تحقیق گیربكس اتوماتیكی (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:14
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل645 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گیربكس اتوماتیكی كه برای ام وی ام وجود داره از نوع AMT یا Automated Manual Transmissionهست ٬ به این صورت كه حركت ماهك ها و همچنین دو شاخه كلاچ بر روی صفحه كلاچ به چند عملگر الكترونیكی محول شده كه اونا هم فرمان رو از ECU ی گیربكس میگیرن ٬ این یعنی هنوز انتقال قدرت به طریق مكانیكی صورت میگیره و نه هیدرولیكی مثل گیربكس های اتوماتیك متداول ٬ در نتیجه افت توانی كه توی ماشینهای اتوماتیك معمولی ( با گیربكس اتوماتیك هیدرولیكی ) داریم تو این ماشین نداریم ٬ البته صفحه كلاچ رو هم به جای تورك كانورتور هنوز حفظ كرده و مشخص نیست چطوری مستهلكش میكنه .


یه دسته دنده سه حالته شامل بخشهای N ٬ + و - داریم كه به محض رها كردنش به حالت N بر میگرده ٬ زیر مسافت شمار هم یه صفحه دیجیتال هست كه نشون میده دنده در كدوم یكی از 5 حالت جلو و یا 1 حالت عقب درگیر هست و همچنین با علامتهای A یا M هم نشون میده كه سیستم الان روی دستی هست یا اتوماتیك ٬ گرچه اگر دستی هم انتخاب كنین ولی تو تعویض دنده قصور كنین خودش وارد عمل میشه و دنده مناسبو انتخاب میكنه ٬ اینم نا گفته پیداست كه در حالت دستی فقط تو سری به دست دنده رو به جلو كافیه و خبری هم از پدال كلاچ نیست .



من یه نكته ای رو تو این گیربكس متوجه نشدم و اون اینه كه اگه روی 1 ( تو صفحه دیجیتال) باشه و ماشین در سربالایی ایستاده باشه ٬‌ ماشین عقب میره یا نه[SP]ُ٬ اگر نره یعنی كلاچ درگیر میشه واسه اینكه حسه ماشینهای اتوماتیكو منتقل كنه و این نقطه ضعفه بزرگیه ٬ چرا كه عمر صفحه كلاچو بسیار كم میكنه ولی اگر عقب بره و به محض فشار بر روی پدال گاز جلوگیری كنه از عقب رفتن ماشین ٬ خوب این حالت كمی قابل قبول تره از نظر عمر صفحه كلاچ ولی اشكالش اینه كه حسه ماشینهای اتوماتیكو منتقل نمیكنه و سازگار شدن باهاش كمی تمرین میخواد .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کاربرد کاربرد هیدرولیک و پنوماتیک (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:14
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل203 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کاربرد هیدرولیک و پنوماتیک

 

سیستم هیدرولیک در موارد زیر کاربرد دارد
1. در صنعت کشاورزی : که کشاورزدر ضمن راندن تراکتور می تواند
از توان سیال استفاده کند و همچنین در دستگاه های نظیر خرمن کوب وکمباین
وکلوخ شکن و میوه چین و ماشین حفاری و بیل مکانیکی

2. در خودرو سازی : تر مز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک و تنظیم پنوماتیکی صندلی و همچنین در مراحل ساخت بدنه و شکل دادن به ورق خودرو که از پرسهای با تنهای مختلف استفاده می شود
3. در صنا یع هوای خلبان با کمک این سیستم ارابه های فرود و شهپرها و سکانهای عمودی وبالا برها و با لچه ها را مهار می کند و بدنه هوا پیما هم با پرسهای کششی ساخته می شود
و جالب است که برای تست اینکه بدانند بدنه هواپیما سوراخ نشده باشد فشار باد را بین جداره های بدنه قرار میدهند در صورتی افت فشار داشتیم می فهمیم که جای از بدنه سوراخ است

 

 

 

تست هواپیما عبارتند از:

 1.تست باد چرخها که 300 بار فشار است

2.تست کلیه سیستم هیدرولیک هواپیما

3. تست بدنه هواپیما

4. دستگاه میول که برای تست هیدرولیک هواپیمای F14
4.صنایع دفاعی : در هدایت تانک نفر بر و هدایت موشک و در ناوها هدایت ناو و ...
5.صنایع غذای: کنسرو سازی و ظروف یکبار مصرف و ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق كلاچ (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:13
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل556 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كلاچ :

کلاچ وسیله ایست برای انتقال حرکت چرخشی از یک شفت به شفت دیگر. کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود. اصولاً در سیستم‌های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابجایی و انتقال دارد. حال برای آنکه بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد. ساده‌ترین راه استفاده از یک کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد.

کلاچ یک اتصال اصطکاکی میان موتور اتومبیل به عنوان منبع تولید توان و جعبه دنده اتومبیل برقرار می‌کند. در حالی که کلاچ اتومبیل درگیر است توان از موتور به جعبه دنده و از آنجا به چرخها انتقال می‌یابد. لیکن گاهی لازم می‌شود که دنده مورد استفاده در جعبه دنده ماشین بر حسب شرایط جاده و سرعت حرکت ماشین تغییر کند. برای آنکه بتوان این تغییر را به راحتی انجام داد، ابتدا لازم است که توان را از چرخ دنده‌های موجود در جعبه دنده قطع کرد. برای قطع کردن این ارتباط توانی میان جعبه دنده و موتور از کلاچ استفاده می‌شود. این کار برای راننده اتومبیل می‌تواند به‌راحتی فشاردادن یک پدال به کمک پای خویش باشد. لیکن فشار دادن این پدال پایی باعث فاصله گرفتن محور جعبه دنده از صفحه در حال چرخش موتور (فلایویل) خواهد شد. بوجود آمدن فاصله، معادل است با قطع ارتباط و انتقال توان. در این حالت راننده برای مدت کوتاهی پدال کلاچ را نگه می‌دارد و در حالی که جعبه دنده تحت هیچ نیروی خاصی قرار ندارد دنده مناسب را انتخاب کرده و جعبه دنده را در آن دنده مطلوب قرار می‌دهد و سپس پدال کلاچ را رها می‌کند. در این حالت انتقال توان از موتور به جعبه دنده دوباره از سر گرفته خواهد شد.

ویژگیهای لحاظ شده در طراحی بهینه کلاچ 

جهت طراحی بهینه کلاچ باید موارد گوناگونی را در نظر گرفت که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

- انتقال ماکزیمم گشتاور : طراحی کلاچ باید بگونه ای باشد که بتواند 125 تا 150 درصد ماکزیمم گشتاور تولیدی موتور را منتقل کند.

- درگیری و خلاصی تدریجی : کلاچ و سیستمهای عملگر آن باید بگونه ای طراحی شوند که حین خلاصی و درگیری صفحات کمترین تکان را به خودرو منتقل کند.

- پخش سریع حرارت تولید شده : حین درگیری کلاچ بعلت وجود لغزش در ابتدای امر، گرمای زیادی تولید می شود که باید به طرقی دفع شود.

- بالانس دینامیکی : چون کلاچ عضو دوار متحرک است، بنابراین در سرعتهای زیاد جهت جلوگیری از بوجود آمدن نیروهای جانبی باید از لحاظ دینامیکی بالانس باشد.

- استهلاک نوسانات : طراحی کلاچ باید به گونه ای باشد که سبب از بین رفتن نوسانات انتقالی از موتور به سیستم انتقال قدرت و نوسانات انتقالی از چرخها به موتور شود.

- ابعاد کلاچ : از لحاظ ابعادی، کلاچ باید کمترین فضای ممکن را اشغال کند.

- اینرسی : قطعات متحرک کلاچ باید کمترین اینرسی ممکن را داشته باشند.

- سادگی در تعویض و تعمیر : تعویض قطعات و تعمیر آنها باید به سادگی صورت گیرد.

- سهولت در عملکرد کلاچ نزد راننده : عمل کلاچ گیری و تعویض دنده نباید برای راننده حالت خسته کننده و طاقت فرسایی داشته باشد.

انواع کلاچ

بدون لغزش : این نوع کلاچها دو حالت دارند؛ حالت خلاصی و حالتی که کلاچ کاملاً درگیر است. بنابراین در این حالت لغزش یا سایش در کلاچ به هیچ عنوان مشاهده نمی شود. (شکل1-1)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق فرمان هیرولیک (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:13
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل564 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظر رانندگی، اصطلاح "حس جاده‌ای" می‌باشد. حس جاده‌ای ارتباط بین سفتی فرمان با سرعت خودرو را بیان می‌كند. با توجه به این كه حس جاده‌ای دقیقا با ایمنی و راحتی خودرو در ارتباط است و ایمنی و راحتی خودرو در درجه اول اهمیت قرار دارد بنابراین بهینه‌سازی حس جاده‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌كند. عوامل متعددی مانند شعاع پینیون، شعاع چرخش تایر، سطح پیستون، ویژگیهای شیرچرخشی و ... بر حس جاده‌ای مؤثرند. در این پروژه ابتدا عملكرد فرمانهای هیدرولیكی توضیح داده می‌شود سپس مهمترین روشهای عملی بهینه‌سازی كه تاكنون روی سیستم فرمان هیدرولیك پیاده شده است بیان می‌شود. در فصل بعد عمل مدلسازی و شبیسازی شش و یازده درجه آزادی خودرو، تایر و فرمان انجام می‌شود. سپس با توجه به وجود عوامل انتخاب شده و تابع هدف جهت بهینه‌سازی بدست می‌اید و در پایان با بكار بردن روش عددی بهینه‌سازی "روزنبراك " عمل بهینه‌سازی روی سیستم فرمان هیدرولیك انجام می‌شود.

اهمیت سیستم فرمان در كنترل و هدایت وسیله نقلیه و استفاده روزافزون سیستم فرمان‌های قدرت در خودروها، ارائه مسائل مربوط به تحلیل و بررسی این سیستم‌ها را لازم می‌نمایاند. در این پایان‌نامه نخست به معرفی و نحوه عملكرد انواع جعبه فرمان‌های مكانیكی پرداخته شده است . سپس به مزایا و معایب هر كدام از سیستم‌های مكانیكی اشاره كردیده است . با آشنایی اولیه حاصل شده از این سیستم‌ها، سپس جعبه فرمان‌های قدرتی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و انواع آنها با توجه به تقسیم‌بندی‌های مختلف ، در قالب یكی از آن دسته‌بندی‌ها معرفی شده است . تقسیم‌بندی انجام شده بر اساس نوع قرارگیری ادوات هیدرولیتیكی با سه دسته سیستم‌های

اهرم‌بندی (لینكیجی)، نیمه مجموعه‌ای و مجموعه‌ای كامل ارائه شده است . بخاطر متداول بودن و رایج بودن كاربرد جعبه‌فرمان‌های مجموعه‌ای كامل سعی شده است كه این مورد اخیر بیشتر بررسی گردد. در این خصوص انواع جعبه فرمان‌های مجموعه‌ای كامل ارائه شده و نحوه عملكرد هر كدام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . سپس به پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه و پیدایش جعبه فرمان‌های مجهز به سنسور سرعت اشاره شده است . همچنین نحوه عملكرد تجهیزات اصلی جعبه فرمانهای هیدرولیك بیان گردیده است . برای بررسی مسائل طراحی، مواردی كه در جریان طراحی باید مورد توجه قرار گیرند و سیستم را بر اساس آن تحلیل نمود، مشخص شده است . یكی از جعبه فرمان‌های موجود مجهز به شیر كنترل با جابجایی خطی شبیه‌سازی گدیده است . در این الگو سعی شده كه كلیه حركتها در سیستم به جابجایی خطی تبدیل گردند تا نحوه عملكرد و استخراج معادلات حاكم بر آن آسانتر شود. با توجه به الگوی ارائه شده، معادلات حاكم بر هر كدام از اجزاء جعبه فرمان بدست آمده و با داشتن فرضیاتی آنها به معادلات خطی تبدیل شده‌اند. سپس دیاگرام بلوكی هریك از عضوها ترسیم گردیده است . با ارتباط دادن دیاگرام‌ها، مدار كنترل كل مجموعه جعبه فرمان بدست آمده است . در قسمت پایانی نتایج حاصل از این دیاگرام‌ها ارائه گردیده و نتایج براساس سه ورودی استاندارد پله، شیب و ورودی سینوسی مورد بررسی قرار گرفته است . همچنین تاثیر برخی از پارامترهای سیستم در رفتار مجموعه نشان داده شده است .

 

فرمان هیدرولیک دار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق فرمان خودرو (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:12
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل270 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمان خودرو 

مقدمه

شما میدانید وقتی فرمان خودروی خود را می گردانید چرخهای خودروی شما نیز می گردد.ولی وسایل و جزییات بسیار جالبی میان فرمان و چرخ وجود دارد که باعث این امر مشود.

 

در این مقاله ما نحوه ی کار دو نوع سیستم فرمان رایج را بررسی خواهیم کرد.

  1. rack-and-pinion
  2. recirculating ball

 

سپس یه بررسی فرمانهای power steering خواهیم پرداخت و به بعضی از ویژگی های جالب توسعه یافته در سیستم فرمان پی می بریم.اساسا" گردنده ها (چرخ ها) برای افزایش راندمان ماشین لازم است, اما ابتدا بگذاریید ببینیم که شما چگونه خودروی خود را می گردانید.این به آن آسانی هم که شما فکر می کنید نیست.

 

گردش خودرو

ممکن از شما شگفت زده بشوید اگر بدانید که زمانی شما ماشین خود را می گردانید, چرخ های شما به یک سمت جهت گیری نمی کنند.

 

برای اینکه خودرو به نرمی بگردد هر چرخ باید از یک مسیر دایره ای متفاوت پیروی کنند.زمانی که چرخ درون پیچ از دایره ای  با شعاع کوچکتر پیروی می کند حقیقتا" گردش سخت تری نسبت به چرخ بیرونی دارد.اگر شما برای هر چرخ یک خط عمود منصف رسم کنید این خطوط در نقطه ی مرکز گردش طلاقی می کنند. لذا شکل هندسه ای اهرم فرمان بگونه ای است که چرخ درونی بیش تر از چرخ بیرونی بگردد.

 

دو نوع سیستم فرمان رایج موجود دارد:

1.     rack-and-pinion

2.     ricirculating ball

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرم دهی ورق فلزی توسط قالب چند نقطه ایی (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:12
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل602 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرم دهی ورق فلزی توسط قالب چند نقطه ایی پی دی اف 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرآیندهای طراحی و ساخت خودرو (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:12
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل3.899 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرآیندهای طراحی و ساخت خودرو

Automobile Design and Manufacturing Processes

مقدمه

شاید باور این که تمام خودروهایی که امروزه در کوچه و خیابان می بینیم، روزی فقط خط و خطوطی و بر روی کاغذ و تنها به صورت نقاشی بوده اند دشوار باشد اما حقیقت این است که هر محصولی، ابتدا تنها ایده و تصوری در ذهن و سپس نقش و نگاری بر روی صفحۀ کاغذ بوده است در عین حال نیز نباید تصور نمود که تنها با رسم یک خودرو بر روی کاغذ، آن خودرو می تواند صورت واقعیت پیدا کند، زیرا که فرآیند طراحی تا ساخت خودرو، فرآیند پیچیده ای است که دانش ، فن آوری ، سرمایه گذاری و زمان زیادی را می طلبد و اگر طراحی یک خودرو کاری ساده بود، اکنون بسیاری از کشورهای دنیا نیز می توانستند خودروساز شوند. در حقیقت فن آوری طراحی و ساخت خودرو یکی از مهم ترین شاخص های پیشرفت صنعتی در کشورهای طراز اول خودرو ساز دنیا، مانند ژاپن، آلمان و آمریکا به شمار می آید و این در حالی است که هنوز سایر کشورهای دیگر جهان به طور مستقل و بدون وابستگی؛ دارای دانش لازم و کافی و توانایی طراحی، ساخت و تولید اجزاء و قطعات یک خودرو از بدنه و موتور و جعبه دنده گرفته تا شیشه بالابر و برف پاک کن و... مطابق با معیارها و استانداردهای بین المللی، با قیمت های رقابتی و به صورت اقتصادی نیستند. موتور پیچیده ترین بخش یک خودرو از نظر فن آوری است اما حتی طراحی بدنۀ خودرو نیز کار چندان ساده ای نیست چرا که به هر حال طرح رسم شده باید به مرحلۀ ساخت و تولید رسیده و مسائل فنی ـ مهندسی، راحتی، ایمنی، مالی و اقتصادی نیز در آن رعایت گردند. به همین دلیل برای کسب تکنولوژی و دانش طراحی بدنه یا آرشیتکت اتومبیل، یک طراحی باید از تمام فرآیندهای ساخت و تولید و همچنین قوانین و استانداردهای خودرو آگاهی کامل داشته و دورۀ ویژۀ طراحی اتومبیل را در مراکز آموزشی این رشته بگذارند تا قابلیت های لازم را برای این حرفه پیدا کند. در گذشته، طراحان خودرو برای آموختن این حرفه دوره هایی را در کارخانجات خودروسازی می گذراندند تا مهارت های لازم را کسب کنند ولی امروزه در کشورهای پیشرفته دانشکده هایی برای این رشته تأسیس تا  کارشناسان لازم را برای این شاخه از صنعت تربیت نمایند.

طراحی در بخش بازاریابی !

می دانید كه به مجموعه فعالیت هایی كه شامل پیدا كردن مشتری تا قبل از تولید می باشد، "بازاریابی" گفته می شود.

شاید تعجب كنید اگر بدانید در حقیقت كار طراحی اتومبیل در یك كارخانه خودروسازی، بیشتر در بخش بازاریابی انجام می گردد تا در بخش طراحی! در صنعت خودروسازی بازاریابی اهمیت وی‍ژه ای دارد چرا كه تولید با تیراژ بسیار زیاد مطرح می باشد و از آن مهم تر این كه عرضه یك مدل جدید به بازار از مرحله تصمیم گیری تا تولید، حدود سه تا پنج سال طول می كشد و در این مدت سرمایه گذاری بسیار بالایی (درحد میلیون ها دلار) بر روی تجهیزات، ماشین آلات، نیروی متخصص و سازماندهی فروش و خدمات پس از فروش صورت می گیرد. بنابراین اگر چنانچه محصول جدید در بازار موفق نباشد، شركت سازنده ضرر بسیار سنگینی را متحمل خواهد شد. از این رو تصمیم گیری در مورد طرح و ویژگی هایی و حتی با چه شكل و شمایلی باید تولید و به بازار عرضه شود. مثلا ممكن است بخش بازاریابی دریابد كه خریداران این روزها بیشتر طرح های گرد و عضلانی را می پسندند و از این رو به بخش طراحی، سفارش طراحی اتومبیلی مطابق با اطلاعات گردآوری شده بخش بازاریابی داده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق فرآیند های قالبگیری (جزوه)

شنبه 5 اسفند 1396
1:12
مارال
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرآیند های قالبگیری :

 

 

 قالب‌گیری تزریقی (Injection molding)

واحد تزریق (Injection unit)

واحد قفل كنند قالب ( Clamping unit)

مشخصات ماشینهای تزریق (Clamping tonnage)

مراحل قالب گیری تزریقی

مزایای فرآیند قالب‌گیری تزریقی

معایب قالب‌گیری تزریقی

 قالب گیری مواد ترموست دانه ای و صفحه ای

قالب‌گیری فشاری (Compression molding)

قالب‌گیری انتقالی (Tranfer molding)

 

 

 در فرآیند های قالبگیری ( Molding processes)، رزینها، پودرها و دانه های پلاستیكی را می توان به محصولات مفید تبدیل نمود. نكته مشترك در همه فرآیندها ی قالب گیری این است كه در تمام این فرآیند ها از نیرو Force استفاده می شود. در قالب گیری مواد پلاستیكی پودری و دنه ای باید از نیروی زیادی استفاده كرد. ولی پركردن قالب با رزین مایع احتیاج به نیروی به مراتب كمتر دارد.

 

فرآیند قالب گیری پلاستیك ها بسیار زیاد است به همین دلیل ما درباره سه گروه اصلی این فرآیندها یعنی قالب گیری تزریقی Injection، فشاری Compression و انتقالی Transfer به صورت مختصر مباحثی ارائه داده ایم.

 

 قالب‌گیری تزریقی (Injection molding):

 

قالب‌گیری تزریقی (Injection molding) یكی از رایج‌ترین روش‌های تولید قطعات پلاستیكی است. بدنه تلوزیون‌ها، مانیتور‌ها، دستگاه پخش CDها، عینك‌ها، مسواك‌ها، قطعات خودرو و بسیاری قطعات دیگر با این روش ساخته می‌شوند.

 

قالب‌گیری تزریقی را می‌توان برای همه ترموپلاست‌ها به جز پلی تترافلوروتین (PTFE)، پلی‌ایمید، بعضی پلی استر‌های آروماتیك و بعضی پلاستیك‌های خاص دیگر به كاربرد. ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی (IMM) خاص ترموست‌ها را می‌توان برای ساخت قطعاتی از جنس فنولیك، ملامین، اپوكسی، سیلیكون، پلی‌استر و الاستومر‌ها استفاده كرد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرایند ریخته‌گری تبریدی و كاربرد آن در تولید میل سوپاپ خودرو (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:11
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل182 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

موضوع تحقیق : در تولید میل سوپاپ خودرو

فرایند ریخته‌گری تبریدی و كاربرد

 آن در تولید میل سوپاپ خودرو 

تولید قطعات ریختگی نیازمند به عملیات حرارتی بعدی برای سختكاری سطحی، بسیار مناسب است. با انجام این روش، سختی مورد نیاز قطعه (نظیر میل سوپاپ) در حین فرایند ریخته‌گری توسط مبردگذاری در قالب، حاصل می‌شود. بنابراین، قطعات تولید شده با این روش، نیازی به عملیات سختكاری بعدی (نظیر سختكاری القایی یا شعله‌ای) ندارند. انجام این فرایند، از معضلات ناشی از عملیات حرارتی نظیر ترك و عملیات تابگیری بعد از سختكاری، كاسته و در نهایت به كاهش هزینه و افزایش سرعت تولید می‌انجامد.
در این مقاله، سعی شده است تا ضمن معرفی این فرایند، مجموعه فعالیت‌های آزمایشی جایگزین‌سازی تولید قطعه میل سوپاپ خودرو پژو405، با استفاده از ریخته‌گری تبریدی، معرفی و ارزیابی شود.

 

برای افزایش خواص مقاومت قطعه در برابر سایش و حفره‌دار شدن چدن‌ها، 4 روش وجود دارد كه عبارتند از:
1. آبكاری با كرم یا نیكل و یا نیتروره كردن
2. پاشش فلز Mo به سطح فلز
3. سختكاری القایی یا شعله‌ای
4. ریخته‌گری تبریدی با استفاده از مبرد در قالب
دو روش اول، هزینه بالایی دارند و روش سوم نمی‌تواند مقاومت كافی در برابر سایش ایجاد كند، اما روش ریخته‌گری تبریدی، بهتر و در عمل آسانتر بوده و به طور قابل ملاحظه‌ای می‌تواند مقاومت سایشی قطعات را بهبود بخشد. از این روش، به طوری گسترده برای قطعاتی استفاده می‌شود كه دارای چند ویژگی هستند. در صنعت خودرو، قطعاتی نظیر: میل سوپاپ، استكان تایپیت و... با همین روش تولید می‌شوند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شاسی و انواع آن (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:11
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل277 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شاسی و بدنه

نوعی فنر پیچشی به حساب می آید که به سگدست های چرخ متصل می شود در صورتی که یکی ار چرخ ها دچار نوسان گردد این نوسان را به چرخ دیگر منتقل می کند بنابراین با ایجاد یک تعادل باعث کاهش نوسانات می شود به همین خاطر به آن میله ی تعادل کننده نیز می گویند. میل موج گیر باید قابلیت چرخش را داشته باشد بنابراین از داخل یک بوش که به شاسی متصل می شود عبور می کند.

فنر لاستیکی:

این فنر در محل اتصال فنرهای شمش به شاسی یا در زیر موتور هنگام نصب روی شاسی قرا می گیرند(دسته موتور) و تا حدی ارتعاشات را جذب می کنند به همین خاطر نقش فنر را بازی می کنند.

کمک فنر: نقش کمک فنر در سیستم تعلیق این است که نوسانات را که توسط فنر تولید شده از بین ببرد بهترین حالت برای سیستم تعلیق این است که ضربات به سرعت توسط فنر جذب شده ولی به آهستگی منتقل بشود. هنگامی که فنر در اثر اعمال ضربه در حال جمع شدن است کمک فنر نیز جمع می شود ولی باید به آهستگی باز شود تا انرژی حاصل از ضربه را مستهلک نماید. یعنی کمک فنر باید به راحتی منقبض شده و به آرامی باز شود. کمک فنر از یک سیلندر که درون آن یک پیستون سوراخ دار قرار دارد تشکیل می شود هرگاه به دسته پیستون نیرو وارد شود پیستون درون سیلندر به حرکت در می آید و روغن را از طریق منافذ (سوراخ) روی پیستون بین دو محفظه جابجا می کند. از آنجایی که جابجایی روغن از طریق سوراخ های ریز انجام می شود برای حرکت پیستون نیروی زیادی لازم است و انرژی حاصل از ضربه صرف جابجا کردن روغن می شود.

انواع کمک فنر:

1-  کمک فنر روغنی یا هیدرولیکی: از یک سیلندر پر از روغن که پیستونی سوراخ دار درون آن حرکت می کند تشکیل شده است در موقع جمع شدن کمک فنر روغن محفظه یA  از طریق سوراخ های پیستون به محفظه ی B منتقل می شود، در موقع باز شدن عمل برعکس انجام می شود، یعنی روغن از طریق سوراخ های پیستون از محفظه ی B به محفظه ی A منتقل می شود.

2-  کمک فنر تلسکوپی: این کمک فنر در واقع نوعی خاص از کمک فنر روغنی است. در این کمک فنر روغن از طریق سوراخ های پیستون بین دو محفظه جابجا می شود با این تفاوت که در سیکل جمع شدن روغن از طریق سوراخ های بزرگ پیستون عبور کرده و زودتر جمع می شوند. در سیکل باز شدن روغن از طریق سوراخ های ریز پیستون عبور کرده و به راحتی بسته نخواهد شد و باعث استهلاک نوسانات خواهد شد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir