تحقیق نظریه اسلام در مدیریت‏ منابع انسانى (جزوه)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:21
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه اسلام در مدیریت‏ منابع انسانى‏

نظریه رشد و مدیریت رحمانى
مدیریت منابع انسانى، كه شرح آن رفت، جایگاه مهمى در مكاتب مدیریتى كسب كرده است. در این مدیریت، آن‏چه باید اداره شود، انسان‏ها هستند كه ركن اصلى هر سازمان به شمار مى‏ روند. نظریه اسلام در این باره، «نظریه رشد» است كه شامل انسان و مواد، هر دو مى‏شود؛ یعنى رشد انسانى و سازمانى را با هم در نظر مى‏گیرد. این نظریه را نخستین بار، استاد شهید مطهرى در بیش از یك دهه پیش از انقلاب، در دو سخنرانى و مقاله «مدیریت و رهبرى» و «رشد» عرضه كرد و با این كار، پیش‏قراول بحث مدیریت اسلامى و عرضه كننده نظریه اسلامى براى آن شد.

نخست خلاصه‏اى از نظریه «رشد» استاد شهید را مى‏آوریم و سپس به استحصال نتایج و قواعدى از آن مى‏پردازیم.

نظریه دوم، كه از قرآن كریم و معارف توحیدى استنباط مى‏شود،«مدیریت رحمانى» یا «مدیریت رحیمانه» است كه شرح مدیریت خداوند تبارك و تعالى بر انسان و جهان است كه مدیریت‏پژوهان اسلامى در روند تكاملى مباحث ادارى اسلام، به آن رسیده‏اند و ما با تعریف و تعمیق و گسترش آن، شاهد كشف یك مكتب مدیریتى وحیانى و فطرى خواهیم بود. این دو نظریه، به كمك هم، مدیریت اسلامى را معرفى مى‏كنند. هر دو نظریه، به اجمال در این تحقیق بررسى خواهند شد.

- نظریه رشد در مدیریت اسلامى
اگر بخواهیم براى رهبرى و مدیریت، با همه گسترش و شمولى كه یافته است، مرادفى در مصطلحات اسلامى پیدا كنیم، باید بگوییم كه ارشاد و رشد یا هدایت و رشد، قدرت رهبرى، همانا قدرت بر هدایت و ارشاد است. در اصطلاحات اسلامى، قدرت مدیریت، همان است كه در اصطلاح فقه اسلامى، «رشد» نامیده شده است.

«رشد» در اصطلاحات عرفى و معمولى، كیفیتى جسمى و صفتى براى اندام است. قامت‏ها و اندام‏ها در اصطلاح و زبان فارسى امروزى، متصف به صفت رشد مى‏شوند؛ ولى در اصطلاح فقه اسلامى، كیفیتى روحى، یعنى نوعى بلوغ است، در مقابل بلوغ جنسى. از این رو، گفته مى‏شود كه كودك پس از بلوغ جسمى، باید بلوغ روحى نیز پیدا كند تا بتوان اموال او را در اختیارش گذاشت. یا گفته مى‏شود كه تنها بلوغ جنسى براى ازدواج كافى نیست، بلكه رشد و بلوغ روحى نیز لازم است. مقصود از رشد و بلوغ روحى، شایستگى و توانایى تشخیص، درك سود و زیان و لیاقت اداره و رهبرى است. به بیان دیگر، رشد عبارت است از شایستگى و لیاقت براى نگهدارى و استفاده و بهره‏بردارى درست از وسایل و سرمایه‏هاى زندگى. تعبیر درست درباره اندام زیبا، «رشاقت» است نه «رشادت».(1)

اگر انسان در یك موضوع به‏خصوص، این لیاقت و شایستگى را داشت، رشد مخصوص به آن موضوع را دارد و براین اساس، مدیریت، یكى از فروع مسأله رشد است.(2)

- انواع رشد
رشد به چهار دسته تقسیم مى‏شود: رشد ملى، رشد فردى و اخلاقى، رشد اسلامى و رشد اجتماعى.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:21
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل30 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی

1- تجزیه محیط شغلی .                                   2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.

3-موقعیت استراتژیک  وارزش افزوده.            4-تحلیل SWOT (قدرت- ضعف – فرصت و تهدید).

5- پیش بینی وضع  محیط.                                           6- طراحی سناریو

اطلاعات موقعیت استراتژیک  به ماكمك می كند كه هماهنگی  بین سازمان ومحیط بیرونی آن رادرک کنیم .

وضعیت اولیه  صنعت داروسازی اروپایی نشان می دهد كه چطور ساختارهای شركت به وسیله نیروهای محیطی خارجی تحت تأثیرقرارمی گیرند. موقعیت ها وتوانایی سازمان را برای ایجاد واضافه كردن ارزش گزارش می كنند درنتیجه ارزش افزوده درارتباط با تجزیه وتحلیل های  SWOT(قدرت –ضعف-فرصت –تهدید) شرح داده    می شود. این فصل با ارزیابی ماهیت  ازمحیط شغلی شروع  می شود ودر ادامه به تأثیر مقررات براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد .. علاوه براین همانطور كه دربحث تطابق E-V-R دیده شدموقعیت ها باید تغییر كند. گاهی تغییر پیوسته وافزایشی است وگاهی اوقات برجسته تر یا منقطع  تر است. برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی  شروع می شود.

 

تجزیه  وتحلیل محیط شغلی

مدیریت دریك دنیای بسیار آشفته : موضوع سهامداران به عنوان چندین نیرو ازنیروهای محیطی درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظریه استراتژیك وتجزیه محیطی (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:21
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی

1- تجزیه محیط شغلی .                               2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.

3-موقعیت استراتژیک  وارزش افزوده.     4-تحلیل SWOT (قدرت- ضعف – فرصت و تهدید).

5- پیش بینی وضع  محیط.                                      6- طراحی سناریو

اطلاعات موقعیت استراتژیک  به ماكمك می كند كه هماهنگی  بین سازمان ومحیط بیرونی آن رادرک کنیم .

وضعیت اولیه  صنعت داروسازی اروپایی نشان می دهد كه چطور ساختارهای شركت به وسیله نیروهای محیطی خارجی تحت تأثیرقرارمی گیرند. موقعیت ها وتوانایی سازمان را برای ایجاد واضافه كردن ارزش گزارش می كنند درنتیجه ارزش افزوده درارتباط با تجزیه وتحلیل های  SWOT(قدرت –ضعف-فرصت –تهدید) شرح داده می شود. این فصل با ارزیابی ماهیت  ازمحیط شغلی شروع  می شود ودر ادامه به تأثیر مقررات براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد . علاوه براین همانطور كه دربحث تطابق E-V-R دیده شد موقعیت ها باید تغییر كند. گاهی تغییر پیوسته وافزایشی است وگاهی اوقات برجسته تر یا منقطع  تر است. برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی  شروع می شود.

تجزیه وتحلیل محیط شغلی

مدیریت دریك دنیای بسیار آشفته : موضوع سهامداران به عنوان چندین نیرو ازنیروهای محیطی درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند . بطور ساده سهامداران باید ازلحاظ قدرت  وسودشان طبقه بندی شوند همانطور كه درشكل 1-7 نشان داده شد به راحتی می توان ازیك شبكه چهارضلعی  برای این موضوع استفاده کرد. اینها باید با آنهایی که قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصاً اگر که مایل به انجام فعالیت های سازمان باشند . آنهایی که قدرت نسبتاً کمی دارند اماسودبیشتری دارند نیز باید موردتوجه قراربگیرند. رقباتأثیر  زیادی براستراتژی های عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 می باشند .

اگر یک شرکتی درصدکنترل رشد، تغییر وتوسعه می باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد  كه فرصت هایی را برای رشد وتغییر ایجاد می كنند ونیزتهدید ها رابرای پاسخگویی رابه تقاضا ها بوجود بیاورند . مدیران باید ازنیروها وتغییرات محیطی مطلع باشند ومنابع سازمان را برای سود بردن ازفرصتهامقابله وبرخورد باتهدیدات  اداره كنند. درعوض  رهبراستراتژیک قطعیت انجام این مسأله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ های سازمانی رابرای رسیدن به عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد. بطور كاملاً ساده محیط شوك  به سازمان می دهد وروشی ازطریق آن منابع بکارگرفته می شوندکه توانایی کنترل این شوک هامشخصص می کنند.

این مسأله به تطابق  E-V-R (محیط – ارزش – منبع) مربوط می باشد.

چندین مرتبه نمودارهای مربوط به عواملی کارآمد که موفقیت رادرمحیط تجاری یاشغلی بوجود می آورند ساخته ونگاهداری شده اند . همانطور كه نیروهای محیطی ورقابتی تغییر می كنند واقعیت اخیر مورد نیاز برای موفقیت رقابتی ازنمودار سازمان دور می شود. درنتیجه یك نمودار جدید ضروری است . ناپیوستگی نمودارها نیاز به تغییرات بیشتر وبرجسته تری دارد. تسریع این تغییرات یك كار كلیدی مدیریتی است.دریك محیط آشفته برای ایجادتطابق E-V-R سازمان باید استراتژیها عقایدش را تغییردهد. Mini case 2- 7 تغییرمهم نمودارUK كشاورزی را نشان             می دهد.

شكلی نیست كه دنیا یك بازار بزرگ است . بازارهای سرمایه، تولیدات وخدمات،              تكنیك های ساخت ومدیریت همگی ازلحاظ ماهیت  جهانی می شوند. در نتیجه شركت ها              می فهمند كه آنها باید درتمام دنیا ( دریك بازارهای  جهانی) رقابت كنند.

 Maurice  saatchi: درتجربه من درشرکت های صنعتی بزرگ مشکلات تهدیدهای زندگی صنفی دربیش ازیک دوره طولانی پیشرفت می کند نباید به این مشکلات اجازه رشد دارداماحل این مشکلات رابه عهده مدیرکل گذاشت اوفردی بی حال وازخودراضی است که به خودفریبی وتبریک  خودشان بابیان عالی علاقمندند. به عبارت کوتاه خودمدیریت مشکل ساز است .

 Eugene   Anderson: چگونه می توانم زمانی که کریکت بازی می کنم انتظارموفقیت داشته باشم درحالیکه سایر مردم به تمرین کاراته مشغولند .

شكل 2-7 تأكید می كند همانطور كه روزبه روز صنعت ها وبازارها جهانی می شوند كیفیت هم مهمتر ازمنبع ومحل ساخت  می شود. مردم بریتانیا مثل مردم بقیه جهان ادعا می كنند كه بریتانیا بهترین كشوراست اما این درصورتی درست است كه محصولات این كشوردرسطح جهانی باشند. برای دستیابی به  كیفیت وشهرت جهانی، شركت هاباید ازدانش وعقاید جدید استفاده كنند دربهترین سطح جهانی عمل كنند وشبكه های بین المللی وشركایی داشته باشند تا به بهترین منابع درسراسر جهان دسترسی داشته باشند.

دراین محیط پویا آمریكا مهمترین رقیب كشورهاست. چون صنایعش را بطور تكنیكی توسعه          می دهد وخودش را به نوكر اقتصاد تبدیل كرده است. این كشور راه های تولید، بخش های خصوصی مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری دربخش های خیلی خطرناك وجدید را پیدا كرده است و قوانینی بوجود آورده كه مانع انعطاف پذیری نیروی كار نمی شود. اروپا معمولاً محدودتر ازآمریكا ست گرچه عملیات بین كشورها حتی دراتحادیه اروپایی متنوع است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل118 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز

 

چكیده

سازمانها برای حفظ بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند و در این راستا استفاده از نظام های کنترل مدیریت ضروری است.

این مقاله به معرفی نظام های کنترل مدیریت می پردازد و فرایند کنتـرل را به عنـوان اسـاس مدیـریت عملکرد مطـرح می‌سازد و سیستم سنجش عملکرد را به عنوان سیستمی کنترلی در جهت مدیریت عملکرد می داند.

 

کنترل چیست؟

پنج وظیفه اصلی مدیران عبارتند از: برنامه ریزی،سازماندهی، تأمین نیروی انسانی، رهبری و کنترل.

با وجود اهمیت تقریباً یکسان این وظایف، برنامه ریزی نسبت به بقیه اولویت دارد چون سایر وظایف مدیریت پـس از برنامـه ریـزی و بـه منظـور تأمین اهـداف پیش بینی شده آغاز می شوند. برنامه ریزی بدون سازماندهی و انتخاب افراد مناسب برای انجام فعالیت ها و برنامه ها و هم چنین عدم نظارت بر اجرا، امری زاید می باشد.

سیستم سنجش عملکرد یک سیستم کنترلی است و در مدیریت عملکرد از سیستم های کنترلی استفاده می شود. به منظور روشن شدن نقش سیستم سنجش عملکرد در سازمان ها، مفهوم کنترل و دلایل نیاز سیستم های مدیریت به کنترل بررسی می‌شود.

کنترل فرایندی مستمر برای اطمینان از انطباق نتایج واقعی با برنامه های پیش بینی شده است. کنترل ابزاری برای ارزیابی اثربخشی و کارایی سایر فعالیت های مدیریت، یعنی برنامه ریزی، سازماندهی، تأمین نیروی انسانی و رهبری است.

 

کنترل : مراتب و مصادیق آن

کنترل دارای گستره وسیع و مراتب و اشکال گوناگونی می باشد که از آن جمله می توان به : نظارت و هدایت حین اجرا، اندازه گیری فعالیتها، فرایندها و نتایج، مانیتورینگ، انواع ممیزی، ارزیابی، رسیدگی و بازنگری و ... و روش های کسب اطمینان از حصول اهداف و برنامه ها و اجرای اصلاحات مورد نظر اشاره کرد.

فرایند کنترل

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز 2 (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل57 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز

چكیده

سازمانها برای حفظ بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند و در این راستا استفاده از نظام های کنترل مدیریت ضروری است.
این مقاله به معرفی نظام های کنترل مدیریت می پردازد و فرایند کنتـرل را به عنـوان اسـاس مدیـریت عملکرد مطـرح می‌سازد و سیستم سنجش عملکرد را به عنوان سیستمی کنترلی در جهت مدیریت عملکرد می داند.

کنترل چیست؟
پنج وظیفه اصلی مدیران عبارتند از: برنامه ریزی،سازماندهی، تأمین نیروی انسانی، رهبری و کنترل.
با وجود اهمیت تقریباً یکسان این وظایف، برنامه ریزی نسبت به بقیه اولویت دارد چون سایر وظایف مدیریت پـس از برنامـه ریـزی و بـه منظـور تأمین اهـداف پیش بینی شده آغاز می شوند. برنامه ریزی بدون سازماندهی و انتخاب افراد مناسب برای انجام فعالیت ها و برنامه ها و هم چنین عدم نظارت بر اجرا، امری زاید می باشد.
سیستم سنجش عملکرد یک سیستم کنترلی است و در مدیریت عملکرد از سیستم های کنترلی استفاده می شود. به منظور روشن شدن نقش سیستم سنجش عملکرد در سازمان ها، مفهوم کنترل و دلایل نیاز سیستم های مدیریت به کنترل بررسی می‌شود.
کنترل فرایندی مستمر برای اطمینان از انطباق نتایج واقعی با برنامه های پیش بینی شده است. کنترل ابزاری برای ارزیابی اثربخشی و کارایی سایر فعالیت های مدیریت، یعنی برنامه ریزی، سازماندهی، تأمین نیروی انسانی و رهبری است.

کنترل : مراتب و مصادیق آن
کنترل دارای گستره وسیع و مراتب و اشکال گوناگونی می باشد که از آن جمله می توان به : نظارت و هدایت حین اجرا، اندازه گیری فعالیتها، فرایندها و نتایج، مانیتورینگ، انواع ممیزی، ارزیابی، رسیدگی و بازنگری و ... و روش های کسب اطمینان از حصول اهداف و برنامه ها و اجرای اصلاحات مورد نظر اشاره کرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظارت بر کار افراد (علوم انسانی)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظارت بر کار افراد

تقریباً هر سازمانی دارای یك سیستم مدیریت عملكرد است كه از آن انتظار می رود اهدافی مهم را در زمینه مدیریت سرمایه انسانی برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگیختن افراد در جهت عملكرد مطلوب، كمك به افراد در جهت گسترش مهارتهایشان، ایجاد فرهنگ عملكرد، تعیین اینكه چه كسی مستحق ارتقاء می باشد، تصمیم گیری درباره افرادی كه عملكرد ضعیفی دارند و كمك به اجرای استراتژی های كسب و كار.

شكی نیست كه سیستم مدیریت عملكردی كـه بتواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند، می تواند كمك مهمی به اثربخشی سازمان نماید. اما اینكه چه چیزی یك سیستم مدیریت عملكرد را به سیستمی كارآمد مبدل می سازد، چندان روشن نیست.

عوامل مختلفی وجود دارد كه می تواند اثربخشـی یك سیستم مدیریت عملكرد را تحت الشعاع قرار دهد كه در مطالعات تجربی متعدد، بسیاری از این عوامل مورد بررسی قرار گرفته است. مثلاً تحقیقات قابل ملاحظه ای نشان می دهدكه اگر بازخور مداوم ارائه شود، ارزیابی هایی مبتنی بر رفتار صورت بگیرد و ممیزین آموزش دیده به كار گرفته شوند، اثربخشی مدیریت عملكرد، ارتقا می یابد.

در عین حال شواهد موجود نشان می دهد كه اگر سیستمهای مدیریت عملكرد به درستی اجرا نشـوند، پیامدهای منفی قابل ملاحظه ای به دنبال خواهند داشت.

بنابراین طراحی واجرای یك سیستم موثر و كارآمد مدیریت عملكرد، از ضروریات سازمانهاست. زیرا پویایی دیگر زیرسیستم های كلان سیستم سازمانی، به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته و تحت تاثیر كیفیت این زیرسیستم قرار دارد. بااین اوصاف، باید ضمن كنكاش در ادبیات موضوعی مربوطه، به جستجوی سیستمی جامع و به روز برای مدیریت عملكرد باشیم.

به منظور ارائه دیدگاههای جدید در مدیریت عملكرد و بررسی نقش مدیریت عملكرد در تحقق اهداف سازمانها و نیز مطالعه چگونگی به كارگیری و بومی سازی مدلهای گوناگون مدیریت عملكرد در كشور، همایشی دو روزه از سوی جهاددانشگاهی واحد تهران گروه مدیریت و با همكاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در تالار الغدیر دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش كه با حضور صاحبنظران وكارشناسان حوزه مدیریت همراه بود. دیدگاهها و نقطه نظریات مربوط به مدیریت عملكرد در قالب مقالاتی مطرح شد كه این مهم در چند كارگاه آموزشی نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظارت بر عملكرد مدیران (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظارت بر عملكرد مدیران

تقریباً هر سازمانی دارای یك سیستم مدیریت عملكرد است كه از آن انتظار می رود اهدافی مهم را در زمینه مدیریت سرمایه انسانی برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگیختن افراد در جهت عملكرد مطلوب، كمك به افراد در جهت گسترش مهارتهایشان، ایجاد فرهنگ عملكرد، تعیین اینكه چه كسی مستحق ارتقاء می باشد، تصمیم گیری درباره افرادی كه عملكرد ضعیفی دارند و كمك به اجرای استراتژی های كسب و كار.

شكی نیست كه سیستم مدیریت عملكردی كـه بتواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند، می تواند كمك مهمی به اثربخشی سازمان نماید. اما اینكه چه چیزی یك سیستم مدیریت عملكرد را به سیستمی كارآمد مبدل می سازد، چندان روشن نیست.

عوامل مختلفی وجود دارد كه می تواند اثربخشـی یك سیستم مدیریت عملكرد را تحت الشعاع قرار دهد كه در مطالعات تجربی متعدد، بسیاری از این عوامل مورد بررسی قرار گرفته است. مثلاً تحقیقات قابل ملاحظه ای نشان می دهدكه اگر بازخور مداوم ارائه شود، ارزیابی هایی مبتنی بر رفتار صورت بگیرد و ممیزین آموزش دیده به كار گرفته شوند، اثربخشی مدیریت عملكرد، ارتقا می یابد.

در عین حال شواهد موجود نشان می دهد كه اگر سیستمهای مدیریت عملكرد به درستی اجرا نشـوند، پیامدهای منفی قابل ملاحظه ای به دنبال خواهند داشت.

بنابراین طراحی واجرای یك سیستم موثر و كارآمد مدیریت عملكرد، از ضروریات سازمانهاست. زیرا پویایی دیگر زیرسیستم های كلان سیستم سازمانی، به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته و تحت تاثیر كیفیت این زیرسیستم قرار دارد. بااین اوصاف، باید ضمن كنكاش در ادبیات موضوعی مربوطه، به جستجوی سیستمی جامع و به روز برای مدیریت عملكرد باشیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مهندسی مجدد پروژه های پتروشیمی (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:19
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل86 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده

 

مدیریت پروژه از جمله مباحثی است که فشارهای محیطی و تغییرات رخ داده در دنیای کسب کار امروزی لزوم توجه و اهمیت دادن به آن را موجب گردیده است. از این رو پیوسته تلاش می شود که بهبودهایی در ابعاد مختلف آن حاصل گردد که البته یکی از مهمترین آنها، مدیریت زمان پروژه است. مسلما عدم توجه به این عامل موجب بروز تاخیر در اجرای پروژه ها به ویژه در پروژه های بزرگی مانند پروژه های پتروشیمی شده و هزینه های سنگینی را تحمیل خواهد نمود. از طرف دیگر، تغییرات سریع محیطی و لزوم تطابق سریع با آن مانع این می شود که بهبودهای تدریجی جوابگوی نیازمندیهای دنیای کسب و کار امروزی باشند. در این مقاله مروری بر عوامل تاخیر پروژه های پتروشیمی در ایران شده و راهکارهایی مبتنی بر مهندسی مجدد ارائه گردیده است، که با اعمال آنها می توان به بهبودهای رادیکال در جهت کاهش تاخیرات دست یافت. برای این منظور سه پروژه پتروشیمی، EP ها و سازندگان آنها مورد بررسی قرارگرفته است.

 

 

 

 

واژه های کلیدی: مدیریت پروژه[1]، پروژه های پتروشیمی[2]، مهندسی مجدد فرآیندها[3]


مقدمه 

محیط کسب و کار امروزی و تغییرات مداوم در آن باعث افزایش تاکید بر مدیریت پروژه گردیده است، تا آنجا که گاهی مدیریت پروژه را هم معنی مدیریت تغییر دانسته اند. از این رو شرکتها برای دستیابی به اهدافشان پیوسته از پروژه ها استفاده نموده، تا به آنجا که حتی فعالیتهای اصلی خود را در قالب پروژه به انجام رسانده اند ][i][. این امر باعث افزایش نیاز به مدیریت پروژه در سازمانها شده و باعث شده که در سالهای اخیر محققین به دنبال روشهایی باشند که بر مدیریت موثر پروژه ها تاثیر گذار باشد ][ii][.

 

یک پروژه می تواند به عنوان مجموعه ای از وظایف یا فعالیتهای تعریف شده که باید برای رسیدن به اهداف پروژه به طور کامل انجام شوند، نگریسته شود. این وظایف یا فعالیتها ممکن است به طور مستقل شروع و خاتمه یابند. همچنین آنها باید در یک توالی تکنولوژیک به انجام رسند ][iii][. در شکل 1 نمونه ای از توالی فعالیتهایی که در طی چرخه عمر یک پروژه که با پیمانکاران منعقد می شود، نشان داده شده است][iv][.

 

نظارت و هماهنگی کار توسط مالک

 

 

اجرای پروژه توسط پیمانکار ومدیریت

و هماهنگی آن توسط مالک

 

 

بررسی طرح های پیشنهادی و جزئیات آنها   

 

 

شکل 1: یک نمونه از توالی فعالیتهای پروژه

 

فرآیند فوق ساده شده بسیاری از فرآیندهای ریزتری است که برای انجام یک پروژه بایستی به انجام برسد. هماهنگی میان این فرآیندها در پروژه های بزرگ به اندازه ای جدی است که کنترل آن نیازمند روشهای جدید مدیریت فرآیندها می باشد


[1]  Project Management

[2]  Petrochemical projects

[3]  Process Reengineering

 


[i]   Turner, R. (1993), The Handbook of Project-Based Management, McGraw-Hill.

 

[ii]   Hyvari, I. (2005), Project management effectiveness in project-oriented business organizations, International Journal of Project Management.

 

[iii]  Klastorin, T. (2000), Project management: tools and trade-offs, John Wiley.

 

[iv]  Keeling, R. (2000), Project management: an international perspective, Macmillan business.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معرفی روشهای نوین مدیریت (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:19
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی روشهای نوین مدیریت

 

 

آنچه می خوانید متن فیلمی آموزشی با عنوان ( پرواز بوفالوها) می باشد که در آن آقای جیمز پلاسکو به معرفی روش های نوین مدیریت پرداخته است. لازم به توضیح است که به دلیل پاره ای ملاحظات نوشتاری متن فیلم با اندک تصرف و تلخیص از نظر گرامیتان خواهد گذشت. می خواهم در مورد تغییرات دنیا کنونی که به شکل چشمگیری بر روش کسب و کار تاثیر گذارده است و روش برخوردی که برای باقی ماندن و ادامه بقا در قرن بیستم و یکم به آن نیازمندیم ، سخن بگویم . من چهل و سه سال است که در بازار کار هستم و سی سال اول آن را دقیقا می دانستم که چه باید بکنم. وظیفه من به عنوان رهبر شرکت و عنوان مدیر سازمان بسیار روشن بود می بایست برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل با هم می کردم و مطمئن می شدم که امور به همان شکل که انتظار می رفت انجام شده است . تصمیم گیری در سازمان با هم بود اگر کار خاصی در سازمان می بایست انجام می پذیرفت ، من باید مطمئن می شدم که فرد مناسب اقدام صحیحی را در زمان مناسب انجام داده است.

این روش در سی سال اول زندگی کار من کما بیش جواب داد. سپس حادثه ای رخ داد که سبب شد در روش هدایت و پیشبرد شرکت و همچنین عملکردم در کلاس هایی که تدریس می کردم و نظرات مشورتی که به افراد می دادم ، تجدید نظر کنم. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
5:46
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل161 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی

بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

 مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری , دانلود پایان نامه crm , دانلود پایان نامه صنعت بانکداری , ارتباط با مشتری در بانکداری , پایان نامه ارتباط با مشتری در بانکداری

 

بیان مسئله

در هر سازمان اعم از تولیدی وخدماتی مهمترین عامل جهت حفظ وبقای سازمان مشتریان آنها هستند به نحوی که چنانچه سازمان درجلب رضایت و وفاداری آنها موفق شود زمینه رشد و بقای طولانی مدت خود را مهیا نموده است با وجود اینکه سودآوری ونگهداری مشتریان به عنوان هسته مرکزی کسب و کار یک سازمان مطرح است ولی اگر یک سازمان مشتریان خود را از دست بدهد در حالیکه نتواند به این سوال پاسخ دهد که عملکرد سازمان چگونه باید باشد تا بتوان مشتریان را نگهداری کرد کار زیادی نمیتوان برای آن سازمان انجام داد . بنابراین تلاش برای بالا بردن سطح کیفی خدمات و همچنین توجه به راهکارهایی که باعث بالا رفتن حس وفاداری مشتریان نسبت به سازمانها میگردد باید در اولویت برنامه های سازمانهای بازرگانی قرار گیرد.

  وقتی یک پروژه CRM شروع می شود، بسیاری از سازمان ها ممکن است بازگشت قابل توجهی را از آن انتظار داشته باشند، نظیر: افزایش درآمد، کاهش هزینه. بسیاری از سازمان ها پس از اجرای CRM همچنان در حال پرسیدن این سؤال هستند که آیا این سیستم منجر به رضایت مشتری  شده است و تا چه حد مؤفق بوده است؟ هنوز به طور واضح مشخص نیست که چرا و چگونه یک سیستم CRM مؤفق می شود، در حالی که بقیه با شکست مواجه می شوند

     لذا در این پژوهش به بررسی علاقه مشتریان بانک ملی ایران برای اجرای CRM میپردازیم که آیا از نظر آنها اجرای این فرایند تا چه اندازه باعث رضایت و بالا رفتن وفاداری آنها خواهد شد ؟ و آیا اصولا به نظر آنها این رویه میتواند باعث بالا رفتن کیفیت خدمات بانک گردد ؟

فرضیات تحقیق

    میان برقراری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و میزان خدمات بانک ، همبستگی مثبت وجود دارد

    برقراری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به افزایش خدمات بانک کمک می کند

    با بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، می توان میزان خدمات بانک را بالا برد

بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری CRM , بانک , علاقه مشتریان بانک , اجرای CRM , رضایت و بالا رفتن وفاداری , بالا رفتن کیفیت خدمات بانک , فرایند مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری بانک , CRM در بانک , CRM در بانک , سیستم مدیریت ارتباط با مشتری , استقرار مدیریت ارتباط با مشتری

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir