تحقیق حرکت سیمانتیک (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:26
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

. 1) سینماتیك

سینماتیك ماشینها عبارت از مطالعه و تجزیه و تحلیلی راجع به حركت نسبی اجزاء ماشینها می باشد. در این تجزیه و تحلیل تغییر مكان، سرعت و شتاب مورد نظر قرار خواهد گرفت.

2. 1) دینامیك

دینامیك ماشین با نیروهای وارد بر اجزاء یك ماشین و حركات ناشی از این نیروها سر و كار دارد.

3. 1) ماشین

یك ماشین وسیله ای است برای تغییر فرم و انتقال انرژی. این ماشین اغلب اوقات از تركیب تعدادی قطعات ثابت و متحرك مشخص می گردد كه به منظور تنظیم قدرت منشاء و كاری كه می بایست انجام شود بین آنها قرار می گیرد.

4. 1) دیاگرام سینماتیكی

در مطالعه حركات اجزاء یك ماشین معمولاً دیاگرامی از اجزاء به گونه ای رسم می گردد كه در رسم آنها از اندازه هایی استفاده می گردد كه در حركت اجزاء مؤثر می باشند. دیاگرام نشان داده شده در شكل 1.1 اجزاء اصلی موتور دیزل نشان داده می شود.

1.5) مكانیزم

یك زنجیره سینماتیكی عبارت از یك مجموعه میله های صلب می باشد كه ضمن اتصال یا تماس به یكدیگر می توانند نسبت به یكدیگر دارای حركت نسبی باشند. اگر یكی از میله ها ثابت بوده و حركت یكی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حركت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی گردد مجموعه را زنجیره سینماتیكی مقید می نامند، اگر یكی از میله ها ثابت درنظر گرفته شده و حركت یكی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حركت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی نگردد آنگاه مجموعه را زنجیره سینماتیكی غیرمقید می نامند. یك زنجیرة سینماتیكی مقید را موقعی یك مكانیزم می نامند كه اگر مثلاً مطابق شكل 1.1 میله 1 ثابت بوده باشد پیستون و میله رابط (شاتون) به ازای هر موقعیت مشخص لنگ دارای موقعیتی مشخص و معین بوده باشند. بنابراین مجموعه یك زنجیره سینماتیكی مقید و یا یك مكانیزم می باشد.

6. 1) حركت در صفحه

موقعی یك جسم دارای حركت در صفحه خواهد بود كه تمام نقاط آن در صفحاتی موازی با یك صفحه مبنا حركت نماید. این صفحه مبنا، را صفحه حركت می نامند. حركت در صفحه می تواند یكی از سه نوع انتقالی، دورانی و تركیب انتقالی و دورانی باشد.

7. 1) انتقال

اگر جسمی طوری حركت كند كه تمام خطوط مستقیم واقع برروی آن همواره وضعیت هایی موازی همدیگر داشته باشند جسم دارای انتقال خواهد بود. حركت انتقالی مستقیم الخط حركتی است كه در آن تمام نقاط واقع برروی جسم در امتداد خطی مستقیم حركت می نمایند.

8. 1) دوران

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جوشکاری (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:26
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل774 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

اولین امتیاز ثبت شده در فرایند جوشکاری قوس- زیرپودری (SAW) در سال 1935م. به دست آمد که شامل یک قوس الکتریکی زیر بستری از پودر فلاکس می شد. این روش جوشکاری در طول جنگ جهانی دوم توسط شرکت جوشکاری الکتریکی EO Paton   توسعه یافت که معروفترین کاربرد این روش در جوشکاری تانک T-34 بود.

مشخصات فرایند

شبیه به فرایند جوشکاری MIG،  جوشکاری زیرپودری مستلزم تشکیل یک قوس

بین قطعه کار و یک الکترود سیمی بدون پوشش که به صورت مداوم پایین می آید می باشد. فرایندSAW از یک فلاکس برای تولید گازها و سرباره محافظ و همچنین افزودن عناصر آلیاژی به حوضچه ذوب استفاده می کند.

در این روش گاز محافظ لازم نیست. پیش از انجام جوشکاری یک لایه نازک از پودر فلاکس در سطح قطعه کار قرار می گیرد. قوس در امتداد خط اتصال حرکت می کند و پس از انجام جوشکاری پودر اضافی به یک قیف نگهدارنده برگردانده می شود. لایه های سرباره ذوب شده باقی مانده بعد از جوشکاری را می توان به راحتی از بین برد. هنگامی که قوس به طور کامل با لایه فلاکس پوشیده می شود ،اتلاف حرارت به شدت کاهش می یابد. این امر یک راندمان حرارتی بالا به میزان 60٪ فراهم می کند (در مقایسه با 25٪ برای روش قوس- فلز دستی).

در این روش نور و اشعه قابل مشاهده ای وجود ندارد و نیازی به خارج سازی دود و گاز نیست.

مشخصه های اجرایی فرایند

روش SAW معمولا به عنوان یک فرایند تمام مکانیزه یا اتوماتیک انجام می شود. اما به صورت نیمه اتوماتیک نیز می تواند باشد. پارامترهای جوشکاری از جمله جریان ،ولتاژ قوس و سرعت حرکت جوشکاری همگی بر روی شکل ظاهر جوش،عمق نفوذ و ترکیب شیمیایی فلز جوش رسوب داده شده تاثیر می گذارند. از آنجا که جوشکار نمی تواند حوضچه جوش را ببیند ،باید ضریب اطمینان بزرگتری را در تنظیم پارامترها به کار برد.

متغیرهای فرایند

بنا به ضخامت ماده مورد جوش ،شکل اتصال و اندازه اجزا،تغییر متغیرهای زیر می توان باعث افزایش نرخ رسوب و بهبود شکل ظاهری جوش بشوند:

سیم جوشکاری(wire) : روش SAW معمولا به وسیله یک سیم جوش واحد و با هر دو جریان AC و DC انجام می شود. متغیرهای رایج در مورد سیم جوشکاری عبارتند ار:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جوشکاری به روش نقطه جوش (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:25
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل57 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جوشکاری به روش نقطه جوش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Bottom of Form

صنایع مدرن و پیشرفته امروزه رقابت شدید در تولیدات صنعتی و نظامی سبب پیشرفت سریع جوشکاری گردید اصولی که از جوشکاری مورد انتظار است این است که:

  1. جوش سریع و تمیز باشد
  2. مخارج تهیه مواد جوشکاری کم باشد
  3. مخارج تهیه ماشین آلات حداقل باشد
  4. به کاربرد همه جانبه واستفاده صحیح در همه جا از دستگاه جوشکاری ممکن باشد.

از دستگاههای سنگین جوشکاری یا دستگاههای زمینی برای جوشکاری ورقهای نازک و غیره نمی توان استفاده کرد.

نقطه جوشها به علت طرز کار صحیح و سریع با استفاده از فک های جوشکاری و مقاومت الکتریکی کاربرد زیادی در صنایع دارند و با اتصال دو قطب به ترانسفورماتور مبدل و فکهای آنها در اثر عبور جریان از نقطه تماس فکها و خاصیت مقاومت جریان به سرعت حوزه مشخصی گرم شده و چون این گرم شدن تا حد ذوب در نقطه مشخص و محدود است به علت سادگی و تمیزی از آنها استفاده می گردد. جریان آب در داخل فکها سبب جلوگیری از ذوب شدن آنها شده و این دستگاهها به اندازه های مختلف ساخته می شوند و علت اصلی ابداع نقطه جوش برای جوشکاری صفحات نازک می باشند که با دستگاههای دیگر جوشکاری به سختی ممکن می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره جوش (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:25
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جوش

5-1 مقدمه:

جوشكاری عبارت است از اتصال و یكپارچه كردم مصالح به یكدیگر به كمك حرارت  با و یا بدون استفاده از فشار و یا مواد پر كننده اضافی.

برای ذوب فلز مبنا و ماده جوش حرارت به كار می رود، تا مواد سیال شده و تداخل آنها عملی گردد.

 معمول ترین روش های جوشكاری، خصوصاً برای جوش فولاد ساختمانی، از انرژی برق به عنوان منبع حرارتی است. بدین منظور اغلب از قوس الكتریكی استفاده می شود. قوس الكتریكی عبارت است از یك تخلیه جریان نسبتاً بزرگ بین الكترود و فلز مبنا كه از میان ستونی و مواد گازی یونیزه به نام پلاسما انجام می پذیرد.

در جوش قوس الكتریكی عمل ذوب و اتصال یا جریان مواد در طول قوس، و بدون اعمال فشار صورت می گیرد.

جوشكاری با استفاده از قوس الكتریكی

جوش های قوس الكتریكی با الكترودروكشدار یكی از مهمترین، ساده ترین و شاید كارآمد ترین جوشی است كه برای فولاد ساختمانی به كار می رود. در محاورات فنی، این روش به نام جوش دستی با الكترود خوانده می شود.

حرارت با برقرار نمودن قوس الكتریكی بین یك الكترود روكش دار و اجزایی كه باید متصل شوند، ایجاد می گردد. مدار جوشكاری در شكل ال- به نمایش درآمده است.

در جریان جوشكاری با ذوب الكترود و انتقال به فلز مبنا، الكترود روكشدار مصرف می شود. فلز الكترود تبدیل به ماده پر كننده شده و قسمتی از روكش به گاز حافظ وقسمت دیگر آن به گل جوشكاری تبدیل می شود. روكش، مخلوطی گل مانند مانند از سیلیكات های سخت كننده و مواد گردی مانند فلوراید ها، كربنات ها، آلیاژهای فلزی و سلولز است. این مخلوط پخته و فشرده شده تا روكشی سخت و خشك و متراكم را به وجودآورد.

روكش الكترود م یتواند وظایف زیر را نیز به عهده داشته باشد:

1-   با ایجاد سپر گازی، هوا را جدا ساخته و قوس را تثبیت كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:25
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی : shaper

 

عملیات شیپر دومین روش اساسی تولید چرخدنده می باشد و می تواند به عنوان

 

مقدمه ای برای مرحله شیو یا سنگزنی باشد یا خود اخرین مرحله تولید یک

 

چرخدنده باشد .

 

اساس عملیات شیو استفاده از یک ابزار برنده به شکل یک چرخدنده می باشد این

 

ابزار برنده وقتی با قطعه بلنک رده شده درگیر می شود قصد دارد چرخدنده ای

 

مناسب برای درگیری با خودش را روی این قطعه خام ایجاد کند. از همین جا

 

نتیجه می شود که اولین شرط ابزار شیپر این است که دارای مدولی برابر با مدول

 

چرخدنده ای که قرار است تولید شود باشد.

 

روش برش چرخدنده روی ماشین های شیپر را می توان با عملیات صفحه تراشی

 

که دران برداشت بارتنها دریک جهت انجام می شود مقایسه کرد. به همین دلیل نام

 

این عملیات را شیپر یعنی صفحه تراشی گذاشته اند.

 

عملیات پرداخت نهایی (shaving)

 

عملیات شیو چرخدنده یکی ازچندین روشی است که برای تکمیل فرایند تولید یک

 

چرخدنده بکار می رود.

 

شیو دنده یک عملیات ماشینکاری پایانی است که مقادیر کوچک فلز رااز روی

 

سطح کاری دندانه های دنده می زداید .

 

هدف از عملیات شیو :

 

هدف از این عملیات تصحیح خطاها در زاویه هلیکال و پروفیل وخارج ازمرکز

 

بودن وهمچنین تصحیح وبهتر کردن صافی سطح دندانه وبرطرف کردن خطر

 

انتهای دندانه ها که محل تمرکز بار در حین درگیری چرخدنده ها می باشد. شیو

 

کاری صدای دنده را کاهش می دهد علاوه بر این که حجم حمل باردنده وعامل

 

امنیت وعمر کارکرد را نیز افزایش می دهد.

 

اگر عملیات شیو کاری به درستی انجام شود می تواند خطاهای نا خواسته ای که به

 

علت عملیات حرارتی در چرخدنده ایجاد می شود و باعث تغییر ابعادی می شود

 

را کنترل کند و این بسیار اسانتر از ان است که بخواهیم خطاها را در عملیات

 

حرارتی کنترل کنیم زیرا یک کار بسیار پر دردسر وگاهی غیرممکن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق توربو ماشینها (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:25
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات174
حجم فایل2.35 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول

دینامیک سیالات در توربو ماشین ها

مقدمه:

در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.

هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.

وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.

اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.

بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.

میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تعریف موتور (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:24
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات77
حجم فایل52 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف موتور

موتور دستگاهی است که انرژی شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می  کند و باعث حرکت اتومبیل می شود.

انرژی: قابلیت انجام کار را انرژی گویند.

ماشینها انرژی را به صورت شیمیایی – الکتریکی- مکانیکی- هسته ای و .... کسب می کنند.عمل ماشین تبدیل انرژی دریافتی به صورت دیگر از انرژی است. با انتقال انرژی دریافتی می باشد یک ماشین انرژی را مصرف نمی کند بلکه آن را منتقل می سازد و یا بصورتی دیگر آن را تبدیل می کند.

 واحد کار و انرژی یکی است و برابر ژول(j ) است و چون کار انجام شده مقیاسی ا ز انرژی تبدیل شده و یا منتقل شده است.

نیرو: عاملی است که یا توجه به اثرهایی که روی یک جسم می گذارد، آن را می شناسیم نیرو می تواند سبب حرکت، سکون،  چرخش، له شدن و کشیدن و .... یک جسم شود و نیروهای مختلف را براساس اثراتشان نامگذاری می کنند و احد نیرو در سیستم SI ، نیوتن متر(N.M ) می باشد.

 تعریف توان: توان، کار انجام شده در واحد زمان است. توان یک ماشین مقیاسی است برای مقداری کاری که ماشین در یک زمان معین انجام می دهد.

=P توان                                                              کار

=W کار                                                                  =     توان

=T زمان                                                                         زمان

واحدهای بزرگتر توان اسب بخار است که برابر 75 کیلوگرم بر ثانیه

=PS اسب بخار          

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ترمودینامیک (مکانیک)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:24
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل87 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

اساسی ترین کاربرد ترمودینامیک در متالوژی فیزیکی پیش بینی حالت تعادل برای یک آلیاژ است .

در بررسی های مربوط به دگرگونی های فازی ما همیشه با تغییر سیستم به سمت تعادل روبه رو هستیم. بنابراین ترمودینامیک به صورت یک ابزار بسیار سودمند می تواند عمل کند. باید توجه داشت که ترمودینامیک به تنهایی نمی تواند سرعت رسیدن به حالت تعادل را تعیین کند .

1-تعادل :

یک فاز به عنوان بخشی از یک سیستم تعریف می شود که دارای خصوصیات و ترکیب شیمیایی یکنواخت و همگنی بوده و از نظر فیزیکی از دیگر بخشهای سیستم جداشدنی است . اجزای تشکیل دهنده یک سیستم خاص عناصر مختلف یا ترکیب های شیمیایی است که سیستم را بوجود می آورد و ترکیب شیمیایی یک فاز یا یک سیستم را می توان با مشخص کردن مقدار نسبی هر جزء تشکیل دهنده تعیین کرد .

به طور کلی دلیل رخداد یک دگرگونی این است که حالت اولیه یک آلیاژ نسبت به حالت نهایی ناپایدارتر است اما پایداری یک فاز چگونه تعیین می شود ؟ این پرسش به وسیله ترمودینامیک پاسخ داده می شود . برای دگرگونی هایی که در دما و فشار ثابت رخ می دهد پایداری نسبی یک سیستم از انرژی آزاد گیبس G آن سیستم مشخص می شود .

انرژی آزاد گیبس یک سیستم به صورت زیر تعریف می شود :

( 1-1 )                                                                          G=H-TS

که H آنتالپی  T دمای مطلق و S  آنتروپی سیستم است . آنتالپی میزان گنجایش حرارتی سیستم مورد نظر است و به وسیله رابطه زیر بیان می شود.

( 2-1 )                                                                          H=E+PV

که  E انرژی درونی سیستم P  فشار و V  حجم سیستم است . انرژی درونی مجموع انرژی های پتانسیل و جنبشی اتم های درون یک سیستم است. در جامدات انرژی جنبشی تنها ناشی از حرکت ارتعاشی اتم ها است در حالی که در مایعات و گاز ها انرژی جنبشی افزون بر حرکت ارتعاشی اتم ها انرژی انتقالی و انرژی دورانی اتم ها و مولکول ها و گاز ها انرژی جنبشی افزون بر حرکت ارتعاشی اتم ها انرژی انتقالی و انرژی دورانی اتم ها و مولکول های داخل یک مایع یا گاز را نیز در برمیگیرد . انرژی پتانسیل نیز بر اثر اندرکنش ها یا پیوند بین اتم های درون یک سیستم به وجود می آید . هنگامی که یک دگرگونی یا واکنش رخ می دهد حرارت جذب شده یا حرارت آزاد شده به تغییرات در انرژی درونی سیستم ارتباط پیدا می کند اما تغییرات حرارت تابعی از تغییر حجم سیستم نیز بوده و عبارت PV  نمایانگر این موضوع است بنابراین در فشار ثابت تغییرات H نشانگر حرارت جذب شده یا آزاد شده است.

هنگامی که یک فاز متراکم (جامد یا مایع) را بررسی می کنیم و عبارت PV در مقایسه با E مقدار بسیار کوچکی است که آن را نادیده می گیرند و .

عبارت دیگری که در رابطه مربوط به G پدیدار می شود آنتروپی ( S )  بوده که بیانگر میزان بی نظمی سیستم است .

هنگامی یک سیستم را در ( حالت ) تعادل می دانند که در پایدارترین حالت خود قرار گرفته باشد یعنی با گذشت زمان هیچ تغییری در سیستم ایجاد نشود . یک نتیجه مهم از قوانین ترمودینامیک کلاسیک این است که در دما و فشار ثابت یک سیستم بسته ( یعنی سیستمی که جرم و ترکیب شیمیایی آن ثابت است ) هنگامی در تعادل پایدار قرار دارد که انرژی آزاد گیپس آن کمترین مقدار ممکن را داشته باشد یا به شکل ریاضی :

( 3-1 )                                                                                    dG=O

با توجه به تعریف G ( معادله 1-1 ) ملاحظه می شود که پایدارترین حالت هنگامی رخ می دهد که سیستم کمترین آنتالپی و بیشترین آنتروپی را دارا باشد . بنابراین در دماهای پایین فازهای جامد پایدارتر است چون قویترین اتصال بین اتمی را داشته بنابراین کمترین انرژی درونی ( آنتالپی ) را دارد . در دماهای بالا چون عبارت TS - عبارت غالب است بنابراین فازهایی با بی نظمی بیشتر همچون مایعات و گازها که اتم های آنها به آسانی حرکت کرده و جابه جا می شود پایدارتر است .

تعادل که به وسیله معادله 3-1 تعریف می شود را می توان به صورت ترسیمی نیز نشان داد . اگر انرژی آزاد تمام حالت های فرضی ممکن یک سیستم را محاسبه کنیم آرایش پایدار حالتی خواهد بود که انرژی آزاد آن کمترین مقدار است . این موضوع در شکل یک نشان داده شده است و با این فرض که انرژی مربوط به هر یک از آرایش های اتمی مختلف به صورت نقطه ای روی منحنی موجود قرار می گیرد آرایش یا نظم A نشانگر وجود تعادل پایدار است . در این نقطه تغییرات کوچک در ترتیب اتم ها با یک تقریب مرتبه اول تغییری در G ایجاد نمی کند یعنی معادله 3-1 برقرار است . اگر چه همیشه آرایش ها و نظم های دیگری مانند B وجود دارد که در آن نقاط انرژی آزاد به طور موضعی کمینه است و معادله 3-1 را نیز تصدیق می کند ولی کمترین مقدار ممکن G را ندارد . چنین حالت ها یا آرایش هایی را به منظور جدا کردن از حالت پایدار حالت تعادل نیمه پایدار می نامند . حالت های میانی که    را حالت ناپایدار می نامند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ترمزهای ضد قفل چگونه کار می کنند (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:24
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل199 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

نگه داشتن  ناگهانی یک اتومبیل در جاده ی لغزنده می تواند بسیار خطرناک باشد.ترمزهای ضد قفل خطر های این واقعه ی ترسناک را کاهش می دهد.در واقع روی سطوح لغزنده  حتی راننده های حرفه ای بدون  ترمزهای ضد قفل نمی توانند به خوبی یک راننده ی معمولی با ترمزهای ضد قفل ترمز کنند.

 

 

 مکان ترمز های ضد قفل

در این مقاله ما همه چیز را درباره ی ترمز های ضد قفل یاد می گیریم:اینکه چرا به آنها نیاز داریم،چه چیز هایی در آنها به کار رفته است،چگونه کار می کنند،بعضی از انواع رایج و بعضی از مشکلات مربوط به آن.

 بدست آوردن یک مفهوم کلی از ترمزهای ضد قفل:

تئوری ترمز های ضد قفل بسیار ساده است.یک چرخ در حال لیز خوردن(به طوری که سطح تماس تایر نسبت به زمین سر بخورد) نسبت به چرخی که لیز نمی خورد نیروی اصطکاک کمتری دارد.اگربا اتومبیل خود در یخ گیر کرده باشید می دانید که اگر چرخها بچرنخد هیچ نیروی جلو بری به اتومبیل وارد نمی شود زیرا سطح تماس چرخ نسبت به یخ لیز می خورد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تراکتور و بلدورز (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
3:24
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل507 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تراکتور و بولدوزر

تراکتور با چرخهای زنجیری از اولین ماشین آلات موتورداری است که در عملیات خاکی بکار گرفته شده است. امروزه با بکار گرفتن تراکتورچرخ لاستیکی، هنوز هم این وسیله بطور وسیعی در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. تراکتوری که مجهز به یک تیغه در قسمت جلویی باشد به بولدوزر موسوم است. انواع مختلفی از تیغه ها قابل استفاده با تراکتور هستند.

تراکتور چرخ زنجیری

این نوع تراکتور در انواع مختلف زمینها بخاطر فشار کم وارد بر زمین و قدرت کشش مناسب قادر به فعالیت هستند. مدلهای مخصوصی موجودند که دارای فشار وارد  بر زمین حدود 3 تا 4 پاوند بر اینچ مربع (معادل 22/0 تا 30/0 کیلوگرم بر سانتی متر مربع) بوده و در زمین های سست بسیار موثرند. این ماشین آلات در شیبهای تا 100% (45 درجه)نیز قادر به کار هستند. بعلت سرعت نسبتا کم باید برای حمل آنها به محل کارگاه از تریلراستفاده نمود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir