تولیـد قطعه پرسی بدنه خودرو 19 ص (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:52
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

 

 

 

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی

 

 

 

تاسیس كارخانه

تولیـد قطعه پرسی بدنه خودرو

 

 

با ظرفیت 250/000 قطعه در سال

 

 

 

استاد راهنما :

جناب آقای فخر محمدی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاصه طرح

 

 

 

موضوع طرح : تولید قطعه پرسی بدنه خودرو

 

ظرفیت :  000/250 قطعه در سال

 

 

سرمایه گذاری كـل: 855/195388

 

سهم آوردة متقاضی: 88/19538

 

سهم تسهیلات: 97/175849

 

دورة بازگشـت سرمایه: سه سال و پنج روز

 

میزان اشتغالزایی : 56 نفر

 

نام و نوع شرکت : شرکت پرس سهامی خاص خراسان

 

تاریخ تاسیس و محل : 1/11/87  شهرک صنعتی بینالود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 مقدمــه :

 

 استان خراسان جزء بزرگترین استان های کشور  بوده و از استان های پر جمعیت کشور می باشد و دارای بیشترین قشر جوان جویای کار می باشد و با توجه به همسایگی این استان با کشور افغانستان و وجود زیاد مواد مخدر ، بیکاری این قشر از جوانان می تواند بستر مناسبی جهت سوق به سمت مواد مخدر باشد که با ایجاد کارخانه ها و کارگاه های بزرگ و کوچک می توان بستر مناسبتری برای اشتغال جوانان ایجاد کرد .

با توجه به افزایش جمعیت و روند رو به رشد استفاده از خودرو های داخلی در سنین مختلف از جوانان تا کهنسالان جهت افزایش راحتی و بعلت قیمت نسبتا پایین خودرو ها در مقایسه با خودرو های خارجی و قیمت های بالای آنها و بازار فروش بالای خودرو های داخلی ، احداث چنین کارخانه ای در منطقه خراسان علاوه بر حمایت از خودرو سازان داخلی و منطقه ای ،نیاز به خودرو های خارجی را کمتر کرده و با توجه به نیاز بازار داخل به قطعات مربوطه به دلیل فراوانی خودرو های داخلی می تواند کاری مفید در راستای حمایت از صنعت داخلی باشد .

 

ضمن اینکه با اجرای این طرح می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر منطقه فراهم نمود و بستر مناسبی برای اشتغال جوانان منطقه باشد .

 

مراحل تولید قطعات با ورود ورق خام ابتدا در ابعاد مورد نیاز به وسیله دستگاه برش ، برش زده و سپس توسط دستگاه خم به قطعات ، خم و قوص ها لازم را می دهند . بعد از آن ابتدا در دستگاه کشش و پرس اولیه قرار گرفته و هم راستا با کشش شکل اولیه به ورق داده می شود سپس در دیگر          دستگاه های پرس قرار گرفته و شکل های بعدی و نهایی به قطعات داده می شود . در انتها قطعات برای استفاده در بازار داخلی بسته بندی شده  و جهت استفاده خودرو سازان داخلی عرضه می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

توجیح فنی طرح

 هدف

 هدف این کارخانه ، استفاده از دستگاههای جدیدپرس برای بالابردن تناژ تولید می باشد تا سهم      عمده ای از بازار داخلی را برای خود کسب کند برای همین ما از سیستم خطوط پرس ترانسفر جهت پرس قطعات و سیستم اتوماسیون رباتیک جهت جابجایی قطعات بین دستگاه های یرس استفاده کرده که این دو سیستم باعث افزایش کارایی و تولید هر چه بیشتر قطعات مورد نیاز می باشد .از مهمترین عوامل برای رسیدن به هدف مورد نظر سیستم تغذیه خط پرس میباشد که با استفاده از سیستم آماده کردن و تغذیه کویل این مسئله مرتفع گردیده و ما را برای رسیدن به هدفمان سوق میدهد .

 

آماده کردن و تغذیه کویل

پرس ترنسفر شامل یک ماشین کویل جهت تغذیه کویل و یک واحد راست کننده می باشد که در یک وضعیت ثابت باقی می ماند . تمام این سیستم می تواند از پرس جدا شود تا سیستم تغذیه ورق به پرس متصل شود .سیستم پرس ترنسفر دارای یک سیستم جداکننده ورق ، تغذیه پیوسته ورق به پرس را فراهم می آورد . به محض اینکه یک دسته ورق رو به اتمام بود ، باقیمانده ورق به وسیله چنگک هایی ، در هوا معلق نگه داشته می شود تا مجموعه بعدی ورق ها ف در زیر آنها قرار بگیرد .

 

خطوط پرس Transfer

 امروزه از پرس های ترانسفر هیدرولیکی و مکانیکی بطور گسترده ای در صنعت استفاده می گردد. در این پرس ها صرفنظر ار تعداد مراحل فرم دهی قطعه و قالب با هر ضرب یک قطعه تولید می گردد. پرس های ترانسفر را می توان با بلنک و یا کویل تغذیه کرد.در حالت اول پرس مجهز به یک De Stacker است و در حالت دوم دارای یک خط بلنکینگ شامل Un coiler ، Leveler و سیستم تغذیه می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت بهداشت مواد غذایی (فصل دوازدهم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) (تربیت بدنی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:52
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات63
حجم فایل8.233 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت بهداشت مواد غذایی (فصل دوازدهم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای، در قالب 63 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx







بخشی از متن :

 

حفظ سلامتی افراد با مقدار، نوع و کیفیت غذای مصرفی آن ها ارتباط  کامل دارد. غذا از زمان تولید تا مصرف، مراحلی را طی می کند که باید از نظر بهداشت و نگهداری تحت مراقبت دقیق باشد تا از آلودگی و فساد آن جلوگیری شده و به صورت سالم و کاملا بهداشتی مورد مصرف قرار گیرد.

 


عناوین اسلایدها

 

مقدمه

علم بهداشت مواد غذایی

فساد میکروبی مواد غذایی

ویروس ها

تک سلولی ها

قارچ ها

مخمرها

کپک ها

باکتری ها

شرایط رشد باکتری ها

عوامل موثر در تخریب باکتری ها

بیماریهای باکتریایی ناشی از غذا

دوره کمون بیماری

عفونت های ناشی از آب و غذا

فساد غیر میکروبی

عوامل فیزیکی

عوامل شیمیایی

عوامل بیولوژیکی

ضایعات هنگام تهیه مواد غذایی

پیشنهادهایی در تهیه و طبخ غذایی


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری ) 45 ص (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:51
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات42
حجم فایل67 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ظرفیت سالیانه :

150 تن

مجری طرح :

درقالب شرکت تعاونی تولیدی قطعه تراش تلاش قدمگاه

محل اجرای طرح :

شهرستان قدمگاه

شماره و تاریخ ثبت :

شماره     در تاریخ

اشتغالزایی طرح :

10 نفر

تعداد اعضا ( سهامداران ) :

7 نفر

فروش سالیانه :

000/575/7 هزار ریال

هزینه های سالیانه :

7001364 هزار ریال

درصد نقطه سربسری :

35

نرخ بازگشت سرمایه(متوسط6سال اول تولید)‌ :

83/27

دوران بازگشت سرمایه :

سه سال و نیم

سرمایه گذاری ثابت سرانه طرح :

112971 هزار ریال

كل سرمایه گذاری سرانه :

257652 هزار ریال

 

 

خلاصه جدول شرح سرمایه گذاری و نحوه تأمین منابع مالی طرح

(‌ارقام به هزارریال )

ردیف

شرح

مبلغ

سهم متقاضی

سهم بانك

انجام شده

باقیمانده

كل

درصد

مبلغ

درصد

1

جمع سرمایه ثابت

903775

394000

109775

503775

55

400000

45

2

سرمایه در گردش

1157445

0

1157445

1157445

100

0

0

3

كل سرمایه گذاری

2061220

394000

1267220

1661220

80

400000

20

 

 

اركان واحد تولیدی :

 

 

 

 

مدیر یت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امور اداری ومالی

         سرپرست کارگاه

تدارکات و فروش

          تعمیر ونگهداری

             

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات شركت

 

1 – نام و نوع شركت :

شرکت تعاونی تولیدی قطعه تراش تلاش قدمگاه

2 – موضوع شركت :

تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری (تراشکاری)

3 – شماره و تاریخ ثبت :

تحت شماره  در تاریخ

4 – مركز اصلی شركت :

قدمگاه –خیابان امام رضا

5 – سرمایه شركت :

مبلغ 7000000 ریال منقسم به 7  سهم 1000000 ریالی با نام که مبلغ 2500000 ریال آن پرداخت و مابقی در تعهد صاحبان سهام میباشد که در مدت دو سال باید به شرکت پرداخت گردد

 

 

 

برنامه تولید كالا

شرح محصولات  

سال اول

سال دوم

سال سوم

سال چهارم

سال پنجم

سال ششم

درصد ظرفیت

80

90

100

100

100

100

مقدار تولید (کیلوگرم)

 

انواع قطعات تراشکاری فولاد آلیاژی

60000

67500

75000

75000

75000

75000

تراشکاری اواع قطعات ریخته گری

60000

67500

75000

75000

75000

75000

تعداد روز كاری در سال

300 روز

تعداد شیفت در هر روز

1 شیفت

ساعات كار در یك شیفت

8 ساعت

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید تراورس راه آهن 63 ص (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:51
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات63
حجم فایل736 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تولید تراورس راه آهن 63 ص

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید پوشاک (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:51
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل273 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پی دی اف

تولید پوشاک 
دانلود تولید پوشاک 
کارآموزی تولید پوشاک 
پی دی اف تولید پوشاک 

 کارآموزی تولید پوشاک 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت کنترل بهداشتی مواد غذایی (فصل چهاردهم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) (تربیت بدنی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:51
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات72
حجم فایل24.473 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت کنترل بهداشتی  مواد غذایی (فصل چهاردهم کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی ) سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای، در قالب 72 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx







بخشی از متن :

 

غذاهای وارداتی و آلودگی های ناشناخته ای که به همراه خود به کشور می آورند هریک به نحوی می توانند سلامتی مصرف کننده را به مخاطره بیاندازند. به همین دلیل لازم است سیستم های دقیق و حساب شده ای بر کلیه امور مربوط به غذا و تغذیه در کشور نظرت داشته باشد.

 

 

عناوین اسلایدها

 

کنترل دولتی بهداشت مواد غذایی

کنترل بهداشتی  مواد غذایی در منزل

توصیه های بهداشتی

بهداشت آشپز خانه

غذاهای پخته شده

غذاهای تازه

غذاهای نگه داری شده

نکات مهم بهداشتی، به هنگام تدارکات و تهیه غذا

مرحله اول :تهیه مواد اولیه (خرید)

مرحله دوم : بهداشت در آمادگی  سازی مواد غذایی

مرحله سوم:بهداشت طبخ

مرحله ی 4: نکات بهداشتی  توزیع و مصرف مواد

مرحله ی5 : نکات بهداشتی در نگهداری و دور ریز  غذا



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید آجر فشاری 35 ص (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:51
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل6.268 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آموزشکده عالی فنی شهید بهشتی شهرستان اردکان

کار آفرینی و پروژه

 

موضوع:

تولید آجر فشاری

 

 

استاد:

مهندس صدیقیان

 

 

مجریان طرح پروزه:

علی انارکی اردکانی

محمد رضا میر شمسی اردکانی

 

 

زمستان87

آجرنگین كویر اردكان

 

مقدمه :

آجر سنگی است ساختگی (مصنوعی) كه نوع رسی آن از پختن خشت (گل شكل داده شده) و نوع ماسه آهكی آن از عمل آوردن خشت ماسه آهكی (كه از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهك در قالب ساخته می‌شود) با بخار تحت فشار زیاد به دست می‌آید، آجرهای بتنی همانند بلوكهای سیمانی تهیه می‌شوند. آجر رسی عمدتاً از سیلیكاتهای آلومینیوم بوده و آجر ماسه آهكی از سنگدانه‌های ریز سیلیسی تشكیل شده است كه توسط خمیری از جنس سیلیكات كلسیم به همدیگر چسبیده‌اند. این آجر معمولاً به رنگ خاكستری است ولی می‌توان با افزودن رنگ مناسب آن را به رنگهای دیگر نیز تولید نمود. آجر به اشكال مكعب مستطیل توپر، سوراخدار، توخالی (مجوف تیغه‌ای و سقفی) و قطعات نازك تولید می‌شود. از آجر در ساختن دیوارهای باربر، تیغه‌های جدا كننده، سقفهای تیرچه بلوك، طاق ضربی بین تیرآهنها و نمای خارجی و داخلی ساختمانها بهره‌گیری می‌شود.

تاریخچه آجر

آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن بنا به عقیده برخی از باستان شناسان به ده هزار سال پیش می رسد.در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجر پزی در شوش و سیلک کاشان که تاریخ آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد پیدا شده است. همچنین نشانه هایی از تولید و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر در آن کشور است وازه آجر بابلی و نام خشت هایی بوده که بر روی آنها منشورها  قوانین و نظایر آنها را می نوشتند گمان می رود نخستین بار از پخته شدن خاک دیواره ها و کف اجاق ها به پختن آجر پی  برده اند

کوره های آجر پزی ابتدایی بی گمان از مکان هایی تشکیل می شده که در آن لایه های هیزم و خشت متناوبا روی هم چیده می شده است.

فن استفاده از آجر ازآسیای غربی به سوی غرب مصر و سپس به روم و به سمت شرق هندوستان و چین رفته است در سده چهارم اروپایی ها شروع به استفاده از آجر کردند ولی پس از مدتی از رونق افتاده و رواج مجدد از سده 12 میلادی بوده که ابتدا از ایتالیا شروع شد.

در ایران باستان ساختمان های بزرگ و زیبایی بنا شده اند که پاره ای از آنها هنوز پا بر جا هستند؛ نظیر طاق کسری در غرب ایران قدیم ، آرامگاه شاه اسماعیل سامانی در گنبد کاووس و مسجد اصفهان را که با آجر ساخته اند همچنینی پلها و سد های قدیمی مانند پل دختر  سد کبار در قم از جمله بناهای قدیمی می باشند.

انواع آجر در ایران قدیم

در ایران هر جا سنگ کم بوده و خاک خوب هم در دسترس بوده است آجر پزی و مصرف آجر معمول شده است اندازه آجر ایلامی   حدود 10×38×38 سانیتی متر بوده پختن و مصرف آجر در زمان ساسانیان گسترش یافته و در ساختمان های بزرگ مانند آتشکده ها به کار رفته است اندازه  آجر این دوره جدود 44×44×7تا 8 بوده است و بعد های آن 20×20×3 تا4 سانتی متر کاهش یافت .

در فرش کردن کف ساختمان از آجر بزرگتری به نام ختائی به ابعاد 5×25×25 سانتی متر و یا بزرگتر از آن به نام نظامی در ابعاد 40×4×5 سانتی متر استفاده می شده است از انواع دیگر آجر در گذشته آجر قزاقی می باشد که پیش از جنگ جهانی اول روسها آن را تولید می کردند که ابعاد آن 5×10×20 بوده است آشنایی با آجر و مواد اولیه آن آجر نوعی سنگ مصنوعی است که از پختن خشت خام و دگرگونی آن بر اثر گرما به دست می آید خاک آجر مخلوطی است از خاک رس ماسه فلدسپات سنگ آهک سولفات ها سولفورها فسفات ها کانی های آهن منگنز منیزیم سدیم پتاسیم مواد آلی و…

۲-۱ - انطباق با مشخصات و استانداردها

آجرهای مصرفی در هر پروژه باید از نظر ویژگیهای فیزیكی، شیمیایی و مكانیكی (مانند ابعاد، رنگ و دیگر مشخصه‌ها) با آنچه در نقشه‌ها، دستور كارها، مشخصات فنی خصوصی و سایر مدارك پیمان ذكر شده است منطبق باشد. نمونه آجرهای مصرفی اعم از پشت كار و نما، توپر و سوراخدار مجوف تیغه‌ای و سقفی، انواع رسی و ماسه آهكی باید قبلاً به تصویب دستگاه نظارت برسد.

ویژگیهای فیزیكی، شیمیایی و مكانیكی آجرها و روش آزمایش آنها باید مطابق استانداردهای ایرانی زیر باشد:

ـ استاندارد شماره 7 : آجرهای رسی (مشتمل بر ویژگیها، نمونه‌برداری و روشهای آزمایش)

ـ استاندارد شماره 2909 : استاندارد ویژگیها و روشهای آزمون تیرچه و بلوك سقفی

ـ استاندارد شماره 991 : آجر نسوز جهت طاقهای قوسی

ـ هر استاندارد ایرانی دیگری كه تا زمان انعقاد پیمان در باره آجر تدوین یا تجدید نظر شود

تا زمانی كه استاندارد ایرانی در پاره‌ای موارد تدوین نشده باشد در درجه اول استانداردهای ”سازمان بین‌المللی استاندارد ISO “ معتبر خواهد بود و در صورت نبودن استاندارد مذكور به ترتیب استانداردهای آلمانی DIN ، بریتانیایی BS و آمریكایی ASTM ملاك عمل قرار خواهد گرفت.

مراحل ساخت آجر عبارتند از :

کندن و ستخراج مواد خام

آماده سازی مواد اولیه

قالب گیری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق كارآفرینی (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:50
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات54
حجم فایل49 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درس

 

 

 

 

 

 

كارآفـرینی

 

 

 

 

 

      تدوین:

مهندس عبدالرحمن تزری

                                                               پائیز 1377- گرگان

 

 الف. صادرات كشور ما به این كشورها شامل: موادغذایی، كفش و پوشاك، مواد شوینده، لوازم خانگی و منسوجات است و واردات كشور مواد شیمیایی، پنبه، آهن آلات و كود شیمیایی می‌باشد. اطلاع كارآفرینان از عناوین كالاهای وارداتی و صادراتی و میزان حجم معاملات و مبادلات كالاها در تأسیس واحدهای تولیدی و خدماتی و چگونگی توسعه فعالیتهای آنها بسیار مؤثر می‌باشد.

ب. صادرات و واردات با پول: معاملات با كشورهای خارجی با پول و به طور عمده با استفاده از دلار انجام می‌گیرد لیكن كشورهای جهان به علت اینكه از نوسان ارزش دلار آسیب كمتری ببینند علاقه دارند كه مبادلات بازرگانی خود را با احتساب ارزش واقعی بین‌المللی پول چند كشور جهان مانند ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس و ... انجام دهند. به همین علت كشورهای اروپایی در حال به توافق رسیدن در انتخاب واحد پولی مشترك بین خود می‌باشند[1].

در حال حاضر شركای تجاری جمهوری اسلامی ایران برای كالاهای صادراتی به ترتیب عبارتند از: آلمان، ژاپن، ایتالیا، دبی، بلژیك، تركیه، استرالیا، برزیل و كره جنوبی و همچنین شركای تجاری جمهوری اسلامی ایران برای كالاهای وارداتی به ترتیب عبارتند از: آلمان، ایتالیا، دبی، تركیه، سویس، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و كره جنوبی كه بدیهی است به علت تغییرات شرایط سیاسی و اقتصادی طرفین معامله، ترتیبات فوق پایدار نمی‌باشد و كارآفرینان باید با ابتكارات خود بتوانند مطابق شرایط روز نسبت به صادرات و واردات اقدام نمایند و یا خود شرایط جدیدی را به وجود آورند یعنی كالای جدیدی را از كشور جدیدی وارد و یا به كشور دیگری صادر نمایند.

 

بازاریابی

برای فروش كالا و یا ارائه خدمات در داخل و یا خارج از كشور احتیاج به بازاریابی می‌باشد.

بازاریابی عبارتست از «همه تلاشهای نظام‌مند برای شناخت نظام بازار و اقدام نسبت به انواع تقاضاها، با توجه به نظام ارزشی جوامع و هدفهای سازمانی».

مدیران بنگاههای كارآفرینی و شركتهای تولیدی و بازرگانی باید با شناخت بازار و تحلیل آن سهم مناسب از بازار را برای خود بدست آورند و با عرضه محصولی با قیمت مناسب، بكارگیری روشهای مطلوب توزیع، استفاده از تبلیغات آگاه كننده و جهت‌دهنده و شناسایی رقبا، فرصتها و تهدیدهای محیطی، سهم بازار محصول خود را افزایش دهند و با خلاقیت، ابتكار، انعطاف‌پذیری و تطبیق منابع با نیازها، خواسته‌های مشتریان داخلی و خارجی و با رعایت عدالت و ارزشهای اسلامی علاوه بر افزایش سهم بازار، مشتریان خود را نیز حفظ نمایند.

تبلیغات

تبلیغ بازرگانی عبارت است از به كار بستن اقداماتی به منظور جلب توجه افراد به ویژگیهای خوب یك محصول و یا خدمات قابل ارائه و ایجاد تقاضای هر چه بیشتر برای آنها با رعایت تقوا و اخلاق اسلامی.

هدف تبلیغ بازرگانی، شناساندن محصول و تولیدكنندة آن به گروههای مصرف كننده و ایجاد انگیزه برای فروش انبوه است. برای این منظور تبلیغ باید جنبه آگاه‌كنندگی داشته باشد. در تمام مراحل تبلیغاتی لازم است مزایای یك محصول و دلایل برتری آن به طور روشن و واقعی به اطلاع  مشتریان برسد. امروزه مؤسسات تبلیغاتی امر تبلیغ را با استفاده از افراد متخصص و وسایل و امكانات فنی بر عهده دارند.

 

ویژگیهای پیامهای تبلیغی: مهمترین ویژگیهای یك پیام تبلیغی به شرح زیر توصیه می‌گردد:

1- قبل از انتخاب وسایلی كه برای تبلیغ در نظر گرفته می‌شود باید از اثربخشی آن مطمئن شد. این امر به میزان خلاقیت و ابتكار مؤسسه تبلیغاتی و یا واحد تولیدی و خدماتی بستگی دارد.

2- بودجه تبلیغات باید با قدرت مالی واحد تولیدی و خدماتی متناسب باشد.

3- پیام تبلیغ باید واضح و صمیمی باشد.

4- تبلیغات بر اساس یك برنامه مدون، حساب شده و از روی صداقت انجام گیرد.

 

به نام خداوند جان و خرد

پیشگفتار

با توجه به شرایط اجتماعی موجود در دنیا و پیشرفت جوامع در تمامی نقاط جهان ارتباط‌های اجتماعی و اقتصادی بین آنها و نیاز روزافزون بدان موجب داغتر شدن بازار رقابت به منظور كسب درآمد بیشتر می‌شود كه در این میان تولیدكنندگان و دست‌اندركاران ذینفع بر آن می‌شوند كه به مسائل جنبی مربوط به این روند رو به رشد توجه بیشتری بنمایند و بر شما دانشجویان عزیز هم كه بزودی درگیر این نوع مسائل خواهید شد، واجب می‌شود كه تا حدودی با آنها آشنا و از شیوه‌های مطلوبتری كه نتیجة بررسی‌ها و توجه دیگران می‌باشد، آگاهی یابید تا در ادامه راه به موفقیت و نتایج بهتری دست یابید.

بنابراین در این مجموعه بر آن شده‌ام تا حدودی ولو مختصر بر این مهم بپردازم امید است جزوه با تمام نواقص خود انگیزه‌ای برای نگرشهای بیشتر شما عزیزان باشد.

 

انشاءالله....

 

 

تعاریف

چون در صدد هستیم شما را تا حدودی به مسائل مربوط به كار و فعالیت مربوط به مسائل اقتصادی آشنا كنیم و شما را در جهت پیشرفت كاریتان سوق؛ دهیم پس لازمست ابتدا با بعضی از تعاریف آشنا شوید از جمله:

كار: به مجموعه كوشش و فعالیت و خلاقیتی كه موجب آفرینندگی و حتی تلاش برای افزایندگی، كار گفته می‌شود.

 


[1] - (به نقل از روزنامه سلام 10 دی 1377)

یورو پول و احد اروپایی از فردا (اول ژانویه 1999) به طور قانونی وارد بازار اروپا می‌شود.

كارشناسان اقتصادی معتقدند این اقدام اتحادیه اروپا حركتی است در جهت تحكیم و تكمیل پیوندهای سیاسی، اقتصادی گذشته و موجب می‌شود تا بلوك اقتصادی قدرتمندی برای مقابله با قدرت اقتصادی آمریكا به وجود آید.

كشورهای اتریش، بلژیك، آلمان، فنلاند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، پرتغال و اسپانیا با جمعیتی در حدود 291 میلیون نفر یازده كشوری خواهند بود كه از فردا به طور رسمی پول واحد اروپا را پول قانونی خود تلقی خواهند كرد.

البته در ابتدای كار، یورو گردش پولهای رایج ملی را ناگهانی متوقف نخواهد كرد و كشورهای اروپایی یاد شده تا ژانویه 2002 برای جایگزینی كامل یورو به جای پولهای خود فرصت دارند.

كمیسیون اروپا اخیرا اعلام كرده است كه جایگزینی اسكناسها و سكه‌های یورو به جای 12 میلیارد قطعه اسكناس و 70 میلیارد قطعه سكه فعلی رایج در بازارهای اروپا زمان زیادی می‌برد و به همین علت 3 سال برای دوران انتقال تعیین شده است. البته از هفته آینده (چهار ژانویه) بازارهای سهام اوراق بهادار تنها از یورو استفاده خواهند كرد و همچنین در نقل و انتقال وجوه از طریق رایانه نیز كه به پول نیاز نیست می‌توان از یورو استفاده كرد.

رئیس دانشكده اقتصادی دانشگاه علام طباطبایی در پاسخ به سؤالی درباره هدف كشورهای اتحادیه اروپا از جایگزینی یورو به جای پولهای ملی به خبرنگار ما گفت: توافق برای انتشار پول واحد اروپایی در حقیقت ادامه حركت برای اتحاد واقعی اروپا بود كه از تشكیل بازار مشترك و ایجاد اروپای متحد آغاز شد و با رواج پول مشترك اكنون با ایالات متحده اروپا مشابه ایالات متحده آمریكا روبرو هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال كه انتخاب یورو به عنوان پول واحد اروپا چه تأثیری به اوضاع مالی و اقتصاد جهان خواهد داشت گفت: قدرت تولید حدود 300 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش 11 كشور اروپایی حدود 7 تا 8 هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود كه این تقریبا معادل قدرت ایالات متحده آمریكا است و طبیعتا پول اروپایی با چنین پشتوانه‌ای می‌تواند به سرعت در كنار پولهای پرقدرتی چون دلار و ین قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا یورو می‌تواند جایگزین ارزهای پرقدرتی چون دلار، پوند و یا ین شود گفت: این مسأله بستگی به عكس‌العمل كشورهای مختلف دارد از طرفی اكنون دلار مورد استفاده بخش اعظم كشورهای جهان است و كشورها اجازه نخواهند داد تا دلار كه اكنون به عنوان ذخیره بانكهای مركزی تعداد زیادی از كشورهای جهان است سقوط كند، هر چند برخی كشورها به مرور در معاملات خود این پول را جایگزین دلار خواهند كرد اما اقتصاد بزرگ آمریكا نیز در برابر این قبیل اقدامات بیكار نخواهند نشست. نباید از یاد برد كه آمریكا قدرت اقتصادی یكپارچه با سابقه‌ای طولانی است اما اروپا هنوز در ابتدای راه است.

وی در پاسخ به این سؤال كه با جریان افتادن پول واحد اروپا چه تأثیری بر روی اقتصاد ایران خواهد داشت، گفت: من معتقدم اكنون باید از این فرصت استفاده كنید و به قدرت انحصاری دلار در اقتصاد خارجی خود پایان دهیم. همانطور كه برخی از كشورها در جنوب شرقی آسیا به این سو حركت می‌كنند.

رئیس دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: كشور ما در سالهای اخیر به علت كاهش ارزش دلار و یا نوسانات آن زیانهای زیادی دیده است زیرا در بافتهای ما عمدتا به دلار است از طرفی ما عمده مبادلات اقتصادی و روابط سیاسی خود را با اروپا انجام می‌دهیم و منطقی است كه پول مورد مبادله را هم از پولهای آنها انتخاب كنیم.

همچنین یك استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: كشورهای اروپایی از دهه‌های گذشته همواره به دنبال ایجاد یك بلوك قدرتمند اقتصادی برای مقابله و رقابت با قدرت امریكا بوده‌اند و حركت اخیر نیز در جهت اقدامات گذشته می‌باشد.

وی افزود: انتخاب پول و احد اروپا سبب سرعت در مبادلات بازرگانی و كاهش هزینه‌ها در بین كشورهای عضو اتحادیه اروپا (به جز انگلیس) خواهد شد و می‌توان آن را حركت دیگری به سوی یكپارچه‌سازی اروپا دانست. درباره تأثیر پول واحد اروپایی بر اوضاع مالی و اقتصادی جهان گفت: این پول قدرتمند با ورود خود به سبد ارزی جهان احتمالا شوكهایی را وارد می‌كند و برخی معتقدند یورو به تدریج جایگزین دلار خواهد شد. هم اكنون چین اعلام كرده كه كل ذخایر ارزی خود را به یورو تبدیل می‌كند.

این استاد افزود: از طرف دیگر به نظر می‌رسد كه یورو پولی با ثبات و كم نوسان خواهد بود و شاید همین امر سبب روی‌آوری كشورهای بیشتری به این پول بشود.

وی گفت: البته بسیاری از كارشناسان در آمریكا و اروپا با تردید به پول واحد اروپا نگاه می‌كنند اما من فكر می‌كنم چون اقتصاد منطقی و موفق اروپا پشت یورو قرار دارد این پول به مرور قدرت فراوانی پیدا كند و در نهایت به نفوذ دلار دست یابد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر احتمالی یورو به اقتصاد ایران گفت: چون خریدهای ما از اروپا و از طرفی درآمدها به دلار است اگر به جریان افتادن یورو سبب كاهش ارزش دلار شود با مشكل روبه‌رو می‌شویم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت عوامل موثر برای ادامه حیات موجود زنده،ساختمان یاخته و عملکرد (فصل اول کتاب فیزیولوژی سال س

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:50
مارال
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات62
حجم فایل7.064 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت عوامل موثر برای ادامه حیات موجود زنده،ساختمان یاخته و عملکرد (فصل اول کتاب فیزیولوژی  سال سوم دوره آموزش متوسطه فنی و حرفه ای)، در قالب 62 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx







بخشی از متن :

 

فیزیولوژی واژه ای فرانسوی است ، به معنی دانش مربوط به نقش ویژه ی اعضا  و قسمت های مختلف بدن موجودات زنده در فرهنگ معین به علم وظایف الاعضا تعبیر شده است .

در فیزیولوژی سعی بر آن است تا عوامل فیزیکی و شیمیایی که سبب پیدایش و توسعه زندگی است شناخته  و توجیه شوند.

 

 

عناوین اسلایدها

 

تعریف فیزیولوژی

فیزولوژی به شاخه های زیر تقسیم می گردد

نیازهای بدن عبارت اند

اعمالی که موجود زنده به آن ها می پردازد عبارت اند از:

تعادل زیستی (هومئوستاز)

باز خورد منفی ( Negative Feed Back )

رابطه شیمی و فیزیولوزی

یاخته یا سلول (cell)

ساختمان غشاء

هسته

سیتوپلاسم

مهمترین اندامک های آندو پلاسم

میتوکندری

شبکه آندوپلاسمیک

ریبوزوم

دستگاه گلژی

لیزوزوم

سانتریول

تقسیم یاخته ای یا سلولی

تقسیم میتوز

انتقال مواد  از غشای یاخته

تصفیه یا فیلتراسیون

انتشار یا دیفوژیون

اسمز

 انتقال فعال :Active transport

آندوسیتوز Endocytosis

اگزوسیتوز Exocytosis



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید 22 ص (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
4:50
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید

مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند.         

هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خالص در ایالات متحده امریکا صرف سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای جدید در بخش خصوصی میشود. تنها ۲ درصد از این مقدار توسط موسسات سرمایه گذاری و یا بانکها تامین میشود.تا ۱۰ درصد دیگر آن نیز از بازار سهام و یا بازارهای عمومی حاصل میگردد. این ارقام نشان میدهد که حداقل ۸۸% از سرمایه خالص مورد و یا منابع غیر رسمی تامین میشود. برخی از اوقات به نقش اعتبارات دولتی در پویایی و رشد یک کسب و کار بیش از اندازه اهمیت داده می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که حتی کسب و کارهای کوچک درسطوح پایین بعد از دریافت یک یا دو وام به سطح ثابتی از رشد می رسند و برای مدتی درآن سطح متوقف میشوند.

در پس هر کسب و کار در حال رشد ایده ای قابل دسترسی نهفته است و هر ایده ای از کارآفرینی با انگیزه و با اطلاعات کافی سربرون می‌آورد. با وجود اینکه در توسعه کسب و کارهای موجود ابزارهای رایگانی نیزوجود دارند اما این مقاله به بهینه سازی استفاده از آموزش که عموما ابزار رایگانی نیست در ترویج و سرعت بخشی به رشد کسب و کار می پردازد. در واقع آموزش فرایندی است که برای ترغیب به یاد گیری مهارتهای جدید سازماندهی شده است. مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند. ارزش این آموزشها به محیط پیرامون آنها بستگی دارد. به طور مثال اخبار نسبتا قدیمی در تلویزیون بعنوان یک رسانه ارزش چندانی ندارد اما در روزنامه ها هنوز خریداران زیادی دارد. ارائه اطلاعات درست به مشتری واقعی آن و در زمان مناسب یکی از فعالیتها یی است که به سرعت در دنیا رواج یافته است.

فراهم نمودن زمینه های مناسب آموزش

بسیاری از آموزشهایی که به افراد مختلف ارائه میشود به دلیل مناسب نبودن برنامه زمانی و یا فقدان زمینه های لازم اتلاف می گردد.

▪ به منظور موثر بودن آموزش سه شرط اصلی باید فراهم باشد:

۱) یادگیرنده باید با یک تغییر شدید مواجه گردد که این تغییر میتواند یک مشکل و یا یک فرصت باشد.

۲) یاد گیرنده باید بداند که این تغییر در حال وقوع است و یا در مدت کوتاهی به وقوع خواهد پیوست.

۳) ذهن یاد گیرنده باید در مقابل یادگیری یک مهارت جدید باز باشد باید خود بخواهد که یاد بگیرد تنها در این صورت است که میتواند مشکل خود را تا حدی رفع نماید و یا از فرصتی که برایش ایجاد شده است بهره جوید. به عبارتی شما می توانید کلاس درس خود را مملو از یادگیرندگان نمایید اما نمی توانید آنها را مجبور کنید که یاد بگیرند. به همین منظور شما باید درآنها انگیزه ایجاد کنید. ایجاد انگیزه همیشه مرتبط با ایجاد نیاز است. این نیاز ها می تواند نیازهای اصلی و اولیه و حیاتی ویا نیاز های پیچیده وبزرگتری باشد که سبب ارضای درونی فرد میگردد. آموزش در صورتی تاثیر گذار است که برخی از نیا زهای یاد گیرنده را مرتفع نماید.

ارزیابی نیازهای آموزشی

هر چقدر احساس نیاز بیشتر باشد آموزش مفیدتر و موثرتر خواهد بود. آموزش فرد برای مواجهه با موقعیت احتمالی درآینده نا مشخص اثر کمتری نسبت به اموزشی دارد که برای موقعیتی معلوم و در آینده ای نزدیک به فرد داده شود. از این‌رو هرچقدر تخمین موقعیت آموزشی در تناسب با نیازها بیشتر و کاربرد آن شفاف ترباشد ایجاد انگیزه بیشتر خواهد بود. معمولا افراد هنگامی پی به نیاز خود میبرند که با مشکلی مواجه میگردند. مطالعاتی در مورد ۵۰۰ موسسه با هدف شناسایی متداولترین مسائلی که کسب وکار ها در طول رشد خود با آن روبرو هستند انجام شده است. بر مبنای این بررسی مشکلات متداول در ۴ زمینه دسته بندی شده است.

۱) بازار یابی و فروش که شامل:

ـ فروش کم

ـ وابستگی به مشتری

ـ افزایش رقابت

ـ مشکلات توزیع

ـ تبلیغات غیر موثر

۲) مدیریت مالی شامل:

ـ سرمایه در گردش نا کافی

ـ مشکلات جریان نقدینگی

ـ نبود کنترل کافی در مورد حاشیه سود وهزینه ها

۳) مدیریت منابع انسانی شامل:

ـ استخدام وگزینش

ـ جابجایی وتغییرکارکنان

ـ کمبود آموزش

۴) مدیریت عمومی شامل:

ـ فقدان تجربه مدیریتی

ـ کار بیش از اندازه مالک ومدیر

مشکلات مربوط به رشد مدیریتی

این مشکلات ممکن است برای کسانی که به امر آموزش مدیریت می پردازند عادی باشد اما برای نو کارآفرینان و تیم‌های مدیریتی که در موقعیت رشد قرار دارند مسئله ایجاد مینماید.بررسی دیگری نیز در سال۱۹۹۲ انجام شد که از کار آفرینان خواسته شد زمینه هایی را که در طول دوران رشد کسب و کارشان توجه آنها را به خود معطوف می‌دارد بیان کنند.

▪ زمینه های اصلی که توسط کار آفرینان مطرح شد عبا رتند از:

ـ تحصیل منابع، شامل منابع مالی ومدیریتی واستعدادهای فنی

ـ توسعه استراتژی جدید بازار یا ارائه محصولی خاص در بازار

ـ ارتباطات

ـ تخصیص منابع که نیاز به استفاده از سیستمهای حسابداری بودجه بندی پیشرفته

ـ گردش کاری وافزایش تقاضا برای تخصصی کردن کارها

ـ روابط انسانی و کم شدن ارتباط مدیران با کارمندان

ـ تخصص فنی و نیاز بیشتر به تخصص در شرکت

ـ قابلیت دسترسی مالی

ارائه آموزش

علاوه بر نیازهای یاد گیرندگان در برنامه‌های آموزشی در بالا اشاره گردیده جنبه مهم دیگری که تاثیر گذاری آموزش را افزایش می دهد نحوه ارائه آن است. این شیوه باید در برگیرنده دو زمینه اصلی باشد.

۱) رساندن اطلاعات کافی به مخاطب به نحوی که تقاضا با عرضه تناسب داشته باشد.

۲) انتخاب روش مناسب آموزش در یک بازار ایده ال باید کلیه اطلاعات در هر زمانی و برای هر فردی قابل دسترسی باشد. این مطلب برای هر کار آفرینی که علاقمند به استفاده از دوره های آموزشی است صدق میکند. متاسفانه این مطلب همیشه و به طور مداوم برای هر مدیر کسب و کار برقرار نیست. از طرفی تنها با داشتن این اطلاعات است که کار آفرین در موقعیتی قرار می‌گیرد که میتواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. در بانکداری شرایطی که کارگذار بانک قرض گیرنده را به درستی نمی شناسد و 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir