تحقیق ارتباط و وابستگی بین انسان و طبیعت (عمومی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:31
مارال
دسته بندیعمومی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

انسان به عنوان موجودی زنده و برتر، مانند دیگر موجودات برای چرخه‌ی حیات خود نیاز به طبیعت و منابع طبیعی دارد. ارتباط و وابستگی بین انسان و طبیعت انكارناپذیر است.

پرداختن به این بحث به دلیل ناب بودن موضوع و پرداخته نشدن به آن است در بحثها و موضوعات دیگر فقط به طبیعت پرداخته شده و جای انسان در این بحثها خالی است.

در ماكت مربوط به موضوع انسان و طبیعت سعی شده در گوشه هایی از كار طرح فیگورهایی از انسان پیاده شود و حالات فیگورها سمبلی از حركات و اشاره هایی از زبان ناشنوایان است. بكار بردن رنگهای سرد در این فضا مربوط به هماهنگی با فضای سبز است كه برای درخشندگی و جلوه دادن به طرح از رنگهای گرم هم متناسب با بخش كاربردی استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به ترتیب از راست:

  • ندا نوری
  • هدا یعقوب پور
  • سمیرا خاج
  • فاطمه بصیری آقباش
  • شهناز شعبانی

 

نام ندا نام خانوادگی نوری متولد 1360 تهران در 8 ماهگی به تب شدید و تشنج مبتلا شدم در 1 سالگی معالجه شدم اما به مرور زمان حرف زدن را فراموش كرده و با مشاهده ی این عكس العمل به پزشك مراجعه كردم در آن زمان متوجه شدند به علت این بیماری از شنوایی محروم شدم. این امر باعث ناامیدی شدید پدر و مادرم شد با كمك پزشك به مجتمع ناشنوایان معرفی شدم (تا سن 6 سالگی به مراكز آموزشی رجوع می كردم و پس از 12 سال در مركز باغچه بان تحصیل كردم . در دوران ابتدایی به ریاضیات علاقه مند بودم و دوست داشتم در این رشته ادامه تحصیل بدهم ولی متأسفانه در باغچه بان تنها رشته فنی و حرفه ای وجود داشت و با گذشت زمان به گرافیك علاقه مند شدم در هنرستان تحصیلاتم را در رشته گرافیك را با موفقیت به پایان رساندم. سال 80 در رشته ی گرافیك وارد دانشگاه شدم. در دانشگاه با دانشجویان همراه شدم كه شرایطی مثل من را داشتن به یاد دوران هنرستان افتادم و ما همگی سعی می كنیم در رشتة گرافیك به تحصیلات ادامه دهیم و موفق شویم.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری چیست (عمومی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:31
مارال
دسته بندیعمومی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات99
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سازمانهای کامیاب امروز

سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین

تعریف سازمان عبارت است از کوشش جمعی و عمدی عده ای از افراد بر اساس روابط منظم و منطقی برای رسیدن به هدف مشترکی که هر یک از افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند با یکدیگر همکاری و مساعدت می نمایند.

سازمانهای یادگیرنده[1] سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر تواناییهای خود را افزون می سازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند، جایی که الگوهای جدید تفکر رشد می یابند، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد چگونگی آموختن[2] را به اتفاق هم می آموزند.

سازمانهای یادگیرنده را به تعبیری دیگر می توان سازمانهای دانش آفرین نامید، سازمانهایی که در آنها خلق دانش و آگاهیهای جدید، ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی و اختصاصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی و روشی است که همه اعضای سازمان بدان عمل می کنند. به عبارت دیگر سازمان دانش آفرین سازمانی است که هر فردی در آن انسانی خلاق و دانش آفرین است. در این سازمان تفکر، بحثهای جمعی، و کشف نظریات و افکار نو تشویق می شوند و نوآوران پرورش می یابند[3].

سازمانهایی با چنین ویژگیها و خصوصیات سازمانهایی آرمانی و خواستنی هستند، اما چگونه می توان به چنین سازمانهایی دست یافت و چطور می توان چنین سازمانهایی را طراحی و ایجاد نمود؟ چه برنامه ها و سیاستهایی باید اعمال شوند تا سازمانها به این وضعیت مطلوب انتقال یابند؟

آنچه در مورد این سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی و نگرشهای کلی داشته و کمتر به جنبه های عملی و کاربردی اشاره گردیده است. در مورد تعریف این گونه سازمانها بطور عملی و کاربردی تعریفی وجود ندارد، از نظر مدیریت رهنمود های روشن و صریحی بیان نشده و از نظر ابزار سنجش و ارزیابی این گونه سازمانها نیز وسیله ای در دست نیست. با توجه به ابهامات ونارساییهایی که موضوع سازمانهای یادگیرنده را احاطه کرده است، در این مقاله کوشش شده تا ضمن تشریح مفاهیم و موازین عملی و کاربردی آنها نیز حتی المقدور تبیین و ارائه گردد.

سازمانهای یادگیرنده

 


[1] . learning  Organizations                                                 

[2] . Learning How to Learn

[3]

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آجر (گوناگون)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:31
مارال
دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آجر

آجر در ساختمان از زمانهای بسیار دور جا و مکانی داشته  و توانسته جای خود را در تاریخ پرکندو سرآمد مصالح ساختمانی باشد آجر در زمانی که در بابل اختراع شد و ساختن خشت و پختن آن معمول گشت. روزبروز در پهنه گیتی گسترش پیدا کرد و   می توان گفت بطور شعاعی کره زمین را دربرگرفت. خاک رس در اکثر نقاط زمین یافت می شود و این بهترین وسیله ای بود که اکثر مردم دنیا با آن شناخت پیدا کردند و پس از اینکه آن را به شکل خمیر گل درآوردند، در قالب به آن فرم دادند و در مقابل هوا و آفتاب خشک کردند و در کوره به آتش کشیدند و پختند و پس از اینکه جسم مقاومی شد از آن درخانه سازی و دیگر کارهای ساختمانی مورد بهره برداری قرار دادند. ساده ترین مصالح ساختمانی که از دیرزمان تا به امروز در دسترس فقیرترین و غنی ترین مردم دنیا قرار داشته همانا خشت و آجر می باشد.

 تاریخ آجرسازی را پنجهزار سال قبل از میلاد می دانند. مردمی که در کناره های رود نیل زندگی می کردند می دیدند که رودخانه در آرامش پس از طغیان و ته نشین شدن رسوبات که از نرمه های خاک رس مخلوط با آب که پس از تابیدن آفتاب بروی آن ترکهای متعددی خورده و به قطعات کوچک و بزرگ و به ضخامت تقریبی 4تا 5 سانتی متر مانند قالبهایی از گل بریده شده و آماده برای کارهائی مانند دیوارسازی در کناره های رود نیل بجا مانده این قطعات را مورد استفاده قرار دادند و به کمک یکدیگر آنها را به دیوار و خانه تبدیل کردند. از آنجا که همیشه در فکر نوآوری وپیشرفت بوده اند از پیدایش دنیا تا به امروز این صفت در وجود بشر رشد کرده و ذوق هنری که همیشه در وجود انسانها به تکاپو افتاده و خلاقیت درونی خود را آشکار کرده و آنهائیکه دست اندرکار بنا و بناسازی بوده اند  به این فکر افتادند که چطور می شود خشت ها را محکمتر ساخت. بنابراین گل رس را با مقداری پهن مخلوط کرده و پس از لگدکردن ورز دادند.  گل آماده شده را در قالب به شکل خشت درآوردند و بعدها برای اینکه گل در زمانیکه مقابل نور آفتاب آب خود را از دست می دهد ترک نخورده و محکمتر به هم بچسبد از کاه استفاده کردند کاه را پس از خیس کردن با خاکی که قراربود 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آتش سوزى (گوناگون)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:30
مارال
دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل77 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آتش سوزی

حادثه خبر نمی‌كندوهمیشه باید برای مقابله با آتش‌سوزی آماده باشیم.آتش عامل مخرب مهمی است كه، در صورت عدم رعایت نكات ایمنی، باعث خسارت‌های جانی و مالی فراوان می‌شود و با بسیاری از بلایای طبیعی و سوانح

همراه است.

آتش‌سوزی‌هایی كه به دنبال زلزله، سیل، انفجار و یا سایر حوادث ایجاد می‌شوند، اغلب بیش از فاجعه اصلی، ویرانی به دنبال دارند.

رعایت نکات ایمنی قبل از وقوع آتش سوزی

- اصل دوری مواد قابل اشتعال از وسایل آتش زا را در تمام تأسیسات و مکان های مسکونی و حتی معابر عمومی رعایت کنید.

- در ساختمان ها درهای خروج اضطراری پیش بینی کنید و وسایل اطفای حریق را کنترل کنید.

- حداقل دو راه برای خروج اضطراری از ساختمان تعیین کنید.

- مکانی را در خارج از خانه تعیین کنید تا، بعد از گریز، یکدیگر را در آنجا بیابید.

- برنامه خروج اضطراری و گریز از آتش را حداقل دو بار در سال تمرین کنید.

- حتماً، هنگام خروج از محل، شیر اصلی ورودی گاز به ساختمان را ببندید.

- برای باخبر شدن از آتش سوزی احتمالی، از آشکارگرها (دود، حرارت یا شعله) استفاده کنید و نسبت به نصب آن در منزل دقت لازم را به عمل آورید.

- کپسول آتش نشانی مناسبی در منزل داشته باشید و در مورد نحوه استفاده از آن، آموزش ببینید و به اعضای خانواده نیز آموزش دهید. در ساختمان های بزرگ از سیستم خاموش کننده اتوماتیک استفاده کنید.

-از انباشتن مواد آتش زا، به ویژه در نزدیکی منابع حرارتی، خودداری کنید.

- از نگهداری مایعات و گازهای قابل اشتعال در منزل خودداری کنید. در صورت لزوم این مواد را در ظروف خاص خارج از ساختمان قرار دهید.

- وسایل برقی و اتصالات آنها را به دقت کنترل کنید تا از استاندارد بودن آنها مطمئن شوید.

- به محض مشاهده سیم های لخت، آنها را ترمیم کنید.

- در این باره با هم بحث و تمرین کنید که چگونه در هنگام آتش سوزی منزل را ترک خواهید کرد و در صورت لرزم چگونه از دیگران کمک می گیرید و یا به آتش نشانی خبر می دهید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق آب (آموزشی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:30
مارال
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

 

مقدمه

 

1- چرخه آب در طبیعت

 

2- آب در طبیعت

 

3- مصارف مهم آب

 

4- تقاضای آب شهری

 

5- تقاضای آب صنعتی

 

6- تقاضای آب كشاورزی

 

7- تقاضای تفریحی و زیست محیطی

 

8- تقتضای آب با كیفیت های مختلف

 

9- آلودگی آب ها

 

10- انواع آلوده كننده ها

 

11- بازیابی و استفاده مجدد از آب

 

12- ضوابط و دستورالعمل حفاظت از منابع آب زیرزمینی

 

1-12) حفاظت كلی

 

2-12) حفاظت محلی

 

13- نتیجه گیری

 

 

 

 

 

بخش اول – كلیات

در این بخش بترتیب مطالب زیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است:

1-   مقدمه

2-   چرخه آب در طبیعت

3-   منابع تامین آب

4-   شیمی آبهای طبیعی

5-   مصارف مهم آب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-                       مقدمه

آب كه به مصداق و جعلنا من الماء كل شئی حی گهواره حیات می باشد ، با توجه به این كه وظیفه اصلی رساندن مواد غذائی به تمام سلول های بدن و دفع سموم از آنها به عهده آب واگذار گردیده و هر انسان بالغ 57 تا 66 درصد وزن بدنش را اب تشكیل داده و قسمت مهم تشكیل دهنده بافتها و سلول های بدن آب می باشد (79 درصد بافت قلب 99 درصد بزاق، 76 درصد خون، 30 درصد بافتهای چربی) ، بعلاوه نوزاد انسان در موقع تولد 69 درصد در 5/2 ماهگی 94 درصد در 4 و 5 ماهگی 90 درصد در 8 و 7 ماهگی 80 درصد وزن بدنش را آب تشكیل داده است، ادامه دهنده حیات است. بر اساس شواهد تاریخی اولین اجتماعات انسانی همیشه در محلی به وجود آمده اند كه مقداری آب وجود داشته است، علاوه بر انسان زندگی تمام موجودات طبیعی و گیاهان كه به نحوی در زندگی انسان و بهتر زیستی او موثر هستند به وجود آب بستگی دارد. وظیفه اصلی رساندن مواد غذائی اخذ شده از خاك توسط ریشه گیاهان به تمام سلول های گیاهی نیز به آب محول گردیده است. زندگی پاره ای از موجودات آبی مثل ماهی كه انسان برای تامین پروتئین آینده مورد نیاز خود به آن دلبسته است نیز به آب بستگی دارد.

آب یكی از پایدارترین تركیبات طبیعت است و بزرگترین حلال شیمیایی محسوب می شود. آب علاوه بر كلیه شئون زندگی و اجتماعی در تولید محصولات كشاورزی و گردش چرخ صنایع ، در تولید نیرو و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته و بهمان اندازه كه در پیشرفتهای اجتماعی و بهداشتی انسان اهمیت دارد پیشرفتهای كشاورزی و صنعتی بدون وجود مقادیر كافی آب ناممكن است.

اكوسیستمی كه از انسان و مجموعه عوامل اطرافش تشكیل یافته چنان به یكدیگر وابسته هستند كه هر تغییر در یكی از عوامل باعث تغییر در كل اكوسیستم خواهد گردید. متاسفانه بیشترین تاثیرات فعالیت های انسان، اكوسیستم جنبه ویرانگری دارد و انسان بدون توجه به این كه جزو ثروتهای عمومی تلقی می گردد و باید نسل های آینده نیز بتوانند از این ثروت بهره مند شوند در آلودگی آن كه یكی از جنبه های ویرانگری اكوسیستم است بی وقفه تلاش می كنند، میزان آلودگی آبها و به طور كلی آلودگی محیط به حدی است كه انسان ناچاراً با احساس خطر مسائل مربوط به این موضوع را حتی در سمینارهای منطقه ای و جهانی به منظور چاره اندیشی و رهائی از خطرات آینده آلودگی محیط مورد بررسی و بحث قرار داده است.

پیشرفت های سریع تكنولوژی علاوه بر تهی ساختن اجتماعات از منابع اولیه با بكار گرفتن هزاران تركیب شیمیائی جدید و ورود قسمتی از این تركیبات به صورت پس آب به محیط زیست مساله آلودگی محیط را پیش از بیش پیچیده تر كرده است. آلودگی های كشاورزی ناشی از مصرف بارور كننده زمین های زراعی با موادی كه به عنوان دفع آفات گیاهی به كار می رود و ورود این مواد به طبیعت از طریق شستشوی زمین های زراعتی و گیاهان نیز در آلودگی آبها نقش مهمی داشته و بعضی از این آلودگی ها ، حتی با روشهای معمولی تصفیه آب قابل حذف شدن نیستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

HIVایدز (پزشکی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:30
مارال
دسته بندیپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

HIVایدز

HIV

ایدز یا ویروس "اچ ای وی"(HIV) بیماری است که باعث تخریب سیستم دفاعی بدن انسان می شود. این ویروس بطرق مختلف همانند داشتن روابط جنسی با فرد یا افراد مسلول به این بیماری، استفاده از سرنگ و فراورده های خونی آلوده، دریافت و انتقال خون آلوده و همچنین از طریق مادر آلوده به این ویروس درهنگام تولد نوزاد می باشد

1 – در افراد مورد مطالعه آگاهی از بیماری ایدز HIV حدود 5/48 % بوده كه بسیار كم است و در جوانان و نوجوانان اطلاع و آگاهی كمتر از این حد می باشد.

2 مهم ترین عامل آن نداشتن آگاهی كافی در این زمینه می باشد .

3 – تا فروردین ماه سال 1381 در ایران 3680 مورد آلوده به ایدز گزارش شده و از این تعداد 364 مورد فوت كرده اند با توجه بـه 18 میلیون دانش آموز و نیروی جنسی قوی و افسار گسیخته آن ها و بـا دانش و آگاهی پایین از راه های پیشگیری و عدم دانش و اطلاع رسانی در كتب درسی ، احساس می كنم جوانان در مسیر سِیلی خشمگین اردو زده اند .

4 – روزی در ایران آبـله ، حصبـه ، دیفتـری ، وبــا و … بـه صورت اپیـدمی در می آمد و قتل عام می كرد (از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بپرسید) ؛ بـا لطف خدا و مطالعات و زحمات دانشمنـدان راه هـای پیشگیری بیمـاری های فوق یكی یكی شنـاخته شده اند و بشر امروز بیش از 90 % از این بیماری ها را می تواند درمان كند و اكنون ایدز بیماری هنوز راه درمانی بـرای آن كشف نشده جای آن ها را گرفته است .

5 - باید برای مبارزه بـا این بیماری خیلی جدی و پـررنگ و قوی و بدون خجالت و رو دربـایستی بـا بیانی شفاف راه های پیشگیری از این بیماری خانمان سوز را جدی تر و مصمم تر از بیماری های دیگر بـه جوانان و نوجوانان آموخت . زیرا ، نیروی قوی جنسی چنان است كه بـا اینكه فرد خود میداند كنترلش را از دست داده و بعـد بـار ندامت را بـه دوش خواهد كشید ، باز هم به سمت آن جذب می شود . لـذا ، اولیا و به خصوص معلمان ما بـاید شفاف و جدی جوانان را آگاه كنند . البته ، ما در جامعه اخلاقی و سنـّتیمان مشكلی داریم كـه بـاید فداكارانـه بـا آن مبـارزه كــرد ؛ مثـلا : تشریح چشم ، گوش ، قلب ، كلیه و ... اشكالی ندارد و بلكـه بسیـار پسندیده هم هست و تدریس آن توسط دبیر مرد برای پسر یا دختر و یا تدریس آن توسط دبیر زن بـرای پسر یـا دختر نـه خجالتی دارد و نـه عیب ، نـه مزمت شده و نـه خنده دار است . بلكه هـر سوال ریز و درشتی هـم داشتـه باشنـد ، می پرسنـد و موضوع كاملاً روشن می شود . امـّا در مـورد دستگاه تنــاسلی ( دستگـاه تولید مثل ) بـه طـور سنّتی موانـع زیادی وجود دارد كه علی النهایـه نگفتن و در جهـل ماندن و از نـاآگـاهی مـــردن را بهتـــر از بدآموزی و بی ادبی گفتـــن می دانند !!!

6 – دو هفته پیش ساعت 5/7 الی 8 صبح برای قرائت فاتحه به بهشت زهرا رفته بودم ، ناگهان متوجه سواری پرایدی شدم كه روی قبرها بـا سرعت و بـدون كنترل در حـال حركت نـاموزون و وحشتناكی است و بـالاخره بـه گودالی افتاد . در میان گرد و خاك فراوان جمع شدیم ، خانم نسبتـاً میانسـالی پشت فرمـان نشستـه و می خواستـه است تـا شوهرش و بقیـه بـا امـوات نجوایی می كنند و فـاتحه ای و احیانـاً سوره ای از قرآن قرائت می كنند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق 11 سپتامبر (گوناگون)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:30
مارال
دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

قضیه انفجار برج‌های دو قلوی امریكا در 20 شهریورماه سال 80،شرایطی را ایجاد كرد كه ما وارد یك صورت بندی جدید جهانی شدیم .

اگر زمانی درباره‌ی جنگ سرد صحبت شود. شما احساس می‌كنید كه این مسئله در عصر پدران و مادران شما اتفاق افتاده و شما از شكل گرفتن این صورت بندی در عرصه روابط بین‌الملل اطلاع چندانی ندارید. در زمان انقلاب اسلامی، وقتی گفته می‌شد انقلاب مشروطیت، خود ما برداشت صحیحی از آن نداشتیم، یعنی چیزی بود كه در زمان ما شكل نگرفته بود. مگر این كه كسی مطالعات تاریخی داشت. كما اینكه شما از انقلاب اسلامی برآورد عمومی دارید، یعنی در متن مسئله نبوده‌اید .

اگر واقعه 11 سپتامبر و وقایع پس از آن را، از این حیث هوشیارانه بررسی نكنیم به سرنوشت حوادث مذكور گرفتار خواهد شد و از یادها خواهد رفت . بخصوص برای كشورهایی مثل ما كه كشور هدف محسوب می‌شویم و برای دانشجویان كه طبیعتا در عرصه جنبشهای دانشجویی و اجتماعی، نیروهای پیشتاز محسوب می‌شوند . این مسئله بسیار مهم است. طبعا صورت بندی 50 سال آینده روابط بین الملل. الان مشخص می‌شود و ما باید ابعاد و زوایای آن را به خوبی بشناسیم . عموما این صورت بندیها، 50 تا 70 سال طول می‌كشد و وقتی شكل گرفت، قدرت‌های حاكم همین برنامه را ادامه می‌دهند تا مجددا شرایط تغییر كند .

لذا اگر شما فروپاشی دیوار برلین و به هم ریختن نظام دو قطبی را در جنگ سرد شاهد نبودید، امرز در عنفوان جوانی خود، شاهد صورت‌بندی جدیدی در منازعات تمدنی هستید كه در واقع، رویكردی است بین دو حوزه تمدن اسلام و غرب

در تحقیقی كه در مورد منازعات تمدنی صورت گرفته، به 428 مورد جنگ بین تمدن غرب و سایر تمدن‌ها از ابتدای تاسیس تاكنون برمی‌خوریم . یعنی تقریبا از 2900 سال پیش به این سو، تمدن غرب، 428 جنگ با بیرون از خود داشته كه قریب 2.3 این موارد علیه ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام بوده است: و نكته مهمتر این كه در بیش از 80% این جنگها ایران پیروز شده است

ولی امروز فضاسازی روانی در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای، عكس این را دیكته می كند . یعنی در موارد اندكی كه تمدن غرب بر ایران پیروز شده، از آن مورد نمادی ساخته و آن را به شكلی عجیب در عرصه رسانه‌ای و فرهنگی جهان تبلیغ نموده‌اند . مثلا در تاریخ داریم كه ایرانی‌ها در یكی از جنگها در منطقه یونان، شكست خوردند و یك نفر از یونانی‌ها فاصله 40 كیلومتری را دوید تا خبر پیروزی یونانیان را برساند: این فاصله 40 كیلومتری را ”ماراتون” نامیدند و امروز آن را به یك نماد تبدیل كرده‌اند تا سابقه این پیروزی ماندگار شود .

امروزه بازی‌ها و ورزش‌ها طوری نامگذاری شده كه به طور كلی رویكرد غربی دارد. حتی كلمه ”المپیك“ رویكرد غربی دارد. برای غربی‌ها خیلی مهم است به دیگران تفهیم كنند كه ما در گذشته تمدن ارشد بوده‌ایم. آن قدر این گزاره‌ها برای غربی‌ها مهم است كه به یكی دو نمونه آن اشاره می‌كنیم .

جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 در ساختار نیروی دریایی، سه ـ چهار كلاس شناور تعریف كرد و عناوین ارزشی نظیر ذوالفقار، ذوالجناح و تندر برای آن‌ها انتخاب نمود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق وسایل شیفت فاز الكترومكانیكی (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:29
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل52 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وسایل شیفت فاز الكترومكانیكی

علاوه بر شیفت دهنده های فاز الكترونیكی، وسایل الكترومكانیكی برای تغییر فاز در رادارهای آرایه فازی، مخصوصاً در مدلهای اولیه به كار گرفته شده بودند. گرچه شیفت دهنده های الكترومكانیكی در حال حاضر كاربرد وسیعی ندارند، برای بازگویی تنوع وسایلی كه در آنتن های آرایه ای به كار گرفته می شوند این نوع شیفت دهنده ها در این مبحث تشریح می شوند.

یكی از اولین و ساده ترین شیفت دهنده های فاز الكترومكانیكی، یك خط انتقال است كه طولش به صورت مكانیكی و توسط یك بخش تلسكوپی تغییر می كند. این وسیله، خط كشنده نامیده می شود. بخش تلسكوپی ممكن است به شكل U باشد، و. طول خط توسط روشی شبیه به ساز بادی تغییر می كند. خط كشنده (linestretcher) اغلب در كابل كواكسیال به كار گرفته می شود. یك خط كشنده مكانیكی شیفت فاز بیشتری را نسبت به خط كشنده متداول در شیفت دهنده فاز خط مارپیچ می دهد. سرعت فاز در یك خط انتقال مارپیچ به میزان قابل توجهی كمتر از سرعت نور است. به این دلیل یك حركت مكانیكی مطلوب، تغییر فاز بیشتری را نسبت به یك خط كشنده در خط انتقال متداول تولید می كند. بنابراین یك شیفت دهنده فاز كوتاهتر، مخصوصاً در باندهای فركانسی VHF و UHF مفید می باشد. كاهش در طول ابعاد معادل با ضریب پایانی از مارپیج می باشد، كه این ضریب برابر با نسبت محیط به ارتفاع حلقه می باشد.

ضرایب پایانی مارپیچ در طرحهای عملی بین 10 تا 20 می باشند. نه كابل كواكسیال و نه خط كشنده مارپیچی، هیچ كدام برای فركانسهای بالاتر مایكروویو مناسب نمی باشند. یك وسیله موجبری متناسب برای فركانسهای بالا، متناظر با خط كشنده است، كه این خط كشنده همانند T جادوئی عمل می كند. یك تغییر در طول خط، یا یك تغییر متناظر در فاز، در T جادوئی و توسط مدارات كوتاه قابل تنظیم در بازوهایی كه روی یك خط قرار دارند، تولید می شود. استفاده از مدارات كوتاه قابل تنظیم در هایبرید شكاف كوتاه تا حدی برای آرایش مكانیكی مناسب تر است. شیفت دهنده فاز الكترومكانیكی دیگری كه در آرایه رادار به كار گرفته شده است، شیفت دهنده فاز مكانیكی بازوی چرخان می باشد. این شیفت دهنده شامل تعدادی خط انتقال هم مركز می باشد. هر خط، یك میان موج سه پهلو همراه با یك رسانای عایق بندی شده می باشد.

یك بازوی محرك تماس را با هر تجمع دایروی حاصل می كند. بازوها به منظور تولید یك تغییر پیوسته و یكنواخت از فاز در عرض المانهای آرایه می چرخند. زمانی كه فاز در یك سر خط هم مركز افزایش می یابد، در سر دیگر خط فاز كاهش می یابد. در نتیجه یك خط میتواند توسط دو المان، تغییر فاز لازم را ایجاد كند، كه این دو المان می توانند در دو طرف مركز آرایه جای گیرند. تعداد 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مکانیک سیالات روغن کاری (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:29
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات86
حجم فایل664 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه

 

از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند. ‌

این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری میکند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک میکند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.

کار روغن موتور چیست؟

 

وظایف اصلی روغن موتور عبارت است: روان سازی قسمت‌های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش، کمک به کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق. از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده‌ای را می‌طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده‌بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده‌بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.

وظایف عمده روغن

 

    ایجاد فیلم روغن بین سطوحی که روی هم می لغزند.

نظیر رینگ و پیستون روی سطح سیلندر و یا میل لنگ روی سطح یاتاقان.

 

فیلم روغن عبارت است از یک لایه نازک روغنی که بین سطوح قرار گرفته و از تماس دو سطح با یکدیگر جلوگیری می نماید.برای مثال دو قطعه شیشه را اگر بخواهیم روی هم حرکت دهیم ، این کار به سختی صورت می گیرد و دو سطح روی هم اثر تخریبی و خش خواهند گذاشت ولی با استفاده از فیلم روغن بین دو سطح می توان از تماس آنها جلوگیری کرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق گشتاور پیچشی (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:29
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل59 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گشتاور پیچشی :

حالت اول: زمانی كه بازو حركت می كند و پایه ثابت است. این حالت به دو زمان قابل تفكیك است. زمانی كه بازو شتاب  دارد و زمانی كه بدون شتاب با سرعت زاویه ای ثابت  در حال حركت است. ما می توانیم با تجسم حركت باز و متوجه شویم كه وقتی در آغاز حركت بازو قرار داریم و شتاب زاویه ای بازو را بسمت بالا می برد، در پایان این شتاب گیری كه هم  و هم  مقادیری غیر صفر دارند. بیشترین مقدار لنگر به بازو وارد می شود. در معادلات تقدیم ناپایای بدست آمده مقدارگذاری می كنیم.

 

 

 

این دو مقدار بدست آمده گشتاور در مختصات xyz می باشد كه باید به این امر توجه شود.

حالت دوم:

زمانی كه پایه حركت می كند. در این حالت بازو ثابت است. این حركت نیز دو حالت بدون شتاب با سرعت زاویه ای ثابت پایه و زمان شتاب گیری پایه دارد كه حالت اول بدلیل ثابت بودن  و  و  به حالت تقدیم پایا تبدیل می شود.

حالت شتابدار حركت پایه در زمانی كه سرعت پایه نیز به مقدار نهایی خود رسیده است یعنی لحظة رسیدن به . در این حالت هم  و  غیر صفرند.

 

 

 

 

یعنی M در جهت منفی x عمل می كند. این از قانون دست راست در مورد حركت تقدیمی هم قابل آزمون است.

 

 

=1618N.m

حالت سوم:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir