تحقیق درباره سیستم انتقال قدرت (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:07
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم انتقال قدرت :

جعبه دنده برای حفظ حركت نرم و روان تمام چرخ دنده ها و محورها نیاز به روانكاری دارد این كار با پر كردن محفظه جعبه دنده به طور جزئی با روغن چرخ دنده غلیظ انجام می شود
چنانچه با نشتی روغن مواجه شدید تا پیش از برطرف كردن آن كلاج را عوض نكنید زمانی كه محفظه های كلاج با روغن كثیف شده اند چاره ای جز تمیز كردن آن نیست اما تنها راه برگرداندن عملكرد مناسب كلاج تعویض دیسك است

 

 


سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرك و تغییر مقدار گشتاور. در تشریح سیستم انتقال قدرت به كرات از دو عبارت توان و گشتاور استفاده می شود كه توضیح كوتاهی درباره هركدام ضروری به نظر می رسد. عبارت «توان» نرخ یا سرعت انجام كار است. «تورك» یا گشتاور به زبان ساده یعنی گردش نیرو. با توجه به ارتباط بین دور موتور و توان، وجود جعبه دنده های چند نسبته ضروری است چرا كه موتور اتومبیل بیشینه توانش را در سرعت های معین تحویل می دهد كه البته منظور از سرعت همان RPM یا دور در دقیقه است.

برای بهره گیری از همان دور موتورها در سرعت های مختلف حركت كه اینجا منظور از سرعت چیزی است كه در آمپر سرعت دیده می شود، باید نسبت چرخ دنده بین موتور و چرخ های محرك تغییر یابد. اتومبیل درست مثل یك دوچرخه باید برای حركت در محدوده ای از سرعت ها، چرخ دنده ها را تعویض كند. اما برخلاف دوچرخه سیستم انتقال توان اتومبیل امكان عقب رفتن را نیز برای شما فراهم می كند. در واقع دو مجموعه از چرخ دنده ها در سیستم انتقال توان وجود دارد: گیربكس یا جعبه دنده و دفرنسیال. وظیفه جعبه دنده تنظیم نسبت چرخ دنده است و دیفرانسیل نیز اجازه می دهد تا چرخ ها در سرعت های گوناگون بچرخند. جعبه دنده های دستی معمولاً دارای چهار یا پنج سرعت هستند و اغلب از اوردرایو یا بیش ران (وسیله ای در جعبه دنده كه نسبت چرخ دنده را پایین می آورد و مصرف سوخت را كاهش می دهد) برخوردارند.

در واقع اور درایو به وضعیتی گفته می شود كه در آن محور یا شفت ورودی می تواند سریعتر از محور خروجی بچرخد كه در نتیجه میزان مصرف سوخت در بزرگراه كاهش می یابد. در برخی از جعبه دنده ها از كلاج الكتریكی و یك سوئیچ استفاده می شود كه درگیری یا عدم درگیری اوردرایو را كنترل می كند.

دستاورد جالبی كه در تعداد اندكی از اتومبیل ها دیده می شود، جعبه دنده دستی بدون كلاج است. در این نوع جعبه دنده یك دسته دنده و یك كلاج الكتریكی خودكار به كار می رود. علاوه بر این زمانی كه راننده دنده ها را عوض می كند، سنسورهای سرعت و موقعیت، مینی كامپیوترها و تنظیم های گاز كاربراتور از افزایش بیش از حد دور موتور جلوگیری می كند. در واقع مثل بسیاری از نوآوری های دنیای اتومبیل این هم یك ایده قدیمی است كه امروز به بركت تحول كامپیوتر میسر شده است.

جعبه دنده های خودكار برای تركیب سرعت و گشتاور عموماً از سه چرخ دنده رو به جلو استفاده می كنند. در جعبه دنده های سه سرعته اولین چرخ دنده برای شروع حركت بیشترین گشتاور را در كمترین سرعت تحویل می دهد. چرخ دنده دوم برای حالت هایی مثل افزایش سرعت و بالا رفتن از سربالایی ها مقدار گشتاور و سرعت متوسطی  را ارائه می كند. سرانجام سومین چرخ دنده بیشترین سرعت با كمترین گشتاور را برای حركت در بزرگراه فراهم می كند. یك چرخ دنده معكوس نیز حركت رو به عقب را میسر می سازد.

جعبه دنده دستگاهی برای تغییر توان و سرعت است كه در جایی بین موتور و چرخ های متحرك وسیله ای نصب می شود. به عبارت دیگر این دستگاه راهی برای تغییر نسبت بین دور موتور و دور چرخ ها فراهم می كند. به گونه ای كه در موقعیت های خاص حركت بهترین حالت ممكن را داشته باشد. در برخی از انواع سیستم انتقال توان از وسیله ای موسوم به محور انتقال استفاده می شود. این وسیله به زبان ساده تركیبی از جعبه دنده و دفرنسیال است كه معمولاً می توان آن را در اتومبیل های چرخ جلو متحرك یافت، اما در اتومبیل های موتور وسط یا عقب نیز دیده می شود. البته در برخی از اتومبیل های كم نظیر موتور در جلو قرار دارد و در عین حال برای بالانس بهتر وزن از یك محور انتقال در عقب استفاده می شود.

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم انتقال 2قدرت (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:07
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم انتقال قدرت :

جعبه دنده :

جعبه دنده برای حفظ حركت نرم و روان تمام چرخ دنده ها و محورها نیاز به روانكاری دارد این كار با پر كردن محفظه جعبه دنده به طور جزئی با روغن چرخ دنده غلیظ انجام می شود

چنانچه با نشتی روغن مواجه شدید تا پیش از برطرف كردن آن كلاج را عوض نكنید زمانی كه محفظه های كلاج با روغن كثیف شده اند چاره ای جز تمیز كردن آن نیست اما تنها راه برگرداندن عملكرد مناسب كلاج تعویض دیسك است

 

 سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرك و تغییر مقدار گشتاور. در تشریح سیستم انتقال قدرت به كرات از دو عبارت توان و گشتاور استفاده می شود كه توضیح كوتاهی درباره هركدام ضروری به نظر می رسد. عبارت «توان» نرخ یا سرعت انجام كار است. «تورك» یا گشتاور به زبان ساده یعنی گردش نیرو. با توجه به ارتباط بین دور موتور و توان، وجود جعبه دنده های چند نسبته ضروری است چرا كه موتور اتومبیل بیشینه توانش را در سرعت های معین تحویل می دهد كه البته منظور از سرعت همان RPM یا دور در دقیقه است.

برای بهره گیری از همان دور موتورها در سرعت های مختلف حركت كه اینجا منظور از سرعت چیزی است كه در آمپر سرعت دیده می شود، باید نسبت چرخ دنده بین موتور و چرخ های محرك تغییر یابد. اتومبیل درست مثل یك دوچرخه باید برای حركت در محدوده ای از سرعت ها، چرخ دنده ها را تعویض كند. اما برخلاف دوچرخه سیستم انتقال توان اتومبیل امكان عقب رفتن را نیز برای شما فراهم می كند. در واقع دو مجموعه از چرخ دنده ها در سیستم انتقال توان وجود دارد: گیربكس یا جعبه دنده و دفرنسیال. وظیفه جعبه دنده تنظیم نسبت چرخ دنده است و دیفرانسیل نیز اجازه می دهد تا چرخ ها در سرعت های گوناگون بچرخند. جعبه دنده های دستی معمولاً دارای چهار یا پنج سرعت هستند و اغلب از اوردرایو یا بیش ران (وسیله ای در جعبه دنده كه نسبت چرخ دنده را پایین می آورد و مصرف سوخت را كاهش می دهد) برخوردارند.

 

در واقع اور درایو به وضعیتی گفته می شود كه در آن محور یا شفت ورودی می تواند سریعتر از محور خروجی بچرخد كه در نتیجه میزان مصرف سوخت در بزرگراه كاهش می یابد. در برخی از جعبه دنده ها از كلاج الكتریكی و یك سوئیچ استفاده می شود كه درگیری یا عدم درگیری اوردرایو را كنترل می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم الکترونیکی ترمز ABS (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:07
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم الکترونیکی ترمز ABS

در رابطه ی سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن)

اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود)

در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد

• اصطکاک جنبشی
• اصطکاک لغزشی

زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه مدت زمان بیشتری برای ایستادن ماشین نیاز است . این اولین موضوع . موضوع بعد این است که اگر اتومبیلی به ترمز ABS مجهز باشد در هنگام ترمز کردن نیروی گشتاوری که باعث منحرف شدن ماشین می شود به وجود نمی آید فکرش را بکنید که برای یک تریلی 18 چرخ چقدر می تواند ضروری باشد .( مثل کامیون Volvo vh12 )

سیستم الکترونیکی :

یک سنسور هال افکت ( سنسور های حساس به مغناطیس ) روی هر چرخ قرار دارد دقیقا مثل چیزی که درون موس های قدیمی وجود داشت یک صفحه ی پره پره که یک سنسور مادون قرمز در کنار آن قرار دارد و چرخیدن صفحه باعث می شود امواج (IR = مادون قرمز ) موجود در بین پره ها قطع و وصل شود و این قطع و صصل شدن وارد یک پردازنده شده و میزان و جهت چرخش مشخص می شود . فقط در سیستم های هال افکت جای امواج IR از مغتاطیس استفاده می شود و جای یک صفحه ی پره پره یک صفحه ی ای با زایده های توپی فلزی وجود دارد عبور این زایده های نوپی از کنار سنسور هال افکت باعث قطع شدن خطوط میدان های مغتاطیسی می شود و در نتیجه می توان میزان چرخش و جهت آن را برآورد کرد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سوخت رسانی انژکتوری (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:06
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سوخت رسانی موتورهای انژگتوری

 

 

 

 

 

چگونه یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری کار میکند :

 

سیستم سوخت رسانی که در ماشینهای مدرن استفاده میشود خیلی سالها پیش تغییر کرده است .

در سال 1990 سوبارو جاستی ( Subaru Jasty ) تنها اتومبیل کاربراتوری بود که در آمریکا فروخته شد . در مدل سال بعد جاستی سیستم سوخت رسانی انژکتوری داشت . اما سیستم سوخت رسانی انژکتوری حدودا از سال 1950 وجود داشته و سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی در ماشینهای اروپایی از سال 1980 شروع شده است .

 

امروزه تمامی اتومبیلهای فروخته شده در آمریکا مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستند .

در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که چگونه سوخت به داخل سیلندرهای موتور میرود و دوره هایی مثل " multi point fuel injection" و " Throttle body fuel injection system " به چه معنی هستند . همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه عمل chip ها میتونه نیروی بیشتری به موتورشما بده .

 

ساقط شدن کاربراتور :

 

در اکثر موتورهای احتراق درونی ، کاربراتور دستگاهی بوده است که سوخت موتور را تامین میکند . دربسیاری از ماشینهای دیگه مثل Lawnmowers و Chainsaws هنوز هم کاربراتور وجود دارد . اما چون اتومبیل پیشرفته کرده ، کاربراتور بیشتر از پیش برای مدیریت نیازهای موتور پیچیده شده است  .

 

برای مثال برای اداره کردن تعدادی ازعملکردها کاربراتور 5 مدار مختلف داشت :

 

مدار اصلی ( main circuit ) که سوخت کافی را برای حرکت کم مصرف تهیه میکند .

 

مدار Idle : که سوخت کافی برای درجا کار کردن موتور تهیه میکند

پمپ شتابدهنده ( Accelerator pupm ) : که زمانیکه پدال گاز برای نخستین بار فشار داده میشود یک انفجار اضافی سوخت ایجاد میکند که باعث کم شدن مکث قبل از سرعت گرفتن موتور میشود .

 

مدار power enrichment circuit : برای زمانی که ماشین در سربالایی میرود یا چیزی را بکسل میکند ، سوخت بیشتری ایجاد میکند .

 

ساسات ( choke ) : برای زمانی که موتور سرد است سوخت بیشتری ایجاد میکند تا موتورر بکار بیافتد .

 

به منظور مدیریت درخواست ارسال دقیق سوخت catalytic enverters ( فیلتر شیمیایی که به لوله اگزوز وصل است و دود ماشین را برای کاهش آلودگی هوا پالایش میکند ) معرفی شد .

کنترل خیلی دقیق نسبت هوا به سوخت برای ثمر بخشی فیلتر هوا واجب شد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سنسورهاECU (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:06
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سنسور ECU:

آیا تا کنون درباره سنسورهای موجود در خودروهای انژکتوری چیزی شنیده اید. آیا می دانید سنسور دما چیست؟ آیا می دانید وظیفه استپ موتور چیست؟

در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را کمی با این مبحث آشنا نمائیم.

سنسور سرعت خودرو  Vehicle Speed Sensor:

این سنسور با داشتن یك پایه خروجی میتواند بصورت پالس، اطلاعات مربوط به سرعت لحظه ای خودرو را به ECU   ارسال كند. محل قرارگیری این سنسور روی دیاق دیفرانسیل است. داخل این سنسور یك آهنربای دائم و یك سیم پیچ وجود دارد و با سیم كیلومتر در ارتباط است. نحوه عملكرد این سنسور بدین ترتیب است كه با چرخش سیم كیلومتر، پالس هایی به ECU می فرستد. به كمك این پالس ها ECU سرعت خودرو را محاسبه میكند. لازم به ذكر است كه درجه كیلومتر و سرعت سنج در پژو همچنان با سیم كیلومتر كار میكند.

سنسور دور موتور Engine Speed Sensor :

این سنسور با داشتن دو پایه ارتباطی به ECU میتواند بصورت امواج سینوسی، اطلاعات مربوطه به دور لحظه ای موتور را به ECU ارسال كند. این سنسور كه وظیفه بسیار مهمی را بازی می كند. انتهای این سنسور كه دارای یك آهنربای دائم و یك سیم پیچ است با چرخ دنده های فلایویل دور موتور كه كمی جلوتر از فلایویل اصلی موتور است چند میلیمتر فاصله دارد. این فلایویل میتوانست شامل 60 دنده منظم باشد كه دو دندانه آن را برداشته اند. حین چرخش فلایویل هنگامی كه محل دو دندانه پاك شده به سر انتهایی سنسور رسید ، دو پیستون هم كورس دقیقاً در نقطه مرگ بالا قرار دارند. 180 درجه پس از این ، دو پیستون هم كورس دیگر هم به نقطه مرگ بالا میرسند. نحوه عملكرد این سنسور بدین صورت است كه با عبور هر دندانه از جلوی سنسور، یك پالس به ECU فرستاده میشود. هنگامی كه دندانه های پاك شده 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره سمند (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:06
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل166 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

استاندارد‌ بدنه سمند

 

یكی از مدیران ایران خودرو
بدنه سمند86 براساس استاندارد‌های اروپا طراحی شده است
اكسل ملی تا اواخر سال آینده بر روی سمند نصب می‌شود

سمند مدل 86 دارای طراحی بدنه كاملا جدید مطابق با استاندارد‌های اروپاست
یكی از مدیران ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: برخی استاندارد‌های لازم در اروپا برای تردد خودرو‌ها مربوط به بدنه خودرو و ایمنی آن است كه مدل جدید سمند بر این اساس طراحی و حتی سعی شده استاندارد تصادف از جلو و از ناحیه گوشه در خودرو حفظ شود
وی با بیان این كه سعی شده پلات فرم خودرو ارتقا داده شود، افزود: البته كار‌های لازم بر روی سیستم ترمز در سمند مدل سال 85 انجام شده است؛ ولی پلات فرم جدید سمند از گیربكس اتوماتیك بهره خواهد برد كه ایران خودرو با پژو و یك شركت خارجی در حال كاركردن بر روی این سیستم است؛ همچنین از كلاچ الكترونیكی در این خودرو جدید استفاده خواهد شد
وی ادامه داد: در حال كار كردن بر روی اكسل ملی نیز هستیم كه امیدواریم حداقل تا اواخر سال 86 این سیستم نیز بر روی مدل های جدید سمند نصب شود
پیش‌تر، كامجو - مدیر مركز تحقیقات ایران خودرو - گفته بود كه مدل جدید سمند كه كاملا تغییر شكل یافته و از موتور ملی نیز بهره می‌برد، در دهه فجر پرده‌برداری می‌شود
وی افزوده بود: شركت‌های ایران خودرو و پژو فرانسه در حال مذاكره برای استفاده از پلا ت فرم پژو 307 برای طراحی مدل‌های جدید سمند هستند. این پلات فرم برای طراحی مدل‌های جدید سمند مناسب است و ما هم اكنون در حال مذاكره با شركت پی اس ای (پژو سیتروئن) هستیم تا در صورت اعطای حق طراحی خودرو بر روی این پلات فرم و دریافت دانش فنی از آن برای طراحی مدل‌های جدید سمند استفاده كنیم
طبق اعلام، مدل‌های جدید آینده سمند مجهز به كلاچ الكترونیكی خواهد بود. در این سیستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعویض دنده را انجام می‌دهد. این خودرو در ترافیك‌های روان تهران كارایی دارد
همچنین برای این خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله می‌توان به موتور ملی كه با مركز طراحی آلمان به صورت مشترك طراحی شده و موتور نسل جدید تی یو5 با حجم 1600 سی‌سی اشاره كرد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو4 هدف‌گذاری شده است. ضمن این كه اندازه سمند پی2 نیز از طول حدود 10 تا 12 سانتی‌متر كشیده‌تر شده است تا بتواند با خودروهای وارداتی كلاس سی و دی در بازار ایران با قیمتی بین 12 تا 15 میلیون تومان رقابت كند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ساختمان BMW (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:05
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل227 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ساختمان BMW
ارسال شده در تاریخ : یكشنبه ، 23 مرداد ماه ، 1384
موضوع: معماری جهان

ساختمان BMW
زاها حدید

 

 

 



ساختمان غول ماشین سازی آلمان(بی ام دبلیو) را یك مهندس معمار زن طراحی كرد و ساخت.این سازه،در نهایت پیچیدگی طراحی شده است.
در سال 2002، غول ماشین‌سازی آلمان، شركت «بی ‌ام دبلیو» برای احداث ساختمان مركزی كارخانه در «آرت اسكرتز» در شهر لایپزیگ آلمان، سرمایه‌گذاری هنگفتی كرد. ساختمانی با ارزش 55/1 بیلیون دلار كه حدود 5000 كارمند و كارگر و مهندس با فعالیت روزانه خود ، بیش از 650 عدد ماشین «بی ‌ام دبلیو» مدل دو در _ اسپرت _ تولید می‌كنند.


این كمپانی، معمار برجسته خانم «زاها حدید» را كه موفق به كسب مدال افتخار «پریتیزكر» شده برای ساخت این سازه برگزید. طرح‌های پیچیده «حدید» در طراحی‌های معمول كارخانه تحول جدیدی به وجود آوردند. یك سازه مركزی، قسمت‌های مربوط به مدیران و كارگران را با استفاده از ریل‌های معلق حمل قطعات به هم وصل كرده است.


«زاها حدید» رشته منسجمی در ساختمان مركزی «بی ام دبلیو» ایجاد كرده كه مردم و ماشین‌ها در كنار هم قرار گرفته‌اند.عماران نمی‌توانند با توجه به اشتیاق خود در نوآوری و خلاقیت در ، به ساخت سازه‌های صنعتی بی‌توجه باشند.

حدید می‌گوید: «ما به نوآوری و ابداع معتقدیم و برای نیل به این هدف شركت بی ‌ام دبلیو، استقامت و طاقت بسیاری در واگذاری این پروژه به ما نشان داد.»ساختمانی كه حدید طراحی كرده است، هیچ مشابه قبلی نداشته و وی با ذهنیتی كاملا جدید دست به ساخت این سازه اعجاب‌انگیز زده است.



كارخانه از یك مجموعه سه عضوی تشكیل شده است. این سه ساختمان از سه نقطه مركزی توسط خط تولید به هم متصلند. ساخت اولیه این كارخانه در املاك خصوصی «بی ‌ام دبلیو» آغاز شده و در سال 2004 به بهره‌برداری رسید.

بدنه‌های نیمه تمام اتومبیل‌ها و قطعات مختلف ماشین روی تسمه انتقال دهنده كه مانند ارابه‌ای آنها را حمل می‌كند قرار می گیرند.این قطعات به آرامی و بدون ایجاد سر و صدای مزاحم و آزاردهنده، در بخشی از مسیر خود به سمت قسمت‌های تكمیل كننده، از بالای غذاخوری و محل استراحت كاركنان عبور می‌كنند.

این نقاط مشترك محل عبور قطعات و سیر مراحل تكمیلی هستند:
قسمت ساخت بدنه‌های نیمه تمام (645000 فوت مربع)، قسمت رنگ (270 هزار فوت مربع) و در آخر محوطه وسیع اتصال قطعات (یك میلیون و 75 هزار فوت مربع)، كه در آن جا قطعات رنگ شده به هم وصل شده و در انتها به صورت اتومبیلی لوكس و گران‌قیمت از خط تولید خارج می‌شوند.

ساختمان مركزی مانند مركز عصبی یا مغز كل كارخانه عمل می‌كند. رشته‌های فعالیت ساختمان‌های دیگر در این نقطه به هم وصل شده و عملا از این ساختمان منشعب می‌شوند.

این استراتژی طراحی در مسیرهای گذر مردم و كارمندان (زمانی كه صبح‌ها به سر كار می‌روند و زمانی كه برای صرف غذا از محوطه خارج می‌شوند) استفاده شده است. بینندگان به بهترین شكل دور تسلسل و پیشرفت خط تولید قطعات را كه به صورت افقی و معلق در فضا قرار گرفته، مشاهده می‌كنند.

با دیدن روند مذكور این فكر به بیننده القاء می‌شود كه گویی همه قسمت‌های مستقل از این قسمت كارخانه شبیه‌سازی و توسط موتوری قدرتمند متحرك شده و در بخش مركزی ظهور پیدا می‌كند. در حقیقت عملكرد به گونه‌ای است كه تمام حركات و اعمال از یك قیف رد شده، در آن فشرده و عصاره حاصل از آن بین سه قسمت دیگر مجددا پخش می‌شود: بدنه اولیه، قسمت رنگ، و بخش سرهم كردن قطعات.



در یك توصیف كلی وقتی بیننده به این ساختمان نگاه می‌كند سازمان‌دهی مراحل مختلف از جمله فعالیت‌های عادی و عمومی كارمندان، تا فعالیت تخصصی ماشین‌های خودكار از جلو تا وسط ساختمان قابل تشخیص است. سردر اصلی مانند چتری از دو طرف به ستون‌هایی محكم چفت شده است.

افرادی كه در ورودی درهای اصلی مستقر هستند، حركت قطعات ماشین‌ها را به صورت كاملا برهنه مشاهده می‌كنند. این ورودی به افراد اجازه می‌دهد تا به قلب كارخانه نفوذ كرده و امكان دید را برای آنها فراهم می‌كند.

طراحی ویژه و نورپردازی زیبای قسمت ورودی و مركزی به صورتی است كه فضای ورودی را بدون مشكل و بدون صرف هزینه و اتلاف انرژی برق، نمایان می‌سازد. استراتژی اولیه طراحی این فضا به صورتی است كه قسمت برش و طبقات هم كف و طبقه اول به صورتی پیوسته به هم متصل باشند.

دو صفحه مجزا كه به شكل تراس طراحی شده، از شمال به جنوب و از جنوب به شمال امتداد یافته تا همه چیز از قسمت مركزی طبقه اول قابل دسترسی و رویت باشد. در انتهای این مسیر معلق، قسمت بازرسی قرار گرفته كه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند. قسمت‌هایی كه تكمیل شده‌اند به این قسمت وارد شده و پس از كسب اطمینان در كیفیت آنها به قسمت اتصال مستقل می‌شوند

در صورت علاقه مندی به آشنایی بیشتر با این هنرمند معمار به سایت شخصی او به آدرس http://www.zaha-hadid.com/ مراجعه نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آشنایی با سیستم ترمز ABS (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:05
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل49 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آشنایی با سیستم ترمز ABS

یکی از مهمترین عواملی که باعث از دست دادن کنترل خودرو می گردد ترمز کردن ناگهانی در جاده های لغزنده مانند جاده های مرطوب ،برفی ، یخی و ... است که این عمل بعلت قفل شدن چرخها بر روی سطح جاده می باشد برای جلوگیری از این امر سیستم ترمز ضد قفل (ABS) استفاده میشود . در این سیستم از طریق یک سیستم هدایت الکترونیکی کنترل شده و با دریافت اطلاعات لازم از وضعیت سرعت هر چرخها از طریق سنسورهای سرعت نیروی ترمز بر روی چهار چرخ را کنترل و تنظیم میکند . دراین سیستم مقدار نیروی ترمز بر روی هر یک از چرخها میتواندمتغیر باشد بدین ترتیب چرخی که دارای سرعت کمتری نسبت به چرخ دیگر باشد به همان نسبت فشار روغن ترمز در آن کاهش می یابد ، این کاهش فشار به صورت مقطعی بوده و تا زمانی ادامه می یابد که دور چرخها یکسان شود .

سیستم ABS از سرعت 6 کیلومتر در ساعت به بالا شروع به کنترل سیستم ترمز مینماید و در صورتیکه به هر نحوی دچار اختلال و اشکال گردد سیستم ABS از مدار خارج شده و ترمز خودرو به صورت عادی عمل مینماید .

 

 

 

قطعات اصلی تشکیل دهنده این سیستم عبارتند از :

1-واحد هیدرولیکی : این واحد شامل شیرهای کنترل جریان،سولونوییدها ، محفظه ذخیره روغن،پمپ ،موتور ABS و محفظه ارتعاش گیر میشود که مجموعه این قطعات با دریافت سیگنال از واحد کنترل الکترونیکی، کار تنظیم و تقسیم نیروی ترمز را بر روی هر کدام از چرخها به صورت مجزا انجام میدهد

2-واحد کنترل الکترونیکی : اطلاعات بدست آمده از سنسور به این واحد آمده و این واحد مجموعه واحد کنترل هیدرولیکی را کنترل و هدایت مینماید .

3-سنسور سرعت چرخ : با چرخش یک چرخ دنده به نام روتور در مقابل سنسور ، پالسهای الکتریکی در آن ایجاد میگردد که تعداد این پالسها در واحد زمان میزان سرعت چرخ را مشخص مینماید .

4-رله ABS : چنانچه ولتاژ برق ورودی را قطع نموده و سیستم ترمز به صورت معمولی عمل خواهد نمود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره رنو (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:05
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل190 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه محصول 



رنو نامی جاودانه که در سال 1898 بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.



طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.


آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.


ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.


محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که 95% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دیسکهای ترمز چگونه کار می کنند (مکانیک)

شنبه 5 اسفند 1396
1:04
مارال
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل141 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دیسکهای ترمز چگونه کار می کنند؟

هنگامی که خودرو در حرکت است و سیستم ترمز عمل خود را برای متوقف کردن آن شروع  می کند، نیرو وزن خودرو از روی چرخ های عقب کاسته میشود و بر روی چرخ های جلو متمرکز میشود. بنابراین بایستی نیروی ترمز در چرخ های جلو بیشتر از چرخ های عقب باشد و به همین علت سیستم عمل کننده ترمز در چرخ های جلو قویتر از چرخ های عقب طراحی می شود.ایجاد تناسب لازم در تقسیم نیروهای ترمز بین چرخ های  عقب و جلو به نحوی که هیچکدام از آنها قفل نشود از وظایف طراحان سیستم ترمز خودرو می باشد. به همین دلیل بیشتر خودروهای جدید برروی دو چرخ جلوی خود دیسک ترمز دارند و در بعضی از خودروهای هر چهار چرخ مجهز به دیسک ترمز هستند دیسک ترمز بهترین نوع سیستم  ترمز شناخته شده تابحال است. دیسکهای ترمز در بسیاری از موارد در توقف لوکوموتیو تا هواپیماهای جت به کار می روند. دیسکهای ترمز دیرتر فرسوده می شود ، کمتر تحت تاثیر آب قرار می گیرد ، خود تنظیم و خود پاک کن است.  گریپاژ کمتر و توقف بهتر وسیله نقلیه نسبت به سیستم های ترمز دیگر از خاصیت دیسک های ترمز اسمت.

(توجه: در صورت نیاز به  یافتن معنی لغات بکار رفته در تصاویر به لغتنامه در پایان این مقاله مراجعه کنید)

 

 

 

 

 در بالا و پایین   شکل شماتیک دیسک ترمز به طور کامل نشان داده شده است.

 

 

- در واقع دیسک ترمز قسمتی از سیستم ترمز است که کار اصلی توقف خودرو را انجام می دهد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به powerpointdl است. || طراح قالب bestblog.ir