تفسیر نمونه سوره روم (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:43
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تفسیر آیات 20 الی 25 سوره روم:

ترجمه:

آیه 20: از نشانه های او این است كه ما را از خاك آفرید، سپس انسان هایی شدید و در روی زمین انتشار یافتید.

آیه 21: و از نشانه های او اینكه همسرانی از جنس خود شما آفرید، تا در كنار آنها آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه هایی است برای گروهی كه تفكر می كنند.

آیه 22: و از آیات آفرینش آسمان ها و زمین و تفاوت زبان های و رنگهای شماست، در این نشانه هائی است برای عالمان.

آیه 23: و از نشانه های او خواب شما در شب و روز است و تلاش و كوششتان برای بهره گیری از فضل پروردگار در این امور نشانه هایی است برای آنانكه گوش شنوا دارند.

آیه 24: و از آیات او این است كه برق را به شما نشان می دهد كه هم مایه ترس است و هم امید و از آسمانی آبی فرو می فرستد كه زمین را بعد از مردن به وسیله آن زنده می كند، در این نشانه هایی است برای جمعیتی كه عقل خود را به كار می گیرند.

آیه 25: و از آیات او این است كه آسمان و زمین به فرمان او برپاست سپس هنگامی كه شما را از زمین فرا می خواند ناگهان همه خارح می شوید (و در صحنه محشر حضور می یابید).

تفسیر:

آیات خدا در آفاق و انفس:

این آیات نكات جالبی از‌ آیات و دلائل توحید و نشانه های پروردگار را در نظان عالم هستی بازگو می كند، این آیات كه همه با تعبیر من ایاته (یكی از نشانه های خدا...) آغاز می شود و آهنگ مخصوص و لحن گیرایی دارد قابل توجه انكه آیاتی كه با این جمله شروع می شوند در قرآن 11 آیه بیش نیست كه هفت ایه آن در همین سوره روم است و دو آیه در سوره فصلت و دو آیه در سوره شوری و مجموع این 11 آیه حقاً یك دور كامل

قرآن در اینجا نخست به سراغ آفرینش انسان كه اولین و مهمترین موهبت الهی بر اوست می رود و می گوید:

یكی از نشانه های او است كه شما را از خاك آفریده، شما انسانهایی شدید كه در روی زوین منتشر گشتید.

در این آیه و نشانه های عظمت الهی اشاره شده: یكی آفرینش انسان از خاك – دیگر تكثیر انسان و انتشار فرزندان آدم بوده. كه اكر انتشار او نبود به روی زمین از بین می رفت و نسل او برچیده می شد.

راستی خاك كجا و انسانی با این ظرافت كجا؟ اگر پرده های ظریف چشم كه از برگ گل هم لطیفتر و خساستر و ظریفتر است، همچنین سلول های فوق العاده حساس و ظریف مغز را در كنار خاك بگذاریم و با هم مقایسه كنیم آنگاه می فهمیم كه آفریدگار جهان چه قدرت عجیبی به كار گرفته. آنكس كه در چنین موجود مرده ای كه كم ارزش ترین موجودات محسوب می شد 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تفسیر سوره نحل (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:43
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سوره نحل آیه های 55 الی 79  از قرآن عثمان طاها

 

لیکفر و ابما اتینا هم فتمتّعوا فسوف تعلمون

و با وجود آن همه نعمت که به آنها دادیم باز براه کفر و کفران بروند باری (این دو روزه دنیا را به کامرانی حیوانی بپردازید) که به زودی خواهید دانست

به نظر من چون انسان فراموش کار است پس از مدتی اصول و تعالیم الهی را فراموش کرده و به راه غفلت می رود

 

و یجعلون لما لا یعلمون نصیبا ممّ رزقناهم تالله لتسئلنّ عمّا کنتم تفترون

و این مشرکان برای بتان از روی جهل نصیبی از رزقی که به آنها دادیم قرار می دهند سوگند به خدای یکتا که البته از آنها از این دروغ و عقاید باطلشان باخواست خواهد شد

چون هیچ دروغی پشت ماه نمی ماند هر شرکی در آخر باطل خواهد بود

و یجعلون لله البنات سبحانه و لهم ما یشتهون

و این مشرکان فرشتگان را با آنکه خدا منزّه از فرزند است دختران خدا دانستند و حال آنکه پسران را آرزو می کنند.

چون مشرکان دختران را زنده بگور می کردند ولی در دلشان از زنان خوششان می آمد ولی در ظاهر از پسران خوششان می آمد 

 

و اذا بشّر احد هم بالانثی ظلّ وجهه مسودّا و هو کظیم

و چون یکی از آنها را به فرزند دختری مژده دهد از شدّت غم و حسرت رخسارش سیاه شده و سخت دلتنگ می شود.

از حماقت قوم جاهلیت همین بس که به دختران اهمیت نداده ولی خودشان از مادرانی متولد می شدند که آن را بزرگ می داشتند

 

 

 

یتواری من القوم من سوء ما بشّر به ایمسکه علی هون آمـ یدسّه فی التّراب الا سآء مایحکمون

 و از این عار روی از قوم خود پنهان می دارد و به فکر افتد که آیا آن دختر را با ذلّت و خاری نگه دارد یا زنده به خاک گور کند (عاقلان) آگاه باشید که آنها بسیار بد می کنند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تفسیر سوره بقره (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:43
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

- فِی الدُّنیا وَ الاخِرَهِ وَ یَسئَلونَکَ عَنِ الیَتامی قُل اِضلاح لَهُم خَیرٌ وَ اِن تُخالِطوهُم فَاِخوانُکُم وَ اللهُ یَعلَمُ المُفِسدَ مِنَ المُصلِحِ وَ لَو شاءَاللهُ لَاَعنَتَکُم اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ

(هرچه انفاق کنید خالص برای خدا بشد تا حقیقت) برای آسایش دنیا و آخرت خود انفاق کنید ولی نه همه مال خود بخشید که در دنیا به رنج افتید و نه بخل ورزید که از ثواب آخرت بی بهره مانید و نیز با یتیمان چگونه رفتار کنند جواب ده که به اصلاح حال و مصلحت مال آنها بکوشید بهتر است تا «ها را بی سرپرست بگذارید و اگر با آنها آمیزش کنید روا است که برادرن دینی هستید و خدا آگاه است از آنکه در کارآنان فساد و نادرستی کند خدا در امر یتیمان کار را بر شما اسان گرفت و اگر می خواست کار را بر شما سخت گرفتی که او بر هر کار تواناست.

موضوع: زن                                        مخاطب: مرد

 

221- وَ لا تَنکِحُوا الُمشرِکاتِ حَتّی یُومِنَّ وَ لَاَمَهٌ مُومِنَهٌ خَیرٌ مِن مُشرِکَهٍ وَ لَو اَعجَبَتکُم وَ لاتَنکِحُوا المُشرِکینَ حَتّی یُومِنُوا وَ لَعَبُدٌ مُومِنٌ خَیرٌ مِن مُشرِکٍ وَ لَو اَعجَبَکُم اُولئکَ یَدعُونَ اِلَی النّارِ وَ اللهُ یَدعُوا اِلَی الجَنَّهِ وَ المَغفِرَهِ بِاِذنِهِ وَ یُبَیِّنُ ایاتِهِ لِلنّاسِ لَعَلَّهُم یَتَذَکَّرُونَ

و با زنان مشرک ازدواج مکنید تا ایمان آرند و همانا کنیزکی مومنه بهتر از آن زن آزاد مشرک است هرچند از مال و جمالش به شگفت آئید و زن مدهید مردان مشرکرا مگر آنکه ایمان آورند که بنده مومن بسی بهتر از آزاد مشرک است هرچند از مال و جمالش به شگفت آئید مشران شما را از راه جهل و ضلالت به آتش دوزخ خوانند و خدا از راه لطف و مرحمت به بهشت و مغرفت دعوت کند و خداوند برای مردم آیات خویش بیان فرماید باشد که اشیاء متذکر شوند.

موضوع: زن                                        مخاطب: مرد

 

222- وَ یَسئَلونَکَ عَنِ المَحیضِ قُل هُوَ اَذیً فَاعتَزِ لُوا النِّساءَ فِی المَحیضِ وَ لاتَقرَبُوهُنَّ حَتّی یَطهُرنَ فَاِذا تَطَهَّرنَ فَاتوهُنَّ مِن حَیثُ اَمَرَکُم اللهُ اِنَّ اللهَ یُحِبُّ التَّوّابینَ و یُحِبُّ المُتَطَهِّرینَ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

درک انسان و تجربه ی معماری تبدیل پذیر: (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:43
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات5
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درک انسان و تجربه ی معماری تبدیل پذیر:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تفسیر آل عمران (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:43
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تفسیر آیات 36 و37 سوره­ی مبارکه­ی آل­عمران:

(فلما وضعتها قالت: رب انی وضعتها انثی) با این­که می­توانست بفرماید: (فلما وضعت مافی بظنها) از جمله­ی آن­چه در بطن داشت تعبیر کرد. و فرمود: (وقتی آن را وضع کرد) و این خود کوتاه­گوئی لطیفی است و معنای جمله این است که زمانی­که فرزند خود را در شکم داشت بزائید و معلومش گردید که دختر زائیده گفت(پروردگارا من آن را دختر آوردم) و این سخن به­ظاهر جمله­ایست خبری ولی منظور از آن حسرت و اندوه است به­ان­که بخواهد به­خدا خبری داده باشد.

(والله اعلم بما وضعت و لیس الذکر کالانثی) این دو جمله از همسر عمران نیست بلکه کلام خدای تعالی است که به عنوان جمله­ی معترضه آورده شده و بعضی در این­باره دو احتمال می­دهند یکی این­که هر دو جمله کلام مدر مریم همسر عمران باشد دوم این­که جمله­­ی اولی کلام خدا و دومی کلام همسر عمران باشد که هیچ­یک درست نیست.

اما اولی درست نیست زیرا پرواضح است که اگر کلام همسر عمران باشد باید آیه به این صورت باشد(خدا بهتر می­داند من چه­چیز زائیده­ام) لکن از آن­جا که گفتیم جمله­ی قبلی(رب انی وضعتها انثی) درمقام اظهار حسرت و اندوه بود از ظاهر جمله­ی(والله اعلم بما وضعت) استفاده می­شود که می­خواهد بفرماید ما می­دانیم که فرزند او دختر است ولکن با دخترکردن فرزند او خواستیم آرزوی او را به بهترین وجه بر آوریم و به طریقی برآوریم که او را خشنودتر سازد و اگر اومی­دانست چرا فرزند در شکم او را دختر کردیم هرگز حسرت نمی­خورد و آن­طور اندوهناک نمی­شد. او نمی­دانست که اگر فرزندش پسر می­شد امیدش آن­طور که باید محقق نمی­شد و ممکن نبود نتایجی که در دختر شدن فرزندش هست در پسرشددن آن به­دست آید. برای این­که نهایت نتیجه­ای که ممکن بود از پسربودن فرزندش به­دست آید این بود که فرزندی چون عیسی از او متولد شود که پیامبری باشد شفادهنده­ی کورمادرزاد و بیماری برصی و زنده­کننده­ی مردگان؛ ولکن در دختر بودن حملش نتیجه­ای دیگر عایده می­شود و آن این است که کلمه­ی الله تمام می­شود و پسری بدون پدر می­زاید و در نتیجه هم خودش و هم فرزندش آیتی و معجزه­ای برای اهل عالم می­شوند، پسری می­زاید که در گهواره با مردم سخن می­گوید، روح و کلمه­ای از خدا می­شود، فرزندی که مثلش در نزد خدا مثل آدم است و از او و مادرش آن دختر طاهره­ی مبارکه که آثار و برکات و آیا مالی دیگری بروز می­کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خط نستعلیق (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:42
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات10
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خط نستعلیق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تعریف انسان (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:42
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف انسان ؟(انسان چیست)

پرآوازه است كه تعریف انسان ازتعریف سایرموضوعات به مراتب پیچیده تراست زیراتمام موضوعات دیگر حول مدار انسان می چرخد ونهایتا در خدمت او در می آید.

اگر بخواهیم نظر شیخ نجم الدین وحتی اغلب عرفا را درباره انسان در یك جمله خلاصه كنیم باید گفت كه انسان «یك موجود عشق ورز است.هم عاشق خالق است وهم معشوق او در عین حال حامل امانت عشق.»

اهمیت شناخت خود:

امیرالمومنین علی (ع)در موارد زیادی به اهمیت خود شناسی اشاره كرده است وهمگان را به آن می خواند وفردی را زیان كار می داند كه در شناخت خود كوتاهی كرده است و از خود غفلت می كند:«والمغبون من غبن نفسه»«زیان كار واقعی كسی است كه خویشتن را زیان رساند.»

وی در جای دیگر فرموده است :«بی تردید در برابر خداوند منفورترین مردمان بنده ای  است كه خدایش به حال خود او را نهاده است وبدین سبب از حفظ تعادل بیرون افتاده است وبی راهنما حركت می كند.»

عالم واهمیت خود شناسی:

یكی از اساسی ترین وحساس ترین  ساحت های وجودی انسان قلب است .انسان عالم وخود یافته باید شناخت ویژه به این عضو حساس داشته باشد والا نه به شناخت خود دست خواهد یافت ونه با دیگران رابطه ایجاد خواهد كرد.

انسان وروابط

انسان موجودی است كه در نهاد او انگیزه وغریزه ایجاد رابطه با دیگران نهاده شده است. اساسا ایجاد رابطه با دیگران پایه ومایه  اسقرار بشری است.

شناخت ساحت های سه گانه

امیر المومنین شناخت ساحت های سه گانه انسان را جزو وظایف كسی می داند كه در راه خود شناسی گام برداشته است.نتیجه ی این رابطه متقابل ایجاد تعادل در زندگی است كه شخص خود شناس می تواند از آن برخوردار شود.

رابطه انسان با خود

نزدیكترین رابطه ی انسان با خود او است ودراین رابطه باید گفت كه فاعل شناس موجود شناخته شده دراین حوزه هر دو یكی است یعنی انسان وقتی به خود می نگرد شناختی از خود به دست می آورد.

بنابراین در این رابطه تمام ساخته های موجود انسان مورد توجه قرار می گیرد وانسان تصویری مناسب از تمام آنها حاصل می كند.

رابطه با خدا وخود :

كسی كه موفق می شود با خود رابطه ای درست ایجاد كند زمینه را برای رشد وتعالی خود فراهم كرده .امید پیمایش مسیرهای دیگر را پیدا می كند .چنین شخصی می تواند از این رابطه به نحو شایسته استفاده كند وخود را لغزیدن در دامن كارهای خلاف درامان نگه دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تعامل پیامبر با اقوام و ملل (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:42
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعامل پیامبر با اقوام و مللهای مختلف 

پیامبر از طرف خداوند مامور بود شخصاً با اسیران گفتگو کند و آنان را ارشاد و تبلیغ نموده و به آنان امید بدهد .

کفتگوی مستقیم بالاترین شخصیت با اسیر کافر محارب ، بالاترین عنایت اسلام و رسول خدا به اسیران است .

طبق فرمان خدا که دستور می دهد : اگر مخالفان تمایل به صلح نشان دادند تو نیز دست آنها را عقب نزن و تمایل نشان بده – رفتار پیامبر با مخالفان ، بر همین اساس بود . البته در سوره انفاق آیه 58 می خوانیم : هر گاه از توطئه دشمن و نداشتن حسن نیت او بویی بردی ، فوراً با اعلام قبلی ، پیمان را لغو کن . این قرآن است که می فرماید : یهود و نصارا را در مسائلی که مورد توافق هر دو دسته است به وحدت و همکاری دعوت کن .

به اهل کتاب بگو : بیایید در محور توحید و مبارزه با شرک و طاغوت زدایی با هم توافق داشته باشیم . آری ، وحدت در توحید و نفی شرک در مکتب اسلام ارزش دارد .

 

مشرکان از پیامبر اکرم (ص) خواستند که یا احترام به بت ها بگذارد و یا مهلت یکساله برای ادامه بت پرستی به آنان بدهد و پیامبر نزدیک بود اندکی تمایل نشان دهد که با هشدار خداوند روبرو شد .

قرآن می فرماید : بسا نزدیک بود که تو را از آنچه به تو وحی کردیم غافل کنند دیگری غیر از وحی را به ما نسبت دهی و آنگاه تو را دوست خود بگیرند . و اگر ما تو را استوار نکرده بودیم نزدیم بود اندکی به آنان تمایل کنی . اگر اندکی کوتاه می آمدی دو برابر سایر منحرفان در دنیا و آخرت عذابت می کردیم .

انبیا باید قاطع و نفوذ ناپذیر باشند .

انحراف گرچه اندک باشد از کسی مانند پیامبر قابل بخشش نیست

ای پیامبر ( گرچه سیره تو آن است که در تشییع جنازه و دفن مسلمانان حاضر می شوی لکن حساب مسلمانان نماهای منافق از دیگران جداست ) . بر مرده هیچ یک از آنان نماز مگزار و بر قبر آنان حاضر مشو .

اسلام دین رافت و آزادی و طرفدار ایمانی است که بر اساس فکر و تدبر و انتخاب و مهلت باشد ، نه ایمانی بر اساس ترس و اجبار ، حتی در شرائط جنگی به کافر فرصت تحقیق می دهد . زیرا انحراف بعضی بخاطر عدم تبلیغ ماست ؛ نه کینه و لجاجت آنان . آری ، اسلام راه فکر و تحقیق را حتی روی افراد مهد ورالدم که احتمال هدایتشان می رود باز کرده است . مکتبی که منطق دارد عجله ندارد . به علاوه او را در امان کامل به منزلش برسانید تا آسوده فکر کند

جمعی از مشرکان مکه به مدینه آمدند و مسلمان شدند . ولی چون بیمار بودند به فرمان پیامبر به منطقه خوش آب و هوایی در بیرون مدینه رفتند و اجازه یافتند از شیر شتران زکات بهرمند شوند . اما چون سالم و تندرست شدند ، چوپان های مسلمان را گرفته دست و پای آنان را بریده و چشمان آنها را کور کرده و شترهایشان را به غارت بردند و دست از اسلام برداشتند .

رسول خدا فرمان دادند آنها را دستگیر کنند و همان کاری را که با چوپانان کرده بودند بر سر خودشان بیاورند .

قرآن در آیه 159 سوره آل عمران می فرماید :

( ای رسول خدا ) به خاطر رحمتی از جانب خدا ( که شامل حال تو شده ) با مردم مهربان گشته ای و اگر خشن و سنگدل بودی ، ( مردم ) از دور تو پراکنده می شدند . پس از تقصیر آنان در گذر و برای آنها طلب آمرزش کن و در امور با آنان مشورت نما ، پس هنگامی که تصمیم گرفتی ( قاطع باش و ) بر خداوند توکل کن . براستی که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد .

 

پیامبر شرک را به توحید تبدیل کرد ، ننگ بود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تطبیق ادیان و وحدت آنها (دین و مذهب)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:41
مارال
دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

1- مقدمه ( تطبیق ادیان و وحدت آنها)

2- خدا در ادیان بزرگ

3- آفرینش در ادیان چهارگانه

آفرینش در دین زرتشت

آفرینش در دین یهود

آفرینش در دین مسیح

آفرینش در دین اسلام

4- جهنم و بهشت در ادیان چهارگانه

جهنم و بهشت در مزدیسنی

جهنم و بهشت در یهود

جهنم و بهشت در مسیحیت

جهنم و بهشت در اسلام

5- نماز و شرایط آن در ادیان سه گانه

نماز در دین مزدیسنی( زرتشتی) و شرایط آن

نماز و شرایط در دیانت مسیح

نماز و شرایط آن در دین اسلام

6- روزه در ادیان چهارگانه

روزه در دین مزدیسنی

روزه در دین یهود

روزه در دیانت مسیح

روزه در بین مسلمانان

مقدمه :

تطبیق ادیان ووحدت آنها

ابناء بشر در بدو پیدایش پیوسته از چیزهایی مانند، غرش طوفان، رعد و برق، زلزله، سیل، جانوران درنده و امراض در هراس و وحشت بوده و بتدریج برای رهایی از شر آنها به اشیاء دیگری چون در ختان یا حیوانات و اصنام بیجان و یا برخی از مواهب طبیعت چون خورشید،ماه و آسمان عقیده پیدا کردند و برای آنها نیروی سحرآمیز قایل شدند که این عمل را تا امروز تابو(Tabu ) می نامند که متأسفانه هنور در برخی از ادیان دنیای امروز وجود دارد. بتدریج تابوئیزم جای خود را به توتمیزمTotemism یا حیوان پرستی داد و در این دوره انسانها متوسل به حیوانات مقدس و جانورانیکه در باور آنها حافظ و حامی روحانی بود گردیدند و سپس آنیمیزم Animism(  پرستش ارواح مردگان و اجداد) جایگزین آنها گردید در همان اوان مذهب، فتی شیزم(Fetishism ) که در آن اشیاء و اجسام را پرستش و عبادت می کردند بوجود آمد وبالاخره به مرور زمان بت پرستی و پس از آن یکتاپرستی بوجود آمد. دانشمندان انتروپولوژی(Antheropology ) بر این باورند که گذشت زمان و تکامل نیازهای بشری، پی در پی دوایر وسیعتر و جامعه های بزرگتر بوجود آمده، بطوریکه قبایل و عشایر بیابانگر و صحرانشین بدوی به صورت سکنه ی ده و روستا و قریه و پس از آن به شکل مردم شهرها و بلاد درآمدند، همچنین عقاید ساده ی بدوی در نزد وحشیان و طوایف همجی(Hamajy ) ابتدایی ساکن درجنگلها و غارها که مبتنی بر مبادی تابوئیزم و توتمیز و فیتی شیزم بوده، پس از تشکیل جوامع مدنی و بالارفتن فکر و اندشه اقوام و امم در مراحل تمدن، صورت ادیان بزر ملی حاصل نمود. همین ناموس گوناگونی ادوار مدنیت در دو وادی نیل و فرات و نیز در دو شبه جزیزه ی یونان و ایتالیا و حتی در زوایای قاره های بزرگ دنیا از زمانی بس قدیم بوقوع پیوسته است، یعنی از امتزاج و آمیزش قبایل و طوایف ساده ی بدوی، تمدن انسانی اندک اندک طی مراحل نموده، پس از گذشت قرنها بصورت روستاها ودهکده های پراکنده درآمد و آنها نیز رشد و  نمو حاصل نموده و شهرهای بزرگ و پرجمعیت بوجود آورده اند و بالاخره پس از هزاران سال در هر گوشه ای ملت و قومی بزرگ بوجود آوردند که سرانجام بنام ملل گوناگون باستانی جهان در تاریخ بشریت ثبت شده اند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شمس‌العماره (جزوه)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:41
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات4
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شمس‌العماره

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir