طراحی پست ۲۰ کیلو ولت و تجهیزات مورد استفاده در آن (گزارش کارآموزی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:13
مارال
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلrar
تعداد صفحات108
حجم فایل309 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر :  پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی در مواقع بروز خطا در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده . پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی های کوتاه مدت در سیستم بکار  می روند و در هنگام کار نرمال سیستم ، یک جریان پیوسته ای از این ترانسفورماتورها  عبور می کند.

پست ۲۰ کیلو ولت  تکفازی هستند که در سیستم های ، ما بین نوتر سیستم و زمین متصل گردیده و جهت استاندارد اجرایی فاز به زمین در مواقع بروز خطا بکار می روند. پست ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده ، عموما جریان پیوسته ای نداشته و یا اینکه بطور پیوسته فقط جریان کوچکی را تحمل می نمایند. بسته به نوع کاربرد، پست ۲۰ کیلو ولت  دیگری برای منظورهای متفاوت ، می توانند در این بخش تحت پوشش قرار گیرند.

این ترانسفورماتورها  عبارتند از:

–               پست ۲۰ کیلو ولت  مقسم بار برای بالانس کردن جریان در مدارهای موازی

–               پست ۲۰ کیلو ولت  استارتر، که در موتورهای a.c. بصورت سری و جهت استاندارد اجرایی راه اندازی موتور به کار برده می شوند.

ترانسفورماتور یکی از نیازهای بسیار مهم سیستم‌های انتقال بسیار بزرگ می‌باشد .این بدان علت است که ترانسفورماتور همچون وسیله‌ای برای انتقال قدرت برق به مقادیر واقعی ولتاژ در هر یک از مراحل چندگانه‌ی انتقال و توزیع عمل می‌کند .از مرحله‌ی تولید در منبع تا ولتاژی که احتیاجات مصرف کننده‌را برآورده می‌کند ،ترانسفورماتورهای متعددی در ایستگاه‌های قدرت و شبکه‌های توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند این مجموعه ترانسفورماتورهای متفاوت را می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم نمود که

هر یک هدف خاصی را برآورده می‌سازد .این پروژه‌ی پایان نامه به بررسی ترانسفورماتورهای برق قدرت و شرایط خطای مربوط به آن‌ها می‌پردازد .  ترانسفورماتورهای قدرت روغنی حجم اصلی ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده در شبکه‌ی انتقال و توزیع برق را تشکیل می‌دهند

این ترانسفورماتورها در مایع هیدروکربنی غیر قابل اشتعال که از تقطیر و پالایش نفت خام به دست آمده‌است قراردارند .نقش این مایع هیدروکربنی محافظت از سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتور از آثار زیان‌بار و خاصیت خورنده‌ی محیط می‌باشد .همچنین این مایع  به عنوان یک هادی حرارتی و یا یک وسیله‌ی سرمایشی عمل می‌کند .

این روغن معدنی(نفتی) که در ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده‌است ،‌جهت برآوردن این نیازهای بزرگ ، استقامت در برابر اکسیداسیون ،ویسکوزیته ،نقطه‌ی اشتعال ، نقطه‌ی روان سازی ،میزان سوفور مضر ،ولتاژ تفکیک الکتریکی و فاکتور پراکندگی مورد استفاده قرار می‌گرفت .

این توصیه نامه برای یک واحد پست ۲۰ کیلو ولتی و یا مجموعه ای از واحدهای پست ۲۰ کیلو ولتی و برای اتصال به سیستمهای قدرت متناوب با فرکانسهای نامی ۵۰ هرتز و ولتاژهای نامی ۱۱ و ۲۰ و ۲۲ کیلو ولت و نیز سیستم فشار ضعیف بکار می رود . این پست ۲۰ کیلو ولت بصورت شنت و جهت تصحیح ضریب توان به سیستم متصل گردیده و برای کار در فضای آزاد و یا محیط سربسته مورد استفاده می باشد .

فهرست :

مقدمه

معرفی

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده

پست  ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده نوتر سیستم

انواع ترانسفورماتورها

اهداف

تعاریف

عنصر پست  ۲۰ کیلو ولتی

واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

بانک پست  ۲۰ کیلو ولتی

تجهیزات پست  ۲۰ کیلو ولت

وسیله تخلیه پست  ۲۰ کیلو ولت

ترمینالهای خط

ولتاژ نامی Un

سطح عایقی U

خروجی نامی

جریان نامی

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

تانژانت زاویه تلفات (tan )

حداکثر ولتاژ سیستم Um

دمای هوای محیط

دمای هوای خنک کننده

دمای افزایش یافته ناشی از محفظه پست  ۲۰ کیلو ولت

دمای استاندارد آزمایش

طراحی و ساخت

توان واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

اضافه بار قابل قبول

حداکثر ولتاژ قابل قبول

حداکثر جریان قابل قبول

پلاک شناسایی پست  ۲۰ کیلو ولت

مشخصات کلی پست  ۲۰ کیلو ولت

تعاریف

جریان نامی دائمی

آزمایشات معمول(Routine tets)

اندازه گیری مقاومت اهمی سیم پیچ

کلیات

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع خشک

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع روغنی

کنترانسها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان دائم نامی IN

جریان هجومی نامی

اندوکتانس نامی

فاکتور Q

جریان هجومی نامی

سطح عایقی

افزایش دما

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید  هر ترانسفورماتور داده شود.

آزمایشها

آزمایشهای معمول

اندازه گیری مقاومت سیم پیچ

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل منبع ولتاژ مجزا

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

تلرانسلها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان نامی  با فرکانس سیستم IN

ولتاژ  نامی با فرکانس سیستم

جریان نامی با فرکانس تنظیم IA

ولتاژ نامی  با فرکانس  تنظیم UA

فرکانس تنظیم نامی fA

اندوکتانس نامی LA

فاکتور Q نامی QA

جریان  کوتاه مدت نامی IKN

مقادیر نامی

مقادیر ولتاژ و جریان نامی

جریان کوتاه مدت نامی

فاکتور Q نامی

ضعیف ولتاژ و جریان

سطح عایقی

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید برای هر ترانسفورماتور داده  شود.

آزمایشها

اطلاعات کلی در مورد آزمایشهای انجام شده ، نمونه و خاص در بخشهای بعدی آمده است.

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

اندازه گیری فاکتور Q

اندازه گیری تلفات

تعیین نحوه افزایش دما

تلرانس

مقدمه

طراحی

تعاریف

سیم پیچ اصلی

ولتاژ نامی

جریان زمین نامی

مقادیر نامی

ولتاژ نامی سیم پیچ اصلی

جریان زمین نامی

امپدانس توالی صفر نامی

سطح عایقی

پلاک شناسایی

نوع ترانسفورمر یا ترانسفورماتور

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایشهای خاص

اندازه گیری امپدانس توالی صفر

افزایش درجه حرارت در جریان زمین نامی

تعیین توانایی تحمل جریان کوتاه مدت

تلرانسها

آزمایشات پست  ۲۰ کیلو ولت

کلیات آزمایشهای پست  ۲۰ کیلو ولت به دو نوع زیر می باشند

جزئیات آزمایشات

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

آزمایش معلول

آزمایش نمونه

آزمایش پایداری حرارتی (آزمایش نمونه)

آزمایشات ولتاژ

برای واحدهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

برای بانکهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

آزمایش یونیزاسیون پست  ۲۰ کیلو ولت (آزمایش نمونه)

سطوح عایقی و ولتاژهای تست بین ترمینال پست  ۲۰ کیلو ولت و زمین

مقدمه

معرفی

تعاریف

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

سیم پیچ کمکی

سیم پیچ ثانویه

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

افزایش درجه حرارت سیم پیچ

سطح عایقی

پلاک شناسایی

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایش های خاص

اندازه گیری ولتاژ بی باری

آزمایش افزایش درجه حرارت

آزمایشهای دی الکتریک

برای عایق غیریکنواخت

تلرانسها

مقدمه

معرفی

حالات مطالعه شده‌ی ترانسفورماتور و نتایج تشخیصی سیستم

ایجاد سیستم

انتخاب روش‌های گوناگون تفسیر خطای پست

داده‌های تحلیل گاز محلول در روغن (خطای پست  )برای کاربر

تست برای شرایط خطا دار ترانسفورماتور

تشخیص خطاهای ترانسفورماتور

روش نسبیت چهارگانه‌ی راجر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خیابان سازی (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:13
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل58 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

-  23-12-4 روسازی خیابان

23-12-4-1 قشر زیراساس[1]

قشری از مصالح سنگی یا مخلوطی از مصالح سنگی و مواد چسباننده با ویژگیهای فنی مشخص كه بر روی بستر خیابان ریخته می‌شود، قشر زیراساس نام دارد. بسته به شرایط جوی، نوع زمین، امكان دسترسی به مصالح مناسب در منطقه اجرای پروژه و بررسیهای اقتصادی، روش اجرای كار، تعیین و در مشخصات فنی خصوصی درج می‌شود. انواع روشهای تهیه و اجرای قشر زیراساس، باید با مندرجات ذیل این بخش و در صورت نیاز به مشخصات بیشتر با مندرجات نشریه شماره 101 دفتر تدوین ضوابط و معیارهای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تحت عنوان ”مشخصات فنی عمومی راه(تجدید نظر اول) “ مطابقت نماید.

الف:  زیراساس شنی یا زیراساس سنگی[2]

مصالح مصرفی برای قشر زیراساس شنی، مصالح گردگوشه رودخانه‌ای، مصالح معدنی یا سنگ كوهی شكسته است. انتخاب مصالح باید با توجه به فواصل، امكان دستیابی به منابع فوق و رعایت مسائل اقتصادی در پروژه صورت گیرد.

1-    دانه‌بندی مصالح

دانه‌بندی مصالح باید بر اساس مندرجات مشخصات فنی خصوصی باشد. در صورت عدم وجود این اطلاعات، دانه‌بندی مصالح باید بر اساس روش T27 در محدوده یكی از دانه‌بندیهای مندرج در جدول 23-12-4-1- الف -1 باشد.

جدول 23-12-4-1- الف-1 دانه‌بندی مصالح قشر زیراساس

درصد وزنی رد شده از الك

                              نوع دانه‌بندی اندازه الك

VI

V

IV

III

II

I

 -

 -

 -

 -

100

100

50 میلیمتر (2 اینچ)

100

100

100

100

95 - 75

 -

25 میلیمتر (1 اینچ)

 -

 -

100 - 60

85 - 50

75 - 40

65 - 30

5/9 میلیمتر ( اینچ)

100 - 70

100 - 55

85 - 50

65 - 35

60 - 30

55 - 25

75/4 میلیمتر (شماره 4)

100 - 55

100 - 40

70 - 40

50 - 25

45 - 20

40 - 15

2 میلیمتر (شماره 10)

70 - 30

50 - 20

45 - 25

30 - 15

30 - 15

20 - 8

425/0 میلیمتر (شماره 40)

25 - 8

20 - 6

20 - 5

15 - 5

20 - 5

8 - 2

075/0 میلیمتر (شماره 200)

 

علاوه بر رعایت دانه‌بندیهای فوق مشخصات زیر باید در مورد مصالح مصرفی صدق نماید.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خوردگی عامل تخریب (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:12
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل260 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

- مقدمه:

خوردگی عامل تخریب است که باعث از بین  رفتن فلزات وکاهش عمر آن می شود. بدین منظور جهت محافظت از فلزات باید سطوح فلزات در مقابل عوامل خوردگی مقاوم شوند. یکی از این روشها امکان پوشش دادن سطح است. جهت پوشش دادن از روشهای گوناگون استفاده می شود که یک از این روشها پوشش دادن بدون اعمال جریان است که فلزات مس ونیکل  Cu,Ni)) به عنوان  پوشش صنعتی کاربرد گسترده ای دارند.

2- پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان:

جهت پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان دو روش عمده وجود دارد که عبارتند:  

1- روش غوطه وری                  2- روش الکترولس

3- روش غوطه وری:

ساده ترین مثال، رسوب شیمیایی مس بر روی آهن است که با فرو بردن آهن در محلول سولفات  مس یا نمک دیگری از مس ایجاد می شود. در این روش به وسیله سمانته کردن مس جای آهن را می گیرد. این روش چندان کاربرد عملی در پوشش دادن فلزات ندارد، زیرا پوشش حاصل نازک است و پس از پوشیده شدن کامل با مس فرآیند متوقف می شود. علاوه بر نازکی، پوشش متخلخل می باشد و چسبندگی آن نیز مطلوب نیست.

 پوشش شیمیایی مس از جهت کاربرد صنعتی در دو مورد کاربرد دارد

-         پوشش تزیینی قطعات فولادی

- پوشش ورقه ها و سیمهای فولادی به منظور حفاظت موقت و بهبود خاصیت روغنکاری در حین فرایندهای پرسکاری و کشش عمیق.

برای روشهای مختلف رسوب شیمیایی فلزات مثالهای متعددی وجود دارد از جمله، آلیاژهای مس رابا غوطه ور کردن در محلول نمکهای قلع  دو ظرفیتی با قلع پوشش می دهند  که به منظور کاربرد در عملیات لحیم کاری است. همچنین روی رابر روی آلومینیوم با فروبردن آلومینیوم درمحلولهای گرم و قلیایی زینکات پوشش می دهند تا بتوانند فلزات دیگری از قبیل مس، نیکل و کروم را برروی آن پوشش بدهند. قلع و نقره را می توان با روش شیمیایی بر روی فلزات دیگر پوشش داد و پوششی تزئینی به دست آورد.

4- الکترولس:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خاک شناسی (معماری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:12
مارال
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات88
حجم فایل151 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولین طبقه بندی خاك را داكوچایوف انجام داد كه این دانشمند معروف است به پدر خاكشناسی.

شروع كننده و اولیت عامل هوادیدگی باران است كه با نفوذ باران در شكافها باعث بازشدن صخره ها و خورده شدن آنها می شود و وقتی با باد همراه شد این خوردگی بیشتر می شود و در این حالت درروی صخره ها یك لایه نازك خاك متولد می شود كه این خاك ابتدایی ترین خاك است و اصطلاحاً خاك در جا است یعنی در همان بستر متولد شده.

عوامل هوادیدگی خاك:

1-  باران

2-  یخ زدگی یا آب شدن

3-  باد

اقلیم روی خاك یك منطقه تاثیر می گذارد.

عوامل خاكسازی

1- سنگ مادر 2- اقلیم یا آب و هوا 3- پستی و بلندی 4- زمان 5- موجودات زنده

رینی از دانشجویان داكوچایوف بود كه عوامل بالا را عوامل خاك سازی نام نهاد.

خاك: محیطی است یا به عبارت دیگر پوستة نازك سطح خشكیهای زمین را گویند كه بر اساس عوامل اقلیمی برروی سنگ مادر و بر اساس پستی و بلندی در طول زمان به وجود می آید و موجودات زنده در آن نقش دارند.

Pedology خاك: هدف این گروه این بود كه خاك را به عنوان موجود غیرزنده طبقه بندی می كنند.

ادافولوژی: شاخه ای دیگر از علم خاك شناسی است كه به رابطه آب و خاك و گیاه می پردازد.

از نظر این گروه خاك موجودی است زنده كه به عنوان تكیه گاهی برای گیاه و محلی است برای تغذیه و جذب آب برای گیاه هم می باشد. خاك سطحی ترین پوستة قشر زمین است.

تفاوت خاكشناسی و زمین شناسی: در خاك شناسی فقط 200 متر سطح زمین مورد بررسی قرار می گیرد و از آن به پایین مخصوص زمین شناسی.

برای شناخت خاك (شناخت لایه خاك) لازم است حفره ای حفر كنیم كه به آن پروفیل یا نیم رخ گویند. همه خاكها یك نوع پروفیل ندارند.

شرایط پروفیل: اعلام محیط بررسی خاك از نوع سایه بودن یا زیر خورشید بودن و حتماً باید در آفتاب باشد.

1- در نیمكره شمالی پروفیل را طوری می زنیم كه یكی از دیواره های پروفیل به سمت خورشید باشد و همچنین نیم كره جنوبی. ابعاد پروفیل 2m طول 1m عرض 1.5m تا 2m متر ارتفاع كه ارتفاع پروفیل بستگی به منطقه فعال ریشه در چه منطقه یا قرار دارد  یعنی ریشه گیاه چه مقدار رشد می كند.

به هر لایه كه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جاده (عمران)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:12
مارال
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات53
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ و BTECوند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .

کار جاده :نظری وعلمی فاصله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد . نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorbوری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از(cone 0/7) اختصاص داده می شود .

Peter Kendrick

Malcolm cospon

Steve Beresford

Paul mccormick

1-   توسعه بزرگراه

2-   مقدمه :سیستم های جاده اولیه

نیاز به جاده ها ناشی از اختراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :

تمدن چینی

یکی از نخستین و بهترین جاده های شناخته شده جاده ابریشم چین میباشد که تاریخ آن به 2600سال قبل از میلاد بر میگردد چینی ها رمز بافتن ابریشم را کشف کردند و این ماده قیمتی را توسط جاده به هند فرستادند و با دندانهای عاج بر گشتند

ط: امپراطوری پارس 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تکنولوژی بتن 1 (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:12
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات50
حجم فایل56 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بتن چیست؟

بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده ای یا محصولی که از یک ماده چسبنده با خاصیت شیمیای شدن تشکیل شده باشد اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموماً حاصل فعل و انفعال سیمانهای هیدرولیکی و آب می باشد.

حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولانها، سرباره کوره ها مواد مضاعف، گوگرد، مواد افزودنی، پلمیرها، الیاف و  غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است از حرارت، بخار آب، اتوکلاو، و خلاء، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده های مختلف استفاده شود. در اینجا سعی می شود از بتنی صحبت شود که مخلوطی از سیمان و آب وسنگدانه و در نهایت مواد افزودنی است.

 اولین سئوالی که در اینجا مطرح است این است که ارتباط بین مواد تشکیل دهنده مخلوط بتن چیست؟ سه امکان وجود دارد: ابتدا ممکن است تصور شود که اصل ماده ساختمانی ماده چسبنده ای است که از هیدرواتاسیون سیمان و آب ناشی شده است و سنگدانه ها بعنوان مواد ارزان و پرکننده این ماده چسبنده می باشند. امکان دوم این است هک سنگدانه های درشت بعنوان سنگهای بنائی که توسط ملات به هم پیوسته اند در نظر گرفته شود و این ملات دوغاب سیمان و سنگدانه های ریزدانه باشد. امکان سوم این است که بتن بعنوان ماده ای از دو فاز مختلف یعنی سیمان هیدراته شده و دانه های سنگی در نظر گرفته شود. بنابراین خواص بتن به خواص هر یک از فازها و فصل مشترک این دو فاز بستگی دارد.

 هر یک از نظریات دوم و سوم محدودیتهایی داشته و می توانند برای بیان رفتار بتن بکار روند. لیکن در نظریه اول این مسائل وجود ندارد. اگرتصور شود که می توان سیمانی ارزانتر از سنگدانه ها نیز تهیه کرد. این سئوال پیش می آید که آیا می توان سیمان و آب را به تنهایی بعنوان یک ماده ساختمانی( بتن( بکار برد؟ پاسخ قطعاً منفی خواهد بود و علت آن تغییرات حجمی بالای خمیر سیمان می باشد. جمع شدگی خمیر خالص سیمان تقریباً به 10 برابر جمع شدگی بتنی با 250 کیلوگرم سیمان در مترمکعب می رسد. همین مسائل برای خزش و وارفتگی نیز مطرح است. علاوه بر این حرارت زیاد تولیدشده ناشی از مصرف سیمان به مقدار زیاد، بخصوص در آب و هوای گرم، سبب ایجاد ترک خواهد شد.همچنین مشاهده می شود که سنگدانه ها نسبت به خمیر سیمان در مقابل حملات مواد شیمیایی پایدارترند اگرچه خمیر سیمان نیز در این محیط های خورنده  نسبتاً پایدار است. بنابراین صرفنظر از قیمت، مواد سنگی در بتن بسیار مفید خواهند بود.

 بتن با کیفیت خوب

سئوال مهمی که در اینجا مطرح می باشد این است که بتن خوب چه بتنی است؟ می توان با توصیف بتن بد تا حدی مسأله را روشن نمود.بتن بد یا ضعیف بتنی است که به روانی رسوب که پس از سخت شدن کرمومی شود و غیرهمگن و بسیار ضعیف خواهد بود. این ماده 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC (حسابداری)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:11
مارال
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلrar
تعداد صفحات32
حجم فایل109 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) در تعیین قیمت تمام شده خدمات بخش رادیولوژی در بیمارستان بهبودی

شرح مختصر : هزینه یابی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، ابزاری مدیریتی است که می تواند مدیران را در دستیابی به داده های بایسته برای تصمیم گیری های آگاهانه تر در رابطه با سرمایه گذاری برای اقدامات و زیر ساختارها یاری دهد . هدف این مطالعه محاسبه بهای تمام شده خدمات رادیولوژی بیمارستان بهبودی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سال ۱۳۹۱ بوده است .

مواد و روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع مطالعات کاربردی است که به صورت مقطعی و گذشته نگر اجرا شده است . داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه با مسئولین بیمارستان و واحدهای ذیربط ، مشاهده فعالیت های بخش رادیولوژی و بررسی مدارک و دفاتر موجود در بخش و واحدهای اداری و پشتیبانی جمع آوری گردید . سپس ، قیمت تمام شده بخش رادیولوژی با استفاده از رویکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت و با به کارگیری نرم افزار Excell محاسبه شد .

یافته ها : بررسی های انجام شده نشان می دهد که کل هزینه ها و درآمد اختصاصی بخش ، به ترتیب ، مبلغ ۳۰۴۸۱۳۷۰۸۴۰ ریال و ۲۹۳۵۳۹۸۲۲۱۹ ریال است هزینه واحد خدمت بخش رادیولوژی نیز ۱۴۶۹۹۷۳٫۵۱ ریال محاسبه شده است .

نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان از طریق بهبود عملکرد ، به خصوص اصلاح اقدامات مدیریت منابع انسانی و نیز استانداردسازی مصرف به منظور کاهش هزینه های مصرفی ، قیمت تمام شده خدمات را کاهش داد .

فهرست :

سوابق پژوهش

پژوهش های داخل کشور

پژوهش های خارج کشور

قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

سوال پژوهش

مواد و روش پژوهش

یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاریخچه معماری در ایران (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:11
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه معماری

انواع كاروانسرا در قزوین

بانی مجموعه سعد السلطنه

تاریخچه مجموعه

بررسی كالبد و كاربری فضاهای مجموعه

ورودیها

حیاط ها

بازارچه سعد السلطنه

ملحقات

شیوه معماری اصفهانی

انواع آرایگان معماری

كاشیكاری

آجر كاری

درب و پنجره

عوامل مخرب بنا

اصول معماری

مختصری در باره مسجد النبی

 

تاریخچه  قزوین

قزوین جزء سرزمین  ماد بوده است، از شمال به رود ارس و رشته كوههای البرز و در شرق دشت كویر و از غرب و جنوب به سلسله جبال زاگرس.

در  دوران  اقتدار مادها، سرزمین  قزوین ارتباط مستقیم با همدان داشتند نواحی آن پادشاهی به حساب می آمده، جاده بزرگ شمال شرق از همدان به سوی ری می رفته، جاده دیگری از ری به سمت غرب از قزوین می گذشته.در دوره هخامنشیان ساكنان منطقه نقش مؤثری  در نیروی نظامی داشته اند و در زمان اسكندر به شدت در مقابل آن ایستادند.

در دوره اشكانی و ساسانی جزء این حكومت بوده است. در دوره ساسانی با وجود تسلط كامل حكومت مركزی در ناحیه دیلم حوادثی بروز می كند تا جایی كه بنیان گذار شهر قزوین  را در این دوران در عهد شاپور به عنوان دژی جهت مقابله با حملات و سركشی های دیلمیان یاد كردند.

در سده های اول تاسوم هجری مورد حملات اعراب قرار می گیرد. از اواخر قرن پنجم تا زمان حمله هلاكو خان به قلاع  اسماعیلیه در رودبار و الموت این سرزمین  تحت تأثیر مسایل مربوط به حسن صباح و جانشینان او بوده است.

در زمان حكومت ایلخانان  با استقرار پایتخت در سلطانیه این منطقه درخشان ترین تاریخ خود را سیر می كند. و به صورت شبكه  راه ها در  می آید. در زمان كوتاهی هم كه قزوین پایتخت صفویان بود همچنان از اهمیت زیاد برخور دار بود. در دوره قاجار هم به لحاظ ارتباط  ایران و روسیه اهمیت خود را حفظ كرد. با آغاز حكومت رضاخان و توجه به رشد تهران  از اهمیت افتاد.

در دوران صفویه بازار پر رونق قزوین با دارا  بودن كاروانسراهای بزرگ و راستاهای متنوع  مركز مبادله كالاهایی بود  كه از روسیه و ممالك اروپایی یا از شرق آسیا از طریق جاده ابریشم به اروپا  صادر می‌شد.

بعد از انتقال پایتخت به اصفهان این شهر از اهمیت و اعتبار افتاد و به یكی از شهرهای درجه دوم تبدیل شد.

در دوره قاجار با انتقال مركز سیاسی به تهران، رشد و توسعه شهر ادامه یافت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخچه جاده سازی (عمران)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:11
مارال
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات74
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ و BTECوند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .

کار جاده :نظری وعلمی فاصله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد . نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorbوری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از(cone 0/7) اختصاص داده می شود .

Peter Kendrick

Malcolm cospon

Steve Beresford

Paul mccormick

1-  توسعه بزرگراه

2-  مقدمه :سیستم های جاده اولیه

نیاز به جاده ها ناشی از اختراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخ معماری (فنی و مهندسی)

دوشنبه 30 بهمن 1396
2:11
مارال
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات58
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

«مقدمه»

با توجه به تحولاتی كه در عرصه معماری در خصوصاً قرن اخیر صورت گرفته است ابهامات از چگونگی ابراز احساسات مخاطبین، در دو زمان اوایل و اواخر قرن، در بین عموم مشاهده می شود.

نگاههای اولیه از غنی و ثبات شگردهای بوجود آمده در بنیان معماری اصیل و مردمی بسوی بنیادی دیگر كه ریشه در تفكری نو و پشت پا زدن به آنچه كه مدت زیادی را طی كرده و به مرور زمان پخته و غنی شده است، دارد، مشوق و محرك عاملین آن بوده است. بگونه ای كه در بوجود آمدن سبكهای جدید تسریع شده است.

بی شك تفكر نوینی به این هدف نمی توانست باشد كه نظام ریشه دار سابق را به كناری بزند و خودی از خود نشان بدهد بلكه حل نیازهای عمومی بخاطر عوامل زیادی از جمله ازدیاد جمعیت و اشتغال متنوع با درآمد بالا كه مهاجرت را از قراء در پی داشته و اینكه كمبود فضا و موجود بودن مصالح محكمه و قابل اعتماد و ... می توانست این مهم را موجب شود.

در نگاه های امروز، عدم رغبت و بی میلی در وجود بعضی از شاخصه های معماری نوین چه از سبك مدرن و نئومدرن و ... در بین عموم مشاهده می شود. گونه ای بیزاری و خستگی عامه را از تشویق آنهمه زحماتی كه فلسفه ها در پشت آن خوابیده بوده است، معذور نموده است.  چه كه این موضوع در تنوع و تغییر یا تجدید نظر در سطور فلسفه های بافته شده شاید مصلحتی را باعث شده است.

در هر حال وجود این حركتها بی شك موجب شكوفائی و پویائی زنان و سعه صدر و تأمل بیشتر آیندگان در حال هرچه مسالمت آمیزتر بودن عنصر مهم معماری و شهرسازی برای عموم را موجب گردید.

در این پروژه، نگاهی به اندیشه و آثار یكی از معماران سبك ارگانیك به نام فرانك لوید رایت داریم تا بیشتر با این سبك و ویژگی های آن در كار این معمار كه شاخص تر از دیگر معماران این سبك است، آشنا شویم.

 

ورود رایت به عرصه معماری:

فرانك لوید رایت، كه آثارش اعتقاد عمیق وی را به هدایت جامعه به وسیله هنرمندان (و در میان آنها معماران) نشان می دهد، در سال 1867 در مزرعه‌ای در ویسكانسین ایالات متحده به دنیا آمد كه پدر بزرگ مادریش آن را بنیاد گذاشته بود. مهاجرت پدر و مادر وی از این مزرعه به جدایی شان انجامید و همراه مادرش به آنجا بازگشت. مادرش كه معلم بود شوق معمار شدن را در وی دمید، زیرا می پنداشت حرفه ای است معنوی و موفقیت ساز. همچنین وی را با آثار بزرگان اندیشه بشری آشنا ساخت. فیثاغورث، اریستو فانس، سقراط، لائوتسه، بودا، كروپوتكین، هنری جرج، گوته، كارلایل، نیچه، نهرو و ... از زمره این بزرگانند كه اسامی آنها وسعت مطالعات «رایت» را آشكار می سازد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir