پروژه و تحقیق-بهداشت درمحیط جامعه و بهداشت حرفه ای (پزشکی)

شنبه 28 بهمن 1396
1:17
مارال
دسته بندیپزشکی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات68
حجم فایل531 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

انسان، از آغاز آفرینش، برای پویایی زندگی خود، به كار و كوشش مجبور بوده و در این راه، سختی های بسیار متحمل شده استنیروی كار هر كشور، به ویژه كشورهای در حال توسعه، بخشی از پر اهمیت از سرمایه های ملی دانسته شده و از پایه های توسعه ی اقتصادی و اجتماعی انگاشته می شوداز این رو، حفاظت از تندرستی نیروی كار و بهسازی محیط كار، از اهمیتی شایان توجه برخوردار است.

           توسعه پایدار بعنوان یک استراتژی برای تامین نیازهای جامعه ، بدون ایجاد اثر سوء بر بهداشت وسلامت ومحیط زیست وبدون به خطر انداختن منابع پایه جهانی وبالاخره بدون به خطرانداختن قابلیتهای تولید در آینده به شمار می آید ( اعلامیه کنفرانس بین المللی عالی ریو سال ۱۹۹۲)

بنابراین اعلامیه ، انسان نقش محوری در توسعه پایدار را داشته ومستحق برخورداری از یک زندگی بارور و سالم وهماهنگ با طبیعت است وبهداشت حرفه ای به عنوان عنصری پایه ، از اصول توسعه پایدار می باشد که  افرد شاغل در واحدهای شغلی را که  ممکن است در مواجهه با عوامل زیان آور تهدید کننده سلامتی قرار گیرند ، تحت پوشش قرار داده تا از آسیب دیدن سلامتی آنها پیشگیری نماید .

 

 نقش محوری بهداشت حرفه ای در توسعه پایدار

۱) پیشگیری از حوادث ،آسیب های و بیماریهای شغلی و حفاظت كارگران در مقابل فشارهای بیش از حد جسمی و روانی بر استفاده بهینه از منابع محدود موجود و به حداقل رساندن كاهش غیر ضروری منابع مادی و انسانی دلالت دارد.

۲) هدف از محیط كار ایمن و سالم ، بكارگیری ایمن ترین تكنولوژی همراه با مصرف انرژی كم ، ایجاد آلودگی كمتر و تولید مواد زائد كم می باشد و در اغلب كشورها قوانین مربوط به بهداشت حرفه ای بر استفاده از بهترین تكنولوژی كه دسترسی به آن نیز ممكن باشد ، تاكید دارد .

۳) بكارگیری اصول بهداشت حرفه ای موجب افزایش كیفیت محصولات ، بهره وری و فرآیند مدیریت گردیده و بنابراین در ممانعت از افت غیر ضروری انرژی و مواد و همچنین پیشگیری از اثرات ناخواسته بر روی محیط زیست نقش موثری خواهد داشت .

۴) اغلب مخاطرات محیط از محیط های كاری همچون صنعت ، كشاورزی ، حمل و نقل و خدمات ، ناشی می شوند. كارشناسان و دیگر افراد مسئول در امر بهداشت حرفه ای به خوبی از فرآیندها و عواملی كه ممكن است برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد ، آگاهی دارند و اغلب این اطلاعات در مراحل اولیه بروز مشكل در اختیار آن ها قرار می گیرد و بنابراین قادرند پیشگیری های اولیه را انجام دهند در غیر این صورت عناصر مخاطره آمیز در محیط پراكنده خواهند شد .

در مورد حفاظت محیط زیست وقتی كه مشكلات ناشی از سیستم های تولیدی مطرح می شود ، انتظار می رود كه عملكرد بهداشت حرفه ای از نظر كارایی و صرف هزینه مورد تایید قرار گیرد . به همین منظور در برخی كشورهای صنعتی فعالیت هایی را برای برقراری ارتباط نزدیكتر بین بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط زیست آغاز نموده اند.

۵) هدف از خدمات بهداشت حرفه ای تامین سلامت و استفاده بهینه از توان كاری و رفاه كارگران می باشد . وجود نیروی كار سالم ، بارور و باانگیزه عامل كلیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود . بعلاوه بهره وری و كیفیت بالای كار می تواند تولید سالم مواد و كالاهاو همچنین اقدام عملی دستیابی به اصول توسعه پایدار را تضمین نماید .

۶) اكثر مخاطرات زیست محیطی ابتدا در محیط های كاری و یا جمعیت های كارگری مورد شناسایی قرار می گیرند . بنابراین بهداشت حرفه ای در همان نقطه شروع یك سیستم ، اعلام خطر برای تعیین مخاطرات زیست محیطی را فراهم می كند كه می توان بر اساس آن مدل های موثری برای فعالیت های پیشگیری ارائه نمود .

۷) بیش از ۵۰% افراد بزرگسال در محیط كار در معرض عوامل زیان آور شیمیایی ، فیزیكی ، بیولوژیكی ،ارگونومیكی یا استرس های روانی و فشار كاری بیش از حد قرار می گیرند . در این مورد برای دستیابی به یك زندگی سالم و بارور می توان از بهداشت حرفه ای به عنوان ابزاری مناسب بهره گرفت.

۸) وضعیت كلی محیط زیست و اكوسیستم به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی بهداشت كارگران در مشاغل مختلف كشاورزی ، معدن و ماهیگیری و تولید تاثیر می گذارد . بنابراین یك ارتباط دوجانبه بین ایمنی و بهداشت حرفه ای از یك طرف و توسعه پایدار توام با محیط سالم از طرف دیگر وجود دارد .

۹) با توجه به اهمیت رفاه افراد و برای توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع و كشورها ، خط مشی وجود دارد كه دستیابی هر فرد را به كار امكان پذیر ساخته و آن ها را قادر می سازد كه هزینه زندگی خود و خانواده شان را تامین نمایند . بالا بودن آمار شاغلین ، یك عامل كلیدی در توسعه پایدار و ایمن كشورها محسوب می شود ، در حالی كه افزایش نرخ بیكاری و تبعات منفی آن عاملی تهدید كننده برای این توسعه به شمار می رود .

۱۰) اختصاصا در كشورهای در حال توسعه بهداشت و رفاه خانواده در گرو سلامتی و بهره وری نیروی كار آن خواهد بود بنابراین وضعیت زندگی اعضای آن متاثر از اقدامات بهداشت حرفه ای خواهد بود در غیر این صورت با توجه به پایین بودن سطح بهداشت و كاهش توان كاری ، بحران شدیدی در خانواده بوجود آورده و به طور غیر مستقیم بهداشت، رفاه و اقتصاد جوامع را تحت تاثیر قرار می دهند .  

 

 بیان مأموریت بهداشت حرفه ای:

*حفظ و ارتقاء سطح سلامت نیروی کار از طریق شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور محیط کار به منظور اطمینان از عدم وجود و یا زیر حد آسیب رسانی مخاطرات محیط کار و نیز انطباق محیط کار و کارگر و نیز بررسی سلامت شاغلین در حین کار.

 

اهداف کمی کلان بهداشت حرفه ای

 *حفاظت و ارتقاء هر چه بیشتر سلامت جسمی و روانی در مشاغل مختلف.

*پیشگیری از حوادث و بیماریهای ناشی از کار.

*حفظ سلامتی کارگران در برابر کلیه عوامل زیان آور که در نوع و خصلت یک شغل وجود دارد.

*انتخاب فرد مناسب برای کار مناسب و تشخیص زودرس بیماریها و عوارض کاری.

 

اهداف کمی استانی در راستای دستیابی به اهداف کشوری

۱شرح وظایف واحد بهداشت حرفه ای مركز بهداشت استان:
سیاستگزاری ،نظارت وبرنامه ریزی در زمینه امور بهداشت حرفه ای استان
انجام مطالعات و بررسی های لازمبمنظور آگاهی از وضعیت بهداشت حرفه ای كارگاهها و كارخانجات , معادن , مشاغلكشاورزی و خدمات در سطح استان
تشكیل جلسات با سازمانها و ارگانهای ذیربط درزمینه جلب هماهنگیهای بین بخشی بمنظور ارائه موثر خدمات بهداشت حرفه ای
برنامهریزی و پیگیری در جهت رعایت حدود ملی تماس شغلی عوامل زیان آور و كنترل عوامل زیانآور محیط های كاری با توجه به استانداردهای موجود
عضویت در كمیته های بدوی وتجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان
صدور مجوز فعالیت و نظارت برشركت های و مراكز مجاز ارائه دهنده خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای در سطح استان
صدور مجوز فعالیت و نظارت بر شركت های و مراكز مجاز ارائه دهنده خدمات طبكار در سطح استان

برنامه ریزی در زمینه بهبود شرایط كار و انجام معایناتدوره ای در مشاغل سخت و زیان آور
همكاری در سایر واحد ها در اجرای مراقبتهایاولیه بهداشتی
( P.H.C )
فعالیت و نظارت در زمینه اجرای برنامه های بهداشت حرفهای در قالب سیستم های شبكه بهداشتی و درمانی كشور و پزشك خانواده
برنامه ریزی درزمینه توسعه , تاسیس , تجهیز و راه اندازی ایستگاههای بهگر ،خانه های بهداشت كارگریو مراكز بهداشت كار
پیگیری و نظارت بر اجرای طرحها و برنامه هایبهداشت حرفه ای ابلاغی از سوی مركز سلامت محیط و كار ( سامانه جامع بازرسی بهداشت حرفه ای، برنامه بهداشت كشاورزی ،طرح بقا , برنامه تربیت بهگر , برنامه ارگونومی ،برنامه كنترل صدا،برنامه روشنایی محیط كار ، برنامه كنترل سیلیس،برنامه حذفآزبست،برنامه كنترل مواجهه با جیوه،طرح خانه های بهداشت كارگری،ایمنیشیمیایی،معاینات كارگری ، تشدید و هدفمند نمودن بازدیدكارگاهی ،
 ... )
برنامهریزی , هماهنگی و پیگیری در زمینه تشكیل و ارتقا كارایی كمیته های حفاظت فنی وبهداشت كار
نظارت بر عملكرد دانش آموختگان بهداشت حرفه ای شاغل در مراكز بهداشتو كارگاهها و كارخانجات استان
برنامه ریزی در زمینه تشكیل دوره های آموزشی وبازآموزی بهداشتیاران كار , بهورزان , كاردانهای بهداشتی , اعضاء كمیته های حفاظتفنی و بهداشت كار و بازآموزی طب كار
هماهنگی و همكاری با كارشناسان آموزش بهداشتبمنظور ارائه برنامه های آموزشی بهداشت عمومی و حرفه ای
اجرای طرحهای تحقیقاتی وهمكاری با موسسات و مجریان طرحهای تحقیقاتی در زمینه مسائل مرتبط با سلامت شغلی

فعالیت های اجرائی بهداشت حرفهای

 

۱ -  بازرسی وپایش ونظارت محیط های کار:

به منظور بررسی مستمر وضعیت بهداشت محیط کار و آگاهی از چگونگی اجرای قوانین و دستور العمل ها مهمترین وظیفه بازرسان بهداشت حرفه ای بازرسی و پایش از محیط های کاری خصوصاً کارگاهها و کارخانجات است.     

 

۱-    برنامه طب کار وتیم سلامت شغل

اهمیت حفظ و ارتقاء سلامت کارگران مسبب تشکیل تیم سلامت استان متشکل از کارشناس بهداشت حرفه ای وپزشک متخصص طب کار گردیده که با فعالیتهائی مانند ارائه مجوز به بخش خصوصی ودولتی وآگاه نمودن جامعه ذی نفع از مقررات ، قوانین ودستورالعملها در واحد بهداشت حرفه ای مشغول فعالیت اند .

هدف اصلی : حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران کلیه مشاغل

فعالیتها :

۱-نظارت

الف- نظارت بر شرکتهای خصوصی ارائه کننده خدمات طب کاربصورت :

-    بازدید از محل کارخانه ومحل فعالیت

-    بازبینی پرونده بهداشتی کارگران

-    معاینه مجدد کارگران توسط پزشک مرکز وارزیابی آن با مواجهات وعوامل آسیب رسان شغلی

ب - نظارت بر فعالیت طب کار مراکز بهداشت شهرستانها در زمینه بهبود وتقویت سیستم نظارتی واجرایی دولتی

ج  نظارت برنحوه ارائه خدمات طب کاروبهداشت حرفه ای در کارخانجات توسط پزشکان شاغل در صنعت وکارشناسان بهداشت حرفه ای مشاور به صورت مراجعات حضوری و ارزیابی پرونده بهداشتی کارگران وفعالیت های بهداشتی محیط کار به نحوه انجام معاینات وآزمایشات مورد نیاز

۲- ارزشیابی

-     ارزشیابی خدمات ارئه شده توسط بخش خصوصی

۳-آموزش

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت فراگرد تنظیم تا كنترل بودجه (پاورپوینت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:16
مارال
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات370
حجم فایل1.755 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت فراگرد تنظیم تا كنترل بودجه

پیشگفتار

كمیابی موضوع مشترك علومی چون اقتصاد،مدیریت وبودجه است

   اقتصاد به علم اداره منابع كمیاب تعبیرمی شود

   مدیریت را استفاده موثر وكارآمد ازمنابع عالی مادی ومالی و انسانی می دانند

    بودجه نیزازیك دیدگاه به تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی تعریف شده است

بودجه شاهرگ حیاتی دولت است.

    بودجه آیینه تمام نمای همه برنامه هاوفعالیتهای دولت بوده و نقشی بسیارمهم وحیاتی درتوسعه اقتصادملی ایفاء

    می نماید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نگرشی بر مدیریت تلفیقی آفات (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:16
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نگرشی بر مدیریت تلفیقی آفات

 

با کشت کار گیاهان اهلی شده در زمین‎‎‎های بزرگ زراعی تعادل زیستی اکو سیستمهای طبیعی بر هم خورد و حشرات توانستند غذای فراوان خود را در مزارع یک دست کشت شده بیابند و بی هیچ مزاحمتی جمعیت خود را افزایش دهند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان, کشاورزی یک صنعت است و یا شاید بتوان گفت راه صنعتی شدن یک جامعه از صنعتی شدن فعالیتهای کشاورزی می‎گذرد. بیشتر کشورهای اروپائی که اکنون به کشورهای صنعتی مشهورند در ابتدا جوامع کشاورزی مدار بوده‎اند. نتیجه توسعه صنعتی کشاورزی و افزایش تولیدات آن در واقع تولید غذای کافی برای جمعیت رو به رشد جهان است.

اما روی دیگر سکه امنیت غذائی که اتفاقاً از اهمیت خاصی برخوردار است همانا حفاظت و نگهداری از محصولات کشاورزی در برابر خطر نابودی توسط عوامل تهدید کننده‎ای چون آفات و بیماریهای گیاهی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نكاتی برای موفقیت در مدیریت (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:16
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نكاتی برای موفقیت در مدیریت

 

مدیران موفق تشخیص می‌دهند که اهداف شغلی‌شان تا چه میزان تحقق پیدا می‌کند .مدیر باید همانند یک رهبر، خلاق بوده، به دنبال هدف‌های بلند مدت باشد و کارکنان خود را مورد توجه قرار دهد. ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگی‌های یک مدیر موفق است.   

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نقش نقطه تجاری در رفع مشكلات صادرات (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:16
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل63 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش نقطه تجاری در رفع مشكلات صادرات

 

چكیده

تاكید برنامه چهارم توسعه كشور بر توسعه نقطه تجاری در جهت توسعه صادرات و با بررسی خدماتی كه یك نقطه تجاری طبق الگوی فدراسیون جهانی نقطه تجاری قادر به ارایه آن است، متوجه این نكته می شویم كه این خدمات می تواند كاركردهای مفیدی را در رفع مشكلات صادرات موسسات كوچك و متوسط كشور ایفا كند. لذا در این مقاله به بیان مطالبی پیرامون نقطه تجاری، تاریخچه آن، مزایا و ساختار آن و در ادامه به بیان خدمات فعلی نقطه تجاری ایران خواهیم پرداخت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نقش مدیریت (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:16
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات48
حجم فایل51 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش مدیریت

 

چكیده تحقیق:

نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری كه دارد دیزل حركت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در اداره امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر را نمی توان كنار زد. مدیر وظیفة الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، عاطفی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فنی زیردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرایط حاكم بر سازمان است.

شرایطی كه اگر سنجیده و آگاهانه نباشند رضایت و مسالمت جای خود را به درگیری، تشویش، غیبت، اعتراض و مخالفت می دهد. سازگاری كاركنان با یكدیگر سازگاری كاركنان با سرپرست ها، انگیزة كاری كاركنان، تأمین نیازهای كاركنان، رضایت شغلی كاركنان همگام پیشرفت فنی تكنولوژیكی بایستی مورد توجه قرار گیرد. رضایت شغلی فراتر از كوشش برای كار بیشتر با سلامتی كاركنان مرتبط است. فعالیت های شغلی در محیط هائی با جوّ رُعب و وحشت به سلامتی به شخصیت، انگیزه و روان افراد آسیب های جدی وارد می كند.

برای سلامتی و انگیزة كاركنان بایستی موجبات رضایت آنان را تا آنجا كه ممكن است، فراهم آورد. تحقیق حاضر توصیه می نماید كه مدیران سبك مدیریتی رابطه مداری را پیش بگیرند و از برخورد سرد، مقررّاتی، كنترل شدید كه موجب آزردگی افراد می شود، خودداری نمایند. به آنها اعتماد كنند و اجازه بدهند در امور نظر داشته خلاقیت نشان بدهند و زمینة مشاركت هرچه بیشتر آنان را فراهم آورند. در تحقیق فرهنگ سازمانی نیز از جمله موضوعات تأثیرگذار به شمار آمده است.

افراد رفتار مدیران در زمینه های فرهنگی خارج از سازمان را انگیزة مثبت قوی خود شمرده اند و خودشان را مالكان مفتخر فرهنگی- سیاسی سازمان نامیده اند، امر رضایت از شغل برای كاركنان اگرچه معنای رضایت از ترفیع، حقوق، سرپرست، همكاران، شرایط كار دارد ولی شخصیت اراده و فطرات ارزش جو و فرهنگی شان را از یاد نبرده كاركنان از رفتار رابطه مدار مدیریت استقبال كرده و آن طور كه تحقیق و آزمون ها نشان دادند آنها را راضی كردند تا در كارهای سازمان مشاركت داشته باشند. وظایف شان به نحو احسن انجام شود و سازمان به سوی اهداف تعیین شده قدم بردارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نقش مدیریت مصرف در كمك به مدیریت تولید (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:15
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل328 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش مدیریت مصرف در كمك به مدیریت تولید

 

نقش مدیریت در مصرف یكی از عوامل تأثیر گذار در سازمان می باشد. زیرا خیلی از محصولات در چرخه تولید یا از بین می رود یا به حساب نمی آید، به همین منظور در این مقاله به بررسی مدیریت تولید آب و مصرف آن پرداخته ایم.

اگرچه بیش از دو سوم سطح كره زمین را آب فرا گرفته است، اما براساس برآوردهای موجود تنها ۵/۲ درصد از منابع آبی جهان، آب شیرین است و در مجموع، كمتر از یك درصد از كل منابع آب جهان در اختیار جوامع بشری قرار دارد و مابقی آبهای شیرین به صورت یخچالهای قطبی و یا منابع آبی بسیار عمیق هستند كه دستیابی به آنها اقتصادی نیست، منابع آبی اگرچه تجدید پذیر هستند ولیكن حجم آنها ثابت بوده و در مقابل تقاضای بشری برای آن رو به افزایش است.

به گونه ای كه طی ۱۰۰ سال اخیر، تقاضای جهانی برای آب بیش از شش برابر شده است در صورتی كه جمعیت سه برابر شده است

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مدیریت مالی (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:15
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت مالی

 

مقدمه :

یكی از مباحث مهم در مدیریت مالی اندازه گیری و كاربرد هزینه سرمایه شركت می باشد كه معمولاً در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری و هم چنین راههای مختلف تامین مالی به عنوان اصل مهم تلقی می شود.

برای محاسبه سرمایه شركت ابتدا بایستی راههای مختلف كسب مانع مالی را بشناسیم .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نظریه قیمت گذاری آربیتراژ (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:15
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه قیمت گذاری آربیتراژ

 

1)مقدمه

2)نظریه قیمت گذاری آربیتراژ

مفروضات APT

  1. سرمایه گذاران به دنال بازدهی با ریسک متعادل هستند ؛ آنها ریسک گریزند و به دنبال پیشینه سازی ثروت نهایی شان هستند؛
  2. سرمایه گذاران می توانند در نرخ بدون ریسک, وام بگیرند و یا وام بدهند.
  3. هیچ محدودیت بازاری, همانند هزینه هایی مبادلاتی , مالیات یا محدودیت فروش استقراضی وجود ندارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نظریه‌ سازمان‌ های‌ یادگیرنده (مدیریت)

شنبه 28 بهمن 1396
1:15
مارال
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات64
حجم فایل66 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظریه‌ سازمان‌ های‌ یادگیرنده

 

مقدمه‌

برنامه‌های‌ بهبود مداوم‌ كه‌ امروزه‌ نقل‌ محافل‌ مدیریتی‌ است‌، به‌ سرعت در تمام‌ سازمانها گسترده‌ می‌شوند. مدیران‌ به‌ این‌ امید چنین‌ برنامه‌هایی‌ را، كه‌بعضاً هزینه‌های‌ گزافی‌ را نیز به‌ سازمان‌ تحمیل‌ می‌كنند، در دستور كار قرارمی‌دهند كه‌ بتوانند در سازمان‌ توان‌ رقابت‌ در بازار جهانی‌ و مقاومت‌ در برابر پیچیدگی‌های‌ روزافزون‌ را ایجاد كنند.

برنامه‌ها و تكنیك‌های‌ بهبود مداوم‌ بسیارمتنوع‌اند، چنانكه‌ تنها تهیه‌ فهرستی‌ از عناوین‌ آنها نیز كار سختی‌ است‌. متأسفانه‌ در این‌ وادی‌ تعداد شكست‌ها به‌ مراتب‌ بیش‌ از پیروزیهای‌ بدست‌ آمده ‌است‌. نظریه‌ سازمانهای‌ یادگیرنده‌، كه‌ ابتدا توسط تعدادی‌ از مدیران‌ هوشمند وبا تجربه‌ در محیط كسب‌‌و‌كار به‌ صورت‌ عملی‌ مورد استفاده‌ قرار گرفته ‌و سپس‌ در محیط‌های‌ دانشگاهی‌ توسط نظریه‌پردازان‌ پرورش‌ داده‌ شده‌ است‌، به‌ دنبال یافتن‌ جواب‌ این‌ مسئله‌ است‌.
بسیاری‌ از مدیران‌ از فهم‌ این‌ حقیقت‌ اساسی‌ كه‌ بهبود مداوم‌ نیاز به‌ تعهدسازمان‌ به‌ یادگیری‌ مداوم‌ دارد، عاجزند.

اساساً چگونه‌ می‌توان‌ انتظار داشت‌ كه سازمانی‌ بتواند به‌ پیشرفت‌ نائل‌ شود و افقهای‌ جدیدی‌ از فعالیت‌ و كار رافراروی‌ خود بگشاید، بدون‌ اینكه‌ بخواهد چیز جدیدی‌ یاد بگیرد. حل‌ یك‌ مسئله ‌چالش‌ برانگیز، معرفی‌ محصولی‌ جدید و بازمهندسی‌ یك‌ فرایند تولید جملگی‌ نیاز به‌ مشاهده‌ جهان‌ به‌ طریقی‌ نو و تلاش‌ عملی‌ در جهت‌ اجرای‌ یافته‌های‌ جدیددارند. در فقدان‌ عنصر حیاتی‌ یادگیری،‌ سازمانها و افراد آنها تنها شیوه‌های‌كهنه‌ را - حداكثر با بیانهای‌ جدید - تكرار می‌كنند.

 

فهرست‌ مطالب‌

مقدمه‌
تعاریف‌
انواع‌ یادگیری‌
زمینه‌های‌ شكل‌گیری‌ نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌
نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌
كشش‌ خلاق‌: اصل‌ تلفیق‌كننده‌
نقشهای‌ جدید
رهبر به‌ عنوان‌ طراح‌
رهبر به‌ عنوان‌ معلم‌
رهبر به‌ عنوان‌ خدمتگزار
مهارتهای‌ جدید
ساختن‌ دورنمای‌ مشترك‌
نمایان‌ ساختن‌ و آزمون‌ مدلهای‌ ذهنی‌
تفكر سیستمی‌
ابزارهای‌ جدید
الگوهای‌ سیستمی‌ پایه‌
ترسیم‌ شقوق‌ متعارض‌ استراتژیك‌
روش‌ ستون‌ سمت‌ چپ‌ برای‌ نمایان‌كردن‌ مدلهای‌ ذهنی‌
نقد نظریه‌ پیتر سنج‌
معنای‌ واقعی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌
مدیریت‌ در سازمانهای‌ یادگیرنده‌
اندازه‌گیری‌ یادگیری‌
یادداشتها

فهرست‌ منابع‌

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir