکزکرده است که برحل مسئله ومهارت های تفکردرسطح بالا تاکیدمی کند.این امربرآن تاکیدداردکه هدف اصلی مدرسه محوری بهبودکیفیت برنامه های آموزشی ودرسی درمدارس است .

2-افزایش مسئولیت پذیری

هدف اصلی مسئولیت پذیری مشارکت دادن افراددرموضوعاتی است که باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شودکسانی که برای یک مدرسه تصمیم می گیرندودرآن مدرسه نیزکارمی کنندبه وضوح پیامدهای تصمیم گیری خودرامی بینندومی کوشنددرقبال تصمیم های خودمسئول باشندوتصمیم هایی گیرندکه باعث  پیشرفت  مدارسشان شود.

3-اختیارواقتدارتصمیم گیری

متخصصان بسیاری واگذاری اختیارواقتدارملی به یک مدرسه رانتیجه اصلی مدیریت محوری می داننداین هدف ازاین عقیده حمایت می کندکه آن هایی که درمدارس مسئول هستند باید درتعیین شرایط واعمال آموزش نقش داشته باشند.

4-بهره مندی سیاسی

بهره مندی سیاسی به روشی اشاره می کندکه طی آن موسسات بزرگ باعث محدودکردن تعارض هاومنابع شده وانتظارات افرادرابرآورده می کنند.گرچه برای آن هایی که قدرت بیشتری برای اعمال کنترل به کسانی که درسلسله مراتب پایین ترقدرت قراردارنداین امرمحتمل تراست اما مدیریت مدرسه محوراجازه می دهدتا تعارض  به نواحی ای که می توانداین تعارض راحل کند انتقال یابدوازمدیریت مرکزی بکاهد.بهره مندی سیاسی  همچنین مالکیت بویژه مالکیت روانی تدریس رابربخشی ازمدارس که معلمان و والدین به آن نزدیک ترهستندافزایش می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir