تحقیق نظارت بر کار افراد (علوم انسانی)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظارت بر کار افراد

تقریباً هر سازمانی دارای یك سیستم مدیریت عملكرد است كه از آن انتظار می رود اهدافی مهم را در زمینه مدیریت سرمایه انسانی برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگیختن افراد در جهت عملكرد مطلوب، كمك به افراد در جهت گسترش مهارتهایشان، ایجاد فرهنگ عملكرد، تعیین اینكه چه كسی مستحق ارتقاء می باشد، تصمیم گیری درباره افرادی كه عملكرد ضعیفی دارند و كمك به اجرای استراتژی های كسب و كار.

شكی نیست كه سیستم مدیریت عملكردی كـه بتواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند، می تواند كمك مهمی به اثربخشی سازمان نماید. اما اینكه چه چیزی یك سیستم مدیریت عملكرد را به سیستمی كارآمد مبدل می سازد، چندان روشن نیست.

عوامل مختلفی وجود دارد كه می تواند اثربخشـی یك سیستم مدیریت عملكرد را تحت الشعاع قرار دهد كه در مطالعات تجربی متعدد، بسیاری از این عوامل مورد بررسی قرار گرفته است. مثلاً تحقیقات قابل ملاحظه ای نشان می دهدكه اگر بازخور مداوم ارائه شود، ارزیابی هایی مبتنی بر رفتار صورت بگیرد و ممیزین آموزش دیده به كار گرفته شوند، اثربخشی مدیریت عملكرد، ارتقا می یابد.

در عین حال شواهد موجود نشان می دهد كه اگر سیستمهای مدیریت عملكرد به درستی اجرا نشـوند، پیامدهای منفی قابل ملاحظه ای به دنبال خواهند داشت.

بنابراین طراحی واجرای یك سیستم موثر و كارآمد مدیریت عملكرد، از ضروریات سازمانهاست. زیرا پویایی دیگر زیرسیستم های كلان سیستم سازمانی، به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته و تحت تاثیر كیفیت این زیرسیستم قرار دارد. بااین اوصاف، باید ضمن كنكاش در ادبیات موضوعی مربوطه، به جستجوی سیستمی جامع و به روز برای مدیریت عملكرد باشیم.

به منظور ارائه دیدگاههای جدید در مدیریت عملكرد و بررسی نقش مدیریت عملكرد در تحقق اهداف سازمانها و نیز مطالعه چگونگی به كارگیری و بومی سازی مدلهای گوناگون مدیریت عملكرد در كشور، همایشی دو روزه از سوی جهاددانشگاهی واحد تهران گروه مدیریت و با همكاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در تالار الغدیر دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش كه با حضور صاحبنظران وكارشناسان حوزه مدیریت همراه بود. دیدگاهها و نقطه نظریات مربوط به مدیریت عملكرد در قالب مقالاتی مطرح شد كه این مهم در چند كارگاه آموزشی نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق نظارت بر عملكرد مدیران (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:20
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظارت بر عملكرد مدیران

تقریباً هر سازمانی دارای یك سیستم مدیریت عملكرد است كه از آن انتظار می رود اهدافی مهم را در زمینه مدیریت سرمایه انسانی برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگیختن افراد در جهت عملكرد مطلوب، كمك به افراد در جهت گسترش مهارتهایشان، ایجاد فرهنگ عملكرد، تعیین اینكه چه كسی مستحق ارتقاء می باشد، تصمیم گیری درباره افرادی كه عملكرد ضعیفی دارند و كمك به اجرای استراتژی های كسب و كار.

شكی نیست كه سیستم مدیریت عملكردی كـه بتواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند، می تواند كمك مهمی به اثربخشی سازمان نماید. اما اینكه چه چیزی یك سیستم مدیریت عملكرد را به سیستمی كارآمد مبدل می سازد، چندان روشن نیست.

عوامل مختلفی وجود دارد كه می تواند اثربخشـی یك سیستم مدیریت عملكرد را تحت الشعاع قرار دهد كه در مطالعات تجربی متعدد، بسیاری از این عوامل مورد بررسی قرار گرفته است. مثلاً تحقیقات قابل ملاحظه ای نشان می دهدكه اگر بازخور مداوم ارائه شود، ارزیابی هایی مبتنی بر رفتار صورت بگیرد و ممیزین آموزش دیده به كار گرفته شوند، اثربخشی مدیریت عملكرد، ارتقا می یابد.

در عین حال شواهد موجود نشان می دهد كه اگر سیستمهای مدیریت عملكرد به درستی اجرا نشـوند، پیامدهای منفی قابل ملاحظه ای به دنبال خواهند داشت.

بنابراین طراحی واجرای یك سیستم موثر و كارآمد مدیریت عملكرد، از ضروریات سازمانهاست. زیرا پویایی دیگر زیرسیستم های كلان سیستم سازمانی، به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته و تحت تاثیر كیفیت این زیرسیستم قرار دارد. بااین اوصاف، باید ضمن كنكاش در ادبیات موضوعی مربوطه، به جستجوی سیستمی جامع و به روز برای مدیریت عملكرد باشیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مهندسی مجدد پروژه های پتروشیمی (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:19
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل86 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده

 

مدیریت پروژه از جمله مباحثی است که فشارهای محیطی و تغییرات رخ داده در دنیای کسب کار امروزی لزوم توجه و اهمیت دادن به آن را موجب گردیده است. از این رو پیوسته تلاش می شود که بهبودهایی در ابعاد مختلف آن حاصل گردد که البته یکی از مهمترین آنها، مدیریت زمان پروژه است. مسلما عدم توجه به این عامل موجب بروز تاخیر در اجرای پروژه ها به ویژه در پروژه های بزرگی مانند پروژه های پتروشیمی شده و هزینه های سنگینی را تحمیل خواهد نمود. از طرف دیگر، تغییرات سریع محیطی و لزوم تطابق سریع با آن مانع این می شود که بهبودهای تدریجی جوابگوی نیازمندیهای دنیای کسب و کار امروزی باشند. در این مقاله مروری بر عوامل تاخیر پروژه های پتروشیمی در ایران شده و راهکارهایی مبتنی بر مهندسی مجدد ارائه گردیده است، که با اعمال آنها می توان به بهبودهای رادیکال در جهت کاهش تاخیرات دست یافت. برای این منظور سه پروژه پتروشیمی، EP ها و سازندگان آنها مورد بررسی قرارگرفته است.

 

 

 

 

واژه های کلیدی: مدیریت پروژه[1]، پروژه های پتروشیمی[2]، مهندسی مجدد فرآیندها[3]


مقدمه 

محیط کسب و کار امروزی و تغییرات مداوم در آن باعث افزایش تاکید بر مدیریت پروژه گردیده است، تا آنجا که گاهی مدیریت پروژه را هم معنی مدیریت تغییر دانسته اند. از این رو شرکتها برای دستیابی به اهدافشان پیوسته از پروژه ها استفاده نموده، تا به آنجا که حتی فعالیتهای اصلی خود را در قالب پروژه به انجام رسانده اند ][i][. این امر باعث افزایش نیاز به مدیریت پروژه در سازمانها شده و باعث شده که در سالهای اخیر محققین به دنبال روشهایی باشند که بر مدیریت موثر پروژه ها تاثیر گذار باشد ][ii][.

 

یک پروژه می تواند به عنوان مجموعه ای از وظایف یا فعالیتهای تعریف شده که باید برای رسیدن به اهداف پروژه به طور کامل انجام شوند، نگریسته شود. این وظایف یا فعالیتها ممکن است به طور مستقل شروع و خاتمه یابند. همچنین آنها باید در یک توالی تکنولوژیک به انجام رسند ][iii][. در شکل 1 نمونه ای از توالی فعالیتهایی که در طی چرخه عمر یک پروژه که با پیمانکاران منعقد می شود، نشان داده شده است][iv][.

 

نظارت و هماهنگی کار توسط مالک

 

 

اجرای پروژه توسط پیمانکار ومدیریت

و هماهنگی آن توسط مالک

 

 

بررسی طرح های پیشنهادی و جزئیات آنها   

 

 

شکل 1: یک نمونه از توالی فعالیتهای پروژه

 

فرآیند فوق ساده شده بسیاری از فرآیندهای ریزتری است که برای انجام یک پروژه بایستی به انجام برسد. هماهنگی میان این فرآیندها در پروژه های بزرگ به اندازه ای جدی است که کنترل آن نیازمند روشهای جدید مدیریت فرآیندها می باشد


[1]  Project Management

[2]  Petrochemical projects

[3]  Process Reengineering

 


[i]   Turner, R. (1993), The Handbook of Project-Based Management, McGraw-Hill.

 

[ii]   Hyvari, I. (2005), Project management effectiveness in project-oriented business organizations, International Journal of Project Management.

 

[iii]  Klastorin, T. (2000), Project management: tools and trade-offs, John Wiley.

 

[iv]  Keeling, R. (2000), Project management: an international perspective, Macmillan business.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق معرفی روشهای نوین مدیریت (مدیریت)

يکشنبه 29 بهمن 1396
18:19
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی روشهای نوین مدیریت

 

 

آنچه می خوانید متن فیلمی آموزشی با عنوان ( پرواز بوفالوها) می باشد که در آن آقای جیمز پلاسکو به معرفی روش های نوین مدیریت پرداخته است. لازم به توضیح است که به دلیل پاره ای ملاحظات نوشتاری متن فیلم با اندک تصرف و تلخیص از نظر گرامیتان خواهد گذشت. می خواهم در مورد تغییرات دنیا کنونی که به شکل چشمگیری بر روش کسب و کار تاثیر گذارده است و روش برخوردی که برای باقی ماندن و ادامه بقا در قرن بیستم و یکم به آن نیازمندیم ، سخن بگویم . من چهل و سه سال است که در بازار کار هستم و سی سال اول آن را دقیقا می دانستم که چه باید بکنم. وظیفه من به عنوان رهبر شرکت و عنوان مدیر سازمان بسیار روشن بود می بایست برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل با هم می کردم و مطمئن می شدم که امور به همان شکل که انتظار می رفت انجام شده است . تصمیم گیری در سازمان با هم بود اگر کار خاصی در سازمان می بایست انجام می پذیرفت ، من باید مطمئن می شدم که فرد مناسب اقدام صحیحی را در زمان مناسب انجام داده است.

این روش در سی سال اول زندگی کار من کما بیش جواب داد. سپس حادثه ای رخ داد که سبب شد در روش هدایت و پیشبرد شرکت و همچنین عملکردم در کلاس هایی که تدریس می کردم و نظرات مشورتی که به افراد می دادم ، تجدید نظر کنم. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
5:46
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل161 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی

بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ملی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

 مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری , دانلود پایان نامه crm , دانلود پایان نامه صنعت بانکداری , ارتباط با مشتری در بانکداری , پایان نامه ارتباط با مشتری در بانکداری

 

بیان مسئله

در هر سازمان اعم از تولیدی وخدماتی مهمترین عامل جهت حفظ وبقای سازمان مشتریان آنها هستند به نحوی که چنانچه سازمان درجلب رضایت و وفاداری آنها موفق شود زمینه رشد و بقای طولانی مدت خود را مهیا نموده است با وجود اینکه سودآوری ونگهداری مشتریان به عنوان هسته مرکزی کسب و کار یک سازمان مطرح است ولی اگر یک سازمان مشتریان خود را از دست بدهد در حالیکه نتواند به این سوال پاسخ دهد که عملکرد سازمان چگونه باید باشد تا بتوان مشتریان را نگهداری کرد کار زیادی نمیتوان برای آن سازمان انجام داد . بنابراین تلاش برای بالا بردن سطح کیفی خدمات و همچنین توجه به راهکارهایی که باعث بالا رفتن حس وفاداری مشتریان نسبت به سازمانها میگردد باید در اولویت برنامه های سازمانهای بازرگانی قرار گیرد.

  وقتی یک پروژه CRM شروع می شود، بسیاری از سازمان ها ممکن است بازگشت قابل توجهی را از آن انتظار داشته باشند، نظیر: افزایش درآمد، کاهش هزینه. بسیاری از سازمان ها پس از اجرای CRM همچنان در حال پرسیدن این سؤال هستند که آیا این سیستم منجر به رضایت مشتری  شده است و تا چه حد مؤفق بوده است؟ هنوز به طور واضح مشخص نیست که چرا و چگونه یک سیستم CRM مؤفق می شود، در حالی که بقیه با شکست مواجه می شوند

     لذا در این پژوهش به بررسی علاقه مشتریان بانک ملی ایران برای اجرای CRM میپردازیم که آیا از نظر آنها اجرای این فرایند تا چه اندازه باعث رضایت و بالا رفتن وفاداری آنها خواهد شد ؟ و آیا اصولا به نظر آنها این رویه میتواند باعث بالا رفتن کیفیت خدمات بانک گردد ؟

فرضیات تحقیق

    میان برقراری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و میزان خدمات بانک ، همبستگی مثبت وجود دارد

    برقراری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به افزایش خدمات بانک کمک می کند

    با بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، می توان میزان خدمات بانک را بالا برد

بررسی برقراری فرایند مدیریت ارتباط با مشتری CRM , بانک , علاقه مشتریان بانک , اجرای CRM , رضایت و بالا رفتن وفاداری , بالا رفتن کیفیت خدمات بانک , فرایند مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری , مدیریت ارتباط با مشتری بانک , CRM در بانک , CRM در بانک , سیستم مدیریت ارتباط با مشتری , استقرار مدیریت ارتباط با مشتری

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تئوری محدودیت (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلrar
تعداد صفحات53
حجم فایل1.187 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

پیشینه تئوری محدودیت ها                                                             3

عناوین برخی از پایان نامه های موجود در زمینه تئوری محدودیتها               8

 کاربردهای تئوری محدودیت ها                                                             9

                                                            11TOC اصول کلیدی و زیربنایی

گامهای پنج گانه اجرای تئوری محدودیت                                            15

تئوری محدودیت در بخش تولید                                                       29

ابزارهای مدیریت محدودیت ها                                                       31

فرآیند منطقی تفکر                                                                     32

                                                                       36DBRزمان بندی تولید

زنجیره بحرانی و نرم افزارهای آن                                                       45

ارائه چند مثال                                                                          46

منابع و مآخذ                                                                            53

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پرسشنامه خوشبینی + پرسشنامه سنجش خلاقیت+ تفسیر نتایج (پرسشنامه)

شنبه 28 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلzip
تعداد صفحات11
حجم فایل44 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اشخاصی وجود دارند كه می‌توانند زندگی را بهتر از دیگران ارزیابی كنند، از اكثر موقعیت‌ها موفق بیرون بیایند و جنبه مثبت هر واقعه را كشف كنند. این اشخاص چه چیزی بیشتر از دیگران دارند؟ چه عاملی به آنها اجازه می‌دهد كه همیشه روحیه داشته باشند؟ حسودان می‌گویند كه آنها شانس و عوامل محیطی نسبت می‌دهند. اما آنها چیز دیگری دارند: ذره‌ای خوش‌بینی!

برای آنكه بدانید تا چه اندازه در گروه انسان‌های خوش‌بین جای می‌گیرید، پرسشنامه اول را تکمیل نمایید.

...................................................................................................................................................

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس حاوی 60 سؤال است كه  به صورت استاندارد طراحی شده و پایایی و روایی آن ها بارها مورد آزمایش قرار گرفته  در این پرسشنامه هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ می‌باشد. با تکمیل این پرسشنامه میتوانید میزان خلاقیت خود را ارزیابی کنید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های کوچک (پرسشنامه)

شنبه 28 بهمن 1396
5:43
مارال
دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات3
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های کوچک

دانلود پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های کوچک

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

این پرسشنامه شامل 61سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی , وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی , دانلود رایگان پرسشنامه ایمنی در کارگاه های تولیدی , دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت , دانلود پرسشنامه ایمنی کارگاه ها , پرسشنامه ایمنی کارگاه های کوچک , پرسشنامه ارزیابی وضعیت ایمنی , بررسی عوامل مؤثر بر ایمنی در کارگاه ها

پرسشنامه

 به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها‌ دربین برخی از کارگران و کارکنان کارگاه های کوچک سردشت توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات،  در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .و برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است،  سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای كرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد. 

 

عکس بخشی از پرسشنامه

پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی , وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی , دانلود رایگان پرسشنامه ایمنی در کارگاه های تولیدی , دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت , دانلود پرسشنامه ایمنی کارگاه ها , پرسشنامه ایمنی کارگاه های کوچک

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پرسشنامه کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی (پرسشنامه)

شنبه 28 بهمن 1396
5:42
مارال
دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات3
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پرسشنامه کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی

بررسی نگرش کشاورزان به کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

این پرسشنامه شامل 30سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد

روش تحقیق

 

 تحقیق حاضر از لحاظ هدف،کاربردی است چون نتایج آن برای دست اندرکاران آموزشی قابل استفاده می باشد از لحاظ میزان نظارت و درجه کنترل متغیرها میدانی است. هم‌چنین این تحقیق از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، از نوع تحقیقات توصیفی است چون هدف آن توصیف شرایط شرایط مورد بررسی می باشد از بین روش های توصیفی نیز این تحقیق از روش تحقیق همبستگی بهره برده است که در آن رابطه بین متغیرها تحلیل و بررسی می شود. جامعه آماری تحقیق شامل کشاورزان شهرستان اهواز می باشد که به علت عدم امکان در استفاده از نظرات تمامی کشاورزان جامعه آماری مورد نظر نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم انجام گردید.

 روش و ابزار گردآوری اطلاعات

 در تحقیق حاضر از روش‌های مختلفی برای گردآوری اطلاعات استفاده گردید. از جمله مروری بر مطالعات صورت گرفته در داخل و خارج كشور و استفاده از كتب و مقالات داخلی و خارجی مورد بهره برداری قرار گرفت. بر مبنای نتایج حاصل از این بررسی ها و نیز به منظور نیل به هدف پژوهش پرسشنامه ای در بخش های كه شامل ویژگی های فردی کشاورزان،نگرش در زمینه فناوری اطلاعات ،میزان آشنایی با فناوری اطلاعات و به کارگیری آن ،آشنایی به زبان انگلیسی. زیر ساخت ها و راهبرد های فناوری اطلاعات طراحی گردید .

روائی و پایائی پرسشنامه

اعتبار پرسشنامه ها پس از انجام اصلاحات مورد نظر ، جهت تعیین روایی ابزار تحقیق از نظرات اساتید ترویج و آموزش کشاورزی استفاده گردید که بر اساس نظرات آن‌ها روایی محتوایی ابزار مورد تایید قرار گرفت به منطور تعیین پایایی ،آزمون مقدماتی با 30 نفر از افراد جامعه آماری صورت گرفت و با استفاده از از داده های کسب شده ضریب آلفای کرونباخ برای بخش های گوناگون بین 75/0 تا93/0 تعیین گردید.

 

جدول3-1- مقادیر آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی مقیاس در بخش های مختلف تحقیق

نام سازه یا عوامل

تعداد سنجه

مقدار آلفای کرونباخ

آشنایی با فناوری اطلاعات

15

97/0

نگرش نسبت به IT

8

75/0

آشنایی به زبان انگلیسی

7

91/0

 

عکس بخشی از پرسشنامه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی تاثیرات بکارگیری اتوماسیون اداری بر بهره وری مدیران (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
5:42
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات106
حجم فایل224 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 بررسی تاثیرات بکارگیری اتوماسیون اداری بر  بهره وری مدیران

بررسی تاثیرات بکارگیری اتوماسیون اداری بر  بهره وری مدیران مطالعه موردی مدیران شهرداری

فـرمت فایــــل : word
تعداد صفحات : 106
رشــــــتـــــــه : مدیریت
قیمت محصول :
8000

مقدمه

سازمان ها را در عصر جدید از بکار گیری سیستم های کامپیوتری و تکنولوژی اطلاعات و رسانه های پیش رفته گریز و گزیری نیست و آینده از ان آنانی است که با شناخت دقیق و صحیح ، محاسن و معایب این سیستم ها را موشکافانه مورد امعان نظر قرار داده و از تجربه دیگران درس بگیرند بدون اینکه هزینه های آن تجربه را مجدداً تقبل نمایند .

 دسترسی به کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات و رسانه هایا پیش رفته ، مولد شتاب فزاینده هست و شتاب ، این تاثیر را دارد که هر واحدی از زمان را که صرفه جویی می شود از واحد قبلی آن با ارزش تر می سزد . بدین ترتیب حلقه باز خورد مثبتی به وجود می آید که شتاب را شتاب می بخشد .

 گسترش سیل آسای کامپیوتر  در دهه های اخیر ، مهمترین تغییر را در نظام دانایی از اختراع چاپ در قرن پانزدهم یا حتی از اختراع خط به این سو پدید آورده است . به موازات  این تغییر خارق العاده ، گسترش شبکه ها و رسانه های جدید آمده است که به همان اندازه شگفت انگیز  است و کارش ، جابجا کردن دانایی و عناصر تشکیل دهنده آن یعنی داده و اطلاعات است .

 آنچه که مدیران در سطوح  مختلف سازمان انجام می دهند و همواره در فضای آن حرکت می نمایند ، بهره‌وری  را می توان جمع آوری و پردزش اطلاعات در نظر گرفت ( صرافی زاده ، ص 56: 1380)

 داشتن اطلاعات دقیق ، مرتبط و به هنگام و سریع باعث  بالا رفتن سرعت و دقت بهره‌وری  شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهد گرفت . در این برنامه زمانی ، یک مدیر کار آمد بدون داشتن  اطلاعات مورد نیاز خود قادر به رهبری سازمان و رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده نیست .

 مدیران به منظور مواجهه با محیط و تحقق اهداف سازمانی خود با مد نظر قرر دادن متغیر های محیطی ضرورتاً بایستی محیط را تحلیل و متغیر های آن شناسائی و تدبیر مناسب در بر خورد با آنها اتخاذ نمایند . این امر مستلزم برخورداری از اطلاعات به هنگام درون و برون سازمانی و نیز امکان بهره برداری بهینه از آنها را دارد .

 رواج ریز کامپیوتر  در ادارات ، با انتشار  روز افزون محصولات جدید ارتباطی ، کامپیوتری  و ذخیره سازی اطلاعات و تغییرات اساسی در روش اجرای امور اداری همراه بوده است در ابتدی کار از سیستم های کامپیوتری  برای مکاتبات به صورت مستقل استفاده می شد . اما به مرور زمان  کامپیوتری ها به یکدیگر مرتبط گردیدند . این ارتباط به کاربران اجازه می دهد نه تنها از فایلهای مکاتبات به صورت مشترک استفاده نمایند . بلکه می توانند برای یکدیگر پیام ارسال نمایند . امروزه انواع مختلفی از سیتمهای اتوماسیون اداری وجود دارد . سیستم اطلاعات  مدیریت درس طرح مختلف سازمانی و

با بهره مندی از ابزار های نوین جمع آوری و پردازش داده ها می تواند مدیران را در جهت تحقق اهداف، یاری و پشتیبانی نماید . کامپیوتر ، سر عت ، دقت و صحت بهره‌وری  را افزایش داده و در نتیجه سطح سرعت، صحت و دقت کار در سازمان بالا می رود سیستم اتوماسیون تاثیر به سزایی در صحت ، دقت ، اقتصادی بودن، بهنگام بودن بهره وری مدیران شهرداری را داشته در این تحقیق اثرات سیستم اتوماسیون بر بهره وری مدیران شهرداری  را مورد بررسی قرار می گیرد .

 تبیین موضوع تحقیق

 مدیریت و بهره‌وری  دو واژه نزدیک به هم در مدیریت و انجام امور سازمان می باشند و بدون تردید ، بهره‌وری  ، مهم ترین کار مدیران ارشد است که به آسانی نیز می توان در آن مرتکب اشتباه  شد . اما اگر کل فرایند را به گونه ای متفاوت بنگرید وضعیت نیز فرق خواهد کرد .

 اغلب مدیران بهره‌وری  را رخدادی منفرد می پندارند که در یک لحظه مشخص از زمان به وقوع می پیوندد. اما در حقیقت، بهره‌وری  فرایند آمیخته با بازی نهایی قدرت ، سیاست ها ، اختلافات شخصی و تاریخچه سازمانی است . رهبرانی که قدرت تشخیص این موضوع را دارند . تصمیماتی به مراتب بهتر از آنهایی می گیرند که کماکان بر این تصور پای می فشارند که تصمیمات ، رخداد هایی هستند تنها در کنترل ایشان . از همین رو است که گفته می شود بعضی از فرایند های بهره‌وری  موثر تر و کار آمد تر از بعضی دیگر هشتند ( گاروین ، ص 64:2001)

در اغلب مواقع ، تصمیم گیران ، یک فرایند جانبدارانه را به کار می گیرند که شاید غیر بهره ورترین و ناکارا ترین راه برای انجام امور باشد . آنها بهره‌وری  را بسان منازعه ای  می بینند که در آن به دفاع پردازش از راه کار های مورد نظر خود می پردازند . اطلاعات را به صورت گزینشی ارائه  می کنند و با خودداری  از ارائه داده های متضاد می توانند موقعیتی متقاعد کننده فراهم آورده ، در برابر مخالف ایستادگی کنند . اما فرایند موثر تر وجود دارد که فرایند       جستجو گر است .

 در طی این فرایند ، افراد مجموعه متنوعی از گزینه ها را پیش روی خود قرار داده و با همکاری یکدیگر بهترین راهکار را جستجو می کنند. هر چند در عمل این رهبری است که تصمیم نهایی را  به كارمی گیرد اما فردی که در فرایند تصمیم سازی مشارکت دارند ، باید باور داشته باشند که دیدگاهشان در نظر گرفته شده و فرصت آن را یافته اند که بر تصمیم نهایی تاثیری  گذارند . موقع بهره‌وری  ، دسترسی به اطلاعات دقیق ، مرتبط ، صحیح و به هنگام ، عامل بسیار  موثری است . هر قدر محیط پیچیده تر باشد سرعت و شتاب افزایش بیشتری پیدا می کند و بهره‌وری  مشکل تر می شود . تنها چیزی که می تواند بهره‌وری  را سهل تر و عدم اعتماد را کاهش دهد اطلاعات مرتبط ، دقیق و به هنگام می باشد . کیفیت اطلاعات و. کارایی فرایند آن ، در  صحیح ، مرتبط ، به موقع و مطلوب بودن آن جلوه گر می شود

سرعت عمل مدیر در بهره‌وری  و درستی تصمیم او بستگی تام به کمیت و کیفیت اطلاعاتی دارد که در دسترس او قرار می گیرد . همچنین با زخورد اطلاعاتی تصمیم ، امکان اصلاح و غنی سازی آنها را برای مدیران فراهم می سزد .

 امروزه توسعه و پیچیدگی سازمانها تخصصی ، مدیریت سنتی گذشته را غیر کار آمد ساخته و سیستم های اطلاعات مدیریت ، پدیده ی است که می توان آن را مشخص گذار از مدیریت سنتی به مدیریت « موثر جدید » دانست .

 مدیران سنتی با حضور فیزیکی در محیط سازمان ، به کسب مستقیم اطلاعات می پرداختند و با « آزمون و خطا » روشهای مورد نظر را تجزیه می کردند . شبکه اطلاعاتی آنها به تعداد معدودی افراد موثق ، که در نقاط حساس گمارده می شدند ، محدود می گشت و گاه نفوذ  در این گونه شبکه های اتطلاعاتی ، امکان خطی دهی به مدیران را فراهم می ساخت .

 مکانیزم های قدیمی اطلاعات مدیریت ، پاسخگوی شرایط پیچیده حاضر نیست و نمی توان در بر خورد با مسائل بغرنج ، صرفاً به ذهنیات و یا گزارشات محدود و اقوال دست اندر کاران متکی بود . اداره امور به شیوه های موثر و کار امد ، سمتلزم پردازش انبوهی از اطلاعات گوناگون است که  با آهنگی سریع رشد کرده و تحلیل آنها را سخت می سزد .

 نگرش سیستمی به جهت جامعیت بالقوه  ، به یکپارچگی و هماهنگی اطلاعات موجود در سازمان کشیده می شود و عالی ترین مورد نگرش سیستمی به سازمانها ، به استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت ( MIS ) منجر   می گردد .

 این سیستمها که گرد اوری و سازماندهی ها و تولید طلاعات و انتقال آن را به مدیران به انجام می رساند . همچون ناظری مقتدر در تمامی سطوح سازمانها حضور یافته و حیطه معرفتی مدیر را توسعه داده و بینش وی را بری اتخاذ تصمیمات صحیح مهیا می سازد .

 رقابت گسترده و فشرده ی که در سطح بین المللی ، بالا خص در حوزه عملیات اقتصادی وجود دارد ، اقتضا می کند که شیوه های مدیریت نیز همانند سایر عوامل متحول گردند ، تا بقای سازمان تضمین شود . سیستمهای اطلاعات مدیریت نیز همپای مدیریت از تحول و پویایی متاثر خواهد بود .

 نگهداری و پردازش انبوه داده هایی که برای بهره‌وری  مورد نیاز است . بدون استفاده از کامپیوتر های توانمند عصر حاضر غیر ممکن به نظر می رسد .کامپیوتر ها قادرند میلیونها  داده را در حافظه خود نگهداری کنند و طبق دستور العمل های نوشته شده ، داده های مزبور را با سرعتی شگفت انگیز  به انحاء مختلف ، تحلیل و تلخیص نموده و به صورت اطلاعات قابل استفاده در اختیار تصمیم گیرندگان قرار دهند .

 کامپیوتر وسیله با ارزشی برای کار کردن با اطلاعات و داده ، به ویژه اعدد و ارقام است . کاربرد گسترده کامپیوتر ، به عنوان ابزاری یاری دهنده در زمینه های برنامه ریزی مدیریت ، بهره‌وری  و کنترل ، به سبب ویژگیها و مزایای خاصی است که کامپیوتر  ها دارند .

 برخی از این ویژگیها  عبارتند از : پردازش بسیار سریع ، خود هدایت کنندگی ، پردازش از راه دور ، توان استدلال ، توان انجام حجم عظیمی از عملیات تکراری ، نگهداری و انبار کردن داده ها و باز خوانی داده ها .

 بدون شک ، توان فوق العاده کامپیوتر ها از لحاظ محاسبه ، استدلال ، سرعت عمل ، دقت و حافظه به آنها جایگاه کم نظیری در حل مسائل سازمانی داده است .

 بسیاری از اندیشمندان علم مدیریت را عقیده بر این است که هر تصمیمی به اطلاعات درباره موضوع آن بستگی دارد و حتی برخی گفته اند 90 در صد هر تصمیم را اطلاعات تشکیل می دهد . بنابراین  یک مدیر به عنوان تصمیم گیرنده در سازمان و یا حتی در جامعه ، باید اطلاعات دقیق و مناسب را به موقع در اختیار داشته باشد که بتواند دراجرای وظایف مدیریتی خود تصمیمات مناسب  را اتخاذ کند  و به مرحله اجرا گذارده و در نهایت ارزیابی کند .

 

اهداف تحقیق

 هدف اصلی

بررسی تاثیرات بکارگیری سیستم اتوماسیون اداری بر بهره وری مدیران شهرداری

اهداف فرعی

 1- شناسایی یک سیستم اتوماسیون  مناسب جهت اطلاع رسانی به مدیران شهرداری .

2- بررسی و تجزیه و تحلیل آثار و نتایج حاصل از سیستم اتوماسیون در شهرداری مناطق .

3- بررسی و شناسائی عوامل موثر در موفقیت سیستم اتوماسیون از نظر تامین اطلاعات مناسب نظیر صحیح بودن و دقت و به هنگام بودن و اقتصادی بودن .

4- ارایه راهکار برای بهبود عملکرد سیستم اتوماسیون جهت بهره برداری .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                 صفحه

چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………۱

فصل اول : کلیات تحقیق

۱-۱مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….۳

۲-۱   تبیین موضوع تحقیق……………………………………………………………………………………………….۴

۳-۱   اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………….۶

۴-۱ اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….۷

۱-۴-۱اهداف اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………….۷

۲-۴-۱اهداف فرعی تحقیق…………………………………………………………………………………………….۸

۵-۱ سوالات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………۸

۱-۵-۱سوالات اصلی ……………………………………………………………………………………………………۸

۲-۵-۱سوالات فرعی ……………………………………………………………………………………………………۸

۶-۱ تبیین فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………….۸

۷-۱ متغیر های تحقیق …………………………………………………………………………………………………..۸

۸-۱ تعریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………..۹

خلاصه فصل ………………………………………………………………………………………………………..۱۲

فصل دوم : ادبیات ، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….۱۴

۱-۲بهره‌وری  در سازمانها………………………………………………………………………………………۱۴

۲-۲   مدیریت در قرن ۲۱………………………………………………………………………………………………۱۶

۳-۲ نقش استراتژیک اطلاعات………………………………………………………………………………………۱۹

۴-۲ روش سیستمها و دیدگاه سیستمی……………………………………………………………………………..۲۰

۵-۲ چرخه حیات سیستم………………………………………………………………………… ……………………۲۲

۶-۲ اطلاعات …………………………………………………………………………………………… ……………… ۲۲

۷-۲ اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی .. … … … … … … … … … … … .. … … … … … …….۲۴

۸-۲ سیستم های اطلاعاتی……………………………………………………………………………………………..۲۴

۹-۲ طرح ریزی سیستم های اطلاعاتی………………………………………………………………………………۲۵

۱۰-۲ سیستم های اطلاعاتی عمودی…………………………………………………………………………………..۲۶

۱۱-۲ تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی ………………………………………………………………………………… ۲۵

۱۲-۲ کاربردتکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی …………………………………………………………………………۲۷

۱۳-۲ طرح ریزی سازمان………………………………………………………………………………………………۲۸

۱۴-۲ سیستم های اطلاعاتی و رایانه ها …………………………………………………………………………….۲۹

۱۵-۲ کاربرد سیستم های اطلاعاتی رایانه محور……………………………………………………………….. ۳۳

۱۶-۲ مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی…………………………………………………………………………..۳۶

۱۷- ۲سیستم های اطلاعاتی مدیریت ……………………………………………………………………………….۳۷

۱۸- ۲سیستم اطلاعات مدیریت ………………………………………………………………………………………۳۷

۱۹-۲ سیستم های اطلاعاتی سازمانی………………………………………………………………………………..۳۷

۲۰-۲ سیستم های میان سازمانی ………………………………………………………………………………………۳۸

۲۱-۲ سیستم های پشتیبانی تصمیم …………………………………………………………………………………..۳۸

۲۲-۲ سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری…………………………………………………………………………..۳۸

۲۳-۲ سیستم های پشتیبانی  تصمیمات گروهی…………………………………………………………………..۳۹

۲۴-۲ سیستم پردازش معاملات ………………………………………………………………………………………۴۰

۲۵-۲ هوش مصنوعی …………………………………………………………………………………………………..۴۰

۲۶-۲ سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی ………………………………………………………………۴۳

۲۷-۲ سیستم کارکنان دانشی………………………………………………………………………………………….۴۴

۲۸-۲ سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد ………………………………………………………………………….۴۵

۲۹-۲ سیستم های پشتیبانی عملیاتی…………………………………………………………………………………۴۵

۳۰-۲ سیستم گزارشات مدیریت ……………………………………………………………………………………۴۶

۳۱-۲ ویژگیهای سیستم گزارشات مدیریت ……………………………………………………………………..۴۷

۳۲-۲ نقش فناوری اطلاعات در سازمان ………………………………………………………………………… ۴۷

۳۳-۲ طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی …………………………………………………………………………. ۴۸

۳۴-۲اتوماسیون  اداری…………………………………………………………………………………………………۴۹

۳۵-۲ مزایا و معایب اتوماسیون اداری………………………………………………………………….. ………..۴۹

۳۶-۲ارگونومی در مکانیزاسیون اداری ………………………………&h

برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir