تحقیق شاهنامه فردوسی (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:15
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شاهنامه فردوسی 

 

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسهٔ ملی ایرانیان و نیز بزرگ‌ترین سند هویت ایشان است و آن را قرآن عجم نیز نام نهاده‌اند.[۱]

 

شاهنامه اثری است منظوم در حدود پنجاه‌هزار بیت در بحر متقارب مثمن محذوف (یا مقصور) (فعولن فعولن فعولن فعل (فعول)). سرایش آن حدود سی‌سال به طول انجامید. فردوسی خود در این باره ‌می‌گوید:

بسی رنج بردم درین سال سی

 

عجم زنده کردم بدین پارسی

آخرین ویرایشهای فردوسی در شاهنامه در سالهای ۴۰۰ و ۴۰۱ هجری قمری روی‌داد.

موضوع داستان‌های شاهنامه

شاهنامه شرح احوال، پیروزیها، شکستها، ناكامیها و دلاوریهای ایرانیان از کهنترین دوران (نخستین پادشاه جهان کیومرث) تا سرنگونی دولت ساسانی به دست تازیان است (در سده هفتم میلادی).

کشمکشهای خارجی ایرانیان با هندیان در شرق، تورانیان در شرق و شمال شرقی، رومیان در غرب و شمال غربی و تازیان در جنوب غربی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سفرنامه سدیدالسلطنه (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:15
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل3 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سفرنامه سدیدالسلطنه :

سفرنامه سدیدالسلطنه ، اثری از محمدعلی خان کبابی است. او یک بار در سال های 1314-1316 ه. ق و در روزگار مظفرالدین شاه قاجار، از بوشهر به تهران و مشهد رفته و از مشهد به تهران و سپس به کربلا سفر کرده است. پس از سیاحت از راه بصره و خلیج فارس به بوشهر و بندرعباس بازگشته است . سفر دوم او در سال 1308 خورشیدی از بندرعباس به تهران بوده است. او تا اواسط سال 1309 در تهران اقامت داشته 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سفرنامه پرهیجان هلب (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:15
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هلب 

 

 

 

  الكساندر هلب آغازی احساسی با بارسا داشت. در تنها ۸ ساعت، او به بارسلونا رسید، آزمایش پزشكی داد، قراردادش را امضا كرد و معرفی شد و بالاخره رؤیای هلب به واقعیت تبدیل شد.

 

   الكساندر هلب آغازی احساسی با بارسا داشت. در تنها ۸ ساعت، او به بارسلونا رسید، آزمایش پزشكی داد، قراردادش را امضا كرد و معرفی شد و بالاخره رؤیای هلب به واقعیت تبدیل شد. در تغییر مدرسه، تغییر شغل یا در این مورد، تغییر تیم، همیشه اضطراب، نامعلومی ها، هیجانات و شور جدید وجود دارد. الكساندر هلب، همه آنها را در روز اولش به عنوان بازیكن بارسا، پشت سر گذاشت.

● اضطراب های روز اول

الكساندر هلب كه اضطرابش را پشت یك لبخند پنهان كرده بود، ساعت ۱۲ در فرودگاه ال پرات فرود آمد و در كلمات كوتاهی به تلویزیون بارسا و سایت رسمی، با حفظ احتیاط در صحبت هایش، در جواب اینكه بازی برای بارسلونا برای او چه معنی دارد، گفت: «این برای من یك رؤیا است، من عاشق این باشگاه هستم و امضا كردن با بارسا شگفت انگیز است.» این بازیكن بلاروسی می دانست كه روز بلندی در پیش دارد اما اگر همه چیز طبق نقشه پیش برود،آخرش او می تواند به طور رسمی بازیكن بارسلونا باشد.

● اولین ایستگاه، لوگو

هلب كه كیف هایش را جمع كرده بود، به نوكمپ رفت. آن جا ۵ ساعت پیش رو داشتند. او كه پیشتر در زمین نبود، به سمت دفتر باشگاه كه رسانه ها و هواداران در آنجا انتظارش را می كشیدند، رفت و در كنار لوگوی باشگاه برای عكس ایستاد. با وجود دوربین ها، او لبخند و خونسردی اش را هنگام امضا كردن برای كودكان شگفت زده در جمعیت نگه داشت.

● ۵ ساعت پر كار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ساقینامه حافظ (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:15
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات3
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ساقینامه حافظ

پی دی اف

3 صفحه 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق رستم در شاهنامه (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:14
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل61 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رستم پسر زال

 

نبرد رستم و اسفندیاررستم نام آورترین چهرهٔ اسطوره‌ای در شاهنامه و به تبع آن برترین چهرهٔ اسطوره‌ای ایران است. او فرزند زال و رودابه وتبار پدری رستم به گرشاسپ (پهلوان اسطوره‌ای و چهرهٔ برتر اوستا) میرسیده. رستم به دست شغاد (برادرش) کشته شد.

 

رستم در شاهنامه

رستم در شاهنامه هر کاری می‌کند ولی با این همه ما او را به عنوان انسان می‌شناسیم چه که او هم واله می‌شود، گناه می‌کند. برخی معتقدند رستم زاییده خامهٔ توانای فردوسی آن رستم سکزی راستین نیست. ایرانی است در بردارندهٔ قهرمانیهای نیایش گرشاسپ و تواناییهای شعر‌ی فردوسی و نیاز مردم ایران به چنین اسطورهٔ زنده و دیرپایی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رباعیات خیام 2 (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:14
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات62
حجم فایل320 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رباعیات خیام 

2

پی دی اف 

63 صفحه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رباعیات خیام (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:14
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل155 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پی دی اف 

رباعیات خیام 

31 صفحه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رابطه بینا فرهنگی و ادبیات کودکان (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:14
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رابطه بینا فرهنگی و ادبیات کودکان

ضرورت رابطه بینافرهنگی، از كجا سرچشمه می‌گیرد و چرا باید فرهنگ‌های مختلف با هم رابطه داشته باشند؟ رابطه بینافرهنگی، چه نسبتی با ادبیات و كتاب كودك دارد و شكل‌گیری چنین رابطه‌ای، مستلزم عبور از چه موانعی است؟ در جهان امروز، اگر ادبیات كودك ما وارد چنین رابطه‌ای نشود، چه‌ آسیبی می‌بیند و این رابطه چه جهتی می‌تواند داشته‌ باشد؟ این‌ها پرسش‌هایی است كه در میزگردی با حضور رامین جهانبگلو (روشنفكر برجسته ایرانی و استاد فلسفه در دانشگاه‌های معتبر دنیا)، محسن سلیمانی (مترجم و مدرس ادبیات داستانی) و شهرام اقبال‌زاده (مترجم و منتقد)، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پژوهشنامه: موضوع بحث‌مان همان‌جور كه دوستان هم اطلاع دارند، روابط بینافرهنگی و ارتباطش با ادبیات، به ویژه ادبیات كودك و نوجوان است. برای شروع بحث، می‌توانیم از خود این مفهوم و ضرورت‌های شكل‌گیری‌اش شروع كنیم و یا اگر این قضیه سوابقی دارد، به آن هم اشاره‌ای شود.
رامین جهانبگلو: من فكر می‌كنم این بحث، یك بحث خیلی قدیمی است. برای این‌كه شما وقتی درباره رابطه بین فرهنگ‌ها صحبت می‌كنید، طبیعتاً به دوره‌های تاریخی قبلی هم برمی‌گردد و این‌كه تمدن‌ها چگونه با همدیگر این ارتباط‌ها را داشته‌اند و نتایج این ارتباطات چه بوده. مثلاً تأثیرهایی كه بعضی تمدن‌ها بر معماری جوامع و تمدن‌های دیگر گذاشته‌اند، كاملاً آشكار است. البته آن چیزی كه ما امروزه در قرن بیست‌و‌یكم، درباره روابط بین فرهنگی مدنظر داریم، اساساً یك پدیده مدرن است. چرا پدیده مدرن است؟ چون من فكر می‌كنم كه مسئله اصلی كه ما را به این‌جا رسانده در قرن بیست‌و‌یكم، خصوصاً از وقتی در دهكده جهانی قرار گرفتیم و مسائل میان فرهنگی به مراتب مهم‌تر شده، در واقع، نوعی رابطه بین «سوژه» و «دیگری» است كه اساساً با فاع‍لِ شناسندة مدرن به وجود می‌آید. چنین حالتی فقط در دنیای مدرن می‌تواند شكل بگیرد. از یك دوره‌ای به بعد، مسئله‌ای كه خصوصاً برای غرب مطرح می‌شود، این است كه «آن دیگری» كه در مقابل فاعل شناسنده غربی قرار می‌‌گیرد، كیست؟
طبیعتاً اعتلای این فكر در دوره‌ روشنگری، به مراتب خودش را بیش‌تر نشان می‌دهد؛ یعنی این‌كه ما باید برویم تمدن‌های دیگر را بشناسیم و درباره‌شان صحبت بكنیم كه البته، جنبه منفی‌اش را مثلاً كسی مثل ادواد سعید، به عنوان شرق‌شناسی به ما معرفی می‌كند كه در حقیقت، بیانگر تسلط غرب است بر شرق؛ بدون توجه درست به آن دیگری. من البته كاملاً با این ایده موافق نیستم. برای این‌كه فكر می‌كنم این مبنای مردم‌شناسی كه برویم و تمدن‌های دیگر را هم كشف كنیم، شكل خاصی از عقلانیت است كه جدا از آن‌چه مردم دوران باستان هم از سر كنجكاوی در پی آن بودند، یعنی شناخت جاها و آدم‌های دیگر، فقط بر مبنای سلطه بر دیگری نبوده و نیست. البته، تسلط و استیلای سیاسی هم مدنظر غربی‌ها بوده، ولی نتیجه‌اش فراتر از این و به هر حال كاملاً مثبت است؛ مخصوصاً از نظر فرهنگی. از جمله نتایجش این بوده كه توانسته فرهنگ غرب و فرهنگ شرق را تا حد زیادی به هم نزدیك كند. عناصری از فرهنگ شرق را بیاورد و آن را در منظومه ذهنی و فكری غرب پیاده كند و هم‌چنین منظومه ذهنی و فكری غرب را به شرق بشناساند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق داستان کوتاه به زبان های فارسی و عربی (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:13
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

داستان کوتاه به زبان های فارسی و عربی

ریمی داستان کوتاه از یوسف عزیزی بنی طرف

 

أحضرت معی ریمی لتأکل الفئران وهاهی قامت بإبادتهم بفاعلیه ونفذت مهمتها بشکل جید . لم نعرف الراحه أبدا قبل مجیء ریمی هنا، وکانت الفئران کالملوک تسرح وتمرح فی کل أقسام الباخره . فی عبادان طلب منی الربان قطه ذات شهیه کبیره لأکل الفئران وقد أحضرت له إحدی قططی المدلله وأطلقتها فی الباخره . أحببت ریمی فی بیتنا کأطفالی ومن صمیم قلبی وفی الفتره الأخیره أصبحت أنیستی الوحیده فی الباخره ؛ أحضرت ریمی لاُلبی طلب الربان فقط ؛ لکن لو کان هذا الطلب من رئیس الباخره لرفضت لأننی کنت أفضل أن یصاب بالطاعون ویموت موت الزوام . لعلکم تسألونی عن سبب کرهی لرئیس الباخره ویالیت ترون وجهی ویدی کی تعرفوا الحقیقه . هذا الحادث أیضا وقع فی عبادان ، عندما کانت الباخره راسیه قباله المصفاه . أنا وزملائی کنا نستعد لتصلیح غلایه الباخره ، إذ فجأه تسرب بخار غلیظ وساخن من الغلایه وملأ الأطراف ، ولو استمر تسربه لحظات أکثر لاختنقنا جمیعا. جید ، البخار لم یتسرب بشکل اعتباطی ولم یفتح أحد من زملائنا صمام الغلایه ؛ إذن – ودون شک – أن شخصا ما قام بفتح الصمام لیملأ البخار الغرفه بمثل هذه الکثافه . اأا متأکد أن أحدا لم یقم بهذا العمل إلا رئیس الباخره وهو الذی أعطی أوامره لتنفیذ هذا العمل الإجرامی ؛ هذه لیست تهمه موجهه لأحد؛ وجمیع زملائنا یعرفون جیدا السبب الذی یکمن وراء مثل هذه التصرفات الرعناء وبهذه الطریقه الخطره . کان رئیس الباخره یصر أن لا نقوم بتصلیح الباخره فی میناء عبادان وکان یفضل میناء الأسکندریه لهذا الغرض . هو نفسه قال لأحد الزملاء بالانکلیزیه وبلهجته الیونانیه " الآن وبعد أن قررنا أن نتأخر بعض الوقت للتصلیحات ، لماذا لا نرسوا فی میناء الاسکندریه ، عروسه البحر ومدینه الاستجمام والکازینوهات والبلاجات الذهبیه ". وها نحن عوقبنا بهذا الشکل لإصرارنا علی تصلیح الغلایه فی عبادان . طبعا الرئیس لایعتبر نفسه مذنبا ویدعی أن الحادث وقع بسبب خطأ ارتکبه زملاونا المصلحون . ویا للأسف قد احترقت وجوهنا وأیدینا قبل أن نصل إلی الشاطئ الذهبی فی الاسکندریه . لذلک نحاول الا نظهر کثیرا علی ظهر المرکب ، غیر أن طبیعه العمل تتطلب شیئا آخر ، حیث ینبغی أن نکون فی کل مکان ؛ داخل الباخره أو علی ظهرها ، تحت الشمس الحارقه أو فی الظلال . فی الحقیقه أن أشعه الشمس تعمق من جروحنا وحروقنا . مدی العین تنظر، میاه البحر مبسوطه علی بساط الله وللمیاه ألوان فی کل ساعه من ساعات الیوم : فی الفجر لونها أخضر وفی الصباح لازوردی وفی الظهیره لونها فضی وفی المساء یمیل إلی الذهبی وفی اللیل یتحول إلی أسود قاتم . لم نر شیئا فی الأفق المنظور سوی الماء ؛ إذن هو ماء ولیس سرابا! واأت عندما تقف علی شاطئ البحر ، تری الماء عظیما جمیلا عزیزا علی القلب لکن عندما ترکب الباخره وتمکث فی المیاه البعیده عن الیابسه لأکثر من یوم أو یومین أو شهر أو شهرین فتصبح کالماء ماده سائله بلاطعم ولالون . صار لنا أربعون یوما ونحن عائمون فی المیاه . أحیانا نصاب جمیعا بحاله تشبه الانجذاب ؛ لم یبق لی ولجمیع زملائی أی مزاج ؛ حتی الکلام أصبح بلامعنی وترکنا الثرثره ؛ کما أن الرادیو لم یستطع أن یغیر من أحوالنا . لم یهمنا أی شیء ، لا صوت أم کلثوم المفعم بالدفء والحیویه ولا روایه العجوز والبحر لارنست هیمینجوی . الربان هو الوحید الذی یُسمح له أن یعیش مع زوجته فی الباخره ؛ وها هو یقضی وقته فی اللعب واللهو . الرئیس سکیر والبحاره جمیعا سکاری دائما . أری ریمی منهکه ومتضایقه ؛ ریمی المفعمه بالنشاط والحرکه والتی کانت تجوب الباخره عرضا وطولا وطبقات وتصطاد الفئران فی أای لحظه تشاء باتت الآن تتسکع علی ظهر الباخره وتحملق فی میاه البحر. فکرت أنه لا بد من إخفائها مره أخری وعزلها عن العالم الخارجی. أصیبت ریمی قبل نصف شهر تقریبا بمثل هذه الحاله وأصبحت شبه مسعوره ؛ کانت تموء باستمرار وتدور حول نفسها ، کأنما أصیبت بدوار البحر أو ضاع منها شیء ما. کانت تفتح کفها کالأسد وتهاجم أی شخص یواجهها . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خوشگذرانی در شاهنامه (ادبیات)

شنبه 5 اسفند 1396
4:13
مارال
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل461 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

خوشگذرانی در شاهنامه

جلد ششم

موضوع تحقیق : خوشگذرانی در شاهنامه

 

عناوین

مقدمه..................................................................................................4

وراهوش در زابلستان بود...................................................................4

پیامی رسانم به اسفندیار.....................................................................6

می خوردن رستم با اسفندیار.............................................................10

داستان هفت خان اسفندیار..............................................................11

شناختن خواهران اسفندیار...............................................................20

بازگشتن اسفندیار  نزد گشتاسب......................................................22

 

 

 

 

 

 

بنام خداوند ایزد منان

خوشگذرانی در شاهنامه فردوسی

مقدمه :

خوشگذرانی در شاهنامه فردوسی : بسیاری از پادشاهان و بزرگان و پهلوانان بعد از پیروزی در جنگ ها و یا به مناسبتی در كنار هم جمع می شدند به بزم و شادی و خوشگذارانی ، می و شراب خام می نشستند . در این تحقیق هم اشاره ای شده به داستان رستم واسفندیار و هفت خان اسفندیار : وقتی اسفندیار به زابلستان رفت تا رستم را دست بسته نزد پادشاه ببرد ، رستم قبول نكرد ، اسفندیار دستور داد تا خوان گسترند و با رستم بر سر سفره نشست و ساعت ها با هم به خوردن می و شراب خام و بزم شادی نشستند بعد از این مجلس بزم رستم از اسفندیار خواست تا از دست بستن او كه غیر ممكن است بپرهیزد ، اما اسفندیار قبول نكرد در داستان هفت خان اسفندیار وقتی اسفندیار از خان ها به سلامت عبور می كرد ، بزرگان لشكر سراپرده می زند و ساعت ها سرگرم خوشگذرانی و خوردن می و شراب و بزم شادی می نشستند .

داستان رستم و اسفندیار

وراهوش در زابلستان بود

هنگامی كه اسفندیار مست بود از بزم شاه برگشت با عصبانی و ناراحت پیش مادرش كتایون لب به شكایت گشود : مادر ، شهریار با من به گرد مرا بارها به وعدة تاج و تخت به جنگ فرستاد و وقتی پیروز باز می گشتم ، به پیمان خود عمل نمی كرد ، من فردا آخرین سخنانی كه پدرم گشتاسب به من گفته است به یادش خواهم آورد كه واقیعت ها را پنهان نكند . اگر نپذیرفت به خدا قسم كه آسمان را برافراشته است به زور تخت را از او می گیرم و بدون میل و خواست او تاج را بر سر خود  خواهم گذاشت و بزرگی و ثروت را به ایرانیان خواهم بخشید و تو را بانوی ایران می كنم مادر او می دانست كه گشتاسب تاج و تخت سلطنت را به او نخواهد داد اندوهگین او را نصیحت كرد و گفت : پسر رنج كشیده ام ، اینقدر افزون خواهی مكن ، تو فرمانروایی خزانه و لشكر ایرانی و پدرت تنها همان تاج را بر سر دارد كه آن هم

چو او بگذارد تاج و تختش تراست        بزرگی و شاهی و بخشش تر است 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir